انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

گروه سیاسی الف،   4030409020 ۱۷۹ نظر، ۱۱ در صف انتشار و ۱۵۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس آرای شمرده شده در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در حال رقابت با یکدیکر هستند اما با توجه به میزان آرا، این انتخابات به احتمال بسیار زیاد به دور دوم کشیده خواهد شد.  

به گزارش الف شمارش آراء در حوزه‌های انتخابیه ادامه دارد و تا این لحظه و با توجه به میزان آراء اعلام‌شده از سوی ستاد انتخابات کشور، هیچ‌یک از نامزدها نتوانسته‌اند آرای لازم را کسب کنند.

رقابت میان آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در جریان است و احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم بسیار زیاد است.

در صورت دومرحله‌ای شدن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ شاهد برگزاری دور دوم انتخابات خواهیم بود.

پایان شمارش آرا/ رقابت انتخاباتی ادامه خواهد یافت

براساس اعلام اسلامی هیچ کدام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری موفق به کسب نصف بعلاوه یک آرا نشدند.

وی افزود: به این ترتیب دو نفر اول انتخابات روز هشتم تیرماه به مرحله دوم راه یافته اند.

اسلامی تصریح کرد: انتخابات دور دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمام تعرفه‌های مورد نیاز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات آماده شده است.


 نهمین مرحله از اعلام رسمی نتایج شمارش و تجمیع شده آرا

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نهمین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نهمین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

اسلامی گفت: آرای ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه یعنی معادل کل شعب تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان بوده است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله شمارش شده در مجموع ۲۴ میلیون ۵۳۵ هزار و ۱۵۵ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از:

مسعود پزشکیان با ۱۰۴۱۵۹۹۱ رأی

سعید جلیلی با ۹۴۷۳۲۹۸ رأی

محمدباقر قالیباف با ۳۳۸۳۳۴۰ رأی

مصطفی پور محمدی با ۲۰۶۳۹۷ رأی

هشتمین مرحله از اعلام رسمی نتایج شمارش و تجمیع شده
به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در هشتمین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هشتمین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

اسلامی گفت: آرای ۴۷ هزار و ۲۴ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۴۴۲ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۱۹ میلیون و ۶۲ هزار و ۱۳ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از:

مسعود پزشکیان با ۸۳۰۲۵۷۷ رأی

سعید جلیلی با ۷۱۸۹۷۵۶ رأی

محمدباقر قالیباف با ۲۶۷۶۵۱۲ رأی

مصطفی پور محمدی با ۱۵۸۳۱۴ رأی

جدیدترین آمار رسمی از انتخابات؛ پزشکیان و جلیلی همچنان پیشتازند

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور، نتایج هفتمین مرحله از شمارش آرای انتخابات چهاردهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری را اعلام کرد. از تعداد کل آرای مأخوذه مسعود پزشکیان ۵ میلیون و ۹۵۵ هزار ۷۸۱ رأی و سعید جلیلی ۵ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۲۱ رأی همچنان پیشتازند.

 

تداوم شمارش آراء / پزشکیان جای جلیلی را گرفت

"محسن اسلامی" با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: از تعداد ۳۲ هزار و ۲۴۴ شعبه‌ی شمارش و تجمیع‌شده که شامل کل آراء اعم از صحیح و باطله می‌شود، تعداد ۱۲ میلیون و ۵۸ هزار و ۸۴۳ تعرفه شمرده شده است که مسعود پزشکیان حائز ۵ میلیون و ۳۵۴ هزار رأی، سعید جلیلی ۴ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۶۹ رأی، محمدباقر قالیباف ۱ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۶۲۸ رأی و مصطفی پورمحمدی ۹۵ هزار و ۱۷۲ رأی شدند.

وی یادآور شد: آمار اعلام‌شده در مجموع شامل نتایج ۳۷۵ شهرستان از تعداد کل ۴۸۲ شهرستان است.

