دروغ‌های بزرگ!

یوسف مشفق، گروه سیاسی الف،   4030404121 ۱۱۵ نظر، ۱۲ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
دروغ‌های بزرگ!

۱- آدولف هیتلر در کتاب «نبرد من» جمله‌ای دارد با این مضمون: «توده‌های بزرگ مردم راحت‌تر قربانی یک دروغ بزرگ می‌شوند تا یک دروغ کوچک». هیتلر یکی از سیاست‌مدارانی بود که به‌خوبی مبحث افکار عمومی و روش‌های اثرگذاری بر آن را شناخته بود و به‌همین علت بخشی از توان دولت خود را روی فنون تبلیغاتی و هدایت افکار عمومی و به‌کارگیری فرد متبحری چون جوزف گوبلز متمرکز کرد. مسئله‌ای که باعث شد در این نوشتار، گریزی به سخن رهبر آلمان نازی زده شود، کارکرد این گزاره بعد از سال‌های مدید است. هنوز هم بخش قابل‌توجهی از مردم جهان دروغ بزرگ را باور کرده و حتی به‌قدری آن را تکرار می‌کنند که تبدیل به عقیده‌ای راسخ می‌شود.

۲- «دروغ‌ بزرگ» نه ابزار محدود برای رسیدن به هدف در سطح خرد بلکه ظاهرا بخش لاینفک سیاست‌ورزی برخی اصلاح‌طلبانی است که حاضرند مسائل کلان ملی و حوزه سیاست‌خارجی را قربانی خواست های حزبی خود کنند. نه انتخابات کنونی بلکه در ادوار قبل هم مشاهده شد که چگونه با خلاف‌واقع‌گویی در سطحی وسیع و تکرار مکرر آن در رسانه‌ها، بخشی از افکار عمومی – به‌خصوص طبقه متوسط که قرابت فکری بیشتری با آن‌ها دارد – جهت‌دهی شده و فضا برای پیشبرد پروژه اصلاح‌طلبان و همچنین رفع‌اتهام آنان فراهم شد و حالا در موسم انتخابات، دوباره «دروغ‌های بزرگ» به صحنه آورده شده است.

در هفته‌های اخیر اصلاح‌طلبان برای سفیدشویی خود و عدم پاسخ‌گویی در خصوص فجایع رقم‌زده دهه ۹۰ - به‌خصوص ناکامی مطلق در عرصه سیاست‌خارجی و پروژه برجام - به‌صورت هماهنگ و گسترده و چون ارتشی منظم، تمرکز خود را روی دروغ‌‌پراکنی پیرامون قانون مصوب مجلس یازدهم بنا کرده و حتی به سفید‌شویی دولت متخاصم و رئیس‌جمهور آمریکا روی‌آورده‌اند! مدعی‌‌اند که دموکرات‌های باهوش و مودب – تعبیری که روحانی در خصوص اوباما به‌کار برد – پس از قدرت‌گرفتن بایدن، آماده بازگشت به برجام بودند اما مجلس اصولگرا برای منافع خود و سنگ‌اندازی در مسیر توافق هسته‌ای، قانون اقدام راهبردی را تصویب کرد تا بدین منظور دولت روحانی از احیای برجام عاجز شده و کشور در باتلاق اقتصادی فرو رود. به‌واقع آنان می‌خواهند به‌جای پاسخ‌گویی برای شکست‌های مفتضحانه خود، شریک تراشیده و فشارهای اقتصادی وارده به مردم را به‌روی دوش مجلس اندازند و از این روست که در سناریویی هماهنگ این دروغ‌بزرگ را در هنگامه انتخابات کنونی با کمک رسانه‌های زنجیره ای خود به‌پیش برده‌اند. متاسفانه بخشی از جامعه ایرانی به‌واسطه مصائب روزمره زندگی، عدم آگاهی وافر، سطحی‌نگری به مسائل کلان، تمایل ذاتی‌اش به انکار تخاصم دشمن و خودتحقیری، فریب این دروغ را خورده‌ و دیگر نشانی از ددمنشی دشمنی نیست که به‌خون تک‌تک ایران تشنه است و اگر امکانش مهیا باشد، برای نابودی‌اش به هر روشی متوسل می‌شود. حالا مجلس و اصولگرایانی متهم‌اند که از‌ قضا ابزاری برای چانه‌زنی بهتر و مانور بیشتر در مذاکرات با غرب را مهیا کرده و اصلا‌ح‌طلبان آنان را در جایگاه جلاد نشانده‌اند!

۳- باید هشیار بود و ابعاد پروژه دروغ بزرگ اصلاح‌طلبان را افشا کرد. مبادا به‌واسطه اهمال و تغافل و عدم روشنگری، روزهای سیاه دهه ۹۰ تکرار شود. ایران ما دیگر توان تحمل شرایط فرسایشی مذاکره و تحریم و قطعنامه و نگاه به مذاکرات وین و ژنو را برای پیشبرد ساده‌ترین امور کشور ندارد. نمی‌خواهیم به روزهایی بازگردیم که صاحبان قدرت، FATF و تحریم را سپر بلای خود مقابل انتقادات و واردنکردن واکسن تلقی می‌کردند. دیگر توان قدرت‌گیری مدعیانی را نداریم که ناکارآمدی و ناتوانی خود در فروش نفت را انکار کرده و خواستار تسلیم مقابل دشمن و تحویل موشک‌هایمان شدند. ایران ما یارای دوگانه‌سازی‌های کاذب پیرامون میدان و دیپلماسی را نداشته و نمی‌توان حضور کسانی را تحمل کرد که بنایشان بر مقابله با هسته سخت نظام بوده و حیاتشان به تقابل‌های بی‌مورد وابسته است. 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۳۳۲۰۴۱۲:۰۵:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۶
بیچاره گی مدعیان اصلاحات بجایی رسیده که شکست برجامو به گردن مجلس یازدهم می اندازند و فرار به جلو می کنند !
