نظر منتشر شده
۱۵۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 309578
خاکساری:
مردمی که از وام ۲۵ میلیونی خودرو استفاده کردند به زودی پشیمان می‌شوند
بخش اقتصادی الف، 23 آبان 94
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
عضو هیات علمی علامه گفت: روش ایران خودرو و سایپا این است که با آشفته کردن بازار تقاضای کاذب ایجاد کنند و قیمت‌ها را متزلزل کرده تا بتوانند خودروهای خود را به مردم قالب کنند.

علی خاکساری عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با نسیم در خصوص طرح وام ۲۵ میلیونی خرید خودرو و نتایج آن اظهار کرد: از دید من در این دو روز خودرویی فروش نرفته است و چیزی که به فروش رفته، وام است.

وی افزود: این آمار ۱۲ هزار خودرویی که قائم مقام وزیر صنعت در روز اول اعلام کرد، آمار فروش خودرو نبود، بلکه ۱۲ هزار تقاضا برای وامی بود که نسبت به وامهای دیگری که در کشور ما به متقاضیان اعطا می شود، شرایط راحت تری دارد، بنابراین باید گفت که مردم در این دو روز متقاضی وام بودند نه متقاضی خودرو.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد آیا خودروسازان مشکل تولید دارند، گفت: خودروسازان با این خودروهای بی کیفیت و بنجل که تولید می کنند، مشکل تولید ندارند، مشکل خودروسازان این است که کالایی تولید می کنند، که با این قیمت مشتری ندارد.

خاکساری خاطرنشان کرد: آنها یک مدت تقاضای کاذب برای خودروهای خود ایجاد کرده بودند، اما در ماههای گذشته وضعیت تولیدات آنها به قدری ضعیف بود که نتوانستند از راه این تقاضای کاذب بازار مورد نظر خود را حفظ کنند.

وی با بیان این مطلب که "پارکینگ پر خودروسازان همواره وجود داشته و هنوز هم وجود دارد" بیان کرد: روش ایران خودرو و سایپا و شورای سیاست گذاری خودرو که در خدمت این دو غول بزرگ خودروسازی قرار دارد، این است که همیشه با آشفته کردن بازار تقاضای کاذب ایجاد کنند و قیمتها را متزلزل کند تا بتواند در این بازار آشفته محصولات بی کیفیت خود را به مردم غالب کند.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به مراجعه کنندگان دو روز اول طرح وام ۲۵ میلیونی خودرو گفت: کسانی که در دو روز گذشته برای خرید خودرو به نمایندگی های ایران خودرو و سایپا مراجعه کرده اند کسانی نبودند که واقعا نیاز به خودرو داشته باشند.

خاکسار خاطرنشان کرد: طرح وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو قطعا شکست خواهد خورد، شلوغی این دو روز به خاطر خودرو نبوده، بلکه به دلیل وام مناسبی بوده که در این طرح وجود دارد.

وی تصریح کرد: کسانی که در این دو روز به نمایندگی شرکتهای خودروسازی مراجعه کرده اند با شکست رو به رو خواهند شد چون فکر می کنند که می توانند خودرویی را با وام ارزان قیمت بخرند و بعد با در بازار بفروشند و به سود برسند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه در پیش بینی آینده این طرح به نسیم عنوان کرد: این روندی که ایران خودرو و سایپا در این روزها داشته اند مطمئن باشید خودروها به این زودی به دست مردم نمی رسد و متقاضیان خرید خودرو پشیمان خواهند شد.

خاکسار افزود: مردم نمی توانند خودروهای خود را تا ۴ یا ۷ سال بفروشند بنابراین به زودی از خرید خودرو پشیمان خواهند شد. این طرح از اول شکست خورده بود و تا پایان هم شکست خورده باقی خواهد ماند و مطمئن باشید که مردم از این طرح استقبال نخواهند کرد و دولت در نقشه ای که برای تحریک تقاضا کشیده بود با شکست رو به رو خواهد شد.

وی گفت: مطمئن باشید کسانی که در این دو روز ثبت نام کرده اند یا پشیمان خواهند شد و یا اگر خودروی خود را گرفتند، به دنبال راهکاری خواهند بود که آن را پس دهند.
 
کلمات کلیدی : وام خودرو
 
ايراني
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۰۵:۳۴
دقيقا همين طوري هست كه ايشان مي فرمايند . مردم به زودي از اين ذوق زدگي بي جا پشيمان خواهند شد مگر كسايي كه قصد بازپرداخت اقساط رو ندارند ! (3321729) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۱۹:۳۲
آره واسید تا پشیمون بشند (3321774) (alef-11)
 
الهه
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۱۷:۵۵
اگر این اقساط پزدالخت نشود چه
اگر طرف چک خود را پاس نکند چه
سیستم بانکی چه مشکلات عدیده ای مواجه میشود !!!!
کسانی که خرید داشتند
بزودی از دیدن خودروهای روز 2016 در بازار با قیمت مناسب
بعد از گذشت توافق هسته ای
پشیمان میشوند
نخرید
نخرید (3321967) (alef-11)
 
بوشهری
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۱۰:۲۶
نمیدونم چرا فکر نکردند که بیشتر این ماشینها بی کیفیت هستند
و احتمال اینکه مراجعات زیادی به تعمیرگاهها داشته باشند
زیاد است
هم قسط وام و هم سود زیاد
و هم تعمیرگاه و تعمیرگاه و تعمیرگاه
در آینده ای نزدیک هم
این ماشینهای مدل 1992 همگی بدون خریدار میشوند
و در آنروز که ماشینهای مدل 17-2016 با بازار می آید
کسی خریدار ماشینهای این عزیزان وام گیرنده نیست
و مجبورند با ضرر اندر ضرر بفروشند
نخرین لطفا (3323014) (alef-11)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۰:۵۰:۱۳
بوشهر یجان
شما توجه کنین که
یک پراید که ماشین مدل 1992 است را با وام
برای خریدار حدود 27 میلیون تومان تمام میشود
بعد از 4 سال که قسط بدهد و سند بنام شود
آنرا چند میخرند ؟
اگر قیمت آن روز همین 20 میلیون باشد
ماشین 4 سال کارکرده را 17 میلیون میخرند
یعنی 27 میلیون داده و 17 میلیون میفروشد
یعنی ضرر
نخرین
که ضرر میکنین
دوسال تحمل کنین درست میشود
با همین ماشینهای خودمان تردد میکنیم (3324330) (alef-11)
 
Hamed
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۲۱:۴۶:۲۲
بفرمایید وام بگیره از بانک با نرخ سی درصد یعنی شرایطش بهتره ؟ بعد کسایی رفتن سراغش که ماشین میخواستن و خدایی شرایط خوبی به نسبت قبل البته داشت. (3333684) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۵۴:۵۴
اونی که می تونه قسط پرداخت نکنه وام 25 ملیونی نمی گیره وام ملیاردی می گیره یکم بزرگ شید (3323180) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۴:۳۸:۴۱
يواش يواش.
براي كتاب نوشتن اول بايد مشق كرد. (3326070) (alef-11)
 
محمد رضا
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۷:۲۳:۴۲
توافق هسته ای در ماهیت خودروسازان داخلی و میزان تعرفه خوردهای وارداتی تغییری ایجاد نمیکنه...پس منتظر خودروهای روز 2016 با قیمت بالا باشید! سیاستهای اقتصادی و صنعتی این دولت نشان داده که توانایی استفاده از ظرفیت ها رو نداره!

و اما این وام!
اولا این که به فرض محال این وام و فروش موفق بوده!! خوب همه خودروهای مانده در انبار هم فروش رفت...بعدش چی!؟ برای خودروهای تولید بعدی باید چکار کرد!؟ مثلا در عرض یه سال می خواید کیفیت رو بالا ببرید و مدلها جدید خارجی رو بیارید داخل و قیمتها رو تعدیل کنید!؟ از این صنعت چنین چیزی بعید هست!

در ثانی مشکل اقتصاد همین وامها و سود های ربایی و سیستم غلط اقتصادی و اداری کشور هست... اون از نظام جامع پرداخت حقوق که در شرکت نفت حقوق ها از پایه 4 میلیون شروع میشند و در برخی ادارت روی یک میلیون هست! بگذریم که برخی ادارات هم فیش حقوقی داخلیشون با صد ساعت اضافه کاری و کلی پاداش و مزایا دو برابر می کنند...مثل تامین اجتماعی و دارای و غیره... بدبخت اداراتی که نه اضافه کار دارند و نع بودجه ای که بخواند مزایا و پاداش بدند! نظام بانکی ما هم که هیچ! صد در صد ضد اقتصاد مقاومتی و کاملا تورم زا و مغایر با اسلام هست.

