عشق تلویزیون به سلبریتی‌ها کی پایان می‌پذیرد؟

محسن کریم‌پور،   3990120075 ۲۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
عشق تلویزیون به سلبریتی‌ها کی پایان می‌پذیرد؟

شامگاه روز سه‌شنبه برنامه «با تو حالم خوبه» با محوریت بحث مهدویت و متناسب با ایام نیمه شعبان از شبکه سوم سیما پخش شد. در بخشی از این برنامه گفت و گویی با علی اکبر رائفی پور پخش شد که این گفت و گو دو بخش مجزا داشت: بخش اول درباره مهدویت و علائم ظهور، بخش دوم درباره شخص رائفی پور.

در بخش اول مجری برنامه سوالاتی درباره آخرالزمان و علائم ظهور از رائفی پور پرسید. اما در بخش دوم گفت و گویی با یک سلبریتی است و سوالات حول محور زندگی شخصی این فرد بود.

این برنامه از دو جهت قابل نقد است:

1- برای بحث درباره مهدویت و علائم ظهور آیا کارشناسی بهتر از رائفی پور در دسترس نبود؟ صدا و سیما رسانه ملی است و قاعدتا باید برنامه سازی در آن در مقیاس ملی صورت پذیرد نه در مقیاس یک شبکه خصوصی. طبیعی است برای سخن گفتن از علائم ظهور کارشناسان بسیار زیادی از تحصیلکردگان حوزه و دانشگاه در دسترس صدا و سیما بوده است.

جای تعجب است که برای یک بحث کارشناسی دینی از فردی دعوت می شود که مشخص نیست تحصیلات دینی‌اش چه بوده و چه میزان سواد دارد. فردی که به اعتراف خود در این برنامه حسابداری و اقتصاد مقاومتی(!) خوانده است.

2- نقد مهم تری که به این برنامه وارد است  حرکت در جهت سلبریتی زدگی است. آنچه در بخش دوم برنامه اتفاق افتاد صرفا به دلیل شهرت و محبوبیت رائفی پور در میان یک قشر خاص بود و به تبع آن جذاب کردن برنامه برای آن قشر بود. برنامه‌ساز با خود اندیشیده است که این فرد چندهزار فالوئر در شبکه های اجتماعی دارد و اگر از او دعوت کنیم بخشی از این چندهزار نفر حتما برنامه ما را می بینند.

البته عامل شهرت یکی از عواملی است که باعث دعوت افراد به شبکه های تلویزیونی و به‌تبع آن جذاب شدن آن برنامه ها می شود اما این تنها عامل نیست. متاسفانه در صدا و سیمای ملی ما نهایت هنر برنامه سازان دعوت از یک چهره مشهور و گفت و گو با ایشان است. این آفت همان سلبریتی زدگی است. همه برنامه های صدا و سیما به‌خصوص برنامه‌های مناسبتی با همین فرمول ساخته می‌شوند.

کافی است نگاهی به برنامه‌های تحویل سال یا شب یلدا یا حتی برنامه‌های مناسبتی مذهبی بیندازید تا متوجه عمق فاجعه شوید. سوالی که پیش می آید این است که آیا برای جذاب کردن یک برنامه تلویزیونی فقط همین یک راه وجود دارد؟ آیا همه شبکه های تلویزیونی دنیا با دعوت از افراد مشهور برنامه های خود را جذاب می کنند؟

اما در این مورد خاص یک ایراد بزرگتر وارد است. تمام چهره های مشهوری که تاکنون به صدا و سیما دعوت می شدند حداقل در یک زمینه تخصص و سابقه داشته‌اند اما جناب رائفی پور صرفا در سخنرانی‌های آتشین تخصص دارند و هیچ سابقه‌ای در هیچ زمینه دیگری ندارند. آیا صحیح است که یک فرد بدون تخصص را صرفا به دلیل تعداد فالوئر به صدا و سیما دعوت کنند؟

 آنچه در این برنامه دیدیم بی‌شباهت به فیلم تبلیغاتی ایشان نبود. اینکه در صدا و سیما به ایشان گفته شود نوستراداموس ایران و او هم سیرداغ و پیازداغش را اضافه کند که «بله پس از پیش بینی من درباره داعش به دانشگاه های مختلفی دعوت شدم» آیا در شان صدا و سیمای ملی ماست؟

