نظر منتشر شده
۵۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 75747
گويا اين يك سنت الهي است
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۸
رضا صنعتی



«الملك يبقي بالعدل مع الكفر و لايبقي الجور مع الايمان»؛ اين كلامِ حكيمانه‌‌ايست از پيامبر مكرم اسلام‌(ص) و حكايت از آن دارد كه حكومت را ممكن است بتوان با كفر و بي‌ديني تداوم بخشيد اما با ظلم و پايمال كردن حقوق ديگران هرگز!

 



توجه به مضمون اين حديث در هر دوره و زماني خصوصاً براي جناح‌‌هاي سياسي حاكم بر هر جامعه‌ از اهميت بالايي برخوردار است.

 



رهبر معظم انقلاب نيز در 14 خرداد ماه امسال تذكر حكيمانه‌اي به بخشي از نيروهاي انقلابي داده و از آنان خواستند تا ضمن رعايت تقوا، مراقب باشند تا در قضاوت‌ها، سخنان، نوشته‌ها و اقدامات خويش حتي نسبت به دشمنان و مخالفان خود نيز ظلمي روا ندارند.

 



به نظر حقير؛ اين تذكر رهبري يك توصيه‌ي اخلاقي صِرف نبود بلكه مي‌توان آن را تأكيدي ظريف بر مهم‌ترين شرط تداوم حاكميت جريان اصولگرايي (به معنای واقعی خود) دانست.

 



گمان نمي‌كنم خاطرات مديريت جريان دوم خرداد بر فضاي فكري، فرهنگي، سياسي، قانون‌گذاري و اجرايي كشور به اين زودي‌ها فراموش شود. اين جريان در طول حيات هشت ساله‌ي خود در كنار خدمات غيرقابل انكاري كه هر دولت و مجلسي به مردم و كشور خويش ارائه مي‌دهد، اشتباهات بزرگي داشت كه موجب روي‌گرداني تدريجي مردم از آنها شد اما آنچه به نظر من بيش از هر چيز ـ و حتي بيش از رفتارهاي ضدديني برخي از افراد وابسته به اين جريان ـ زمينه‌ي افول آنها را فراهم آورد، ناديده گرفتن ابتدايي‌ترين حقوق منتقدان خويش بود. عجيب آنكه اين اتفاق در حالي شكل مي‌گرفت كه اين جريان يكي از مهم‌ترين شعارهاي خود را آزادي مخالف و رعايت كرامت‌هاي انساني قرار داده بود!

 



بررسي مجموعه‌ي تخريب‌ها، دروغ‌ها، شايعه‌پراكني‌ها، اهانت‌ها و هتك حرمت‌هاي اين جريان نسبت به منتقدان حوزوي و دانشگاهي خود نتايج تأسف‌باري را به دست خواهد داد.

 



به عنوان نمونه نگاهي به مجموعه‌ تخريب‌هاي صورت گرفته نسبت به شخصيت آيت‌الله مصباح يزدي كه اكنون در قالب كتاب «گفتمان مصباح» منتشر شده، بيانگر گوشه‌ای از ظلم و ستمي است كه اين جريان در حق منتقدان خويش روا مي‌داشت و نتايج اين قبيل رفتارها را در افول حيات سياسي و اجتماعي خويش ديد.

 



چند سالي است اما فضاي سياسي كشور به اصولگرايان اقبال كرده است. با اين اقبال عمومي مي‌شد (يا مي‌شود) به دو شكل برخورد كرد يكي تكرار اشتباهات جريان دوم خرداد مبني بر تخريب شخصيت‌‌ منتقدان خويش و زير پاگذاشتن حقوق اوليه‌ي آنها و ديگري تلاش براي خدمت به مردم، دفاع از اصول و ارزش‌هاي نظام اسلامي و نقد منصفانه‌ي رقبا همراه با رعايت حقوق سياسي و اجتماعي آنها.

 



متأسفانه بايد اعتراف كرد كه بخش‌هايي از جريان اصولگرا در اين سال‌ها به تكرار روش‌هاي جريان دوم خرداد در برخورد با منتقدين و مخالفين خويش روي آورده‌اند. اگر اهانت به منتقدان، تخريب شخصيت آنها و جعل اخبار دروغ درباره‌ي آنها از سوي افرادي كه شعار آزادي مخالف و طرفداري از كرامت‌هاي انساني مي‌دادند؛ زشت و ناپسند بود، از كساني كه شعار ديانت و زنده‌كردن ارزش‌هاي اسلامي مي‌دهند به مراتب زشت‌تر و ناپسندتر است.

 



اگر ديروز جريان دوم خرداد بجاي نقد علمي سخنان بزرگاني چون آيت‌الله مصباح به تخريب شخصيت آنها مي‌پرداخت، امروز نيز بخش‌هايي از جريان اصولگرا (و البته نه همه آنها) بجاي نقد سخنان شخصيت‌هايي چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به تخريب آنها می‌پردازند.

 



گرچه صبر و تحمل اين شخصيت‌ها در برابر حجم وسيعي از تخريب‌ها؛ مثال‌زدني و آموزنده بوده و هست اما مگر صبر آنها مجوّزی برای ظلم و بي‌تقوايي ديگران است؟!

 



امروز اصولگرايان مي‌بايست سرنوشت دوم خردادي‌ها را چون تابلويي در برابر ديدگان خويش قرار دهند و بدانند كه پايمال كردن حقوق ديگران تنها گريبان‌گير تندروها نخواهد شد بلكه حاكميت اصولگرايي را به مخاطره خواهد انداخت.

