نظر منتشر شده
۱۴۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 94539
هاشمی و افراطیون اصلاحات (ویرایش دوم)
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۸
رضا صنعتی

 

مديريت محترم سايت الف

با سلام

احتراماً به عرض مي‌رساند چندي پيش مقاله‌اي با عنوان «هاشمي و افراطيون اصلاحات» از سوي اينجانب براي انتشار در آن سايت محترم ارسال شد، روز 13 بهمن ماه متوجه شدم كه يك روز قبل اين مقاله با عنوان و محتوايي جديد (!) به نام اينجانب در سايت الف منتشر شده و برخي ديگر از سايت‌ها از جمله تابناك، تريبون، رهوا، مشرق و... نيز به نقل از الف به بازنشر آن اقدام كرده‌اند لذا خواهشمند است متن اصلي و توضيحات زير را به صورت مستقل، درج كنيد.

 

تحريفات و اضافاتي كه نسبت به مقاله‌ي اينجانب به وقوع پيوسته شامل موارد زير است:

 

1. حذف عباراتي از ابتداي مقاله‌

عبارات زير از ابتداي مقاله‌ي اينجانب حذف شده است:

«به دنبال طرح مطالبي مبني بر سكوت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در برابر موج اهانت به مقدسات در زمان حاكميت اصلاح طلبان، شايسته ديدم به بازنشر قسمت‌هايي از مواضع ايشان كه قبلاً در كتاب «مشروعيت آسماني» منتشر شده بود، اقدام كنم.»

 

2. اضافه كردن عباراتي به ابتداي مقاله‌

عبارات زير به ابتداي مقاله‌ي بنده اضافه شده است:

«این روزها سكوت آيت الله هاشمي رفسنجاني در برابر موج اهانت به نظام و مقدسات، وی را در برابر این پرسش قرار داده است که چرا حاضر نیستند حداقل از مواضعی قبلی خودشان دفاع کنند و چرا با سکوتشان همه دلسوزان و علاقه مندان به این نظام را منتقد خود ساخته اند. آیا این انتظار زیاد و بعیدی است که آیت الله هاشمی همچون سالهای اصلاحات در مقابل این جریان فاسد سیاسی مواضع شفاف بگیرند؟»

 

3. اضافه كردن عباراتي به انتهاي پاراگراف دوم مقاله

عبارات زير به انتهاي پاراگراف دوم مقاله‌ي اينجانب اضافه شده است:

«هرچند جای این سوال وجود دارد که سایت آیت الله هاشمی  که هر از گاهی سخنان تاریخی ایشان را منتشر می کند چرا از کنار این مواضع آیت الله هاشمی می گذرد و آنها را در این برهه تاریخی  و پر اهمیت در معرض دید مردم قرار نمی دهد؟»

 

4. حذف عباراتي از انتهاي مقاله‌

عبارات زير از انتهاي مقاله‌ي اينجانب حذف شده است:

«مطالب فوق، جملات صريح و شفافي است كه هفته‌ نامه‌ي پرتو سخن به نقل از آيت الله هاشمي رفسنجاني در مقام مقابله با سياست‌هاي حاكم بر كشور در دوران هشت‌ ساله‌ي اصلاحات منتشر كرده است.»

 

5. حذف آدرس‌هاي مورد استناد

منبع تمام جملات مورد استناد اينجانب از متن مقاله حذف شده است. جملات مورد استناد مقاله‌ي مذكور از هفته‌ نامه‌ي پرتوسخن نقل شده بود كه نتيجه‌ي حذف منبع و نگه داشتن تاريخ، آن خواهد بود كه خوانندگان با مراجعه‌ي احتمالي به نشريات در تاريخ‌هاي مذكور چنين جملاتي را نيابند چون پرتوسخن به صورت هفتگي منتشر مي‌شود و طبيعتاً تاريخ مطالب چند روز پس از بيان و انتشار آنها در ساير روزنامه‌هاست.

 

6. تغيير عنوان

عنوان مقاله‌ي اينجانب از «هاشمي و افراطيون اصلاحات» به «آقای هاشمی! این جملات تاریخی شما است» تغيير كرده است در حالي كه در تمام مقاله‌‌ي اصلي هيچ جمله‌اي خطاب به آقاي هاشمي وجود ندارد!

 

7. اضافه كردن روتيتر

عبارت «چرا سایت آیت الله هاشمی این سخنان را منتشر نمی کند؟» بالاي تيتر مقاله در صفحه‌ي نخست سايت منتشر شده است در حالي كه چنين مضموني در مقاله‌ي اصلي وجود ندارد!

 

نكته‌ي آخر اينكه مجموعه‌ي تحريفات و حذف و اضافات زير دقيقاً معنايي خلاف اراده‌ي نويسنده را به مخاطب القا مي‌كند.

 

اينجانب با شناختي كه از مديريت محترم سايت الف دارم مطمئن هستم كه ايشان از اين اقدام بي‌اطلاع بوده‌اند لذا اميد واثق دارم كه توضيحات مذكور عيناً در همان محلي كه اصل مقاله منتشر شده است؛ درج خواهد شد.

موفق باشيد

رضا صنعتي

 
متن اصلي مقاله: «هاشمي و افراطيون اصلاحات»
به دنبال طرح مطالبي مبني بر سكوت آيت الله هاشمي رفسنجاني در برابر موج اهانت به مقدسات در زمان حاكميت اصلاح طلبان، شايسته ديدم به بازنشر قسمت‌هايي از مواضع ايشان كه قبلاً در كتاب «مشروعيت آسماني» منتشر شده بود، اقدام كنم.
***
آيت الله هاشمي رفسنجاني در دوران اصلاحات بارها و بارها در مقابل تهاجم فرهنگي، ليبرال‌ها، سكولارها، نهضت آزادي، بخش‌هايي از جبهه‌ي دوم خرداد، مطبوعات فاسد و منحرف، انقلابيون مسخ شده، مخالفان ولايت فقيه و گروه‌هايي از اين قبيل موضع شفاف و قاطع داشت. چنانچه روزنامه‌هاي منتشر شده (به خصوص روزنامه‌ي جمهوري اسلامي) را در طول اين هشت سال بررسي اجمالي نماييم با موارد فراواني از اين دست مواجه خواهيم شد كه در ادامه به نمونه‌هايي از آنها اشاره مي‌شود:

1. «از تلخى‏هاى اين حادثه [18 تير 78] شكست حرمت و قداست مقام معظم رهبرى و ولايت بود كه چنين حركتى حتى در پيش از انقلاب و در رژيم طاغوت هم رخ نداده بود ... در فكر و انديشه آحاد و همه مردم، قداست رهبرى به گونه‏اى است كه هيچ كس چنين اجازه يا گستاخى را به خود نمى‏داد، اما به هر حال اين قضيه تلخ به عنوان لكه ننگى در تاريخ و انقلاب ما به ثبت رسيد و يك اثر تلخى در ذائقه‌ي مردم گذاشت چون همه‌ي ما مى‏دانيم كه به چه مقام و شخصيتى توهين شد.»  (هفته‏نامه پرتو سخن: مرداد 78، ص 1.)

2. «رسانه‏ها [مطبوعات] نبايد اصل را بر افزايش تيراژ قرار دهند. آنها وظيفه دارند دوستى‏ها را عمق بخشيده و از ايجاد اختلاف پرهيز كنند.» ( همان: مرداد 78، ص 1.)

3. «هدف دشمنان در ابتداى پيروزى انقلاب اين بود كه با ترويج ليبراليسم، ماهيت اسلامى انقلاب را مخدوش كنند و اينك همان شيوه را با ادبياتى تازه شروع كرده‏اند... تفاوتى كه مباحث امروز كرده است آن است كه اين حرف‏ها را ما از زبان داخلى‏ها مى‏شنويم. رسانه‏ها، گروه‏ها و افرادى كه در گذشته و از سال 60 به بعد جرأت بيان اين حرف‏ها را نداشتند، دوباره با گفتن آنها خوراك اصلى راديوهاى بيگانه را فراهم كرده‏اند؛ به طورى كه راديوهاى بيگانه ديگر نياز ندارند خودشان سرمايه‏گذارى كنند. امروز عمده‏ترين خوراك را اينها به راديوهاى بيگانه مى‏دهند.» (همان: آذر 78، ص 1.)

4. «ضد انقلاب كه در فكر حفظ جان خود بود، امروز همراه با كسانى كه حاكميت اسلام را قبول نداشتند و صريح مى‏گفتند كه حاكميت دينى در كشور نبايد باشد و منكر ولايت فقيه بودند و با افرادى كه مدعى دلسوزى انقلاب مى‏باشند دست به دست هم داده و همراه با بيگانگان اين‏گونه القا مى‏كنند كه اسلام كارايى ندارد، اين روح همه شيطنت‏هاست.» (همان)

5.  «ناجوانمردى است كسانى كه خود را وفادار به انقلاب مى‏دانند، گذشته‌ي 20 سال انقلاب اسلامى را زير سؤال مى‏برند.» (همان)

6. «رهبرى از امور فرهنگى كشور نگرانى جدى دارند و در زمان [رياست جمهورى] من هم ابراز مى‏كردند، اما الآن بيشتر است. از طرفى روشن است كه جرياناتى در پشت حوادث و تهاجمات فرهنگى براى تخريب فرهنگ كشور وجود دارد.» (همان: دى 1378، ص 2.)

7. «ستون پنجم دشمن در داخل فعال هستند ... امروز نيروى لازم براى مقابله با شرارت‏ها را داريم و نبايد بگذاريم دشمنان، حاكميت و آمريت اسلام را زير سؤال ببرند و با شعار خوارج‏گونه اين گوهر گرانبها را از ما بگيرند.» (همان)

8. «متأسفانه امروز شاهد هستيم همان دشمنان يعنى ناكثين، قاسطين و مارقين در مقابل انقلاب اسلامى، اين ميراث امام و همه‌ي عظمتى كه ياران و امت امام (رحمه الله) به وجود آوردند، با همه‌ي عناد، شرارت و فريبكارى، صف كشيده‏اند و جاى خوارج، معاويه‏ها و طلحه‏ها را پركرده‏اند.» (همان)

9. «حضرت امام (قدس سره) دو ركن اسلاميت و مردميت نظام را با هم مورد توجه قرار داده و قبول داشتند. معتقد بودند اگر مردم نباشند، نمى‏توانيم حكومت اسلامى داشته باشيم؛ البته اين را هم نفى مى‏كردند كه مردم جمع بشوند و اسلام را نخواهند، اسلاميت را شرط مى‏دانستند و تحقق آن را منوط به اقبال مردم مى‏ديدند.» (همان: 13بهمن 78، ص 2.)

10. «برخى افرادى كه از خط امام (رحمه الله) شروع كردند و جان گرفتند، امروز خط آتاتورك و لائيسم را بر خط امام ترجيح مى‏دهند! امروز كه 20 سال از پيروزى انقلاب گذشته است و وارد دهه‌ي سوم انقلاب شده‏ايم، افرادى كه در سايه‌ي فداكارى ملت به جايى رسيده‏اند، به اين فكر افتاده‏اند كه چيز ديگرى را جاى‏گزين افكار امام كنند.» (همان)

11. «ما بايد هوشيار باشيم و اجازه ندهيم كه تاريخ با جهل و خامى ما همان‏گونه كه در مشروطيت اتفاق افتاد، تكرار شود.» (همان)

12. «نبايد اجازه داد، وفاق ملى كه به يمن اسلام و اهل بيت (عليهم السلام) به وجود آمده است، به دست عده‏اى نادان و يا داناى شرور به وضع ديگرى درآيد.» (همان)

13. «ما اين هشدار را به منافقين داديم، گفتيم شما را از دامن مردم مى‏گيرند و به دامن بيگانگان مى‏اندازند. من كه اينها را كاملاً مى‏شناختم، بچه‏هاى بدى نبودند، اينها حركت خود را با مبارزه با آمريكا و كشتن آمريكايى‏ها شروع كردند، بعد جاروكش كنگره‌ي آمريكا شدند و پناه به صدام و اسراييل بردند. سرنوشت همه‌ي كسانى كه بخواهند از ملت و از خاستگاه انقلاب جدا شوند، همانند منافقين است.» (همان)

14. «امروز عده‏اى آن‏قدر گستاخ شده‏اند كه صريحاً در اجتماعات مى‏گويند و در روزنامه‏هايشان مى‏نويسند كه دين نه تنها كارايى ندارد بلكه حكومت دينى مضر است.» (همان: 19مرداد 79، ص 2)

15. «همه ديدند كه چگونه ملى‏گراها در دوره‌ي مصدق شكست خوردند و تسليم طاغوت شدند؛ البته من نمى‏گويم نمى‏شود موج درست كرد، همان موجى هم كه مصدق روى آن سوار شد، موجى بود كه فدائيان اسلام و آيت‏اللَّه كاشانى ايجاد كرده بودند.» (همان)

16. «مسأله‌ي مبارزه با فقر و فساد و تبعيض از اهداف اصلى انقلاب اسلامى و همواره از حرف‏هاى مؤكد حضرت امام راحل و مقام معظم رهبرى بوده است.» (همان)

17. «مهم‏ترين هدف دشمن در ايران اين است كه حاكميت اسلام و ولايت فقيه نباشد.» (همان: 16شهريور 79)

18. «افراد نادان و يا دانا و مغرض با دشمن هم‌صدا شده و حرف‏هاى يكديگر را تكميل مى‏كنند. با شايعه‏سازى و تبديل آن به يك جريان مرموز و موذى و با استفاده از تمام ابزارها در كشور به ميدان آمده و با پول خرج كردن، ترتيب دادن اجتماعات و به خدمت گرفتن تروريست‏ها قصد دارند به اهداف خود برسند ... از همه‌ي مسئولان انتظار است كه اجازه ندهند به انقلاب اسلامى، اين هديه‌ي الهى قرن بيستم، آسيب برسد.» (همان)

19. «دانشجويان انقلابى و همه‌ي كسانى كه درد دين دارند، نبايد اجازه دهند دشمنان اسلام و ايران دانشگاه را ابزارى در خدمت منافع خود قرار دهند.» (همان: 27 مهر 79.)

20. «مى‏خواهند به نام آزادى و چيزهاى ديگر، حالت بسيار شكننده‏اى براى مردم بوجود بياورند.» (همان: 20تير 80.)

21. «دشمنان ديرينه‌ي اسلام با شيوه‌ي نوين به ميدان آمده‏اند.»( همان: 28شهريور 80.)

