نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4030205060 ۸۷ نظر، ۶ در صف انتشار و ۷۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

یادداشت «بازی با کلمات» و همچنین «طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*شما باید آرامش را برای مردمتون فراهم کنید،این همه گرانی وفساد مملکت رو جمع کنید ،بی شک بقیه اتفاقات خوب هم میفته

*حجاب حکم شریعت است ،اگه همه مرم بخواهند دزدی ،بی حجابی ‌....انجام دهند ،بازهم قابل قبول درحکومت صالحان نیست ونبوده وخداقوم گنه کار را نابودكرده و مردم مؤمن رانجات بخشيده مردم سالارى مطابق با احكام اسلام واجراى احكام ان مورد نظرشر يعت است.

*شخصیت افراد در اجتماع به خود افراد وابسته است به من و شما و هیچ حکومتی مربوط نمیشه. دینداری و بهشت و... اجباری که نمیشه.

*بهتره این مقوله حجاب رو به خود مردم واگذار کنید.

*بی حجابی از دزدی بدتر است چون دزدی به مال است بی حجابی مانند اروپا و آمریکا از هم پاشیدگی خانواده است دوم اینکه خداوند وقتی انسان را خلق کرد به خود بخاطر چنین خلقتی آفرین گفت حیوانات بی حجابند و در کنارهم

*هیچ نیرویی قویتر ازعرف جامعه وجود ندارد با دخالت پلیسی فقط زمینه افراط و تفریط در طرفین حاصل می شود.

*بی حجابی اگه از منظر دین بهش نگاه نکنیم .واز منظر قانون هم دورش رو خط بزنیم .بسیار برای ملتها و دولتها و بشریت خطرناکه .

*امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید در مورد بعضی مسئولان اعمال بشه .

*اصرار بر ادامه یک راه اشتباه زیانبار هیچگاه موجب حل این مسئله نمی شود .

*اگر پلیس برای این کار بی اهمیت اینقدر نیرو دارد، چرا به کارهای اصلی خود نمی‌رسد و جامعه اینقدر ناامن است.

*متاسفانه با این طرح پلیس به جای سازمان هایی که متولی امور فرهنگی هستند مورد قضاوت قرار می گیرد

*کشور بدون نیروی انتظامی وارد هرج و مرج می شود و نباید توان این نیروی ارزشمند و مفید را مصروف اموری مانند حجاب کرد.

*اول تکلیف حجاب را مشخص کنیم ، اسلام خطاب به مومنین دستور داده که به جز دست و پا تا مچ و گردی صورت پوشیده باشد والسلام . اینکه چادر بپوشند یا مانتو یا کت و شلوار یا هر لباس دیگری ، حتی به شارع هم ربطی ندارد چه برسد به مسئولان . اشتباه اصلی از جایی شروع شد که برخلاف سنت و تاریخ کشورمان که همه زنها در تمام مناطق کشور ، لباس رنگی ، شاد و راحت و در عین حال پوشیده ای داشتند، دستور دادند که همه چادر و مانتو ، مانتو هم فقط مشکی ، سرمه ای ، قهوه ای . روزگاری بود که به جوراب سفید هم گیر می دادند ، همین سخت گیری هایی غیر عقلانی کار را به اینجا رسانده است . اول تعریف خود را از حجاب ، مشخص کنید و بعد برای مردم تعیین تکلیف کنید.

*اصرار بر تکرار روش های قبلی و توسل به خشونت در این امر فرهنگی اعتقادی جز خسارت مطلق هیچ ثمری ندارد.

*خودتان هم به درستی اشاره کردید که خواستار مبارزه با بی حجابی در معنای عرفی و نه در معنای شرعی هستید ( چه بسا که اگر خواهان مبارزه با بی حجابی در معنای شرعی بودید باید تمام زنانی که حتی یک تار مویشان نمایان است را دستگیر می‌کردید) اما انگار معنای عرف را به درستی متوجه نشده‌اید عرف یعنی هنجاری که خود مردم برای ارزش هایشان تعیین میکنند ، عرف ها در زمینه حجاب تغییر کرده وقتی دختری بدون ترس از حرف های پشت سرش بی حجاب به خیابان می‌آید یا دیگر مردم به یک زن بی‌حجاب خیره نمی‌شوند و زیر لب باهم درباره پوشش او صحبت نمی‌کنند یعنی هنجار ها درباره حجاب تغییر کرده و این ذهنیت مردم را نمیتوانید تغییر دهید .

*فکر میکنید که کسی از ترس مامور به زور حجاب سرش کرده پیش خودش اعتقادش به حجاب بیشتر شده یا کمتر شده؟ چرا بین این همه کشور مسلمان فقط ایران هست که انقدر حجاب براش تبدیل به مسئله بزرگی شده است؟؟؟آیا کشور مسائل مهمتری در خصوص رفاه و اقتصاد و سیاست و امنیت نداره که حجاب براش تبدیل به مسئله اول شده؟

*مردم نظام جمهوری اسلامی رو انتخاب کردند که بر اساس احکام خدا کشور اداره بشه. حجاب هم حکم خداست پس در جمهوری اسلامی باید تمام قوانین در راستای حفظ حیا و عفت و حجاب باشه. کسی نگه مگه همه چی درست شده فقط حجاب مونده... تو همه زمینه ها باید تلاش بشه از جمله حجاب. از قضا حجاب چون نمود بیرونی داره بسیار مهمه

*آیا برخوردهای فعلی بر اساس نظر مردم است؟

*واقعیت اینه که مردم میبنند شعارهایی که مسئولان برای گسترش عدالت و برابری و ریشه کنی فقر و پیشرفت داده بود بر زمین مانده و توجهی به وظایف و شعارهای خود ندارد اما در مورد حجاب چون این مردم هستند که باید رعایت کنند حاکمیت با شدت بدنبال اجرای آن است.

*مگه جبران تورم در میزان حقوقها قانون نیست، آموزش و پرورش رایگان تا متوسطه قانون نیست! چرا بر اجرای کامل و سریع این قوانین تاکید و تظاهرات نمیکنین و فقط چسبیدین به قانون حجاب!!

