خود تحقیری!

ناصر ایمانی،   3980110028 ۱۸۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
خود تحقیری!


یکی از صفات اجتماعی مذموم در جامعه کنونی ما، موضوع خود تحقیری است. شاهد هستیم که برخی حتی در کوچکترین حوادث و رویدادهای اجتماعی، مبادرت به تحقیر و مسخره کردن ایران و ایرانی می‌نمایند و چنین وا نمود می‌نمایند که آنچه در ایران است و مردم ایرانی دارند، جملگی مذموم و مورد شماتت است و آنچه خارجی‌ها دارند، ممدوح و پسندیده.


کافی است در یک محفل دوستانه و یا خانوادگی و یا حتی در تاکسی قرار داشته باشید و سیل انتقادات و تمسخر از فرهنگ ایرانی‌ها و هویت ایرانی و عملکرد حکومت ایران و خلاصه هرچه ایرانی‌ها دارند را شاهد باشیم. اگر سیلی یا زلزله‌ای بیاید سیلی از خود تحقیری‌ها و تمجید خارجی‌ها به راه می‌افتد که ما چنین و چنان هستیم و اگر این سیل در فلان کشور بود، چه تدبیرهایی اندیشیده می‌شد!


فضاهای مجازی نیز در این تخریب هویت ایرانی بسیار فعالند! سیل ویرانگر برای نابودی هویت ملی و فرهنگی ما بسیار مخرب‌تر از سیل واقعی است. سیاه‌نمایی مفرط از فرهنگ ملی و فرهنگی به یک ژست روشنفکری تبدیل شده است. هر چه تخریب «ایرانی بودن» بیشتر باشد، نشانگر فهم و سواد و فرهنگ بیشتر است.


در خارج از کشور که اوضاع بسیار وخیم‌تر است. یک ایرانی تلاش وافری دارد که دیگران متوجه ایرانی بودن او نشوند! و ایرانی بودن نه تنها برای او یک افتخار نیست و به آن نمی‌بالد، بلکه از آن گریزان است.


این خطر، یعنی تخریب و تحقیر هویت ملی، بسیار دارای اهمیت است و باید فرهنگ سازی جدی در این خصوص انجام گیرد تا پدیده خود تحقیری و خودزنی فرهنگی متوقف شده و به عکس آن تبدیل شود ایرانی باید به هویت خود -به تاریخ-به فرهنگ خود و به ایرانی بودند خود افتخار نماید نه اینکه آن را تمسخر نموده و از آن گریزان باشد.


بررسی جامعه شناسانه و روان‌شناسی فرهنگی و تاریخی این پدیده، وظیفه صاحبان اندیشه و اساتید مربوطه است. و راهکار درمانی آن نیز به عهده صاحبنظران است؛ اما فضای کنونی فرهنگ کشور از یک بیماری مزمن رنج می‌برد و تا زمانی که «هویت ملی» تقویت نگردد بسیاری از تلاش‌های دیگران ناتمام خواهد ماند.


بیاد داشته باشیم فرهنگ ملی بسیاری از مردم کشورهای دیگر مانند هندی‌ها و ژاپنی‌ها و چینی‌ها مشحون از حس شدید به هویت ملی خودشان است و بسیاری از اندیشمندان، عامل موفقیت‌های اقتصادی این کشورها طی نیم قرن اخیر را در وجود فرهنگ بسیار قوی و چسبنده هویت ملی آن‌ها می‌دانند؛ به طوری که یک ژاپنی و هندی و آلمانی و چینی که پیشرفت‌های شگرف اقتصادی در نیم قرن اخیر داشته‌اند، همواره به ژاپنی بودن و هندی بودن خود افتخار می‌کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۳۶۴۳۲۱۲:۱۸:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۱۰
سلبریتی بی سواد سیل رو به مرگ بر امریکا ربط داده !! پس طوفان کاترینا هم حتما کار سپاه بوده !! «حرف زدن» بلد نیستید ، «حرف نزدن »که بلدید..
ناشناس۸۳۶۴۸۶۱۲:۵۲:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
خیلی حق به جانب صحبت می کنی. ادبیات خشن امثال تو یکی از علت های این امر است.
ناشناس۸۳۶۵۸۱۱۳:۴۸:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
ضمن تایید حرف شما، من ایرانی به چه چیزم باید بنازم؟؟؟؟؟؟
ناشناس۸۳۶۶۱۸۱۴:۰۶:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۱۰
به پاسپورتت که با آن فقط می توانی بدون ویزا به چند کشور جهان سومی سفر کنی!!!
ناشناس۸۳۶۸۲۵۱۶:۳۱:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
به تعداد آقازاده ها و ژن های خوب
ناشناس۸۳۶۸۲۶۱۶:۳۲:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
به ارقام نجومی اختلاس ها
ناشناس۸۳۶۸۳۳۱۶:۳۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
به نرخ تورم نقطه به نقطه!
ناشناس۸۳۶۹۰۲۱۷:۲۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
به پول نفت
ناشناس۸۳۷۰۳۲۱۹:۴۱:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۱۰
پول نفتی که امثال « بابک جون و مرجان جون » ها می برند ؟
ناشناس۸۳۷۷۱۷۱۱:۲۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۱۱
اونروزی ک پای صندوق رای ب روحانی رای دادی فکر اینجاشم میکردی داداش.خودکرده را تدبیر نیست
ناشناس۸۴۱۴۵۳۰۲:۲۹:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۱۵
نیست که بابک زنجانی ها و ناپدید شدن دکل نفتی و دهها مورد دیگر قبل از روحانی اصلا وجود نداشته.
