آفتی بزرگ برای روسای جمهور ایران

گروه سیاسی الف،   4030423046 ۱۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

برخلاف گمانه‌زنی‌های مطروحه، ظاهرا هنوز ترکیب کابینه دولت چهاردهم حتی در کلیدی‌ترین مناصب هم مشخص نیست . واقعیت آن است که تصمیم‌گیری برای گزینش افراد پس از انتخابات و برگزیده‌شدن با رای ملت، نقص قابل توجهی است که معمولا روسای جمهور منتخب در ایران به دلیل فقدان تحزب دچار آن هستند و با توجه به وضعیت انتخابات این دوره به نظر می رسد این نقصان بیشتر حس می شود . 

 آفتی بزرگ برای روسای جمهور ایران

به گزارش الف، مدت‌زمان زیادی به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف مسعود پزشکیان باقی‌نمانده اما هنوز ترکیب کابینه او و حتی چهره‌های مؤثر و کلیدی دولتش مشخص نشده‌اند و رئیس‌جمهور منتخب، اطرافیان و افرادی که در ستاد او مشغول به فعالیت بودند، همچنان در حال رایزنی برای گزینش افراد مدنظر هستند.

در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های بسیاری پیرامون ترکیب کابینه پزشکیان انجام و حتی برخی اسامی و لیست‌هایی هم مطرح شده‌اند که با تکذیب مواجه شده و با توجه به شرایط موجود و اظهارنظر اطرافیان رئیس‌جمهور منتخب، به‌نظر نمی‌رسد که این گمانه‌زنی‌ها به واقعیت نزدیک باشد چون هنوز اجماعی بر سر نفرات مدنظر حاصل نشده و اطرافیان پزشکیان و شخص رئیس‌جمهور منتخب در ابتدای راه معرفی و تشکیل کابینه هستند.

هیچ فردی برای مناصب دولت بررسی نشده

در روزهای اخیر، فرآیند تعیین نفرات کابینه تاحدی سر و شکل جدی‌تری به‌خود گرفته و محمدجواد ظریف از سوی پزشکیان به عنوان رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم منصوب شده است.

ظریف درباره جزئیات این روند با اشاره به اینکه ۵ نفر به اعضای شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب اضافه شدند،به جماران گفته: «جوانان عضو ستاد پزشکیان، پیشنهاد اضافه شدن چندتن از میان خودشان به شورای راهبری را داشتند که با پذیرش آن از سوی رئیس جمهور منتخب این اتفاق رخ داد. این ۵ تن از میان دبیران کمیته‌های ستاد انتخاباتی انتخاب شدند.»

ظریف درباره برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون روند تعیین اعضای کابینه دولت چهاردهم گفت: «تاکنون هیچ نامزدی برای هیچ پستی از جمله معاون اول حتی بررسی هم نشده است. روند بررسی‌ها پس از دریافت پیشنهادهای سمن‌ها، انجمن‌های علمی، انجمن‌های صنفی و بخش خصوصی شروع می‌شود.»

وی خاطرنشان کرد: «هفته آینده اعضای کمیته‌ها با پزشکیان دیدار می‌کنند تا اولویت‌های دولت چهاردهم را از زبان ایشان بشنوند. روند بررسی نامزدها به صورت کاملا شفاف پس از آن شروع خواهد شد و تا پایان تیرماه به نتیجه خواهد رسید.»

رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم در ادامه افزود: «از همه رسانه‌ها و نامزدها و دوستان و طرفدارانشان تقاضا می‌کنم از دامن زدن به شایعات و طرح اسامی که نه تنها هیچ پایه و اساسی ندارد، بلکه باعث خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی به روند می‌شود خودداری کنند. از مردم عزیز هم تقاضا دارم که اصلا به این خبرسازی ها توجه نفرمایند.»

وی همچنین تأکید کرد: «شایعه اعمال فشار شخصیت‌هایی چون آقای خاتمی در این روند را شدیدا تکذیب می‌کنم.

بر اساس اظهارات محمدجواد ظریف که از چهره‌های اصلی نزدیک به مسعود پزشکیان است و از عناصر تاثیرگذار دولت چهاردهم به‌شمار می‌رود، فرآیند تشکیل دولت و معرفی گزینه‌ها در ابتدای راه بوده و برخلاف تفاسیر عده‌ای، ترکیب کابینه پزشکیان هنوز عیان نیست. هر چند ممکن است از منظر عده‌ای، مشاوره با افراد و بخش‌های مؤثر کشور در جهت معرفی اعضای دولت، مزیتی بزرگ تلقی شود اما واقعیت آن است که تصمیم‌گیری برای گزینش افراد پس از انتخابات و برگزیده‌شدن با رای ملت، نقص قابل توجهی است که معمولا روسای جمهور منتخب در ایران دچار آن هستند و با توجه به وضعیت انتخابت این دوره به نظر می رسد این نقصان بیشتر حس می شود . 