***

مخاطبین الف درباره مطلب «کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*جنگ خانمان‌سوز است ویرانگر است. واگرجنگی صورت بگیرد حتما ماهم می‌زنیم اما خیلی ویرانی وکشتار و نابودی دارد وکشور به عقب برمیگردد حتما آنهایی که درساز جنگ مینوازند جنگ رالمس نکرده ودررخط مقدم جبهه درگرمای 50درجه بدون امکانات درحد زیر صفر نبوده آند خدا کند کشور دچار جنگ نشودواگرکسی عاشق وطن وملت است نباید دنبال جنگ و ویرانی باشد آینده فرزندانمان را ویران نکنیم ا

*از لحاظ بازدارندگی نظامی ما تا زمانیکه بمب اتم نداشته باشیم یک پله از اسرائیل عقب تریم اگر پاکستان اتمی نبود هند تا حالا صد بار نابودش کرده بود انشالله که تجدید نظر بشه .

*آقای زیبا کلام بارها گفتند ما در برابر سوال دانشجویان که چرا مدافع انقلاب بودید شرمنده هستیم . شما میگویید کی بشما ماموریت نابودی اسرائیل را داده . بشما میگویم که نخست وزیر کودک کش اسرائیل و وزیر جنگش و نیز خاخام بزرگ و اول اسرائیل این ماموریت را به ایران داده است .هنگامی که نخست وزیر سرزمینهای غصب شده فلسطین در سازمان ملل نقشه ای را نشان میدهد و میگوید امروز ایران از لحاظ هسته ای در اینجا قرار دارد و اگر به این نقطه برسد ما به این حمله میکنیم یعنی چه . وقتی وزیر جنگش میگوید هرکسی که موافق فلسطینی ها باشد دشمن ماست و باید آنها را ازبین ببریم یعنی چی . خام اول اسرائیل میگوید آلمانها خود را نژاد آریائی میدانند و آن بلا را سر ما آوردند بنا براین پارسها که همان نژاد آریائی هستند باید از بین بروند . این را شما چه تعبیر میکنید . چه استدلالی برای این مسایل دارید بفرمایید تا دیگر مورد ایراد و سرزنش دانشجویانتان قرار نگیرید .

*اینگونه افراد فقط میخواهند به هر صورت شده در کانون توجه باشند .

*حرف از جنگ ‌بود که زیبا کلام گفت اگر امریکا.....فعلا که ما در جنگ ‌نیسیم و انشاالله هم نخواهیم بود.اسرائیل یکی زد و جوابش ماهم یکی زدیم جنگی نبود

*آقا دیدگاهش گفته.مگه اظهار نظر جرمه

*واقعااین همه خودتحقیری دراین جماعت غربزده ی به اصطلاح روشنفکر از چیست؟

*کمی تفکر کنید؛آیا روسیه ابر قدرت هسته ای توانست اوکراین را بگیرد؟آیا عربستان توانست یمن را بگیرد؟جنگ های امروز برنده ای ندارند فقط چیزی که باقی میماند شهر های خراب و زیر ساخت های از بین رفته و بازگشت کشور های درگیر جنگ به ۱۰۰ سال قبل؛ پس لطفا از جنگ و کشتار حمایت نکنید و به صلح و دوستی فکر کنید

*بسیار خوشحال شدم ازاینکه سالها این جماعت (یعنی زیبا کلام ظریف و روحانی و مابقی دوستان در هر طیف سیاسی هستند هم مهم نیست) سایه جنگ را طوری به کشور نزدیک میدانستند و ازین دست حرفها میزدند ولی اکنون طوری ابرویشان رفته که با هیچ صابونی رویشان شسته نمیشود..

*زیبا کلام جنگ تمام عیار را گفته است.

*زیبا کلام هم یک منتقد هست.بعضی حرف هایش درسته ولی اکثر حرفهاش اشتباه هست.

*متحدان اسراییل میدونند که اسراییل نقشه داره اونارو وارد جنگ کنه پس دم به تله اسراییل کودک کش نمیدن

*ایشان درک و فهمش از اوضاع سیاسی دنیا در یک حدی قفل کرده و نمی تواند به روز رسانی شود و همه چیز را در یک زاویه ذهنی که قفل شده می بیند ، و اگر هزار و یک اتفاق و تحول در دنیا بیفتد و تغییرات بنیادین هم پیش بیاید ایشون ظرفیت فکریش همینقدر است .

*ایشون نظرش رو گفته و دور از واقعیت هم ن‌گفته جنگ به جز بدبختی و نابودی چیزی نداره ما هم باید مثل بیشتر کشورها صلح طلب باشیم نه جنگ طلب

*(پاسخ به کامنت بالا)به نظر شما ایران جنگ طلبه؟ یعنی به نظر شما اسرائیل هرنوع خیانت بکنه و دانشمندان هسته ای مارا ترور بکنه و به کنسولگری ما حمله نظامی بکنه ،ما عکس العمل نشان ندهیم و از خودمان دفاع نکنیم . این چه تفکری هست که شماها دارید.و ....

*البته ایران و اسرائیل هنوز وارد جنگ مستقیم با هم نشده اند و حمله ایران هم بیشتر یک هشدار و تنبیه بود و نه جنگ. در صورت وقوع جنگ فراگیر به هر حال تلفات زیادی به دو طرف وارد خواهد شد.