کلاه۸۴۳۷۰۵۰۹:۲۳:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۱۷
الان اگه پسرخاله تو بود همه چی ردیف بودددددددددددددد؟؟؟؟؟ اون یکی پسرخالت محمود جونو یادته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۸۳۶۶۵۱۱۴:۲۸:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۱۰
به ارزش پول ملی و تعداد جوانان بیکار و جزو مردم غمگین و افسرده ی دنیا بودن
ناشناس۸۳۶۷۴۱۱۵:۴۵:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
شما احیانا از آلبانی کامنت نمیذاری؟
ناشناس۸۳۷۰۱۰۱۹:۲۹:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
هر کس با شما مخالف باشه یا آلبانیه یا مزدور عربستان و اسراییله !!!!!!! اصلا مگه امکان داره کسی با شما مخالف باشه ؟؟ مگه از شما عاقل تر وجود داره ؟؟؟
ناشناس۸۳۶۷۶۸۱۵:۵۴:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
امروز توانایی های ایران اسلامی در عرصه های مختلف در جهان سراسر مادی می درخشد و مثل خورشید نورافشانی می کند
شریف۸۳۷۱۷۳۲۱:۲۹:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
احتمالا این خورشید که میدرخشد در کهکشان راه شیری نیست ...خورشید دیگریست
ناشناس۸۴۱۹۹۱۱۶:۲۱:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۱۵
قطعا در اختلاس و دزدی دروغگویی و... گوی سبقت را از تمام کشورهای متمول ربوده ایم و به تعالی واقعی رسیده ایم
ناشناس۸۳۶۸۷۰۱۷:۰۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۱۰
به تعداد آمار معتادین
ناشناس۸۳۶۹۶۱۱۸:۵۰:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
به دور زدن تحریم ها!
ناشناس۸۳۶۷۲۰۱۵:۳۳:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
اگر فقط به پول و صنعت میشه نازید شاید در مقابل ژاپن و آلمان ما عقب باشیم. اگر فقط به امروز میشه نازید شاید ما در مقابل امارات عقب باشیم. اگر ... اما اگر تاریخ یک کشور مهم باشه, فرهنگ یک کشور مهم باشه ( مثل کمک مردم توی زلزله و سیل), اگر آینده یک کشور مهم باشه, اگر امنیت مهم باشه, اگر .... ما خیلی چیزها داریم که بهش بنازیم
ناشناس۸۳۶۷۷۸۱۵:۵۸:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
به هیچی راه باز جاده داراز . برو اونجا که براتون تره خرد کنند
ناشناس۸۳۷۰۰۶۱۹:۲۵:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
محمود جووون شما خیلی گل و بلبل بود
ناشناس۸۳۷۰۱۶۱۹:۳۲:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
تو باید بری کوچولو
ناشناس۸۳۷۰۵۹۲۰:۰۱:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
ایران وطن همه ی ماست و کسی حق نداره در برابر بی عرضگی و اتلاف منابع و بیت المال به جای پاسخگویی بگه راه باز و جاده دراز
ناشناس۸۳۷۹۵۸۱۳:۴۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۱۱
اگر کشور بدست افراد متخصص می افتاد این همه نابسامانی نداشتیم .
ناشناس۸۳۷۱۷۵۲۱:۳۴:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
حرف شاهانه میزنی!
ناشناس۸۳۷۲۵۷۲۳:۳۴:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۱۰
فقط به یک چیز مقابله با زورگویی.. والا این چیز کمی نیست
ناشناس۸۳۷۳۱۴۰۰:۳۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۱۱
به تولید پراید و 405 و سمند که امسال می خواهند رونق بگیرند
ناشناس۸۳۷۳۴۷۰۱:۴۰:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۱۱
به ادبیات زیبای سیاست خارجی و داخلی
ناشناس۸۳۹۷۳۱۰۷:۵۰:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۱۳
به تعداد صفرهای اختلاس!
علی جهان آرا۸۴۳۴۸۰۰۰:۵۲:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۱۷
ایرانی به مقاومت ودفاع وپیروزی درمقابل کل قدرتهای جهان درهشت سال جنگ رودرو وتحمیلی باید افتخار کند
ناشناس۸۳۷۰۶۶۲۰:۰۷:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۱۰
ادبیات خشن بدتر از اعتقادات به ظاهر لطیف نیست
ناشناس۸۳۷۳۴۹۰۱:۴۱:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۱۱
به ادبیات زیبا و دوستانه سیاسی خارجی
ناشناس۸۳۶۶۱۲۱۴:۰۳:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
مگر حرف زدن در این مملکت ممنوع است که اینطوری حکم می کنی؟ امثال تو هستند که باعث خجالت و پنهان کردن هویتم هستم.
ناشناس۸۳۶۷۲۴۱۵:۳۷:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۱۰
اگر حرف زدن ممنوع نیست این بنده خدا هم حرفش رو زده!! شما حق داری از حرف زدن دیگران ناراحت بشی این بنده خدا حق نداره!!؟؟
ناشناس۸۳۶۷۹۷۱۶:۰۶:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۱۰
هویت ملیت چیه کوچولو؟
ناشناس۸۳۷۰۴۹۱۹:۵۷:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۱۰
شما الان کجایی سوریه یا یمن؟؟ اینترنت اونجا برقراره؟؟
ناشناس۸۳۷۱۷۶۲۱:۳۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۱۰
این چه ادبیاتیست؟! دیگر تحقیری؟!
ناشناس۸۳۷۳۱۶۰۰:۴۲:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۱۱
هویت ایرانی رو همین کوچولو گفتن شما از بین میبره
ناشناس۸۳۶۹۰۳۱۷:۲۶:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
نظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر بینندگان قرار می گیرد. نظرات حاوی توهین، افترا، تهمت و نیش به دیگران منتشر نمی شود.
ناشناس۸۳۶۶۹۷۱۵:۱۷:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
این یه تکه از یه فیلمه که شات ازش گرفتی و قریب به یقن مربوط به سونامی است نه سیل راست میگی واقعیت رو کامل نشون بده نه یه تکه از واقیتو که میشه هر برداشتی ازش کرد
ناشناس۸۳۶۷۹۶۱۶:۰۵:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
درود کاملا درسته
ناشناس۸۳۶۹۱۰۱۷:۳۳:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۱۰
خیلی ببخشید حجم بارندگی و سونامی بهیچوجه در ژاپن و آمریکا معادل ایران نبوده، با این بارش هرگز در ژاپن و آمریکا سیل نمی آید، لطفاً این دو مورد را یکسان حساب نفرمایید.
ناشناس۸۳۸۳۶۲۲۰:۱۳:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۱۱
این مقاله ضد ارزش های انسانی و خلاف عقل سلیم و دانش و اخلاق و دین و سنت و ادب بود. فقط در جواب این نویسنده باید گفت: آینه چون عیب تو بنمود راست خود شکن آینه شکستن خطاست
ناشناس۸۳۶۴۳۷۱۲:۲۰:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
رسانه های ضد انقلاب ،به صورت کاملا سازماندهی شده بیزاری ملت از هویت ملی و نفرت پراکنی رو ترویج می کنند..البته بعضی داخلی ها هم با اونها همراه اند..