 



بسياري از شخصيت‌هايي كه در گذشته بزرگان اصولگرا را بي‌رحمانه مورد تاخت و تاز قرار مي‌دادند و از مجازات دنيا و آخرت باكي نداشتند، امروز خود قرباني روش‌هاي ديروز خويش‌اند؛ بی‌آنکه از گذشته عبرت گرفته باشند!

 



بي‌گمان فردايي نيز رقم خواهد خورد كه مهاجمان امروز، قرباني روش‌هاي ديروز خود باشند.



گويا اين يك سنت الهي است!

 

 

 
 
مهدی کرد فیروزجایی
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۱:۲۲:۴۳
هاشمی را ما تخریب نمی کنیم چرا حقیقت را وارونه جلوه می دهید؟
اوج تخریب گسترده هاشمی در همان دوران سیاه دوم خرداد بود وبس .
دوستانمان از هاشمی سئوال کردند تاوانش را در زندان پس دادند برادر ما الآن سئوال هم حتی نمی کنیم بلکه خواهش می کنیم هاشمی عزیر مهدیت را برگردان از سران فتنه برائت بجو بابت نامه بی سلام ووسلامی که به رهبری نوشته بودی ودرآن وعده آتش داده بودی اضهار پشیمانی بنما تا ... (328162)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۱:۲۶:۲۰
آیا آقای هاشمی بحثی علمی مطرح کرده که نیاز به پاسخ داشته باشد؟
مقایسه مصباح و هاشمی قیاس مع الفرق است. (328165)
 
امير
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۱:۲۶:۲۲
مشكل اينجاست كه ما اين رفتارها را از شخصيتهاي سياسي نميبينيم بلكه اين رفتارها از كساني ديده ميشود كه هر كدام مدعي اسلام هستند و ادعاي اسلام گرايي ايشان گوش فلك را پاره كرده است. در اين شرايط است كه احساس مي شود كساني كه خود شعار رفتار و اخلاق اسلامي را سر ميدهند در واقع ان را نه براي خود بلكه براي ديگران تجويز مي كنند و اين داستان ملا نصر الدين را به ياد مي اورد كه وقتي با گوشه پاره فرش خانه روبرو شد به عيالش گفت من ان چيزها را بر سر منبر براي مردم گفتم نه براي خود.
يا به گفته حافظ جليل القدر:
واعظان كين جلوه بر محراب و منبر ميكنند
چون به خلوت ميرسند ان كار ديگر مي كنند.

و آنچه كه در طي سال گذشته شاهد ان بوديم اين بود كه كساني كه ادعاي اسلام و اصولگرايي داشتند نيز پاي از دايره تقوا بيرون گذاشته و چه ظلمهايي را كه بر دوستان وياران انقلاب روا نداشتند. دوستاني كه رهبري نيز از ان تجليل مي كنند ولي افرادي به ظاهر اصولگرا پيشاپيش رهبري هجمه خود را بر ايشان روا داشتند. و آنجا كه زمينه را براي تسويه حسابهاي شخصي خود فراهم ديدند پشت پا بر هرچه اصول و تقوا زدند.

دوست ما در اين مقاله سعي دارد بگويد كه اين هجمه در واقع پاسخ همان هجمه هايي است كه اصلاح طلبان انجام دادند ولي ايا فراموش كرديد كه هنگام نبرد جبهه هاي حق عليه باطل ما همواره مي گفتيم مگر نه اين است كه ما ادعاي اسلام داريم و هيچگاه به خود اجازه نداديم رفتار صدام را تقليد كنيم.
حال چه شده است كه شمشير براي دوستان از رو مي بنديم و مرجع و غير مرجع و هيچ حاليمان نميشود و عربده كشان فرياد وااسلاما سر مي دهيم. انهم كدام اسلام اسلامي كه دروغ و تهمت و بهتان را جايز ميداند. واي بر ما اگر از پس امروز بود فردايي (328166)
 
گمنام
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۲۲:۳۸:۵۷
از کجای این مقاله چنین چیزی رو برداشت کردید؟!
((...دوست ما در اين مقاله سعي دارد بگويد كه اين هجمه در واقع پاسخ همان هجمه هايي است كه اصلاح طلبان انجام دادند!)) (329158)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۱:۴۷:۴۴
بسم الله و با سلام
صفرم : با توجه به متن فوق بنده از نظر گرايشات فكري و سياسي با نويسنده موافق نيستم . اما مهمتر اينكه ؛يكم : عدم اهانت به مخالف را شديداً قبول دارم ؛اما بحث و مناظره سازنده و اصولي را بيشتر قبول دارم .دوم : اين نوع برخوردها در جامعه مدعي اصل يكسان بودن ديانت و سياست دو نتيجه بيشتر ندارد الف - اثبات عدم اعتقاد و التزام عملي برخي مدعيان دينداري به اصل فوق و نفاق در عقايد ب- اثبات عدم همخواني ديانت با سياست . آنچه امروز در لايه هاي پاييني جامعه ميگذرد نتيجه مشاهده همين دوگانگي در كلام و رفتار ها و همچنين عملكرد مخرب اصحاب قدرت در جامعه ديني. (328178)
 
rifigh
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۱:۵۷:۳۶
هر چيزي كه عوض داره گله نداره