ناشناس۳۵۳۳۳۶۷۱۲:۵۶:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۶
روحانی و ظریف باید پاسخگو باشند چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۳۵۳۳۵۴۹۱۴:۰۷:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۶
تنها راه نجات اقتصاد کشور اجرای قانون از کجا آورده ای می باشد
ناشناس۳۵۳۳۸۵۹۱۶:۲۸:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۶
روحانی میگفت مسئولیت برجام با من است ظریف هم میگفت امریکا نمی تواند از برجام خارج بشود ! این دو نفر باید در مورد شکست برجام جوابگو باشند.
ناشناس۳۵۳۳۴۵۵۱۳:۳۰:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۶
هماهنگی جالب فضای مجازی که به طور مطلق توسط آمریکا مدیریت می شود با یک جناح خاص ، جالب است . ظاهرا آمریکا هوس برجام 2 ، بتن 2 و پاره کردن 2 به سرش زده .
ناشناس۳۵۳۴۰۲۷۱۷:۴۲:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۶
قابل توجه‌ نااهلان و نامحرمان چنانچه روز شنبه نتیجه انتخابات هر چه شد و عده ای بخواهند مانند سال 88 به بیراهه بروند توجه‌ داشته باشند آن ... را لولو برد که به حصر بروند اینبار سران نااهلان و نامحرمان تماما بازداشت و بصورت انقلابی و صحرایی محاکمه و مجازات خواهند شد
ناشناس۳۵۳۴۰۳۰۱۷:۴۴:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۶
عزیز همین الان تو فضای مجازی اینو نویسی
ناشناس۳۵۳۳۲۰۶۱۲:۰۵:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۶
بیچاره گی مدعیان اصلاحات بجایی رسیده که شکست برجامو به گردن مجلس یازدهم می اندازند و فرار به جلو می کنند !
ناشناس۳۵۳۳۸۵۶۱۶:۲۶:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۶
اون کسانی که میگفتن امضای جان کری تضمین است !!! و تضامین لازم را از دشمن نگرفتن مقصر اصلی شکست برجام هستند.
ناشناس۳۵۳۳۲۱۵۱۲:۰۷:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۶
در دهه 90 شاخص های اقتصادی منفی بود و کشور در تمام زمینه ها دچار عقب ماندگی شد و قیمت دلار 10 برابر شد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند دیگه فریب دروغ های اصلاح طلبان را نخواهیم خورد.
ناشناس۳۵۳۳۳۸۲۱۳:۰۲:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۶
الان تمام شاخص ها مثبته . دلار گرون نشده . ماشین اصلا گرون نشده . راستی آقای مشفق در طول سه سال دولت فعلی قیمت دلار و ماشین گران نشده؟
ناشناس۳۵۳۳۴۶۷۱۳:۳۲:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۶
در 8 سال دولت قبل قیمت دلار و ماشین 10 برابر شد حالا در مدت 3 سال دو برابر شد.
ناشناس۳۵۳۳۶۱۷۱۴:۴۱:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۶
با ارز پاشی در حد لالیگا
ناشناس۳۵۳۴۰۶۵۱۸:۰۰:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۶
روحانی هم میخاست ارز پاشی کنه چرا نکرد چون نمی تونست نفت بفروشه
ناشناس۳۵۳۴۱۴۱۱۸:۵۱:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۶
عزیزم قیمت شکر پارسال این موقع ۲۵ هزار تومان بود ولی اکنون ۵۰ هزار تومان. دیگر عرضی ندارم.
ناشناس۳۵۳۴۴۹۴۲۱:۴۹:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۶
گوشت ۷۰دتومتی شده ۸۰۰ تومن یعنی ۱۲برابر
ناشناس۳۵۳۴۵۱۷۲۱:۵۷:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۶
تورم و درآمد رو کنار هم ببین . توزیع نابرابر و ناعادلانه ثروت و مزایا توامان سفره رو کوچک می کند .
ناشناس۳۵۳۴۵۶۲۲۲:۱۹:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۶
در ۸ سال از ۳/۵ به ۲۵ رسید یعنی حدود ۷ برابر و در این ۳ سال از ۲۵ به ۶۰ رسیده یعنی حدود ۲/۵ برابر
ناشناس۳۵۳۳۸۷۲۱۶:۳۴:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۶
به هر حال وقتی ما تجربه دولتهای هاشمی و روحانی را داریم که قیمت دلار و سکه و خانه و ماشین را 10 برابر کردند و رکورد شاخص فلاکت و ضریب جینی( فاصله طبقاتی) شکستن دیگه نباید فریب وعده های پوچ اصلاح طلبان را بخوریم !