ناشناس۸۳۶۴۸۹۱۲:۵۳:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
هویت ملی ما چیست؟
آریابان۸۳۶۵۸۹۱۳:۵۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
فرهنگ ملی را دست-کاری کردن بسیار خطرناک و ویران کننده است آنچنانکه پیشکسوت استادان جامعه شناسی ایرانی شیخ اجل سعدی ، آورده است : جوجه کلاغی را وادار کردند که روش و منش کبک را تقلید کند ولی در پایان ، نه تنها کبک نشد بلکه دیگر متاسفانه همان کلاغ اولیه هم نبود وکلا موجودی شده بود دچار سر در گمی هویتی ، از خود باخته ، نیست-انگار و .... !!!! ؛
ناشناس۸۳۶۵۹۰۱۳:۵۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
هویت ملی ما مذهب ماست.
ناشناس۸۳۶۶۵۹۱۴:۳۶:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
علاوه بر هویت تاریخی و علمی و ... یک هویت مهم داریم: بدون اتکا به کشورهای پیشرفته که خیلی ها آرزو دارن اونجا زندگی کنن و مهمتر اینکه برخلاف میل اون کشورها هر روز قدرتمندتر می شویم.
ناشناس۸۳۶۷۴۲۱۵:۴۶:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
واقعیت که چیز دیگری را بیان می کند.
ناشناس۸۳۶۷۵۹۱۵:۵۰:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۱۰
با وجود این‌همه دشمنی، این‌همه تبلیغات، این‌همه تهاجمهای خصمانه و بدخواهانه، ملت ایران در طول این سالها با همه‌ی وجود توانست حضور خود را در صحنه، نشاط خود را، آمادگی خود را در عرصه‌های گوناگون علمی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی نشان بدهد و اثبات کند
ناشناس۸۳۶۷۷۵۱۵:۵۷:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
دقیقا چه کسانی آرزو دارند جای ما باشند ؟؟ در چه زمینه هایی قدرتمند شده ایم ؟؟ فقط موشک ؟؟ خیر سرمون با این ارزش ریال و گرانی و تورم و تحریم و مدیران گل و بلبل افاضات نکنیم
ناشناس۸۳۷۱۱۳۲۰:۵۱:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
بعضی اینقدر در هپروت سیر می کنند که واقعا امیدی نیست واقعیتهای مسلم را بتوانند ببینند
ناشناس۸۳۷۱۸۱۲۱:۳۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
اگر یه گرین کارت به شما اهدا کنند فکر میکنم شما خودتان هم درنگ نمیکنید.
ناشناس۸۳۶۶۹۲۱۵:۱۱:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
تو دقیقا همان چیزی هستی که می خوای باشی مستقل و سرافراز یا وابسته و سرشکسته؟ فقط به خودت مربوط می شود
تبریزی۸۳۶۷۳۲۱۵:۴۳:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۱۰
تو دنیای امروز همه به هم وابسته ان و دوران جزیره ای زندگی کردن تموم شده. اینکه شما اسم انزوا رو گذاشتی استقلال دیگه مشکل ما نیست!
ناشناس۸۳۶۷۸۳۱۶:۰۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۱۰
من اصلا در گرسنگی و فقر و بیکاری و تن فروشی زنان به خاطر فقر و بدبختی که دامن گیر ماهاست سرافرازی نمی بینم در ضمن اعتبار پاسپورت ما نشون می ده چند کشور دنیا ما را به عنوان مردمی سرافراز قبول دارند !
ناشناس۸۳۷۱۱۸۲۰:۵۴:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
پس با منطق شما کره شمالی را باید مستقل ترین کشور دنیا دانست
ناشناس۸۳۶۷۹۱۱۶:۰۳:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۱۰
هویت ملی ما وطن ماست ولی برای تو بی وطن نمی دونم چیه
ناشناس۸۳۷۰۱۸۱۹:۳۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
تو وطن پرستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۸۳۶۵۱۶۱۳:۰۳:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
جلبه اساتید در تریبون هاشون می گن نوروز چرته و چارشنبه سوری خرافه است و ... بعد اینجا هویت ملی ؟!
عطیه۸۳۶۴۳۹۱۲:۲۰:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
دقیقا
ناشناس۸۳۶۴۴۳۱۲:۲۲:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
آبرو وقتی ریخته شود محال است که جمع گردد، عزیز جان
ناشناس۸۳۶۴۴۴۱۲:۲۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۱۰
خود تحقیری نیست مقایسه است.
ناشناس۸۳۶۵۳۸۱۳:۲۱:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
در این مقایسه واقیت های زیادی را نادیده میگیرم و دچار وسواس شده ایم. اگر کشور را مقایسه می کنیم خود فردی مان را هم مقایسه کنیم.آیا مطالعه، رانندگی یا ساعات ورزش من ایرانی به اندازه یک ژاپنی،آلمانی یا کاندایی موفق هست؟
ناشناس۸۳۶۴۴۷۱۲:۲۳:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۱۰
طیف نق نق کن و نه غزه نه لبنان و جانم فدای ایران ، چرا نمیرن در مازندران کمک کنند؟ فقط تو فضای مجازی ، تهمت و دروغ و تحقیر بلدند..
ناشناس۸۳۶۴۷۶۱۲:۴۳:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۱۰
کمک میکنیم از روز اول سیل.
ناشناس۸۳۶۷۸۰۱۵:۵۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
از پشت کامپیوتر کمک می کنی؟
ناشناس۸۴۱۹۳۳۱۵:۱۷:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۱۵
نه برادرم. از شیراز
ناشناس۸۳۶۴۹۱۱۲:۵۴:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
تو خودت چرا نمیری ؟
ناشناس۸۳۶۵۲۴۱۳:۱۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۱۰
دولت و نظامی ها گفتند افراد عادی نیایند تو منطقه.
ناشناس۸۳۶۸۶۰۱۶:۵۱:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۱۰
شما الان کجایی سوریه یا یمن؟؟ اینترنت اونجا برقراره؟؟!!
ناشناس۸۳۶۴۴۸۱۲:۲۴:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
عکس جالبی است. پیشنهاد میکنم دو عکس پرایدهای گرفتار شده در سیل رو کنار تویوتاهای گرفتار در سیل ژاپن قرار بدید........... خودمون مقالتون رو درک میکنیم با مقایسه دو عکس
ناشناس۸۳۶۵۱۴۱۳:۰۱:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
میزان بارش در ژاپن 1852 میلیمتر... در شیراز کمتر از 100 میلیمتر! این مقایسه بسیار مهمتر از پراید یا پرادو در اب است!