فردی که خود را شایسته منصب ریاست‌جمهوری دانسته و وارد این کارزار بزرگ و بسیار مهم می‌شود، باید حول یک ایده واحد سیاست‌ورزی کرده و بر طبق آن جهت‌گیری دولت خود و اعضای آن را مشخص کند. اینکه بعد از رای‌آوری و برگزیده‌شدن فرآیند مشخص‌کردن ترکیب کابینه کلیدزده شده و به‌تازگی قدم در این مسیر نهاده شود، یک ضعف بزرگ در نظام سیاسی ما به‌شمار می رود.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۵۵۴۵۲۱۳:۱۹:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۲۳
ظريف عاشق زندگي در امريكاست و به پستي كمتر از اين هم رضايت نخواهد داد
ناشناس۳۵۵۵۵۱۹۱۴:۳۳:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۲۳
کابینه که معلومه . همه اونایی که بیست و چهار سال ، در شش کابیینه رفسنجانی ، خاتمی و روحانی بودن ؛ الانم دوباره برمیگردن .
ناشناس۳۵۵۵۶۰۳۱۵:۴۹:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۲۳
پزشکیان گفت روحانی به من مربوط نیست جهرمی و ظریف و امثالهم که از مدافعان و تطهیر کنندگان و تقدیس کنندگان روحانی و خاتمی هستن نباید در بین اعضای دولت باشن
ناشناس۳۵۵۵۶۸۰۱۸:۰۹:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۲۳
اگر جناح بازی متعصبانه کنار گذاشته شود ، متصفانه باید گفت: دوران خاتمی بهترین دوره بعد از انقلاب بود.
ناشناس۳۵۵۵۷۶۴۲۰:۳۱:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۲۳
خائنانه ترین قرادادهای نفتی ایران در زمان خاتمی بسته شد . همینقدر بدون که سال 84 مردم جوری از رفسنجانی و خاتمی متنفر شده بودن که به یک جوون ناشناس مثل احمدی نژاد رای دادن .
ناشناس۳۵۵۵۷۴۰۱۹:۴۳:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۲۳
ظریف و آذری جهرمی پزشکیان را بباد خواهند داد این خط و این نشان
ناشناس۳۵۵۵۵۲۲۱۴:۳۴:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۲۳
ظریف گفته بود هیچ پستی نمیگیره تو این دولت ، ولی اولین حکم پزشکیان برای ظریف صادر شد !!!
ناشناس۳۵۵۵۶۷۷۱۸:۰۶:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۲۳
هنوز پستی داده نشده اخوی!
ناشناس۳۵۵۵۵۲۳۱۴:۳۴:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۲۳
اعضای ستادش ، تمام پستها رو پیش خرید کردن
ناشناس۳۵۵۵۶۴۱۱۶:۵۹:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۲۳
شما به این سبک ریاست عادت کردید برا همین در فکرتون چیزی غیر از این نمی گنجه .
ناشناس۳۵۵۵۷۶۶۲۰:۳۲:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۲۳
کاری که سه دهه شماها انجام دادین با چه رویی به دیگران نسبت میدین ؟؟؟
ناشناس۳۵۵۵۷۸۸۲۱:۱۷:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۲۳
حالا ببین پزشکیان کار میکنه یا خاتمی و روحانی و رفقاشون !
ناشناس۳۵۵۵۷۹۱۲۱:۱۸:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۲۳
کابینه رفسنجانی و خاتمی و روحانی ، و به زودی پزشکیان رو ببین تا بفهمی پستها سی ساله چجوری بین رفقای اینا دست به دست میشه !!!
ناشناس۳۵۵۵۸۲۰۲۱:۳۸:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۲۳
سبک بستگان حسین فریدون ،مهدی جهانگیری ،مهدی آخوندی ،پوری حسینی ،شبنم نعمت زاده ،...چطوریست توضیح دهید
ناشناس۳۵۵۵۵۲۵۱۴:۳۵:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۲۳
در واقع همه چی دست خاتمی و روحانی و ظریفه
ناشناس۳۵۵۵۵۲۶۱۴:۳۷:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۲۳
بنویسید پزشکیان ، بخوانید ظریف
ناشناس۳۵۵۵۵۳۰۱۴:۳۸:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۲۳
ظریف ، زنگنه ، جهانگیری
ناشناس۳۵۵۵۵۳۱۱۴:۳۹:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۲۳
دوباره برادر روحانی و بازار ارز دوباره برادر جهانگیری و بانک دوباره رفقای اینا و ... و بورس
رضا۳۵۵۵۵۴۱۱۴:۴۵:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۲۳
به نظر میرسه فردی خود را شایسته منصب ریاست جمهور دانست باید صبر کند ببیند شورای نگهبان هم اون رو شایسته می‌داند یا خیر؟
ناشناس۳۵۵۵۶۷۰۱۸:۰۰:۳۱ ۱۴۰۳/۴/۲۳
البته فردی نبود طبق قانون رای یک ملت را دارد پس یک ملت او را شایسته دانسته
ناشناس۳۵۵۵۷۲۶۱۹:۱۱:۵۸ ۱۴۰۳/۴/۲۳
از شورای نگهبان بخاطر عدم تایید صلاحیت بذرپاش انتقاد جدی داریم
ناشناس۳۵۵۵۵۶۷۱۵:۰۱:۱۹ ۱۴۰۳/۴/۲۳
ظریف: در دولت چهاردهم سمتی نخواهم داشت.
ناشناس۳۵۵۵۷۷۰۲۰:۳۵:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۲۳
اولین حکم پزشکیان به اسم ظریف صادر شد ؛ رییس شورای راهبردی ، یعنی مملکت برگشت به اول دهه نود ، دوباره التماس به امریکا ، دوباره تعطیلی کارخونه ها ، دوباره رو به قبله دراز کشیدن ، دوباره ...
ناشناس۳۵۵۵۷۷۲۲۰:۳۶:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۲۳
پستش رو همین امروز گرفت اخوی ، کجای کاری
مهران۳۵۵۵۵۹۰۱۵:۲۳:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۲۳
از حضور ظریف و نقش اون در دولت مشخص هست که خوب یا بد دولت آقای پزشکیان بر خلاف گفته خودش همان دولت آقای روحانی هست
ناشناس۳۵۵۵۷۹۳۲۱:۲۰:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۲۳
پزشکیان تو دوربین زل زد و گفت من هیچ نسبتی با روحانی ندارم ، ولی تمام اعضای ستادش و وزراش ، از اطرافیان روحانی هستن .
ناشناس۳۵۵۵۷۱۰۱۸:۴۶:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۲۳