وقتی در کشوری در این شرایط بحرانی اقتصاد به یک مربی خارجی ماهانه یک میلیارد تومان حقوق می دیم از وام 3 میلیونی به جوونهای خودمون برای ازدواج چشم پوشی می کنیم باید هم وضعمون همین باشه!
وقتی به جای ساخت کارخانه و حمایت از نخبگان علمی و بهبود وضع تولید میریم ورزشگاه می سازیم و قراردادهای میلرادی با ورزشکاران و هنرمندان می بندیم انتظار پیشرفت بیشتر یک رویاست! (3323846) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۲:۲۷:۲۷
خیلی عالی بود (3328395) (alef-11)
 
منصور
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۲:۳۸:۳۶
من خودم ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۸۹ دارم مبلغ ۳ میلیون هم حقوق میگیرم و مشکل قسط هم ندارم اما تا محصولات داخلی کیفیت و قیمت مناسب نداشته باشه بهیجوجه خرید انجام نمیدم اگر صنعت خودرو میخاد ورشکست نشه بجای التماس به بانک مرکزی بخاطر پرداخت وام به مردم اولا جلو پرداختهای چند میلیونی به مدیران را بگیره ثانیا کیفیت را بالا ببره تنها راهش همینه (3328446) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۰۹:۴۷:۵۶
آقا بزار بخرن این ملت لایق چنین توهین و ظلمی هستن .لعنت بر ایران خودرو و سایپا (3330443) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۳۴:۴۶
ولی خوب شد که اینا ماشین های آشغال تو پارکینگ مونده رو خریدند.
حالا ما سال دیگه بعد از رفع تحریم میریم ماشین های خوب و جدید رو میخریم.
ملت با وام ماشین خریده مچکریم. (3322269) (alef-11)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۱۴:۰۰
ای کاش بانک ها برای افزایش وام ازدواج جوانان هم چنین همتی داشتند ، ناتوانی جوانان در تامین هزینه های ازدواج ، باعث افزایش انحراف اخلاقی در جامعه شده که افزایش طلاق یکی از عوارض آنست .
به علت وجود میلیونها خودروی عمدتا بی کیفییت در دست مردم، تا وقتیکه قیمت بنزین در ایران حتی به نسبت سایر کالاها در خود ایران ارزان است، ( معادل آبمعدنی ) ، استفاده بسیار بی رویه از خودروهای شخصی ادامه خواهد داشت و کماکان شهرها پر از تصادف و مرگ و میر و آلوده به دود بیماریزای ماشین ها و ذرات سرطانزا ی لنت آنها که حاوی اسبستوز است خواهند بود و مردم بی اطلاع از سرنوشت غم انگیز خود در این شهرها دلشان خوش است که هر نفر یک ماشین دارند و همه با خودروی شخصی سر کار میروند ، دهها تاکسی در مبدا منتظر تاکسی هستند ولی مسافر ندارند چون هر بچه ای هم با ماشین شخصی توسط والدینش به مدرسه میرود ،راه دیگر اینست که قیمت پارکینگ ها و کنار خیابانهای اصلی در شهرها سرسام آور شوند تا مردم اجبارا به ناوگان عمومی روی اورند والبته ناوگان عمومی به سرعت تقویت شوند. (3323262) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۲۶:۴۲
اون عده ای که ثبت نام کردن در واقع از هول حلیم افتادن تو دیگ!!!
اونم دیگی که در اومدن ازش به این آسونیا نیست و باید تا آخر بسوزن و بسازن!! (3323309) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۲۳:۵۴
از صبح دوشنبه که فروش خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی در قالب طرح خروج از رکود دولت، به اجرا درآمد، مشتریان استقبال قابل توجهی از طرح موردنظر به عمل آوردند تا خونی تازه در رگ‌های صنعت خودرو کشور به جریان بیفتد. هر چند فروش تسهیلاتی خودرو دارای ابهاماتی بوده و نگرانی‌هایی در مورد سرنوشت خودروسازان پس از اجرای کامل آن وجود دارد، اما نوع ناراحتی و نارضایتی «برخی»، از جنس دیگری است. به‌عبارت بهتر، این دسته از ناراضیان فروش تسهیلاتی خودرو، نه نگران آینده خودروسازان (پس از اتمام طرح موردنظر و مواجه با انبوهی از چک‌هایی که باید پاس شوند) بوده و نه از ایرادات اقتصادی آن گلایه دارند؛ بلکه بیشتر ناراحت موفقیت «طرح خروج از رکود دولت» هستند.

از طرفی، از آنجا که خودروسازی یکی از ارکان اصلی رشد اقتصادی کشور به شمار می‌رود، ناراضیان فروش تسهیلاتی، نگران این هستند که با احیای تولید خودروسازان (به واسطه افزایش فروش ناشی از تسهیلات 25 میلیون تومانی)، صنعت خودرو دوباره تاثیری مثبت بر این ماجرا گذاشته و سبب بالا رفتن «رشد اقتصادی» شود. بدون شک یکی از نکات مثبت کارنامه دولت، مثبت شدن رشد اقتصادی در سال 93 بود، حال آنکه طی سال جاری،آوار شدن رکود بر سر بازارها و واحدهای تولیدی از جمله «خودرو»، این «رشد» را در خطر انداخت. از همین رو دولت تصمیم گرفت با ارائه بسته خروج از رکود، بازارها و واحدهای تولیدی را دوباره راه بیندازد و در این بین، حسابی ویژه روی خودرو باز کرده است. به اعتقاد کارشناسان، اگر بازار خودرو رونق بگیرد، تیراژ خودروسازان نیز افزایش خواهد یافت و این خبری خوب برای دولت است؛ زیرا می‌تواند دوباره به رشد اقتصادی امیدوار باشد. (3321788) (alef-11)
 
شبگیر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۵۳:۲۱
دوست من،شاید عده ای به این منظور مخالفت کنند، اما نکته مهم استدلال اشخاص است که یا درست است و یا غلط (حال می خواهدسیاسی کاری باشد یا نه) و باید به استادلال نگاه کرد.
به نظر حقیر اگر شما بروی و از این مردم بپرسی برای چه ثبت نام کرده اند، اکثرشان می گویند، تا به پول برسیم، چون مردم الان پول نیاز دارند نه کالا و خودرو. سوال من این است که چرا تقاضا پایین بود، چون درآمدهای مردم اجازه خرید کالا نمی داد. حالا به جای اینکه رونقی در کسب و کار، اشتغال و درآمد مردم اتفاق بیفتد به ان ها کالا می فروشیم. با این کار شاید فقط درصد کوچکی از صنایع کمی رونق یابند، وگرنه بسیاری از صنایع و مشاغل آزاد و غیر آزاد هنوز درگیرند و این طرح کمکی به ان ها نمی کند.
مطالعه نظر کارشناسان مختلف بحث را روشن تر می کند.
مسئله بعدی کیفیت خوردورها است که مطمئن باشید با این کار و حمایت های بی چون و چرای دولت از خودروسازان، پیشرفت خاصی نخواهند کرد.
امیدوارم وضع کشور بهتر شود. (3321880) (alef-11)
 
جواب برادرعزیزم شبگیر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۱۷:۳۶
این حرف را نزنید
چرا مردم باید از خودرویی به پول برسند که حق فروش آن را تا میان مدت ندارند (4تا7سال)
الان به نظر من شما اشتباه میکنید !!!!!
دومین مطلب شما کالای نهایی را میبینید بزارید بگم خودرو از چه کالایی درست شده
1- فلزات
تمام معادن فلزات و آهن و کسانی که در این معادن شاغل هستند
2- کارخانجات ذوب و ریختگری
خب بخشی از همین مردم که شما میگید دراین صنایع شاغل هستند
3-تراشکاری و آب کاری
اتفاقا من در دوران دانشگاه در یکی از کارگاه های تولید پیچ و مهره فعالیت میگردم
4-مس و تولید سیم ها
خب چند نفر به تولید سیم و مس و مشغولند ؟
5- وسایل الکتریکی
چندنفر از ایرانی ها در حال ساخت وسایل الکتریکی که کار برد دوگانه دارد
6- شرکت های تامین و ساخت نرم افزار .
بازهم برید تحقیق کنید چند نفر تو این شرکت ها هستند
7- پلاستیک
بنظر شما چند نفر مشغول هستند دراین بخش که از پتروشیمی گرفته تا بازیافت ؟
و لاستیک هم همینطور
من وارد بخش خدمات (از بنگاها و لیزینگ و حمل و نقل )نشدم .خب دیدی یک خودرو نیست اگر فروش یک سوم بشه فروش این صنایع و تولیدات هم یک سوم خواهد شد .
البته مشکل دوستان ما خودرو نیست اینها حتی با وام کالای ایرانی هم مخالفند
در آخر بعضی ها نمیخواند اقتصاد جهش پیدا کنه (3321965) (alef-11)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۰۷:۰۲
چرا مردم باید از خودرویی به پول برسند که حق فروش آن را تا میان مدت ندارند (4تا7سال)
شما فرض کن سمند داری میفروشی 25 میلیون و میری 5 میلیونشو میدی یه سمند قسطی میخری با ماهی 600 قسط خب 20 میلیونم پول داری میدی صاحب خونه 600 اجاره خونت کم میشه همونو میدی قسط ماشینت بعد 4 سال هم سمندتو داری هم 20 میلیون پیش صاحب خونه چطوره؟؟؟
خیلیا اینکارو می کنن در واقع وامو میخرن نه ماشینو (3322684) (alef-11)
 
اشکبوس
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۱۳:۳۳
کاش به همین راحتی بود که شما فرمودین
شما حساب کن بخوای ماشینی که داری رو بفروشی یه ماشین دیگه بخری چقدر باید پول محضر و بیمه ثالث و بدنه و جریمه و دلال و شیرینی و مالیات و عوارض و غیره و ذلک بدی؟! همه اش ضربدر 2، یه بار برای فروش یه بار هم برای خرید. مطمئن باش از این نمد اگر کلاهی هم دربیاد، کلاه گشادی هست که سر مردم میره. (3323025) (alef-11)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۳۱:۵۲
صحبت من در طرفداری از صنعت خودرو(مونتاژ بگیم بهتره) نبود در هر حال این یک وامی هست که با توجه به شرایط بازار خوبه تمام پول محضر و دلالا و ... هم فوقش 2 میلیون بشه خب در مقابل 20 میلیونی که پس انداز میشه چیزی نیست
البته 100٪ قبول دارم که این روش فروش خودرو اونم خودرو با تکنولوژی 30 سال قبل فقط یه مسکن هست برای کارخونه ها و در درازمدت فایده ای نداره مشکل ریشه ای هست و با 100 هزار فروش حل نمیشه که بیشترم میشه چون خودروساز ها فکر می کنن تونستن پیروز بشن و باز هم با بهره وری پایین و کیفیت پایین تر ماشینارو می سازن اما تا وقتی اساسی کیفیت ماشینها خدمات پس از فروششون و خیلی چیزای دیگه حل نشه باز هم شاهد انبارهای پر از ماشین خریده نشده خواهیم بود (3323333) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۶:۲۶:۲۸
عزیزم ریاضیت مشکل داره ها.ماشینی که میخری هم بیمه داره اولا.دوما استهلاک ماشین قبلیت رو هم بزن تو چرتکه بقیه مخارجت رو میپوشونه. (3323686) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۵۶:۵۸
آقا وحید اقتصاددان و باهوش!!!