ناشناس۸۳۶۶۵۳۱۴:۳۰:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
منبع آماری که استخراج کردی لطفا!
ناشناس۸۳۶۷۷۷۱۵:۵۸:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۱۰
برو ماشین های خارجی رو هم انباشته شده سیل پارسال عربستان رو ببین
ناشناس۸۳۶۹۸۵۱۹:۰۸:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
البته اونجا به دلیل زلزله در دریا بودم که باعث سونامی شد منم منتقدم ولی شما آبروی منتقدها را هم میبری.
سهراب۸۳۶۴۵۱۱۲:۲۵:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
الان خود شما با این وضعیت ( از هر نظر) به ایرانی بودنتان افتخار می کنید؟با ذکر دلایل.
ناشناس۸۳۶۶۰۰۱۳:۵۶:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
ما کلا همیشه از همه بهتریم چرا ؟؟ چون ما قراره بریم بهشت و بقیه قراره برن جهنم
ناشناس۸۳۶۶۶۴۱۴:۴۱:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
به کوری چشم کسایی که دوست دارن جونونهای ما رو بی هویت کنن، میریم بهشت. دو رکعت نماز یک گناهکار بهتر از هزار تا کار خوب آدمهایی که یک لحظه هم به یاد خدا نیستن.
خدا یکم عقل بده۸۳۶۷۵۴۱۵:۴۹:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
نماز بخون و فساد میلیاردی کن و حق الناس بخور و ......خدا ارحم الراحمین است میبخشه ایشالا میری بهشت!!!!
ناشناس۸۳۷۰۳۶۱۹:۴۶:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
خمس و ذکات شو بده ، حلال حلاله !!!
ناشناس۸۳۶۷۹۲۱۶:۰۴:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۱۰
اونوقت کلید بهشت دست شماست ؟؟ شما خدا هستی که تشخیص می دی کی گناهکارتره ؟؟ اون که مال مردم و بیت المال میخوره و صبح تا شب نماز می خونه و آقازاده هاش آریکا رو آباد کردن از فسق و فجور یا اون که نان از دسترنج خودش می خوره و به خدا قلبا اعتقاد داره و اهل ریا نیست ؟؟
ناشناس۸۳۷۸۵۲۱۲:۵۴:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۱۱
نه بابا کلیدش که دست روحانیه. خواستی بگو بگم درشو باز کنه.......
ناشناس۸۳۶۸۱۴۱۶:۱۷:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۱۰
کدام هویت ؟؟ تعریف شما از هویت اون چیزهاییه که خودتون می پسندین و دوست دارین یا اون چیزیه که اکثریت به اون افتخار می کنند ؟؟ فعلا که شماها دارین یه چیزهایی را تبلیغ می کنید و جوانها دارن با سعی و خطا راههای دیگه میرن
ناشناس۸۳۶۹۹۶۱۹:۱۵:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۱۰
دوست عزیز خداوند محتاج این نیست که ما به یادش باشیم بلکه ما محتاج خداوند هستیم که از ذات بی نهایتش آرامش بگیریم طوری حرف نزن گویا با به یاد خدا بودن برای خدا کار مهمی انجام داده ای و در عوض حق داری از خلق خدا طلبکار بشی
ناشناس۸۳۶۷۴۵۱۵:۴۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
اتفاقا ما از همه دنیا بدتریم. کشورهای خارج عدالت اجتماعی کاملا برقراره مثل فرانسه که هیچ کس ناراضی نیست. همه با هم تفاهم دارن مثل دولت و مجلس انگلیس. همه جا امنیت برقراره مثل عراق و افغانستان. هیچ کس حتی آمریکا هم حق نداره براشون تصمیم بگیره مثل کره و ژاپن. اتفاقا اگر کسی قراره بره بهشت ترامپ و نتانیاهو هستن.
ناشناس۸۳۷۶۶۸۱۱:۰۳:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۱۱
احسنت بهترین جمله در این قسمت زدی وسط خال
سیکلم۸۳۶۷۳۰۱۵:۴۲:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
یرای حل مشکلات خانوادگی نماینده مجلسمون میره خارج.
ناشناس۸۳۶۴۵۲۱۲:۲۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
آفرین به نویسنده. در ذهن بعضی ، دنیا به ایران و خارج تقسیم می شود و غیر از خودی را خوب می پندارن چون از دور مرغ همسایه غاز است.
ناشناس۸۳۶۴۹۴۱۲:۵۵:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
بسیار سفر باید تا پخته شود خامی بهتره چند تا کشور پیشرفته بری و ببینی تا میفهمی مردم این کشورها چقدر رضایت دارن نه اینکه اکتفا کنی به رسانه های داخلی که در کشور ما از هر کی مصاحبه میکنن رضایت دارن واز هرخارجی میپرسن ناراضی ان
حسام۸۳۶۷۰۸۱۵:۲۲:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
مقایسه و انتقاد سازنده با خود تحقیری متفاوت است. کار بعضی از ما مردم شده زیر سوال بردن خودمون به سرحد وسواس. شاید در اولی و دومی هدف یادگیری باشه و پیشنهاد اما در آخری واقعا خیری نیست.
ناشناس۸۳۶۷۲۳۱۵:۳۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
عزیز دل منی که این حرف را نوشتم ۱۵ سال خارج از ایران زندگی کردم. به چند زبانم هم صحبت می کنم. شما این بار که رفتی همون کشور پیشرفته با چشمان باز برو. وقت بلدین بگین همه بهترن
ناشناس۸۳۷۰۵۶۲۰:۰۰:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۱۰
یمن بودی یا ماداگاسکار یا بورکینافاسو؟؟
ناشناس۸۳۸۲۲۷۱۷:۵۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۱۱
اینا که فرمودید رفقای شما هستند برادر
ناشناس۸۳۶۷۵۵۱۵:۴۹:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
الان برم فرانسه خوبه؟
ناشناس۸۳۶۴۹۵۱۲:۵۵:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۱۰
فعلا" خودی و غیر خودی در ایران است که اجرا می شود!!