22. «روحانيت از طرف دشمنان به شدت تضعيف مى‏شود و شرايط زمانى نيز ايجاب مى‏كند كه دوستان انقلاب اين شرايط و ترفند دشمنان را درك كنند و بر اساس مقتضيات زمان با انتخاب راه‏كارهاى مناسب با آنان به مقابله برخيزند.» (همان)

23. «غرب از طريق نفوذ سكولارها در دولت‏هاى اسلامى اهداف خود را دنبال مى‏كند.» (همان:30 آبان 80.)

24. «طرفداران انديشه‌ي سكولاريسم برآنند تا ايده‌ي جدايى و عدم دخالت مذهب در مديريت و حاكميت كشورهاى اسلامى را گسترش دهند و از اين طريق اهداف سلطه‏طلبانه‌ي خود را محقق سازند.» (همان)

25. «برخى از مطبوعات، پياده نظام دشمن هستند.» (همان: 12 دى 80.)

26. «روزنامه‏هايى كه همسو با رسانه‏هاى بيگانه مى‏گويند اسلام كارايى ندارد، اين مطبوعات پياده نظام دشمن هستند.» (همان)

27. «اين حرف‏هايى كه در روزنامه‏هاى داخلى و رسانه‏هاى بيگانه مى‏بينيد و مى‏شنويد، شبيه همان حرف‏هايى است كه اول انقلاب مى‏زدند؛ اينها مى‏گويند اسلام كارايى ندارد؛ بنى صدر هم همين را مى‏گفت. اينها باز اين نغمه شوم را آغاز كردند كه اسلام قدرت اداره‌ي كشور را ندارد. اين مطبوعات پياده نظام هستند. ما هم تقصير داريم. يك كارهايى داريم مى‏كنيم و خودى‏ها هم مى‏كنند و دارند اعتبارات و اسطوره‏هاى مورد اعتماد مردم را از بين مى‏برند. به اسم آقازاده به حريم آقايان وارد مى‏شوند. الآن به اسم اسلام و اقتصاد، با عناوين دهن پركنى اين بزرگان و همه چيز را زير سؤال مى‏برند. از لحاظ سياسى بعضى مى‏گويند اصلاحات نبوده و ما داريم اصلاحات مى‏كنيم و از نظر اقتصاد مى‏گويند همه جا بخور بخور بوده و ما مى‏خواهيم از حلقوم آنها بيرون بياوريم. در اين شرايط، مردم به چه كسى اعتماد كنند؟ ما به دست خودمان داريم كارآيى اسلام را زير سؤال مى‏بريم. اگر ما همين‌طور جلو برويم، آن انرژى كه پشت سر انقلاب بود ديگر پشت سر انقلاب نخواهد بود؛ البته ما آن‏ها را شكست داديم و باز هم مى‏دهيم و بايد روحيه اخلاص را حفظ كنيم.» (همان: 12دى 80.)

28. «تأسف‏بار است آنهايى كه براى انقلاب زحمت كشيدند و زندان رفتند، حالا همين‏ها به دست خودشان انقلاب، امام (رحمه الله)  و دفاع مقدس و همه چيز را زير سؤال مى‏برند.» (همان)

29. «افراد جديدى كه مى‏خواهند درس مردم‏سالارى را ياد بدهند، به انقلاب ظلم مى‏كنند.» (همان: 26دى 80.)

30. «بدتر از رسانه‏هاى خارجى، برخى رسانه‏هاى داخلى هستند كه با مزد يا بدون مزد با راديو اسراييل هم‏صدا شده‏اند.» (همان)

31. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر مهم‏ترين بعد انقلاب اسلامى، يعنى مسأله حكومت اسلامى خاطر نشان كرد: «پس از سرنگونى شاه، جريان‏هاى سياسى سعى كردند مانع از تشكيل حكومت توسط روحانيت شوند؛ اين اولين چالشى بود كه در شوراى انقلاب با آن روبرو بوديم و هنوز هم اين چالش ادمه دارد. قاطعيت امام تا حدود زيادى راه ليبرال‏ها را بست اما اثر آن به مقدار زيادى باقى مانده است.» (همان: 22مهر 81.)

32. «افكار ليبرالى، ماركسيستى و الحادى ريشه‌ي مخالفت با حكومت اسلامى است.» (همان)

33. «عده‏اى فكر مى‏كنند راه تأمين منافع از ملى‏گرايى عبور مى‏كند.» (همان: 11آذر 1381.)

34. «امام قاطعانه در مقابل اصلاحات آمريكايى ايستاد.» (همان: 23 دى 1381)

35. «مسخ شده‏هاى مدعى سوابق انقلابى، ليبرال‏ها، ماركسيست‏ها و سلطنت‏طلب‏ها معتقدند دولتى سكولار بايد روى كار آيد.» (همان: 7 بهمن 81.)

36. «آمريكا در ايران از جريانى حمايت مى‏كرد كه تصور مى‏نمود آن‏ها ميليون‏ها رأى در بين مردم ايران دارند، اما نتيجه انتخابات شوراها نشان داد كه آراى آن‏ها را بايد با عدد انگشتان دست محاسبه كرد.» (همان)

37. «اين سياه‏نمايى‏ها تقريباً بعد از دوم خرداد 76 شروع شده است؛ به طورى كه حتى افتخارات نظام، دفاع مقدس و حضرت امام راحل را هم زير سؤال مى‏برند.» (همان)

مطالب فوق، جملات صريح و شفافي است كه هفته‌ نامه‌ي پرتو سخن به نقل از آيت الله هاشمي رفسنجاني در مقام مقابله با سياست‌هاي حاكم بر كشور در دوران هشت‌ ساله‌ي اصلاحات منتشر كرده است.

(ر.ك: رضا صنعتي، مشروعيت آسماني؛ ولايت فقيه در انديشه‌ي سياسي آيت الله هاشمي رفسنجاني، سازمان انتشارات روزنامه جمهوري اسلامي، صص 58-68)

 
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۰۵:۱۸
سلمان که از طرف پیامبر صلی الله علیه و آله این گونه خطاب می شود «سلمان منا اهل البیت» و امام علی علیه السلام نیز این گونه زبیر را معرفی می کند «ما زال الزبیر منّا اهل البیت حتّی نشأ ابنه المشئوم عبدالله»؛ «زبیر پیوسته از ما اهل بیت بود تا وقتی که پسر شومش عبدالله بزرگ شد»، چه شد که سلمان علوی باقی ماند و زبیر از کسانی شد که در برابر ولایت شمشیر کشید.عوامل لغزش زبیر را می توان اینگونه بیان کرد:1- عدم شناخت صحیح شرایط زمان2- گرایش به منطق اصالت قدرت، یعنی تا هنگامی ولایت را قبول داشت که دارای قدرت در جامعه باشد و هنگامی که امام علی به خلافت رسید و دست او را از بیت المال قطع کرد و هیچ مسئولتی به او واگذار نکرد در مقابل امام ایستاد، به طوری که سلمان همه چیز حتی جان خود را در اصالت دین محاسبه می کرد اما زیبر همه چیز حتی دین را بر اصالت قدرت می دانست. (398908)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۵:۲۳:۵۵
چرا همواره سعی داریم حوادث دوران خود را با حوادث صدر اسلام مقایسه و شبیه سازی کنیم کجا ما امروز شخصیتی در تمام عالم داریم که توانسته باشد تنها به یک بعد شخصیت حضرت امیر نزدیک شود چه برسد به تمام ابعاد شخصیتی ایشان چرا با این شبیه سازیها مقام و منزلت این اولیا و اوصیا را تنزل میدهید کجا توانسته ایم عدالت حضرت امیر را اجرا کنیم کجا توانسته ایم امیر باشیم ولی در مقابل قاضی چهار زانو بزنیم و دست آخر محکوم بشویم کجا توانسته ایم علی باشیم ولی باز سر در تنور کنیم و به خود نهیب جهنم بزنیم میخواهیم با این شبیه سازیها چه چیزی به مردم القا بکنیم اینکه هر کس مخالف بود در لشکر عمرسعد است و هر که موافق در سپاه حضرت امیر آیا این دسته بندیها جز لطمه به نظام و بدبینی عده ای نسبت به اسلام حاصل دیگری دارد اصلا در یک جامعه 70 میلیونی امکان اینکه همه موافق باشند هست آیا هیچ فکر نمیکنید که آقای رفستجانی ،آقای خاتمی و.... هم طرفدارانی دارند هر چند کم باشند آیا هیچ فکر نکردید که اصلا این نظام هم ممکن است مخالفینی داشته باشد قانونمند ،متدین و متشرع که در چهار چوب قانون حق اظهار نظر دارند حال آیا این عده را باید با چوب بی دینی زد و به آنها نسبت طلحه و زبیر داد. (399151)
 
عبدالله فاطمی
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۱:۴۴:۱۵
برادرجان ما فقط می خواهیم از عبرت ها استفاده کنیم (399492)
 
فخرالدین میثاق
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۰۱:۳۶:۲۵
عبرت هم باید مستند باشد و مقایسه دو موضوع غیر مرتبط عقلانی نیست (399755)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۰۸:۳۹:۳۴
آقای فاطمی محترم،
مشک آن است که .....
من یکی باور ندارم. (399779)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۱:۴۴:۴۱
يكي از علوم بشري كه بسيار متنوع و پيچيده است و فروعات فراواني دارد، علم تاريخ است. از مهمترين گرايشات علم تاريخ، فرهنگ و تمدن است كه شامل همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها مي‌شود. فرهنگ و تمدن اسلامي به عنوان يكي از بزرگترين فرهنگ‌ها و تمدن‌هاي جهان بشريت، نيز تاريخي به درازا و فراخناكي حيات آن تا هميشة رو به جلوي تاريخ دارد.

آثار تحقيق و مطالعه در احوال و احكام زندگي فردي و جمعي انسان‌هاي گذشته، فراوان است ولي مهمترين آنها درس و عبرتي است كه از مطالعه كيفيت ظهور و سقوط انسان‌ها، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، تحصيل مي‌گردد.

قرآن درباره مطالعه احوال گذشتگان و عبرت‌آموزي از نكات مثبت و منفي موجود در زندگي آنان مي‌فرمايد: \"... آيا به سير در زمين نمي‌پردازند، آن گاه چگونگي عاقبت پيشينيان خود را ببينند\"1

امام علي (ع) هم درباره لزوم مطالعه پيشينيان مي‌فرمايد: \"پسرم، اگرچه من برابر تمام پيشينيان خويش نزيسته‌ام، امّا در كردار آنان نظر افكندم و در گزارش‌هاي مربوط به آنان انديشيدم و در آثار آنان مطالعه كردم، آن‌گونه كه گويا يكي از آنان بوده، بلكه گويا با عبرت گرفتن از كارهاي آنان كه به زمان من ختم شده، با اولين آنان تا آخرينشان زيسته‌ام.\"
مرحوم شهيد مطهري چنين نظري دارد. از ديدگاه شهيد مطهري، انسان مي‌تواند حوادث گذشته تاريخ انسان در جهت مثبت و منفي را مطالعه كرده و مانند گذشتگان بلكه قوي‌تر و بهتر به سوي كمال حركت كند. بنابراين تاريخ را معلّم خوبي براي انسان‌ها معرّفي مي‌كند.8

نظر استاد مطهري از قرآن و روايات پيشوايان ديني اسلام الهام گرفته است، چنان كه امام علي (ع) فرموده‌ است: \"...پس از حال فرزندان اسماعيل و اسحاق و اسرائيل ـ كه درود بر آنان باد ـ پند گيريد، كه حالت‌ها سخت متناسب با هم و چه نزديك است مثال‌ها به هم، بيش و كم...\"9

و نيز فرموده‌ است: \"... و بپرهيزيد از آنچه فرود آمد بر امّت‌هاي پيشين، از كيفرهايي كه ديدند بر كردارهاي ناشايست و رفتارها كه كردند و نبايست مي‌كردند. پس نيك و بد احوالشان را به ياد آريد و خود از همانند شدن به آنان برحذر باشيد.و در خوشبختي و بدبختي‌شان انديشيديد، آن را عهده‌دار شويد كه عزيزشان گرداند و دشمنان را از سرشان راند، و زمان بي‌گزندي‌شان را به درازا كشاند و با عافيت از نعمت برخوردار و پيوند رشتة بزرگواري با آنان استوار...\"
براي شناسايي يك پديده، علائم ويژه‌اي وجود دارد. فرهنگ و تمدن منحط نيز به عنوان يك پديده، نشانه‌هايي دارد كه جهت آگاهي از وضعيت آن جامعه، مي‌توان به آساني به وسيلة آن علائم، چنين جامعه‌اي را شناسايي نمود. بعضي از اين نشانه‌ها از ديدگاه قرآن عبارتند از:

ـ عصيان و نافرماني از دستورات الهي

ـ تكبّر و خودبرتربيني و كوچك شمردن ديگران

ـ توجه به امتيازات مادي به جاي امتيازات علمي و معنوي

ـ نسبت دادن گناه خود به ديگران

ـ اغوا و فريب و گمراه ساختن مردم

ـ افترا به خدا براي پيشبرد مقاصد شيطاني

ـ رياكاري و پوشيدن لباس خيرخواهي
ما آنچه شزط بلاغ است با تو گفتیم تو خواه پندگیر یا ملال... (399493)
 
والاااا
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۴:۱۷:۴۹
به نطر اين اقايون فقط هر كي مثل اونا فكر كنه حق حيات دارد (399554)
 
حسن صنوبری
۱۳۸۹-۱۱-۱۵ ۲۱:۱۴:۴۵
جناب مسعود

چرا می خواهید تاریخ را به موزه ها بسپارید؟ آن هم تاریخ دینیمان را؟ مگر در قرآن ندیده اید اینهمه توصیه به عبرت گرفتن از گذشتگان را؟

اینگونه که شما سخن می گویید اصلا هیچ حرفی نباید زد چون ممکن است آن حرف مخالفینی داشته باشد و ممکن است آن مخالفین ناراحت شوند.در نتیجه هرگز تضارب آرا، دیالوگ و فکری در جامعهبه وجود نمی آید. اما آنجور که شما عمل می کنید تنها سخنی که علیه شما باشد نباید گفته شود. اگر برهانی باشد مسخره اش می کنید، اگر طنز باشد توهینش می دانید ، اگر مقایسه ی تاریخی باشد می گویید صرفا چون مقایسه است غلط است، دلیل از این بیهوده تر امکان ندارد . قیاس هم در قرآن وجود دارد هم در حدیث، وقتی با قیاسی مخالفت می کنیم باید ببینیم برای چه داریم این کار را می کنیم، اگر با اصل قیاس مشکل داریم یعنی با فکر و تعقل مشکل داریمودلیلش این است که نتیجه ی قیاس را دوست نداریم. مگر اینکه ما با شرایط قیاس مشکل داشته باشیم و صورت آن را صحیح ندانیم که در این صورت نیز باید سفسطه های به کار رفته در آن را نشان دهیم نه اینکه با اصل داستان مخالفت کنیم. (400455)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۱۱:۴۳:۲۰
چه تضمینی وجود دارد برخی که خود را در کلام مطیع ولایت می دانند و در عمل جهت تشویش افکار عمومی نامه سرگشاده بر علیه ارکان حکومت صادر می کنند سخنان آیت الله هاشمی را که در جهت دفاع از ولی فقیه زمانه باشد به نفع خود مصادره نکنند ؟ آنچه را باب میلشان است بگیرند و بقیه را فراموش کنند ؟