اگر یک سمند داشته باشی و اون رو بفروشی 25 میلیون (البته اگه توی این بازار راکد خودروی دست دوم بتونی با این قیمت بفروشی. چون حداقل 50 هزار نفر از اون 100 هزار نفر که خودرو صفر ثبت نام کردن با همین ایده کمپین را شکستن!)
و 5 میلیونش را توی بیمه عمر سرمایه گذاری کنی و 20 میلیون رو بدی صاحبخونه و ماهی 600 به حساب بیمه عمر واریز کنی بعد از 4 سال یکجا 106 میلیون بهت میده.
در صورتی چیزی که شما میگی بعد از چهار سال 20 میلیون پول داری با یک سمند چینی که به زور شاید بتونی 20 میلیون بفروشیش که در نهایت میشه 40 میلیون.
آدم باهش حالا خودت بگو بعد از 4 سال 106 میلیون داشته باشی بهتره یا 40 میلیون؟
ممکنه بگی خب توی این چهار سال ماشین ندارم سوار بشم. خب این هم راه داره، الان بازار ماشین دست دوم راکده و میتونی یک ماشین دست دوم با قیمت خیلی خوب پیدا کنی مثلا با 8 میلیون میتونی یک پراید دست دوم بخری که کارت هم فعلا راه بیوفته و از همه مهمتر یه درس حسابی با نخریدن آشغالهای صفر کیلومتر به فرغون سازها بدهیم.
متاسفانه ما مردم خیلی سطحی نگر و ساده ایم و در مقابل مسئولان و مدیران خیلی زیرک و باهوشن! (3323186) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۶:۳۰:۱۳
هشت میلیون بدی پراید از اون بیست میلیون کم نمیشه؟؟ضمن اینکه واسه پراید هشت میلیونی ماهی پونصد هم باید خرج کنی تا راه بره.تو خیلی باهوش تری انگار آی کیو (3323703) (alef-11)
 
صايران
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۲:۲۳:۴۳
عزيزم كمپين شكست نخورده!!!!
تازه شروع شده
اينايي هم كه خريدن كمپيني هاي آينده هستن مطمئن باش
ديگه عمر اين فرغون سازان تمومه (3324482) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۱:۵۰:۳۰
من سال 90 در حالیکه قیمت پراید 7 ملیون و 800 بود .3 ملیون و نیم پیش پرداخت دادم . و 5 سال ماهی 160 هزارتومان قسط .و پرایدی از لیزینگ رایان سایپا خریدم .در مجموع اتوموبیل من برای من 13/5 تمتم میشد. خیلی ها به من میگفتند اشتباه کردی . ولی هم اکنون اتوموبیل من 13/5 می ارزد .در ضمن کرایه ماشین را نمی شود حدف کرد که برویم بیمه عمر بگیریم . در این مدت کرای تاکسی در تهران سه برابر شده .اگر من پراید نگرفته بودم الان حد اقل ماهی 550 هزار تومان کرایه تاکسی خود وخانواده من میشد .نمی دونم کیا کمپین درست میکنند یا افراد ثروتمندی هستند که اتوموبیل خارجی دارند یا مجردند. بیمه عمر که کرایه تاکسی نمیشه . فرمول بیمه عمرت قطعا اشتباه است. (3324777) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۹ ۰۲:۴۶:۰۳
مگه مثل اون موقعه ماشین میخواد سه برابر شه که ما مثل شما سود کنیم (3335321) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۵۸:۳۵
دوست عزیز مگه اشکالی داره هم برای خودروسازی خوبه ،هم مصرف کننده و هم بانک پس با این محاسبه مشگلی هم برای پرداخت اقساط وجود نخواهد داشت (3323194) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۰۳:۰۱
حرف حساب و صواب! (3323212) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۰۹:۰۸
سلام درسته (3323236) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۳۹:۳۱
جالب بود. استدلال منطقی هست (3323362) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۷:۰۴:۱۲
اگر اجاره خانه تا 7 سال آینده همان 600 تومن بود حرف شما درست بود (3323787) (alef-11)
 
شبگیر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۲۲:۳۵
ببینید، حرف شما رو تاحدی قبول دارم، ولی به نظرم (اطلاع دقیق ندارم) باز هم درصد صنعت درگیر اونقدر نیست، مخصوصا صنایع کوچیک. یا مثلا ساختمان که شاید حدود 5 ساله که رکود فوق العاده بدی رو داره، فرقی نمی کنه. البته بنده هم عرض کردم یکی سری از صنایع رونق پیدا می کنن. کته مهم اینه که این کار و این حمایت ها که متاسفانه در تمام دولت ها انجام شده، ساختارهای غلط اقتصادی موجود رو تثبیت می کنه. این کارها مثل مسکن می مونن، نه راه اساسی، وگرنه کسی منکر تاثیر این کارها نیست.
ببینید وقتی از اون طرف اون قدر گمرک می زنن به ماشین ها و از طرف دیگه میان انقدر ارز میدن به ماشین های خارجی (اگه درست یادم باشه جایی خوندم آمار واردات ماشین های خارجی شش ماه اول سال 93 نسبت به 92، 200 درصد یا 500 درصد (دقیق یادم نیست) زیاد شده)، خوب این ها یعنی سیاست متناقض.یا مثلا اگه سری به بحث استاندارد محیط زیست برای خودروها بزنید، می بینید که خودروسازها طبق قاون باید از سال 87 استاندارد یورو 4 رو رعایت می کردن، ولی هربار ظرف شاید دو روز از دولت وقت گرفتن و تا الآن که 7 سال میگذره هنوز قانون رو رعایت نکردن. خوب این ها رو باید درست کرد. واریز پول و حمایت رقابت رو حتی در داخل از بین می بره.
حتما خودتو هم می دویند که همه میگن احمدی نژاد قانون هدفمندی رو بد اجرا کرد که درست میگن. خواهش می کنم برید بخونید که قانون هدفمندی چیه و ببینید که این دولت هم داره کار احمدی نژاد رو میکنه و اون قانون رو بد اجرا می کنه و کسی هم نیست صداش درباید.
از طرف دیگه وقتی در مملکت برای واردات مخصوصا چینی این طوری بازه، معمولا تولید داخلی ضربه می خوره. راه اساسی درمان اقتصاد این ها است.
درباره مردم هم به حرفم اطمینان دارم که مردم دنبال پولن و بعدا خواهند دید که به راحتی نمی تونن بفروشن و پشیمون میشن. مردم ما یاد گرفتن خودشون رو وفق بدن و اعتراض نکنن. تو همین قضیه هم وقتی 7 سال شد 4 سال و دیگه سفته هم قبول نکردن، هیچ اتفاقی نیفتاد. هیچ اتفاقی. (3323058) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۰۱:۲۲
چقدر ما باید تفلات و قربانی بدهیم تا این صنعت سرپا بمونه و یک عده بیکار نشن؟ (3323204) (alef-11)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۵۳:۳۹
اضافه کنید صنعت نساجی و شیشه و ... کاملا درست میفرمایید. (3323403) (alef-11)
 
mithra
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۵:۲۸:۳۴
اخوی خودروسازها که مدعی هستندتمام این اقلام وارداتی است و دلیل گرانی آن را نرخ ارز و سود و عوارض میدانند.
لطفا قبلا قدری به آنچه که قبلا ادعا شده بود دقت کنید.
اگر این اقلام وارداتی هستند که ثمری در تولید و بخشهای داخلی نداشته و برای چینی ها کار درست کرده ایم.
اگر وارداتی نیست علت این قیمت بالا چیست ؟ (3323516) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۷:۰۵:۰۰
وقتی یه کالایی صفر تا صدش بیشترش چینی و وارداتی هست متاسفانه حرف هخای منطقی شما دچار نقص میشن (3323790) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۹:۳۰:۵۳
عزیز دل
اینطور که میفرمایید برای رونق کسب وکار و اینکه مردم در صنایع مختلف حقوق بگیرند , راهکار مناسبی ارائه نکردید با این فرض گفته شده پس میتوان در تمام صنایع و تکنولوژی های جدید نیز کارخانه ایجاد و فقط بفکر شغل مردم بود و اصلا هم قوانین اصلی اقتصاد مبنی بر سود دهی و ارزش افزوده صنعت مورد نظر را ندید . بعنوان مثال مثلا میتوانیم کشتی های نفت کش بزرگ بسازیم به قیمت 2000 برابر قیمت جهانی با این استدلال که بسیاری از صنایع پایین دستی دارن در این راه کار میکنند و مهم هم نیست که نتیجه تولیدمان چه میشود .
اخه اینم شد استدلال که چون تعدادی کارگز در این صنعت کار میکنند پس هزینه های مادی و معنوی این تولید را باید 75 میلیون نفر بپردازند . نمیشه دولت به کارگران خودرو ساز حقوق بده و اونهعا فقط توو خونه بمونن (3324178) (alef-11)
 
بماند
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۸:۳۹:۰۵
دوست عزیزمتاسفانه همین تفکرات باعث اینگونه تصمیم میشه،ایا فکر نمیکنید چقدرازهمین تفکرات این کارگران ضررکرده اند،وقتی کیفیت درست بشه نیازی به خرید کالای وارداتی نیست ازطرفی مطمعن باشید ما برای چینی ها تصمیم میگریم نه برای خودمان،این تفکرات فقط عامل انحصار هست وقتی انحصار باشه ،کیفیت ،خلاقیت و.......ازبین میره (3325048) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۷:۰۰:۱۵
مشكل اينجاست براي حفظ منافع 1ميليون نفر بايد 80 ميليون نفر كه بخش عظيمي از همان 1 ميليون نفرهم جزءشان هستند (كارمندان و كارگران بخش خودرو)بايد تاوان دهند. (3329241) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۳۰:۵۷
موافقم
صد در صد (3322020) (alef-11)
 
تئو
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۱۰:۳۷
گیرم که تمام حرفهای جنابعالی صحیح .فرض محال که محال نیست.
اما به چه قیمیتی؟
آیا تا به حال از نزدیکانتان بچه ای به خاطر تصادف معمولی پدرش با پراید یتیم شده؟
تا کنون در فامیلتان خانواده ای با تصادفی که اگر کیسه هوا داشت خون هم از دماغ اش نمی امد متلاشی شده ؟
کسی را ندیدید که یک عمر معلول شده بدبخت شده زمین گیر شده سرنوشتش عوض شده
بحث را سیاسی نکنیم والله قسم درد من از بی کیفیتی گرانی و مشتری نا مداری و طلبکاری خودروساز از مردم است (3322156) (alef-11)
 