ناشناس۸۳۶۵۳۶۱۳:۱۹:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
از نزدیک هم مرغ همسایه غاز است دوست عزیز با مدد اینترنت و شبکه های اجتماعی واقعیت جلوی چشم مردمه
ناشناس۸۳۶۴۵۵۱۲:۲۶:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۱۰
چه افتخاری اخوی؟چند ساله که داریم سر هم اشتباه می کنیم و می خواهیم چرخ اختراع کنیم.
ناشناس۸۳۶۴۵۷۱۲:۲۹:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
دیگه خیلی دیر شده و خودکرده را نیز تدبیر نیست
ناشناس۸۳۶۶۷۹۱۵:۰۰:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۱۰
ماهی را هر قت از آب بگیری تازه است چشمها را باید شست ....
ناشناس۸۳۶۸۱۷۱۶:۲۱:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۱۰
من الان چشم هامو شستم و می خوام به یه چیزایی افتخار کنم ولی بیکارم و بی پول با این تحریم های کمر شکن و مدیریت های فعلی با جیب های گشاد خودشون و آقازاده ها هم امکان رونق اقتصادی وجود نداره شما بگو به چی افتخار کنم خوبه یه کم حالم بهتر بشه گرسنگی یادم بره ؟؟
مازندرانی۸۳۶۴۵۸۱۲:۳۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
اگر یک فرهنگ داریم و تمسخر به آن وارد نیست پس چرا مردم شیراز با سیل زدگان با احترام و رایگان پذیرائی میکنند ولی وقتی برف در تهران میاد کرایه تا فرودگاه امام میشه یک ونیم میلیون تومن؟
حسین۸۳۶۴۶۰۱۲:۳۱:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۱۰
بنظر شما ریشه این خود تحقیریها در چیست؟
ناشناس۸۳۶۴۹۶۱۲:۵۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
در واقعیت ها!
ناشناس۸۳۶۵۴۸۱۳:۲۷:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
مردم منابع و امکانات طبیعی و پتانسیل های نیروی انسانی و آثا باستانی و تاریخی و آزادی های مدنی خود را با همسایه ها و کشورهای دیگر مقایسه می کنند به مدد شقبکه های اجتماعی از دزدی و اختلاس ها و بی عرضگی ها و تبعیض ها ... آگاه می شوند مردم هنوز دلیل اصلی تقابل و دشمنی با دنیا که باعث تحریم و بد بختی شده را نمی دانند در ایران مدام شعار می دهند و تابعیت دوگانه دارند و خانواده هاشون در آمریکا زندگی لاکچری دارند
جواد۸۳۶۴۶۲۱۲:۳۲:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۱۰
موضوع تحقیر نیست . موضوع این است که مردم انتظارات به حقی از مسئولین مملکت خود دارند . وقتی مثلاً در این حوادث اخیر مردم انتقاد می کنند و سوالات بر حقی دارند آیا اسمش تحقیر ایرانیست ؟ من مثلا سوال دارم : چرا در دروازه قرآن با وجود اینکه مسیر قدیمی برای عبور سیلاب بود اتوبان زدند و هموطنان ما را به کشتن دادند ؟ کدام عقل کلی این کار را کرد ؟ چرا در شمال اجازه دادند تا کسی و یا کسانی جنگلها را نابود کنند تا این اتفاق تلخ برای هموطنانمان در آق قلا و گمیشان و ... رخ دهد ؟ چرا برای روزهای بحرانی که ستاد بحران داریم همیشه در بحرانیم ؟ چرا برای این روزها برنامه نداریم ؟ چرا بعد از وقوع بحران به فکر لایروبی رودخانه ها می افتیم ؟ چرا پشت سدها را لایروبی نکردیم تا زود سرریز نشده و شهر را سیل در بر نگیرد ؟ چرا اجازه ساخت ساز غیر قانونی در حاشیه رودخانه ها را دادیم ؟ چرا در احداث خطوط راه آهن در آق قلا به فواصل منظم پل احداث نکردیم تا ناگزیر به انفجارش نشویم ؟ چرا مردم خود باید جلوی مسیر سیل را دواطلبانه و خودجوش بگیرند و مگر ستاد بحران نداریم ؟ چرا برای همه جا بودجه داریم اما در این مواقع دست به دامان مردم می شویم ؟ البته وظیفه ماست که به هم وطنمانمان کمک کنیم اما این راهش است ؟ چرا برای این مواقع بالگرد به اندازه کافی نداریم ؟ چرا چادر نداریم ؟ چرا قایق نداریم ؟ چرا همیشه منتظر وقوع اتفاقات تلخیم و هیچگاه برای پیشگیری برنامه نداریم ؟ چرا همیشه غافلگیریم ؟
ناشناس۸۳۶۵۰۰۱۲:۵۷:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۱۰
خوب یعنی همه را یکی هی درست کنه؟ این مشکلات برای همه است. کجای دنیا بلای طبیعی براش تمام امکانات هست؟ بعد نقش مردم ‌ یعنی خودمان چی می شود؟ برای خودمان هم باید کار تعریف کنیم جدا از تمام مشکلات. مالیات می دیم؟ کار می کنیم؟ ... فیلم سینمایی هست مگه ۲۰۰ تا بالگرد بیاد ... سیل و زلزله شوخی نیست. کار یک شب دو شب هم نیست.
ناشناس۸۳۶۵۱۱۱۳:۰۰:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
برادر اینها که گفتی چرا نداریم در ذات مدیران ما نیست اونها فقط بلدن مدیر باشن نه مدبر
ناشناس۸۳۶۵۴۶۱۳:۲۵:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
چون فقط با توهم داشتن فرهنگ و تمدن، منم منم کردیم!
ناشناس۸۳۶۶۰۱۱۳:۵۷:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۱۰
دمت گرم مخلص کلام گفتی
ناشناس۸۳۶۵۴۷۱۳:۲۶:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۱۰
مخاطب بخشی از این چراها ما مردم هستیم، در زمان انتخاب شورای شهر یا نماینده گان مجلس دغدغه چه تعداد از ما مردم حل این مشکلات است؟ باید بپذیریم مسئولان کشور از فضا نیامده اند از بین ما مردم انتخاب شده اند.
ناشناس۸۳۷۱۰۳۲۰:۴۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
البته انتخاب بین بد و بدتر از این بهتر نمی شه دوست عزیز
ف.خ۸۳۷۱۴۷۲۱:۰۶:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
ببخشید ها، شما به عنوان یک ایرانی و عضوی از ملت به سهم خود چکار کردید؟ ما ملت ایران عادت کردیم همیشه طلبکار باشیم.