اگر چنین عشقی داشت که دلیلی نداشت به ایران برگردد .
ناشناس۳۵۵۵۷۲۱۱۹:۰۶:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۲۳
از این پیغام تا هفت هشت پیغام بعدی همه امضای یک نفر رو رو خودش داره!داداش خودت رو خسته کردی
ناشناس۳۵۵۵۷۷۷۲۰:۵۳:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۲۳
علی‌الظاهر انتقاد نویسنده در امتداد ادعای یکی از کاندیداهای ویژه مبنی بر داشتن برنامه و دولت پیش‌فرض مطرح می‌شه که البته در حد ادعاهای عجیب و غریب قبل انتخابات بود که مردم ترجیح دادند به یک کاندیدای بدون ادعا و بدون برنامه رای بدن .
امین۳۵۵۵۷۷۸۲۱:۰۱:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۲۳
اعضای کابینه اگر به جای متخصصین و کارشناسان دوستان و آشنایان و هم کلاسی‌ها باشند که ۲۰ تا پست دادن کاری نداره یک روزه تشکیل میشه. کی قراره بفهمیم که جوان انقلابی بودن نه شغل است نه تخصص نه کارایی نه بهره‌وی. ادعا کردن و لفاظی و چرب زبانی و عاشق خدمت به خلق بودن با چاشنی مدرک دکتری که ماشاالله همه دارند که نشد تخصص.
ناشناس۳۵۵۵۴۶۷۱۳:۴۵:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۲۳
برای آنکه برخی افراد مسبوق به سابقه فساد اقتصادی اخوی و فرزند و داماد .که .. خیز مجدد جهت تسخیر صندلی های مدیریت کشور برداشته آند و برای تسلط بر منابع ملت و کشور دست و پا میشکنند ، مجددا با فرایند رانت محور « با دوچرخه بیا و با رانت خود و اخوی و پدر و ....با پورشه نروند» به ساختار مدیریت کشور وارد نشوند ،لازم است نظیر تمام کشورهای دنیا :اولا عدم فساد اموال مدیران و کارکنان دولت و بستگان آنهابستگان فرد کاندید برای وزارت ،مشاور یا مدیریت دولتی بعنوان پیش شرط الزامی باشد ثانیا اموال فرد مدیر ،مشاور ،مدیر ارشد بطور مستمر پایش و مانیتورینگ شود. خوشبختانه فناوری اطلاعات این امکان را مهیا نموده و ابلاغیه مشروعیت سنجی سال ۹۸ مجلس به دولت و اصول ۴۹ و ۱۴۲ قانون اساسی بسترهای قانونی اجرا آن هم فراهم است ، متاسفانه تاکنون این فرایند شفافیت زا و مانع فساد که در کنوانسیون شفافیت سازمان ملل هم مستندا به آن تاکید شده و هر گونه افزایش غیر عادی مدیران که توسط پایش مستمر تشخیص داده شود مجازات کیفری دارد
ناشناس۳۵۵۵۸۰۱۲۱:۲۵:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۲۳
اینا مال وقتیه که دولت در اختیار خود فرد باشه . نه وقتی پستهاش رو پیش فروش کرده
ناشناس۳۵۵۵۴۷۵۱۳:۵۰:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۲۳
نظام انتخاباتی مشکل است، تا دو هفته قبل از انتخابات هیچ کس نمی داند تایید صلاحیت می شود یا خیر. فلذا نمی تواند کاری کند.
ناشناس۳۵۵۵۵۵۷۱۴:۵۶:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۲۳
ایشان فکر هم نمی کرد رای بیاورد و....
ناشناس۳۵۵۵۶۷۶۱۸:۰۵:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۲۳
شما در فکر ایشون هستی؟
ناشناس۳۵۵۵۷۲۹۱۹:۱۷:۲۲ ۱۴۰۳/۴/۲۳
وقتی همین اتفاق البته بسیار وسیع‌تر و با مشارکت بسیار زیاد برای احمدی نژاد افتاد اینجماعت کوچک و بزرگشون طوری مملکتو به هم ریختن که هنوز آثار تاسف برانگیزش مشهوده متاسفانه هنوز محاکمه و مجازات نشدن به همین دلیل طلبکار و گستاخن
ناشناس۳۵۵۵۷۰۷۱۸:۴۳:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۲۳
حرف ناپسند و نابجا، چطور جلیلی همه چیزش را آماده داشت؟!
ناشناس۳۵۵۵۸۰۲۲۱:۲۶:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۲۳
و مردمی که بین دکتر جلیلی با اونهمه تلاش و برنامه ، و این فرد ، به خاطر وعده بی حجابی و البته زبون آذری ؛ اینو انتخاب کردن
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۵۵۴۸۰۱۳:۵۲:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۲۳
آفت بزرگی نیست اگر هست از ضعف خود ماست. حالا هر ۴ سال یک انتخابات ریاست جمهوری داریم(و حالا این دوره هم به ضرورت ۳ سال شده است) خب داشته باشیم. اگر انتخاب وزرا بر اساس صلاحیت ها و توانایی ها صورت گرفته باشد نباید الزامی به تغییر دادن کل کابینه دولت باشد و زمان برای تغییرات و جابجایی ها در قانون توسیع گردد تا رئیس دولت ضمن استفاده از وزرای توانا و کارآمد قبلی بتواند در فرصت فراخی نسبت به ترمیم یا تغییر وزرای مورد نظرش اقدام نماید. اگر مشکل قانونی(حتی قانون اساسی) وجود دارد اصلاحات و بازنگری در آن قوانین ضرورت می یابد و در نتیجه رویکرد اینکه با تغییر دولت ها تغییرات اتوبوسی مدیران و مسئولان را داشته باشیم به رویکرد عاقلانه تر و منطقی تر تبدیل می گردد یعنی دست روسای جمهور کاملا باز باشد تا حتی در بعضی از وزارتخانه ها بدون کوچکترین تغییراتی از نیروهای توانا و کارآمد قبلی بتواند استفاده کند و الزامی هم نباشد تا مجلس نیز در هر دوره بخواهد از صدر تا ذیل اعضای دولت را رای اعتماد بدهد چرا که قبلاً این رای اعتماد دادن ها در مورد تعدادی از اعضای دولت انجام گرفته است و نیازی به اعتماد مجدد نخواهد بود. اتفاقا جناب دکتر پزشکیان می توانند آغازگر این رویکرد در تعیین و معرفی همکاران شان به مجلس محترم باشند و با اخذ تعهد از یکایک وزرای قبلی برای پذیرش همکاری متعهدانه و مسئولانه با رئیس جمهور جدید در صورت رضایت از نحوه عملکرد هر کدام امکان ادامه وزارت شأن حتی تا پایان دوره چهار ساله نیز مقدور شود و امور کشور در مجرای منطقی پیشرفت و رفع مشکلات قرار گیرد و ثبات مدیریتی جایگزین عدم ثبات ها و بی نظمی ها و عملکرد جناحی و گروهی شود. والله اعلم