یاد و خاطره حضرت امام جاودانه باد ، در این روز ها از برنامه های تلوزیون بخشی از سخنانشان را دیدم که فرمودند \" این هایی که دعوا می کنند و می گویند ما دغدغه اسلام داریم و دعوای ما سر اسلام است دروغ می گویند \"

امروز که نظر رهبری بر حفظ وحدت است چگونه برخی با نامه سرگشاده وحدت را برهم می زنند و در مقابل از سکوت آیت الله هاشمی ایراد می گیرند ؟ (399816)
 
علي
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۱۲:۳۵
يعني ميفرماييد هاشمي 30 يا 40 و شايد حدود 50 سال درست حرف زده حالا عوض شده؟ بد نيست نگاهي هم به آيينه كنيد شايد شما و برخي تازه به دوران رسيده ها از مردم جدا شده ايد. من به عنوان يك ايراني مسلمان و وطن پرست بيش از هر زمان ديگري ايشان را به خود نزديك ميبينم. (398915)
 
observer 60
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۲۹:۱۳
آقای هاشمی وقتی عوض شد که اینها رو دور خودش جمع کرد...

http://www6.worldisround.com/photos/29/407/170.jpg

http://image44.webshots.com/45/3/26/76/362732676FXFVki_ph.jpg

http://saghar.malakut.org/archives/Hashemi-Entekhab.jpg

http://goo.gl/6Q0K1 (399051)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۰۶:۵۷:۰۲
مگه احمدی نژاد سال پیش از همین طرفدارها نداشت؟! (399420)
 
observer 60
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۵:۱۱:۱۳
مگه من راجع به آقای احمدی نژاد حرفی زدم؟ (399565)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۱۲:۱۰:۱۹
طرفدار داشتن یک بحث است، ولی تبلیغات سازمان یافته یک بحث دیگه است. (399829)
 
فرناز
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۰۸:۳۱:۵۲
observer 60 عزيز:
اولا\" كه اين دختر و پسرها خودشون رو به آقاي هاشمي چسبوندن نه آقاي هاشمي.
ثانيا\" دو تا عكس پاييني فيلتر شده. (399432)
 
observer 60
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۵:۳۳:۳۱
حق با شماست. عذر خواهی می کنم و حرفم رو تصحیح می کنم: آقای هاشمی وقتی عوض شد که این ها رو از خودش نراند. (399570)
 
کاوه
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۶:۳۶:۲۲
observer 60 جان میشه بگی مشکل کسانی که لینک عکس آنها را داده بودی چه بود؟مشکل فقط با حجاب آنها بود؟یا از از اینکه شاد بودند ناراحتی؟نمیدانم ولی اگر منظورتان اینها بود که افراد خیلی خیلی زیادی از خواهر و مادران ما در ایران همین شکلی هستند و اتفاقا خیلی از آنها هم از من و شما خداترس ترند چون با دیدن ظاهر دیگران در مورد انها قضاوت نمیکنند. (399584)
 
observer 60
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۹:۱۰:۵۷
من کی در مورد خداترس بودن یا نبودن این افراد قضاوت کردم؟ ایمان این افراد فقط توسط خدا قابل سنجش هست.

حالا کار نداریم چه تعداد آدم فقط به خاطر ظاهرشون (که مثلاً ریش داشتند) توسط پیاده نظام جنبش سبز کتک خوردند، یا دست و پاشون رو گرفتند و با کاتر ریش شون رو تراشیدند...

شما ببینید این استدلال مشکلی داره؟

1- یکی از نشانه های افرادی که لیبرال یا سکولار یا لامذهب یا ضدانقلاب یا تجدیدنظرطلب هستند اینه که اغلبشون حجاب اسلامی رو رعایت نمی کنند. همون طور که اشاره کردید عکس این قضیه الزاماً درست نیست، یعنی ممکنه افراد بدحجاب، به اسلام و انقلاب هم معتقد باشند.

2- وقتی یک جریان سیاسی در تبلیغات انتخاباتی خودش از زنان بدحجاب استفاده کنه، یعنی اینکه در عمل با چنین افرادی مرزبندی نداره.

3- وقتی مرزبندی یک جریان سیاسی با بدحجاب ها از بین رفت، امکان نفوذ تجدیدنظرطلب ها در این جریان به وجود میاد.

4- سکوت و عدم مرزبندی روشن با لیبرال ها و تجدیدنظرطلب ها باعث می شه که این افراد از وجهه آقای هاشمی سوء استفاده کنند و اهداف خودشون رو دنبال کنند. این همون جمله آقای هاشمی هست که می گه: غرب از طريق نفوذ سكولارها در دولت‏هاى اسلامى اهداف خود را دنبال مى‏كند. (399631)
 
مصطفي
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۲۳:۲۱:۱۹
عزيز دل برادر
دين اسلام يه سري معيار داره اگه اون معيارا رعايت نشه كه طرف مسلمان نيست و خداوند اين معيارها رو قرار داده تا ما در اين دنيا بتوانيم افرادو محك بزنيم كه آيا انسان گونه و اخلاق مدارانه رفتار ميكنن يا نه
ان الله مع صابرين (399711)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۱۱:۱۷:۲۰
انصافا حرف حساب زدی. (399811)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۱۲:۱۵:۳۳
جناب observer 60
با سلام:
1- کدامیک از مقام های کشوری طرفداران آن شکلی خودشان را از خود رانده اند که از آقای هاشمی انتظار دارید اینکار را بکنند؟ اگر باور ندارید سایت ها را بخوبی بگردید تا تصاویر آن شکلی بعضی از طرفداران مقامات دیگر را ببینید.

2- این عدالت نیست که از هاشمی بخاطر موضع نگرفتن انتقاد کنید و از دیگرن نه.

3- آنها هر که باشند بالاخره یک ایرانی هستند که از یک مقام جمهوری اسلامی حمایت می کنند و این حمایت از نظام است نه حمایت از دشمنان نظام یا بیگانگان.

4- جذب حداکثری مردم می تواند از نقاط قوت برخی از مسئولین نظام محسوب شود. ایکاش همه افراد جامعه از هر طیف و طبقه ای طرافدار مسئولین کشورشان بودند. (399831)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۲۰:۲۱:۵۴
چطور می شود نزدیک انتخابات که می شود همین صدا و سیما دوربینش را بر می دارد و به میان همین دختران و خانمهای به اصطلاح سانتال مانتال می رود و اگر طرفدار آقای احمدی نژاد باشند که بسیار با ذوق و شوق از آنان فیلم و عکس و مصاحبه تهیه می کنند؟! روشهای کاملا غیراخلاقی و ماکیاولیستی.... (399658)
 
مصطفي
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۲۳:۱۵:۳۶
از كوزه همان برون تراود كه در اوست (399708)
 
ناشناس
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۱۲:۰۱:۲۶
سلام دوستان ببخشید ما که نه اصلاح طلب ها رو قبول داریم نه اصولگرایانو حق اظهار نظر داریم با اجازه شما ما فقط جمهوری اسلامی رو قبول داریم اما چون نه اینوری هستیم نه اونوری حتی یک سایت فیلترشده هم نداریم چرا تو این مملکت باید 2 تا فکر وجود داشته باشه و همیشه هم اونا باید تو قدرت باشن قبل از این که این 2 تا جناح بیان یعنی تو این مملکت هیچ گروه و جناحی نبوده که همه یا اینورین یا اونوری تکلیف کسانی که نه از این جناح رضایت دارن نه از اون جناح چیه فکر کنم باید از کشور فرار کنیم (399823)
 
حسن صنوبری
۱۳۸۹-۱۱-۱۵ ۲۱:۲۰:۳۳
منو تو تیم خودت حساب کن.
همینطور بیشتر مردم رو. (400458)
 
محمود صادقی
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۵:۳۴:۰۵
امام فرمودند: ملاک حال افراد است...

و این شامل همه می شود از به قول شما تازه به دوران رسیده ها تا آقای هاشمی

بلا تشبیه در روز عاشورا عده ای با سابقه های طولانی در مجاهدت وفداکاری وجانبازی و غیره

که ادعای مسلمانی و اجنبی ستیزی نیز داشتند
درسپاه یزیدیان قرار گرفتند .

و عده ای مانند حر نه تنها هیچ سابقه ای نداشتند بلکه سابقه منفی نیز دارا بودنددر سپاه

ولایت قرار گرفتند .
چون در بزنگاه تشخیص درست دادند . (399155)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۰۹:۳۰:۵۹
ایا این گفته امام فقط در مورد ایت الله هاشمی رفسنجانی زده شد وفقط درباره ایشان صدق میکند یا یک حرف کلی وتاریخی است مانند سایر گفتار ها ورفتار های امام چرا تمام سخنان محبت امیز امام ورهبر را درمورد ایشان فراموش کرده اید ایا ازشخصیت های عظمای حوزه وعالم سیاست فقط ایشان مخالف جناب دکتر محمود احمدی نِِژاد هستند من نه تنها سبز نیستم واعمال انها را در مسیر نظام وولایت نمی دانم بلکه مخالف هجمه ناجوانمردانه به شخصیت هایی مانند هاشمی ناطق وسید حسن خمینی هستم (399444)
 
میثم
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۲۰:۳۹:۴۹
چه ربطی داره! مگه سوپر انقلابی هایی چون طلحه و زبیر از پیامبر لقب نگرفتند اما دیدیم که چند سال بعد به جنگ علی (ع )رفتند
مام روح الله فرمودند :ملاک حال فعلی افراداست. (399239)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۱۸:۳۱
سیاست یتیم است اگر پدر سیاست ایران سخن نگوید (398917)
 
حجت
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۱۹:۵۸
نگارنده محترم: معلوم نیست شما دنبال چه چیزی هستید. رفتار و گفتار آقای هاشمی کاملا شفاف بوده ولی انتظار ما از شفاف بودن یک نظر شخصی و جناحی است که باطبع نمی تواند نظر ایشان را تامین کند. (398918)
 
arash tir tajy
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۲۱:۲۰:۰۲
منظور سایت الف اینه که اقای هاشمی انور که اینها میخواهند عمل کنه و حرف بزنه

وگرنه دیگه اقای هاشمی اقای هاشمی قبلی نیست
و این اجازه هست که هر جور دلشون میخواد باهاشون رفتار بشه

منظور از عکسها هم اینه که یا باید با ما عکس بگیری و یا

فتنه گری و هر چه دیدی از چشم خودت دیدی (399271)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۱:۴۷:۴۲
بله شفاف بوده ولی برای عوامل فتنه و حامیان خارجی آنها! (399494)
 
قلي ميرزا
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۲۱:۳۷
«اين سياه‏نمايى‏ها تقريباً بعد از دوم خرداد 76 شروع شده است؛ به طورى كه حتى افتخارات نظام، دفاع مقدس و حضرت امام راحل را هم زير سؤال مى‏برند.»

تا جايي كه ما مي‌بينيم و مي‌شنويم:

اين سياه‌نمايي از سال 84 شروع شده است. (398919)
 
سیدنوید
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۲۳:۵۳:۴۳
به نام خدا
میشه بگید سیاه نمایی هایی که افتخارات نظام، دفاع مقدس و حضرت امام راحل را هم زير سؤال می برد از بعد سال 84 چیست؟
اینکه جلوی ثروت اندوزی های امثال مهدی هاشمی ایستادند یا انرژِی هسته ای راه انداختند
اصلا میشه سیاه نمایی رو تعریف کنید
در ضمن جناب قلی میرزا شما گفته اید میبینیم ومی شنویم
میشه توضیح بدید چی رو میبینید؟ ویا بگید چی رو از کی می شنوید ؟؟ بی بی سی یا voaکدوم رو میگید؟؟؟ (399724)
 
حسن صنوبری
۱۳۸۹-۱۱-۱۵ ۲۱:۲۳:۱۹
آقا قلی ! پس معلوم است هنگام انتشار \"عالی جناب سرخ پوش\" اصلا به دنیا نیامده بودی پسرم. (400459)
 
قلي ميرزا
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۲۷:۴۸
جناب صنعتي

يعني هركسي تفكرات شما را قبول نداشت و در برابر آن اعتراض كرد!

و يا حتي حاضر به تاييد شما نشد و سكوت كرد

آن وقت مي‌شود چه و چه؟!!!
آن وقت شما حق داريد هر توهيني به وي بكنيد؟!!!


اين هوش و درايت و بصيرت را از كجا آورده‌ايد كه همه چيز را درست تشخيص مي‌دهيد و در هيچ زمينه‌اي به خطا نمي‌رويد؟!!!