***

مخاطبین الف درباره ویدئوی «اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*وقتی دولت نمیتونه این تعدادماشین واسه ثبت نام کننده برسونه [درصورتی که کارخانه هاماشین پُره] چرااین همه مردم رو ثبت نام کرده وبعد افزایش قیمت داده کم کم ثبت نام میکرد بعدافزایش میداد اگه هرکس دوس داشت بااین افزایش قیمت ثبت نام میکرد الان ملت ازکجابیارن ۲۰۰میلیون دوباره جورکنن

*کسی که با هدف سود ودلالی ماشین میخره یعنی داره ریسک میکنه وگرنه اگر قول بدن که ماشینو نفروشن تا سه سال من باشم همون قیمت زمستان ۴۰۲ میدم بهشون ولی میدونم که اگثرا همون لحظه تحویل میفروشند اونم به قیمت روز.اونموقع هم آیا به قیمت سال ۴۰۲ خواهند فروخت؟!! معلوم که نه

*پارس اگه 300میلیون قیمت کارخانه بود آزاد600میلیون بود الان قیمت کارخانه شده 400میلیون وآزاد800میلیون این وسط فقط و فقط قشر کارگر وضعیف جامعه بدبخت بودن بدبخت ترشدن.زمانی که حساب وکالتی کردندو100میلیون یکی دوماه مسدود شد تا نتایج اعلام بشه داخل همین یکی دوماه وباآغازسال 1402 ارزش این مبلغ از نصف هم کمتر شد.وزمان ثبت نام، این خودرو قیمتش 170میلیون بود که تا اسفند1402به294میلیون رسید.درحال حاضرهم افزایش قیمت 150میلیونی اگر قشرضعیفه جامعه توانایی پرداخت 450میلیون را داشتند یک سال وچند ماه در صف خرید خودرو انتظار نمی کشیدن.آزاد خریداری میکردن قیمت بروز بایدباشه.مگه بروزخودرو تحویل متقاضیان دادن که بایدقیمت بروز باشه زمستان 1402الان بهار 1403هستیم چرا متقاضیان باید خسارت پرداخت کنند.امیدوارم به گوش مسئولان هم برسه.

*از زمانی که مجلس فاطمی امین وزیر مردمی را استیضاح کرد مشخص بود چون تا زمان وزیر قبل ایران خودرو فراخوان ها را به موقع می داد که قیمت ماشین در بازار به کمترین حد خود رسید از شروع کار وزیر بعدی کار به اینجا کشیده شد چون عمدا فراخوان ها را به موقع ندادن مجلس هم مقصر هست باید جبران کند

*سلام چرا ما که مسلمانیم فقط فکر شخص خودمانیم بیاید یک فکر جمعی داشته باشیم فکر سود جمع باشیم ایران خودرو فکر مانیست بااین خریدها جیب اونا پر میشه یه مدت واقعا خرید نکنیم بااین ماشین های بی کیفیت هرروز هم گرانتر کجای دنیا با مشتری این طور برخورد میشود .

*چرابدادمردم که پژوپارس ثبت‌نام کردن نمی‌رسین ایران خودرو بدون هیچ دلیل پژو پارس گرون کرده هیچ کس جوابگو نیست

*زمستان ۴۰۲ نوبت تحویل پژو پارس بوده باقیمت ۲۹۴تومان ،الان یک ماه از سال۴۰۳ میگذره مدیر ایران‌خودروساز به جای اینکه از ۲۰هزار حواله دار پژو پارس زمستانی معذرت خواهی کنه ،دبه در میاره میگه بیا ۴۵۰ میلیون بریز به حسابم،