هر عملي عكس العملي داره (328188)
 
rasa
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۲:۰۱:۲۶
از خاطرمان تخريب اقاي هاشمي در دوران اصلاحات نرفته ولي هيچگاه مثل امروز نبود بدلايل زير
1بارها از ايشان اخيرا زيان براي نظام نام برده شد
2 خطبه هاي نمازجمعه ايشان بايكوت شد
3علنا بدون مدرك!به ايشان در مناظره فتنه انگيز تهمت خيانت زدند
4هيچ گونه از خدمات اوخصوصا در رسانه ملي! در دوران سازندگي سخني به ميان نميايد و به نسل جوان چنين القا ميشود كه دوران او فقط خيانت محض شده و... واين تخريب اكثرا در زماني انجام ميگيرد كه رييس دولت مهرورز ميگويد در زمان هاشمي حلقه بسته مديران بوجود امده بود در حالي كه احمدي نژاد زمان هاشمي فرماندار و استاندار بوده كه فيلم تملق گويي ايشان زمان سفر هاشمي به اردبيل همه جا هست!!! مطمئنم اين پيام پخش نميشود چون اصولكرايي يعني سانسور (328189)
 
حامد
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۲:۰۷:۵۴
بسیار زیبا بود
ولی یادمان باشد اصلاح طلبان محترم در مورد برخورد با آقای هاشمی هم سابقه خوبی ندارند
عجیب است اگه بخواهیم برسی کنیم همیشه یه جریان اختلاف انداز سر از ماجرا باز می کنند جریانی که هم در اصلاح طلبان و هم در اصول گرایان ریشه دوانده اند
جریان خطرناکی که به هیچ مهره ی ارزشمند رحم نکرده اند
ایا کسی شک دارد که آقای هاشمی اشتباهاتی دارد؟
آیا کسی شک دارد که آقای خاتمی اشتباهاتی دارد؟
آیا کسی شک دارد که آقای احمدی نژاد اشتباهاتی دارد؟
خاطرمان هست وصیت نامه حضرت امام(ره) که فرمودند(نقل به مضمون) من در مورد برخی افراد اشتباه کردم فکر می کردم برای مصالح اسلام خدمت می کنند و از آنها تعریف کردم اما بعدها متوجه شدم فقط برای خود آن کارها را انجام دادند
عزیزانم ما دو نوع معصومیت داریم معصومیت به گناه و معصومیت به اشتباه و می دانیم فقط معصوم است که هم معصوم است به اشتباه و هم معصوم است به گناه
ولی حتما می دانیم به دلیل شرایط رهبری،رهبر به اشتباه نسبت به بقیه دور تر است پس منطقی است او را مطلق فرض کنیم چون مسلما ضرر اطاعت از یک اشتباه کوچک(اونم شاید) بهتر از سرپیچی از کلی راهنمایی و دستورات واجب است که کشور را حفظ می کند مثالش هم حوادث پس از انتخابات است که در همه جای دنیا رهبری بی مانند حضرت آقا رو تحسین کردند
باید بگم یکی از اشکالات ما عدم توجه به صحبت های رهبرمون است اگه اون موقعی که آقا با درک درست
می فرمودند جو انتخابات را زود ایجاد نکنید امثال آقای شریعتمداری(با تمام احترامی که برای ایشون قائلم ) به موضع گیری برای جواب دادن به سخنان جمعی تفرقه انداز نمی پرداختند شاید این حوادث به این شدت نبود شاید اگه آقای احمدی نژاد عزیز که در مورد برخورد با ماشین های توقیف شده به خاطر اهانت به ناموس مردم
گفتند جرمی که هنوز در دادگاه اثبات نشده قابل نمایش و اعلام نیست
در مورد فرزندان آقای هاشمی و آقای ناطق هم همین گونه فکر می کردند حوادث به این شدت نبود
شاید اگه آقای هاشمی اون نامه رو از سر تعجیل
نمی نوشتند حوادث به این گونه نمی شد
شاید اگر آقای خاتمی توبه علنی می کرد حوادث این گونه نبود
عزیزان حتما صحبت های آقا رو که تو جلسه ی آخر دیدار با آقای خاتمی (زمان ریاست جمهوری ایشون )بخونید
حتما تعجب می کنید زمانی که آقا می گه من هر روز آقای خاتمی رو دعا میکردم زمانی که آقا می گه یه جریانی که ریشه آن در خارج از ایرانه سعی می کرد ایشون رو از
مهره های انقلاب جدا نشون دهد
آره این همون جریانه، جریانی که به من جوون میگه یه نفر رو مطلق فرض کن عین آقای احمدی نژاد و حتی در مورد افتضاح مشایی هم از اون دفاع کن و از سمتی یه دشمن مثل آقای هاشمی فرض کن که کل بدبختی ما از اونه
حالا اگه داشت از آقا هم دفاع می کرد بدون که داره منافقانه برخورد می کنه
در آخر تا زمانی که ندونیم \"وحدت\" بزرگترین نیاز ما و مهمترین سلاح ما بوده و هست انگلیس و امریکا و روسیه و بقیه دنیا به ما می خندند و قطعنامه صادر می کنند
وحدت وحدت وحدت
از این که سرتون رو درد اوردم عذر می خوام (328194)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۲:۳۰:۱۶
این چه کار زشتیه که این مقاله انجام داده؟
یک روز هاشمی را به پیغمبر خدا چسباندید و دشمن او را دشمن پیغمبر خواندید، امروز هم او را با علامه مصباح مقایسه می کنید؟
تاسف آور آنکه از خودشان هم یک \"سنت الهی\" تولید می کنند!
دست از این بعت ها بردارید.
اگر هم می خواهید به طرفداری از هاشمی جوابی بدهید به جای تحریف مسئله، صریحا پاسخگو باشید و دلیل آن نامه تهدید آمیز به آشوب های خیابانی را توضیح دهید.
بگویید که چرا همسر ایشان مردم را به ریختن در خیابان ها فراخواند؟
چرا ایشان در انتظار سقوظ شش ماهه دولت بود و به عنوان ی مقام عالی نظام، این خبر را به کشورهای عربی داد و آیا این کار، چیزی از خیانت کم دارد؟
دلیل حمایت های مکرر هاشمی از سبزهای کوتاگر چیست؟
چرا از جرائم مشهود مهدی و فائزه حمایت می کند و آیا این خود دلیل همدستی او در این جرائم نیست؟
اگر هم قصد جانفشانی برای هاشمی را دارید، به جای فرافکنی به این سوال و مشکلات دیگر هاشمی جواب دهید. (328203)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۲:۴۰:۵۵
شما از كدام ظلم و پايمال كردن حقوق ديگران صحبت ميكنيد؟
نكنه فراموش كرديد پسر آقاي هاشمي و خاندان ايشان به نام اسلام و به كام خودشان چه تاراجي كرده‌اند. اين نمود ظلام است يا كفر؟
و شايد ظلمي را كه آقاي خاتمي هشت سال بر فرهنگ ما تحميل كردند و آثارش هم اكنون نمود پيدا كرده را به پاي فقط كفر ايشان مي گذاريد؟ (328208)
 