آریابان
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۳۴:۳۰
در اصطلاح این یک "نعل وارو" بود :
همیشه کمبود تقاضا و زیاد-بود عرضه ، "حراجی" و کاهش شدید قیمتها رو در بر داره تا با تحریک روحیۀ بز- خری در مشتریان ، انبار ها رو برای ورود کالا های فصل جدید خالی کنند ؛
ولی با این ترفند جدید و به برکت تبلیغات شدید و فراگیر ، همون جنس بنجل تلمبار شده در انبار های حتی بدون سقف !!! رو نه تنها حراج نکردند بلکه به قیمت های بیشتراز قبل !!! هم به مشتری قالب کردند ؛ (3322549) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۱۰:۳۴
شما الان سودی بهت میرسه که اینطوری بیانیه صادر میکنی!؟ (3322451) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۰۸:۰۳
..... تمام اقتصاد دانها میدانند که کسب و رونق اقتصادی کشور ها با بازارهایی نظیر مسکن,پروژه های نفتی,راه سازی ,تولیدات صنعتی که صادرات دارند,معادن , و غیره رونق میگیره نه ماشین و اینجور چیزها اقتصاد اول ما چیز دیگه ای هست نه خودرو بازار خودرو به دلیل این دولت بهش توجه داره چون دسته خودشه متل .... ولی چرا به بحث مسکن ,به کشاورزها ,معدن کاران,و سایر صنایع نمیپردازند,کشور ما در حال رشده و صنایعی به جز ماشین کشور را پیشرفته میکنند نه ماشین آقای محترم. (3322691) (alef-11)
 
قلندر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۱۵:۱۶
شب دراز است......... (3323034) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۳۱:۵۵
110 هزار نفر بی نیاز از خودرو تنها در 5 روز !!!!!!!!!!!!!!
یا وضع مردم خیلی خوبه
یا خیلی پولدار داریم
کدوم حالت (3321817) (alef-11)
 
کاویان
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۱:۱۰:۴۴
ملت ما مدتهاست چوب طمع خویش را میخورند... (3324354) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۳۲:۰۷
لجاجت آقایان نعمت زاده و طیب نیا و سیف برای نگهداشتن مدیران فعلی در مسند مراکز مهم بانک و شرکت بورس و صنعت دلیل اصلی این راه حلهای من درآوردی است که بتوانمند به اصطلاح اقتصاد بیمار را سرپا نگهدارند.
آقایان از مدیریت های نوین و خلاق و متعهد استفاده کنید تا آرامش به اقتصاد و صنعت برگردد. (3321818) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۲۸:۲۸
کلا این دولت یک امید واهی به مردم میده بعد که زمان میگذره همه چی عادی میشه فقط دیگه امید بدون امید (3322011) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۳۰:۲۵
حق شون همینه . نمی خریدند. (3322016) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۳۲:۲۹
اوج تحلیل این بود که مردم خودرو رو با وام بخرند بعد در بازار آزاد که قیمتش پایین تر از کارخانه هست بفروشند! خودروها بعد از سه سال قابلیت فروش دارند، تا اون موقع اصل قیمت خودرو رو پرداخت کردند و فرعش مونده! (3322027) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۵۲:۰۳
یک 405 صفر(شهریور) گرفتم با امکانات فوق العاده زیر..
قفل کودک از جای خودش پرید
دسته چراغ سوخت
دکمه ایینه برقی سمت راست ببری برای ایینه سمت چپه و سمت چپیه برای ایینه سمت راسته (3322928) (alef-11)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۶:۱۹:۲۸
کجاش دقیقا همینه؟؟!!!عضو هیئت علمی که اون باشه تایید کننده هم که شما باشی نتیجه اوضاع مملکت همینه دیگه.۱۱۰۰۰۰ خودرو تو ۵ روز فروش رفت و بانک مرکزی هم فیتیله رو کشید پایین این آقا میگه طرح شکست میخوره و کسی نمیخره و ...ایرام مملکت زرنگ بازیه.خیلی از اونایی که پول داشتن رفتن خودرو دوم یا سوم رو خریدن پولشون رو میذارن بانک بیست درصد یا بالاتر سود میگیرن وام ۱۶ درصدی رو پرداخت میکنن.شما بشین اونجا بگو دقیقا همینه. (3323665) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۰۹:۰۸
ای خدا یعنی میشه؟؟؟؟ یعنی میشه بدون ایران خودرو و سایپا بود؟؟؟ خدایا...................... (3321737) (alef-11)
 
شایان
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۱۲:۰۱
درودبراقای علی خاکساری و سایت محترم الف تفسیر بسیار جالب و وافعی بود دقیقا همان بود که گفتید.اصولا مسئله سر عدم کیفیت و قیمت خودروهای تولیدی بود. (3321750) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۵۰:۲۲
درود بر سایت الف. زبان دل اکثر مردم بود. (3321871) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۲۰:۵۹
اکثریت این 110 هزار خانواده هایی هستند که خودرو میخرند نه 200 تا کامنت گذار (3321983) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۸:۵۶:۱۰
آفرین.همینو بگو . ولی اینا که رو ندارند .!!!! (3324070) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۲:۴۳:۴۱
اكثريت ١١٠ هزار نيست كمپين چند ده ميليونيه
١١٠ هزار طرفدار شما ديگه خريد تموم شد
طرف حساب بعدي كمپين ده ها ميليونيه (3324519) (alef-11)
 
جوان نا امید
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۱۲:۱۹
نامه ای از یک جوان مجرد 29 ساله به آقای دکتر حسن روحانی

مدیرییت محترم دولت تدبیر و امید
من از طرف خودرو سازان از شما تشکر میکنم به خاطر اینکه چند میلیون جوان که به سن ازدواج رسیدن و به خاطر نداشتن پول کافی برای گرفتن یه مراسم ساده و ابتدایی و عدم توان جهت تهیه مسکن از ازدواج منصرف شدند را نادیده گرفتید و به خودرو سازان وام 25 میلیونی دادید.
به خاطر اینکه چند هزار جوان را که عقد کرده بودند و نتوانستند به دلیل نداشتن پول یه خونه ی ساده که اجاره کنند بروند سر زندگیشون، زنشون رو از دست دادند و از هم طلاق گرفتند را نادیده گرفتید و به خودروسازان وام 25 میلیونی دادید.
به خاطر اینکه چند هزار جوان را که عقد کرده اند و چند سال است که نامزد مانده اند و با 3 میلیونی که دولت با هزار رفت و آمد بهشون میده و با اون حتی نمیتونن یه یخچال بخرند چه برسه به تهیه مسکن را نادیده گرفتید و به خودرو سازان وام 25 میلیونی دادی.
به خاطر اینکه اون پدر مادری که دخترشون به سن ازدواج رسیده و خاستگار هم زیاد داره ولی به دلیل نداشتن پول برای تهیه جهیزیه با ازدواج دخترشون مخالفت میکنند رو نادیده گرفتی و به خودرو سازان وام 25 میلیونی دادی.
به خاطر اینکه اون پدری که بچه اش مریض میشه ولی پول نداره خرج مریضی شو بده میره و کلیه اش را میفروش را نادیده گرفتی و به خودرو سازان وام 25 میلیونی دادی.
به خاطر اینکه ........



خندهء تلخ من از گریه غمگین تر است لطفآ به اشتراک بگذارید شاید صدای این جوانان به دست دولت برسد. (3321752) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۳۷:۰۲
البته اشتباه نکنید که دولت بودجه خاصی به شرکت های خودرو ساز اختصاص نداده است. این خودروساز است که محصولات خود را با این وام میفروشد. بهتر است بگوییم وامی که خودروساز به محصولات خود اختصاص داده است. یا به عبارتی خودروساز در حال فروش محصولات خود به صورت قسطی می باشد. (3321821) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۱۵:۳۳
عزیر دل برادر این حرف شما وقتی درسته که ایران خودرو وسایپا دو شرکت خصوصی بودند و بقول شما محصولات خودشون رو بصورت قسطی میفروختند. ولی وقتیکه این دو خودروساز بی کفایت از منابع دولتی و ملی برای تولید محصولاتشون استفاده میکنن یعنی دولت بصورت غیر مستقیم و با واسطه این دو شرکت برای خرید خودرو به مردم وام 25 ملیون تومانی میده. (3322174) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۴۶:۴۷
واقعا گل گفتی ....... کسی داخل این مملکت اصلا به فکر مردم نیست توکل به خدا خدای هم هست (3321860) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۵۲:۳۳
این نامه حرف همه جوون هاست.
الان 32 ساله شدم! آقایانی که تو مجلس داد و بیداد می کنین، ای حزب اللهی ....الان چرا جوابی برای ما جوون ها ندارین!!!
وام برای خودرو مهمتر یا سرنوشت ما! (3321879) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۲۱:۱۷
متاسفانه استدلال دقیقی وجود نداره
مردم نمی توانند خودروهای خود را تا ۴ یا ۷ سال بفروشند بنابراین به زودی از خرید خودرو پشیمان خواهند شد. این طرح از اول شکست خورده بود و تا پایان هم شکست خورده باقی خواهد ماند و مطمئن باشید که مردم از این طرح استقبال نخواهند کرد و دولت در نقشه ای که برای تحریک تقاضا کشیده بود با شکست رو به رو خواهد شد.
جواب : الان مردم خودروی 15 تا 20 ساله سوار میشند این همه خودروی بالای 5 سال از کجا اومده ؟خرید خودروی صفر خیلی خیلی هیجان و جذابیت داره
در ثانی .بیشتر خریداران قشر جوان را شامل میشوند که تازه شاغل شدند و میخواهند از این فرصت استفاده کنند که شما از آنها غافلید من میگویم فعلا 2میلیون متقاضی وجود داره درهمین قشر جوان

2-وی افزود: این آمار ۱۲ هزار خودرویی که قائم مقام وزیر صنعت در روز اول اعلام کرد، آمار فروش خودرو نبود، بلکه ۱۲ هزار تقاضا برای وامی بود که نسبت به وامهای دیگری که در کشور ما به متقاضیان اعطا می شود، شرایط راحت تری دارد، بنابراین باید گفت که مردم در این دو روز متقاضی وام بودند نه متقاضی خودرو.