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۶۸۴۹۵۱۶:۳۹:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۷
دکتر زیبا کلام در خصوص دشمنی با اسراییل درست میفرمایید.
ناشناس۳۴۶۸۸۱۱۲۳:۱۹:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۷
هر چه سریعتر تکلیف تصویب قانون عفاف و حجاب را که وقت کشی و تعلل مهندسی شده برای آن صورت گرفته است را مشخص کنید تا دستگاه های متولی به وظایف خود آگاه شوند و اینبار هیچ عذری در ترک فعل و عدم انجام وظایف خود مانند قبل نداشته باشند که جامعه یله راهرو افسار گسیخته شد.
ناشناس۳۴۶۸۸۸۳۰۰:۴۱:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۸
نظام و مدعی العموم سیاسیون سابق کشور آقایان روحانی خاتمی عارف جهانگیری و پزشکیان و خانم آذر منصور را بخاطر تشویش و تحریک افکار عمومی بواسطه سخنانشان که گفتند اگر نظام بخواهد قانون عفاف و حجاب تصویب و اجرا نماید با براندازی روبرو میشود و در پی کسب رای و پیروزی در انتخابات برای خود و همپالگی های خود بودند را محاکمه نماید
ناشناس۳۴۷۰۱۶۶۰۶:۲۰:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۹
باسلام و احترام عزیز جان اول چرا جناحی برخورد می کنیم وبعد چرا انتقاد پذیر نیستیم و هرکس انتقاد کرد انگ غربگرایی به او خطاب می شود همینک که کشور از نظر جناحی یکدست شده چه پیشرفتی کرده این وضعیت موجود یعنی خوب است نه اقتصاد و نه ثبات در قیمت های مایحتاج و امنیت یک نکته مثبت این یکدست بودن بفرمایید.
ناشناس۳۴۶۹۱۹۶۰۹:۴۴:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۸
اول ایشان بروند نقشه نیل تا فرات و یا خاورمیانه بزرگ بخوانند بعد تز بدهند!!!
ناشناس۳۴۶۸۵۰۳۱۶:۵۶:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۷
قانون حجاب را اجرا کنید که از 20 سال قبل اجرا نمی کنید
ناشناس۳۴۶۸۸۱۷۲۳:۲۳:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۷
با توجه به اینکه با شبیخون بی حجابی و بی حیایی قصد زدن ریشه های انقلاب را دارند لذا سازمان مردم نهاد بسیج باید تمام قد پا به عرصه مبارزه با این شبیخون بگذارد.
ناشناس۳۴۶۹۸۴۹۱۹:۲۴:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۸
الان دانشجوهای آمریکایی بدون‌ حجاب در حال دفاع از غزه هستن و صدا سیمای ما هم مرتب آنها را نشان می دهد ؟!
ناشناس۳۴۶۸۸۵۳۰۰:۰۰:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۸
چرا فقط قانون حجاب؟!!!
ناشناس۳۴۶۹۱۹۷۰۹:۴۵:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۸
چرا فقط این نه؟!!!!
ناشناس۳۴۶۸۹۲۳۰۱:۳۷:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۸
اداره یک مملکت ۸۵ میلیونی با اداره یک مدرسه فرق داره و با کنترل چند چهار راه و مرکز خرید نمی شه کل مملکت را کنترل کرد
ناشناس۳۴۶۹۱۵۴۰۹:۰۹:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۸
عمران و آبادانی کردن مهم‌ترین کار است
ناشناس۳۴۶۹۱۹۹۰۹:۴۵:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۸
برای سایر قوانین همین بگو!!
ناشناس۳۴۶۸۵۰۶۱۶:۵۹:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۷
غرب گدایان سالها هست که دنبال برجام های متعدد بودن تا کشور همانند لیبی و عراق و اوکراین شود چه بدانند و چه ناخواسته دنبال این تفکر بودن
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۶۹۹۰۳۲۰:۱۸:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۸
بی فکری ها و ندانم کاری های طیف سیاسی مخالف اصلاحات بانی و باعث وارد آمدن آسیب های جدی بر پیکره اقتصاد و سیاست و فرهنگ و سیاست ایران طی دو دهه اخیر شده است که بهیچوجه با تحریف تاریخ و با فرض فراموشکار دانستن مردم واقعیت امر را نخواهید توانست برای همیشه کتمان کنید. والله اعلم
ناشناس۳۴۶۸۵۱۰۱۷:۰۴:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۷
تا زمانی آموزش مادیات و اختلاط نامحرم جهت کار و تبلیغ رسانه ها در وهله آخر هست حجاب درست نخواهد شد که بدتر هم خواهد شد و به چیزهای دیگر هم سرایت خواهد کرد ولو در خیابان همه یک تار مو بیرون نگذارند و یا پوشش تحریک آمیز نداشته باشند که فقط یک مقداری جلوگیری می کند در انحرافات اما در زیر پوستی جامعه....
t e۳۴۶۹۰۶۶۰۷:۵۵:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۸
اگر مشکلی در زمینه حجاب یا سایر مسایل اجتماعی وجود دارد مقصر آن آموزش و پرورش - صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیاری موسسات دیگر فرهنگنی هستند همه اینها بودجه های کلان طی سالهای گذشته برای کارهای فرهنگی گرفته اند ولی نتیجه آنست که در جامعه می بینید . این سازمانها باید در مورد عملکردشان پاسخگو باشند . حالا بودجه ها را به نیروی انتظامی میدهند تا نتیجه چه باشد ولی باز هم کسی پاسخگو نخواهد بود
ناشناس۳۴۶۸۵۱۸۱۷:۱۸:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۷
قانونی که حمایت ملی پشت آن نباشد محکوم به شکست است
ناشناس۳۴۶۸۷۵۶۲۲:۳۱:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۷
پس حمایت کنید تا کی می خواهید به جای پلیس از کسانی که قانون را رعایت نمی کنند حمایت کنید؟
ناشناس۳۴۶۸۷۶۹۲۲:۴۰:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۷
اون که دیگه قانون نیست
ناشناس۳۴۶۹۲۰۱۰۹:۴۶:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۸
آقایان قانون گذار و مجریان حمایت کنند کافی هست اما برخی.....!!!
ناشناس۳۴۶۸۵۵۳۱۷:۵۷:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۷
آیه 57 سوره مبارکه احزاب رو بخونید،هیچ اجبار و جریمه ای برای حجاب وجود ندارد
ناشناس۳۴۶۸۷۶۶۲۲:۳۹:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۷
همه مسائل شرعی در قرآن نیامده که اگر می خواست بیاید قرآن 100 جلد می شد و بقیه آن را باید از پیامبر (ص) و 12 امام گرفت. اسلام مجازات بعضی از گناهان را تعیین کرده که به آن حد می گویند مثلا برای شراب خواری 80 ضربه شلاق و تعیین مجازات بعضی از گناهان را به حاکم سپرده است که به آن تعزیر می گویند مانند همین بی حجابی