ناشناس۳۵۵۵۵۳۸۱۴:۴۲:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۲۳
متاسفانه شایستگی در دوره قبلی انتخاب وزرا صورت نپذیرفته یا آنکه اکنون مشاهده نمی‌شود چون اگر چنین بود مردم به نامزدی که بیشترین هماهنگی را با دولت قبل داشت رای میدادند
ناشناس۳۵۵۵۸۶۶۲۲:۱۴:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۲۳
خیلی جالبه که اونهمه فساد در کابینه دهه نود رو نمیبینی ، بعد از دولت شهید دکتر رییسی ایراد میگیری . سی سال فساد در دولتهای دوست شماها ، چجوری باید توی سه سال جبران میشده ؟ اونهمه کارخونه رو که زمان روحانی به ثمن بخس به رفقاشون دادن ، تعطیل کردن ، اونهمه کارگر بیکار شد ، اونهمه معطلی مملکت با دروغ برجام ، و ... اینکه یک طرفدار خاتمی یا روحانی ، از صلاحیت در کابینه حرف بزنه ، اونم با وزرای تَکراری و معلوم الحال ، واقعا جالبه
ناشناس۳۵۵۵۴۸۴۱۳:۵۳:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۲۳
فرض کنیم احزاب بزرگی در ایران داشته باشیم . وقتی کاندیداهای حزب بعد از معرفی باید منتظر تایید صلاحیت باشند و چه بسا تایید صلاحیت نشوند. چگونه برنامه ریزی کنند ؟؟ حزب به چه دردی میخورد وقتی نتواند کاندیدا داشته باشد در انتخابات. حزب باید چقدر کاندیدا بفرستد تا برخی از آنها تایید شوند . بزرگان حزب تایید نشوند و تازه واردان که از نظر توانایی نمیشود روی انها حساب کرد تایید بشوند . آنوقت چه باید کرد ؟؟. اصلا تعریف حزب در این شرایط دچار مشکل میشود.
ناشناس۳۵۵۵۸۰۳۲۱:۲۹:۰۴ ۱۴۰۳/۴/۲۳
دلیلش ساده ست . در کشورهای دیگه تمام احزابی که اجازه فعالیت دارن ، و البته تعدادشون هم بسیار محدوده ، در امریکا و انگلیس ، فقط دو حزب ، در فرانسه سه چهار حزب ؛ کاملا و مطلقا به نظام حاکم پایبند و وفادار هستن . نه مثل ایران که یک گروه رسما ادعای تغییر نظام و براندازی داره . کجای دنیا به همچین حزبی اجازه فعالیت میدن ؟؟
ناشناس۳۵۵۵۴۸۹۱۳:۵۵:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۲۳
سلام جناب الف شما قبلا یک مطلب کار کردید که کدام کاندیدا جرات دارد بگوید بنزین یا گاز یا برق باید گران شود وسطهای انتخابات اقای پزشکیان را متهم کردند که بنزین رو می کنی 25ت شما یک مطلب نوشتید که چرا اینگونه رفتار می کنید؟ متاسفانه سایت شما تا قبل ان جمعه می گفت پزشکیان برنامه نداره بعد الان مقاله می نویسید که چرا وعده های انتخاباتی رو عمل نکرد
ناشناس۳۵۵۵۷۰۲۱۸:۳۶:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۲۳
وعده زیاد داشت بیشتر از همه نامزدها وعده داد، اما برنامه‌ای برای این وعده‌ها نداد
مهران۳۵۵۵۷۵۵۲۰:۱۲:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۲۳
تا دلت بخواد وعده داد افزایش حقوق به اندازه تورم ، سفره مسئولین و مردم یکی باشد ، واردات خودرو به قیمت کارخانه ، حذف فیلترینگ و گشت ارشاد و یه عالمه وعده غیر مستقیم ، وقتی ایشون میاد مشکلات کشور رو گله می‌کنه منظورش این بوده که اگر خودش رییس جمهور بشه اون مشکلات رو حل می‌کنه
ناشناس۳۵۵۵۸۰۴۲۱:۲۹:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۲۳
وعده که زیاد داد ، اما بیشترش مثل درددل بود
ناشناس۳۵۵۵۵۰۱۱۴:۰۷:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۲۳
مشکل همان نبود احزاب قوی و به دنبال آن نظارت استصوابی است. حتی کسی نمی داند چه کسی رد و یا تایید صلاحیت می شود.
ناشناس۳۵۵۵۸۰۶۲۱:۳۲:۰۸ ۱۴۰۳/۴/۲۳
میشه برای من یک مثال ، فقط یک مثال بزنی در تمام دنیا ، که به گروهی که میخوان علیه نظام فعالیت کنن اجازه حضور در انتخابات رو بده ؟
یاشار محمدی۳۵۵۵۵۰۸۱۴:۲۱:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۲۳
ببینید ... تحلیل های شما بیشتر جناحی و متعصبانه میباشد تا تحلیل واقع بینانه و حرفتون از چند منظر اشتباه است. اول اینکه فرصت قانونی برای معرفی وزرا در قانون مشخصه! تا زمانی که رئیس جمهور برای معرفی وزرایش از قانون عدول نکرده باشد مرتکب هیچ خلافی نشده است. اگه حرف شما درست بود خب قانون رو درست میکردن میگفتن رییس جمهور دو روز بعد از انتخاب شدنش موظفه وزیر معرفی کنه! پس حالا که قانون این نیست نمیتونید رئیس جمهور رو مقصر بدونید دوم اینکه کدوم یکی از این کاندیدا برنامه اش را توضیح دادن یا وزراشونو معرفی کردن که پزشکیان دومیش باشه؟ یک موقع هست شما دارید سیستم رو نقد میکنید که حرفتون کاملا درسته. ولی اینکه شما چمشتونو به روی بقیه ببندید فقط یک نفر رو نقد کنید یعنی از روی تعصب مینویسید! سوم اینکه فکر میکنم این مسئله بدیهی باشه که اتاق فکر دولت در حال بررسی و چیدن کابینه هست. اینکه میگن انتخاب نشده برای جلوگیری از بروز شایعات و فشارها هست. نه اینکه همه دست روی دست گذاشتن و برنامه ای ندارن.
ناشناس۳۵۵۵۸۱۱۲۱:۳۴:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۲۳
مشکل شما اینه که اصلا کاری به مناظره و برنامه و ... نداشتین ، شما به دستور فلان حزب فقط رای دادین . وگرنه میدیدین که دکتر جلیلی تمام برنامه هفتم رو حفظ بود و هزار تا راهکار داشت ، در حالیکه اقای پزشکیان حتی یک بار هم اون برنامه رو ندیده ، چه برسه بخواد باهاش مملکت رو اداره کنه .