ناشناس۳۵۳۳۲۲۱۱۲:۰۹:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۶
قانون راهبردی مجلس و طرح غنی سازی 60 درصدی دست مذاکره کنندگان را در مذاکرات پُر کرد با دست خالی نمیتوان از دشمن امتیاز گرفت.
ناشناس۳۵۳۳۶۵۱۱۴:۵۸:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۶
اگر دست مذاکره کنندگان پر شده بود پس چرا در این مدت کاری نکردند یاد ۸ سال مذاکرات جلیلی بخیر که نتیجه اش شد تحریم‌های سنگین
ناشناس۳۵۳۳۷۸۸۱۵:۵۳:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۶
یاد 8 سال مذاکرات ظریف بخیر که تحریم ها از 700 عنوان به 1500 عنوان افزایش یافت و قیمت دلار 10 برابر شد !
ناشناس۳۵۳۳۹۳۵۱۶:۵۴:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۶
تحریم ها ۲ عنوان بیشتر ندارد تحریم تجاری و تحریم مالی حالا ۱۵۰۰ تا نه ۳۰۰۰ تا فرقی نمی‌کند باز تولید همان ۲ تا هست
ناشناس۳۵۳۴۰۶۹۱۸:۰۲:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۶
چون کلا مذاکره و توافق با آمریکا فایده ندارد این قبلا هم در رابطه ایران و آمریکا در قرارداد الجزایر و ... امتحان شده
ناشناس۳۵۳۳۷۴۷۱۵:۳۰:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۶
درخواست تیم ایرانی در دولت رییسی اجرای کامل برجام توسط دو طرف بود. چرا نتوانستند؟
ناشناس۳۵۳۳۷۸۵۱۵:۵۲:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۶
دولت رئیسی بدون تضمین لغو موثر تحریمها و تامین منافع ملی توافق خسارت بار نمی کرد.
ناشناس۳۵۳۳۸۶۱۱۶:۲۹:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۶
فتنه گران غائله مهسا امینی توافق را از دسترس خارج کردند.
ناشناس۳۵۳۴۱۲۳۱۸:۳۷:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۶
جلیلی هرکاری که کرد باج نداد و دشمن را در امور داخلی ایران دخالت نداد حتی داشت تحریم‌ها را هم برمی داشت با مقاومتی که می شد
ناشناس۳۵۳۳۲۲۴۱۲:۱۰:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۶
تبلیغ انتخاباتی؟!
ناشناس۳۵۳۳۲۲۸۱۲:۱۱:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۶
به نظر می رسه نامزدهای پوششی صرفا وظیفه اتهام زنی علیه دولت روحانی و حتی خاتمی رو دارند. صدا و سیما هم که مثل همیشه هیچ حقی برای آنانی که نامشون در مناظرات برده شد برای پاسخگویی قائل نشد.
ناشناس۳۵۳۳۳۵۶۱۲:۵۲:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۶
اعتراف بی سابقه روحانی : حسن روحانی مرداد ماه 1400 رسما اعلام کرد همه موجودی خزانه خالی شده است.
ناشناس۳۵۳۳۳۷۹۱۳:۰۱:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۶
صاحبان قدرت و ثروت خودشان واکسن فایزر تزریق کرده بودند اون وقت میگفتن ورود واکسن ممنوع است !!! و با بهانه FATF از واردات واکسن امتناع می کردند و روزانه 800 نفر فوتی کرونا داشتیم.
ناشناس۳۵۳۴۱۵۲۱۸:۵۵:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۶
نامه وزیر بهداشت دولت روحاتی را بخون و از تهمتی که طدطی وار کردی لستغفار کن.
ناشناس۳۵۳۴۴۹۹۲۱:۵۱:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۶
اظهار نظرتان از سر عدم اطلاع است
ناشناس۳۵۳۳۲۳۷۱۲:۱۵:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۶
تام کاتن سناتور جمهوری خواه خطاب به ظریف در جریان توافق هسته ای می گوید: متوجه شدم در 20 سالگی طی جنگ ایران و عراق در حالیکه روستایی ها و کودکان کشته می شده اند تو در امریکا پنهان شده بودی این نشانه شجاعت نیست که وقتی کشور شما برای بقا می جنگد در امریکا پنهان شده بودید این نشان میدهد که شما شخصیت ضعیف النفسی دارید.
ناشناس۳۵۳۳۲۳۸۱۲:۱۶:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۶
رای ما پزشکیان
ناشناس۳۵۳۳۳۴۵۱۲:۵۰:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۶
برنامه نداره با پزشکیان به دلار 600 هزار تومانی سلام کنیم مثل دوران روحانی.
ناشناس۳۵۳۳۲۳۹۱۲:۱۶:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۶
خنده داره الان باید طرف یک چک پول 100 تومانی بگیره دستش . وطنم ای شکوه پا بر جا...
ناشناس۳۵۳۳۵۷۶۱۴:۲۱:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۶
وقتی ریاضیت ضعیف باشه باید هم این حرف رو بزنی؛ روحانی دلار 3 هزاری را کرد سی هزار یعنی ده برابر ولی رئیسی 30 رو کرد 60 یعنی دو برابر
ناشناس۳۵۳۳۷۷۸۱۵:۴۷:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۶
اول اینکه دلار تا شب قبل از انتخاب شهید رئیسی ۲۳ بود در زمان تحویل دولت حدود ۲۷. در ابتدای دولت روحانی دلار بالاتر از ۴ هزار بود و هیچ رقم ضرب و تقسیمی به عدد ۱۰ برابر نمی دون .