ناشناس۳۴۶۹۷۹۲۱۸:۱۶:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۸
پیامبر حکم تعزیر را در مورد چند نفر اجرا کرد ؟! نگویید زمان‌ پیامبر همه زنان رعایت حجاب و عفاف را می کردند که باور پذیر نیست مخصوصا اهالی مکه که اکثرا از کفار مورد بخشش قرار گرفته بودند !
ناشناس۳۴۶۸۷۶۷۲۲:۳۹:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۷
کجا نوشته؟ البته در مورد حجاب هم در قرآن چیزی نیامده
ناشناس۳۴۶۸۹۰۵۰۱:۰۵:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۸
در قرآن چند رکعتی گفته نماز خوانده شود؟قتل غیر عمد چه حکمی دارد و مجازات آن چیست؟ اصلا این ها را بیخیال حجاب برای حفظ کیان خانواده و بهداشت روان جامعه هست یا نه؟!!!
ناشناس۳۴۶۹۲۷۶۱۱:۰۰:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۸
هموطن، حجاب به قدری مهمه که با اینکه در زمان پیامبر پوشش زنان خوب بود،برای عقب رفتن روسری هم آیه نازل شده ثانیا خداوند در خود قران، تبیین قران را به پیامبر سپرده (لتبینوا) و به اطاعت از پیامبر و اولیا تاکید کرده ( اطیعوالله و اطیعو الرسول و اولی امر منکم) ثالثا به نظر من، وقتی جرمی در جامعه نباشد ایا تعیین مجازات برای ان بی معنا نخواهد بود آن زمان کشف حجاب نبود که جریمه برایش تعیین شود که اگر کشف حجاب وجود داشت حتما ایه مربوط به خود حجاب نازل می شد نه عقب رفتن روسری و امر به کشیدن روسری به جلو (یدنین علینهن من جلابیبهن)، و لذا عاقلانه چنین است که مرزها مشخص شود(ایه حجاب) و آینده و جرمهای فراتر از آن به احکام ثانویه سپرده شود.
ناشناس۳۴۶۹۳۷۹۱۲:۲۳:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۸
در خصوص جلباب کلی بحث و ابهام است ولی اصل ماجرا برای پوشاندن گریبان بوده و ربطی به سر نداره چنان با اعتماد به نفس و خود عالم پندار می نویسی که آدم به خوانده ها و تحقیقات خودش شک می کنه مردم بی سواد نیستند
ناشناس۳۴۶۹۵۰۷۱۴:۲۲:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۸
شما که اهل مطالعه هستید چطور نمی دانید اصول دین را باید با عقل پذیرفت اما فروع دین را اگر به درجه اجتهاد نرسیده ای باید از مرجع تقلید اعلم تقلید کنی و تمام مراجع تقلید، حجاب را واجب می دانند. چطور در هر زمینه ای به متخصص آن مراجعه می کنید اما به دین که می رسد هر کس از خودش فتوا می دهد
ناشناس۳۴۶۸۵۶۶۱۸:۱۷:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۷
سلام تنها گزینه ای که در قران جنگ با خدا هست ربا یا نزول هست
ناشناس۳۴۶۸۵۷۳۱۸:۲۷:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۷
درود بر مدیریت و تک ب تک خبرنگاران و پرسنل سایت الف .. کاری که می‌کنید ارزشمند هست امیدوارم مسئولین نظام جمهوری اسلامی هم به نظرات اکثریت ملت ایران توجه کنند اهمیت و گوش بدهند .. انشاالله
ناشناس۳۴۶۸۵۷۸۱۸:۳۳:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۷
دهه هفتاد ببعد خیلی با دهه شصت و پنجاه فرق می کنند حرف زور برایشان معنی ندارد خداوند زورگویان را دوست ندارد
ناشناس۳۴۶۹۰۹۵۰۸:۱۶:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۸
حرف زور نیست قانون است شما و بعضی جراید و افراد خاص هم اگر به جای خاطیان از پلیس حمایت کنید قانون بهتر اجرا می شود
ناشناس۳۴۶۹۱۰۵۰۸:۲۲:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۸
خود خدا گفته حجاب رو رعایت کنید و خودش هم جلوگیری از گناه علنی رو بر حکومت اسلامی واجب کرده
ناشناس۳۴۶۸۵۹۲۱۸:۵۲:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۷
بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی فرمودند : میزان رای ملت است ! این سخن ارزشمند امام خمینی را باید به مسئولان جمهوری اسلامی یادآوری کرد
ناشناس۳۴۶۹۲۹۸۱۱:۱۵:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۸
همان امامی که برای مردم ارزش قائل بودند برای انتخاب افرادی که به مجلس می روند همان امام امر به حجاب کردند و الا اگر قرار بود هرکی طبق میل و هوس خودش عمل کنه دیگه چه لزومی به دستور امام برای حجاب بود وقتی در مساله ای حکم خدا هست.
ناشناس۳۴۶۹۴۰۵۱۲:۵۱:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۸
امام توی شریعت اسلام گفتن رای با مردمه یا توی انتخاب مسئول؟
کامیکازه۳۴۶۸۶۰۳۱۹:۲۱:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۷
اعتیاد 1000 برابر بی حجابی خانوادها را از هم پاشیده
ناشناس۳۴۶۸۹۰۷۰۱:۰۷:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۸
آن وقت چرا از 20 سال قبل طلاق چندین برابر شده؟!!!!!
ناشناس۳۴۶۹۲۸۲۱۱:۰۳:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۸
وقتی ربع قرن قبل ماهواره مد شد و آمار طلاق بعد چند سال بالا رفت الان هم که بی حجابی مد شد اگر جلویش گرفته نشود هم میزان طلاق در دوسه سال اینده وحشتناک خواهد شدو هم روابط نامشروع در سنین نوجوانی، امارشون بالا خواهد رفت .
نجیب۳۴۶۸۶۱۱۱۹:۴۲:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۷
مسئولین جامعه اسلامی موظف به اجرای احکام الهی در سطح جامعه هستند حتی اگر پایه حکومتشان سست شود. حجاب حکم الهی است و باید بدون هیچ رودربایستی اجرا شود حتی به قیمت از بین رفتن حکومت اسلامی. هر کس از خداوند بترسد دیگر از هیچ کس و چیز دیگری نخواهد ترسید ...
ناشناس۳۴۶۸۸۷۹۰۰:۳۷:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۸
متاسفانه برخی از مسولان گذشته و حال کشور برای حفظ منافع شخصی خود و حفظ صندلی های خود و برخی برای پیروزی مجدد در انتخابات و برای بدست آوردن مقداری رای بر طبل بی حجابی و بی حیایی کوبیدند
یابد۳۴۶۸۹۷۵۰۵:۳۴:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۸