ناشناس۳۵۵۵۵۱۲۱۴:۲۵:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۲۳
عملا تمام سیاستگذاری آمریکا تحت آمریت منافع سهامداران کارخانه های اسلحه سازی ، لابی یهود و همزمان معتقدان کاهش جمعیت دنیا(overpopulation control) قراردارد و تدوین و پیاده سازی در جهت تحقق این است استراتژی ها توسط اندیشکده های تخصصی انجام میشود (حدود ۱۴۰۰اندیشکده تخصصی همکار دولت در آمریکا ) و در این بین در جهت تطهیر تامین سلاح های نسل کشی و کشتار جمعی و تعدیل اعتراضات افکار عمومی مانورهای متقلبانه ضد جنگ و کاهش تنش انجام میدهند (strategy as a trick ) عملا سیاست‌گذارها در پشت پرده قرارداشته و با تغییر دولت ها هیچ تغییر استراتژی در هدف‌گذاری ها انجام نمیشود صرفا ، افراد جابجا و نقش پلیس خوب و بد بسته به شرایط عوض میشود نه هدف‌گذاری ها ..این سیاست گذارهای پشت پرده اهداف خود را از طریق پلان های تدوین شده و در برخی موارد با روش کم هزینه جاسوس‌های در نمک پرورده نفوذی داخل دولت های دیگر پیش میبرند ،همین که رییس جمهوری که مبتلا به آلزایمر است را در رأس قرار میدهند میخواهند نشان دهند آنکه سیاست گذاری میکند پشت پرده است و چرخهای آمریکا حتی با فردی مبتلا به آلزایمر یا فرد دیگر که ثروتش از صنعت قمار وپرونده ای مملو از قانون گریزی و بدور از اندیشمندی آکادمیک هم .. در پرونده دارد در راس قوه مجریه (نه سیاست گذاری) میچرخد هدف تامین بستر ثروت و پول با هر وسیله ممکن ،برای گروهی اندک که در راس هرم والاستریت و مدیریت جهانی قراردارند و بقیه را همچون زنبورهای کارگر به کار میگیرندهر جا پتانسیل فروش سلاح دارد آتش آنرا تندتر میکنند برای دوشیدن اروپا از سناریو اوکرایین ،برای دوشیدن کره جنوبی از سناریوی تحریک شبه جزیره کره ،برای دوشیدن ژاپن،واسترالیا و قطعا سنگاپور از بحرانسازی تایوان که پیش از آن قصد بحرانسازی در هنگ کنگ را داشتند اگر کشورها قدرت متعارف و نامتعارف همرا با حاکمیت عقلانیت مبتنی بر اصل شایسته سالاری را داشتند در تله های امنیتی بر باد دهنده ثروت ملی و در دام عوامل نفوذی آنها نمی‌افتند وگرنه همچنان ...
ناشناس۳۵۵۵۶۷۱۱۸:۰۲:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۲۳
این نظر و نظرهای طولانی فوق را به صورت پست بذار.
ناشناس۳۵۵۵۵۱۷۱۴:۳۳:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۲۳
سلام بر همه شما عزیزان در الف چقدر پند و اندرز و نصحیت کردن پزشکیان توسط اصولگرایان زیاد شده باید و نباید هم زیاد شده مثل این است که به فرض جمهوری خواهان پیروز شوند و دمکرانها شروع کنند به تعیین تکلیف برای آنها. یک اتفاقی افتاده انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده در کشور حزب هم که نداریم طرف تک نفره اومده ثبت نام کرده رئیس جمهور شده از کجا باید می دانست که چنین اتفاقی می افتد؟ خود اصولگراها چنین برنامه ریزی هایی دارند؟ روال تا بوده همین بوده حزب نداریم و معلوم هم نیست شورای نگهبان چه کسی را تایید صلاحیت می کند طرف برا چی وقتی که معلوم نیست تایید صلاحیت میشه از ماه ها قبل شروع به چیدن کابینه کنه؟
ناشناس۳۵۵۵۸۱۵۲۱:۳۶:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۲۳
دکتر جلیلی برنامه نداشت ؟
ناشناس۳۵۵۵۵۲۰۱۴:۳۳:۳۶ ۱۴۰۳/۴/۲۳
قرار نیست برای پزشکیان مدح و ستایش بنویسیم اما در پاسخ به آنها که می‌گویند اتفاقی می‌افتد می‌توان گفت: بله. افتاده! نگاه کنید که مداحان سیاسی افراطی امسال چه ساکت‌اند و به عکس برخی از سخنرانان زن متمایل به پایداری شاکی شده و به زمین و زمان بد و بیراه می‌گویند. یا اولین ماه تابستان رو به اتمام است و پاسبان‌ها دنبال زنان و دختران راه نمی‌افتند..
ناشناس۳۵۵۵۸۱۹۲۱:۳۸:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۲۳
سی ساله تو تهرون کسی دنبال دخترا راه نمیفته . اینا دروغاییه که میگین تا رای جمع کنین .
ناشناس۳۵۵۵۸۲۲۲۱:۳۹:۴۱ ۱۴۰۳/۴/۲۳
مشکل مملکت مداحی سیاسی بود یا دزدی برادر فلانی و فلانی ؟؟؟
ناشناس۳۵۵۵۵۲۴۱۴:۳۴:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۲۳
آفت کشور اصولگرایان هستند که تنها مشکل اونها هم حجاب اجباری است
ناشناس۳۵۵۵۶۰۵۱۵:۵۰:۴۶ ۱۴۰۳/۴/۲۳
این که خوتان دنبال آن هستید و حتی آشوب!!
ناشناس۳۵۵۵۶۰۶۱۵:۵۱:۱۸ ۱۴۰۳/۴/۲۳
جریان غرب گرا در راس نیایند مملکت بدتر نمی شود!!
ناشناس۳۵۵۵۵۲۷۱۴:۳۷:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۲۳
پزشکیان پزشکیان است و خوشبختانه خیلی رک و صریح مواضع و دیدگاه های شان را بیان داشته اند و اکثریت ملت هم با اطلاع و علم به این ویژگی های شخصیتی ایشان را به عنوان رئیس جمهور منتخب خودشان برگزیده اند‌ صورت مسأله خیلی واضح است
ناشناس۳۵۵۵۸۲۹۲۱:۴۴:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۲۳
ولی دولت ، دولت خاتمی و روحانیه .
ناشناس۳۵۵۵۵۳۲۱۴:۴۰:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۲۳
اگر دولت سایه جلیلی بگذارد این بنده خدا کاری بکند
ناشناس۳۵۵۵۶۰۹۱۵:۵۵:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۲۳
فعلا که پزشکیان می گوید برنامه هفتم در حالی که باید بگوید چگونه می خواهد اجرا کند!!!
ناشناس۳۵۵۵۸۳۱۲۱:۴۵:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۲۳
برنامه رو تا حالا ندیده . چجوری اجراش کنه ؟؟