روح الله1
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۲:۴۵:۲۸
من بعنوان يك اصولگرا و هوادار دكتر احمدي نژاد اخيرا از اطرافيان و منصوبين دولت ايشان چيزهايي مي بينم كه اصلا با گفتمان ايشان منطبق نيست فكر مي كنم تفرقه اندازي بين اصولگرايان يكي از راهبردهاي اطرافيان ايشان است.
در استان فارس استانداري را به كار گماشته اند كه به فرماندار دوره 8ساله اصلاح طلبان كه هنوز هم فرماندار است كاري ندارند و فرمانداران اصولگراي ناب كه براي اين دولت زحمات فراوان كشيده اند را دارند بركنار مي كنند . راستي تجزيه و تفرقه بين اصولگران به نفع كيست؟؟؟ (328210)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۲:۵۷:۱۰
با سلام
نويسنده سعي كرده بيانيه آقاي تاجزاده را به روشي كه چندان گزنده نباشد بازنويسي كند. (328212)
 
زهرا
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۲:۳۴
آنچه شما از آن به عنوان صبر نام مي بريد در حقيقت اجبار است نه صبر. اين سكوت از سر اجبار و استيصال است نه صبر و بزرگواري. اينكه كسي زنجيره و كلاف در هم پيچيده قدرت و ثروت را پشتيباني كند، و يا در برابر جرم امثال فائزه در تهييج اغتشاشگران عليه نظام سكوت كرده و حمايت كند و يا در مورد رسيدگي به اتهامات مهدي مقاومت كند، اتهام نيست. واقعيت اظهر من الشمس است. جبهه گيري در برابر چنين اقداماتي تند روي نيست. اين مقاله آنقدر جانبدارانه و سفارشي نوشته شده كه كاملاً مي تواند جهت گيري صاحبان اين سايت را كه در تاختن به دولت تمامي اصول اخلاقي را زير پا مي گذارند مشخص كند و وابستگي آنها را كلاف در هم پيچيده ثروت و قدرت كاملاً آشكار نمايد. (328218)
 
علی
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۷:۵۹
به نام خدا
این قیاس اصلا درست نیست و این دو موضوع را نمیتوان با هم مقایسه کرد. به دلایل زیر
1-نقد دوم خرداد به آیت الله مصباح نقد غیر منصفانه بود و بدون ملاک ومعیار اما نقد بر اقای هاشمی بر اساس معیارهای شرعی صورت میگیره.
2-خانواده ایت الله مصباح هیچ نقشی در اقتصاد و سیاست نداشتند اما خانواده اقای هاشمی متاستفانه نقشهای کثیفی از نظر سیاسی و اقتصادی در کشور ما داشته که از طرف آقای هاشمی نه تکذیب و نه توبیخ شده.
و........ (328223)
 
يه بنده خدا !
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۸:۱۷
به نام خدا

با سلام .

دقيقاً همينطور است كه در بالا اومده .
يادم نمي‌رود خائنين دوم خردادي كه اومدند هر چي آدم مذهبي و باسواد و بدرد بخور بود رو از امور چنام به حاشيه راندند كه ضربات مهلك آن تا سالها باقي خواهد ماند . مصداق بارزش متلاشي كردن وزارت اطلاعات با مقدمه چيني و راهبري پروژه منحوس و خائنانه قتلهاي زنجيره‌اي تا آنجا كه به شهادت سردار رشيد سعيد اسلامي نيز انجاميد و باقي ماجراي كثيف اين قوم از خدا بي خبر .

با اومدن اصولگرايان دوباره همون آش و همون كاسه . هر چي دوم خردادي بود را رسماً از حلقه مديريت و اجرا كنار گذاشتند و چنان بايكوت كردن كه بيا و ببين . نتيجه‌اش اين شد كه تو كل نظام مديريتي حاج محمود آقامون 2 تا مدير بدرد بخور پيدا نميشه .
در حاليكه احمدي نژاد بايد زرنگي ميكرد و اينها رو جذب ميكرد و قطعاً در طيف منحوس دودم خرداد تعدادي هر چند اندك ولي مفيد براي جامعه بودن و هستند . ولي متأسفانه با همان چماقي كه خاتمي دست گرفته بود احمدي هم با همون چماق حمله‌ور شد به تن بيمار مديريت اجرايي .
و اما اصل موضوع :‌به نظر ميرسد سنت الهي چنين است كه خيانت ، كج راهي و خيانت هر چند با تأخير اما عاقبت بر ملا ميشود .
نمونه‌اش حضرات موسوي و كروبي و كل كل خاندان خاتمي و اعوان و انصارشون . چند سال بايد يه انديشمندي زور ميزد كه بابا اينا بنيه‌اشون خرابه ؟ تازه متهم به كفرگويي هم ميشد .
فكر ميكنين چند سال بايد ميگذشت تا مردم نفهمند مطالبي رو كه جوانفكر بيچاره افاضه فرمودند ؟
خدا رو شكر كه اين سنت جاري و ساري است هر چند كه به زعم ما بندگان كوچولو و ريزه ميزه خدا تأخير داره .