قران به صراحت می فرماید ،قلب هایی که در ان مرض است به ایات قران راه نمی یابند ، یکی از این مرض ها سلطه طلبی و سلطه پذیری است ، لفظ حجا ب در ایه 53سوره احزاب فقط مختص به همسران پیامبر اسلام است و حتی شامل دختران ان حضرت نمی شود چه رسد به سایر زنان ، در ایه 26 سوره اعراف در مورد پوشش کلمه لباس بیان شده است و خطاب به بنی ادم یعنی فارغ از هر دین و مذهب بیان شده است ، می فرماید ،ای فرزندان ادم همانا بر شما لباسی نازل کردیم که می پوشاند شرمگاه شما را و به ان خود را اراسته می کنید و همانا لباس تقوا از همه برتر است ، که همه از زن و مرد پوشاندن شرمگاه را امری واجب اعلام داشته و در ایه 35 سوره احزاب نیز فرموده مردان و زنان مومن که فروج خود را حفظ می کنند و اضافه بر این را اراستن به انتخاب خود قرار داده است .
ناشناس۳۴۶۸۶۲۱۱۹:۵۴:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۷
خیلی جدی نگیرید این آقا رو
ناشناس۳۴۶۸۶۷۹۲۰:۵۱:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۷
چرا برای چنین تصمیمات اساسی از متخصصان علوم اجتماعی روانشناسان اجتماعی استفاده نمی کنند چرا همچین هزینه ای را به جامعه تحمیل می کنند و باعث چند دستگی مردم می شوند
ناشناس۳۴۶۹۱۵۶۰۹:۱۰:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۸
حتما به کارشناسان مراجعه شده. چند دستگی را کسانی به جامعه تحمیل می کنند که به جای حمایت از پلیس از قانون شکن ها حمایت می کنند
ناشناس۳۴۶۸۶۹۲۲۱:۰۹:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۷
گشت ارشاد لازمه ولی کافی نیست
ناشناس۳۴۶۸۷۲۱۲۱:۳۸:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۷
کسی می گوید گشت ارشاد شکست خورده که توقع دارد با گشت ارشاد تمام زنان محجبه کامل می شدند در حالیکه گشت ارشاد اگر 40 درصد هم تاثیر داشته بسیار موفق بوده. کسی که می گوید گشت ارشاد موفق نبوده از کجا می داند اگر گشت ارشاد نبود چقدر اوضاع بدتر بود
ناشناس۳۴۶۸۷۳۲۲۱:۴۹:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۷
قرآن در سوره اعراف می گوید: خدا گناهکار و کسی که گناه را می بیند و امر به معروف نمی کند هر دو را عذاب می کند. حداقل اگر به حجاب اجباری اعتقاد ندارید خودتان امر به معروف کنید تا به خاطر عمل یک فرد دیگر عذاب نشوید
ناشناس۳۴۶۸۷۶۴۲۲:۳۷:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۷
پس چرا در قرآن امر به این معروف نشده؟ این همه توصیه در قرآن آمده همه را کنار گذاشته اید و چیزی را امر به معروف میکنید که در قرآن هیچ صراحتی ندارد؟
ناشناس۳۴۶۹۱۷۸۰۹:۳۰:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۸
در آیه 31 سوره نور، خدا به پیامبر (ص) دستور داده به زنان مومن بگو: چشم های خود را حفظ کنند، فروج خود را حفظ کنند و حجاب را رعایت کنند. اصلا می دونی حفظ فرج چیه؟ اگه می گی حجاب در این آیه توصیه است یا فقط برای زنان مومن است پس باید بگی حفظ فرج هم که دقیقا در همین آیه در کنار حجاب اومده فقط توصیه و فقط برای زنان مومن است!!! عزیزم لفظ مومن در جاهای مختلف، معانی مختلفی می دهد مانند بعضی از الفاظ دیگر. مجتهد است که تشخیص می دهد اینجا کدام معنا منظور است.
ناشناس۳۴۶۹۳۳۵۱۱:۴۰:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۸
اولا روسری را نمی بینی گفته؟!! مومن هم یعنی ایمان آورنده به خدا و نه صرفا افراد خیلی خاص
ناشناس۳۴۶۸۹۴۲۰۲:۳۹:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۸
شما یک کلمه از قرآن کریم در مورد اجبار و جریمه در مورد حجاب بیار
ناشناس۳۴۶۹۲۹۰۱۱:۱۰:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۸
شما یک کلمه از قران بیار که معلوم باشه ان زمان کشف حجاب بود نه شل حجابی؟ دوما مگر الان اگر کسی روسری اش کمی عقب رفته باشه جریمه می شه که دنبال دلیل قرانی می گردی؟
ناشناس۳۴۶۹۸۱۰۱۸:۴۳:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۸
اگر کشف حجاب و شل حجابی نبود خداوندبه زنان پیامبر و مومن (نه حتی مسلمان )توصیه به حجاب نمی کرد و اگر قرار بود حجاب اجباری باشد خداوند که با پیامبر و مردم رو درواسی نداشت به پیامبر می فرمود همه چه مسلمان و چه غیر مسلمان باید با حجاب شوند .
ناشناس۳۴۶۸۷۷۵۲۲:۴۵:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۷
اصولا نیازی به دخالت دولت در حوزه های فرهنگی مانند حجاب نیست، جامعه ایران صاحب فرهنگ و تمدنی غنی و چند هزارساله است و در نهایت گروه های اجتماعی در تعامل با نخبگان جامعه راه خود را پیدا خواهند کرد، تجربیات گذشته نشان داده دخالت دولت کمکی به حل مشکلات فرهنگی نکرده است.
ناشناس۳۴۶۹۴۱۳۱۲:۵۸:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۸
ترویج بی حجابی بی بندوباری پروژه ای دشمن است شکست پی درپی آنها از محورمقاومت درمنطقه بخاطر وجود مردان وزنان مؤمن وانقلابی است .
علی۳۴۶۸۷۸۴۲۲:۵۹:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۷
از مرکز شهر رد می شدم که ماشین های گشت ارشاد یا همان گشت نور فعلی توقف کرده بودند بانوان و خانم هایی که حجاب نداشتند یا وضع حجاب شان مناسب نبود به محض دیدن ماشین نیروی انتظامی حجاب شان را مرتب می کردند چند قدم که دور شدند همان آش بود و همان کاسه به نظر شما با این شرایط خانم ها با حجاب خواهند شد ؟اگر توانستید که به نحوی میل و رغبت به حجاب را بین خانم ها را ایجاد کنید که مثلا هر وقت در منزل باشند و مهمان نامحرم در خانه را بزند و بلافاصله حجاب خودشان را رعایت کنند آنوقت افتخار کنید حجاب را احیا کردید
ناشناس۳۴۶۹۸۷۰۱۹:۴۵:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۸
بایداراذل واوباش را آزاد بگذارند آنوقت ببینید کی بدو میره پیش نیرو انتظامی.
ناشناس۳۴۶۸۸۱۸۲۳:۲۵:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۷
کدوم تجربه شکست خورده؟ ۸ سال کشور ول شده بود که فحشا کشیده شد در اون ۸ سال
ناشناس۳۴۶۸۸۶۱۰۰:۰۷:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۸
امروز فساد، اختلاس، بی برنامگی دولت، بی توجهی به خواست ملت آنچنان فاصله دولت و ملت را زیاد کرده که اگر همین امروز فکری نکنند و برای بهبود آن دست به اقدامی حساب شده و منطقی نزنند فردا خیلی دیر خواهد بود .