ناشناس۳۵۵۵۶۲۷۱۶:۳۱:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۲۳
دوران این ادبیات های کی بود کی بود من نبودم و تدارکاتچی گذشته
ناشناس۳۵۵۵۶۳۳۱۶:۳۹:۱۵ ۱۴۰۳/۴/۲۳
از حالا بهانه ها شروع شد
ناشناس۳۵۵۵۸۳۳۲۱:۴۶:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۲۳
دکتر جلیلی کلی برنامه داشت .
ناشناس۳۵۵۵۸۳۵۲۱:۴۷:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۲۳
اگه دست و پاتون بسته است چرا هر بار برای میز ریاست اینقدر تلاش میکنین ؟
ناشناس۳۵۵۵۵۳۳۱۴:۴۰:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۲۳
آقای پزشکیان در گذشته و حال نشان داده اند که به حرف ها و دکترین آقای ظریف را کاملا اعتقاد و اعتماد دارند. تا جایی که نظر کارشناسی ظریف را انقدر قبول داشتند که به گفته خودشان حاضر نشدند در زمینه برجام نظر دهند و یکپارچه نظر ایشان را ملاک تصمیم گیری قرار دادند. در حال حاضر بهترین گزینه برای آقای ظریف این است که در سمت غیر اجرایی و پشت پرده در سایه باقی بماند . از طرفی تمام دکترین و سیاست های خود را به دولت تزریق می کند و از طرفی مسئولیت هیچ کدام از تصمیم ها هم متوجهش نمی شود.
ناشناس۳۵۵۵۶۶۸۱۷:۵۷:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۲۳
ظریف: در دولت چهادهم مسئولیتی نخواهم داشت.
ناشناس۳۵۵۵۸۳۶۲۱:۴۸:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۲۳
شده رییس مرکز راهبردی و در واقع رییس جمهور پشت پرده
ناشناس۳۵۵۵۵۳۴۱۴:۴۱:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۲۳
یکی از مضرات نبود احزاب مشکل انتخاب کابینه است. اگر اجازه می دادند احزاب قوی شکل بگیرد. نماینده احزاب کاندید می شد و مردم به حزب رای می دادند .
ناشناس۳۵۵۵۶۵۵۱۷:۳۳:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۲۳
کی اجازه بدهد حزب قوی تشکیل بدهد؟؟؟اصلا فرهنگ تحزب در این جناح های سیاسی مشاهده می فرمایید؟؟؟
ناشناس۳۵۵۵۸۴۰۲۱:۵۰:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۲۳
وقتی خاتمی انتخابات رو هر وقت به نفعشه تبلیغ میکنه هروقت به ضررش تحریم ، انتظار داری حزب رسمی تشکیل بده ؟
ناشناس۳۵۵۵۵۳۶۱۴:۴۱:۳۳ ۱۴۰۳/۴/۲۳
ملت به پزشکیان رای دادن ... همه دارن بهش راه و چاه رو نشون میدن .
ناشناس۳۵۵۵۸۴۲۲۱:۵۱:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۲۳
اونایی که بهش رای دادن ، اون دستهای پشت پرده که این شخص رو اداره میکنه ندیدن.
ناشناس۳۵۵۵۵۴۳۱۴:۴۵:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۲۳
با تعامل داخلی و بین المللی همه چیز ممکن است
ناشناس۳۵۵۵۸۴۳۲۱:۵۲:۱۰ ۱۴۰۳/۴/۲۳
تعامل بیش از زمان روحانی ؟
ناشناس۳۵۵۵۸۴۵۲۱:۵۲:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۲۳
دوباره قصه های دهه نود ، دوباره التماس ، دوباره خنده کری و امضاش ، ... تاسف آوره
ناشناس۳۵۵۵۵۵۴۱۴:۵۳:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۲۳
پیام رییس جمهوری جدید ایران برای رسانه‌های دنیا ؛ مأموریت من: اصلاحات، تقویت وحدت ملی و تعامل سازنده با جهان
ناشناس۳۵۵۵۸۴۹۲۱:۵۵:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۲۳
شماها چرا همین داستان تکراری رو زمان خاتمی و روحانی یادتون رفته ؟
ناشناس۳۵۵۵۸۶۰۲۲:۰۸:۲۷ ۱۴۰۳/۴/۲۳
تعامل ؟؟؟ مثل تضمین امضای جان کری ؟؟؟
ناشناس۳۵۵۵۵۵۸۱۴:۵۶:۴۵ ۱۴۰۳/۴/۲۳
اصولگرایان پاسخگو باشند نتیجه نگاه به شرق چه بوده ؟ هم صدا شدن چین و روسیه با امارات برای جزایر ایران ؟
ناشناس۳۵۵۵۶۰۸۱۵:۵۳:۴۰ ۱۴۰۳/۴/۲۳
از حالتی که غربگداها درست کردن یک مقدار خارج شدیم!
ناشناس۳۵۵۵۶۹۳۱۸:۲۴:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۲۳
شرقگراها ما رو انداختند در دامان چین و روسیه
ناشناس۳۵۵۵۸۵۸۲۲:۰۶:۱۷ ۱۴۰۳/۴/۲۳
خوبه ننداختن زیر دست و پای امریکا و انگلیس
ناشناس۳۵۵۵۷۰۸۱۸:۴۵:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۲۳
ادبیات اصولگرایان البته همه اصولگرایان اینگونه نیستند ولی عده ای واقعا با تعصب های خودشون نگاه به این جناح رو منفی می‌کنند.
ناشناس۳۵۵۵۸۶۲۲۲:۰۹:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۲۳
چه ادبیاتی دوس داری ؟ پرت کردن میکروفون ؟
ناشناس۳۵۵۵۹۵۰۰۰:۳۰:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۲۴
جالب هست غرب و غرب دوستان تحریم می کنند آن وقت نگاه کنیم و منتطر آنان باشیم!!!!
ناشناس۳۵۵۵۶۳۵۱۶:۴۱:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۲۳
نتیجه نگاه به غرب چه؟ تحریم بیشتر؟ نگاه باید به کل جهان باشد هر کس بهتر همکاری کرد با او
ناشناس۳۵۵۵۸۵۰۲۱:۵۶:۰۲ ۱۴۰۳/۴/۲۳
بهتر از نوکری برای امریکاست . لااقل چهار بار به نفعمون وتو کردن .
ناشناس۳۵۵۵۵۷۱۱۵:۰۳:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۲۳
جریان نامحرم یعنی آمریکا
ناشناس۳۵۵۵۵۷۳۱۵:۰۴:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۲۳
در نبود احزاب و باوجود نظارت استصوابی، بهتر از این نمی‌توان سیاست ورزی کرد.
ناشناس۳۵۵۵۸۵۲۲۱:۵۸:۳۴ ۱۴۰۳/۴/۲۳
شماها که از شورای نگهبان ضرر نکردین . هشت سال رفسنجانی ، هشت سال خاتمی ، هشت سال روحانی ، الان هم پزشکیان .
ناشناس۳۵۵۵۹۴۵۰۰:۲۵:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۲۴
در همه دنیا عده ای را رد صلاحیت می کنند اینکه حزب مورد علاقه شما غالبا صلاحیت ندارد تقصیر شورای نگهبان نیست