نتایج تازه شمارش آراء / حفظ پیشتازی جلیلی در رقابت با پزشکیان

"محسن اسلامی" با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: از تعداد ۲۷ هزار و ۹۳۸ شعبه‌ی شمارش و تجمیع‌شده که شامل کل آراء اعم از صحیح و باطله می‌شود، تعداد ۱۰ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۴۱۰ تعرفه شمرده شده است که، سعید جلیلی حائز ۴ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۳۸۶ رأی، مسعود پزشکیان ۴ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۸۱۵ رأی، محمدباقر قالیباف ۱ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۸۳ رأی و مصطفی پورمحمدی ۸۰ هزار و ۵۰۶ رأی شدند.

وی یادآور شد: آمار اعلام‌شده در مجموع شامل نتایج ۳۴۳ شهرستان از تعداد کل ۴۸۲ شهرستان است.

نتایج چهارمین مرحله شمارش آراء/ جلیلی از پزشکیان پیش افتاد

"محسن اسلامی" با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: از تعداد ۲۳ هزار و ۶۶ شعبه‌ی شمارش و تجمیع‌شده که شامل کل آراء اعم از صحیح و باطله می‌شود، تعداد ۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۳۴۱ تعرفه شمرده شده است که سعید جلیلی حائز ۳ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۱۹۱ رأی، مسعود پزشکیان  ۳ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۱۹۱ رأی، محمدباقر قالیباف ۱ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۶۵۹ رأی و مصطفی پورمحمدی ۶۲ هزار و ۳۱۰ رأی شده‌اند.

وی یادآور شد: آمار اعلام‌شده در مجموع شامل نتایج ۳۰۰ شهرستان از تعداد کل ۴۸۲ شهرستان است.

شمارش بیش‌از ۵ میلیون رأی/ پزشکیان و جلیلی همچنان در رقابت

محسن اسلامی اظهار کرد: از تعداد ۱۷ هزار و ۳۸ شعبه شمارش و تجمیع‌شده که شامل کل آراء اعم از صحیح و باطله می‌شود، ۵ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۸۰۵ تعرفه شمرده شده است که، مسعود پزشکیان حائز ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۶۰ رأی، سعید جلیلی ۲ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۷۹ رأی، محمدباقر قالیباف ۷۸۰ هزار و ۲۰۲ رأی و مصطفی پورمحمدی ۴۰ هزار و ۴۲۸ رأی شدند.

وی یادآور شد: آمار اعلام‌شده در مجموع شامل نتایج ۲۵۰ شهرستان از تعداد کل ۴۸۲ شهرستان است. همچنین اکنون نتایج انتخابات در ۱۷ هزار و ۴۲۵ شعبه از تعداد کل ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه، شمارش و تجمیع شده است.

دومین اعلام آمار نتایج اولیه انتخابات

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در دومین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: دومین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

تعداد کل شعب در کشور ۱۱ هزار و ۴۲۵ است. ۱۱۴۲۵ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۱۱۶ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۳میلیون و ۸۸۹ هزار و ۲۴۸ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از: مسعود پزشکیان با ۱۵۹۵۳۴۵ رأی، سعید جلیلی با ۱۵۹۴۸۶۸ رأی و محمدباقر قالیباف ۵۴۴۱۴۴ رأی و مصطفی پور محمدی ۲۵۵۳۸ رأی است.

اعلام اولین نتایج شمارش آراء/ پزشکیان و جلیلی پیشتاز

به گزارش ایسنا، "محسن اسلامی" با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: اولین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور برای نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد، از تعداد ۷ هزار و ۳ شعبه شمارش و تجمیع‌شده که شامل کل آراء اعم از صحیح و باطله است، ۲ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۸۶۶ تعرفه شمرده شده است که مسعود پزشکیان حائز ۹۷۳ هزار و ۵۲ رأی، سعید جلیلی ۹۶۳ هزار و ۶۱۵ رأی، محمدباقر قالیباف با ۳۴۱ هزار و ۵۶ رأی و مصطفی پورمحمدی ۱۵ هزار و ۶۲۵ رأی شده‌اند.