ناشناس۳۴۶۸۸۷۲۰۰:۲۱:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۸
حتی اگر دین نمیداشتیم باز هم بی حیایی و هرزگی را برنمی‌تابیدیم ، حالا که هم دین داریم و هم بهترین جوانان این سرزمین ، جان دادند برای غیرت و شرف و پاکی خانواده بزرگ ایرانی . تا زمانیکه ما زنده باشیم نمی‌گذاریم خون آن دلاوران ، پایمال شود
علی سلیمی۳۴۶۸۹۳۳۰۱:۵۶:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۸
کشور ما امروز قادر به کنترل یک هفته ثبات بازار خود را ندارد بهتر است با تمام دنیا ارتباط برقرار شود و در مسائل دینی که به خود مردم ربط دارد دخالت نکنید و ایران را از عقب ماندگی زیاد که دچار شده نجات داده و به یک کشور با ثبات برگردد
سعید۳۴۶۹۳۲۸۱۱:۳۶:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۸
مسائل دینی به خود مردم ربط داره ولی مسئله پوشش به اجتماع . نمی شه که با لباسی که به شدت شهوانی و تحریک کننده است بیاد بیرون و انتظار داشته باشیم هیچ کس هم تحریک نشه . تو خونه اصلا هرکس هر طور خواست لباس بپوشه . ولی توی دید مردم باید لباس درست بپوشه.
ناشناس۳۴۶۹۴۴۴۱۳:۲۲:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۸
مسائل دینی متفاوت است بعضی شخصی است و بعضی اجتماعی
امیر۳۴۶۸۹۷۲۰۵:۲۵:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۸
مرگ بربانیان وضع بی حجابی درودبردولت ومجلس انقلابی.
ناشناس۳۴۶۹۱۱۴۰۸:۳۷:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۸
وضعیت پوششی برخی بانوان بشدت بد است،خواهشا برخی پاساژها را رصد بفرمایید تا متوجه عمق فاجعه بشید، ولنگاری برخی موجب آسیبهای روانی و از هم پاشیدگی خانواده ها در کوتاه مدت خواهد شد
ناشناس۳۴۶۹۲۳۹۱۰:۲۹:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۸
اکر میخواهید بدانید حجاب چقدر مهمه ببینیداستعمار چقدر برای بی حجابی هزینه و تبلیغ میکنه و چرا بوسیله پهلوی میخواست فرهنگ بی حجابی را به مردم تحمیل کنه دشمنی که از کشتار زنان و کودکان حمایت میکنه دم از آزادی میزنه!!!
رضا۳۴۶۹۲۶۰۱۰:۴۹:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۸
متاسفم برای افراد جامعه ای که اینهمه فقر و بی پولی و بی هویتی که از تورم و فقر سرازیر میشه رو نمیبینن و حجاب شده اصلی ترین مسله جامعه ، انتظار دارین کارگری که انقد کار میکنه حتی زمان برای همسرش نداره و افکارش مغشوش بیاد به بی حجاب امر به .. کنه، ریشه بی حجابی ۸۰ درصدش فقره بسمه الله جهاد برای ریشه کن کردن فقر .
سعید۳۴۶۹۳۲۳۱۱:۳۳:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۸
سلام یه دوستی گفته بودن بهشت و جهنم زوری نمی شه . درسته بهشت و جهنم زوری نمی شه . ولی دلیل هم نمی شه طرف با هر وضعیتی بیاد توی خیابون و جوانان را که در بالاترین درجه غریزه جوانی رو از راه به در کنه و به زور بفرسته جهنم
ناشناس۳۴۶۹۶۰۴۱۵:۴۲:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۸
چاره اش بهبود وضعیت اقتصادی مردم و ازدواج جوانان است نه حجاب اجباری .
مهری۳۴۶۹۳۳۳۱۱:۳۹:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۸
ثمره اش شکست سیاستای بهائی هاست.
ناشناس۳۴۶۹۴۶۶۱۳:۴۷:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۸
حجاب ديني نه مسئله نظام است نه مسئله مردم حجاب از هر دو طرف سياسي شده وشده مسئله پرهزينه امروز كشور
مسلم۳۴۶۹۵۵۸۱۵:۱۱:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۸
حجاب هم حکم خداست هم حکم عقل این راه انسان عاقل میفهمدکه حجاب پیام داردو پیام اینکه احساس نزدیکی به خداخیلی کمتر شدن طلاق خیانت اعتماد بین خانواده زوجین اجازه ندادن قضاوت مردها ومقایسه زنها تحریک نکردن مردها خیلی کمتر شدن متلک تجاوز دست درازی در جامعه آیا این حرفها دروغ است؟
ناشناس۳۴۶۹۸۴۵۱۹:۲۱:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۸
چرا در لبنان یا سوریه یا عراق یا پاکستان حجاب اجباری نیست؟ اما در ایران حجاب اجباری هست؟
مجید اکبری۳۴۶۹۵۶۶۱۵:۱۹:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۸
همه باید از قانون تبعیت کنند .هر چیزی جای خودش .
ناشناس۳۴۶۹۶۴۳۱۶:۱۱:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۸
اگر به اندازه مبارزه با بدحجابی با مفسدان و دلالان اقتصادی که کشور را به این روز انداخته اند مبارزه میکردید . کشور آرامش میگرفت و این همه بد حجابی هم نبود.
ناشناس۳۴۶۹۷۴۰۱۷:۳۴:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۸
قانون بد باید لغو شود. اگر مردم قانونی را قبول ندارند حتما مشکلی در قانون وجود دارد.
ناشناس۳۴۶۹۷۷۲۱۷:۵۸:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۸
حجاب وامر به معروف امر الزامیست
ناشناس۳۴۶۹۸۵۴۱۹:۳۱:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۸
بی حجابی =هرزگی و ولنگاری
ناشناس۳۴۶۹۸۵۶۱۹:۳۲:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۸
خداوند برای اینکه از سلامت چشم محافظت کند ؛ پلک را آفرید انسان وقتی با صحنه نا مناسبی برای چشم روبرو می‌شود پلک رامیبندد .حال این عامل نامناسب می‌تواند؛ تصویر نامناسب یا نور نامناسب یا گرد وخاک ناشی از طوفان و غیره باشد .نمی‌توانیم برای اینکه گرد وخاک به چشممان نرود بگوییم طوفان نوزد !! باید از نعمت پلک استفاده کرده وهروقت نخواستیم نبینیم !!!
ناشناس۳۴۷۰۴۸۵۱۱:۰۹:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۹
همان خدا که پلک را افرید در کنار دستور به استفاده از پلک برای مردان، به زنان هم استفاده حجاب را امر فرموده / / کنترل چشم و پلک، سخت تر از سر کردن یک روسری است و همه مردان هم به این صفت مزین نیستن، حتی اگر کسی با تمرین به صفت والای سربه زیری مزین شده باشد گاهی باید با چشم باز حرکت کند مثلا امروزی بخوایم بگیم میشه با چشم نیمه باز از خیابان عبور کرد و یا با چشم نیمه باز رانندگی کرد و زنان سرلخت را ندید؟؟
ناصر۳۴۶۹۸۵۹۱۹:۳۸:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۸