ناشناس۳۵۳۳۹۹۰۱۷:۲۰:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۶
روحانی دلار به قیمت 2800 تومان تحویل گرفت و 28000 تومان تحویل داد یعنی 10 برابر .
ناشناس۳۵۳۴۰۷۲۱۸:۰۷:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۶
10 برابر هم نشه باز خیلی بیشتر از دوران رئیسی افزایش داشته شما خودت حساب کن چند برابر میشه
ناشناس۳۵۳۳۷۸۳۱۵:۵۰:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۶
۴ ۵ سال اول روحانی یکی از با ثبات ترین تاریخ های ارزی کشور بود
ناشناس۳۵۳۴۰۷۵۱۸:۰۹:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۶
با رکود، کنترل کرد و باعث تعطیلی هزاران کارخانه و صنایع و بیکاری هزاران هزار کارگر شد شما حتما خودت کارمند بودی و در هر صورت برات حقوقت رو سر ماه می ریختن که راضی بودی
ناشناس۳۵۳۴۱۲۶۱۸:۳۸:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۶
سرکوب ارزی و چند بخش دیگر
ناشناس۳۵۳۴۱۸۱۱۹:۱۰:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۶
قیمتها در این سه سال چند برابر شده است؟
ناشناس۳۵۳۳۲۴۴۱۲:۱۸:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۶
اره گول اصلاح طلبان رو نخورید .. در عرض ۳ سال ارزش پول یک سوم شد. قیمت گوشت و نان و هزار قلم دیگه کالا یک شبه فقط ۳ برابر شد .. مالیات ها چند برابر و دستمزد و حقوق یه نمه رفت بالا ..
ناشناس۳۵۳۳۳۳۸۱۲:۴۷:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۶
تیم اقای نوبخت تابستان 1400 پیش بینی دلار 260 هزار تومانی و تورم 3 رقمی را کرده بودند در 3 سال گذشته از بدتر شدن اوضاع جلوگیری شد.
ناشناس۳۵۳۴۰۱۴۱۷:۳۸:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۶
اره ... یادش بخیر یبار فجر سپاسی ۳ تا گل خورد از سپاهان بعد مربیش گفت اگر مربی قبلی بود ۶ تا می‌خوردیم ما خوب بودیم که ۳ تا خوردیم
ناشناس۳۵۳۳۳۴۱۱۲:۴۹:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۶
آره گول بخوریم که ارز را 9 برابر کنی رشد اقتصادی را صفر کنی تولید ناخالص داخلی را 35درصد کاهش دهی و قدرت خرید مردم را نصف کنی و ارز 4200 را هم به ارث بگذاری خاموشی ها را بیاوری و به دولت جدید تحویل بدهی و در عرض سه سال ارز فقط 2 و 3 دهم برابر شود قدرت خرید مردم حفظ شود و نابود نشود یارانه آن ارز 4200 را بدهی و فقر را کاهش بدهی خاموشی منازل پایان یابد رشد اقتصاد 5 درصد کنی تولید ناخالص داخلی را 30 درصد افزایش بدهی و 8 سال می شد چی می شد؟!!! ولی بگوییم صد رحمت به روحانی !!! و افراد آن بانی وضع موجود و عقبگرد کشور در ستاد یکی از نامزدها چنان حراف شدن.....
عدالت۳۵۳۳۳۹۸۱۳:۰۸:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۶
احسنت.
ناشناس۳۵۳۳۲۴۹۱۲:۲۰:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۶
متاسفانه همین افراد ناآگاه به مسائل سیاسی و اجتماعی باعث شدند که امامان نتوانند حکومت عدل و عدالت را برقرار کنند و نهایتا به شهادت آن بزرگواران منجر شد.
ناشناس۳۵۳۳۲۵۲۱۲:۲۱:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۶
بدهی های دولت روحانی پرداخت شده خزانه پُر است 7800 کارخانه تعطیل شده احیاء شدند رشد اقتصادی و رشد تولید و تجارت مثبت شده صادرات نفت به روزانه 2 میلیون بشکه و صادرات غیرنفتی به رقم بی سابقه 54 میلیارد دلار سالیانه افزایش یافته و ارز حاصله به کشور اومده و تراز تجاری کشور مثبت شده صنایع هسته ای و موشکی و هوافضا پیشرفت کردند دیگه به عقب بر نمی گردیم.
ناشناس۳۵۳۳۲۵۵۱۲:۲۲:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۶
ادعای ارزانتر شدن بنزین و پرداخت یارانه با طلا و تحویل گوشت در خانه مردم و خانه رایگان سه ساله به تازه عروس داماد ها و محو فقر و زمین مسکونی ۲۰۰ متری رایگان ، تعامل با همه دنیا بدون تغییر سیاست خارجی و ...... پزشکیان وعده داده سیاست و اقتصاد مثل قبل ادامه خواهد داشت ‌ . هیچگونه وعده تغییر هم نداده ‌.
ناشناس۳۵۳۳۶۶۵۱۵:۰۲:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۶
این آقایون سوپرمن اگر اینهمه طرح های فضایی داشتند چرا ندادند دولت فعلی اجرا کند .