این کاملا مشخصه در سامانه های فروش مقدار ثبت شده و در مجموع 110 هزار نفر تقاضای وام کردند و 90 هزار نفر خودرو خریدند بنظر من از مغالطه فراتر رفته نظر ایشون

3-این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به مراجعه کنندگان دو روز اول طرح وام ۲۵ میلیونی خودرو گفت: کسانی که در دو روز گذشته برای خرید خودرو به نمایندگی های ایران خودرو و سایپا مراجعه کرده اند کسانی نبودند که واقعا نیاز به خودرو داشته باشند.
اتفاقا من دوروز اول رفتم (برای کنجکاوی ) تمام این افراد با شوق و هیجان به این نمایندگی ها سر زدند . اما اینکه این افراد نیاز دارند یا ندارند .طبق روانشناسی اقتصادی در روزهای اول مقدار کسانی که برای تقاضا در شرایط مطلوب وارد بازار میشوند کسانی هستند که بیشترین نیاز را دارند .اگر نیاز ندارند چرا خودشون را 4 تا 7سال مقروض میکنند .این درحال است که خودرو الان تحویل نمیدند پس بقول شما وقتی مشاهده ی عینی نباشه تقاضای کاذب حرف بی ربطیه


درآخر ...خواهشا از یک اقتصادان برجسته دعوت کنید ... (3321985) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۱:۵۸:۰۶
من سال 90 به همین شیوه خودرو خریدم و تا 5 سال هم یعنی تا سال 95 نمیتونم ماشینم و بفروشم .هیچ پشیمون هم نشدم (3324782) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۴۸:۰۹
با توجه به شواهت
وام برای خودرو (3323386) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۰۱:۴۳
قربون دهنت (3321905) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۰۵:۴۳
دوست عزیز حرفهای شما درست خیلی هم درست !
ولی یک نگاهی به متقاضیان بندازی میبینید بالای 60 درصدشون جوانان هستند که ازدواج نکردند !
باور کن به دلیل سرخوردگی های دوران تحصیل و سربازی جوان تا سرکار میره تازه یادش می افته باید جوانی کنه .
ولی اینکه ما صنعتی را بخوابونیم که از معدن تا کارخانه ی تولید سیم و لاستیک و بازیافت لاستیک و فولاد و تراشکاری های بزرگ ...... تحت تاثیر قرار میدهند آیا کار درستی است ؟
اینجوری که این چندمیلیون که شاغل هستند هم بیکار میشند ! چرا ماداریم صورت مسئله را پاک میکنیم
مگه جوان بیکار میتواند قسط 500 هزار تومنی را بدهد ؟اصلا توان پرداخت قسط رادارد ؟
مشکل ازدواج جوئانان ما از بیکاری است .از اینکه در دانشگاه و خدمت جبری بخشی از عمرش گرفته اند .
پروسه ی سربازی که 36ماه یک جوان را الاف میکند بیشترین ضربه را به جوانان میزند 36ماه طلایی .
بقول یک رفیقم که تحصیلات عالی داشت میگفت اگر من سربازی نمیرفتم ضایعات جمع میکردم در این 36 ماه من 36 میلیون پول داشتم .
حرفهای شما بجا و خواسته ی شما هم بجاست ولی بدونید وام ازدواتج مشکل ازدواج را حل نمیکند . آن چیزی که مشکل ازدواج را حل میکند تولید است و تولید و تولید
بیشترین طلاق ها از بیکاری فقر سرچشمه میگیره .فقرهم با وام درست نمیشه برادر من (3321915) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۰:۴۲:۱۱
حرف شما زمانی درست است که تولید واقعی باشد , نه اینکه قطعات از چین وارد بشه و در ایران به بدترین نحو ممکن سرهم بندی بشه , تولید خودرو و محصولاتی تز تین دست فقط جوانان چینی را صاحب اشتغال و درآمد میکند نه جوانان ایرانی , جوانان ایرانی باید پادوئی شرکتهای وارد کننده قطعات چینی را بکنند . (3325335) (alef-11)
 
فاطره
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۲۴:۵۲
سلام ، کاملا با شما موافقم
متاسفانه هزاران مشکل داریم که رفع شدنی نیست
همسر من از بیکاری و سطح سواد بالا داره دیوانه میشه
متاسفانه به علت نداشتن پارتی هر جایی که قبول شد چه در ارگان دولتی چه غیر دولتی نتونست وارد سیستم بشه ، امسال همسر من زیادن حالا اینها مردمی که فکرشون کاملا بهم ریخه و زندگیشون روهواست به بازی گرفتن بایدماها متوجه کاری که میکنیم باشیم موافق کمپینم صددرصد ، اینها فکر کردن مردم ایران عشق سواری خوردن تو ماشینهای ایران رو دارن اگر کیفیت داشت یه چیزی ، کی مردم ایران برای دولتشان میخوان مهم بشن خدا عالم است ،هیچ ارزشی برای ما قائل نیستند فقط به پولهایی فکر میکنند که از ما بدبختها بگیرن فرزندانشون در خارج از کشور لذت ببرن............ (3322506) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۲۸:۳۱
امثال نه امسال (3323087) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۱:۵۸:۵۶
سلام دوست عزیز کاملا موافقم چون خودم این شرایط رو داشتم.واقعا کی به فکر ماست؟ (3324424) (alef-11)
 
آرمان
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۱۲:۳۰
جناب آقای خاکساری:
فروشی نبوده که درخواست تقاضایی باشه
این اخبار همش کذبه
فقط برای تحریک مردمه و هیچکس از این بنجل فروشا خرید نمیکنه (3321755) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۱۳:۰۳
با این مردم امیدی به اصلاح وضع کشور ندارم (3321758) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۱۴:۲۶
با دکتر خاکساری کاملا موافقم (3321763) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۲۰:۱۲
انحصار یعنی رانت.شرکت جنرال موتورز ....خودروهای سواری معمولیش رو ک اینجا همه لوکس قبولش دارند رو باپیش پرداخت اولیه2میلیون تومان7ساله اقساط باکارمزد0%بفروش میرسونه (3321775) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۲۱:۵۹
ﺩﻭﻟﺖ ﺭﺍﺳﺘﻜﻮﻳﺎﻥ ﺑﺎ ﺣﻤﺎﻳﺘﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻟﻜﻦ ﺳﺎﺯﻫﺎ ﻛﺮﺩ ﺑﺎ ﺩﺍﺩﻥ ﺗﻌﺮﻓ دوﻳﺴﺖ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩﻯ و ﻭﺍﻡبﺑﻴﺴﺖ ﻭﺑﻨﺞ ﻣﻴﻠﻴﻮﻧﻰ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻗﻂﻊ ﻛﺮﺩﻥ ﻳﺎﺭﺍﻧﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺪﺳﺖ ﺍﻭﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩ. ﺍﻳﻦ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻧﺎﺩﻳﺪﻩ ﻛﺮﻓﺘﻦ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺑﻪ ﺣﻖ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﺴﺖ. (3321781) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۲۳:۳۶
متاسف هستم که منافع ملی با این تحلیل ها سطحی خدشه دار می شود (3321786) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۵۳:۲۸
منافع ملی یا منافع شخصی!
منافع ملی این که سالی 21 هزار نفر کشته بدیم! خجالت بکش از نظرت (3321881) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۳۶:۱۱
وقتی جاده ی 60 کیلیومتری را 120 کیلومتر میرید معلومه کشته میشد (3322278) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۳۸:۱۵
نتایج تحقیقات به عمل آمده توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی نشان می دهد که سهم مشکلات مربوط به جاده ها در تصادفات ایران 30 درصد، سهم اشتباهات انسان 52 درصد و سهم نواقص فنی خودرو 13 درصد است. (3322289) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۲۴:۱۹
ﻛﻤﺮ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﻏﻮﻝ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺷﻜﺴﺖ. ﺯﻧﺪﻩ ﺑﺎﺩ ﻛﻤﺒﻴﻦ ﺯﻧﺪﻩ باد (3321789) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۳۵:۲۲
مردم نخریذر نخرید نخرید
من که سمند سورن را خریدم حالا برید توصف (3322272) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۲:۴۹:۲۹
كجاش غوله عمو؟! (3324529) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۲۸:۱۹
ﺍﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺩﻭ .....ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺩﺭوﻏﻜﻮﻳﻰ و ﻛﻢ ﻓﺮﻭﺷﻰ و ﻛﺮﺍﻧﻔﺮﻭﺷﻰ است.ﻭﺑﻪ ﺯﻭﺩﻯ ﻭﻋﺪﻩ ﻗﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻧﻬﺎ ﻋﻤﻠﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. (3321803) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۳۰:۳۵
ﺍﻳﻦ ﻃﺮﺡ ﺩﻭﻟﺖ ﺗﺪﺑﻴﺮ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺒﺪ ﻛﺎﻟﺎﻯ ﺳﺎﻝ 92ﺍﻓﺘﻀﺎﺡ ﺑﻪ ﺑﺎر ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺍﻭﺭﺩ. (3321808) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۸ ۰۸:۳۶:۵۶
سبد کالا از 92 تا 94 حدود 22 بار عرضه شد (3334068) (alef-11)
 
سالار
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۳۱:۴۹
من سال ۹۱ یه سمند از ایران خودرو خریدم ، توانم همین قدر بود، از روزی هم که خریدمش تفاوتهای بسیار زیاد ش با ماشینهای خارجی مشخص بود، به خودم گفتم ماشین بعدی باید خارجی و با کیفیت باشه، الان به ۷۰ ملیون رسیدم ایشالا سال بعد یه خودرو به روز و واقعی سوار میشم . (3321815) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۱۰:۳۷
خوش به حال شما! (3321928) (alef-11)
 
محسنی فر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۳۱:۵۴
وام با سود 16 درصد یعنی بالا بردن قیمت خودرو و تو سری زدن به قشر کم درامد کشور (3321816) (alef-11)
 
مردمي
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۴۶:۲۱
25 ميليون تومان براي موش آزمايشگاهي شدن مردم براي خودروسازان (3321855) (alef-11)
 
سعید تمر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۵۱:۰۷
با دکتر خاکساری خیلی موافقم و از نکته ای که برجسته کرد لذت بردم. برعکس، من هم به برخی از دوستانم که شرایط خاصی داشتند توصیه کردم که این وام را بگیرند. فرصت و باج خوبی است برای کسانی که یک) ماشین الان ندارند دو) ماشین میخواهند 3) میتوانند با همین کیفیت عادت شده داخلی کنار بیایند.