عمو جان
اين طرز تفكر شمايان را با چه واژه‌اي مي‌شود توصيف كرد!!! (398925)
 
علی
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۲۰:۳۱:۱۱
جناب قلی میرزا! عمو جان، چرا طفره میروید. نویسنده با یادآوری موضع گیری های جناب هاشمی، دو تا سؤال پرسیده:
1- چرا سایت ایشون، این سخنانش را منتشر نمی کند؟
2- چرا ایشون، در مقابل همانهائی که آن کارها را می کردند، و الآن هم میکنند، دو موضع متفاوت گرفته؟ چه چیزی تغییر کرده؟

این سؤالها چه ربطی به حمایت از آقای احمدی نژاد ندارد که شما با تکیه بر هوش و درایت و طرز تفکر عالی و مشعشع تان (!)، رگ گردن ورم کرده تان را لابه لای حروف به نمایش میگذارید؟ (399234)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۱:۵۰:۲۳
مگر کسی در رابطه با مرتضوی موضعی گرفت؟ مگر کسی در رابطه با حمله به کوی دانشگاه موضعی گرفت؟ مگر کسی در رابطه با توحین های احمدی نژاد و امام جمعه مشهد که به ملت ایران توحین کرد موضعی گرفت؟ و....
به طرف اصرار میکردند که بگو \"الف\" و او نمی گفت! وقتی علتش را پرسیدند گفت منظور اینها الف نیست بلکه تا \"ی\" خواهند پرسید. داستان خواسته های شما از آقای هاشمی هم همین است. او بخوبی میداند که تندروها میخواهند بخش عظیمی از مبارزان را حذف کنند و آنها نیازمند به موضع گیری آقای هاشمی هستند. آقای هاشمی که معلم سیاسی خود آیت الله خامنه است به این سادگی به چندتا سیاست مدار تازه به دوران رسیده نمیبازد. (399497)
 
سیدنوید
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۰۰:۰۰:۰۴
به نام خدا
بحث احمدی نژاد نیست رهبری و نظام است که از طرف بعضی از خواص بی بصیرت به تهدید می شود
ضمن اینکه نه احمدی نژاد به ملت ایران توهین کرد نه امام جمعه مشهد
امام جمعه مشهد و احمدی نژاد به کسی خس و خاشاک و گاو گفتند که ندای آمریکا و اسرائیل رو سردادند
اگه شما به این گروه اندک می گید ملت
بله حق ملتی که در روز عاشورا کف و سوت می زنند و خیمه های ارباب رو آتش میزنند از این توهین ها بدتر است (399728)
 
حسن صنوبری
۱۳۸۹-۱۱-۱۵ ۲۱:۲۵:۴۸
توحـین نکن آقا توحـین نکن.

آقای هاشمی هرگز معلم سیاست آقای خامنه ای نبوده، ولی ظاهرا معلم املای حضرت عالی بوده است. (400460)
 
قلي ميرزا
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۲:۰۸:۴۳
علي خان

برادر آگاه و ... ظاهرا نمي‌خواهي متوجه موضوع شوي!

1- يك فرد زماني در برابر ديگري موضع مي‌گيرد كه با افكار، رفتار و گفتار وي مخالف باشد.

2- آقاي هاشمي آن زمان چنان موضعي داشتند و اكنون چنين!
آيا تنها زماني كه نظرات ايشان با شمايان همراستا بود، با بصيرت بود و امروز كه ...

3- فكر نمي‌كنم فهم اين موضوع اينقدر پيچيده و سخت باشد!!!

در ضمن،‌سال ‌هاست با توهين‌ها و تهمت‌هاي شمايان آشناييم!! (399508)
 
محسن
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۱۱:۳۸:۴۳
جناب قلی میرزا!
بنده شناخت شخصی از آقای صنعتی دارم و ایشان یکی از ارادتمندان رفسنجانی و مخالف متعصب رییس جمهور است.
ایشان ظاهرا از سایت رفسنجانی گله دارند که بخشی از سخنان تاریخی «مراد» وی را سانسور نکند. (399815)
 
بابک
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۳۱:۳۵
الان باید نظر بدهیم؟؟
یعنی شما نمی دانید کسانی که الان در مسند هستند -حتی در اظهارنظرهایشان-هزار مرتبه بدتر از رجال دوران اصلاحات هستند؟
آیت الله هاشمی هم در آن دوران موضع گیری می کردند هم الان.
شما که کلا\" به همه چیز(!) دسترسی دارید و می توانید منتشرکنید-حتی سخنان آن دوران ایشان را- بفرمایید نگران چه چیز هستید پس؟؟
اینکه چرا سایت شخصی ایشان بعضی از سخنانشان را منتشر می کنند؟
خوب سایت شخصی است و دوست دارند همانها رامنتشر کنند!
شما که می فرمایید مردم(!) معترض ایشان و سران-به قول شما-فتنه هستند،پس لابد سخنانشان هم ارزشی برای مردم ندارد پس چرا سایت خود را با این مطالب پر می کنید؟! (398929)
 
حسام الدين
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۳۳:۵۲
الف جان
فكر مي‌كني چرا تنها چند روز پس از راه‌اندازي سيستم نظردهي مخاطبين سايت تابناك، تعداد نظرات هر كامنت به بيش از چند هزار نفر مي‌رسه!

در حاليكه داغترين خبر شما بيش از 200، 300 راي موافق و مخالف نداره؟!!!

مي‌دانيد چرا؟

به تعداد آراي موافق يا مخالف كامنت‌هايتان نگاه كنيد!
به تعداد نظرات غيرقابل انتشارتان نگاه كنيد!

انتظار نداشته باشيد با سانسور و ‌بي احترامي به خوانندگانتان مي‌توانيد جايگاهي مناسب در بين سايت‌هاي خبري بدست آوريد!

اين كامنت رو هم مثل همه كامنت‌هاي ديگه من سانسور كن، چون:
- طبق قوانين خودتون نوشته شده و به كسي توهين نكردم
- ترك عادت موجب ... (398933)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۴:۲۸:۵۹
برخلاف برخی برادران/خواهران که مدام میگن کامنت و امتیاز ملاک نیست تعداد نظرات و امتیازات خبرها میتونه نشان دهنده میزان مقبولیت سایت و موافقت مردم با خط مشی اش باشه
اگه بالا تا پایین خبر های رجا نیوز و فارس نیوز رو بگردی یه خبر پیدا نمیکنی که اندازه انگشتان دو دست کامنت داشته باشه. امتیاز پیشکش! (399124)
 
قمبر
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۳۴:۴۶
چقدر فاسد زیاد شده حالا چه کار کنیم؟ (398934)
 
محمود صادقی
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۵:۴۶:۰۵
بصیرت پیدا کنید (399164)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۳۶:۳۸
1- هاشمی در طول سالهای اخیر حرف زیاد زده هرکس میتونه اون بخش از حرفاشو که دوست داره جدا کنه و فارغ از مناسبت و جا و مکانش کنار هم بذاره و نتیجه گیری کنه که فلانی در سالهای پیش اونجوری فکر میکرده حالا اینجوری!

2- از حرفهایی که قبلا زده هم خیلی هاش نادرست بوده. هر کسی ممکنه اشتباه کنه امام خمینی هم چندین بار بخاطر اشتباهاتش از مردم عذرخواهی کرد.

3- ملاک حال فعلی افراده وگرنه چپی های تندروی دهه 60 هم امروز اصلاح طلب و لیبرال شده اند. هر کسی در طول زندگیش تفکرش ممکنه تغییر کنه.

4- حکومت دینی هم آفات خاص خودش رو داره که مهمترینش تقدس گرایی که به نقد ناپذیری و خودکامگی می انجامه. (398937)
 
حسن صنوبری
۱۳۸۹-۱۱-۱۵ ۲۱:۲۸:۵۲
\"چپی های تندروی دهه 60 هم امروز اصلاح طلب و لیبرال شده اند\"

این حرفت را شدید قبول دارم. (400461)
 
observer 60
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۳۶:۴۶
من در خرداد 82 زمانی که در کوی دانشگاه ساکن بودم، خودم در نماز جمعه آقای هاشمی حضور داشتم که در مورد اغتشاشگران از عباراتی مثل \"یک مشت بچه سوسول\" و \"فرزندان ساواکی ها و ضدانقلابها\" استفاده کردند.

در آن زمان این عبارات و این موضع گیری صریح واقعاً ضدانقلاب و جریانات دگراندیش را غافلگیر و عصبانی کرده بود.

نمی دانم چطور شد که ناگهان در سال 84 ستادهای انتخاباتی آقای هاشمی دربست در اختیار یک جریان انحرافی قرار گرفت که با پوسترها و برچسبهای HASHEMI2005 و نمایش مد و تبرج دختران اسکیت سوار به تبلیغ می پرداخت... (398938)
 
م يخي
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۱:۱۰:۱۹
اون موقع نون توی اونجور موضع گیری ها بود
الان توی اینجور موضع گیری هاست.
-----
یکی از دعاهایی که توصیه شده در آخر الزمان زیاد خوانده بشود این دعاست:
اللهم ثبت قلبی علی دینک. (398957)
 
observer 60
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۱:۱۴:۵۰
آقای یخی یه کم تقوا داشته باش برادر من.
اولاً آقای هاشمی محتاج \"نون\" نبوده که.
ثانیاً همون موقع موضع گیری علیه جریان تجدید نظر طلب باعث می شد شدیدترین حملات متوجه آقای هاشمی بشه. شعارهای اون موقع علیه آقای هاشمی و خانواده شون این قدر زشت هست که قلم از نوشتنش شرم داره.

تحلیل نادرستی کردید. (398960)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۴:۰۸:۴۳
یخی جان
برایت دعا میکنم
دعا میکنم عاقل شوی
من سنم از شما کمتر است اما برادر من،چطور جرئت میکنی به هاشمی توهین کنی؟
اخه برادر من تو نبودی هاشمی داشت مملکتو اداره میکرد،داشت تو زندان شکنجه میشد.
انقدر تو زندان داد زد از درد ناخن کشیدن و هزار هزار شکنجه سخت دیگه که.....

اقایون


خانم ها

کسایی که با هاشمی مخالفین

یکم به خودتون بیاین.ببینید تو این 5 سال چه ضربه ای به سران نظام وارد شد؟ (399098)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۲۲:۰۷:۵۷
ببین داداش من از هاشمی مایه نذار پدر من هم 30 ماه زندانی سیاسی داشت . در ضمن جانباز 55 % بود اهل کرمان ویکی از بزرگترنی ناراضی ها از عملکرد حسین مرعشی پسر عموی خانم هاشمی و همین طور خود هاشمی .فکر نکن فقط هاشمی برای این انقلاب زندونی کشیده . نه داداش من .پس همچین جو گیر نشو . فکر نکن اگر هاشمی اداره نمی کرد مملکت به فنا می رفت . نه دادش من همچین خبری نیست . همه مامور خدا یند. هر جور خدا صلاح بدونه پیش می ره. این دنیا هم محل آزمایشه. هم برای من هم شما هم هاشمی . (399290)
 
دکترای MIT
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۴۳:۴۶
\"یک مشت بچه سوسول\" یعنی ایشان دقیقا این عبارت یا یکی از مشتقاتش را به کار برد؟ مطمئنید؟ درست است که بابصیرتید اما به هرحال شما هم باید در گفته هایتان شعور خواننده را بکنید. (399074)
 
observer 60
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۵:۳۴:۵۸
دکترای ام آی تی عزیز،

همون طور که عرض کردم، صد در صد مطمئن هستم چون خودم اونجا حضور داشتم و با گوشهای خودم شنیدم. شما اگر روحیه حقیقت طلبی بیشتری می داشتید، می توانستید به روزنامه های نزدیک به آقای هاشمی (مثلاً روزنامه جمهوری اسلامی، که نسخه آنلاین خوبی هم دارد) مراجعه کنید و خطبه های نماز جمعه 23 خرداد 82 ایشان را که در روز 24 خرداد در روزنامه ها منتشر شده بود، مرور کنید.

امیدوارم در زندگی علمی خود منطقی تر و مستندتر باشید. (399437)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۴:۱۱:۲۴
یکجور اسکیت میکنید که مگه چیه؟
من خودم اسکیت سوارم.اسکیت گناهه؟
بابا شما ها شورشو در اوردین.نگه هاشمی همه پوستر هاشو نگاه میکرد؟مردم،احزاب،سازمانها،خیرین براش پوستر میدادن.
این چه حرفیه برادر من.
دددددد بسه دیگه این همه تهمت
افترا
ناسزا
باز خدا رو شکر تو الف میشه اظهار نظر کرد. (399099)
 
observer 60
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۲۲:۲۰:۱۴
سبزینه عزیز،

اسکیت کردن دختری که مانتوی کوتاه پوشیده و شلوار برمودا و موها و گردنش هم بیرونه و دوشادوش پسرها توی خیابون اسکیت می کنه،

http://images2.shareimage.org/images/44xapodzpigug6isbw9.jpg

این کار در در دین ما که گناه محسوب می شه. دین و مذهب شما رو نمی دونم.

متاسفم که اینو می گم، اما ستادهای آقای هاشمی (به ریاست آقا مهدی) این ها رو به این شکل به خیابون می فرستادند. ... حالا اینکه شخص آقای هاشمی هم از این کار مطلع و راضی بوده یا خیر، خدا آگاهه. (399435)
 
محمد حسن حاجی صادق
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۱:۰۷:۵۶
شما که اینا رو دلیل نامسلمونی و گناه آیت ال.. هاشمی میدونی
یادت رفته سال پیش چه کسایی تبلیغ احمدی نژادو میکردن
من خودم او روزا با چشمای خودم دیدم آدمایی که اگه شهر نو بود و خرابش نمیکردن میرفتن اونجا وو تا دقیقه 120 زندگیشون رنگ خیابونای اطرافو هم نمیدیدن تا بمیرن تبلیغشو میکردن من خودم دیدم زنا با قیافه ها و وضعیت صد برابر بد تر ازاین تو خیابون تبلیغ دکترو میکردن
حالا اگه من به عنوان مخالفش بگم اینا کار اونه خوبه بگم نامسلمونه خوبه؟
اولاً من که میگم هم اینا هم اونا اصلاً مال ستاد انتخابات کسی نیستن یعنی سازماندهی شده نیستن
من خودم تو یکی از میتینگای موسوی بودم تو خانه کارگر
همه طیف آدمی اومده بود یه گروهم برای رقاصی اومده بودن ولی من لز اول تا آخر سازماندهی برای این کارا ندیدم ملت از سرو کول هم بالا میرفتن که برن تو کسی نمیتونست بگه شما ها جدا بشین اینا برقصن اونا ..
مشکل ما سازماندهی تو هیچ انتخاباتی هیچ نیروی انتظامی نیومده بگه کارت عضویت تو ستاد فلانیو نشونم بدین بعد هر غلطی خواستین بکنین
شاید تو همین دوره هم یه عده برای خراب کردن رئیس جمهور اون کارارو کردن کسی نمیتونه ثابت کنه چون اصلاً مبنایی براش نداریم
قبلاً هم همینطور بوده اگه درست نشه بعداً هم همینطوره
فقط یه نکته رو توجه کنین
آدمی که به پدر سیاست معروفه و تو دنیا رو حرفاش حساب میکنن
اینقدر میفهمه که حتی اگه بخواد این چیزا رو رواج بده نمیاد اینقدر تابلو این کارارو بکنه اونم تو مملکتی که از 70 میلیون حداقل 50 میلیون تاشون حزب الهی هستن و به دینو حجاب افتخار میکنن
بصیرت یعنی این نه اینکه هرکیو دیدیم گفت طرفداره فلانیم شما ها بگین ببین دیدی گفتیم ..
الان اگه همینا رو سینشون مینوشتم خامنه ای شماها قبول میکردین؟
نه میدونین چرا ؟
چون مطمئنین که اون موافق نیست منم میگم این قضیه برا هاشمیو خیلیای دیگه هم صدق میکنه (399474)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۲۰:۳۰:۵۹
یک راهکار خوب احزاب مستقل و آزاد و با حق جذب افراد در احزاب با کارت عضویت رسمی است... (399662)
 