چند روز پیش آقای عسگری رئیس صدا و سیما نامه ای به معاون سیما نوشت و از او خواست دنبال نفوذی و ستون پنجم در صدا و سیما بگردد. به نظر می رسد اگر ایشان دقیقتر نگاه کنند متوجه می شوند صدا و سیما نیازی به ستون پنجم ندارد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۶۷۶۳۱۷:۰۱:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۲۰
ما که استفاده کردیم و خوب هم بیان کرد
ناشناس۱۴۰۷۱۸۴۰۰:۲۲:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
چه نقد یک طرفه و بی منطقی! از سایت الف بعید بود. اگر به صحبت‌های ایشان در مورد مهدویت نقد داشتید بیان می کردید با مدرک شخصی ایشان چکار دارید!
امیر۱۴۰۸۶۳۰۱۲:۰۷:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
مدرک دانشگاهی در این عصر زمان واقعا معیار صحیحی نیست. بویژه در مبحث علوم انسانی , استادی کتابی راخوانده و سر کلاس آنرا برای دانشجویان بیان میکند خب ایا نمیشود اون کتاب بدون استاد خواند؟ نکته دیگر که حق الناس محسوب میشود انست که میبایست بیان شود ایشان تلاش بسیاری برای هوشیاری جامعه داشتند چند مورد را بیان میکنم: حق مطالبه گری از مسئولان حکومت یهود شناسی علل اصلی ستیز و دشمنی اسلام و یهود و صهیونیست به عبارتی دیگر در این چهل سال کدوم شخص آمد و گفت برای چی ما با اسرائیل دشمنیم .فقط فلسطین؟ گروهی که درست کردند چه فعالیت های ارزشمندی دارد اسلحه ذوالفقار نمونه ای از آنست نکته مهم اینکه شاید گفته شود ایشان چرا از همه چی علم دارند و صاحب نظر اند در جواب باید گفت در علوم انسانی خیلی از علوم به هم میرسند
نیره۱۴۰۸۷۹۴۱۵:۵۸:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۲۲
وقتی صحبت های استاد رایفی پور از دل بر می آید لاجرم بر دل هم می نشیند چه کار مدرک داری مهم علمش است که الحق والانصاف داره . واقعا جوان ها هم جذبش شده اند.چون با فطرت پاک انسان ها جواب می دهد دلهای پاک بی کینه هم می پذیرند . بدونه بغض و کینه به سخنرانی هاشون گوش بدهید شاید فطرتتون زیاد دست خوش.. نشده باشه بتونید حرف حق را دریافت کنید.
ناشناس۱۴۰۷۱۹۶۰۰:۴۱:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
من این برنامه رو ندیدم اما مدتها پیش یک کلیپ بود از ایشون که با افتخار میگفت جوراب زائران را میشویند آب شستشو را میجوشانند و بعد از تبخیر آب نمک مانده ته ظرف را تبرک میکنند میریزنند روی غذا!!!!آنجا بود که از خدا وند متعال خواستم اگر هدایت پذیرند این افراد آنها را هدایت کند
ناشناس۱۴۰۷۸۲۶۱۴:۱۳:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
لینک صحبت هاشونو می‌فرستید؟ اگر لینک یا مستندی ندارید ادعا نکنید.
ناشناس۱۴۰۹۴۰۶۰۸:۴۶:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۲۳
یک سرچ بی نهایت ساده در یوتیوب اگر ریگی به کفشت نیست!
مهدی۱۴۰۷۹۶۵۱۶:۰۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
آقای ناشناس خیلی راحت حرفهای ایشونو تحریف میکنید بترسید از عقوبتش, ایشون خودش مخالف سر سخت یه همچین عقایدیه, در ضمن اونی که شما دارید میگید کاریه که مردم عراق تو اربعین انجام میدن و ایشون فقط این قضیه رو عنوان کردن
ناشناس۱۴۰۷۹۷۸۱۶:۱۴:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
ایشون نبوده داستان خادم های عراقی در پیاده روی اربعین رو میگفتن
ناشناس۱۴۰۸۱۳۴۱۸:۴۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۲۱
سلام سواد تو در حد همون دیدن یه کلیپ بیشتر از این نیست بهترین استاد علم آخرزمان استاد علی اکبر هستن اون کلیپ تقطیی شده است سانسور شده تا استاد خراب کنن شما بشین پای صحبتهاشون اگرغیر منطقی بود حق باشماست یاعلی
امیر۱۴۰۸۳۳۸۲۳:۳۵:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اقای محترم چرا این اکاذیب و ..رو به ایشون بیخودی نسبت میدید؟؟؟اگر باایشان موافق نیستید دلیل نمیشه که هر ..رو به ایشون منتسب کنید
پروین۱۴۰۸۸۱۰۱۶:۱۴:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۲
بنظرم با نیم ساعت برنامه نمیتونیم در مورد ایشون نظر بدیم بهتره اول ایشونا بشناسید تا هرکی هرچی گفت باور نکنید به نظرم ایشون بسیار دانا وبا جرات هستن
نرگس۱۴۰۸۳۴۲۲۳:۵۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
بهتره اول کامل اون سخنرانی ببینید بعد همچین حرفی بزنید اینکه در این نقد آقای رائفی پور رو سلبریتی بخونید واقعا مضحکه بهتره منتقد این برنامه معنی لغت سلبریتی رو بدونه بعد نقد کنه
ناشناس۱۴۰۸۶۵۸۱۲:۵۸:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۲۲
توصیه می کنم اون سخنرانی رو کامل ببینید
ناشناس۱۴۰۷۲۰۰۰۰:۴۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
وقتی نمک عرق جوراب زائران متبرک است به قول این آقا پس لیسیدن ضریح هم حتما بسیار ارجمندتر است از نظر امثال رائفی پور.خداوند به همه ما رحم کند که چنین افرادی صاحب منصب نشوند
ناشناس۱۴۰۷۸۲۸۱۴:۱۴:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اون کلیپ تقطیع شده بود
مهدی۱۴۰۸۲۵۰۲۱:۰۷:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
شما هم کلیپ های تقطیع شده دیدید ماشالله
ازادی۱۴۰۸۴۷۷۰۶:۴۱:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۲۲
مرد مومن وقتی چیزی درآب بجوشد میکروب زدایی می‌شود اما لیس زدن احتمال میکروب وجوددارد
حامد۱۴۰۸۶۳۷۱۲:۲۱:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
بخدا خیلی بی سواد و.. هستین اصلا هم اینطور نیست خود آقای رائفی پور شدید مخالف لیس زدن حرم و امثال اینجور کارها هستن فقط دوستدارین حرف الکی بزنید همین
مصطفی۱۴۰۹۲۹۸۰۶:۲۲:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۲۳
استاد راءفی پور صاحب هیچ منصبی توی این مملکت نیست ولی بدون که از همه علمای دین موثر تره . من خودم شخصا وقتی اولین بار سخنرانیهاش رو گوش دادم عرق میخوردم و... همه مبلغان دوزاری تعطیلن . خواهش میکنم تویی که نقد میکنی فقط ۵ تا سخنرانی کاملش رو گوش کن .
ناشناس۱۴۰۷۲۲۲۰۱:۰۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
از چی استفاده کردی؟! از دریای دانش استاد رائفی پور؟! ما که هنوز نفهمیدیم این و حسن عباسی استاد چی هستن و مدرکشون چیه؟
محمد قاسمی۱۴۰۷۷۹۱۱۳:۴۹:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اقای رائفی پور اگر قائل به سواد خودشون هستن حتی الامکان یه مقاله خشک و خالی ارائه بدن والا خوندن از روی کتاب و باز گفتارش رو دختر ۱۰ ساله من هم خوب انجام میده
ناشناس۱۴۰۸۱۱۵۱۸:۳۴:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۲۱
شما اگر تشریف ببری تو سایت مصاف یا یک جستجوی ساده در اینترنت و یوتیوب انجام بدی به مقالات و کلیپ های تصویری بسیار ارزشمند از ایشون هم خواهی رسید. ولی متاسفانه مشکل ما اینه که عادت داریم متاسفانه بدون اینکه تحقیقی انجام بدیم، فقط الکی حرف بزنیم و خضعبلات تلاوت کنیم.
ناشناس۱۴۰۸۴۸۲۰۶:۵۲:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۲۲
جناب اگه هرجا نقدی واردمیکنه پیشنهاد میده ونظر ومقالات میده
حامد۱۴۰۸۶۴۲۱۲:۲۵:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۲۲
آخی شما چنتا کتاب خوندی؟ شما هنوز کتابم نخوندی یعنی چون سواد نداری کتاب نمیخونی حرف .. میزنی بابا تروخدا انصافا ی چیزی برین یکم مطالعه کنید در مورد اشخاص بعد قضاوت کنید
ناشناس۱۴۰۸۸۲۹۱۶:۲۸:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۲۲
شما اگر می توانی کتاب فارسی اول دبستان را بخوان و توضیح بده, دختر 10 ساله ات به کنار.!چون غرض آمد هنر پوشیده شد.
ناشناس۱۴۰۸۷۶۱۱۵:۲۱:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۲۲
بعنوان کسی که سه دوره دانشگاهی رو متاسفانه بخاطر نیاز به مدرک ارائه کردن گذروندم به جرات میتونم بگم دانشگاه و مدرک تحصیلی بدون مطالعه عمیق یعنی هیچ
ناشناس۱۴۰۷۴۲۸۰۸:۴۰:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
میدونید چرا فقط همین یک روش در صدا و سیما برای جذاب کردن برنامه هست؟ چون هنوز در شبکه های ماهواره ای روش و ابتکار دیگه ای استفاده نشده تا صدا و سیما کپی برداری کنه. متاسفانه با وجود هزینه های چند هزار میلیاردی از بیت المال در صدا و سیما اکثر برنامه ها کپی برداری از شبکه های ماهواره است و ابتکار در صدا و سیما صفر هستش حتی نحوه دکدور برنامه خبری و نخوه خبر خوانی در بعضی برنامه های اخبار کپی شده از شبکه های معاند فارسی زبان هستش. واقعا سازمان جالبیه صدا و سیما
ناشناس۱۴۰۷۴۴۸۰۹:۱۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
علی عسگری رئیس صدا و سیما نامه ای به معاون سیما نوشت و از او خواست دنبال نفوذی و ستون پنجم در صدا و سیما بگردد. اگر ایشان دقیقتر نگاه کنند متوجه می شوند صدا و سیما نیازی به ستون پنجم ندارد!!؟
ناشناس۱۴۰۷۴۷۲۰۹:۴۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اگه رائفی و‌ بقیه بگن همه چی گل و بلبله خوبه؟ راضی میشین؟
فرزند وطن۱۴۰۷۷۹۶۱۳:۵۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
رائفی پور به غیر از دولت و گاهی مجلس از چه کسی انتقاد کرده؟
ناشناس۱۴۰۸۳۳۷۲۳:۳۵:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
از مردم انتقاد کنه؟
ناشناس۱۴۰۷۷۱۶۱۲:۵۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
سلبریتی‌زدگی صدا و سیما عیبه و مدرک‌زدگی شما ایرادی نداره؟! من با حضور ایشون در تلویزیون درحالیکه نتونه نظرات پخته و مستدلش رو بیان کنه مخالفم، ولی علت اینکه رائفی‌پور تا حالا نتونسته از سابقه‌ای که مدنظر شماست برخوردار باشه وارستگی و آزادگی ایشون هستش، وگرنه بسیار درمعرض انواع و اقسام منصب‌هایی بوده که هیچوقت در هیچ حالتی به شما پیشنهاد نمیشه!
ناشناس۱۴۰۷۷۲۸۱۳:۰۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
حضور اين فرد در تلويزيون به عنوان مطلع ديني يادآور حضور تتلو در ملاقات با بعضي از مقامات است جمع كردن مخاطب به هر قيمتي به ضرردين و صدا وسيماست
ناشناس۱۴۰۸۴۳۹۰۳:۵۹:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۲
آقا علی عسگری رییس صداسیما علیه سریال پایتخت و نون خ قیام کرد اما همه میدونن مشاور پایتخت و تهیه کننده نون خ قبلا کی .. بوده دنبال ستون پنجمی اخوی!!!!؟؟؟؟ ..
علی۱۴۰۹۰۷۴۲۲:۴۲:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۲۲
خیلیم کارش درسته تمام
علی۱۴۱۰۹۰۰۲۳:۳۶:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۳
ایشون دشمن زیاد دارند و ما این را درک میکنیم
امین۱۴۰۶۷۸۲۱۷:۱۲:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۰
واقعا برام خنده داره در مملکتی که رییس جمهور حقوقدانش درباره همه چیز نظر میده شما با چه استدلالی از دعوت یک محقق انقدر آشفته شدید. چیزی که مشخصه دلیل اصلی نگارش این متن .. نگرانی برای سلبریتی زدگی بهانه ای بیش نیست. به تحقیق متوجه شدم طرفداران آزادی بیان در برابر نظر مخالف خودشون کمترین تحمل رو دارن. چه اشکالی داره تلویزیون نظرات همه رو منتشر کنه؟ مردم خودشون عاقلن و میفهمم چی درسته چی غلطه. آقای رائفی پور فارغ از مدرک در بحث مهدویت صدها برابر خیلی از .. فعالیت موفق داشتن و نه فقط در حد حرف که در عمل تونستن جوانان رو به بحث مهدویت و دین علاقمند کنن. مطمئنم نویسنده این متن کوچکترین اطلاعاتی در خصوص جنبش مصاف و فعالیت های ایشون در سال های گذشته ندارن.
ناشناس۱۴۰۷۱۹۳۰۰:۳۵:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
چه اشکالی داره تلویزیون نظر همه رو منتشر کنه؟ اتفاقا ما هم آرزو می کنیم واقعا نظر همه رو منتشر کنه.
امین۱۴۰۷۶۹۴۱۲:۴۸:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
به تحقیق متوجه شدم طرفداران آزادی بیان کمترین تحمل رو درباره نظر مخالف دارن، فرض کنید یه نفر بیاد توی تلویزیون و بخواد مثلا شجریان رو نقد کنه! زامبی های مجازی دودمانش رو به باد میدن و به تمام نیاکانش توهین میکنن. در سال های اخیر اونقدر تلویزیون به امثال تنابنده ها بها داده که تصور نمیکنم یک درصد اون رو به رائفی پورها داده باشه. تلویزیونی که پژمان بازغی ساحل نشین برنامه سازشه بیش از حد به خیلی ها بها داده و به خیلی ها به خاطر ترسبهایی نداده
ناشناس۱۴۰۷۸۶۹۱۴:۵۰:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
از استاد شجریان یا هر کس دیگه میشه انتقاد کرد اتفاقاً نقد اهل فرهنگ و هنر به پیشرفت هنر و فرهنگ، کمک می‌کنه به شرط اینکه به خودشون یا نماینده‌ی ایشون هم اجازه داده بشه حضور داشته باشن که از خودشون دفاع کنن و در نهایت مخاطب می‌تونه خودش قضاوت کنه ولی امثال شما هستید که هزاران فرد و نهاد را خطوط قرمز، تعیین می‌کنید و اجازه نمی‌دید عملکردشان مورد نقد قرار گیرد
ناشناس۱۴۰۸۱۷۰۱۹:۳۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
محقق کی بودی تو؟
ناشناس۱۴۰۷۳۷۵۰۵:۵۸:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
بله اگر مدرک دانشگاه آزاد قارپوزآباد داشت، میشد محقق ولی الان که ندارد نمی شود گفت محقق..؟! این است ملاک شما؟! عزیز من، اگر واقعا عیب است، صد برابر به برنامه مدیری و خندوانه و یلدا و شب تحویل سال وارد است که فقط و فقط بازیگرانی می آورد که در عمرشان یک کتاب نخوانده اند؟ آنجا باید این مقاله را می نوشتی آنها در چی تخصص دارند که در همه چی نظر میدند؟!! من نمی گم رائفی پور خوبه،نه بهتر از او صدها نفرند ولی...
Ehsan۱۴۰۷۴۳۵۰۸:۵۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
چون رییس جمهور در مورد همه چیز نظر می‌دهد ، همه باید در مورد همه چیز نظر بدهند؟ ایشون محقق چی هستند؟ کتابی چیزی از ایشون دارید ؟ دوختن آسمان به ریسمان ، سخنرانیهای آتشین و‌گاها خنده دار ، که نشد محقق!
محمد۱۴۰۷۶۷۶۱۲:۳۲:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
لطفا بفرمائید تا الان چند نفر که مهدویت را قبول نداشته یا به اون شکلی که ایشون ترویج میدن اعتقاد نداشته به این جنبش وارد شده؟ برای ورود به برنامه های فرهنگی، سیاسی و دینی صدا و سیما مراحل زیر انجام میگیرد: اول. تو دایره خودی هاست دوم. طرفدار زیادتر بهتر سوم. با میل صدا و سیما حرف بزنه.
محمد۱۴۰۸۵۱۵۰۹:۲۲:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۲
دروود بر شرفت
مهران۱۴۰۶۷۸۳۱۷:۱۲:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۰
اگر تخصص منظور مدرک دانشگاهی است فعلا نتیجه اش رو در شرایط کشور که تمام مسئولین دارای مدارک اقتصاد و .. هستند میبینیم جالب اینکه هیچ کس نمیاد یا نمیتونه حرفهای رائفی پور رو نقد کنه سریع میگن مدرکش حسابداری است باشه اصلا ایشون سیکل داره فعلا که هم بهتر از خیلی .. در مورد دین صحبت میکنه و بیشتر از خیلی ها جوون ها رو به دین نزدیک کرده هم بهتر از خیلی مسئولین کار میکنه که نتیجه اش رو در موسسه اش حتی تولیداتش میشه دید، راستی من به عنوان فردی که تحصیلات سنگین دانشگاهی دارم اول به خودم بعد به شما و مسئولین میگم مدرکی که کارایی نداشته باشه بزار در کوزه آبش رو بخور