اما، اگر فروش همین خودروها در سال چهارم آزاد شود، یک موج افت قیمت شدید هم همان موقع خواهیم داشت. اثر شلاقی این سیاست هنوز باقی است. خود خودروسازها ضربه بدتری خواهند خورد اگر هوشمندی نشان ندهند و بازار را بهتر از این مهندسی نکنند..

در مورد پشیمان شدن یا نشدن: مساله این است که خودروسازان وطنی قرار نیست مدلهای جدیدتر را با قیمت عادلانه به بازار عرضه کنند لذا پشیمان شدن این مردم باز هم دست سیاستگذار و خودروساز است.

در مورد شکست: مطمئنا نه خودروساز میتواند با این 100 هزار وام نجات یابد و نه صنعت ما. این فرصت کوتاه و ناقصی است که انبارها کمی خالی شود و اگر خودروساز واقعا شرایط را درست درک کرده باشد باید الان فقط دنبال نوآوری و مدلهای جدید تر باشد. هر خودرویی که مثل سابق تولید شود سمی است برای خودروساز.
ولی کو گوش شنوا
پس، مطمئنا شکست بدیهی است. (3321874) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۴۷:۰۸
بازار پیش خور هم شده!
بعد از این اشباع بازار، چاره خودروسازها چه خواهد بود؟ (3322067) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۵۱:۴۰
موافقم..کاملا (3321876) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۸:۵۶:۱۶
یک سوال بعد از این صد و چند هزار خودرو که با تسهیلات دولتی فروخته شد و بازار نیز اشباح شده ، خودرو سازها برای فروش محصولاتشان با این قیمتها چکار خواهند کرد؟ (3321888) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۳۴:۱۰
کجا بازار اشباح شده خودتون را گوب میزنید .روزی 3000 تا خودرو تولید میشه هنوز 15 میلیون از جوانان خودرو ندارند (3322264) (alef-11)
 
ثريا دالغين
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۱۳:۴۷
به اميد شكست هر آن طرحي كه به جاي خدمت به مردم و وطن در صدد دردسر سازي است... (3321950) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۱۷:۰۵
الودگي بيشتر و حوادث جاني و زيانهاي مالي بخاطر بي كيفتي به أضافه يكصد هزار بدهكار حاصل جمع اين ابتكار است ما هرگز دنبال حل هيچ مشكلي نيستيم فقط صورت مسئله رأ پاك ميكنيم اگر كالاي ايراني كيفيتش با قيمتش تناسب داشت همكنون نه تنها در داخل بلكه در بازارهاي همسايه هم تقاضا وجود داشت (3321962) (alef-11)
 
محسن دیناری
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۳۳:۴۲

....
چندین بار از این دانشگاه اساتیدی اقتصادی مسول امور اقتصادی شدند متاسفانه هیچ یک موفق نبودند بهتر است شما تدریس کنید و خود را بزرگتر از مردم ندانید اگر خیلی اقتصاد میدانید یکی از این کارخانه های ورشکسته را بگیرید اداره کنید مردم کوچه وبازار از شما بیشتر اقتصاد میدانند موتورش را میفروشد و پراید میخرد یک دور بزند سه برابر قسط انرا میدهد و از شر موتور و همراه کردن زن وبچه خود در اتوبانها وسرما راحت میشود ایکاش این موضوع در فکر اساتید دانشگاه میرفت که خود را متولی مردم نمیدانستند (3322030) (alef-11)
 
کارشناس اقتصادی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۴۴:۰۰
اقای دکتر خاکساری بنده هم از کارشناسان خبره و نابغه اقتصاد هستم بر اساس شواهد علمی که در دنیا رخ داده و در کتابهای علمی مطالعه و دانشگاه گذرانده ام پیش بینی و کارشناسی میکنم ولی خداوکیلی همش اشتباه در می آد این مردم غیر قابل پیش بینی هستن (3322058) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۴۸:۱۱
حالا این صد هزار خودرو را هم فروختند
ولی صد هزارتای بعدی را باز هم باید بفرستند به انبار (3322073) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۴۸:۳۵
سلام مردم بیاد دارید در کشور عربستان قیمت مرغ بال رفت کسی نخرید تا تمام
مرغ ها در انبار ها فاسد شدند پس چرا عده ای زود شانه خالی کردند فریب این تسهیلات خوردند که به نقل یکی از کارشناسان خودرو ها به قیمت نرفتند بلکه وام ها بفروش رفتند (3322074) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۴۹:۲۳
وای از عده ای که فریب تسهیلات خودرو خوردند (3322076) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۵۰:۲۲
اول فکر می کردیم دولت نمیخواد کار اقتصادی کنه ولی با این طرح مطمئن شدیم که دولت اصلا بلد نیست کار اقتصادی انجام بده
نه برنامه ای داره نه هدفی (3322081) (alef-11)
 
abbas
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۵۴:۳۶
من ثبت نام کردم ولی همین الان پشیمانم و نمیدونم چکار کنم. (3322095) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۱:۲۸:۴۲
سریع برو انصراف بده بصورت کتبی به نمایبدگی اگر قبول نکردن به وزارت صنایع شکایت کن (3328186) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۵۶:۵۳
برادر من ناراحت نشو که این کمپین شکست بخوره امسال فروختن سال دیگه دولت می خواد چیکار کنه یعنی تا آخرش باید وام بده که برای تخصیص همین بودجه هم کلی اما اگرداره. من خیلی دوست دارم بدونم مجموعه دولت تدبیر و امید و و خانواده هاشون چی سوار می شن (3322101) (alef-11)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۵۷:۴۲
سلام
این هم تجربه‌ای دیگر در بازار خودرو ایران که البته در سال 83 هم برای فروش خودروهای با کیفیت تولید داخل (در آن سالها) برای کارمندان دولت با سود 20 درصد اجرا شد و علت آن هم رکود بازار بود و هر کس که خرید توانست آن را به پول تبدیل کنه و به زخم زندگی بزنه. البته مقدار آن حدود 5-10 میلیون تومان بود. بنظر می‌رسد ریزش ارزش پول ایرانی نزدیک است. (3322102) (alef-11)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۰۹:۵۹:۵۷
نتیجه اینکار بازنده بازنده است. (3322111) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۰۲:۳۹
کمپین دیگری بنام عدم پرداخت اقساط به راه خواهد افتاد.
برید صف مردم در ایرانخودرو رو ببینید. (3322120) (alef-11)
 
مردم
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۰۴:۱۳
متاسفانه مردم معنی کمپین را درست متوجه نشدند مگر ماشینها تغییر کرد تا وام دادند فوری رفتید و خرید کردید تا زه کلاه گشادی هم سرتان رفت پراید 20 میلیونی را 32 میلیون خریدید (3322128) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۴۷:۳۸
آمار اعلام شده برای فروش لگن صحیح نیست . برای فریب مردم است. (3322905) (alef-11)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۱۰:۴۳
این معضل مربوط به خودرو وصنعت خودروسازی نیست به کل صنعت سرایت کرده وعلیرقم توانائی تیم اقتصادی دولت وتلاش در این راستا میبایست دولت ا ز رکود بیشتر جلوگیری کند حتی اگر به تورم بیانجامد. (3322158) (alef-11)
 
آجرلو
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۱۷:۰۵
آنچه در این چند روز گزارش می شود ، تلاش مردم برای دسترسی به پول ارزان بود. به این امید که خودرو را تحویلی را با قیمت پایین تر و به صورت وکالتی و روشهای دیگر به نزدیکان و... بفروشند و پول ارزان را با نقد کردن در اختیار بگیرند. که در این صورت نرخ پول با ارزان فروشی وکالتی ، خیلی بیشتر از 16درصد خواهد شد. و ادامه این روش بر بازار خودرو اثر نامطلوب تر از پیش خواهد گذاشت و برای نهاد قضائی هم پرونده های بسیاری را باز و بار خواهد کرد.و اثر نامطلوب دیگر آن بر خودروسازان نکول گسترده چک ها و سیستم بانکی که با زیرکی ، با ندادن وجه چک ها به خودروسازان ، آنها را هر چه بیشتر در تنگنا قرار خواهند داد. (3322186) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۲۲:۰۱
این دو خودرو ساز دارن از موقعیت اوضاع خراب مالی مردم سوء استفاده میکنن با این کارشان مردم را تاچند سال اسیر خودروهای بی کیفیت خودشان میکنن اما غافل از اینکه خودروهاشان ارزش سود وامشان را ندارد خواهشا یکی به داد این مردم برسه؟ (3322212) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۴۶:۴۷
جنا ب آقای روحانی
ریاست محترم جمهور
با سلام
واقعا متاسف و ناامید شدم از دولت تدبیر وامید شما !! در جائیکه پرداخت وام مسکن برای مردم اعم از خانواده هایی با چند سر عائله ، جوانان مجرد و در شرف ازدواج و خانواده های بی سرپرست باید اولویت اول باشد ..وام 25 میلیونی نقطه اوج نا امیدی از دولت تدبیر بود ... من الان 49 ساله هستم و با هزار بدبختی و بدهکاری مغازه کوچکی را تهیه کردم تا نان حلالی را بر سفره فرزندانم بیاورم .. نا امید از آینده و سرنوشت و حفظ عزت و آبروی خود و خانواده ام هستم .هر روز شاهد دعواهای سیاسی شما مسئولین هستیم و لی واقعیت این است که تاکنون هیچ کس برای این ملت کار اساسی نکرده است ... من این نوشته ها را با بغض و اشک مینویسم بغض و اشکی که شاید از طرف میلیونها پدر ، جوان و خانواده ایرانی است ... ما وام میگیریم ولی آنرا خرج قسط های معوقه بانکی ، اجاره خانه ، و خورد وخوراک فرزندانمان میکینم و هر روز بدهکار تر از روز قبل میشویم ... چرا !!!؟ ما مسئولینی را در راس امور برگزیدیم با این امید که اندیشه و تدبیر شان ، عدالت و دلسوزیشان ، و وجدان شان از ما بهتر است و با بهره گیری از سرمایه فکری و ثروت این مملکت کشتی زندگی ما را هم به ساحل نجات خواهند رساند !!!؟ آیا واقعا اینچنین شد !!؟ مثل روز برای من نوعی مسلم ومسجل است که بیماری سوء تدبیر و مدیریت این کشور را فرا گرفته و در نهایت این مردم هستند که از این بیماری خواهند مرد . مملکت فقط نیروهای نظامی وانتظامی ، وزیر و وزراء ، نمایندگان و مدیران کل و رده بالا نیستند مملکت همین مردم عادی کوچه وبازار هستند که برای اداره روزانه زندگی خود در تنگی و مشقت هستند . چرا هیچکس نمیبیند و یا نمیخواهد قبول کند که چه آبروها ، شرافتها ، و آینده هایی در معرض خطر جدی هست و مسئولین ما خونسرد بدنبال منافع سیاسی و شخصی خود هستند ....!!!؟ (3322315) (alef-11)
 