عبدالله
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۲:۲۲:۲۰
اتفاقا در دین ما گناه هر کس توی کارنامه اعمال خودش نوشته می شه! (399516)
 
مصطفی سیاوشی
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۲۳:۲۶:۱۵
آقا عبدالله اما در دین ما چیزی به نام امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد و هیچ گاه جایز نمی داند در مقابل گناه جامعه سکوت کرد. (399715)
 
آگاه
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۲۱:۲۳:۰۰
مقام معظم رهبري 7 تير 84:
در خلال اين انتخابات، برخي كارهايي انجام گرفت كه بنده به عواملي كه اين كارها را انجام دادند، بدبينم؛ اين تخريب‏هايي كه صورت گرفت، بعضي از تخريب‏ها البته از روي بي‏توجهي بود؛ بعضي از آقايان و نامزدها يا طرفداران آنها با محاسباتي، حرف‏هايي نسبت به نظام زدند كه واقع‏بينانه نبود؛ خيلي از مثبتات نظام، از كارهاي بزرگ نظام؛ ناديده گرفته شد و سياه‏نمايي شد و پيشرفت‏هاي عظيمي كه به وسيله‏ي دولت‏ها در اين سال‏ها به وجود آمده، ناديده گرفته شد؛ اينها از روي غفلت بود، لكن بعضي از اين تخريب‏ها از روي غفلت نبود، تعدادي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مورد تخريب قرار گرفتند، تخريب‏هاي غيرمنصفانه و ناجوانمردانه؛ حتي شخصيت موجّهي مثل آقاي هاشمي رفسنجاني كه شخصيت محترم و باسابقه‏اي است، از دَمِ اين تخريب‏ها در امان نماند، اين حادثه‏ي بدي بود. رحمت الهي را نبايد با اين‏گونه كارها آلوده كرد؛ با اين‏كه ما تأكيد كرده بوديم، امروز چون گذشته است، من نصيحت مي‏كنم؛ اما مسئولان قضايي و غير قضايي، غير از نصيحت، وظايف ديگر هم دارند؛ آنها عوامل اين تخريب‏ها را تعقيب كنند و آنها را پيدا كنند. يك عده به طور مسلّم از روي جهالت و غفلت اين كار را كردند، كه البته فعل حرامي انجام گرفت. (399678)
 
قلي ميرزا
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۱۳:۴۳:۳۳
آبزرور جان

نميخام از كسي دفاع كنم! و اعمال بعضي‌ها رو توجيه كنم (مثل بعضي طرفداران دلسوخته چند آتشه)!

ولي توي دين ما:

\"دروغگو\"، \"دشمن\" خداست! (توجه كردي برادر، دشمن خدا)

\"تهمت زدن\"، بالاتر از قتل نفسه!

\"تلف كردن بين‌المال\" كه ديگه جاي خود داره!

توي دين شما چطور؟!


درضمن اين روايت رو از پيامبر ما بخون برادر:
پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم یک وقت در حضور اصحاب فرمود: «الا اخبرکم بشر الناس، آیا به شما خبر ندهم که بدترین مردم کیست؟ گفتند: بلی یا رسول الله. فرمود: بدترین مردم آن کسی است که خیر خودش را از دیگران منع می کند و هر چه دارد تنها برای خودش می خواهد. آن هایی که حاضر بودند گمان کردند با این مقدمه دیگر بدتر از این افراد کسی نیست. یک وقت فرمود: آیا می خواهید به شما بگویم از این بدتر کیست؟ صنف دیگری را ذکر فرمود. اصحاب گفتند: خیال کردیم بدتر از این گروه دوم دیگر کسی نیست. بعد فرمود: آیا می خواهید از آن بدتر را به شما بگویم کیست؟ گفتند از این بدتر هم مگر هست؟ آنگاه صنف سوم را فرمود: بدتر از این افراد، مردمان بد زبان فحاش تهمت زن و آبروبرند. اینجا دیگر حضرت توقف کرد، یعنی بدتر از اینها دیگر وجود ندارد. (399867)
 
هوشنگ
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۴:۴۴:۵۰
سال 82 کدام اغتشاشات در جریان بود که این حرف زده شده ؟ (399131)
 
observer 60
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۰۸:۰۲:۵۸
اغتشاشات کوی دانشگاه و خوابگاه طرشت، سر قضیه \"دانشجوی پولی\". (399426)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۴۱:۳۴
هر کس شما را تائید نکرد حتی اگر هاشمی بزرگ باشد باید تکفیرش کنید ای دل غافل هاشمی نتواند نظر بدهد بهش گند بزنید وای به حال یک ادم معمولی در این مملکت (398945)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۱:۱۴:۵۴
اتفاقا نگرانی امروز هاشمی به خاطر مصلحتی بالاتر است یعنی سو استفاده ی عده ای قانون گریز از رای مردم و تخریب چهر ه ی دین و نظام و جمهوریت انقلاب اسلامی است. دولتی اصولگرا که اعضای اصولگرایش را کنار زد و دولتی با شعار مبارزه با فساد که معاون اول وتعدادی از مسئولینش متهم به فساد و جعل مدرک علمی و جبهه ای هستندد ولی رئیس جمهور از انها حمایت می کند. (398961)
 
صادق
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۱:۵۳:۰۶
آقای هاشمی همواره دغدغه حفظ مردم و حفظ نطام داشتند. کار ندارم هدف ایشان یا روش ایشان روش درست است یا خیر. اما ایشان در هر زمانی با چیزی که به زعم خودش با مردم و نظام در تقابل است و برای این دو بیشترین خطرات را دارد به مقابله بر میخیزد. درزمان اصلاحات ایشان خطری را متوجه نظام می دانستند. به تبع برای دفع خطر سخنانی گفتند. امروز روزگار دیگریست.
کسانی که شما سران فتنه می دانید که می گیویید پایگاهی بین مردم ندارند. داشته باشند هم طرفدارانشان مردمند از مریخ نیامده اند.
در قدرت و دستگاه رسمی هم به اندازه یک نخود سهمی ندارند.
مدام هم در رسانه هایتان می نویسید که خاتمی با موسوی اختلاف دارد کروبی با خاتمی اختلاف دارد موسوی برای کروبی خط و نشان می کشد. موسوی گفته خاتمی خائن است. کروبی کفته جایی که موسوی هست من بمیرم نمی روم و ... پس قائدتا اصلاحات برای نظام خطری محسوب نمی شود. بپذیریم که آقای هاشمی حرفهایی متفاوت با گدشته بزند و خطر جدیدی را متذکر شود. (398983)
 
mehrdad
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۱:۵۵:۴۹
انسان موجودی صاحب تعقل است که با توجه به شرایط پیرامونی و دیدن واقعیت تصمیم میگیرد شرایط سال 78 همان اظهار نظر را میطلبید 89 اینگونه اظهار نظر را. (398986)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۲:۰۱:۴۸
برادر من هاشمي با شما نيست
چرا اصرار داري با شما باشد؟
زماني با شما بود و ديگر نيست (398989)
 
مدافع
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۲:۱۹:۳۷
در طول دو سال اخير مليونها بار به شخص آقاي رفسنجاني به طرق مختلف هزاران تهمت زده شده و وقتي هم كه نظر خودش را اعلام كردند شروع كرديد به مقابله با او.
ديگر شما خيلي رو داريد كه باز از ايشان ميخواهيد به طور صريح بيايد و به طفداري از نظام مشغول شود. (398994)
 
بهار محمدی
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۲:۳۰:۳۶
من برای آقای هاشمی خیلی احترام قائل هستم ولی معتقدم ایشون باید باصراحت بیشتری مواضعشون رو روشن کنند و همراه با رهبری پیش بروند . (398998)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۳۹:۲۰
به نظر من اقای هاشمی با صرات صحبتاشو کرده وپشتیبان رهبری هم هست.حالایه سری دوست دارند کلا آقای هاشمی نباشه تا ... (399064)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۴:۰۲:۱۰
خانم بهار.
اولا ایت الله هاشمی همیشه و همه جا و حتی جایی که ما بودیم، و از کارهای نادرست رئیس جمهور گله میکردیم،فرمودند باید پشتیبان رهبری باشیم.
دیگه چی از این صریح تر؟
بابا جان این اقا رئیس مجلس خبرگانه یک عمر برای این انقلاب زحمت کشیده چرا انقدر تهمت میزنین؟
چرا من جرئت ندارم عکسشو تو خونم بزنم،تو موبایلم؟ ها؟
چرا؟ (399090)
 
بهار محمدی
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۹:۴۱:۴۸
جناب سبزینه:
اولا من که تهمت نزدم نظرم رو گفتم
ثانیا واقعا چرا جرئت ندارید عکس ایشون رو در منزل یا موبایلتون بگذارید ؟؟!!احتمالا مشکل چیز دیگریست . (399207)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۸:۳۶:۲۱
نه خیر هم خواهر عزیزم
حالا نمیتوانم اسم هاشمی را در مدرس هم بیاورم.
پارسال اینکار را کردم و به حراست اموزش و پرورش اطلاع دادند
سئوال اینجاست
چرا ستون انقلاب را از بین میبرید؟ (399618)
 
علي
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۰۰:۵۲:۵۴
كمي خنده دار بود خانم.جدي ميگم.عكس چيه خواهرم.وقتي خود شخص مياد پايين عكسش مياد ديگه
درسته؟ (399378)
 
مصطفی سیاوشی
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۲۳:۲۹:۱۴
یه نفر به من جواب بده چرا باید این آقا پایین بیاد چرا بعض آقایون دیگه که هیچی کسی ازشون ندیده نمی خواد پایین بیاد؟
علی آقا و آقای سبزینه و همه دوستان ملت ایران بزرگتر از این حرف هاست و هیچ کس را بی دلیل پایین نمی آورد. (399717)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۲:۳۹:۲۲
اولا- ایراد یکه بر جناب آیت الله هاشمی وارد است سکوت مطلق وی در برابر تخریبات اصلاح طلبان بود وقتی عملکرد دولت کارگزاران و وضعیت اقتصاد ی کشور به یک اقتصاد بیمار توسط اصلاح طلبان تعبیر و تفسیرمی گردید چرا آقای هاشمی سکوت را بر پاسخگو ئی ترجیح دادند ثانیا - چرا آیت الله هاشمی در انتخابات دهم حقوق اقلیت را بر حقوق اکثریت ترجیح دادند مگر در جمهوری اسلامی تقلب در انتخابات در برابرچشمان فقههای محترم شورای نگهبان و عوامل نظارتی و اجرائی و معتمدین مردم ممکن است ایشان.با یک اشاره در نماز جمعه جهت رفع شک و شبهه بر کسانیکه متوهم شده بودند به یقین کمک شایانی را می کردند تا جو جامعه این چنین ملتهب و نا ارام نمی شد .ملت ما از آیت الله هاشی انتظارات بیش از این را داشتند که به کمک یاران دیرین و حفظ نظام و خونهای بناحق ریخته شهیدان والامقام بشتابند و کوچکترین دریغی رارواندارند .باز دیر نشده دهه فجر فرصت مناسبی است که با بیانات وحدت آفرینش را اتحاد و همدلی را صد چندان نموده و منتظر هستیم برای لبیک به رهبری و خرسندی مردم تا گامهای تاثیر گذارش را مشاهده نمائیم و دشمنان نظام را مایوس و نا امید ببینیم انشاء الله . (399004)
 
رزمنده دفاع مقدس
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۲:۴۵:۳۷
به کوری چشم دشمنان، هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. از دیدگاه آنهایی که با تاریخ انقلاب قدم به قدم همراه بوده اند و نه آنهایی که در تقسیم غنایم و تقسیم مقام به انقلاب پیوسته اند، هر اندازه هاشمی را تخریب کنند به همان اندازه محبوبیت او بیشتر می شود. هاشمی یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین افراد در نجات کشتی انقلاب است و این موجهای تازه به دوران رسیده و تشنگان قدرت، نمی تواند شخصیت انقلابی و محبوب امام و رهبر معظم راتخریب کند.
امید وارم سایت آقای توکلی با توجه به صداقتی که خبر داریم، این مطلب را اجازه نمایش بدهد. (399008)
 
پيرمرد
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۲:۵۴:۳۶
حاج آقا يخي اللهم ثبت قلبی علی دینک درست ولي تا دين خود را چي بداني آيا رضاي خدا هم در دين و روش تو دخيل است؟
حاجي جون همه ميگن راه ما درست است كل حزب بما لديهم فرحون راستي تو فكر ميكني مثلا\" اوباما خودش را سردمدار استكبار جهاني و ظلم و ستم به خلق ميداند؟ يا او هم خود را كسي ميداند كه در راه حداقل مردم تلاش ميكند و لذا او هم با زبان بي زباني ميگويد اللهم ثبت قلبی علی دینک.
حالا تو كشور ايران كه لااقل سران خود را شيعه ميدانند هر كس حرف خود را ميزند و باور دارد كه حرف او عين ديانت است و لذا همگي ميگويند اللهم ثبت قلبی علی دینک .
فاعتبروا يا اولي الباب (399015)
 
وارسته
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۰۵:۰۴
پرسيده ايد: «چرا سايت آیت الله هاشمی از مواضع ايشان در دوره اصلاحات چيزي منعکس نمي کند و آنها را در این برهه تاریخی و پر اهمیت در معرض دید مردم قرار نمی دهد؟»
به نظر مي رسد پاسخش روشن است، زيرا اين سايت امروزه در موضع دفاع از آيت الله هاشمي در برابر هجوم هاي ظالمانه و غير منصفانه بر ضد ايشان است. (399025)
 
ماهان
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۱۱:۴۳
با سلام
اگر بنظر شمانگارنده محترم آقای هاشمی درطی این چندین دهه مواضعش متفاوت شده!آیا دیگر افراد نظام که در طی چند سال که می گذرد تمامی مواضعشان تغییر یافته و خود را بر تمام قوا حتی رهبری برتر دیده مواضعشان نسبت به چند سال قبل تغییر نکرده است؟ (399035)
 
عبدالله
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۲۰:۳۸
انصاف هم خوب چیزی است!!