ناشناس۳۵۳۳۲۶۰۱۲:۲۳:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۶
اگر قبول کنیم حرف های شما رو دوران روحانی بد. خب 3 سال تمام سازمانها نهاد ها مجلس قوه قضائیه سپاه و بسیج و شورای نگهبان و مجمع تشخیص و هر کسی که قدرت دارد در اختیار اصول گرایان بود. نتیجه؟؟؟؟؟؟ گوشت 700 تومن شده خودرو 10 برابر شده ماهی 35 هزار تومانی شده 200 تومن تورم 60 درصدی دلار از 25 تومن رو رسانده اید به 60 تومن . با کدام مورد که مردم زندگیشان بهتر شده می خواهید قبلی ها را بد کنید و خودتان را خوب نشان بدهید.
ناشناس۳۵۳۳۴۱۱۱۳:۱۱:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۶
اگر دولت قبل و صادرات روزانه 100 هزار بشکه نفت تداوم داشت الان قیمت دلار 300 هزار تومان و قیمت گوشت 3 میلیون تومان شده بود.
ناشناس۳۵۳۴۱۵۶۱۸:۵۶:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۶
حراج منابع ملی که باید ذخیره آینده کشور باشد را مدیریت جهادی می دانید؟
ناشناس۳۵۳۳۴۵۶۱۳:۳۰:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۶
خودت میگی دلار 2 برابر شده زمان روحانی 10 برابر شد و تورم هم که کمتر از دوران روحانی است
ناشناس۳۵۳۴۳۶۴۲۰:۵۱:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۶
پروفسور؟تو٨سال ٧برابرشد!نه توسه سال سه برابر
ناشناس۳۵۳۴۱۳۰۱۸:۳۹:۵۱ ۱۴۰۳/۴/۶
قدرت اجرایی دست دولت ها هست در ضمن تورم ایران زمینه ای و از 60 سال قبل با آمدن نفت در بودجه هست
محمد۳۵۳۳۲۶۵۱۲:۲۴:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۶
برجام تصمیم نظام بوده نه اصلاح طلبان
ناشناس۳۵۳۳۳۹۹۱۳:۰۸:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۶
دولت وقت سرکار نمی آمد برجامی شکل نمی گرفت و ربطی به نظام ندارد و نظام شروط گذاشت وقتی دولت دنبال آن بود که عمل هم نشد
ناشناس۳۵۳۳۴۲۲۱۳:۱۵:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۶
چرا هروقت اصلاح طلبان در کشور به قدرت می رسند نظام در مورد تعلیق و تخریب هسته ای به تصمیم میرسد ؟!
ناشناس۳۵۳۳۲۶۶۱۲:۲۵:۰۱ ۱۴۰۳/۴/۶
اگر تحریم ها تجاری و مالی مهم نیست و اثری ندارد چرا دلار هزار تومانی طی ۱۳ سال ۶۰ برابر شده فقط همین سوال را پاسخ بدهید در ۲ سال آخر دولت احمدی نژاد ۴ برابر در ۸ سال دولت روحانی ۷ برابر در ۳ سال دولت فعلی هم ۲.۵ برابر شده باور کنید ملت قوه تشخیص دارد تحت تاثیر این و آن نیست
ناشناس۳۵۳۳۴۲۳۱۳:۱۶:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۶
حال شما بگو چرا در زمان قبل انقلاب دلار 1 تومانی شد 7 تومانی و 10 تومانی؟ زمان خاتمی که تحریم وجود نداشت دوبرابر یا هاشمی 4برابر‌؟!!!!! تحریم اثر می‌گذارد ولی مسئله اصلی چیز دیگری است آن هم ناترازی تورم ایران با تورم آمریکا اما چرا لیر در ایران بالا نمی رود؟ چون تورم ترکیه بالاتر از ایران هست
ناشناس۳۵۳۴۲۳۱۱۹:۴۶:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۶
دلار ۱۰ ریالی در دوران احمد شاه قاجار بود یعنی ۱۰۰ سال پیش
ناشناس۳۵۳۳۴۳۱۱۳:۱۷:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۶
حتی در بهترین زمانیکه اوباما بود هیچکدام از تحریمهای پولی و مالی و بانکی لغو نشدند و سرمایه خارجی جذب نشد.
ناشناس۳۵۳۳۶۱۳۱۴:۳۸:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۶
چرا در دولت خاتمی که تحریم نبود دلار بالا رفت؟ در زمان هاشمی همین طور؟!!! اما برعکس 5 سال هست لیر در بازار ایران بالا نمی رود و نوسانی هست؟!!!برمی گردد به تورم که تورم ایران بالاتر از تورم آمریکا هست یا تورم ترکیه بالاتر از ایران هست تورم هم بیشتر منشا داخلی دارد تا خارجی
ناشناس۳۵۳۳۷۵۷۱۵:۳۶:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۶
در ۸ سال زمان خاتمی با کمترین قیمت نفت دلار ۲ برابر شد و رشد اقتصادی بالای ۵درصد بود
ناشناس۳۵۳۳۸۷۶۱۶:۳۶:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۶
بیشترین نرخ بیکاری بعد از انقلاب مربوط به دولت خاتمی بود در دولت اصلاحات سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر 9 درصد شد و منافع ملی ما برباد رفت.