ناشناس۱۴۰۷۲۲۳۰۱:۰۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
دارندگان مدارک اصیل و معتبر دانشگاهی و افراد شایسته در این سیستم جایگاهی ندارند . آنچه امروز شاهد هستیم نتیجه مدارک کیلویی به مدیران و مدرک داران سهمیه ای است !!!
ناشناس۱۴۰۸۳۱۶۲۳:۰۲:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
.. سر و ته حرفای ایشون به حدی بهم ریخته و کپی و پیستی هست که ارزش وقت گذاشتن برای جواب دادن نداره همین :| کفایتش رو میکنه
ناشناس۱۴۰۷۵۶۳۱۱:۱۱:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۲۱
با سلام و احترام خدمت دوست عزیز در این که خیلی از مباحث ایشون جالب و مفید است، شکی نیست ولی بسیاری از مطالبشون هم که بیان می کنند درست نیست و نقد بهش وارد است. یک نمونه چند سال پیش که ایشون محوریت اصلی بحث هاشون فراماسونری بود، ماجرای مزخرف و بی پایه ای (استر، مرادخای و کشتار ایرانیان هخامنش توسط یهودیان) رو بیان کردندکه جز در کتب عهد عتیق (که سر تا ذیل آن تحریف رهروان کابالا هست) در هیچ سند تاریخی ثبت نشده است. برای من جالبه جناب رایفی پور و هم فکران این عزیزان مطالب مربوط به مسایل دینی رو با هزار سند بیان می کنند. اما مطالب مربوط تمدن بزرگ و شکوهمند ایران باستان را کاملا سر سری بچه گانه دنبال می کنند
ناشناس۱۴۰۶۷۹۲۱۷:۱۹:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۲۰
««جناب رائفی پور صرفا در سخنرانی‌های آتشین تخصص دارند و هیچ سابقه‌ای در هیچ زمینه دیگری ندارند.»» اگر اطلاع ندارید حتما یه سری به فعالیت های ایشون بزنید ، نوع جمله آنقدر توهین آمیز هست که اعتبار نویسنده را به باد میدهد ،
ناشناس۱۴۰۷۲۱۳۰۰:۵۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
فعلا هرچی گفته به حق بوده اگر مثل فلانی یا فلانی وابسته به چپ و راست بود انقدر تخریبش نمیکردند رایفی هر موقع خواست بره صدا سیما سنگ اندازی کردن هرموقع اومد یا ساعت هشت صبح یا یک نصف شب برنامه داشت یا اینکه مثل این برنامه ظبط شده بود و کلی سانسورش کردند
ناشناس۱۴۰۶۷۹۳۱۷:۲۰:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۲۰
دقیقا. ممنونم از شما. بزرگترین ضربه را به دین جاهلان و کسانی که به آن دین دروغ میبندند میزنند ضربه ای به مراتب مهلک تر از آنچه دشمنان میزنند. تمام راز حقانیت تشیع در رجوع به عالم نهفته است عالمانی که سالها در محضر بزرگان زانو زده و برای درک درست از دین زحمات فراوان کشیده اند و اعمالشان بالاترین چراغ هدایت و دعوت به سوی امامان شیعه هست. من هر وقت سخنان این .. را میشنوم برای نابودی دشمنان بسیار جاهل داخلی بیشتر دعا میکنم چرا که اینها دین را از ریشه قطع خواهند کرد. برای همیشه.
ناشناس۱۴۰۷۲۱۰۰۰:۵۵:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
پس چرا حوزه علمیه خیلی وقته خروجی هایی مثل امام خمینی، آیت الله بهجت و ... نداره؟؟؟ بهتره تا دیر نشده ببینید اشکال کار کجاست
ناشناس۱۴۰۷۲۷۳۰۲:۰۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اگر یک دونه از سخنرانی هاش رو کامل گوش داده باشید ویا حداقل موسسه مصاف و تولیداتش رو بشناسید کمتر در مورد این مسائل نطق می کنید اتهام زدن کار راحتی ولی تا به حال یکی از سخنرانی ها و تحلیل هاش (نه کلیپ های تقطیع شده) رو نقد نکردید چون نمی تونید روی حزب سیاسی خودتون و اشتباهاتون چشم ببندید. توی توییتر هم دیدم هر جا که جلوی رائفی پور کم میارن بهش تهمت مرتجع بودن یا خرافات یا کاسبی از دین می زنن اتهام زدن ساده ست اما رفع اتهام خیلی سخت آقای نویسنده که بدون اطلاع مطلب میزاری و کسی رو تخریب می کنی اون دنیا باید جواب بدی
حامد۱۴۰۷۴۶۷۰۹:۳۵:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۲۱
بدون اطلاع و متعصبانه حرف نزن دوست عزیز. او بی اشتباه نیست. ادعایی هم ندارد. هر جای حرفش اشتباه است با دلیل ردش کنید آزاد هستید . ولی حسادت نکنید و خیال نکنید هیچ کس حق ندارد در مورد خدا و پیامبر حرف بزند. امروز اراذل ترین افراد دین رو زیر سوال می برند کسی کاری با آنها ندارد یکی آمده دفاع کرده شما چرا عصبانی هستید. هر جای دفاعش اشتباه است با دلیل بگویید به این دلیل اشتباه است.
ناشناس۱۴۰۸۴۰۷۰۱:۴۹:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۲۲
شما را ارجاع می دهم به نظرات ایشان در مورد کرونا پیش از انتخابات و پس از آن ایشان که تحلیلگر مسائل در مقیاس جهانی هستند چطور نتوانستند خطر واقعی کرونا را تشخیص دهند؟ این یک مورد نزدیک و قابل بررسی
ناشناس۱۴۱۰۴۲۶۱۶:۴۸:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۲۳
دقیقا کدوم نظر، عصر آزادی اطلاعاته دوتا لینک بفرست؟
ناشناس۱۴۰۶۷۹۸۱۷:۲۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۲۰
.. جدید دوستای ایشونن می خوای دعوت نشه؟
ناشناس۱۴۰۶۸۰۹۱۷:۳۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۰
زیاد شلوغش نکنید اتفاقا طیفی که اکنون در راس صدا و سیماست از این طیف ..است.دوستان و هم فکر خودشون رو دعوت دادن دیگه
ناشناس۱۴۰۷۱۹۸۰۰:۴۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اینطور نیست مثلا شب یلدا و سال تحویل رشیدپور اوردند
م مرادی۱۴۰۶۸۱۷۱۷:۳۹:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۰
آیا نظر شما نویسنده محترم این است که محبوبیت آقای رائقی پور تنها به دلیل آتشین سخنرانی کردن هست؟ آیا برای شما یا آن بسیار کارشناسان مهدویت امکان نقد سخنان ایشان ممکن نیست؟ آیا سخن ایشان درباره داعش درست است یا نه؟ آیا قبول ندارید که ایشان یک رسانه قدرتمند در جبهه حق است (مشابه آقای قرائتی)؟ آیا نظر شما این است که تنها راه عالم شدن در یک موضوع از طریق دانشگاه و حوزه است؟ آیا به مطالعات میان‌رشته‌ای اعتقاد دارید؟ آیا آقای رائفی پور را یک فرد کثیر الحضور در صدا و سیما میدانید یا قلیل الحضور؟ آیا فکر می‌کنید در این وانفسای قلت افراد متاثر در جبهه حق درست است که خودی‌ها را بکوبیم؟ آیا واقعاً رائفی پور را به مثابه یکی از بسیار سلبریتی‌هایی که برای مجری گری و .. در صداوسیما حضور دارند میدانید؟ عنوان خودم را نوشتم که بدانید فردی هستم که از همین دانشگاه‌ها مدرک گرفته و نظری مخالف شما را دارد. بیایید با هم کار کنیم و با سخنان خالی همدیگر را نکوبیم. رائفی‌پور بی عیب نیست اما بسیار مفید است و جای او و نحوه نگاه و طرز بیان او در صداوسیما خالی است. دکتر مهدی مرادی عضو هیئت علمی دانشگاه
ناشناس۱۴۰۷۲۶۶۰۱:۵۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
داوری بنده درباره رائفی پور بر اساس مطالبی است که می گوید و بسیار بی منطق است. من هیچ مهدی مرادی هیات علمی دارای دکترا مرتبط با این مباحث پیدا نکردم. هیچ فردی بین جنابعالی و بقیه مردم وقتی در امور غیر تخصصی حرف می زنید نیست.
رضا۱۴۰۷۳۱۰۰۳:۰۱:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
در زبان فارسی آیا واژه ها یی که معادل کثیر الحضور و قلیل الحضور باشد، نداریم؟؟
محمد۱۴۰۷۴۰۸۰۷:۵۴:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
دكتر جون سلام مشكل اينجاست كه خودمون رو جبهه حق بدونيم و غير خودمون رو باطل! يك مبحث علمي هست به اسم ethnocentrismكه پيشنهاد مي گردد مراجعه نماييد.
ناشناس۱۴۰۷۴۸۶۰۹:۵۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اولا من هم می توانم بنویسم فلانی استاد تمام دانشگاه شریف هستم این که دلیل نشد ثانیا نوع استدلالهایتان در دفاع از وی منطقی نیست باید دید کسی که رشته تحصیلی اش حسابداری است چقدر در زمینه مهدویت مطالعات داشته و در مقابل کدام اساتید زانو بر زمین زده که حالا خود را صاحب نظر می داند این افت از زمانی وارد کشور شد که عالمان فرهیخته را کنار زدیم و میدان را به مداحان کم سواد که سطح دانششان در مقابل علمای طراز اول مثل دریاچه ارومیه در مقابل اقیانوس آرام است سپردیم
عرفان۱۴۰۶۸۲۵۱۷:۴۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۰
به جرات میشه گفت در زمینه انتشار مطالب دینی ، حوزه و دانشگاه چند قدم از موسسه مصاف و آقای رائفی پور عقب هست و همچنین نویسنده این مطلب از بحث ها و موضوعات سخنرانی آقای رائفی پور خبر ندارند و یا اگر با خبر هستند حتما برای نقد این مطلب را ننوشتند ، فقط برای کوبیدن و ..شخصیتی ، اینگونه به آب و آتش میزنند . سالهاست که ایشون برای رضای خدا به انتشار مطالب دینی و ایجاد کمپین هایی مثل شفافیت آرا در مجلس مشغولند. امثال شما غیر از .. کار دیگری انجام ندادی ، البته بالا رفتن محبوبیت ایشون نشون میده که تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ
ناشناس۱۴۰۷۶۵۹۱۲:۲۱:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اگر صحت داشته باشد وای به حال حوزه و دانشگاه
ناشناس۱۴۰۷۱۸۱۰۰:۲۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
تا وقتي از همه طيف ها وقشرها وبويژه جوانان در بر نامه هاي تلويزيون دعوت نشوند نميشود گفت رسانه ملي در واقع همان رسانه ميلي باقي مي ماند
ناشناس۱۴۰۷۱۸۷۰۰:۲۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
مدیر شبکه ۳ از همفکران ایشان هستند و باید منتظر دیدن بیشتر ایشان در وجهه کارشناس در باره همه مسائل سیاسی اجتماعی دینی پزشکی علمی فضایی هوایی دریایی ووووو باشیم چون به قول نویسنده بزرگوار ایشان مریدان بسیاری دارند
علی۱۴۰۷۱۸۹۰۰:۲۵:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
این همه آدم عجیب و غریب و سلبریتی با اخلاق و بی اخلاق دعوت شد توی صدا و سیما با اومدن دکتر رائفی پور حالا نویسنده یادش افتاده که باید نقد کنه و این سلبریتی بازی تموم بشه
ehsan۱۴۰۸۴۲۹۰۳:۴۰:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۲۲
دکتر رائفی پور ?!!!
Bagheri۱۴۰۷۱۹۰۰۰:۲۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
در اینکه با دیدن چندین سخنرانی از اقای رائفی پور کاملا سطح سواد و نوع دیدگاه ایشان کاملا مشخص می‌شود، از نظر نویسنده این خبر اگر کسی مثل زیبا کلام در آن برنامه حضور داشتند باز هم از سلبریتی زدگی این جامعه و رسانه ها صحبت میکردید.
ناشناس۱۴۰۷۱۹۲۰۰:۳۴:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
میزان دفاع از رائفی پور ترسناک است. رائفی پور نماد سقوط جایگاه منطق، دانشگاه و با تاسف حوزه است. یک نفر بدون دانش کافی، با استدلال هایی که هرکس اندکی تفکر منطقی و انتقادی بداند آنها را نادرست می شمارد، این همه طرفدار دارد. برای آینده این مملکت باید ترسید.
موسوی اصفهان۱۴۰۷۱۹۷۰۰:۴۱:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
بعض چشمتونو کور کرده رایفی پور را با سلبریتی های بی سواد مطلوب و مرغوب و دلداده غرب و برنامه پر از نفوذ پایتخت ۶ یکی میکنید شما تو کدام جبهه قلم میزنید !!!!
حسن۱۴۰۷۱۹۹۰۰:۴۶:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اگه انتقادی به حضور یا حرفهای ایشون باشه, اصولا باید از طرف متخصصین دین و مذهب باشه, نه غیر از آنها, منم موفقم که افراد صرفا از طریق مدارک دانشگاهی با سواد نمیشن. و این نکته هم مد نظر باشه, خیلی از خبرنگارهای محترم, در اکثر حوزه ها نظر میدن, و تحلیل میکنن, به جای اطلاع رسانی. نمونه اش همین متن بالا.
ناشناس۱۴۰۷۲۰۲۰۰:۴۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
رایفی با تلویزیون مشهور نشد وابسته به گروهی هم نیست کار خودشو پیش میبره صداوسیما بمونه برای اصولگراها و اصلاح طلبها
ناشناس۱۴۰۷۲۰۴۰۰:۴۹:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اگر به جایی از حرفهای ایشون نقدی دارید بگید به حرف بنگر نه به گوینده... از صبح تا شب تو این ایام انواع و اقسام افراد مختلف و مطالب بی محتوی پخش می‌شود نقدی به آنها. ندارید بعد بدون دلیل این فرد رو نقد میکنید؟ بعد مگر دانشگاه و حوزه تنها راه کسب علم هست؟
جواد۱۴۰۷۲۱۵۰۰:۵۸:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
سلام علیکم .جای بسی تاسف است که آقای کریم پورهمچین تحلیلی نموده. کاشکی ایشان کمی به خودشان زحمت می دادندوبیشترراجع به استاد رایفی وتحقیق می کردندشایدکمترکسی را بتوان یافت به این زیبایی وبه روزعلوم اصیل اسلامی شیعی بیان نماید.من یکی از طرفداران جدی سایت الف هستم مسئولین این سایت عزیزاستدعادارم اجازه ندهنددیگراینگونه تحلیل های آبکی حسودان منعکس نمایند باتشکر
محمد۱۴۰۷۲۱۶۰۰:۵۸:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
باید چشم ها شست جور دیگر باید دید- هنوز کرونا خیلی از ماها را بخودمان نیاورده نویسنده محترم چقدر از نظریات اقای رائفی پور خبر دارند الحمدلله ایشان یکی از کسانی است که سالهاست که مستند صحبت میزنه چرا جوابش را مستند نمی هید اگر راست میگویید. منصف باشید سلبریتی خوب بسیار هم مفید هست بیایید معیار سلبریتی خوب را مشخص کنید. بهر حال خدمتی که ایشان به نسل جوان کرده فکر نمیکنم کمتر کسی کرده باشد.
ناشناس۱۴۰۷۸۹۳۱۵:۰۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
بدا به حال ما در کشوری که به بزرگان فرهنگ این سرزمین مثل استاد فروزانفر و دکتر زرین‌کوب یا فروغی تهمت فراماسون و نفوذی و خائن بودن می‌زنن، واقعاً ترسناکه که عده‌ای امثال رائفی پور را منشأ خدمات علمی و فرهنگی می‌دانند
ناشناس۱۴۰۷۲۱۷۰۰:۵۹:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
برای صداوسیما امثال رستمی خوبه که هرچی دلش خواست بگه
رضا۱۴۰۷۲۱۸۰۰:۵۹:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۲۱
حالا هر شبتلویزیون با چند تا از این مثلا سلبریتی های هنرپیشه مصاحبه میکنند تو برنامه های مختلف. چی شده که تا نوبت به این آقا رسید که اصلا سلبریتی هم نیست و یک سخنرانه صدات دراومده؟؟؟
ناشناس۱۴۰۸۹۷۹۱۹:۳۶:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۲۲
آن سلبریتی ها ادعا دین وایمان نمی کنند
عمران۱۴۰۷۲۳۸۰۱:۱۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
بحث تخصصی کیلویی چند است؟ مردم دنبال مسائل جذاب هستند، صدا و سیما هم برای فروش آگهی و افزایش بیننده نیاز به پخش برنامه های جذاب دارد، هر چند که این برنامه ها از حقیقت دور باشند مهم نیست، مهم مایه تیله است دلبندم.
لک۱۴۰۷۲۶۲۰۱:۴۲:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