حجاب از درون خانواده شکل میگیره،وفعلا برخی والدین با حجاب حکومتی مشکل دارند ونتیجه اش همین میشه که می بینیم.
ناشناس۳۴۶۹۹۸۰۲۱:۵۷:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۸
خداییش بهتره هر کاری سر جاش باشه.وهمیشه با خاطی برخورد بشه در هر شرایطی.اگر بگوییم در این شرایط نه خیانت کردیم
خشایار۳۴۷۰۰۷۰۲۳:۳۲:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۸
بعضی ازخلافها وگناهان پیشران گناهان وبلاگهای دیگرند مانند بی‌حجابی که باعث ازبین رفتن حیا وعفت عمومی وشیوع لاابالی گری و چشم چرانی حرفهای زشت وخدای ناکرده هتک حرمت وتجاوز وسست شدن بنیاد خانواده ها وشیوع طلاق وایجاد فرزندان طلاق که خود زمینه ساز بزهکاریهای زیاد درجامعه بوده پس نیروی انتظامی بامهار بی‌حجابی وبرهنگی میتواندزمینه ایجاد خیلی ازگناهان وخلافها وبزهکاریها راازبین ببردپس لازمه هممون پشتیبان نیروی انتطامی بوده واین هیچ منافاتی بابرخورد باسایر خلافها ندارد
ناشناس۳۴۷۰۰۹۳۰۰:۱۰:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۹
با سلام . ای کاش مواظب ارزش پول ملی باشند و نگذارند ارزش ان کاهش یابد
ناشناس۳۴۷۰۳۰۶۰۹:۲۴:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۹
دنیای قدیم که به آن عصر باستان یا عصر حجر، گفته میشه با زور و اجبار بوده که بشریت طی هزاران سال فراز و نشیب و مبارزه و مجاهده، و دانا پروری و دانش آفرینی به امروز رسیده... ظهور پیامبران الهی هم بخاطر دفع زور، و رفع قلع و قمع، و اجبار و اجحاف، در حق جوامع بوده است.. آن چه که امروز یک سرپوش یا روسری بنام حجاب لقب گرفته، یک سنت عربی پیش از دین مبین اسلام در شبه جزیره عربی، بوده است، چنانچه مردان عرب هم آن سرپوش و روسری را بر سر دارند و به آن رغبت دارند..این رسم بوده از گذشته، مسائل بهداشتی و ایمنی هم بوده.... در سوره نور آیه ۶۰ به زنان میانسال اختیار داده شده که پوشش را مطابق میلشان رعایت نکنند... با زدودن تعصب و تمسک به این آیه راه تفسیر صحیح و جولان در فضای علائق عمومی، که تعقل قرآنی در هر عصر و زمان به آن بارها و بارها، مورد تاکید قرآن‌کریم است..بهتر و روشنتر مهیا میشود و زمینه رضایت و راحتی و اشتیاق عمومی در عرصه زندگی فراهم می گردد... قرآن کتاب راهنما و‌ هدایت است...با کارشناسی درست و تاویل به تفسیر از آیه های قرآن زمینه رضایت و نشاط جامعه فراهم است، نیازی به زور و اجبار و پلیس و این جور چیزا نیست.... تعقل و خردگرایی شاه کلید آیه های قرآن در تمامی امور زندگی افراد و اجتماع است... با مدد از هدایت قرآنی و روانشناسی اجتماعی، مطابق با اقتضائات روز، با بهره گیری از تفسیر واقعی و تفهیمی از آن، دروازه رحمت برای ورود همگان باز است..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  2. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  3. دستور بسیج همه امکانات برای یافتن دختر ۲۴ ساله در میامی

  4. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  5. دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

  6. ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد

  7. وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

  8. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  9. مصرف انرژی کشور دو برابر استاندارد مصرف جهانی است

  10. سفیدشویان غرب  مشغول کارند

  11. بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

  12. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  13. دختربچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را سلاخی کرد

  14. بهادری: دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد

  15. غربی‌ها قبل‌از عملیات وعدهٔ صادق به ما گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید!

  16. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : حج به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  6. چرا این همه بد اخلاقی؟

  7. درباره توبه تتلو

  8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  13. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  14. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  21. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  22. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  3. چرا این همه بد اخلاقی؟

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  6. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  7. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  8. تنوری که هنوز سرد است...

  9. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  10. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  11. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  12. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  13. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  14. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  15. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  16. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  17. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  18. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  19. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  20. رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/ هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم

  21. راستی‌آزمایی گزارش بی‌بی‌سی در مورد جزئیات مرگ نیکا شاکرمی

  22. "مصلحت قطعی" همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

  23. رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

  24. تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب پابرجاست

  25. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

آخرین عناوین