ناشناس۳۵۳۴۹۸۱۰۱:۲۸:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۷
سوال ر جواب بده
ناشناس۳۵۳۳۲۷۹۱۲:۳۰:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۶
انشالله روز جمعه برای بار چندم مردم در دهان یاوه گویان خواهند زد.
ناشناس۳۵۳۴۱۷۱۱۹:۰۳:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۶
مگه از رو میرن؟!!
ناشناس۳۵۳۳۲۸۸۱۲:۳۳:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۶
یادتون رفته که تا یک هفته از تبلیغات انتخابات گذشته بود بشدت در حال تبلیغ پزشکیان بودید؟؟!!! هر صفحه ای از اخبار رو باز میکردیم با چندین رپرتاژ اگهی پزشکیان روبرو میشدیم .
ناشناس۳۵۳۳۲۹۳۱۲:۳۴:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۶
اصل ماجرا درست است ، شاید کمی در مورد جزییات بزرگنمایی هم بکنند ولی در کل درست است.
ناشناس۳۵۳۳۳۳۰۱۲:۴۵:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۶
خلاصه حرفای نویسنده اینه که گول حرفای اصلاح طلب هارو نخورید. مثلا قالیباف که رئیس مجلسی بود که صیانت و حجاب رو تصویب کردند و حتی اون هارو اصل 85 کردند که یه وقت مردم از این قانون ها سر در نیارند میشه مخالف فیلترینگ و برخورد سر حجاب. اقای جلیلی که طبق گفته های پورمحمدی سر اینکه روحانی رئیس جمهور بوده نزاشته fatf تصویب بشه میشه دوستدار مردم. اقای قاضی زاده که سه روزه میخواست بورس رو حل کنه و از اون سه روز سه سال گذشته هم حتما راست گو هستند. اقای زاکانی هم با نصف کردن قیمت بنزین و پخش کردن چندین تن طلا، که اصلا وجود نداره، مردم رو خوشبخت میکنه.
ناشناس۳۵۳۳۴۱۳۱۳:۱۲:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۶
همیشه دنبال چیزهای حاشیه ای هستید، پزشکبان جز مجلس نیست؟!!! اصلا بگو ببینم ایراد آن چیزها چی هست! درضمن بورس مربوط به دولت ها و مسوول آن وزیر اقتصاد هست نه بنیاد شهید هر چند بورس هیچ مشکلی ندارد در مورد بنزین بله می شود اما با هزینه بالاتر
ناشناس۳۵۳۳۴۱۹۱۳:۱۴:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۶
هرکدام از این 6 نفر کاندیدا انتخاب بشوند هیچ کاری در جهت بهبود اساسی وضع کشور نمی کنند.
ناشناس۳۵۳۳۴۸۳۱۳:۳۸:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۶
طرح صیانت چه ایرادی دارد؟؟ نکنه شما دوست داری بچه های پاک این سرزمین در هر منجلابی فرو برن؟؟ چیزی که خود آمریکا و اروپا هم قوانین خاص برایش گذاشته حجاب هم که دستور خداست و آزادی پوشش در غرب عواقب خودش را طبق آمار خودشان نشان داده از افزایش خشونت علیه زنان و ... در مورد fatf هم آقای جلیلی بارها جواب داده که ما بیشتر از بسیاری از کشورها بندهای آن را رعایت می کنیم ولی از ما قبول نکرده اند و شما دنبال تصویب 2 بند باقیمانده هستید
ناشناس۳۵۳۳۷۱۵۱۵:۱۸:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۶
تفکراتتون برای خودتون ارزش داره. مشکل ما هم سر اینه که چرا وقتی موقع انتخابات میشه همه میشن مدافع حقوق عمومی و مخالف فیلترینگ موقع که رای اوردند همین حرفای شمارو میزنند. مشکل ما به جز طرز تفکر، که من اصلا قبولش ندارم، عدم صداقت و روشن بودن تکلیفتون با خودتونه. باور دارید به صیانت برای چی زیرآب فیلترینگ رو میزنید؟ اعتقاد دارید به برخورد برای حجاب و اونو جزو احکام اسلامی میدونید چرا تو مناظره ها حرفای دیگه میزنید؟ تکلیفتون رو با خودتون روشن کنید
ناشناس۳۵۳۴۰۸۶۱۸:۱۷:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۶
تفکرات شما هم برا خودتون ارزش داره. اولا صیانت مساوی با فیلترینگ به روش کنونی نیست. دوما کسی نگفت حجاب قانون نباشد بلکه گفته شد باید کار فرهنگی از ریشه هم انجام شود
ناشناس۳۵۳۳۶۵۲۱۴:۵۸:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۶
ولی حجاب اصلا نیاز به دوباره تصویب شدن نداشت اینجا مملکت اسلامی است همونطور که مردش نمی تونه بی بند و بار باشه خانم هاش هم وظیفه دارن از تحریک اجتماع پرهیز کنند که تنها وسیله اش حجابه
ناشناس۳۵۳۳۳۴۴۱۲:۴۹:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۶
شورای نگهبان وقتی این افراد مسئله دار و نامحرم تایید صلاحیت کند....