من هرچی دیدم و گشتم کار درست تر از ایشان ندیدم.ازش هم پرسیدن تو پیشگوی ایران هستی بنده خدا کحا پیاز داغشو زیاد کرد؟گفت اینل اتفاقاتیه که آدم با کمی مطالعه میشه حدس زد.حالا آقای نویسنده تو چته؟دردت چیه؟ناراحت چی هستی؟
کوهدشتی۱۴۰۷۲۶۳۰۱:۴۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
این کجاش سلبریتیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از این پاکتر و دانا تر داریم مگه؟بب۷شید که ایشان هم نرفتند دکترای قلابی بگیرند
ناشناس۱۴۰۷۲۷۰۰۱:۵۷:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۲۱
.. بعید بود همچین نوشته‌ای الان رائفی پور سلبریتی محسوب میشه جدا یا رشید پور که میگه من تو صدا و سیما صاحب ملک هستم بعدش همین 20 دقیقه که به زور ضبطی بودن پخش شد .. همه واکنش نشون دادن مگه نون شما رو آجر کرده چرا صحبت هاش رو منطقی نقد نمی کنید هر جا کم آوردید به مدرکش گیر دادید مگه شما آقایون دکترهاچه گلی به سر مملکت زدید هر جا هم که رائفی پور دعوت به مناظره می کنه شروع می کنید به ..بازی در آوردن ببینید تو فضای مجازی ضد انقلاب بهش تهمت صیغه زاده بودن زدن شما هم که چپ و راست گیر میدید بهش و مسخرش می کنید آقای به ..انقلابی بهت پیشنهاد می کنم بری یه دو سه تا از سخنرانی هاش رو گوش بدی بعد بیای تو سایتی مثل الف راجع بهش متن بنویسی و نطق کنی
صائب۱۴۰۷۲۷۱۰۱:۵۸:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
تابلو هست میخوای جناب رائفی پور رو بکوبی نویسنده جان، دنبال بهانه های بنی اسرائیلی نباش، منصف باش. ایشان در چارچوب تعاریف صداوسیما سخنانشون رو ایراد کردن و این ربطی به سخنرانیها در زمان و مکان های دیگه نداره، من به شخصه از حرف های ایشون همیشه چیزهای خوبی برداشت کردم و اتفاقا بسیار هم برام اثر گذار بوده، کمتر کسی چنین اثرگذاری مثبتی داره
ناشناس۱۴۰۷۲۷۵۰۲:۰۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
این آقا اگه مثل منِ کارگر ۶ ماه حقوق نگیره، ببینم زبونش همینجور بلبل هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۰۷۲۸۳۰۲:۲۰:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
بازهم نقد شخصیت استاد. هیچ وقت نتونستید درمورد مباحث ایشان نقد کنید چون حرفی برای گقتن ندارید و تنها با دامن زدن به مطالب بی اساس عقده های روانی خود را خالی میکنید.
ناشناس۱۴۰۷۲۸۷۰۲:۲۲:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
نکنه انتظار داشتین با زیباکلام درباره مهدویت و علائم ظهور گفتگو کنند !!!
ناشناس۱۴۰۷۲۹۵۰۲:۳۰:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
تو خیلی از مناسبت ها پیش میاد که تو ویژه برنامه ها تو یکی دو ساعت ده ها نفر از شخصیتهای مشهور از قبیل بازیگرها، خواننده ها، ورزشکارها، مجری ها و .. رو دعوت می کنند با سلایق و دیدگاه های مختلف و کمتر پیش میاد که کسی رو سرزنش کنند که چرا فلانی رو دعوت کردی؟ (دقت کنید که من ویژه برنامه ها رو میگم نه برنامه های تخصصی گفتگو محور) حالا بعد از مدتها یکی از این ده ها دعوت شده آقای رائفی پور بوده که چند دقیقه ای باهاش صحبت شده. اینقدر حساسیت به خرج می دهید که چرا از این شخص دعوت شده. و ایشون غیر از سخنرانی هیچ هنری نداره. در حالیکه اگه سخنرانی های ایشون رو گوش کنید می بینید که در خیلی از زمینه ها درست میگویند. فعالیتهای عملی موثر و متعددی هم تو حوزه های مختلف از جمله تکنولوژی های نوین و مورد نیاز جامعه توسط متخصصان گوناگون زیر نظر و با مدیریت ایشان تو موسسه مصاف بدون هیچ هزینه و بودجه دولتی در حال انجام است. منتها متاسفانه در سکوت خبری پوشیده می ماند. کاش خیلی از مدیران ما یک پنجم ایشان مثمر ثمر بودند. بهتره یه مقدار تحمل و تامل خود را بالا ببریم.
مهدی . ز . ک۱۴۰۷۳۲۰۰۳:۱۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
جناب برادر سلام. اول خودت را ببین و بعد در مورد دیگران نظر بده. تخصص شما چیست؟ ضمنا شما صحبتهای ایشان را گوش دادید که میگویید بی تخصص؟ من فالوور ایشون نیستم. اگر میخواهید عاشق دین و خدا و قرآن شوی و درک درستی از رسولخدا اهل بیت داشته باشی بنشین چند ساعت حرف ایشان را گوش بده تا بعد میفهمی که شما در جایگاه نظر دادن در مورد ایشان نیستید. خدا شما و بنده را به راه راست هدایت کند.
حمید۱۴۰۷۳۳۶۰۳:۵۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
دروود بر نویسنده محترم جناب کریم پور مطلب بسیار جالبی بود که با شجاعت بیان شد ۱- متاسفانه نگرش مسولین صدا و سیما از یک جریان خاص و کاملا شناخته‌ شده می باشد و دعوت از چنین افرادی طبیعی هست ۲- در تایید صحبت نویسنده آقای رائفی پور دقیقا احساسات جوانان را نشانه گرفته ، شور آفرینی بدون معرفت خیلی می تونه برای جامعه خطرناک باشه، مثل آبی که پشت یه سد ضعیف جمع بشه ، به نمونه کوچکی که‌جدیدا پیش اومد تخریب درب حرمین شریف توسط همین جوانهای انقلابی و پرشور بود و یا حمله و توهین به سخنرانانی دگر اندیشی که به صورت رسمی به شهرهای مختلف دعوت میشن ۳- اصطلاحات‌جبهه خودی و جبهه حق که علاقمندان این افراد برای خودشون انتخاب می کنند خیلی خطرناکه متاسفانه افرادی که اکثرا هم جوانهای کم سن و سال هستند و‌این افکار و پیگیری می کنند خودشون و معیار حق و حقیقت می دونند ۴- مقایسه ایشون با آقای قرائتی توسط خواننده ای که خود را استاد دانشگاه می خواند بیشتر به جوک شبیه بود جناب قرائتی فردی تحصیلکرده ، صاحب کتاب ، صاحب تجربه و‌فارغ از خط بندی های سیاسی است و ایشون صرفا در مورد تخصص خودشون که تفسیر هست صحبت می کنند آقای رائفی در مورد هر چیزی صحبت می کنه ، چه آثار علمی مکتوب و چه تجربه ای و چه مقاله ای در نشریات معتبر از ایشون هست ؟؟ شاخص عالم بود چیه آقای استاد دانشگاه‌ ؟؟ ۵- اینکه ایشون رو یه سلبریتی هم بنامیم اشتباه هست سلبریتی بواسطه هنرش شناخته میشه ، ریشه مردمی گسترده داره ایشون فقط در میان معدود دوستان همفکر خودش شناخته شده هست و به لطف تریبون های که در اختیارش قرار گرفته میشه در جامعه مطرح میشه ۶- تنها راه عالم شدن اگر از راه دانشگاه و‌حوزه نباشه که قطعا هست، وجود رزومه علمی و مقالات و‌ تحقیقات معتبر در نشریات علمی دنیا هست نه در یه کانال خاص
احمد۱۴۰۸۴۳۴۰۳:۵۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
یک نفر توی حوزه علوم انسانی نام ببر که از ایران در سطح جهان و مقالات معتبر شناخته شده باشه تازه اینجا حوزه مهدویت هست که جای خود دارد
ناشناس۱۴۰۷۳۳۸۰۳:۵۷:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
عجیبه..صدا سیما که دست دوستان همیت آقا است...دیگه چی میگه؟ اینم بنداز گردن موسوی و خاتمی
ناشناس۱۴۰۷۳۴۰۰۴:۰۱:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۲۱
واقعا برای سایت الف ک غالبا اخبار رو از اونجا دنبال می کنم متاسفم از بابت همچنین تحلیل های ضعیف و نمی گم مغرضانه.. خواهشا به نظرات و ایده آل های مخابطتانتان احترام بگذارید..
میثم۱۴۰۷۳۴۶۰۴:۵۳:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
قبلا در مورد الف نظرم را گفتم اما در مورد استاد رائفی پور شنیدن صدای حق برای دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب سخت است وایشون دقیقا مشکلش اینه که داره حرف حق میزنه برا همین از همه طرف میکوبنش در ضمن طرفداران ایشون از همه اقشار هستن چشم ها رو باید شست اخوی
ناشناس۱۴۰۷۳۴۷۰۴:۵۶:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
ايشون خيلي هم كارشناسه حسودي نكنيد لطفا
حالا بماند۱۴۰۷۳۵۶۰۵:۱۰:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
متاسفانه جناب رائفی پور مسیر خودش رو مشخص نمی کنه این که آدم توی هر حوزه ای وارد بشه یک بحثی راه بندازه و تموم بشه و بعد دوباره وارد یک حوزه دیگه ای بشه به درد جامعه نمی خوره و مشکل گشا نیست فقط باعث شهرت تحلیلگر میشه اگر جناب رائفی پور فقط در یکی از حوزه اسلحه شناسی .جن شناسی.آخرالزمان .عرفان های نوظهور یا تاریخ اسلام و ایران وارد میشند و پیگیری میکردند بهتر نتیجه میگرفت
ناشناس۱۴۰۸۸۲۷۱۶:۲۶:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
استاد مطهری هم در زمان خودشون مهمترین نقدی که بهشون داشتن این بود که چرا در همه زمینه ها ورود پیدا می کنید در صورتی که ایشون هر جا نیاز به کار می دید وارد می شدند و آن زمان آتش به اختیار بودند.روحشون شاد
ناشناس۱۴۰۷۳۵۷۰۵:۱۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
یعنی منظورتون اینه که حتما باید یکی از این بازیگر دوزاریا میومد. چون تو خیلی از این مناسبت های اینچنینی همین بازیگرا اومدن و کلی ..پرت گفتن و شما هم صدات درنیومد.حداقل ایشون با پشتوانه تحقیقیاتی که در زمینه مهدویت دارن صحبتهاشون باسند است.ما که استفاده کردیم شما هم ایکاش گوش میکردی بعد نقد میکردی
ناشناس۱۴۰۷۳۵۹۰۵:۲۷:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۲۱
آقای رائفی پور اگر تعریف سلبریتی را بدانیم تعریف شبکه های تلویزیونی یا اجتماعی را هم بدانیم راحت میشود دلیل عشق وعلاقه این دوتا را بهم فهمید هوش بالایی هم نمی خواهد جامعه سلبریتی را تعریف می کند سلبریتی را اینجا تعریف نمی کند مثلا محمد رضا شجریان اونور آبی ها اینها لقب ندادند مردم لقب دادند لطفا تمرین کنیدوبه بزرگترهای همفکر هم توصیه کنید بفهمید وبفهمند
عدالت جو۱۴۰۷۳۶۰۰۵:۳۴:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اگر امکان دارد فردی که در عرض اینهمه سال گذشته مقامهای بالای دولتی و ثروتش کمتر یا مساوی ثروتی بوده که قبل از ورود به دستگاه های دولتی بوده بیاورید و او را به عنوان الگوی جامعه معتقد به شیعه و عدالت معرفی فرمایید تا دیگران از وی درس زندگی و جهاد در راه عقیده را یاد بگیرند. وگرنه سخنران دعوت کردن و در مدح عدالت گفتن کاری ندارد . کسی را بیاورید که حرفش با عملش یکی باشد .
علي۱۴۰۷۳۶۹۰۵:۵۰:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اتفاقا ايشون ٤ سال پيش گفته بودن كه رئيس جمهور بعدي امريكا يك زن خواهد بود، ويديوش تو يوتيوب هست. ديگه ادم زياد پيش بيني كنه يكيش درست در مياد.
ناشناس۱۴۰۷۳۷۷۰۶:۰۱:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
سخن حق ولی جای ناحق گفته شد ضمن اینکه گفتی بقیه سلبریتی ها در زمینه ای تخصص دارند و ایشان فقط در سخنرانی آتشین؟!!! واقعا ؟!! بقیه سلبریتی ها که در هر چیزی افاضه و اظهار فضل و لحیه می کنند در چه چیزی تخصص دارند؟! در عمرشان چندتا کتاب خوندند؟! ملاک شما برای تخصص مدرک دانشگاهی است؟! واقعا چی فکر کردی
ناشناس۱۴۰۷۳۸۰۰۶:۱۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
بنظر ميرسد كه نويسنده دشمنى خاصى با رائفى پور دارد. اتفاقاً حرفهاى رائفى پور خيلى منطقى تَر از از خيلى اقايون ديگر است.
پیروز۱۴۰۷۳۸۷۰۶:۳۹:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
نمی دونم چی شده که الف عزیز اینقدر تابلو و شتابزده دست به تخریب یک شخصیت مردمی میزنه کسی که قبل از هر کسی مساله سلبریتی ها رو در ایران نقد کرده الله اعلم
نوروزی۱۴۰۷۳۹۴۰۷:۰۰:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۲۱
واقعا متاسفم که شخصی مثل استاد رائفی پور با این هم سواد در همه عرصه ها که بارها شخصیت های بزرگ مملکتی را به مذاکره دعوت کرده وهیچ کدومشون جرئت نشستن روبروی ایشون را نداشتند توسط شما یک سلبریتی بدون مدرک خونده میشه. جالبه ِِِِِ. هر چقدر بالا تر دشمنان بیشتر.
ناشناس۱۴۰۷۳۹۸۰۷:۰۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
.. اولا اطلاعات رائفی‌پور در زمینه مهدویت از .. تحصیل‌کرده‌های حوزه بیشتره، البته معلومه با معلومات خودش قضاوت کرده ثانیا فقط اونجایی که به رائفی‌پور میگه سلبریتی!!!
علی۱۴۰۷۴۰۱۰۷:۱۷:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
واقعن از سایت الف بعید بود این نوشته پر از بغض و کینه رو بزاره،نگارنده چرا دلیل و سند و منطق نمیارید که مثلن فلان گفته های ایشان مشکل داشته و با توجه به آن شخص رو نقد کنه نه با یک مشت ادله تو خالی
ناشناس۱۴۰۷۴۰۹۰۸:۰۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
چه ایرادی داشت. حرف هاش رو با سند و مدرک میزنه. شبکه های دیگه می‌توانستند کارشناسان دیگر دعوت کنند که این کار را هم کرده اند. انتقاد مغرضانه را کنار بگذاریم.
سعید۱۴۰۷۴۱۳۰۸:۱۴:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۲۱
وقتی این نقد رو خوندم معنی نفوذ ستون پنجم توی رسانه رو درک کردم واقعا فکر نمیکردم یه روزی اینجوری آدمهایی که دارن از دین و مهدویت دفاع میکنن رو با اون خواننده یا بازیگر که فقط دنبال پول و اسم و رسمه تو یه خط قرار بدن و به نا حق مورد تاخت و تاز قرارش بدن من خودم تا جایی که دارم دنبال میکنم تو کشورمون آقای رائفی پور با سخنرانیهاشون هم ما رو بیشتر با امام زمان و دشمنانش آشنا کرد هم نقدهاشون به وضعیت داخلی باعث شد بفهمیم هنوز آدمایی هستن که شهامت دارن درباره مشکلات کشورمون حرف بزنن کاش ما چند تا مثل آقای رائفی پور داشتیم اونوقت وضعمون خیلی بهتر بود
ناشناس۱۴۰۷۴۱۸۰۸:۲۹:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۲۱
استاد رائفی پور تئوریسین واقعی اصولگراها ست اگر شما نمی دانید یا دوست ندارید بدانید مشکل خودتان است
مهدی۱۴۰۷۴۳۶۰۸:۵۵:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
معلوم هست که شمابدون هیچ شناختی از ایشون این متنو نوشتی..ما بسیاری از روشنگریها در مورد وقایع آخرالزمان و صهیونیست وفراماسون وشرایط ظهور وشناخت مهدویت وشناخت دشمنان داخلی و خارجی و .. مدیون زحمات این چنین افرادی هستیم ..شما چند بار ایشون رو در تلویزیون دیدی .اگر هم دعوت شده در یک کانال ویا یک زمان نا مناسب که تلویزیون بیننده خاص فقط داره دعوت میکنن ..ما هم دوست داریم از کارشناسهاومتخصصان این حوضه دعوت بشه ولی اینهایی هم که داریم اگه تازه درس خونده هم باشن در حد همون دانشگاه و حوضه میتونن فعالیت کنن نه بدرد نسل جوان میخورن نه به درد مسجد و دانشگاه جز ی تعداد انگشت شمار بقیه به خوندن چندتا کتاب بسنده کردن ایشون به نظر من جدای بحث تحصیلاتشون اطلاعات وکارنامه بسیار خوبی در بحث مهدویت دارند که میتونه جوانان و ملت مارو برای شرایط ظهور راهنمایی وآماده کنه ان شالله هرکی زحمت برای ملت وتعجیل در ظهور امام زمان میکشه خدا کمکش کنه ومشکلاتشو حل کنه خدایا در ظهور آقامون تعجیل بفرما
احسان۱۴۰۷۴۳۸۰۸:۵۷:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
ظاهرا طرفداران آقای رایفی پور ریختن اینجا. عوض دعوا ، یکی دوتا کتاب ، یا تحقیقی از ایشون معرفی کنید ما هم ارشاد بشیم. دوختن آسمان به ریسمان ، سخنرانیهای آتشین و بی معنی و استدلال، نتیجه گیریهای خنده دار رو هر کسی دیگه ای هم می تونه