پیراسته فر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۰:۵۷:۵۴
شایدآنهایی که اغفال شدند وازگرفتن این وام اجتناب کردند"پشیمان"شدند! (3322367) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۰۲:۳۱
چند نفر دیگر درجاده ها تلف می شوند یا بخاطر عدم پرداخت اقساط زندانها پر می شود (3322415) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۰۳:۱۷
دورود بر جناب خاکسار مردم زود زود پشیمان میشوند فعلاً عشق ماشین دارند (3322419) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۰۷:۴۲
با این وامی که میدن معلوم نیست چند از کار در بیاد خدا میدونه
بعدشم یه ماشینی بهت میدن که ماشالله دار

آخرش بعد چند سال فقط باید بدیش تحویل اسقاطی همین

خیلیم ساده بود (3322441) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۳۷:۴۷
این مردم عادی نیستند که پراید را خریدند،چون پراید ماشین قشر مستضعف و کارگریه، که نهایت حقوقش 1میلیون تومنه.و نمیتونه قسط ماهی 500 الی 750 رو بده!
مطمئنا اینها دلال هستند که خریدند تا چند وقت بعد در بازار گرانتر،نقدی بفروشند و قسطش رو خودشان در طی 4الی 7 سال بدهند. (3322564) (alef-11)
 
مواظب
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۴۶:۰۵
فقط حواستون به دورزدن بشکل جدید باشد
اتحاد"کمپین نخریدن خودروی صفر"اتحاد اتحاداتحاد (3322596) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۵۳:۲۵
این عبارتی از نمایشنامه مرگ یک فروشنده دوره گرد ویلی لومن:
" آنقدر قسط میدهی و هرکار آخرین قسط را بدی همان روز از دنیا می روی (3322619) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۲۳:۳۲
اونایی که رفتن خریدن همشون فکر میکنن ی پولی توشه و قصد سود کردن رو دارن در حالی که اگه شرایط رو یکی براشون توضیح بده میفهمن سود که نداره هیچ کلی هم ضرر داره البته حقه ادم طماع همینه (3322769) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۲:۵۴:۵۴
این شما هستید که باید ذهنیت را عوض کنی (3322943) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۰۰:۱۹
لطفا حق یارانه کسانی که پول دارند ماهی 500 هزار تومان قسط بدهند را قطع کنید (3322970) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۱۶:۴۹
درشرایط فعلی اقتصاد کشور هیچ طرحی که بدون نقص باشد وهیچ ضرری برای هیچکس نداشته باشد قابل اجرا نیست.این طرح هم خوبیها وبدیهایی دارد.اما دولت باید صنعت خودرو را موظف به بالا بردن کیفیت کند ودر غیراین صورت آنها را به طرق مختلف جریمه نماید.والا بخوربخور بیشتر میشه وککشون هم نمیگزه. (3323040) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۳۲:۲۰
هی داد بی داد خواهشا به داد این مردم برسین.......................................................... (3323107) (alef-11)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۳:۳۷:۰۰
برادر من هیچ فهمیدی که دارند عادتت می دهند برای یک پراید 36 میلیون پول بدهی .شش ماه دیگر می فهمی که چه کلاهی سرت رفته..مگر بازار موبایل را نمی بینی ....وقتی یک مدل بالتر میاد گوشی میلیونی میاد زیر یک میلیون.ماشین خریدی مبارکت باشه..ولی عقل هم خوب چیزیه. (3323119) (alef-11)
 
غلامرض
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۲۰:۲۰
آنهای که مخالف طرح هستند آیا طرح جایگزین دارند ؟
طرحی که همه جوانب آن سنجیده شده و قابلیت اجرا داشته باشد
درضمن مگر کدام بخش از جامعه اقتصادی - اجتماعی یا فرهنگی ما در شرایط مدینه فاضله قرار داشته و همه ساختارهای اقتصادی و اجتماعی ما ن سالم و بی نقص اند یا توانایی رقابت با دنیای پیشرفته را دارد که شما گیر به صنعت خودرو تنها داده اید یا آیا رفتارهای اجتماعی شما همانند بلوک پیشرفته است - قانونگریزی شده افتخار برای ما
حال فرض کنید شرکتهای بزرگ خودرو ساز ما با همه معایب و کاستی هایشان تعطیل و از دور خارج شوند براستی در آنصورت چه اتفاقی برای جامعه رخ می دهد قطعا می تواند در حد یک فاجعه باشد
چیزی را بخوانید و برایش وقت صرف کنید که از یک روح جستجو گر حقگو برآمده باشد (3323280) (alef-11)
 
ناصر
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۹:۳۲:۱۷
بله دوست عزیز. حداقل دولت این تسهیلات رو برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اختصاص می داد تا این همه ادم از سرطان و مشکلات تنفسی رنج نمی بردن. (3324184) (alef-11)
 
مسی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۴:۵۸:۰۰
هموطنان عزیز ، محض رضای خدا ، بیاییم به بهانه گرانفروشی ماشین و لزوم مبارزه با آن ، یاد بگیریم خودمان باشم ، برای خودمان زندگی کنیم و کاری به کار دیگران نداشته باشیم . اینکه در و همسایه و اقوام و آشنایان چه ماشینی دارند به ما ربطی ندارد . ما موظفیم زمینه را برای سوء استفاده مافیاهای اقتصادی و گرانفروشان ، یک بار برای همیشه برطرف کنیم . ماشین فقط یکی از ابزاری است که با قیمت چند برابر و با کیفیت بسیار پایین مردم را در منجلاب قرار میدهد . اگر این معزل باعث شود که به خود آییم و فرهنگ خرید و مصرف خود را اصلاح کنیم ، درست است که مقاومت در برابر خرید ماشین کار سختی است اما این به نفع همه ماست ، و بیش از همه به نفع فرزندان ماست . چرا فرزندان ما باید هوای با مواد سمی و سرطانزای ناشی از خودروهای یورو 3 و حداکثر یورو 4 را استنشاق کنند و سرطان بگیرند در حالیکه حقشان استفاده از محصولات روز و یورو 5 و در نتیجه هوای سالم است ؟ چرا فرزندان ما باید از خودروهای بی کیفیت و بدون ایمنی دارای تکنولوژی 2-3 دهه قبل استفاده کنند که در تصادفات دائما شاهد آسیبهای سخت ، غیر قابل جبران و حتی مرگ و میر آنان باشیم در حالیکه حقشان استفاده از ضریب ایمنی و ضریب امنیت بسیار بالای خودروهای مدل بالای روز دنیاست ؟ کافی است نگاهی به آمار تلفات شهری و جاده ای داشته باشم . آیا وقتش نرسیده که به خودآییم ؟ (3323425) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۷:۰۶:۴۷
اگر 100 هزار نفر ثبت نام کرده باشند که در آینده نزدیک پشیمان خواهند شد باز هم من میگم طرز تفکر اکثریت مردم در مورد خرید این خودروها تغییر کرده خود من به شخصه برایم شده یک مسئله حیثیتی آخه چطور ممکنه پولی که با زحمت در میارم بابت این خودروهای بی کیفیت بدم؟؟؟ (3323794) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۷:۰۸:۴۵
اونایی که ثبت نام کردن انگارمسکن مهرآهنی خریدن بزودی پشیمان نشوند خیلی خوبه (3323800) (alef-11)
 
هموطن
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۷:۴۹:۳۷
تحریمها که برداشته بشه با نصف این پول میشه ماشین خارجی خرید. اشتباه کردنند. عقل که نباشد جان در عذاب است/ (3323903) (alef-11)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۸:۱۵:۱۰
بعد از 7 سال ماشین های بروز خارجی دارن پرواز میکنن هنوز ایرانی ها دارن قسط پراید میدن ! (3323971) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۹:۰۸:۰۷
وقتي كسي وامي دريافت مي كند يعني مورد اعتماد واقع شده بحساب امده وداراى هويت است اين حا لت واحسا س بسيار مثبت واثرات نيكويي درجامعه باقي خواهد گذاشت در ثاني كشورى كه حا ل تحريم است وكشور هاى طرف قرارداد وقيحانه قرارداد را فسخ واز فروش فروش قطعا ت به كارخانه هاى توليد خودرو خودارى كردند صورت خود را با سيلي سرخ نگه داشت وبراى مردم وسيله توليد كرد با يستي به صورت مورد هجمه قرار بگيرد خود غرب تقريبا همه كا لا هاى مورد نياز خود را از شرق وارد مي كنندحا لا ما خوا ها ن كا لا هاى با كيفيت اروپايي كه وجود ندارد هستيم (3324119) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۲:۰۵:۱۵
خوش بحال کشوری که مردم عاقلی دارند (3324438) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۲:۱۸:۱۶
اق اشکال کار اینجاست برید ازبانکها بپرسید چه مقدار معوقه دارند ببینید کدام کارمند حسابش مسدود نشده است بخدا دادن این اقساط کمر ادم مشکند بنده چندسال است دنبال ماشینم امبااین وضع خطرناک (3324464) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۲:۴۵:۵۴
تحلیل استاد درست است چون من هم تصمیم داشتم ماشینم را به مبلغ سی میایون بفروشم وبجای آن خودروی نو با شرایط این وام بخرم که طرح متوقف شد. (3324521) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۳:۴۱:۲۱
رکود بسیار بزرگی در انتظار خودرو سازان است چون مردم دیگر حاضر نمی شوند به صورت نقدی خودرو بخرند که با این وام بانک مرکزی خودرو سازان را نابود کرد (3324604) (alef-11)
 