والعاقبه اللمتقين .
(لطفاً نگين خوب اينا كه گفتي چه ربطي به تاپيك داشت !!!) (328224)
 
احمدی
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۴:۰۷:۱۰
سلام
قیاس آقای هاشمی با مصباح قیاس مع الفارق است. جایگاه این دو فرق میکند. اقای مصباح صرفا بحث های تئوریک دارد. ولی اقای هاشمی همراه با نظر ،عمل میکند حال درست باشد یا خیر! (328259)
 
منوچهر فریدونی
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۴:۱۱:۳۳
سلام اقای توکی از شما انتظار نداشتم وقتی در جریان انتخابات دم از پاکی و درستی میزدی نگفتی که این برای فرزندان و یاران خاص استثنا قایل میشوید وسنت الهی را معطل میسازید اقای توکلی همکاران شما در مجلس امروز نشان دادند از کجا خط می گیرند و دلشان برای کجا می تپد وگلوگاه ها کجاست واین بندها بکجا ختم میشود شما در مجلس بودید و سخنان موافقان را شنیدید اگر به انها اجازه داده میشد طرح عدم کفایت سیاسی ریس جمهور را هم در ادامه ابراض می کردند (328264)
 
yavarmosavy
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۴:۱۲:۱۹
به نظر بنده اگر اعمال ورفتارهاي افراد با شاخصهاي ديني انقلاب سنجيده شود بهتر از نقد حرف، كه در مورد سياسيون اكثرا\" دو پهلو وغير شفاف است خواهد بود (328266)
 
mahdi
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۴:۱۳:۱۸
اين عکس مربوط به شاهکار احمدی نژاد در راه اندازی سيمان اردبيل به اسم آقای هاشمی نيست؟
خدايا گناه ما چيست؟ (328269)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۴:۴۴:۰۲
اگرچه این مقاله در کل منصفانه و از روی دلسوزی نوشته شده بود ،چند مورد را باید خاطرنشان ساخت:
1-وزن افرادی که در دوران اصلاحات تخریب شده اند و کسانی که در دوران دولت نهم و دهم تخریب شده اند به هیچ وجه یکسان نیست.اگر زمان اصلاحات هجمه ها علیه شخص آیت الله مصباح یزدی در اوج خود بود،در دوران اقتدار اصولگرایان همین میزان تخریب(و چه بسا شدید تر )علیه آقایان هاشمی،ناطق،رضایی ، صانعی و حسن خمینی صورت گرفت که تعدادی از اینها خود اصولگرا هستند.
2-اگر در دوران اصلاحات تخریبی صورت میگرفت،همانا از طرف بدنه ی اصلاحات و نه از طرف روسای آن مانند رئیس جمهور وقت بود.اما در این دوره،پیشقراول تخریب ها شخص رئیس جمهور محترم هستند.کافیست به سخنرانی های انتخاباتی ایشان چه در سال 84 و چه در 88 نگاهی بیاندازیم.
3-نوع تخریبها هم تفاوت کرده است.در دوران اصلاحات تخریبها، متحجر و پوپولیست خواندن منتقدان بود،اما امروزه علاوه بر توهین ها وتهمتهایی از قبیل دزدی،قاچاقچی گری،گوساله و بزغاله خواندن منتقدان،اتهام فساد اخلاقی هم به بعضی از منتقدین روا داشته اند که در شرع مبین اسلام این تهمتها موجب کیفر است.
4-در دوران اصلاحات به یاد نداریم که خانه ی حضرت آیت الله مصباح آماج حملات مخالفین قرار گیرد(با آنکه ایشان مرجع تقلید هم نیستند)،اما در همین چند روز اخیر مدعیان دروغین اسلام و ولایت به بیت چند تن از مراجع حمله کرده و آن را تخریب کرده اند و این کار انتقاد هیچکدام از مسئولان دولتی را در پی نداشته است.
اگر این پیام درج نشود معلوم میشود که شما هم همچون دوران اصلاحات فقط ادای آزاد اندیشی را در می آورید. (328289)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۲۰:۴۹:۵۹
با اینکه حرفهایتان را قبول دارم اما ذکر دو نکته واجب است:

1- علامه مصباح یزدی مرجع تقلید هستند اما رساله چاپ نکرده اند

2- آقای صانعی که به بیت شان حمله شد و این عمل مذموم هم هست مرجع تقلید نیستند. (328496)
 
ایران من
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۴:۴۹:۲۰
با تبریک وقف دانشگاه آزاد توسط مجلس ششم! ببخشید مجلس هشتم ،که طرح آقای اکبر هاشمی بودو توسط گماشته های وی در مجلس که سهمی در این دانشگاه داشتند تصویب شد . امیدواریم این طرح باعث تداوم خوردن خون(پول) مردم و همچنین بالاتر بردن سطح بی حجابی و بیشتر شدن فارغ التحصیلان بی سواد و دادن ماموریت به بدهکاران بانکی و خلافکاران بشود

البته فکر کنم اینم از دسته همون تخریب هایی که دربالا بهش اشاره شد و اجازه ندارین ثبتش کنید
همچین چیزی رو در مورد آقای مصباحم میشه گفت ؟ (328293)
 