احمد۱۴۰۸۸۸۱۱۷:۴۴:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۲۲
اگه کمی استدلال می فهمیدید درک می کردید که طرفداراش هم منطقی عمل کردند و می گویند حرفش رو نقد کن ولی مقایسه اش با سابریتی های بی سواد غلط هست اینکه یک نفر طرفدار هایی داره که به شدت از نقدش دفاع می کنند و نه تخریب شخصیتش خودش نشانه بزرگی اون شخصه راه باز و جاده هم دراز است اگر کاری که وی می کند شما هم می توانید یا الله
محمود کربلایی۱۴۰۷۴۳۹۰۸:۵۷:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
متاسفانه ایشان دشمنان زیادی دارند و فقط دلیلش مستقل بودن ایشان هست چون به دسته و گروهی وابسته نیست حتی در حوزه نیز انتقاداتی مبنی بر اینکه مدارک غیر مرتبط داره و چرا داخل در مسائل علمی و دینی میشود مطرح میکنند و در صورتیکه اخلاص و معرفت و نیت پاک در عمل باعث حکمت میشود و حکمت علمی است از درون قلب نشات میگیرد و مصداق بارز این حکمت آقای رائفی پور است علیرغم اینکه ایشان بسیار با هوش هستند .. به هر جهت مظلومیت ایشان بیشتر ثابت شد
ناشناس۱۴۰۷۴۴۴۰۹:۰۸:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
نوشته بیشتر بوی حسادت می‌دهد تا نقد عالمانه من خودم یک روحانی ام. اوایل که اسم رائفی پور را می شنیدم احساس خوبی بهش نداشتم بعد که چند تا سخنرانی اش را گوش دادم فهمیدم از بعضی هم لباسی های من بهتر صحبت میکنه و با مطالعه هم حرف میزنه البته بعضی ها در حد مرجع تقلید ایشون رو قبول دارن این ها هم اشتباه می‌کنند باید حد هر کسی را نگه داشت نه مثل نویسنده تخریبش کنیم ونه خیلی بزرگش. ..
حامد۱۴۰۷۴۶۴۰۹:۳۲:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
صدا و سیما در هر برنامه از بازیگران بی سواد دعوت می کند. یک بار یک فرد محقق و استاد تمام عیار دعوت کرده شما چرا عصبانی شده اید؟ نمی گوییم رائفی پور متخصص دینی است اما در زمینه های رسانه، جامعه شناسی، مسائل روز در زمینه های فرهنگی و سیاسی و برخی از مسائل از جمله بحث های روز مربوط به ظهور صاحبنظر و فردی آگاه است. هیچ اشکالی ندارد او نیز بتواند حرف خود را بزند. اتفاقا رائفی پور فردی است که مخالف سلبریتی هاست. صدا و سیمایی که در تمام برنامه ها از بازیگران بی سواد و بی اطلاع دعوت می کند یک بار هم از فردی محقق دعوت کرده.
حامد۱۴۰۷۴۶۹۰۹:۳۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
از جنبه دیگر : نویسنده این مقاله اگر اشکالی در سخنان رائفی پور دید بیان کند و کلی حرف نزند. صدا و سیما که در برنامه های نیمه شعبان هم 90 درصد مهمانانش بازیگران و خواننده های بی اعتقاد و بی سواد و فراری از مدرسه است چه اشکال دارد یک بار هم تماسی با رائفی پور داشته که فردی محقق و آگاه به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی روز است. در چنین مناسبت هایی بعضا با چند روحانی هم تماس می گیرند یا دعوت می کنند ..یا ممکن است از دیگر علمای قم باشند. یک بار هم از محقق جامعه شناس دعوت کردند. هیچ مشکلی ندارد. از او بحث های درس خارج نپرسیدند که
کاظم زاده۱۴۰۷۴۷۷۰۹:۴۷:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
فارغ از خود برنامه و قالب و محتوای ان ، خدایی نویسنده مطلب خیلی راست گفته مثلا رضا امیرخانی با مدرک مهندسی مکانیک دانشگاه شریف و گواهینامه خلبانی رو چه به داستان نوشتن و صاحب نظر بودن در زمینه ادبیات داستانی و داشتن مسئولیت در زمینه ادبیات مقاومت و پایداری؟! با استدلال جناب نویسنده، آقای امیرخانی باید در مورد پیچ و مهره و آهن آلات کتاب می نوشتند بیخود چند کتاب رمان موفق که تحلیل های اجتماعی خوب لابلای آنها دارند رو نوشته اند!!! مثال های زیادی دیگه ای مانند داشتن مدرک طبابت اطفال و مسئولیت سیاست خارجی داشتن یا داشتن مدرک کشاورزی و مسئولیت امور نظامی و .. و قس علی هذا رو میشه به این متن اضافه کرد البته اگر سانسورچی الف قیچیشو بذاره زمین
ناشناس۱۴۰۷۴۷۸۰۹:۴۸:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
منظور دوستان از تولیدات موسسه مصاف پیدا کردن سایت هایی که اجنه ادمینشون هستن و یا پیش بینی رئیس جمهور شدن یک زن؟
ناشناس۱۴۰۷۴۸۵۰۹:۵۸:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
افسوس که از امثال مرحومان بهشتی، طالقانی، طباطبایی،مطهری، شریعتی صرف نظر از تفاوت دیدگاه ها به چه کسانی رسیدیم تا ندای پرطنین اسلام برای امت پیغمبر باشند...
ناشناس۱۴۰۷۴۸۷۰۹:۵۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۲۱
رائفی پور همون نبود که میگفت این ویروس کرونا شایعه است برای انتخابات ایران هم طراحی شده؟ یعنی میشه اینقدر کسی در خیالات باشه و طرفدار هم داشته باشه؟ بابا یک کم تعصب لعنتی رو کنار بگذارید و دو سخنرانی ایشون رو اتفاقی انتخاب کنید و با عقل بسنجید مطمئنا دیگر به .. هایش گوش نخواهید داد.
عبدالله۱۴۰۷۴۹۰۱۰:۰۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
سلام متاسفم از این نویسنده از این طرز نگاهش به رائفی پور آیا سواد انسان به تحصیلات دانشگاهی اوست؟ آیا یک شخص نمیتواند با مطالعه وپژوهش صاحب تخصص شود. مگر دکتر ولایتی یک پزشک نیست اما در دیپلماسی چه میکند؟ اتفاقا سخنان و نظریه های رائفی پور میدهد در خیلی از موارد که من دیده ام علمی ودقیق است.
ناشناس۱۴۰۷۴۹۱۱۰:۰۴:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اونوقت شما اطلاعاتتون چقدر هست که اومدین به سخنرایی و حرفایه رائفی پور ایراد میگیرین
Meysam۱۴۰۷۴۹۳۱۰:۰۴:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
استاد رايفی پور از تمام اساتید حوزه و دانشگاه در حوزه مهدویت با سواد تر است
ناشناس۱۴۰۸۲۴۹۲۱:۰۶:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
آفرین دقیقا ازاین حرفافقط بوی حسادت بلندمیشه وگرنه استادحرفهای حکیمانه ای زدن که الان بیشتراونارودیدیم که حقیقت داره بدون سندیت حرف نزده
omid۱۴۰۷۴۹۴۱۰:۰۸:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۲۱
این آقا.. .. .. تو یه سخنرانی قسم میخورد که من بنا ندارم نماینده مجلس بشم، ویا میگفت تو این اوضاع کرونا ماسک زدن براش سخت نیست چون تو وضع عادی هم بخاطر اینکه مردم شناساییش نکنن مجبور ماسک بزنه و ازاین قبیل حرفایعنی بدلیل چند تا پا ممبری که پیدا کرده فکر کرده خیلی بزرگ شده نه عزیز تو دوران جوانی ودانشجویی ما هم دور امثال تو که خوب ..میگفتند و سرگرمی خوبی بودند جمع میشدیم و میخندیدیم ولی حسابی روشون نمی کردیم ،این پا ممبری های این آقا هم که احتمالا زیر 30 سال دارن دور ایشون جمع میشن و اینم خوب بلده به سبک جونا حرف بزنه و اونا روجمع کنه ،که البته این یک خصوصیت خوبه ولی برای یک آدم درس خونده با تجربه واقعا معلم. امروزه نه دانشجو واقعا دانشجو هست نه استاد واقعا استاد وگرنه ایشان خودش را استاد معرفی نمی کرد
ناشناس۱۴۰۷۴۹۶۱۰:۰۹:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
.. دوستان به کلام ملاک حال افراد است متوسل نشوید که وضع را بدتر می کند که چطور فردی مثل تتلو از نظر این اقا شده در حد حضرت علی ومعیار حق و باطل تنها یک فردی که خود را متخصص در همه مسائل می داند می تواند چنین ..
ناشناس۱۴۰۷۵۰۲۱۰:۱۶:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۲۱
واقعا متاسفم از نقد نا منصفانه شما....
ناشناس۱۴۰۷۵۰۶۱۰:۲۱:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۲۱
کسی که صرفا به واسطه ی سخنرانی و اکثر در جوامع دانشگاهی مشهور میشود مطمئنا سواد کافی در حوزه‌ی آنچه میگوید را دارا است
ناشناس۱۴۰۷۷۵۵۱۳:۲۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
حرف زدن در مجامع دانشگاهی دلیلی بر با سواد بودن نیست اگرم باشه دلیل بر منصفانه بودن نیست
مهدی۱۴۰۷۵۰۷۱۰:۲۱:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
چرا وقتی بازیگر میارن تو تلوزیون راجع به دین صحبت کنه لال میشین!!! الان واسه ما دم از حوزه و دانشگاه میزنین
محسن۱۴۰۷۵۱۳۱۰:۳۲:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۲۱
رائفی پور اونقدر کارش درست بوده که خیلی ها رو سوزونده
ناشناس۱۴۰۷۵۲۶۱۰:۴۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
معنی سلبریتی رو میدونی ؟
ناشناس۱۴۰۷۵۳۰۱۰:۴۸:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
تشبیه نحوه بستن موی زنان با کوهان شتر عمق استدلال های غیر منطقی ایشان را نشان روشن میکند
ناشناس۱۴۰۸۴۶۳۰۵:۲۲:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
اینکه که دیگه تشبیه ایشون نبود حدیث معصوم بود
حمیدرضا۱۴۰۷۵۳۳۱۰:۵۰:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
نقدت خیلی سطحی بود، کاش برای اثبات بی سوادی و بی تخصصی رائفی پور حداقل دو تا سخنرانی ازش گوش می کردی بعد چندتا از نظراتش رو رد می کردی و آبروش رو می بردی، صد بار گفتی مدرک نداره، سواد نداره و... مدرک نه سواد میاره نه شعور... حاج قاسم با مدرک دیپلم، دنیا رو تکون داد اینقدر مدرک، مدرک نکنید،
محسن۱۴۰۷۵۳۸۱۰:۵۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
کسی که روزی بیش از ۱۵-۱۰ ساعت مطالعه می کنه از بسیاری از دانشگاهیان ما با سواد تره. توانایی که ایشون در جذب جوانان به جبهه حق داره رو سازمانهای عریض و طویل با بودجه های میلیاردی ندارن.
ناشناس۱۴۰۷۵۴۲۱۰:۵۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
لااقل اقامت کانادا رومثل دوستان شما نداره. چندین سال که در صدا و سیما هستید یک روز ایشون اومد.چرا می سوزی؟
ناشناس۱۴۰۷۵۵۳۱۱:۰۶:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۲۱
عجیبه من تقریبا تمامی اخبار و آدم ها رو در جمهوری اسلامی دنبالکرده و میشناسم ولی این آقا را فقط گاهگاهی اسمش را میشنوم و اصلا نمیدانم که نظر ایشان چیه فقط حس میکنم نمیدونم چی بگم آدم مهم و جدی ای نیست. ولی نظریه ها ی بالا چیز دیگه ای رو میگن .
احسان۱۴۰۸۴۸۰۰۶:۴۴:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۲۲
توصیه میکنم فقط یکی از سخنرانی ها رو کامل ببینی و بشنوی بنظرم بعدش نظری متفاوت خواهی داشت خیلی راحته
مهدی۱۴۰۷۵۵۵۱۱:۰۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اتفاقا تنها بهترین فردرو دعوت کردن
محمد۱۴۰۷۵۸۲۱۱:۳۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
همین آقایی که معتقده به خاطر مدرک تحصیلی باید آقای رائفی‌پور با تمام مطالعات و پژوهش‌های گسترده رو بایکوت کنیم احتمالا فردا بیاد یه مقاله در مورد مضرات مدرک زدگی و مدرک گرائی بنویسه عزیز چندتا مدرک می‌خوای برات بفرستم
ناشناس۱۴۰۷۵۸۴۱۱:۳۱:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
ببخشید به نظرم بهتر بود به جای صحبت های الکی به حرف استاد بپردازیم و به نقد صحبت های ایشان البته که شخصیت ایشون هم قابل دفاع است مگه امام علی ع نفرمودند به گفته نگاه کنید نه به گوینده البته مشخص است که شما اعتقادی به این صحبت ها ندارید و اگر داشتید از این صحبت ها دست بر میداشتید و به نقد صحبت های ایشون به شکل علمی می پرداختید
ناشناس۱۴۰۷۵۸۹۱۱:۳۴:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
تا وقتی امثال آقای رائفی پور هستند نباید ترسی از تهاجم فرهنگی داشته باشیم چون اینها به تنهایی دوست ها را به دشمن تبدیل می کنند، اسلام را به انحراف می کشند
اسماعیل۱۴۰۷۵۹۰۱۱:۳۴:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۲۱
شما اصلا نمی دونید رائفی پور کی هست؟ سال هاست که داره در زمینه مهدویت کار می کنه و اگه یه سرچ کوچیک در مورد مهدویت کنید به نام ایشون می رسید. ایشون سلبریتی نیستن ، از اون سلبریتی هایی که میارن و در مورد همه چیز نظر می دن
ناشناس۱۴۰۷۵۹۲۱۱:۳۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
استاد راءفی پور باسوادترین سخنورترین وعالم ترین سخنرانی بودند که انقد صریح زیبا ساده وروان سخن گفتن من خودم تک تک سخنرانی هاشون رو دنبال میکنم وکلی تو زندگی به کارمیبرم وبالارفتن اطلاعات سیاسی اقتصادی مذهبی و فرهنگی ام را میدن ایشون هستم ۱دنیا ازشون ممنونم
ناشناس۱۴۰۸۳۱۴۲۲:۵۹:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
کاملا مشخصه چقدر ایشون روی سوات شما(بخونید سواد) تاثیر داشته که «مدیون » رو می نویسید «میدن »
ناشناس۱۴۰۸۸۵۹۱۷:۲۱:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۲۲
شما هیچ وقت موقع نوشتن اشتباه تایپی نداشتید ،لُب مطلب را ببینید بدونه بغض و کینه.
ناشناس۱۴۰۷۵۹۷۱۱:۴۱:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۲۱
محسن کریم‌پور ; در این چند سال چیزی نمی گفتی . چی شد یک دفعه خواستار کارشناس دینی شدی؟
علی۱۴۰۷۵۹۸۱۱:۴۳:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
معمولا درشبکه ها و سایتها فقط همین فالوورها وبقیه مرتب فعال هستند که اینها حداقل پر سروصدا وبا هیاهو حداکثر هستند ومعمولا تعاملی هم با حداکثر آرام ندارند اصولا با خودشان هم تعامل ندارند چه برسد به بقیه.از زمان انتخاب پر شبهه روحانی با همین حداقل پر هیاهو تا دلت بخواد پاشون به تلوزیون باز شد وقتی آقای آشنا رو میگذارند مشاور فرهنگی وصدا وسیما تو مملکت فاتحه فرهنگ خونده است
ناشناس۱۴۰۷۶۱۰۱۱:۵۵:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
فرق نمیکنه یا همه طرفها باید در تلویزیون تریبون داشته باشند یا هیچ کدام هم آقای صادق زیباکلام هم آقای حسن عباسی باید زمان و امکان بحث آزادانه علمی را داشته باشند
علی 671۱۴۰۷۶۲۰۱۱:۵۸:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
برنامه های دیگر بهتر هستند همین مدیری خودمان برای دور همی چقدر می گیرد و چه می کند این دورهمی است .عده ای را جمع می کند به عنوان مستمع سخن های خودش و یک سیلبرتی عین خودش و بیخودی حرف های تکراری و .. می زند .بیخودی می خندد و برای خالی نبودن عریضه یک مشت خوانند ه که معلوم نیست چی می خوانند فقط ادا در می آورند دعوت می کند می شود دور همی .یک برنامه نخواستنی و یخ و بیمزه .مردم اگر تماشا می کنند .درد بیکاری و چون حوصله شان سر رفته و چاره ای ندارند .از اجبار تماشا می کنند .نفعی برای مردم نیست ولی میلیاردی مدیری می برد با این برنامه یخ و نخواستنیش ..خندوانه همین طور با دروغ و ادا های سیلبرتی معروفش که حتی کشور خودمان را قبول ندارد و بچه اش را در خارج به دنیا می آورد با پول بیت المال این کشور و ما در صورتیکه کشور و خود ما را قبول ندارد .ولی پول های هورتمان خوب است .
علی۱۴۰۷۶۴۴۱۲:۱۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۲۱
به جز اندک ادمهایی دیگر ادم امام زمانی تراز رائفی پورندیدم بایدهم ایشون دعوت میشد نکنه انتظارداشتی اقایان اشنا یا مطهری یازیباکلام دعوت بشن