ناشناس۸۳۷۸۹۸۱۳:۱۰:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۱۱
ما به عنوان ملت حق انتخاب افراد کار بلد و نداریم نمی توانیم امور و به اهلش بسپاریم دایم هم رای دادیم ولی چه فایده ما هزینه برای ملتی می پردازیم که اونا هیچ اعتقادی به دوستی ماندارند ولی کی که بفهمه آخر مقاومت آگه ژاپن باشه خوبه ولی بعد 50 سال قراره باشیم کوبا بهتره راه دیگری انتخاب کنیم مثل ترکیه ...
ناشناس۸۳۶۴۶۷۱۲:۳۷:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۱۰
اصلی ترین عامل افتخار اینه ک از لحاظ اقتصادی و حداقل اونچیزی ک باچشم میشه دید پیشرفته باشیم.الان آسفالتای خیابونامون یجوریه ک انگتر جنگی چیزی بوده با موشک زدن اونجارو.ادم عبور میکنه از خودش خجالت میکشه یا...
ناشناس۸۳۶۴۸۱۱۲:۴۸:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۱۰
در هرصورت سوء مدیریت دولت در حادثه سیل کاملا"مشهود بود و خسارات زیادی به مردم وارد شد.
ناشناس۸۳۶۶۰۷۱۳:۵۹:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۱۰
دولت مهرورزی را هم دیده ایم. محمود در زلزله ورزقان مردم را ول کرد رفت حج مستحب.
ناشناس۸۳۷۲۶۰۲۳:۳۵:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
سفر زیارتی با سفر تفریحی به کیش متفاوت است .
ناشناس۸۳۷۴۲۱۰۷:۵۳:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۱۱
وقتی در محلی که بابت اون حقوق می گیری نیستی فرقی نداره رفتی زیارت یا سیاحت و تفریح
سیل زده ای که گدا شد۸۳۶۴۸۳۱۲:۴۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
این متن میتواند شما را قانع کند ولی مردم را نه چون در کشور ما همیشه باید مدیریت بحران داشته باشیم ولی بحران مدیریت نداشته باشیم اگر هرجا و مکانی حرفی زده میشود دلیلش زخمی است که مردم از مدیریت کشور میخورن کمی تامل کنیم و مدیران کاربلد را راهی دفتر مدیریت کنیم.
ناشناس۸۳۶۴۹۲۱۲:۵۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
مثل اینکه زلزله 8 ریشتری بگوییم 1000 نفر مردند ولی در زلزله 5 ریشتری ما 500 نفر! ببینید ما چقدر خوبیم؟! کسی اعتراض نکند به ما می شود خود تحقیری! بارانی که در ژاپن بارید و موجب ان سیل شد در شیراز می امد امروز دیگر در نقشه شیرازی وجود نداشت! از زمین خواری و جنگل خواری به رود خواری رسیدیم! انوقت می گویید خود تحقیری ؟ کجای دنیا مسیر رود را می کنند جاده؟! شما بودجه ستاد بحران را با بعضی از مراکز که نام نمی برم مقایسه کنید... خود تحقیری را به چشم ببینید!
علی۸۳۶۴۹۷۱۲:۵۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۱۰
به چی افتخار کنیم؟ تولیدات خودرو؟ تولیدات لوازم الکترونیکی؟ به مدیریت بحران؟ به مدیران بالایی؟ به هوای پاک؟ به پاسپورت بی ارزش؟ به اجداد رفته در خاک؟ به صنعت مرده؟ به شعارهای مدیران؟ به چه؟
فروغ۸۳۶۵۰۶۱۲:۵۹:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
خود تحقیری وقتی است که دوستان برای معالجه میرن خارج.
سهراب۸۳۶۷۳۹۱۵:۴۵:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۱۰
وایضا برای حل مشکلات خانوادگی.
ناشناس۸۳۶۵۲۲۱۳:۱۱:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۱۰
کدام فرهنگ ایرانی؟؟؟
ناشناس۸۳۶۵۳۱۱۳:۱۷:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
الناس علی دین مولوکهم.
بانو۸۳۶۶۰۳۱۳:۵۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
احسنت .هزاران بار.
ناشناس۸۳۶۵۴۰۱۳:۲۲:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۱۰
وقتی سیل ژاپن با بقیه شاخص های جامعه را کنار هم قرار می دهیم و برای ایران هم چنین کاری میکنیم ، اشکار می شود که خود تحقییری نیست و ما گم کرده راهیم
ناشناس۸۳۶۵۷۹۱۳:۴۶:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۱۰
در ژاپن سونامی اتفاق افتاد یعنی زلزله در قعر دریا و به تبع آن بالا آمدن آب و آب گرفتگی خشکی. ضمناً چندین ساعت قبل به مردم ساکن در این مناطق هشدار وقوع سونامی داده شده بود.
ناشناس۸۳۶۶۵۰۱۴:۲۷:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
عکس برای سیلِ نه سونامی
ناشناس۸۳۶۸۳۵۱۶:۳۵:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
سیل بخاطر سونامی ایجاد شده
ناشناس۸۳۶۵۹۱۱۳:۵۴:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
ژاپن هر روز زلزله 7/5 ریشتری تجربه میکند و فقط چند نفر زخمی میشوند اما با زلزله 7 ریشتری ما چقدر کشته دادیم خودتان قضاوت کنید مدیریت در کشور !!!!
ناشناس۸۳۷۳۳۶۰۱:۲۶:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۱۱
فارسی لطفاً ، اینجا ایران است.
رشید۸۳۶۶۰۵۱۳:۵۹:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
با سلام. البته. مقایسه.وضع بحرانها سیل زلزله و..با کشوری. مانند. ایران. مثلا با یک کشور مثل. اتریش. که. ه سر وجمع. دو. خیابان. ودوتا. رودخانه. واندازه. یک شهر کوچک. ایران. است. نادرست. است. وهمچنین. ساخت وساز نامناسب. بریدن. درختان. ونبود. مراتع. ومهندسی. نبودن باعث. خسارات. بیشتر. جانی. ومالی میشود
ناشناس۸۳۶۶۴۵۱۴:۲۴:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۱۰
اولا این سیل نیست سونامیه! دوما این اتفاق در داخل بخاطر بی دقتی و دقیقا اشتباه مسئولین و پیمانکاران افتاده نه بلای طبیعی که نشه کنترلش کرد! جنگلها رو با مجوز ازبین بردند مسیر رودخونه رو جاده زدن و جا برای متخصصین باز بشه
ناشناس۸۳۶۷۱۱۱۵:۲۵:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۱۰
یادش بخیر. یه زمانی میگفتیم قراره برای دنیا الگو باشیم
تبریزی۸۳۶۷۳۷۱۵:۴۴:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
الان هم الگوییم. از این جهت که کشورهای دیگه به عنوان الگو به ما نگاه می کنن تا اشتباهات ما رو تکرار نکنن و به سرنوشت ما دچار نشن.