ناشناس۳۵۳۳۶۴۲۱۴:۵۴:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۶
شما دنبال انتخابات نیستی دنبال انتصاب یکی از خودی‌ها هستی ولی نظام پایبند به جمهوریت و حق انتخاب مردم هست
ناشناس۳۵۳۴۱۳۴۱۸:۴۲:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۶
ما دنبال افرادی هستیم که برای ایران کار کنند نه جریانی که دنبال اهداف غرب در ایران هستند که خلاف قانون هست حال هر کی می خواهد باشد و ربطی هم به انتصاب و. .. هم ندارد
ناشناس۳۵۳۳۳۸۱۱۳:۰۲:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۶
این مال مواقعی بود که مردم سواد نداشتن
علی۳۵۳۳۴۵۳۱۳:۲۸:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۶
زمین رایگان یارانه طلا نصف کردن قیمت بنزین یک میلیون مسکن در سال یک رقمی کردن تورم وعده های کدام جناح است. اینترنت را هم که فیلتر می کنید.
ناشناس۳۵۳۳۴۵۷۱۳:۳۰:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۶
تنها حسن الف در دو چیز هست: 1- امکان پاسخ به نظرات در چند سطح: یعنی من می تونم مثلا به پاسخِ پاسخ به یک نظر هم پاسخ بدم. 2- امکان واکنش به نظرات از طریق ایموجیهایی غیر از مخالفت یا موافقت: یعنی به غیر از این که میشه مخالفت یا موافقت را با یک نظر ابراز کرد، در سه وضعیت دیگه مانند تعجب یا خنده هم می توان واکنش نشان داد.
ناشناس۳۵۳۳۴۸۴۱۳:۳۸:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۶
دروغ هاي بزرگ ! ------------------ -- ميكم اصغر جان ! شما كه از طرفداران پروپا قرص اين سايت وزين هستي و از جمله كامنت گذاران آن ، بفرما كه اين دروغ هاي بزرگ چه باشد ؟ و البته از قديم و نديم هم گفته اند كه دروغگو دشمن خداست ! -- چه عرض كنم برادر فقط اميدوارم كه خود مقاله از جمله دروغ هاي بزرگ نباشد ! همين !
ناشناس۳۵۳۳۵۹۵۱۴:۳۰:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۶
دروغ بزرگ زیاد بوده چطور اطلاع نداری از باب نمونه: 1- لغو شدن تمام تحریم ها در یک روز 2- ترساندن از جنگ در حالیکه ما هم پایگاه عین الاسد آمریکا رو زدیم هم اسرائیل رو زدیم ولی کوچکترین حمله نظامی در پی نداشت 3- آقای روحانی گفت آنچنان رونق اقتصادی ایجاد میشه که مردم نیازی به یارانه نداشته باشن و ...
ناشناس۳۵۳۴۲۲۹۱۹:۴۵:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۶
ساخت چهار میلیون خانه .تک رقمی شدن تورم. کاهش نقدینگی و..... دولت سیزدهم!!
ناشناس۳۵۳۳۵۴۱۱۴:۰۲:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۶
مردم همه چی را می دانند ویک نظر سنجی بگذارید و بپرسید از چه چیز میترسید؟
ناشناس۳۵۳۳۵۵۵۱۴:۱۱:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۶
پزشکیان را واسه شلوغ شدن آوردن خیلی جدی نگیرید..
ناشناس۳۵۳۳۵۶۳۱۴:۱۵:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۶
متأسفانه سیاست ورزی در کشور ما تبدیل به عرصه وعده های ناممکن و سخنان ناثواب شده، مردم کلا از جناح های سیاسی خیری ندیدند!
ناشناس۳۵۳۳۵۷۱۱۴:۱۷:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۶
اصولگرایان مملکت را به فلاکت کشانده اند واصلاح طلبان نیز بازیچه دست شده اند.
ناشناس۳۵۳۳۷۹۴۱۵:۵۷:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۶
اصلاح طلبان باعث و بانی بدبختی و فلاکت مردم در 45 سال گذشته هستن.
ناشناس۳۵۳۴۱۳۶۱۸:۴۳:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۶
کی بود کی بود من نبودم
ناشناس۳۵۳۳۶۴۵۱۴:۵۵:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۶
در شرایطی که برخلاف طرفین پای میز برجام در سمت ایران رئیس جمهور همه کاره نیست نباید از دولتها توقع شق القمر داشت
ناشناس۳۵۳۳۶۹۰۱۵:۱۰:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۶
بهتر بود پزشکیان تایید صلاحیت نمی شد تا این همه جار و جنجال نشه
ناشناس۳۵۳۳۷۷۲۱۵:۴۴:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۶
هنوز درگیر اصلاح طلب و اصولگرایید؟ ما مردم عادی بر عکس تصور شما راست و دروغ نامزدها را با پوست و گوشت خود حس می کنیم که نتیجه آن را روز جمعه خواهید دید!
محمد۳۵۳۳۷۸۹۱۵:۵۵:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۶
بیچاره ما مردم که اسیر مغالطات شما سیاسیون چپ و راست شدیم . هیچ گروهی تحمل گروه دیگر رو نداره .
ناشناس۳۵۳۳۸۰۷۱۶:۰۵:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۶
یارانه طلا و زمین 200 متری لابد جزو دروغ های کوچک محسوب میشن!
ناشناس۳۵۳۳۹۵۲۱۷:۰۱:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۶
در دوره آقای جلیلی ایشون با تحمیل قطعنامه های سنگین به کشور سنگی را به چاه پرت کرد که صد تا عاقل دارند سعی می کنند اون را در بیاورند. برجام یکی از این راهها برای درآوردن سنگ بود. حالا شما حساب کنید کی به مملکت خسارت وارد کرد.