ناشناس۱۴۰۷۶۵۰۱۲:۱۹:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
میشه بگین غیر از این دفعه آخرین باری که ایشون رو در تلویزیون دیدید کی بود؟
ناشناس۱۴۰۸۲۶۸۲۱:۲۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
فقط همین یک بار هم سخته برای برخی ..
ناشناس۱۴۰۷۶۶۱۱۲:۲۱:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
حرفهایی که میزنه با سندو مدرک.خودش هم احتباجی به دیده شدن نداره.ستون پنجم روباید تو خبرگزاریهای مدعی جستجو کرد
بی نام۱۴۰۷۶۷۷۱۲:۳۲:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
ایشون از کی تا حالا سلبریتی شدن. خدا رو شکر که حرافها دایم القاب خوب بهشون داده میشه.خخخخخخ
رضا۱۴۰۷۶۸۷۱۲:۴۳:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
واقعا جای تاسفه که رائفی پور را با سلبریتی های بی سواد مقایسه می کنید نویسنده متن خودش را به آن راه زده است
زهرا۱۴۰۷۶۹۲۱۲:۴۷:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
رائفی پور چه ربطی داره ب سلبریتی بهتره یکم راجع ب موسسه مصاف تحقیق کنید بعد بنویسید
ناشناس۱۴۰۷۷۴۴۱۳:۱۶:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
ایشان متخصص آسمون ریسمون کردن هست و تریبون هم دارد و یک سری ادم هم دوست دارند
مجتبی۱۴۰۷۹۸۴۱۶:۲۴:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
باسلام و احترام به نظرات همه ، من یک دبیر هستم و تا به حال چندبار سخنرانی های آقای رایفی پور را در کلاس های مدیریت خانواده با محوریت ازدواج پخش کرده ام که بسیار مورد استقبال قرار گرفته در ضمن تا جایی که من می دانم اغلب دانش آموزان دبیرستانی با سخنرانی های ایشان آشنایی دارند ایشان کسی است که گفتمان مهدویت و خودباوری را در میان دانش آموزان و دانشجویان رواج داده است پسر 17ساله من خیلی آدم مذهبی نیست ولی به شدت به سخنرانی های وی علاقه دارد و آنها را تعقیب می کند تاثیر کلام او بیشتر از معلم دین و زندگی است در ضمن کسانی که او را صرفاً یک سخنران آتشین می دانند بهتر است خودشان به شکل آتشین انتقاد نکنند بلکه به شکل مصداقی ومستدل، در پایان باید گفت هیچ کس مصون از خطا نیست ولی می توان نتیجه گرفت علت جذابیت رایفی پور پس از این همه سخنرانی آتشین، تکرار و خطا اندک می باشد
ناشناس۱۴۰۸۴۰۳۰۱:۳۸:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۲
داداش آسمون ریسمون نکرده یه سخنرانی از استاد بیار که آسمون ریسمون کرده هرچی گفته با مدرک و مستند بوده خدا خیرش بده منکه براش دعا میکنم
آرش۱۴۰۷۷۹۸۱۳:۵۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
.. چنین دیدگاهی واقعا عجیب بود!!!!! با طرز تفکر افرادی مثل آقای کریم پور که تفاوتی بین رائفی پور و یه سلبریتی پوپولیسم و عشق شهرت قائل نیستند توقع اصلاح تلویزیون میشه داشت؟!!! من هم موافق کمتر تریبون دادن به سلبریتی های .. و نان به نرخ روز خور هستم امانه فردی مثل رائفی پور که دلیل واسه حرفاش داره و پای حرفشم وایمیسته فحششم میخوره تا سلبریتی های پر توقع و غرب زده دو تابعیتی که حتی رگه های وطن دوستی رو دارن تو مردم خشک میکنن. واقعا خنده دار بود بیشتر!!!جدی میگم!!!تحلیل خنده داری بود.
ناصر۱۴۰۷۹۰۰۱۵:۰۹:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
مشخصه که استاد رائفی پور خوب جایی رو زده که دارید تخریبش میکنید. ترس از حضور دائمی استاد در تلویزیون بدجور وحشت بوجودتون انداخته.
مسگر۱۴۰۷۹۸۲۱۶:۲۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۲۱
به نظرم تحلیل های ایشون بسیار کارشناسی شده است بفرمائید کدوم نکته ایشون غیر کارشناسی بوده
مهدی۱۴۰۷۹۸۳۱۶:۲۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
.. مطمینم که استاد در مسیر درستی قدم برداشته و انشا ا.. خدای عزیز کمکش میکنه
عاشق سردار دلها۱۴۰۷۹۹۰۱۶:۳۱:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
لطف کنید حرف .. کمتر بزنید این اقا مقاله داده است یا نداده تخصص دارد یا ندارد اگر حرف اقای رائفی پور بی منطق است خود شما یا هر استاد متخصص دینی یا سیاسی که میشناسید را که مقالهای فراوانی هم داده است بیاورید یک برنامه زنده بگذارید این دو نفر با هم مناظره کنند مردم قضاوت خواهند کرد چه کسی تخصص و منطق دارد چه کسی بیسواد است این همه سال اقای رائفی پور تو سخنرانیهاش میگه هر کس به حرفهای من نقد دارد مناظره بگذارد با هم گفتمان کنیم و حرف خود را اثبات کند تا به امروز هیچ متخصص یا مقاله نویس مشهوری جرئت انجام این کار را نداشته است این نشاندهنده این است که اقای رائفی پور حقیقت را میگوید پس لطف کنید حرفهای بیسوادان را تکرار نکنید
ناشناس۱۴۰۸۰۱۱۱۶:۵۴:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
رائفی پور خوب میشناسم و مخاطب سخنرانی هاش هستم. نه اصولگراست نه اصلاح طلب بلکه یه انقلابی، شما هم اگه مرد هستید و.. بیاید باهاش مناظره ..
ناشناس۱۴۰۸۰۶۲۱۷:۴۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۲۱
عکسش در کنار تبریزیان نشان دهنده طرز فکرش هست
کوروش۱۴۰۸۰۸۸۱۸:۰۶:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
رائفی پور حرف نداره. هنوز یک نفر پیدا نشده که حتی جرات کنه با ایشون مناظره کنه.
منتظر۱۴۰۸۰۸۹۱۸:۰۶:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
بعد از مدتها رائفی‌پور رو به مدت چند دقیقه در قالب یه برنامه ضبطی به تلویزیون آوردن. انگار به خیلی ها برخورده.
ناشناس۱۴۰۸۱۳۰۱۸:۴۵:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
یکی از کامنتها نوشته شده بود که آب جوراب زوار را می گذارند خشک می شود نمکش را می پاشند روی غذا آیا واقعا ایشان چنین حرفی زده اگر زده به نظرمن حتی یک ثانیه هم وقت نباید گذاشت برای مطالبش اگر هم که دروغ به پایش می بندید که ازخدا بترسید از دروغ گفتن
پارسا۱۴۰۸۱۴۳۱۸:۵۵:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
عجیب ترین نقدی که شنیدم همین بود چرا فکر میکنید که سواد به دکتر بودنه. واقعا اگر آقای رائفی پور با اون همه مطالعات گسترده میخواست یه مدرک بی خاصیت دکترا در زمینه علوم انسانی می‌گرفت کار سخت تری بود. ما که ده ساله کاملا از سواد ایشان استفاده کرده‌ایم و انشاء الله که خدا هم از ایشان قبول کند.یک جمله برای شما که نقد کردید خیلی از دنیا عقب هستید داداش.
دادخواه۱۴۰۸۱۵۱۱۹:۰۱:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۲۱
منطقتون چیه فردی که صدها سخنرانی مذهبی کرده سواد مذهبیش براتون مبهمه؟ .. من در زمینه مهدویت بهتر از رايفی و پناهیان نمیشناسم
ناشناس۱۴۰۸۱۶۷۱۹:۳۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
ولی مناظره رائفی پور با مخالفانش دیدنی میشه البته صد در صد هیچ کس رو تایید نمیکنم
ناشناس۱۴۰۸۱۸۶۱۹:۵۴:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
صحبت هایش را نقد کنید نه مدرکش را. دوران مدرک گرایی گذشت! چه مدرک دارهای معروفی که آخر صحبتشان حتی به درد خودشان هم نمی خورد!
احمد۱۴۰۸۲۴۶۲۱:۰۳:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
..نویسنده متن حالش خوبه؟ رائفی پور یکی ازمنتقدان اصلی سلبریتی زدگی در صدا و سیماست از لحاظ کارشناسی هم همه سخنرانی های مهدویت ایشون کاملا علمی و متقن هست. انتظار تخریب رائفی پور از سایتی مثل شما خیلی بعید بود ناامید شدیم ازتون
مهدی۱۴۰۸۲۵۵۲۱:۱۲:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۲۱
از خودتون بپرسید که چرا این همه انتقاد به ایشان میشود!یکطرفه!تمسخرآمیز!بی مدرک درست حسابی!!! اگه مسخره کردن و اذیت ایشان به نفع من بود تا چوب لای چرخم نکنه و از من بخاطر کارای بی منطقم جواب نخواد منم میزدمش برید سخنرانی های ایشونو بدون تقطیع ببینید بعد قضاوت کنید
ناشناس۱۴۰۸۲۵۷۲۱:۱۲:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۲۱
نقد شما یک نقد میلی است و مثل کسی میمونه که سرشو مثل کبک تو برف میکنه. اگر با این دست فرمون شما تصمیم گیری بشه الان خیلی از مدیران ارشد کشور که اسم نیاریم باید مشغول پیازداغ سرخ کردن باشند. بنده در مورد آقای رائفی پور نفیا یا اثباتا نظری ندارم، ولی روشنه که ایشون یک فعال محبوب فرهنگی اجتماعی هستند و سایر مهمان های رسانه هم به همین ترتیب انتخاب میشوند.
ابراهیمی۱۴۰۸۲۶۱۲۱:۱۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۲۱
.. لابد توقع داشتید به جای اقای رائفی پور باز هم یه عده دلقک بازیگر و خواننده های درپیتی رو دعوت میکردن تا مجموعه اراجیف گوییشونو تکمیل کنن.
ناشناس۱۴۰۸۲۷۵۲۱:۲۶:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۲۱
میدونید مشکل شما منتقدان عجول چیه؟ شما فردگرا هستین. سعی کنید هر حرف یا نقد یا مقاله و مطلبی خوندید و شنیدید در مورد ریشه و فلسفه و منابعش جستجو کنید. با اهلش مشورت کنید.بعد اون مطلب رو با دلیل شفاف و عاقلانه و از روی تحقیق قبول یا رد کنید.این برای شما خیلی ناشایست هست. در حال حضر شما موافقان این انتقاد چقدر درمورد صحبتهای آقای رائفی پور تحقیق کردین. شما دقیقا همون افرادی هستین که سعی دارید جامعه رو دو قطبی کنید. دو قطبی راست و چپ سالهاست ما رو عقب نگه داشته. قفل کردیم. ایشون بعنوان کارشناس اومدن و صحبت کردن شما هم مثل یک کارشناس بررسی کنید و جواب بدین و مناظره کنید. منصف نیستین اگر با ایشون مناظره نکنید. این درخواست و بارها آقای رائفی پور خواستن.
ناشناس۱۴۰۸۲۸۴۲۲:۰۲:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
برنامه های تلویزیون پر شده از این بازیگرای بی سواد و جو گیر. چطور شده رائفی پور رو دیدی یادت افتاده مقاله در مذمت حضور سلبریتی ها بنویسی؟ مگه رائفی پور سلبریتیه .. واقعا برید اول سخنرانی هاشو در مورد زندگی ائمه و تبلیغ مهدویت گوش بدید بعد بگید ببینم کدوم سلبریتی از این حرفا بلده بزنه
ناشناس۱۴۰۸۲۹۰۲۲:۱۸:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
با سلام مشخص نیست صد ا وسیما براساس چه معیاری تعدادی ازافراد بی سواد وکم سواد را برای مباحث مهم فقهی ،اجتماعی وسیاسی واقتصادی دعوت می کند طلبه های بی سواد،تحیلگران اجتماعی وسیاسی درجه دوم وسوم، این نوعی نشانه عوام زدگی در مدیریت صدا وسیما است خب برادران اگر اون انسان های فاضل ودارای مطلب منطقی وعلمی را دعوت کنند که با سیاست ..شان جور درنمی آید ...بخش مهمی از مدیریت های صد ا وسیما است .
ناشناس۱۴۰۸۲۹۹۲۲:۳۰:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
چکار به مدرکش دارید حرفشو گوش میکردیم ببینید درست میگه یا نه. آدم دکتر بی شعور کم ندیدیم
ناشناس۱۴۰۸۳۰۲۲۲:۳۹:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
از نظر من برنامش جالب بود
اکبری۱۴۰۸۳۰۴۲۲:۴۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۲۱
با سلام اگر کسی اهل قرائت و انس با قرآن باشد متوجه میشود استدلال های ایشان در اکثر موارد مبنای قرآنی داره.و در ضمنا این از ضعف حوزه علمیه است که کسی را مثل رائفی پور را نمیتونه پرورش بده..خیلی از اساتید اخلاق و عرفان را تا حد تکفیر به پیش می برن و میگن این استاد یا فرد خارج از دین شده و ..بهتره بین این دو مطلب تفکیک قائل شویم که سواد هیچ ربطی به مدرک تحصیلی مرتبط به یک موضوع نداره.در ضمن یک بچه شیعه باید در همه زمینه ها سررشته داشته باشه و از لحاظ مختلف قوی باشه تا در جامعه مهدویت فعال باشه.بعدش تا حالا رائفی پور چند نفر گمراه کرده که شما مخالف اومدنش به صداوسیما هستید .اونکه همه را به مناظره حضوری دعوت کرده آقای کریم پور شما هم بهتره یک نفر را دریک برنامه حضوری با سواد که مورد نظر خودتون هست برای مناظره با رائفی پور دعوت کنید. انشاالله با نقدهای ارزشمند باعث رشد جامعه شویم..نه اینکه رائفی پور را بعنوان یک سلبریتی معرفی کنیم که خودش مخالف سلبریتی هست.
رضا۱۴۰۸۳۲۷۲۳:۲۱:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۲۱
سلام واقعا مطلب بدی بود.آقای رائفی پور چند سال هست در زمینه مهدویت فعال هستند و گفت و گو با ایشان ایرادی نداره و دوما آقای نویسنده با تخریب یک نفر آدم بزرگ نمیشه
ناشناس۱۴۰۸۳۶۹۰۰:۵۰:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۲۲
این نویسنده ..کیه ..؟ واقعا به رائفی پور میگه بی سواد؟ من هم نقدهایی به رائفی پور دارم اما واقعا بی سواده؟ .. ..؟ نویسنده .. وای داره مخم سوت میکشه.
ناشناس۱۴۰۸۳۷۱۰۰:۵۷:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۲۲
ولله کارش خیلی درسته.
ناشناس۱۴۰۸۳۹۳۰۱:۲۶:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
در حقانیت رائفی پور همین بس که از لیبرال و اصلاح طلب وبهایی و وهابی وشیرازیو من وتو و بی بی سی و وی او ای ویه مشت به ظاهر انقلابی قدرت طلب فحش میخوره،همین طرح شفافیت که تو مجلس صداش دراومده .. سال نود وسه رائفی پور اونو مطرح کرد،همین قوانین جدیدی که الان تو قوه قضاییه داره روش کار میشه سالهای قبل از رائفی پور ماشنیدیم،من وبسیاری دیگه از دوستانم با سخنرانی ایشون انقلابی ونماز خون شدیم،برای این مملکت بدون ریالی بودجه از جایی صرفا با تکیه به استعداد نخبه ها مؤسسه ش برای انقلاب اسلحه وسامانه ضد ریز پهبادها ساخته،برای انقلابو نظام ومکتب شهدا اسلام و تشیع ده ساله داره کار می‌کنه بدون وابستگی به جریان وحزبی،میگید سلبریتی این چه سلبریتی هست که ما از تلویزیون نشناختیمش،ایشون اهل مطالعه وپژوهشه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وباکارشناسهای معتبر سروکار داره،تخصصش صهیونیست شناسیه وچون صهیونیست ها در تمام مباحث وارد شدن ایشون هم دلیل برای ورودش به مباحث داره،چقدر خوب میشد بجای نقدهای غیر منصفانه می‌رفتید باهاش مناظره کنید،ایشون بدون هیچ مسؤلیتی داره برای این نظام خدمت میکنه،کاش مسؤلین هم‌ مثل ایشون بودن،زمان همه چیز رو مشخص میکنه،امیدوارم متن منو بذارید،یاحق
احمد۱۴۰۸۴۳۳۰۳:۴۸:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۲۲
نقد بسیار ضعیف و مقایسه اشتباه نویسنده یک نفر محقق شناخته شده را سلبریتی بی سوادی که کلیه شبکه های سیما را در نوردیده اند کنار هم می گذارد چون فکر می کند فقط کسی که در رشته ی خاصی در دانشگاه یا حوزه درس خوانده محقق است در حالیکه بسیاری از محققینی مثل آقای رائفی چون با عشق و علاقه وارد کار تحقیق شده اند از منظر سواد و علمی که کسب کرده اند فراتر حتی بخشی از آدم های درس خوانده کلاسیک اند.
میثم یوسفی۱۴۰۸۴۳۸۰۳:۵۸:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۲۲
والله توی این عمر ۴۰ ساله هنوز جمله ای به زیبایی جمله شهید همت نشنیدم. آخ آخ آخ گل میگه. رائفی پور رو هم خودی می زنه هم دشمن. شهید همت هر موقع در مناطق جنگی راه رو گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را میکوبد همان جبهه خودی است.