آیاهمه این اتهاماتی که به رفسنجانی وارد می شود زمان وقوعش همه در 1 یا 2 سال اخیر بوده؟؟

پس چرا قبل از آن کسی چیزی نمی گفت؟

چی شد که یکدفعه بد شد؟

(اگر نظر من رو بگزارید رو سایت ممنون) (399042)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۲۴:۵۴
هاشمي اكبر است و اكبر خواهد ماند
به فضل خداوند تبارك و تعالي (399046)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۴:۰۴:۱۳
بد خواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
من یکی نمیزارم هاشمی منو ازم بگیرین
میدونم نقشه چیه
بله،از ریاست مجلس خبرگان کنار زده خواهد شد و تهمت ها ادامه میابد و هاشمی از صحنه سیاست به در خواهد شد


نه
نه
هاشمی میماند و کسی و چیزی که میرود ناحق است (399093)
 
حسنین .
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۳۹:۱۲
اصلا نمیدونستم که ایشان چنین جملاتی دارند. ممنونم از اینکه اینها را جمع آوری و درج نمودید. (399063)
 
وارسته
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۴۲:۴۴
دوستي نوشته است: «آقای یخی! یه کم تقوا داشته باش برادر من.» به اين دوست عرض مي کنم که اولا آقاي يخي به اين کار يعني تخريب آقاي هاشمي مأموريت دارد. ثانيا آقاي اصلا نمي داند تقوا کيلو چند است؟! (399070)
 
observer 60
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۴:۵۵:۴۷
برادر من، شما هم تقوا داشته باشید و این قدر راحت به دیگران تهمت نزنید. حتی اگر آن شخص آقای یخی باشد. (399141)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۶:۰۳:۴۶
باسلام به همگي امام علي عليه السلام ميفر مايندقلب دانادر قلب او وقلب نادان در دهان اوست ولي نا گفته نماند كه شما همگي كمي نادان هستيد كه اينگونه به ملت خود پشت كرده اي كاش آقايمان ظهور كندتابراي همه فرق مرد ونامرد را برايمان مشخص كند در آخرمرگ بر ضد ولايت فقيه (399190)
 
مینا
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۴:۰۱:۳۴
زنده باد هاشمی ، که جز حفط نظام عملی انجام نمی دهد ، همین هاشمی به موقع متوجه فتنه ای جدید شد که قبل از جریانات پارسال به وقوع پیوست و در جهت حفظ فتنه خود هنوز با وی دعواهای سیاسی دارند (399089)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۲۲:۰۹:۴۶
هاشمی و توکلی مثل همند (399293)
 
مسعود
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۲۰:۳۶:۵۰
کاش قبل از انتخابات اصولگرایان به ایده آقایان ناطق نوری و محسن رضایی و لاریجانی و... گردن می نهادند و از تشکیل یک دولت ائتلافی حمایت می کردند آن وقت هم وحدت ملی و اسلامی مستحکمتری برقرار می شد و هم حوادث تلخ و زیانبار و پرهزینه سال گذشته اتفاق نمی افتاد متاسفانه از همان لحظه ابراز این ایده . حامیان دولت و دولتیها به شدت به این طرح و ایده تاختند و آن را در نطفه خفه کردند.... (399666)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۴:۱۰:۴۷
بابا انصاف شما را شکر. یا ما یا شما فوق بصیرت هستید. یاد ایام بخیر
که ما را صف میکردند و برای سلامتی آیت الله هاشمی دعا میکردیم. حالا هم به برکت آن دعاها خدا آیت الله را از شر دشمنان اسلام حفظ میکند (398912)
 
میثم
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۲۰:۳۶:۳۴
ما علاوه بر اینکه برای سلامتی ایشون دعا میکنیم این را از خدا میخواهیم که به دامان ملت برگردد و اینقدرآب به آسیاب دشمن نریزد
و دشمن را امید وار نکند (399237)
 
آقا مهدی
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۵:۴۴:۵۰
سلام
ببین آقاجان آقای هاشمی از ابتدای انقلاب تا امروز یا رییس مجلس بوده یا رییس جمهور یا رییس مجمع یا رییس خبرگان. اگه ایشون اینقدر سوتی بده خب از موسوی و کروبی و سیدحسن و جوونهای این مملکت چه انتظاری هست؟ بله بله ایشون زحمات زیادی کشیده اما.... (399163)
 
حسن
۱۳۸۹-۱۱-۱۶ ۰۴:۳۰:۲۱
لطفا اسم مبارک سید حسن خمینی را بدون صلوات نیاورید کسی که از بدو تولد در خانه ای رشد و نمو پیدا کرده سر شار از نور و رهبری بر پیشانی مبارکشان بوسه زدند. خدا یا تا انقلاب مهدی (عج) از یاد خمینی و خاندان مبارکشان در مقابل منافقان و بد خواهان محافطت بفرما (400523)
 
محمود
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۵:۵۵:۳۰
هنوز هم جناب آقاي هاشمي را يكي از عاقلترين و عادلترين هاي نظام اسلامي مي دانيم و روش و منش اين بزرگوار را به امام راحل نزديكتر از ديگران مي بينيم. (399178)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۶:۰۴:۴۱
جالب که همه رسانه آزاد هستند هر توهینی که می خواهند به هاشمی و خانواده ایشون بکنند ! (399191)
 
Free
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۶:۴۹:۵۶
مگه خودتون نبودید تمامه وجودتونو گذاشته بودید که هاشمی رو دور بزنید مگه کی اومد زمان انتخابات از هاشمی حمایت کنه و احکدی ور به خاطر ایراد تهمت بازخواست کنه حالا هم حقتونه که دیگه هاشمی حمایتتون کنه خودکرده را تدبیر نیست (399203)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۱۹:۳۹:۱۴
تا نام انقلاب اسلامی وجمهوری اسلامی زنده است .نام هاشمی هم زنده است.به کوری چشم منافقان. (399206)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۲۰:۴۰:۵۴
هاشمی از اول هم با تند رو ها مخالف بود ان زمان با تندروهای اصلاح طلب مخالف بود و الان با تند رو های اصولگرا پس مواضع هاشمی کاملا روشن و بدون تغییر می باشد (399241)
 
علیزاده
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۲۱:۱۹:۱۶
باسلام لطفا زیاد خودتان را بزحمت نیاندازید مردم خودشان بهتر تشخیص میدهند کی خوب وکی بد هستش ما هیچوقت زحمات حضرت آیت ا... هاشمی رفسنجانی را از یاد نمیبریم .ضمنا شضما چی کاره هستید که از طرف خدا تصمیم میگیرید که کدام بنده اش بهشتی و کدام جهنمی شده است بهتر ه عوض عیب جویی از دیگران کمی هم منصفانه به اعمال خود بیاندیشید آگاه باشید خداوند در مقابل آبروی بندگان خود بسیار حساس است مضاف بر اینکه که بی دفاع هم باشد (399270)
 
فاضل
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۸:۵۹:۴۷
فرمودن آقای هاشمی بی دفاع هستن، بلند صلوات بفرست، فردا هم قراره مردم مستضعف بشن ظالم، صلوات دوم را بلندتر بفرست، هاشمی شب اول قبر به فریادت برسه سوم صلوات را غرا تر (399628)
 
علیزاده
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۲۰:۱۵:۳۰
عزیزم کسی که از صداو سیما بهش تهمت میزنند باید بتونه ازطریق همون تریبون از خودش دفاع کنه اگه نمی تونه یعنی بی دفاع هستش حتی اگر آدم قدرتمندی مثل ایشان باشند (399656)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۲۱:۵۳:۲۸
هاشمی کسی هستش که امام گفت تا هاشمی زنده است نظام پا بر جاس.هاشمی را من بزرگ کردم.و...
خجالت بکشید مخصوصا رییس جمهور نا محترم که وقتی هاشمی از فرمانداری ماکو استاندار اردبیلش کرد همین رئیس جمهور بود که گفت هاشمی ستاره است که در تاریخ انقلاب می درخشد اما حالا...
آقای رئیس جمهور بسه دیگه.با این کارات مملکت رو به اشوب می کشونی. (399283)
 
محمدرضا
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۲۲:۳۶:۴۳
بسمه تعالی
منطق نویسنده شبیه منطق کسی است که از او پرسیدند چند سال داری گفت 40 سال
40ئ سال یعد پرسیدند باز گفت 40 . هنگامیکه دلیل اینگار پرسیدند گفن حرف مرد یکی است .
اقای هاشمی در نظام بعنوان یک متعادل کننده و متوازن کننده نقش بسزایی داشتند . ظرفیت تمام جریانات را در حد بالانس جامعه حفظ میکرد (البته سخنرانی ایشان در خصوص اصولگرایان که ایشان را تهدید به رای ندادن در دور دوم ریاست جمهوری خود نموده بودند. و جواب ایشان که وقتی برای نوه ام چیز مورد دلخواهش را نخریدم گفت بابا بزرگ بهت رای نمیدم ) و موراد مشابه فراوان را علاوه بر مقاله نویسنده وهمین امر امروز باعث سرباز نمودن کینه ها از ایشان میباشد از این دست است و. ایشان این قدرت در سال 84 از دست داده و در سال 88 متوجه سنگر گیری جریان جدیدی در پشت رهبری شدند که اطلاعیه چندی پیش ایشان نشان از این قصیه دارد بالطبع ایشان جریان حاضر را بسیار خطرناکتر از جریانی میدانند که براحتی قابل کنترل بودند .
امروز متاسفانه جریان حاکم هر نوع حرکتی را برای خود موجه دانسته و هر گونه تذکر یا مخالفتی را مخالفت با نظام و رهبری تعبیر می کنند . لذا ایشان یا طبق رسالت خود بعنوان بزرگ پاسدار انقلاب یا میباید از جریانی که هیچ انتقاد و یا مخالفتی را بر نمی تابد حمایت نمایند . یا باید با سکوت متمایل به جریان مقابل حداقل بالانس اجتماعی را بوجود اورند . نقش ایشان در حفظ نظام و حمایت از جایگاه و شخص رهبری بی بدیل است بهمین دلیل جریان مقابل بشدت با تحلیهای عوامفریبانه سعی در هول دادن ایشان به جریان مقابل رهبری هستند تا با اینکار بتوانند . بزرکترین مقامهایی (مجمع و ریاست خبرگان )را که برای حمله نهایی بدانها نیاز دارند را
فتح نمایند و البته هاشمی اگاه تر و مسلط تر از اینگونه بازیهای سیاسی هستند .بنظر بنده در حال حاضر تنها کسی که تمام کدهای جریان مقابل را رمز گشایی می نماید . و بشدت به رهبری و نظام و مردم پایبند ند شخص ایت الله هاشمی رفسنجانی میباشد .
امیدوارم که دوستان تمامیت خواه کما فی السابق برای دفاع از تفکرات خود به دروغ پشت ان خلاف صالح روح الله و ائمه الطاهر جانپناه نگیرند (399301)
 
محمدرضا
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۲۲:۵۴:۳۷
اگر اقای یخی دین را تعریف نمایند بنده خیلی ممنون میشوم
چون دعایی را فرمودند که حتی اقا امیر المومنین بسیار بدان علاقمند بودند
ثبت قلوبنا علی دینک
این دعا با جمع مومنین بسیار زیبا میشود که البته اقا یخی انرا برای دیگران و بصورت فردا منطور نمودند
شناخت و اگاهی با ایمان تقوا همان قدرت تشخیض بوجود میاورد

يِا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إَن تَتَّقُواْ اللّهَ يَجْعَل لَّكُمْ فُرْقَانًا وَيُكَفِّرْ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ ﴿29﴾ انفال
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد اگر از خدا پروا داريد براى شما تشخيص قرار مى‏دهد و گناهانتان را از شما مى‏زدايد و شما را مى‏آمرزد و خدا داراى بخشش بزرگ است (29) 8
و کسانیکه انفاق نمایند تقوا پیشه کنند خداوند انها را صاحب حکمت نیز خواهد نمود

يُؤتِي الْحِكْمَةَ مَن يَشَاءُ وَمَن يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الأَلْبَابِ ﴿269﴾
(خدا) به هر كس كه بخواهد حكمت مى‏بخشد، و به هر كس حكمت داده شود، به يقين‏، خيرى فراوان داده شده است‏؛ و جز خردمندان‏، كسى پند نمى‏گيرد. (269)
پس تقوای الهی بقصد قرب الله را پیشه نمائیم انشالله صاجب حکمت و بصیرت میشویم
تقوا تقوا تقوا را رعایت کنیم
قران قران قران را با تدبر بخوانیم (399308)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۲ ۲۳:۰۸:۰۴
امام فرمود صدسال دیگر خواهند فهمید آیت ا...طباطبائی کی بود ،آقای هاشمی مانند کوه یخی است که یک نهم آن را بعضی ها می بیند! (399312)
 
علي
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۰۰:۴۶:۲۸
آن روز كه علي امام معصوم گفت:حق را بشناس كه با شناخت حق افراد هم شناخته مي شوند. كاش جدي ميگرفتند انسان ها اين حرفو.
كاش خط كش و معيار ما حق و حقيقت بود.هاشمي رفسنجاني اگر چه استوانه نظام گفته ميشد روزي اما آيا واقعا معيار حق و حقيقت است؟؟
خطاهاي و نقاط ضعف او حتي گذشته درخشانش را هم زير سوال برده.كاش همان حق و حقيقت را معيار عمل و قضاوت قرار مي داديم.وگرنه آدمها چنين نيستند.كاش نكات حساس سريال مختارنامه را با دقت ببينيم.از اقاي هاشمي معروف به سياست مدار نبايد انتظار داشت كه سياست مطابق حق را در حوادث سال گذشته تشخيص بدهد و درست موضع گيري كند؟؟
او اخيرا گفته مواضع من همان مواضع آخرين نماز جمعه ام هست.يادتان هست لكنت زبان او هنگام بيان آن جملات؟؟آيا كسي كه در گفتن سخني تكيه به الله كرده است هنگام اداي آن كلمات لكنت زبان مي گيرد؟؟پناه بر خدا (399373)
 
محمد رضا
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۸:۴۶:۱۵
آن روز كه علي (ع)امام معصوم گفت:حق را بشناس كه با شناخت حق افراد هم شناخته مي شوند. كاش جدي ميگرفتند
جامعه بشری اگر اين حرف واین گلام رامعیار شخصی و به طبعه ان اجتماعی خودقرار دهد بسیار زیباست و شاید هیچکس نتواند خود را معیار سنجس قرار داده و حرف خود عین حقیقت در این کلام اقا خود را براساس حق معرفی نمود نه با عناوین احتماعی و حتی الهی
اخرین موضع ایشان در نماز جمعه جه اشکالی داشت و شما با چه معیاری انرا ناصواب تشخیص دادید .لکنت کلمات را کسی ندید یا برفرض بوده باشد چه ناحقی را اثبات میکند موسی نیز نیز برای ادای حق در برابر فرعون از خدا خواست که لکنت را از زبان او بکشاید (در مثال مناقشه نیست )
بر فرض لکنت حرف حقی را نمیتوان ناحق جلوه داد .
اگر مقداری بر اساس ادعای خود در دین تحقیق و تفحص نمائیم یقین بدانیم که غیر از بندگی حق نخواهیم کرد
کلمه بسیار زیبا . انسانها را براساس حق بسنجید نه حق را براساس انسان
قال المعصوم (399625)
 