ناشناس۳۵۵۵۵۸۹۱۵:۲۰:۴۹ ۱۴۰۳/۴/۲۳
دوستان در الف به سمت تحلیل ها و مطالب کمک کننده بروند مطالبی که درج میشود ظاهری دلسوزانه دارند ولی متن مطلب در واقع تخریب یا کنایه یا تهدید است .
ناشناس۳۵۵۵۸۵۳۲۱:۵۹:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۲۳
دیگه تهدیدی وحشتناکتر از بازگشت ظریف و روحانی ؟؟
رضا۳۵۵۵۵۹۷۱۵:۳۵:۲۴ ۱۴۰۳/۴/۲۳
اميدوارم اقاى پزشكيان به نتيجه مطلوب برسه و در اين راه از هر كسى كه كارى ساخته هست بايد كمك كنه . اين نه تنها ضعف نيست بلكه عمل به وعده هاست كه از قبل يكسرى رانت خور كه هميشه تو صف وايستادن رو نميخواد دوباره برگردونه سر كار و تا جايى كه بتونه شايسته سالارى رو مد نظر قرار بده . هيچ گروه و جريانى هم حق سهم خواهى نداره . به شخصه فقط بخاطر سلامت و ادب و مردانگى ايشون بهش راى دادم .
ناشناس۳۵۵۵۶۲۶۱۶:۲۹:۵۴ ۱۴۰۳/۴/۲۳
دولت شهید رئیسی کشور را از حالت دره رفته به حالت چاه و چاله برگرداند آن هم با انواع مشکلات خارجی مانند تحریم و یا تورم جهانی باز دوباره همان کسانی که به دره بردن بیایند خیلی برای من جالب هست
ناشناس۳۵۵۵۶۶۷۱۷:۵۳:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۲۳
ولی دولت سیزدهم طی سه سال با افزایش حقوق خیلی کمتر از تورم ، من بازنشسته را به ته دره فقر برد.
ناشناس۳۵۵۵۸۸۴۲۳:۰۳:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۲۳
3 برابر افزایش حقوق داده شد و متوسط اجناس هم 3 برابر شده و فقط هم این نیست اقتصاد کلان همگی مثبت هست و در دراز مدت نمایان تر می شود
ناشناس۳۵۵۵۸۸۵۲۳:۰۴:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۲۳
در ضمن اقتصاد در دولت سیزدهم خراب نشده و در دولت قبل خراب شد آن هم 50 درصد قدرت خرید مردم از بین رفت
ناشناس۳۵۵۵۹۳۸۰۰:۱۳:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۲۴
شمای بازنشسته، زمان روحانی رفتی زیر خط فقر .
ناشناس۳۵۵۵۶۹۹۱۸:۳۳:۰۵ ۱۴۰۳/۴/۲۳
اکثریت می خوان برن توی دره شما چرا ناراحتی ضربه این سه سال تا سی سال جبران نمی شود
ناشناس۳۵۵۷۲۳۵۲۲:۰۷:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۲۵
برعکس گفتی !!! اسیب سی ساله شما به مملکت رو شهید مظلوم رییسی در طی سه سال چجوری باید جبران میکرد ؟؟؟
مسعود۳۵۵۵۶۴۳۱۷:۰۱:۲۵ ۱۴۰۳/۴/۲۳
به رای مردم احترام بگذارید
ناشناس۳۵۵۵۸۵۷۲۲:۰۳:۵۳ ۱۴۰۳/۴/۲۳
شماها زمان شهید دکتر رییسی ، به هجده میلیون رای احترام گذاشتین ؟؟؟!!!
ناشناس۳۵۵۶۲۶۲۱۱:۵۶:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۲۴
بله
مهدی۳۵۵۵۶۵۹۱۷:۴۱:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۲۳
به نظر شما معلوم میشه کی از فیلتر شورای نگهبان عبور میکنه که بخواد کادرسازی کنه؟
ناشناس۳۵۵۵۶۶۱۱۷:۴۴:۵۷ ۱۴۰۳/۴/۲۳
من خودم اصولگرام و به جلیلی رای دادم مردم دیگر تحمل حرفهای نا امیدکننده مانند غربگدا ، شرقگدا و... را ندارند و زیر فشار تورم شدید قرار دارند
ناشناس۳۵۵۵۶۸۲۱۸:۱۰:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۲۳
افت بی حزبی است ومزاحمان ایجاد حزبهای واقعا مردمی
ایرانی۳۵۵۵۶۹۶۱۸:۳۰:۰۶ ۱۴۰۳/۴/۲۳
بی نهایت حسادت و بغض به آقای پزشکیان از خداناباوریه خدا به ایشان و مردم ناراضی عزت داده این تذهبون
ناشناس۳۵۵۵۷۲۳۱۹:۰۸:۱۲ ۱۴۰۳/۴/۲۳
هنوز تنفیذ هم نشده. شروع کردین. خدا به ما رحم کنه
ناشناس۳۵۵۵۷۶۳۲۰:۲۶:۵۰ ۱۴۰۳/۴/۲۳
مگه تو ایران حزب داریم که همه چیز سریع جمع و جور بشه. برای اولین بار تو تاریخ جمهوری اسلامی یه رییس جمهور پیدا شده که داره کار کارشناسی میکنه و الله بختکی کار نمیکنه، فراخوان داده افرادی که بنظر شایسته میان و دارای رزومه هستن رو معرفی کنید، کارگروه وتیم تشکیل داده و دارن در این وقت کم بررسی مناسب میکنن، پارامترهایی مثل میانگین سنی 55 و تاکید بر جوانگرایی و استفاده از اقلیتها و.... گذاشته، خوب چکار کنه دیگه؟ برنامه اصولی و درست همینه. داره تمام تلاشش رو میکنه از میان بهترینها غربال و انتخاب کنه.
ناشناس۳۵۵۵۷۸۲۲۱:۱۰:۲۶ ۱۴۰۳/۴/۲۳
جناب رييس جمهور اگر بخواهد نيروهاي كار آمد ودانا به مشكلات كشور انتخاب كند بهتر است در وزارت خانه ها جستجو كند افراد با سواد و دانا در وزارتخانه ها كه وزيران از آنها استفاده مي كردند و به نظارات كارشناسي آنها توجه مي كردند
ناشناس۳۵۵۵۹۰۸۲۳:۲۴:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۲۳
یک موضوع قابل تامل هست. محسن رضایی که خیلی دم از اقتصاد می زد در دولت قبل پست اقتصادی گرفت. نتیجه اعمال اقتصادی دولت قبل آنقدر برای مردم قابل لمس و ناامیدکننده بود که نیاز به گفتن نیست.
ناشناس۳۵۵۸۵۰۹۰۰:۲۶:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۲۸
در نظام جمهوری اسلامی فرهنگ اسلامی اولویت اول و اقتصاد اولویت دوم است. اما در دیگر کشورها اولویت فقط اقتصاد است. در دنیای کنونی فرهنگ اسلامی و اقتصاد با هم قابل جمع نیست. متخصصان مورد نظر با مبانی اقتصاد غربی آشنایی دارند که در ایران قابل پیاده سازی نیست اگر هم پیاده شود دوام نخواهد داشت. همانطور که با دیگر دنیا متفاوتیم در پیاده سازی هم باید متفاوت باشیم در غیر اینصورت به هیچ جایی نمی رسیم. تیم پزشکیان که اولویتش اقتصاد است هرگونه باشد توفیقی نخواهد داشت.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فیلترینگ مهم‌تر است یا دستمزد بخور و نمیر؟!