صهبا۱۴۰۸۴۴۷۰۴:۳۰:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۲
من نمیخوام از آقای رائفی پور دفاع کنم چون اگر تهمتی به ایشون زدید روز حسابی هست اما این‌که میگید صرفا به خاطر تعداد فالوور دعوت شدن خداوکیلی حاضرید پای حرفتون روز قیامت بایستید؟ این که آدم همینجوری با عصبانیت قلمش رو بجنبونه خیلی خوب نیست کمی تقوا برادران و خواهران
نوروزی۱۴۰۸۴۵۵۰۴:۵۳:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۲۲
آقای رائفی پور محقق هستن و در این سالها به زبانی ساده بحث مهدویت رو مطرح کردن و جوانان بسیاری رو علاقمند و آگاه کردن. کاری که تعداد بسیار زیادی از روحانیون نکردن. و اون قشری که شما میفرمایید که این برنامه برای اونها تهیه شده، به هر حال قشری از جامعه هستند و باید برای اونها هم برنامه تولید بشه. چرا فقط باید برنامه برای اون یکی قشر تولید بشه؟! و کاملا معلومه که شما نسبت به ایشون ..و .. دارید.
ناشناس۱۴۰۸۴۶۴۰۵:۳۲:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۲
نون این آقا هم در همین اظهار نظرهاست
ناشناس۱۴۰۸۴۷۳۰۶:۲۳:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۲۲
حالااین ستون پنجم چیست ؟؟؟!؟؟ بعدش اولا هرکسی می تواندخوب اطلاع رسانی کندوادرس درست به مردم بدهدبفرماید وسط و دوما اگرهم نمی تواندمردم رااگاه کندواطلاع درستی ندارد مانندتماشاگران درگوشه بنشیند و تماشاکند سوما نقد مال انهایی است که عمیق به مطالب نگاه می کنندونسبت به مسایل بی تفاوت نیستند!
احسان۱۴۰۸۴۷۸۰۶:۴۱:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۲۲
سلام اولا نقدی به حرفها و مطالب ایشون اگه هست یه نفر پیدا بشه جوابشو رو در رو بده. نه اینکه صرفا تقطیع کلیپ و تمسخر و نقد یه طرفه بدون تریبون و مغلطه و سفسطه بشه. یه دعوت معمولی و زورکی و یواشکی و ضبط شده اون هم بعد از مدتها در حالی که نه ممنوع التصویر هستن و نه ممنوع التلویزیون و نه مجرم و نه بی سواد که اینقدر جای نگرانی نداره. از چی.. البته عادت بعضیاست از ترس شنیدن حرف حق که مخاطب رو بیدار و مطالبه گر بار میاره دهان منقدان رو .. و قلم شان رو .. آقای رائفی پور اگه حریفی برای حرف زدن داشت بارها به مناظره دعوت کرد آقایون و خانومهای پر ادعا رو دیدیم کر ..و لال شدند و جرات رو در رو شدن به کسی که بقول شما تخصصش هم مشخص نیست رو نداشتند ندارند و نخواهند داشت به این نشون که کسی واقعا پا پیش نزاشته فاجعه هم اینجاست که هنوز مردم فهیم ایران رو ذره ای صاحب شعور نمیدونین و فکر کردین با چهار تا خط انتقاد نوشتن میتونین جلوی .. حرف منطقی و حساب رو ببندید ..
علی۱۴۰۸۴۸۳۰۷:۰۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۲۲
خواهش میکنم نسنجیده نظر ندید متاسفانه اکثر ما ایرانیها ندانسته و یا ناخواسته یک نفر رو خیلی راحت قضاوت میکنیم در صورتی که باید واقعا در مورد اون شخص آگاهی کامل داشته باشیم بعد نظر بدیم. من خودم شخصا اکثر سخنرانیهای این اقا رو تماشا کردم و چیزی که فهمیدم اینه که واقعا اشراف کاملی بر مسائل منطقه داره که نشون دهنده سواد و آگاهی ایشونه (مدرک تحصیلی ربطی به سواد نداره) و در مورد آخرالزمان هم به همین صورته کسی که چند سال قبل از پیدایش داعش با توجه به رخدادهای صورت گرفته در منطقه و جهان پیش بینی کرده بود که همچین گروهی شکل میگیره ایشون بود پس بازم خواهش میکنم نسنجیده نظر ندید حداقل چندتا از سخنرانیهای ایشون رو گوش کنید و بصورت عقلانی بسنجید حرفای ایشونو بعد نظر بدید.
میثم۱۴۰۸۴۸۸۰۷:۵۷:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۲
توجه به چند نکته خیلی مهمه. ۱. مهدویت در قالب کدام شاخه تخصصی در مملکت ما تدریس میشود به غیر از تحقیقات جسته و گریخته گروه های حوزوی و غیر حوزوی. ۲. منتقدین به حضور رائفی پور بی مدرک، همان کسانی نیستند که به نظام آموزشی و در انتها مدرک گرایی انتقاد دارند (که من هم به مدرک گرایی منتقدم) آیا این تناقض نیست. استفاده از این تناقض، نشان میدهد یا نقد به مدرک گرایی مغرضانه است یا نقد به حضور رائفی پور ۳. فراموش نکنیم این نقد، دقیقا شبیه نقد شبکه های فارسی زبان بیگانه به رائفی پور است که ماهیت و نیت آن شبکه ها مشخص است. *واقعا ..
ناشناس۱۴۰۸۵۱۴۰۹:۲۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
اگه به مدرک دانشگاهی بود که الان باید وضع مملکت گل و بلبل باشه اگرم به رسانه ملی باشه که نباید اصول و عقاید مسلمونا تو رسانه ملی به اسم پایتخت به تمسخر گرفته بشه
محمد۱۴۰۸۵۵۰۱۰:۲۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۲۲
می شود قسم خورد که نویسنده اصلا و اصلا و اصلا استاد رائفی پور را نمی شناسد فقط از بی بی سی شنیده. خجالت آور و ..
علی۱۴۰۸۵۵۳۱۰:۲۴:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۲
سایت الف , مخالفت ها را تحویل بگیر.. به نویسنده بگو لا اقل در باره استاد رائفی کمی تحقیق کند.!
محمد۱۴۰۸۵۷۳۱۱:۰۳:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۲۲
لازم نیست حتما مدرک داشته باشی تا در مورد مهدویت صحبت کنی بعدشم کلا تو این چند سال اولین بار که تو صدا سیما حرفاش پخش شده بعدشم سلبریتی اونیه که میاد تو تلویزیون چهل سالشه میگه من هنوز تو فکر ازدواج نیستم یا اون یکی بالای پنجاه سالشه میگه من با گربه م زندگی میکنم خیلی .. نویسنده محترم فوقش باید میگفتی کارشناس دینی خوبی نیست نه این که سلبریتیه
حسین۱۴۰۸۶۱۶۱۱:۴۴:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۲
امیرالمومنین جایی فرمودند: الدهر انزلنی ثم انزلنی ثم انزلنی حتی یقولون «معاویه» و «علی» روزگار مرا پایین آورد باز هم مرا پایین آورد باز هم مرا پایین آورد تا اینکه گفتند «معاویه »و «علی » بلاتشبیه بلاتشبیه منظور امام همسنگ قراردادن نام و مقام آسمانی ایشان با بیخودی چون معاویه است حالا حکایت قیاس نویسنده این خبر بین رائفی پور و سلبریتی های مفت خور مالیات نده پرمدعا است!!! برادر عزیز، نمی گویم رائفی پور علیه السلام است ولی همسنگ سلبریتیها هم نیست ..
»حمد حسن۱۴۰۸۶۲۲۱۱:۵۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۲۲
من با دیدگاه سایت الف موافق هستم. ایشان یه سخنران معمولی با سواد معمولی هست.البته نباید ما مدرک زده هم باشیم.کسانی هستند که مدرک های آن چنانی ندارند ولی به خاطر کثرت مطالعات دینی اطلاعات خوبی دارند.مثل استاد رحیم پور ازغدی که مدرک دانشگاهی خاصی نداره و در حوزه هم از جهت مدرک مدرک بالایی ندارد اما آدم باسوادی هستند
امیر حسین۱۴۰۸۶۳۵۱۲:۱۷:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
.. چهره استاد رائفی پور .. مردمی است . محبوبیت بالایی در همه جا دارند از شهر ها تا روستاهای دور افتاده . کارش خیلی درسته . افرادی هم که در حال تخریب استاد رائفی پور هستند. از سخنرانی های راستین استاد برای اگاه سازی مردم به خشم آمده اند.جهل مردم برای برخی از مردم سود آور است . استاد با افزایش سطح اگاهی و بینش مردم از فرد عادی روستا نشنین تا تحصیل کرده پایتخت نشین در حال مبارزه با مستکبران کاخ نشین و اختلاسگران و مفسدان جامعه هستند و طبیعی است که این افراد ..با .. افرادی مثل نویسنده .. بدون تحقیق و بررسی درباره استاد ، عقیده شخصی و باطل ..خود را بیان کنند. بیشتر افراد مخالف استاد ،از جامعه کاخ نشینان و .. هستند که هدفی جز یغمای این ملت ندارند و دوست دارند سطح اگاهی مردم پایین باشد تا بدون مخالفت به تمامی اهداف خود برسند.
حامد۱۴۰۸۶۴۰۱۲:۲۳:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۲۲
بنظرم نقد بی پایه و اساسی بود رائفی پور کی حالا سلبریتی شد بیشتر نقدهای های شما شبیه حرفای ..بود تا نقد معلومه که نویسنده .. متاسفم براتون
حمید۱۴۰۸۶۴۶۱۲:۳۶:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۲۲
تو دنیایی که الان ما قرار داریم فقط بلدیم نقد کنیم و هیچ وقت جنبه نقد شدن را نداریم. ایشان چون فقط تلاش می‌کنه حقیقت را بگه همه مخالفش هستن اگه بجای ایشان یکی از سلبریتی های ..و انسان نما می‌آمد همه خوشحال می شدن. چرا حالا بعضی ها اینقدر ناراحت هستید کل سال تلویزیون در خدمت و سلبریتی هاتون بوده یک روز هم دست این بنده خدا
ناشناس۱۴۰۸۶۶۷۱۳:۱۰:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
قصدم دفاع از رائفی پور نیست اما نقد شما کاملا غیرمنصفانه و غرض ورزانه بود.
ناآگاه۱۴۰۸۶۹۳۱۳:۴۶:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۲۲
ایشون همون نبود که می گفت کرونا دروغه و شایعه دشمن برای انتخاباته ، ..
یاشار۱۴۰۸۷۰۰۱۳:۵۶:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۲۲
شما ..اومدی اینجا یه طرفه داری حمله میکنی و بی انصافانه هر چی دلت خواست میگی. اگر منظور شما از تخصص اون مدرکای فکسنی دانشگاهه که رائفی پور نداره اما اگه منظورتون سواد و اطلاعات که رائفی پور داره. در ضمن شما که سواد نقد و نوشتن درست و حسابی ندار ننویس آقا. مگه مجبوری
ناشناس۱۴۰۸۷۰۳۱۳:۵۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۲۲
نقد منصفانه ای نبود.سلبریتی بی خاصیت تر تو تلویزیون کم ندیدیم.
متین۱۴۰۸۷۴۷۱۴:۵۸:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
مهم گفته ی افراد است،نه مدرک آنها. اگر به شما باشد ابو علی سینا نیز باید برود کنکور بدهد مدرک بگیرد تا بتواند سخن بگوید..
محمد جواد۱۴۰۸۷۵۲۱۵:۰۵:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۲۲
واقعاً حمله به رائفی پور اونم به عنوان سلبریتی و با تکیه بر معنای منفی اون ..!! اولاً مگه رجوع به هر سلبریتی ایراد داره؟ یعنی ما بریم سراغ پروفسور سمیعی ایراد داره صرفاً چون معروفه؟ یا مثال هایی از این دست! ضمناً تحصیلات دانشگاهی تعیین کننده آگاهی افراد نیست. بسیاری از هنرمندان که در زمینه نقاشی، طراحی و غیره و ذلک متبحر هستند مدرک دانشگاهی شون مرتبط نیست. این موضوع فقط در مورد هنرمندان هم نیست، در اقشار دیگه هم مشاهده میشه. من از خوندن مطلب شما حس کردم غرضی ناصوابی از نوشتن داشتین که ان شا الله اشتباه می کنم
Ali۱۴۰۸۷۶۵۱۵:۲۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۲۲
واقعا اگه مردید خب ی برنامه تلوزیونی بزارید با خاک یکسانش کنید چرا چنین کاری نمیکنید ؟؟؟؟؟؟
مستمع آزاد۱۴۰۸۷۸۰۱۵:۴۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۲۲
..نظرات رو تا یه جایی خوندم متوجه نکته جالبی شدم. همه دارن یه چیز میگن، هم موافقای رائفی هم مخالفاش!!!! همه میگن مدرک دانشگاهیش به سخنرانی هاش ربطی نداره. همه میگن با حرفاش جوونا رو جذب میکنه. همه میگن جبهه سیاسی خاصی نداره. یعنی این جمع همه رائفی رو خوب میشناسن!!! کسی که دیدش مدرک گرایی هست میشه مخالفش و کسی که دیدش تحقیق و استناد هست میشه موافقش. کسی که با جذب جوونا به حوزه مهدویت مخالفه ، میشه مخالفش و کسی که موافق این امره میشه موافقش (البته این بحث به این سادگی ها نیست ، مثلا برخی از دوستان گفته بودن ایشون دارن راه دین رو به انحراف میکشونن که جای تحقیق داره..) کسی که وابسته یا موافق حزب سیاسی خاصی هست میشه مخالفش و کسی که وابسته به هیچ حزب سیاسی نیست میشه موافقش. ..
حسین۱۴۰۸۸۱۹۱۶:۲۰:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۲۲
چون استاد رائفی پور ,مبنای تحلیل هایشان بر اساس تدبر در قرآن و احادیث است, بسیار عالی به هدف می زنند.در ضمن ایشان از تمام تفاسیر شیعه و سنی استفاده می کنند. تاریخ را خوب مطالعه می کنند سواد رسانه ای بالا دارند.از دانش های روز استفاده می کنند. مشاوران جوان و مومن و با سواد دارند. برای بهترین سخنرانی ها در فکر جیب نیستند , به ولایت التزام شرعی و اخلاقی دارند , ایران و ایرانی را واقعا دوست دارند و از همه عالی تر , دشمن شناس هستند. اینها چه ربطی به مدرک دارد؟آیا نویسنده متن هم این گونه اند؟ متاسفانه از متن ایشان.. می بارد.
امیر حسین۱۴۰۸۸۳۴۱۶:۳۸:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۲۲
بنده خدا نویسنده .. ، یه اشتباهی کرد بنده خدا ، اقای نویسنده قول میده قبل از نوشتن هر مطلبی ، خوب و درست حسابی مطالعه و تحقیق و بررسی کنه تا دیگه از این مطالب ..ننویسد ..
ناشناس۱۴۰۸۸۴۷۱۶:۵۶:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۲۲
یک بار هم که یه آدم حسابی آوردن تو صدا وسیما که حرف حق بگه .. اولا که ایشان با دلیل و مدرک حرف میزنن، دوم مدرک میم اش را بر داری میشود درک آدم باید درک داشته باشه
ناشناس۱۴۰۸۹۰۹۱۸:۰۹:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۲۲
نقد شما کاملا یک طرفه و بدون منطق متاسفانه ، و چیزی ک مشاهده می کنیم ظاهرا ترس شما از باز شدن راه خود شخص رائفی پور ب تلویزیون
احمد۱۴۰۹۱۳۸۰۰:۱۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۲۳
ما که از صحبت هاش بسیار لذت میبریم چون با کمی تعقل میبینیم حرف دل خودمون هست البته در مسایل جاری مملکت و در مسائل آخر الزمانی هم هر صحبتی می کند با دلیل و مدرک است لطفا دقت کنید چی گفته میشه نه اینکه کی میگه .
ناشناس۱۴۰۹۱۷۶۰۰:۵۱:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲۳
چه عجب یه مقاله منصفانه ودرست چاپ کردین
مصطفی۱۴۰۹۳۰۶۰۶:۳۴:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۲۳
اقای الف و نویسنده متن بدونن . حتی عرضه ندارین دینتون رو به بچه هاتون یاد بدین .البته اگه دینی داشته باشید . من و همه دوستانم با سخنرانیهای راءفی پور از بزرگترین گناهان و فسادها دست کشیدیم . خدا شاهده شماها هدایت حتی ۱ نفر هم نمیتونید بکنید ولی ایشون هزاران نفر رو مسلمان و شیعه کرده . خدا حفظش کنه . مگه مدارک دانشگاهی علامه شیخ زکزاکی بیشتر از شماست،؟،؟؟ شما توی ساختار وزارت علوم تونستید یک کاغذ مدرک بگیرید ولی علامه بیش از ۲۰ میلیون نفر رو شیعه کرد . پس بفهم با کی طرفی .
علی محمدی۱۴۰۹۳۶۷۰۸:۱۹:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۲۳
سلام واقعا بعید است که یک همچین مطلب ضعیف و دور از واقعیتی در سایت الف بیان میشود مگر فقط ملاک صحبت کردن و تخصص در کاری مدرک است؟
یوسفوند۱۴۱۰۸۸۸۲۳:۲۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۲۳
این نوشته، مغرضانه است! مدرک بخری خوبه! با سواد میشی؟ دکترای قلابی خوبه؟ ما استاد دانشگاه هم داریم که بی سواد تشریف داره، و بلد نیس درس بده! سواد = مدرک، نیست! تمام.
وحید۱۴۱۱۲۶۸۰۹:۵۵:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۲۴
رافعی پورعشقه.وتوچه میدونی عشق یعنی چه
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پایتخت جدیدایران؛ شهری غیر از شهرهای مهم !