ناشناس۳۵۳۳۹۹۶۱۷:۲۷:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۶
تخریب های اصولگرایان با نزدیکتر شدن به روز رهایی ملت شدیدتر شده و بیشتر هم خواهد شد ولی کاری که خدا میکنه نه تهمت میکنه نه اجماع و نه هیچ قدرت دیگری. شنبه ملت قضاوت خواهند کرد که دروغ گویان بزرگ چه کسانی هستند
dayani۳۵۳۴۰۲۱۱۷:۴۱:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۶
این نوشته نیز دروغی بزرگتر از دورغ بزرگ اصلاح طلبان است. تجربه زیسته را نمی شود نادیده گرفت.
ناشناس۳۵۳۴۰۵۷۱۷:۵۴:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۶
من یک ایده دارم رشد اقتصادی تورم قیمت دلار و خیلی چیز ها در دولت های مختلف یک پکیچ هستش که در عین کمک کننده گمراه کننده هستش ... مثلا رشد اقتصادی : رشد اقتصادی در ابتدا دولت چقدر بوده در ۸ سال دولت چطور بوده نه ابتدا و انتهای سال ممکنه افزایش جهانی قیمت نفت یا کرونا روی رشد اقتصادی اثر بزاره یا یک دولت ۷ سال تورم و رشد بدی داشته ولی در سال آخر به دلایلی مثل افزایش ناگهانی قیمت نفت جهشی در کاهش تورم و رشد داشته که ربطی به خدمات و مدیریت اون دولت نداشته یا اتفاقی مانند جنگ ۸ ساله یا رکود جهانی باشد که بازم تقصیر دولت مردان کاهش پیدا کنه به نظرم دولت ها رو باید با شرایطشون سنجید اینجا آمار کمک می‌کنه داشته و شرایط هر دولت باخروجیش البته داده آمار در بازه بلند مدت کمک کننده هستش مثلا میانگین رشد و تورم و ارزش پول ملی در طی چهل سال نه تک دولت اطلاعات درست میدهد
حسام۳۵۳۴۰۸۵۱۸:۱۷:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۶
اقای مشفق من رفتم تو رشته دور زنی تحریمها در مقطع کارشناشی پیوسته ثبت نام کردم تازه میخوام‌ بقیه رو هم یاد بدم چطور باید تحریمها رو دور زد ما که عمری است تحریمها همه چیز زندگیمان شده پس لازم است که دور زدن تحریمها رو یاد بگیریم
ناشناس۳۵۳۴۰۸۸۱۸:۱۸:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۶
https://www.cbi.ir/Inflation/Inflation_FA.aspx لینک بالا آمار اعلامی تورم کشور داخل سایت بانک مرکزی هستش کاملا مستدل با رفرنس معتبر آمار تورم بهتون دادم حالا خود بانک مرکزی رو قبول نداشته باشید اون بحثش جداست
مجید۳۵۳۴۱۱۹۱۸:۳۵:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۶
اقای مشفق من یکی بعدا با شما کار دارم منتظرم جبهه مقابل اصلاحطلبان انتخاب بشه ..ببینیم چکار میکنه یارانه طلا نفری ۲۰۰ متر زمین وعده اصولگرایان است و اگر عملی نشود شریک جرم شما و همفکران شما هستید
معلم تاریخ۳۵۳۴۱۶۳۱۹:۰۱:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۶
سخننان اخیر نماینده ایران در سلزمان ملل در مدح برجام نشان داد که دولت ها محری سیاست های نظام هستند. بقیه داستان مربوط به جدال های سیاسی است.
ناشناس۳۵۳۴۲۰۶۱۹:۲۶:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۶
به قول دوستان تورم در زمان دولت روحانی 10 برابر و در دولت سیزدهم 2 برابر شد اما این کجا و آن کجا؟
ناشناس۳۵۳۴۴۴۴۲۱:۲۶:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۶
تحلیلی مستدل، عالی، بموقع و افشاگرانه. درود بر نویسنده متعهد آن.
ناشناس۳۵۳۴۶۳۷۲۳:۱۴:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۶
اشتغال با یک میلیون تومان در کدام دولت وعده داده شده بود این که دیگه ربطی به خزانه پر و خالی نداره ربطی به برجام و دولت قبل هم نداره مردم گوششون از دروغ های بزرگ چپ و راست پره
ناشناس۳۵۳۴۷۰۹۲۳:۳۹:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۶
هر دولتی که سر کار بیاید به هیچ عنوان به هیچ عنوان حق ندارد دولتهای قبل را مسبب ناکار آمدی و درجازدن خودش بداند چرا که برای حل مشکلات و بحرانها می آید و نه خوشگذرانی و بریزوبپاش و باند بازی و در رفتن از پاسخگویی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

  3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  4. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  5. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  8. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  9. زاکانی انصراف داد

  10. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  13. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  14. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  15. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  16. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  17. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  18. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  19. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  20. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  21. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  22. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  23. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  24. قالیباف یا جلیلی؟

  25. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  3. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  4. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  10. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  11. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  12. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  13. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  14. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  15. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  16. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  17. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  18. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  19. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  20. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  21. قالیباف یا جلیلی؟

  22. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  23. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  24. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

  25. رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است

آخرین عناوین