کیانا
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۵:۱۴:۴۷
کاش یکی این وسط به عامه مردم ونظرشان و... نگاهی بیندازد.شاید اینطوری یادشان بیایید کی؟کجا؟چرا؟ (328308)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۵:۳۳:۲۸
مقايسه شما كاملا بي ربط و غير منطقي است عده اي كثير در جريان دوم خرداد عمدا قصد اضمحلال حكومت ديني را داشتند و آيت الله مصباح عمار وار روشنگري كرد و اين جريان با توجه به مباني ماكياوليستي كه در سياست دارند به تخريب هدفمند ايشان پرداختند از جهت ساقط كردن اصل حكومت ديني كه هيچ كدام شرايط در مورد حجت الاسلام و المسلمين هاشمي صادق نيست حتي اگر در اندك مواردي در انتقاد به ايشان اصل قول سديد رعايت نشده باشد (328314)
 
elyar
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۵:۴۷:۴۸
تهمت و افترا به هر کس در هر منصب و پستی که باشد محکوم است.
جناب آقای هاشمی از معدود کسانی هستند که بنا به دلایلی که کشف نشده است همیشه مورد تهمت و افترا قرار گرفته اند
نگاهی به لیست پایین شاید روشنگر بعضی از واقعیت ها باشد.
کتاب عالیجناب سرخ پوش
مواضع رادیو اسرائیل و رسانه های غربی
مواضع منافقین و ضد انقلاب
تهمت های بعضی از اصلاح طلبان
تهمت های بعضی از اصولگرایان
تهمت های بعضی از دولتمردان

واقعا چرا اینگونه است؟
شاید دلیل این حجم انتقادات ، روش و گفتار و منش ثابت و حرکت در یک مسیر خاص باشد که ایشان نمی خواهند به خاطر این اصول دل بعضی از افراد را با دروغ و خارج شدن از مسیر به دست آورد.
شاید اعتقاد به انقلاب و سالها شکنجه و آزار رژیم گذشته در زندانهای مخوف ساواک به ایشان این اجازه را نمی دهد که در برابر کج روی ها موضع نرم و منعطف اتخاذ کند تا دل بعضی ها شاد باشد و برای ایشان هورا بکشند.
شاید همراهی چندین ساله با امام و رهبری در مواقع بحرانی و حیاتی مانع ان باشد که بتواند به راحتی و بدون در نظر داشتن مصالح نظام از خود دفاع کنند و برای راضی کردن حرکات کودکانه بعضی ها ، دل دشمنان قسم خورده را شاد نماید .
و شاید هزاران شاید دیگر..... (328318)
 
شهر من
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۵:۴۸:۴۰
چقـــــــــــــدر «بي معرفت» بودند

آناني كه ديروز به تبعيت از هواي نفس، به مبارزه با شخصيت «مصباح» پرداختندو بيرحمانه بر وي تاختند

و آناني كه بجاي انتقاد از «رحيمي» هاي دولت، چه به خاطر دكتراي جعلي و چه حواشي اقتصادي و «چه»هاي دگر، آتش انتقادشان را بر دورترها گسيل مي دارند (328319)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۶:۳۵:۰۵
در هر دولتی اختلاف بحث وجود دارد و این خوب است.
مافیا و پول شوئی و قدرت طلبی ویران کننده است. (328343)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۷:۰۲:۲۵
با سلام وتشکر از مطلب زیبای شما.افراط از هر جناحی مذموم است.غرور ناشی از قدرت باعث اشتباهاتی میشود که در اینده باعث سقوط و ذلت است.اعتدال و تقوا و اخلاص مانع سقوط انسان است.لذا معتقدم باید حرمت نسل اول انقلاب حتی با وجود انتقاد حفظ شود کسانی ماننداقای هاشمی یا ناطق را نباید تخریب واز دست بدهیم.باید از وجودشان وتجربیاتشان استفاده بهینه بشود.رفتار عده ای تندرو ممکن است موجب ایجاد خوارج جدید گردد.هشدار جدی است (328358)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۷:۴۱:۳۱
باسلام به نظر مقايسه تخريب اقاي مصباح با ان چه كه امروز در مورد اقاي هاشمي اتفاق مي افتد قياس مع الفارق است.چون كه جرم اقاي مصباح بيان ديدگاههاي اسلام بود و بس.امابه اقاي هاشمي اشكالاتي وارد است كه اكنون با نحوه عملكرد ايشان براي جامعه كاملا مكشوف شده و راه فراري هم وجود ندارد.به طور مثال:1-نحوه ديالوگ ايشان در نامه دو روز مانده به انتخابات با مقام معظم رهبري وپيشگويي اغتشاشات2-گفتار همسر ايشان به هنگام راي دادن مبني بر ريختن مردم به خيابانها در صورت راي نياوردن موسوي3-عدم شركت در مراسم مختلف مانند تحليف و تنفيذ بعد از انتخابات.4-حمايت از فرزندي كه جرم او بر همه اشكار است و...همگي حكايت از ان دارد كه اقاي هاشمي در اين زمان حساس انگونه كه انتظار امام راحل و مقام رهبري وامت غيور بود عمل نكرده اند.ورهبر و ملت او نيز از امام راحل عزيز اموخته اند كه انقلاب را به پاي هيچ كس قرباني نكنند.بنابراين پذيرفتن اشتباه در دنيا هرچند كه با اندكي كوچك شدن باشد بسيار بهتر از گذاردن حساب و كتاب در اخرت است. (328392)
 