سفید برفی
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۰۲:۴۶:۵۹
خدمت دوستان عرض کنم که کسی که با قانون سروکار دارد و خودش هم یک پدر است ، باید نسبت به فرزندش هم از لحاظ قانون و هم از لحاظ پدری جوابگو باشد حالا تغییر موضع پیش کش (399401)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۰۸:۵۱:۰۰
سایت محترم الف نیوز

موارد ذیل جهت روشن شدن نویسنده مطلب ارسال می شود

1- آیا دفاع از انقلاب ورهبری باید منطقی و عمیق باشد بی شک حمله کنندگان به دانشگاه و موضوع کهریزک به عنوان دفاع از انقلاب نبوده است

2- آیا تهمت وتخریب هاشمی خود حمله به انقلاب نیست ؟

3-امروز متاسفانه دولت هر گونه دفاع از انقلاب را به خود می گیرد وهاشمی این را خوب میداند

5- بقول بسیاری از پیشکسوتان انقلاب ازجمله آقای رفیق دوست برای دفاع از رهبری بدیلی برای آقای هاشمی نمی داند

6-رهبری هم در نماز جمعیه سال قبل باز هم دفاع از هاشمی را یک نوع دفاع از انقلاب دانستند وخوبست حداقل نظر رهبری را پاس بداریم و نخواهیم افرادی مانند هاشمی که رهبری گفتنند کسی برای من هاشمی نمیشود آنطور که ما فکر میکنیم حرف وعمل کند

باید صبر کرد ودر مرور زمان عملکرد درست را دید (398956)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۰۸:۵۳:۱۴
همه می خواهند بشریت را عوض کنند،ولی افسوس هیچ در این اندیشه نیست که خود را عوض کند.
تولستوی (399439)
 
محمد رضا
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۲۲:۲۱:۴۱
همه می خواهند بشریت را عوض کنند،ولی افسوس هیچ در این اندیشه نیست که خود را عوض کند
بسیار زیبا عمیق .دوست عزیز همه تلاش اسلام ساختن انسان بر پایه و اساس فطرت او میباشد در دین مبین اسلام که این انقلاب عظیم اجتماعی اسلامی بودن ان را بدنبال خود دارد همه دعوای ما بر سر همین کلمه است خودسازی است
انسان باید خود را بسازند (تغییر در حهت مثبت براساس فطرت ) تا بتوانند جامعه را تغییر دهند بنده قصد شعاری برخورد نمودن را ندارم
مگر بزرکترین کارکرد انقلاب ما در بعد تغییر انسانی نبود انسانهای معمولی که به ناسی از دین مبین رهی را یکشبه طی نمودند که علمای اهل عرفان صدها سال در ان ره طی طریق می نمایند .
نمونه بارز آنان شهدا و دواطلبین شهادت در زمان جنگ، انسانهایی بحسب واقع تکرار نشدنی و الهی (399627)
 
اقبال
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۰:۰۱:۰۰
سلام / به هرحال هرکسی نظر خودش رادارد آقای هاشمی در این قسمت اختلاف نظری با رهبری دارند نظرشان را گفته اند و می گویند اما یک عده فارغ از سابقه رفاقت و مجاهدت رهبری و ایشان کاتولیک تر از پاپ شده و اورا از دایره انقلاب و دین خارج کرده اند و لابد تعجب می کنند چرا رهبری ایشان را تحمل می کنند و بعد دم از مهرورزی پیامبر(ص) و امام حسن(ع) و مدارا می زنند
اما می خواهند سر به تن کسی که کوچکترین اختلافی با نظرات سیستم حاکم پیدا کرده نباشد و البته نظراتشان را با آشوب و بلوا ابراز می کنند /با یدافتخار مقام اول دشمن تراشی را هم به سایر افتخاراتشان اضافه کنیم / (399457)
 
مرتضي
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۰:۴۰:۵۱
به نام دين سر دين را بريدند ----------- دو بال مرغ آمين را بريدند
اين انقلاب از سال 1360با دو بال خامنه اي وهاشمي اوج گرفت. امروز كينه توزان با لباس دين داري وسوپر انقلابي مشغوا چيدن اين دو بال هستند.بال هاشمي را چيدند سراغ بال ديگر رفته اند. اللهم بحق خميني الكبيرارحم لعواقب انقلابنا (399462)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۲:۰۵:۰۳
آنچه هاشمی در خشت خام می بیند متاسفانه سایرین حتی اصول گرایان در آیینه هم نمی بینند. (399506)
 
علی
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۲:۴۸:۲۴
به نظر من همان عبارتی که آقازاده ایشان( مهدی) برای ایشان در نظر گرفته بودند قل و دل است:
هاشمی 2005 (399523)
 
سردار - ساکت
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۲:۴۹:۴۱
کی گفته هاشمی -اکبر نیست ؟ خودش هم علی اکبر انقلابند اما بودن و نبودن با ما به خودش مربوطه -ما نگفتم زورگی از ما باشند .چون خوف داریم باز نفر آخر نامزد نمایندگی مجلس از حوزه تهرون نباشند حتی شما حامیان دروغین امروزی حاضرید با ترفند جدیدتان ایشان را از نظام دور نگه دارید تا به اهداف شومتان برسید . (399524)
 
سامان
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۲:۵۹:۲۰
من تعجب میکنم که یکی تو کامنتها نوشته که حوادث صدر اسلام چه ربطی به حالا داره!
واقعا جای تعجب دارد ، من نمیدونم اگه اینجوریه پس کرسی های تاریخ رو در دانشگاهها بردارید یا اصلا درس تاریخ را از مدارسمان حذف کنیم .
تاریخ درس است و ما باید از این درس عبرت بگیریم . نمی دانم شاید هم منظور ایشان اینست که تاریخ اسلام رو کنار بذاریم !چون اسم اسلام روش هست !. اسلام و تاریخ آن چیز کهنه شدنی نیست ،شاید شکل آن عوض شود اما حقایق آن ‍‍پایرجا هستند . همان طور که حقیقت کهنه نمی شود (399526)
 
علی بیاک وردی
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۳:۴۱:۵۶
چو بد کردی نباش ایمن ز آفات.
روشی که مخالفان الان برای حذف هاشمی بکار می برند درست شبیه روشی هست که خود آقای هاشمی جهت از میدان بدر کردن رقبایش در سالهای قبل استفاده میکرد. حالا این به آن در.این برای دوستانی که استفاده ابزاری و معیشتی از دین میکنند میتواند درس عبرت باشد. (399542)
 
رضا لنگری
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۳:۴۳:۲۵
وقتی که سران نظام یک شخص را مورد تایید قرار داده و ایشان را نمونه بارز یک انقلابی و رهرو ولایت به مردم معرفی و عملکردهای ایشان را کاملا در خط اسلام و انقلاب و امام میداند و حمایت از ایشان را حمایت از اسلام و انقلاب و ولایت به حساب آورده و لاغیر . این یک اشتباه بسیار بزرگ و گناه نابخشودنی است که دیگران را که خیلی هم کارآمدتر و انقلابی تر از ایشان بوده ولی تنها عیب آنان انتقاد و یا بهتر بگویم امر به معروف و نهی از منکر حکام را داشتند را با عناوین و القاب امویان و زبیریان و فتنه انگیزان و ... را مورد تهاجم قرار داده و به قول خودشان از قطار انقلاب پیاده کنیم . ولی تاریخ یک محکمه عادلی است که خود به مرور زمان قضاوت خواهد کرد هر چند که دیر باشد . همچنانکه در مورد امیرکبیر ، خائن و خادم ملت مشخص شد . و مردم خوب قضاوت می کنند !! ؟ با توجه به عملکرد آقایان که حکومت خویش را حکومت امام زمان و پیامبر و خدا میدانند و در عمل چنین نیستند لذا باورهای دینی و مقدسات مردم مخصوصا قشر جوان زیر سوال رفته و قشر جوان زیر سوال رفته است . چرا نباید عملکرد یک شخص یا گروه مورد نقد و برسی قرار نگیرد ؟ چرا باید همه مثل ایشان فکر کنند ؟ چرا نباید از منتخب مردم انتقاد کرد ؟ تا دیر نشده است بجنبیم و خود و جامعه را اصلاح کنیم . زیرا فردا بسیار دیر خواهد بود و مسئولیتش با حکام است . بنا براین کاری نکنیم که تاریخ در مورد ما نیز قضاوت بدی را در صفحات خود بنام ما ضیط و ثبت کند و مانیز مورد لئن و نفرین آیندگان باشیم . (399544)
 
بصیر
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۴:۱۳:۵۷
آقای محمدرضاگل گفتی من هم باشماموافقم عده ای شعارعدالت خواهیشان گوش فلک کر کرده معلم اخلاق دیگرانندولی خوددرکمال بی اخلاقیند (399553)
 
مهدی محلوجی
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۴:۲۸:۱۰
آقای هاشمی به این دلیل که آقا به نامه سربسته او واکنش مورد ذکر در نامه اش را نشان نداد تا کنون سکوت کرده. زیرا به نظر او رابطه او و رهبری یک رابطه دو طرفه است، یعنی یکی بستان و یکی بده. آقا یک نظر دارد و من یک نظر.
طرح شورای رهبری هم از طرف ایشان به همین دلیل بود که نظر او هم از لحاظ قانونی با نظر آقا در یک سطح قرار گیرد. (399555)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۵:۰۰:۰۷
اختلاف(فاصله) نسل ها بعضا می بینیم که اختلاف فکر و رفتار بین پدر و فرزند هست.فرزند پدر را قبول ندارد و پدر فرزند را در تضاد فکری و رفتاری هستند نه تنها در این کشور و در سایر کشور ها هم هست.حتی ممکن هست که قرزند در مقابل پدر بایستد در تاریخ هم داریم مثلا همین اقای امیر فعلی قطر که بنظر می اید با اقای دکتر احمدی نژاد رابطه خوبی دارد موجب بر کناری پدرش که امیر قطر بود شد.یا در تاریخ ایران می بینید که نادر شاه افشاه دستور می دهد چشم های پسرش را کور کنند.در تاریخ امپراطوری عثمانی و تاریخ کشور های دیگر هم خیلی از این نوع مثال ها داریم.مادر ممکن است با چادر باشد ولی دختر اعتقاد به چادر ندارد و مقنعه دارد.شاید بین بعضی از مسوولین بلند پایه با فرزندانشان اختلافات فکری و رفتاری باشد.ولی ان مطلبی که می خواهم عرض کنمبا توجه باینکه اهل سیاسی بازی نیستم و افراد را براساس عملکرد کاربردی قابل لمس برای هموطنان و ایران عزیز ارزیابی و می بینم.متاسفانه هر دو جناح اصلاح طلب و اصول گرا در زمانهای مختلف میدان و فرصتهای زیادی داشته اند ولی متاسفانه عملکرد وبهره وری انها مورد رضایت مردم نبوده است.معتقدم مشکل اصلی امروز ایران بعلت اینکه پست ها به افراد متخصص ،خبره،توانا،دانا،بخصوس مدیران حرفه ای داده نشده است و موجب شده که شرایطی پیش اورده اند که مردم خسته ،اقسرده و دلسرد شوند،بی تفاوت شوند،خانه نشین شوند و یا جذب کشور های دیگر که برای انها احترام و ارزش میدهند شوند می بینیم هم فرار سرمایه و هم فرار نیروی انسانی(فرار مغز هاBrain Drain) داشته ایم و هنوز روند ادامه دارد.مسوولین بلند پایه کشور در عمل هیچگونه جذابیتی برای انها فراهم نمی کنند.چرا باید در این کشور با اینهمه منابع سرشار خدادی ما مشکلات اقتصادی و بخصوص بیکاری داشته باشیم و مردم راحت نتوانند زندگی کنند.بغیر از این است که باین نتیجه برسیم که ما ضعف در مدیریت داشته ایم و داریم.چرا بجای اینکه انسجام و وحدت باشد بزرگان هر روز با صحبت ها و رفتار هایشان باعث دلسردی، ناراحتی و عدم اعتماد مردم بخودشان می شوند.اگر بخواهیم برای دنیا نسخه بدهیم اول این نسخه را در کشور پیاده کنیم ببینیم ما این توانایی را داریم(اقایان دکتر احمدی نژاد و دکترلاریجانی بعضا دیدم در صحبت هایشان اشاره دارند که سیاستمداران و دولتمردان سایر کشور ها چیزی نمی دانند فقط انها می دانند).یا اینکه موضوع گفتگو تمدن ها مطرح می شود در ایران بزرگان ما وقتی نمی توانند با هم گفتکو کنند و مشکلات را با گفتگو حل کنند چگونه نسخه برای سایر کشور ها می نویسند.من نمی فهمم چرا وقتی یک مسوول مدت خدمتش تمام می شود ،یا بر کنار می شود و یا عوض می شود شروع به انتقاد و دادن نسخه درمانی می کند .چرا ان موقع که مسوول بود نتوانست مشکلات حوزه مدیریت خودش را حل کند.
در یک کنفرانس در محل اجلاس سران دعوت داشتم البته مربوط به چند سال قیل است تعدادی از نمایندگان مجلس و وزرا (یا قبلا داشته اند و یا داشتند) سخنرانی میکردند و نسخه درمانی میدادند مثلا همین اقای دکتر کلانتری وزیر اسبق کشاورزی نسخه درمانی وضع کشاورزی میداد.من به فردی که کنار من نشسته بود به این اقایان باید گفت چرا ان موقع که وزیر بودی در حوزه وزارت خودت این مشکلات را حل نکردی حالا که پست وزارت نداری شدی مخالف.ضمنا این بزرگان هستند که برای مردم و کشور کارهای جدی کاربردی قابل لمس انجام دهند.در جمع بندی اینجانب معتقدم هر دو جناح اصول گرا و اصلاح طلب ضعیف عمل کرده اند و نتوانسته اند مشکلات کشور و مردم را حل کنند.(البته توجیهاتی بعضا می اورند و یا وجود مشکلات را بخاطر جناح دیگر و یا کشور های دیگر می اندازند که این توجیهات از نظر اینجانب قابل قبول نیست هنر و تخصص مدیریت این است که از منابع بهینه استفاده کند و دس انداز ها را صاف کند و نگذارد دست انداز بوجود اید نه اینکه مرتب برای کشور مرتب مشکلات بوجود اورند). (399562)
 