  2. پلیس باید خلع سلاح شود!

  3. فخرفروشی طالبان با یگان موشکی در رژه نظامی ویژه جشن ۳ سالگی حضور در قدرت

  4. پنج موضوع مهم اجتماعی سر راه دولت

  5. لاوروف: ارمنستان مانع گشایش کریدور زنگزور است

  6. کمک قالیباف به پزشکیان برای طرد رادیکال‌های چپ و راست/ نظر رادان درباره اجرای طرح نور در دولت جدید

  7. شکست یک روایت اصلاح طلبانه

  8. چرا انتقام‌جویی ایران از رژیم صهیونیستی هنوز انجام نشده است؟

  9. لطفا این جمله را دیگر تکرار نکنید!

  10. طرح جدید جلوگیری از قاچاق سوخت اجرایی شد

  11. فقط مردم مقصرند؟!

  12. تهدید بزرگ یا فرصتی مغتنم؟!

  13. هشدار درباره یک خطر بالقوه

  14. انتقاد شریعتمداری از پزشکیان/ چرا جلیلی هنوز در فضای انتخابات است؟/ چند توصیه به قالیباف برای تعامل بهتر با دولت

  15. لوکاشنکو: آمریکایی‌ها می‌خواهند که ما یکدیگر را بکشیم/ بیایید جنگ اوکراین را تمام کنیم

  16. فقط وقت کشی و ژست !

  17. رئیس‌جمهور، سپر بلا نشود!

  18. کیهان: جناب پزشکیان! اظهارات خلاف واقع دیروزتان را اصلاح کنید

  19. آقای پزشکیان! آبروی ما بخاطر حمایت از شما دارد در فضای مجازی لگدمال می‌شود

  20. عدالت کاغذی!

  21. دختر تاریخ‌ساز می‌خواهد بدون کنکور پزشک شود!

  22. پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

  23. تمجید رسانه اصولگرا از عارف/ روایت دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی از مشکلات فیلترینگ/ توصیه باهنر به نمایندگان مجلس

  24. از حقوق پایین کارمندان خجالت می‌کشم | قضات تازه کار به اندازه کرایه منزل شان دریافتی ندارند

  25. موسسه گوته در تهران پلمب شد

پربحث‌های هفته

  1. پلیس باید خلع سلاح شود!

  2. کمک قالیباف به پزشکیان برای طرد رادیکال‌های چپ و راست/ نظر رادان درباره اجرای طرح نور در دولت جدید

  3. شکست یک روایت اصلاح طلبانه

  4. تهدید بزرگ یا فرصتی مغتنم؟!

  5. انتقاد شریعتمداری از پزشکیان/ چرا جلیلی هنوز در فضای انتخابات است؟/ چند توصیه به قالیباف برای تعامل بهتر با دولت

  6. رئیس‌جمهور، سپر بلا نشود!

  7. کیهان: جناب پزشکیان! اظهارات خلاف واقع دیروزتان را اصلاح کنید

  8. پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

  9. تمجید رسانه اصولگرا از عارف/ روایت دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی از مشکلات فیلترینگ/ توصیه باهنر به نمایندگان مجلس

  10. هر کدام از شما برجام را خوانده باشید،ممکن نیست به عراقچی رای دهید

  11. کمترین و بیشترین آرای نمایندگان را کدام وزرا کسب کردند؟

  12. آقای پزشکیان! برنامه ندهید، برنامه می‌دهند!

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: قضاوت درباره وزرای پزشکیان باید براساس عملکرد آن‌ها باشد/ ظریف نباید اینقدر زود استعفا می‌داد

  14. توکلی: "میدری" دغدغه عدالت دارد و شایسته ترین فرد برای تصدی وزارت کار و رفاه است

  15. هدف پزشکیان از بیان نظر رهبر انقلاب درباره وزرا در جلسه رای اعتماد چه بود؟

  16. باید به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم

  17.  واکنش ظریف به رای اعتماد مجلس

  18. مجادله حسن روحانی و احمدی نژاد بعد از یک جلسه مهم با رهبر انقلاب /ماجرای برداشت ۱۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی چه بود؟  

  19. ابطحی: افراطیون به حاشیه رفتند

  20. سردار فدوی: ‌اسرائیل را شدیدتر از قبل تنبیه خواهیم کرد

  21. عضو هیئت رئیسه مجلس: همه وزرای پیشنهادی رای اعتماد گرفتند

  22. تقدیر و تشکر احمد توکلی از دولت و نمایندگان مجلس

  23.  شهادت یکی از نیروهای مستشاری سپاه در سوریه

  24. همراهی مجلس با دولت وفاق ملی/ کنایه‌های واعظی به اصلاح‌طلبان

  25. توئیت ناصر ایمانی در مورد رای اعتماد برخی نمایندگان به وزرای پیشنهادی

آخرین عناوین