رفیق دیروز
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۸:۵۴:۵۵
چه عجب به یاد سنت الهی افتادید. (328447)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۹:۰۱:۱۹
انصافا اگر قرار باشد روزی تمام آن تلاشی را که آقای هاشمی در جهت تخریب این دولت انجام دادند و تمام آن تلاشی را که برای به قدرت رسیدن دوباره دوم خردادی های سکولار انجام دادند ( ولو با سکوتشان) و تمام آن مخالفتها با رهبری در مورد لزوم حمایت از دولت و کارهای بعضی از نزدیکانش و فرزندانش و ... اگر روزی همه اینها رو شود و افشا شود ، شما بگویید آیا چیزی از آقای هاشمی می ماند؟!! بیشتر از مردم، خود آقای هاشمی خودش را تخریب کرده است! نویسنده محترم این مقاله سایر احادیث معصومان ( ع) را هم بخوانند که فرموده اند:\" من وضع نفسه مواضع التهمة فلا یلومن من اساء به الظن: هرکس خودش را در موضع تهمت قرار دهد، نباید بدگمان ها را ملامت کند\" یعنی باید خودش را ملامت کند. (328450)
 
سهیل
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۹:۲۶:۱۳
بنام خدا

لطفاْ بگویید جریان تخریب آیت الله مصباح چه بوده است. (328463)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۱۹:۲۶:۲۴
هرچه حق و حقیقت است باید اعمال شود نه آنچه زیبا به نظر میرسد... (328464)
 
خودم
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۲۰:۰۱:۱۶
البته کسانی از اصولگرایان در تخریب دیگران می کوشند که همه را با معیار شخصی خاص که نیاز به گفتن ندارد می سنجند و مطمئن باشید که در آینده بسیار نزدیک شاید بزرگتر از این ها را هم با معیار کنمونی شان سنجیده و منحرف اعلام کنند (328476)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۲۰:۰۲:۴۰
چه عجب بعد از یکسال یادتون اومد که از آقای هاشمی دفاع کنید تا دیروز که ایشان جز خواص بی بصیرت و منافق و مشابه طلحه و زبیر بودن چی شده که حالا شدند منتقد دولت و دارای حق دفاع و ....خدا آخر و عاقبت همه ما را در این مملکت به خیر کند (328478)
 
خودم
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۲۰:۲۰:۰۹
خوب بود مي نوشتيد چه دروغ يا اتهام كذبي به آقاي هاشمي نسبت داده شده؟ (328483)
 
قمي
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۲۰:۳۰:۳۰
احسنت آفرين بر شما كه در عين انتقاد به عملكرد ونگرشهاي آقاي هاشمي رعايت ادب و تقوا را مي كنيد درود بر انصاف و متانت شما اصولگرايي واقعي كه همه تشنه آن هستند همين است.. (328487)
 
محمود
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۲۱:۰۱:۳۴
\"بخش‌هايي از جريان اصولگرا (و البته نه همه آنها)\" اين عبارت را از متن اين خبر كپي كردم كه به نگارنده بگويم اگر انصاف داشتي همين عبارت را براي اصلاح طلبان استفاده ميكردي. (328500)
 
zoopiro
۱۳۸۹-۰۳-۳۰ ۲۲:۱۷:۳۲
من واقعا نمی دونم هدف شما از این مقاله چی بوده!
شاید شمارم ...
برادر من کی سکوت کرده ، آقای هاشمی سکوت کرده!!! یعنی واقعا انقدر درک سیاسیتون پایینه!
آقای هاشمی از 5 سال پیش تا حالا فعالیتش 2 برابر شده ولی فقط برای ...
یه زره فکر کنید بعد حرف بزنید (328526)
 
م.م
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۲۰:۱۹:۴۹
چرا اگر مسلمانند رعایت فروع دین نمی کنند کی احمدی نژاد وگروه چند نفره شان ابتدا امر بمعروف کردند فقط برای کسب آرا در مناظره تهمت هایی به حضرت آیت الله العظمی هاشمی رفسنجانی مثلا اشرافی گری وغیره زد که آنحضرت غایب بود آیا این الگوی اجرای فروع دین است در ضمن آن حضرت که طرف انتخاباتی او نبودکه متهم اش کرد که حمایت از کاندیدای دیگری میکند آیا آن حضرت مثل 70 میلیون نفر دیگر حق انتخاب و حمایت ندارد پس فرق یک رئیس مسلمان با غیر مسلمان درچیست که ادعا دارند مسلمانند واز جنس اصولگرا هم هستند بنظر من این الفاظ اصولگرا واصلاحگرا محفلی است برای کسب قدرت و ثروت وبدون توجه به اصول وفروع دین اگر یک لحظه پل صراحت را بیاد آرند اینگونه غیبت وتهمت وبی دینی به هیچ کس نمی کنند (329129)
 
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۲۱:۳۴:۰۶
مثل اینکه همه فراموش کردند که آقای هاشمی در زمان انتخاب آقای خاتمی در جبهه مخالف اصلاحات بود و رقیب اصلی آقای خاتمی در واقع آقای ناطق نوری اصولگرا بود، و نزدیکی آقای هاشمی به جریان اصلاحات بعد از شکست ایشان از آقای احمدی نژاد در انتخابات بود.اگر کمی به حافظی سیاسی خود فشار بیاوریم بیاد میاوریم که آقای خاتمی علیرغم بعضی اختلاف نظرها با رهبر حتی نصف آقای احمدی نژاد با رهبری و علما اصطکاک پیدا نکرد وهجومهایی که به امثال آقای مصباح شد نه از طرف اصلاح طلبان بلکه از طرف تند روها بود .ولی تندروهای اصلاح طلب نه به کسی از علما توهین کردند و نه به بیت کسی حمله کردند. (329143)
 