  2. تکرار بازی سیاسی با مذاکره؟!

  3. مکالمه خيالي «جک» و «آرش»، فرداي تحقق بازدارندگي هسته ای!

  4. فردوسی‌پور و فرش قرمزی که پهن نشده!

  5. بازگشت روحانی به سیاست با پرواز در خواب/ نسخه‌ جدید لاریجانی/ ادعای تازه درباره تابعیت فرزندان ظریف

  6. ورود کاروان‌های عظیم غذایی به پایگاه «عین‌الاسد»/ این اقدام آمریکا نشانه‌ای از آغاز جنگ است؟

  7. فمینیسم ایرانی و عبور از سکولاریسم

  8. بدهکاران، طلبکار شدند!

  9. نفوذی‌ها چه کسانی و در کجاها هستند؟

  10. رسائی : ظریف هرهر می خندد و مجلس را مسخره می‌کند و می‌گوید قرار است من را عزل کنند!

  11. چرا اروپا دنبال آغاز مجدد گفت‌وگوها با ایران است؟

  12. کلاهتان را قاضی کنید آقای میرسلیم !

  13. پزشکیان: نخواهیم گذاشت سفره و معیشت مردم دچار مشکل شود

  14. مذاکره؛ نه تابو نه هدف / سالاد جلایی‌پور برای دولت/ هنوز ماه عسل شماست آقای عارف!

  15. چند نکته درباره تعامل عبدالحمید با دولت/ آیا پزشکیان همه صداهای اطراف خود را می‌شنود؟/ اولین قطعنامه فصل مدارا

  16. دختر صفدر حسینی در دولت پست گرفت / فاطمه حسینی کیست؟

  17. قالیباف: انتصاب ظریف غیرقانونی است/ دولت تدبیر کند

  18. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: اول قدرت بازدارنده همتراز، سپس مذاکره با آمریکا/ اقدام اروپا، نشان‌دهنده فعال‌شدن مکانیسم ماشه است

  19. امام جمعه اردبیل: امارات هیچ سندی بر مالکیت ۲ جزیره «آریانا» و «زرکوه» ندارد

  20. روایت عجیب حسن روحانی از نامزدی اش در انتخابات/ خواب سیدمحمد خاتمی را دیدم!/ خاتمی را زیر بالم گرفتم و به آسمان بردم!

  21. کمالوندی: ظرفیت غنی‌سازی را افزایش دادیم  

  22. با این کمدی ها حال ما خوب نمی شود!

  23. رهبر انقلاب: حکم اعدام نتانیاهو باید صادر شود/ بسیجی ایرانی یقین دارد روزی رژیم‌صهیونیستی را از بین خواهد برد

  24. دیدار صادر کننده حکم بازداشت نتانیاهو با آیت الله سیستانی

  25. محمد مهاجری به عراقچی: قرار نیست مملکت را از این وضع نجات دهید؟ /حمله گازانبری علیه ما شروع شده است

آخرین عناوین