بختیار
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۲۳:۴۶:۲۰
اصلا با عقل جوردرنماید درعرض 6روز 1100 دستگاه خودرو ثبت نام بشود این تیلیغات بهانه است برای ثیت نام های بعدی باورندارید منتظر بمانید تا اطلاعیه های بعدی این دروغگوها (3324611) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۸:۰۰:۰۱
این عده از مردم که به سادگی فریب این خودروسازها را خوردند بزودی پشیمان خواهند شد چرا ؟؟ چون 1ـ این خودروهایی که خریداری کرده اند دو سال یا بیش تر در انبارهای ها خاک خورده 2ـ این خودروها دارای قطعات بی کیفیت و بزن درویی قطعه سازان محترم میباشد 3ـ هنگامی که برای رفع عیوب بسیار به نمایندگی ها مراجعه می کنند با برخوردهای نامناسب نمایندگی ها ، متوجه خواهند شد چه اشتباه بزرگی مرتکب شده اند 5آ فرارسیدن سر رسید اقساط آنها را کلافه خواهد کرد 6ـ قیمت واقعی خودرو همانی بوده که بصورت پیش پرداخت واریز نموده اند الباقی سود خالص برای خودروسازان است (3324972) (alef-11)
 
سينا
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۵:۰۸:۵۲
اونهايي كه خريدن جانشان به سلامت باد تا زمانيكه به نام خوردن سند ماشينشونو ببين ان شاءالله ... خدا حافظ جان و مال و خانواده شان باشد بالاخره هموطنمونن حق داريم كه نگرانشون باشيم .......... (3326198) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۳۱:۵۸
دوستان عزیزی که تصمیم گرفتید از وام 25 میلیونی خودرو استفاده کنید و خودروهای انبار شده شرکتهای خودروسازی را که به علل بسیار مهمی در انبار مانده بودند خریداری کنید، خودرو جدید مبارکتان باشد و چرخش به خوشی برایتان بچرخد ولی فراموش نکنید که این تصمیم خود شما بوده است و مطمئناً با آگاهی از بازپرداخت وام و افت قیمت خودرو و در کمال سلامت عقل این تصمیم را گرفته اید بنابراین مردم مسؤول بازپرداخت اقساط شما نیستند که بخواهید با گران کردن کرایه، اجناس فروشگاه و یا قیمت خدماتتان اقساط وام خودروی خود را تأمین کنید.
لطفاً به شعور و انتخاب خودتان احترام بگذارید و بارتان را بر مردم تحمیل نکنید.
با سپاس (3327025) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۲۱:۴۶:۰۶
من هم وطن پرستم هم مسلمونم هم دوس دارم مشکل اشتغال حل بشه

اما ای کاش ایران خودرو ورشکست میشد تا دست از این رویه بکشه و خودشو به روز کنه

شرکت های کره ای بعد از ورشکستگی فهمیدن که باید ماشیناشون بتونه با تویوتا رقابت کنه و پیشرفت کردن (3327065) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۱۲:۵۷:۲۰
استاد ارجمند جناب آقای دکتر خاکساری
عضو محترم هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

با اهدای سلام و احترام
از اینکه در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته به طور شفاف و گویا از حقوق هموطنان مظلوم دفاع نمودید به سهم خود صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.
متاسفانه همانطور که اشاره فرمودید بانک مرکزی ج.ا.ا که براساس تصمیم کاملا خودسرانه و بدون هیچ پشتوانه منطقی و عقلی اقدام به تخصیص اعتبار کزایی (به رقم مورد اشاره جنابعالی 1میلیارد دلار ) نموده است قطعا و بدون تردید با زیر پا فشردن حقوق مسلم سایر اقشار ضعیف جامعه که بعضا برای دریافت حداقل وام 2 میلیون تومانی مجبور به گذراندن هفت خان رستم سیستم پولی کشور هستند ظلم بسیار نابخشودنی را به جامعه تحمیل نمود.
جای بسی تاسف برای میهمان دیگر برنامه ( جناب آقای زارعی) وجود داشت.ایشان در کسوت نماینده مردم این مرز و بوم چشم خود را بر روی بسیاری از وقایع فاجعه آمیز این طرح و تبعات پیرامون آن بسته بود، و سعی بر کشاندن موضوع اصلی بحث به بیراهه را داشت. به خصوص زمانی که ایشان ضمن سرکوب کیفیت خودروهای چینی؛ خود را منتقد اصلی اختصاص تسهیلات به اینگونه خودروها دانست .
حال سوال اساسی از ایشان (که شما نیز حق مطلب را به تعبیر دیگری بیان نمودید) این است:
چرا همان قطعات چینی با ظاهر بزک کرده برندهای داخلی مستحق دریافت تسهیلات هستند اما خودروهای نسبتا با کیفیت چینی به صرف برند خارجی محسوب شدن از دید ایشان لیاقت دریافت آن تسهیلات را نخواهند داشت؟؟؟؟
البته هر چند به دلیل عدم حضور نمایندگان دو غول به ظاهر خودروساز داخلی جهت ارایه توضیحات مربوطه، چارچوبه برنامه از توازن مناسبی برخوردار نبود، لکن بیان ایرادات و چالش های مطرح شده از سوی جناب عالی بر غنای محتوایی این برنامه افزود.
امید است تذکرات مشفقانه و از سر دلسوزی جناب عالی اندک تأمل و تلنگری برای دست اندرکاران سیستم پولی و بانکی کشور ایجاد نموده تا از تصویب سایر طرح های شتاب زده و عقیم اقتصادی خودداری نمایند. (3328541) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۵ ۲۳:۲۴:۰۸
اونهایی که با وام 25 میلیونی ماشین خریدید نوش جانتان اما بدانید که همانطور که در صف وام ایستادید در صف مراکز تعمیرگاهی مجاز ایران خودرو خواهید ایستاد ...ساده دلی تا این حد..... (3329982) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۰۷:۱۹:۱۰
استاد ارجمند جناب آقای دکتر خاکساری

عضو محترم هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی



با اهدای سلام و احترام

از اینکه در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته به طور شفاف و گویا از حقوق هموطنان مظلوم دفاع نمودید به سهم خود صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

متاسفانه همانطور که اشاره فرمودید بانک مرکزی ج.ا.ا که براساس تصمیم کاملا خودسرانه و بدون هیچ پشتوانه منطقی و عقلی اقدام به تخصیص اعتبار کزایی (به رقم مورد اشاره جنابعالی 1میلیارد دلار ) نموده است قطعا و بدون تردید با زیر پا فشردن حقوق مسلم سایر اقشار ضعیف جامعه که بعضا برای دریافت حداقل وام 2 میلیون تومانی مجبور به گذراندن هفت خان رستم سیستم پولی کشور هستند ظلم بسیار نابخشودنی را به جامعه تحمیل نمود.

جای بسی تاسف برای میهمان دیگر برنامه ( جناب آقای زارعی) وجود داشت.ایشان در کسوت نماینده مردم این مرز و بوم چشم خود را بر روی بسیاری از وقایع فاجعه آمیز این طرح و تبعات پیرامون آن بسته بود، و سعی بر کشاندن موضوع اصلی بحث به بیراهه را داشت. به خصوص زمانی که ایشان ضمن سرکوب کیفیت خودروهای چینی؛ خود را منتقد اصلی اختصاص تسهیلات به اینگونه خودروها دانست .

حال سوال اساسی از ایشان (که شما نیز حق مطلب را به تعبیر دیگری بیان نمودید) این است:

چرا همان قطعات چینی با ظاهر بزک کرده برندهای داخلی مستحق دریافت تسهیلات هستند اما خودروهای نسبتا با کیفیت چینی به صرف برند خارجی محسوب شدن از دید ایشان لیاقت دریافت آن تسهیلات را نخواهند داشت؟؟؟؟

البته هر چند به دلیل عدم حضور نمایندگان دو غول به ظاهر خودروساز داخلی جهت ارایه توضیحات مربوطه، چارچوبه برنامه از توازن مناسبی برخوردار نبود، لکن بیان ایرادات و چالش های مطرح شده از سوی جناب عالی بر غنای محتوایی این برنامه افزود.

امید است تذکرات مشفقانه و از سر دلسوزی جناب عالی اندک تأمل و تلنگری برای دست اندرکاران سیستم پولی و بانکی کشور ایجاد نموده تا از تصویب سایر طرح های شتاب زده و عقیم اقتصادی خودداری نمایند. (3330188) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۰۷:۲۲:۲۸
مشکلات مردم بیشتر می شود تجربه قبلی (ماشین های اقساط معوقه و عدم دادن خسارت توسط شرکتهای بیمه ای) را به این طرح اضافه کنید. ؟؟؟؟؟؟؟
متاسفانه دولتمردان به فکر مردم نیستند در نهایت دودش به چشم همه می رود . (3330191) (alef-13)
 
سجاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۶ ۱۵:۰۶:۳۹
سلام تورا خدا نخريد پرايدو کره 15سال پيش توليدشو متوقف کرده چرا بايد پرايد با قيمت نجومي سوار بشيم ي کم فکر کنيد لياقتما ايرانيا بهترينه نه اين ماشين هاي اشغال (3331022) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۱۹:۰۴:۳۶
این استقبال از خرید نشان داد که اکثر مردم ایران دچار فقر شدید مالی هستند و از سر ناچاری از وام خودرو استقبال کردند چراکه توان خرید نقدی خودرو را ندارند. (3333481) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.