ناشناس۸۳۶۸۰۴۱۶:۰۹:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۱۰
الگو نیستیم درس عبرت که هستیم ! این هم از اون ور حساب کنی موفقیته !
ناشناس۸۳۶۹۴۲۱۸:۲۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
خوب شدیم.
سعید۸۳۶۷۳۶۱۵:۴۴:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
امیدوارم نظرمنو هم بزارید. اتفاقا خیلی خوبه مردم به این طریق مشکلاتشونو میگن تا یع عده فک نکنن خبریه یا مردم نمیفهمن. وقتی میگیم ایران،یعنی اینکه مردم ایران از حقوق خودشون بی خبرن اتفاقا ما میگیم چی بودیم چی شدیم منظور ایران الانه
ناشناس۸۳۶۷۵۱۱۵:۴۸:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
خود تحقیری یعنی اینجا مرگ بر امریکا بگوییم اما به همان امریکا فرار کنند
علی رضا۸۳۶۷۸۴۱۶:۰۱:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
استاد گرانقدری ک این متن رو نوشتی منظور مردم از اینکه میگن ایران اینجوریه اونجوریه تحقیر فرهنگ و ملیت ایرانی نیست بلکه منظور نابودی چندین ساله ایران توسط مسئولین گرانقدر ایرانه... که منجر به دزد شدن مردم و از بین رفتن فرهنگ و اقتصاد شده. ...
ناشناس۸۳۶۸۶۹۱۷:۰۱:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۱۰
دلیل تخریب سیل گلستان به خاطر تخریب جنگل بوده یعنی مانع طبیعی رو خودمون تخریب کردیم .در شیراز هم مسیل طبیعی جنب تنگ ا تخریب کردیم که باعث این فاجعه شد وگرنه در هر دوتا حادثه بارش در حد ژاپن نبوده . این یک واقعیت مسلمه . مردم ایران باهوشند و دلایل اصلی را درک می کنند .گفتن واقعیت دلیل بر تخریب هویت ملی نیست .
ناشناس۸۳۶۸۷۱۱۷:۰۲:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
حتی اگر اسم خود را بنویسم عاشق ایران کامنت درج نمیشه ! چون منتسب میشه به ملی گرایی و عاشق ایران بودن ممنوع است
ناشناس۸۳۶۸۹۱۱۷:۱۵:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
اگر اشتباهات و کوتاهی هایی مانند تخریب جنگل در گلستان یا پر کردن مسیل در شیراز که دلیل اصلی تخریب سیل بود در ژاپن صورت می گرفت شما مطمئن باشید مسوولان را به میز محاکمه می کشیدند حتی اگر سال ها بود که از اشتباهات شان گذشته باشد.اما در ایران چنین محاکمه ای صورت می گیرد؟ . میزان بارندگی در گلستان و شیراز اصلا با سیل 1397ژاپن قابل مقایسه نبود .هردوتا سیل بودند اما با چه میزان بارندگی ؟ گفتن کوتاهی های مسوولان دلیل بر تخریب هویت ملی نیست چون کوتاهی های حضرات نشانه هویت ملی ما نیست .
من۸۳۶۹۱۹۱۷:۴۶:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۱۰
ماخیلی وقته تحقیرشدیم وداریم میشیم. پولامونومیدزدن، بیسوادارومیذارن سرکارهای تخصصی، جوونامون بیکارن خصوصا تحصیل کرده هامون، تلویزیونمون هرچی نشون میده بدردعمه اش میخوره. بازم بگم؟
ناشناس۸۳۶۹۴۶۱۸:۳۳:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
۲۵میلیون رای دادن حالا همه رو مقصر میدونن بجز اونی که بهش رای دادن
ناشناس۸۳۶۹۷۵۱۹:۰۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
حالا نه که محمود جووون شما خیلی گل و بلبل بود انتخاب بین بد و بدتر که از این بهتر نمی شه
ناشناس۸۳۷۲۶۱۲۳:۳۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
آقای روحانی قبل از سال 92 هیچگونه سابقه کار مدیریتی نداشت
ناشناس۸۳۷۶۶۳۱۱:۰۱:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۱۱
یعنی شما هنوز نفهمیدی چپ راست وسط یا اعتدال یه بازیه؟همه باهم هستن ؟
ناشناس۸۳۶۹۶۶۱۸:۵۶:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
بابا زیاد جدی گرفتید کار از این حرفها گذشته است.
ناشناس۸۳۶۹۸۳۱۹:۰۷:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۱۰
1- کله پوک صدای بلندتری تولید می کنه!! 2- امام علی علیه السلام: اَلنّاسُ بِاُمَرائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبائِهِمْ؛ مردم، به دولتمردان خود شبیه ترند تا به پدرانشان.
زبل۸۳۶۹۹۳۱۹:۱۳:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۱۰
سیل ژاپن چهار روز بوده و هر روز 600 میلی متر بارندگی بوده و در مجموع 2400 میلی متر باران آمده، شما اینو با بارون 70 میلیمتری شیراز مقایسه میکنی!!! با 2400 میلیمتر حدود 200 نفر تو ژاپن مردند، اگر خدای نکرده تو ایران این بارون میومد 500 هزار تا کشته میدادیم. خود تحقیری نیست سو مدیریت هست.
ناشناس۸۳۷۰۰۸۱۹:۲۸:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۱۰
یه سوال دارم از شما: این خودتحقیری از چه زمانی و به چه علتی شروع شده؟
ناشناس۸۳۷۰۲۳۱۹:۳۷:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
شاید این به اصطلاح خود تحقیری پاسخ طبیعی خود بزرگ بینی است که سالیان دراز است گریبان مسئولین ما را گرفته است.