سید مهدی
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۵:۵۴:۳۲
به نظر من زمانی که رهبری فرمودند نظر من به آقای احمدی نژاد نزدیکتر تا به آقای هاشمی ، ایشان تا حدودی دلگیر شده اند و هر از چند گاه هم به ایشان توسط بزرگان نظام کنایه ای گفته می شود یادی از این جمله می کنند کثیر السکوت بودن جناب آقای هاشمی از باهوشی و زیرکی ایشان است .
موضع ایشان با رهبری که کاملا مشخص است پایبندی محکم ایشان بلاشک است ولی در زمان دولت نهم و دهم سکوت ایشان به نظر من درست است .
برادران چند سال صندلی جناب آقای رییس جمهور در مجمع خالی بود چه احترامی این بنده خدا در این دو دولت داشته که حرفش خریدار داشته باشد هاشمی اگر لب باز کند باید انتقاد کند بعد برچسب پشت سر برچسب که به ایشان زده می شود چون او یک دلسوز است بپرسید و یا مطالعه بکنید که در سال 56 و 57 چه کسانی مقداری از مخارج انقلابیون را متحمل می شدند.
هاشمی زمانی امتحانش را پس داد که امام (ره) او را به عنوان فرمانده جنگ معین کرد .
عزیزان نگذارید انقلاب فرزندانش را ببلعد وا اسفا زمانی که انقلاب به دست نا اهلان و نا محرمان بیفتد.
در مسائل عمیق تر فکر کنیم .
یا علی (399572)
 
mahtab
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۶:۴۶:۳۹
روز خشم جنبش سبز اموی:
http://tehranpic.net/images/gprsc6ukm87dsulzmq7s.jpg (399586)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۱۹:۰۹:۱۹
مقام معظم رهبری سال 78 : \"هیچکس برای من مثل هاشمی نمیشود \" (399630)
 
مصطفی سیاوشی
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۲۳:۳۵:۲۷
برادر یا خواهر گرامی الان سال 89 است.
بلا تشبیه روزی پیامبر هم فرمود زبیر سیف الاسلام است!1 (399719)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۳ ۲۳:۲۶:۲۹
امام در سخنان ونامه های سال 41 شاه را با لقب محضر مبارک اعلیی حضرت همایونی خطاب میکردند وبعدتر ان عبارات را درباره او گفتند.(به صحیفه نور جلد 1 مراجعه شود)
ایشان تاکید دارند تا کسی از ظواهر شرعی خارج نشده مراعات شود.اما این حضرات فتنه تا محارب پیش رفته اند.
آیا انقلاب وامام به اینها موقعیت داده اند یا بر عکس ؟اینها گمان دارند پایان عمر پلیدشان پایان انقلاب است.
کم از بیت المال بهره برده اندوکم با تصمیمات غلط برای کشور هزینه ایجاد کرده اندوحالا از نجابت مردم مستضعف حامی انقلاب رویشان زیاد شده است. (399716)
 
علیرضا از تهران
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۰۱:۱۲:۵۹
سلام.
آن موقع اصلاح طلبان هاشمی را رقیب تزدیک به جناح راست می دانستند و تخریبش می کردند. هاشمی هم از این حرف ها می زد.
الان ***** ** و احمدی نژاد و دوستان شان هاشمی را سد راه خود می دانند و بدتر از اصلاح طلبان دارند خوردش می کنند. منظورتان چیست که چرا هاشمی باز از آن حرف ها نمی زند؟!!! (399740)
 
یه بنده خدا
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۰۸:۰۵:۰۴
یاد این آیه میفتم که:
و ما کان استغفار إبراهیم لأبیه إلا عن موعدة وعدها إیاه فلما تبین له أنه عدو لله تبرأ منه... (399774)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۰۸:۳۵:۴۰
یکی دیگه گند به کار هاشمی زده تقصیر رو گردن احمدی نژاد ندازید البته جرقه اول را اصلاحاتی ها زدند اونها هم میگفتند ایشون اجازه فعالیت به ما نمی دهد وهمه معتقد بودیم اگر اجازه می داد الان وضعمان این نبود حالا هم دارن همان جرقه را فوت می کنند تا اینکه آتش گرفت ودل رهبر هم به خروش آمد وچیزی گفت که راه برگشت ندارد هر چند رسانه ها بزرگش کردند (399777)
 
سياسي
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۱۰:۲۲:۰۰
بهرام آرام يكي از سران مجاهدين خلق قبل انقلاب بعد ماركسيت شدن ميره پيش اقاي هاشمي و تقاضاي كمك وحمايت ميكنه ولي ايشون تو اون شرايط جواب رد ميده.وقتي ما مواضع ايشون رو تو سير تاريخيش نگاه ميكنيم هيچ تغييري نكرده فقط استراتژيهاش عوض شده (399799)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۱۱:۱۰:۴۸
من از آقای حسینی سوال دارم. برام هم اصلا مهم نیست شما مجیز گوی کی هستید و علیه کی، همه اینها رو به نظرم باید با روزی با معیار این سخن علی (که باید ابتدا حق را شناخت تا اهل آن را بر اساس آن و نه برعکس) پاسخ داد. و نمیخواهم هم الان را با صدر اسلام مقایسه کنم که خود حکایتی دیگر است و حداقل اش اینکه دور است از دامان علی خیلی چیزهایی که دامان مسوولان امروز را گرفته و مقایسه ناممکن. شما که اینها رو نوشتید و گویا معتقدید به ملاک حال امروز افراد است. من میپرسم ملاک حال امروز افراد است نسبت به چی؟ چرا آن ور قضیه را ثابت فرض میکنیم و انسان ها را هم ثابت میخواهیم؟ ملاک حال افراد است نسبت به «حال» چیزهایی که نسبت به آن موضع میگیرند یا خیر؟ متر شما چیست برای قضاوتتان راجع به افراد و آدمها و نظام و مواضع؟ البته بمانید شما را با همان متر عدالت احمدی نژادی اندازه میگیرند خیالتان راحت. (399808)
 
محمد
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۱۲:۰۱:۲۶
اقای هاشمی همیشه مستقل نبوده وفقط طرفدارنظام هست حالا یکوقت جناح راست انرا میخواد تا جانشین پیامبر هم برایشان ارزش قایل میشود ولی امان ازموقعی که همین هاشمی بدرد جناح راست نخوره دیگه همین میشه ضمن اینک خداوند تبارک وتعالی انسان را برای فکر کردن افریده نه برای اینکه مطیع باشد حالا خصوصا این طرف اهل فکر هم باشه تحلیلگر هم باشه بالاخره شرایط جامعه روی نظرات انسان تاثیر دارد اگرقراربراین باشه که انسان همه شرایط رابا دوران قبل مقایسه کنیم باید قضاوت نکنیم از قدیم گفته اند فرزند زمان خویشتن باش مگر امام خمینی شطرنج را حلال اعلام نکردند پس شرایط جامعه ونیازهای جدید چامعه برای انسانهای تاثیر گذار بسیار مهم است ضمن اینک ادب سرمایه جاودانی میباشد لطفا ادب رارعایت کنید (399822)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۱۲:۲۵:۴۳
از دیدگاه متحجرین انسانها دو دسته اند یا از ما یا بر ما از ما که تکلیفشان روشن است بر ما یعنی کسانی که انتقاد -پیشنهاد-حرف-حدیث و...دارند اینها باید به اشد مجازات برسند و یا از ما شوند یعنی غلام حلقه به گوش و بله قربان گو هر کس هم چنین نشد میشود ضد خداو نظام و اسلام و انقلاب و.... (399836)
 
مجی
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۱۷:۳۵:۳۴
بادرود



در استانه سی ودومین سال پیروزی شکوهمند جمهوری اسلامی هستیم نکته ای که میخواهم دراینجا ذکر کنم اینست که با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب ونظام مقدس جمهوری اسلامی میگذرد و عده ای از دشمنان ویا منتقدین نظام این را مطرح میکنند که ملت مانند سالهای پیش مخصوصا دهه اول انقلاب دارای ان شور وعلاقه وهمچنین پشتیبانی از ارکان وارمانهای والای این انقلاب نمی باشند ومردم دلسرد ومایوس تر از سال پیش هستند وخواهان تغیرات اساسی وبنیادی در نظامند اما پشتیبانان به این نظام ولائی با چنین نظری از مخالفند وملت وبخصوص جوانان این نسل را مانند نسل اول انقلاب دارای شور وحماسه وعاشق به نظام جمهوری اسلامی وولایت میدانند.به نظر بنده از انجائی که ملت شریف ایران بارها وبارهابا شرکت خود در راهپیمائی های ملیونی درمناسبتهای مختلف وحمایت های مکرر خود از نظام وولایت وهمچنین شرکت در انتخابات، دشمنان این نظام را مایوس وناامید کرده اند.برای اینکه باز هم ثابت کنیم این ملت همان ملت سی سال قبلند وازانتخابات و همه پرسی نمی هراسیم واز ان باکی نداریم به ندای مخالفین ومنتقدین لبیک گوئیم وبا برپایی یک همه پرسی (رفراندم) در مورد تائید وانتخاب دوباره مردم از نظام جمهوری اسلامی با حضور پرشور وانقلابی خود وبا رای اری به نظام یک بار دیگر مشت محکم به دهان یاوه گویان زنیم وانان را مایوس تر از گذشته کنیم.البته برای اینکه ثابت کنیم انتخابات ما سالم وازاد وشفافست وبهانه ای به دست فتنه گران ودشمنان ندهیم این رفراندوم در حضورتمامی احزاب وگروهها وتشکلها و ناظرین بی طرف وعادل داخلی وبین المللی انجام گیرد تا هیچ حرف وحدیثی باقی نماند.نمیدانم چرا تاکنون هیچ پاسخ مثبتی از سوی هیچ مقام رسمی جمهوری اسلامی در مورد برپائی چنین رفراندومی پس از 30سال داده نشده ،اگر نگرانی انان بخاطر هزینه های مالی انست که من حاظرم از طرف انان که خواهان همه پرسی هستند این هزینه از سوی انان پرداخت شود تا خدای نکرده بار مالی بر دوش دولت نباشد وبیت المال را صرف خواسته مخالفین خرج نکنیم.


امیدوارم دوستان نیز در مورد پیشنهاد بنده نظر دهند. (400007)
 
۱۳۸۹-۱۱-۱۴ ۲۰:۰۱:۴۰
هاشمی زنده است جون نظام زنده است .شخصیت بی نظیر حضرت آیت درانقلاب ایران و ثبات نظام مقدس چمهوری اسلامی بیشتر از همه شخصیت های فعلی نظام است.خامنه ای بهشتی و هاشمی از یاوران صدیق امام بوده و اکنون نیز نظام ما بر مدار وجود رهبر فرزانه انقلاب و تدبیر هاشمی می چرخد (400092)
 
محمدرضا
۱۳۸۹-۱۱-۱۵ ۰۱:۱۸:۱۹
هاشمی زنده است چون انقلاب می خواهد زنده بماند یک مشت آدم تازه به دوران رسیده که وقتی هاشمی وخامنه ای درمیدان مبارزه بودند سرگرم پول جمع کردن وسالوسی بودند حالا فرصت طلبانه برای خوشامد دشمنان انقلاب مخالف هاشمی شده اند اینها باید روز قیامت جواب بدهند .هرچند الف این متن را سانسورخواهدکرد. (400225)
 
حبیب الله تاکی
۱۳۸۹-۱۱-۱۵ ۰۷:۳۹:۲۱
باسلام نوینده محترم این مقاله متاسفانه توجه نکرده اند که اتفاقا مواضع این یادگار امام و وانقلاب و رهبری در حال حاضر در راستا و تکمیل همین سخنانی است که شما از ایشان نقل کرده اید حضرتعالی بفرمایید در سی سال گذشته سیاه نمائی از زحمات 30 سال انقلاب و رهبران آن به ندازه امروز کی سابقه داشته است ؟؟؟ بفرمایید زیر سوال بردن 20 انقلاب بند 5 سخنان آقای هاشمی که اکنون وجود دارد مشابه آن در تاریخ انقلاب کجاست ؟ بفرمایید لیبرالیسم فرهنگی انتشار کتابهائی که در دولت اصلاحات مجوز چاپ نگرفت و به برکت این دولت اصول گرا چاپ شد نشانه چیست ؟ ؟؟
بفرمایید آسیب به دو رکن اسلامیت و مردمیت این نظام که در بند 9 این مقاله نوشته اید با افکار آقایان مصباح و برخی از مسئولان فعلی آیا ارتباط مستقیم ندارد ؟؟؟و اتفاقا بسیاری از دلائل موضع گیری این مرد بزرگ سیاست و دیانت که برای انقلاب خون دل خورده و زندان رفته ناشی از همین مواضعی است که شما ذکر کرده اید و اما در تعیین مصداق حب و بغض نمی گذارد که بفهمید بسیاری از مصادیق این سخنان در عصر و دولت حاضر مصداق عینی است > یک رزمنده و جانباز شیمیائی (400259)
 
ارباستاني
۱۳۸۹-۱۱-۱۶ ۰۹:۰۲:۰۶
به نظر من كسي كه در ساز مخالف با شخص يا سازماني افتاد و منطق در مخالفتش حاكم نباشد آن شخص به هيچ صراطي مستقيم نخواهد شد . شما فرض كنيد عين صحبت هاي مقام معظم رهبري را هاشمي در اولين نماز جمعه بعد فتنه مي زد شما فكر مي كنيد چه مي شد . يا مي خواهيد امتحان كنيد مصاحبه اي با مقام عظماي ولايت انجام دهيد و نتيجه آن مصاحبه را در اختيار كيهان بگذاريد و بگوئيد هاشمي اي چيزها را گفته است آنوقت ببينيد چه مي شود . اصلا\" حق و حقانيت مطرح نيست . صحبت عدالت نيست . صحبت خدمت نيست . هر كس مي خواهد به خود ببالد خود مطرح شود باندش مطرح شود و هزار جور از اين انگيزه هاي نفساني . جالب اينكه براي ادعاهاي خود آيات قرآن مي آورند . تكه هاي تاريخي از صدر اسلام به نفع خود برش مي دهند . كلام امام و معصومين را به نفع خود مصادره مي كنند و غافل از هوش و ذكاوت مردمند كه بخوبي ژست ها را مي فهمند . (400537)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.