ندا
۱۳۸۹-۰۳-۳۱ ۲۲:۰۰:۴۳
من واقعا موندم
یادم میاد یه زمانی بر ضد آقای هاشمی کلی شایعه درست میکردن و بعضی ها که امروز شدن طرفدار پروپاقرص ایشون و برای حمایت از ایشون از ابداعاتی مثل نماز خوندن با کفش هم دریغ نمیکنن همش ایشون رو نماد ثروت اندوزی میدونستن و کلی چیزای دیگه که جای گفتنش نیست
ما اون وقتا که آقای هاشمی رو از افرادی میدونستیم که برای نظام و انقلاب زحمات فراوانی کشیدن این شایعات رو به شدت تکذیب میکردیم و کلی هم از جریان مذکور به اتهام حمایت از ایشون ناسزا دریافت میکردیم
بعد از مدتی دیدیم که ایشون اقداماتی(دقت کنین به واژه اقدامات نه اتهامات-یعنی همینا که دوستان به برخیش اشاره کردن) رو انجام دادن که ماها که از صمیم قلب دوسشون داشتیم دلمون نمیخواست باور کنیم و وقتی این سوالات رو مطرح میکنیم باز هم از جریان مذکور ناسزا دریافت میکنیم  
شما بگین گناه ما چیه که همش فحش میخوریم؟ (329147)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۱ ۱۲:۴۱:۲۲
الملك يبقي بالعدل مع الكفر و لايبقي الجور مع الايمان (329356)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۴-۰۲ ۱۶:۵۰:۵۲
چرا همین آقایانی که امروز بی محابا به آقای هاشمی حمله می کنند و از کوچکترین مساله ای برای این اعمال خلاف اخلاق و شرع فروگذار نمی کنند و این اعمال زشت را نشانه مسلمانی و اوج تقوا و ایمان!می پندارند چرا در زمان خود آقای هاشمی ستایشگر و مجیزگوی محض ایشان بودند؟
روزنامه کیهان را در طول 8 سال دوران سازندگی ملاحظه کنید تمام ستایش و تمجید و گلستان نشان دادن مملکت!
من نمی گویم دوران آقای هاشمی کار مثبتی انجام نشده ولی انتظار دارم منصفانه و عادلانه ایشان را نقد کنیم این که ایشان را تا دیروز به اوج آسمانها می بردیم و به مردم فرشته نجات کشور نشان می دادیم و امروز ایشان را اینچنین ناجوانمردانه تخریب می کنیم و حتی اجازه پاسخ به اهانتها و اتهامات را طبق شیوه مردانگی و عدل به ایشان نمی دهیم چه معنایی دارد؟
همین روزنامه کیهان که در دوران اصلاحات به همه چیز و زمین و زمان و سیاست و اقتصاد و فرهنگ دوران آقای خاتمی اشکال و ایراد وارد می کرد چرا در طول پنج سال گذشته حتی در یک شماره روزنامه اش از وضعیت بد اقتصادی و معیشتی مردم و معضلات اجتماعی و فرهنگی ننوشته و انتقادی نکرده است؟ آیا مملکت به یک طرفه العینی در زمان آقای خاتمی نابود شد و دوباره از سال 84 به یک طرفه العینی دیگر گلستان شد؟
خداوند ما را همواره در راه اعتدال و انصاف نگه دارد و که به نظر من اسلام راستین در دو چیز خلاصه می شود:\"اخلاق اسلامی و اعتدال\". (329891)
 
محب هاشمی
۱۳۸۹-۰۴-۰۲ ۱۸:۰۹:۵۶
دکتر توکلی سلام چون باصفا و باتقوا هستید فکر می کنم این پیام را درج خواهید کرد
ان شاء الله هاشمی اکبر است (329906)
 
بي خبر
۱۳۸۹-۰۴-۰۳ ۱۱:۲۳:۵۵
هوالكاشف
لعنت بر دشمنان اميرالمونين ، لعنت بر دشمنان انقلاب و لعنت بر سران فتنه (موسوي -كروبي ) (330024)
 
12
۱۳۸۹-۰۴-۰۳ ۱۱:۲۶:۴۶
بسمه تعالي
آقا به نظر من تخريب هاشمي از طرف داردسته خودش صورت مي گيره كه به همه بگويد من چقدر مظلوم هستم . (330028)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۳ ۱۲:۲۷:۰۳
خدمات و وفاداري هاشمي به انقلاب- امام ورهبري ستودني است. تواضع ايشان در برابر رهبري مثال زدني است.كفران نعمت ما را با چنين وضعي مواجه كرده است و به قول امام خواهيم گفت بهشتي مظلومانه زندگي كرد و مظلومانه شهيد شد
خدا عاقبت ما را به خير كند (330043)
 
مینا
۱۳۸۹-۰۴-۰۳ ۱۴:۰۳:۴۸
من فقط می دانم که یه زمانی اگر پشت آقای هاشمی گرامی حرفی زده می شد برخورد شدیدی توسط مردم می شد
اما این بزرگوار امروز توسط حزب باد مورد بدگویی قرار می گیرد . ما مردم باید مدیون آقای هاشمی باشیم ، فقط ما مردم حزب بادیم و آقای هاشمی قربانی دشمنان ایران اسلامی شده است و بس. (330064)
 
۱۳۸۹-۰۴-۰۵ ۱۵:۲۸:۰۲
اگر مانعی فنی در درج نظری که مستند به سخنان رهبری بود و نشان می داد که گذشته ی جناب هاشمی امروز قابل استفاده نیست وجود نداشته باشد دلیل عدم درج این نظر توسط شما یکی از این دو اشت:
1- مصلحت اندیشی بی جا
2- نفاق در پیروی از رهبری (330577)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.