ناشناس۸۳۷۰۴۴۱۹:۵۴:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۱۰
جالبه که همه این کامنت گذاران ، چرا موقع رای دادن سکوت اختیار می کنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی۸۳۷۰۷۲۲۰:۱۳:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۱۰
وقتی رییس جمهوری یکشبه در امد مردم را به یک چهارم تقلیل می دهد چگونه می شود اعتماد مردم را جلب کرد؟
ناشناس۸۴۱۰۷۳۱۷:۳۷:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۱۴
همون اول گفت باید یکاری کنیم دولت دستش رو به طرف مردم دراز کنه خوب بعد 5 سال
ناشناس۸۳۷۰۷۶۲۰:۱۵:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۱۰
آقا کارت ملی هوشمند کی صادر می‌شه؟ نه ماهه منتظرم
ناشناس۸۳۷۰۸۷۲۰:۲۵:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۱۰
تمام بدبختی ها وقتی شروع شد که گفتند تعهد مقدم برتخصص است فرصت طلبان در عرض چند روزه متعهد شدند وپست و مقام گرفتند این وضع همینطور ادامه دارد
ناشناس۸۳۷۰۸۸۲۰:۲۶:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
در باره این مطلبی که سایت الف منتشر کرده است فقط میتوان گفت : کَلِمَهُ حَقٍّ یُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ  والسلام
ناشناس۸۳۷۱۲۷۲۰:۵۹:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
همین مطلبی که نوشتید عذر بدتر از گناهه در همه امور با ژاپن مقایسه کن اگه راست میگی
ف.خ۸۳۷۱۳۸۲۱:۰۲:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
با تشکر از الف از انتشار این مطلب بسیار خوب ، کاملا درست است ، بنده صد در صد موافقم.
الف۸۳۷۴۲۰۰۷:۵۱:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۱۱
خواهش میکنم!
ناشناس۸۳۷۲۵۹۲۳:۳۵:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۱۰
اگه سونامی و زلزله مهیب ژاپن و مدیریت بحران اونا را بخواهیم با دو سه ساعت بارندگی خودمون مقایسه کنیم دیگه خود تحقیرهای اسمش نیست و باید خود کشی و بی عرضگی و ۰۰۰ بهش بگیم
valor۸۳۷۲۸۵۰۰:۰۶:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۱۱
دیدن نیمه خالی لیوان جزئی از فرهنگ ایرانیه فقط به واژه فرودگاه نگاه کنید چرا نمی گیم برخواستگاه.برای همه پرواز مهمه و برای ما فرود کلا به خود کوچک بینی عادت داریم و از اون لذت می بریم. برای همه هواپیما وقتی هواپیماست که پرواز کنه و برای ما وقتی هواپیماست که فرود بیاد و روی زمین حرکت کنه . این ترس ما از تلاش به خاطر همین منفی بینی ماست چون نگران شکستیم .
ناشناس۸۳۷۳۸۹۰۵:۳۶:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۱۱
حالا مگه فرود چیز بدیه؟ فرود و رسیدن به مقصد چیز بدی است؟
ناشناس۸۳۷۴۱۳۰۷:۳۴:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۱۱
خودت فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس۸۳۷۸۹۹۱۳:۱۰:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۱۱
خب فرودگاه می تونه به معنی پایان سفر و رسیدن به مقصد باشه یعنی خانه که آرامش بخش تر از کلمه پیشنهادی شماست، شما سعی کن نیمه پر لیوان رو در این نامگزاری ببینی و روحیات خودت رو به کل مردم ایران نسبت ندی
ناشناس۸۳۷۳۸۷۰۵:۳۵:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۱۱
خود تحقیری یا خود توجیهی؟ واقعا تا این حد تخیل می کنید که خودتون رو با ژاپن مقایسه می کنید؟
ناشناس۸۴۱۶۳۷۱۰:۰۹:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۱۵
دقیقا چ اعتماد بنفسی که خودشون با ژاپن مقایسه میکنن یک‌کشور صنعتی پیشرفته با یک‌کشور جهان سومی پیرامونی
خودتحقیری یا خودبزرگ بینی؟۸۳۷۴۱۲۰۷:۳۴:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۱۱
ایران اولین و بزرگترین و پیشرفته ترین آزادترین و بهترین.... بقیه دنیا هم همه در فقر و بدبختی و بیچارگی و قحطی و ناامنی... فقط موندم چرا همه از ایران میرن بااینکه پناهجویان ایرانی در دریا غرق می‌شوند و در یونان و استرالیا و جاهای دیگر با آنها بدرفتاری میشود؟!
ناشناس۸۳۷۴۶۶۰۸:۵۶:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۱۱
کشوری که بزرگترین اختلاس های دنیا را در عین کم درامد ترین مردم را دارد
ناشناس۸۳۷۴۶۷۰۸:۵۸:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۱۱
الان چند مسوول ایرانی بدلیل خرابکاری یا بی مسوولیتی خودکشی کردند یا حداقل استعفا داده اند؟!
ناشناس۸۳۷۵۹۰۱۰:۲۴:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۱۱
تحقیر ملی اونه که توی همه امار ها جز ۱۰ کشور ضعیف و بدبخت دنیا هستیم
سید۸۳۸۵۲۱۲۳:۰۳:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۱۱
کاش میشد وارد زندگی خودتون شد تا ببینیم شما که اینقدر صاحب نظر و نسخه پیچین چقدر به حرفایی که میزنین عمل می کنید؟؟؟!! فقط حرف و حرف و حرف
ناشناس۸۳۹۷۳۲۰۷:۵۶:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۱۳
دشمن زیاد داشتن نشانه ی خوبی است چون حتما یه کاری کردی که بهتر حسادت میشه
ناشناس۸۴۱۱۳۲۱۸:۵۰:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۱۴
اگرچه مشکلات زیادی در کشور وجود داره که ایران را پایین تر از 30 یا 40 کشور پیشرفته قرار داده ولی بیشتر از 100 کشور دنیا در مجموعه شاخص های رفاه و عدالت اجتماعی از وضع کنونی ما هم پایین تر هستند.
علی رضا۸۴۲۲۷۴۲۱:۲۰:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۱۵
فرهنگ حاکم بر ایران، فرهنگ قبر پرستی و مرده پرستی بجای توحید و یکتاپرستی است. با این وضعیت چگونه به ایرانی بودنم افتخار کنم!؟
yektanetتریبون

آخرین عناوین