زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

محمد سعادتمند، گروه جهان الف،   4030502101 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

با کناره گیری بایدن کهنسال و متوهم  از رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا ، معاون اول او خانم  کاملا هریس  که زنی سیاهپوست است به عنوان جانشین بایدن برای ادامه مبارزات انتخاباتی تعیین شده است.
در نظام سیاسی آمریکا اگر یک رییس جمهور به دلیل مرگ و یا هر دلیل دیگری نتواند به کار خود ادامه دهد ، تا پایان دوره 4 ساله  معاون اول او پست ریاست جمهوری را به عهده می گیرد یعنی در حال حاضر اگر بایدن به علت شرایط جسمی و مشکلات شناختی و توهمی قادر به ادامه مسئولیت خود نباشد ، هریس  جانشین او خواهد شد.
در هر صورت به نظر می رسد که حزب دمکرات علی رغم برخی مخالفتها و این حقیقت که هریس نتوانسته چهره مطلوبی از خود نشان دهد ، چاره ای ندارد جز اینکه او را به رقابت با ترامپ  نامزد جمهوری خواهان بفرستد.
ترامپ  زن ستیز و  نژاد پرست  باید با رقیبی مواجه شود که حایز هر دو این شرایط می باشد یعنی هم زن است و هم سیاهپوست.
یکی از عادت های مذموم ترامپ به سخره گرفتن رقبا و دشمنان خود به دلایل مختلف جنسی نژادی رفتاری و ... می باشد.
همواره یکی از سرگرمی های او و هوادارنش در کمپین ها و سخنرانی های انتخاباتی ، به سخره گرفتن بایدن و حرکات عجیب او که ناشی از مشکلات جسمی و البته شناختی نسبت به اطرافش بوده می باشد.
حال که بایدن کنار رفته و جای خود را به هریس داده ، ترامپ آماده می شود تا با رصد حرکات و دیگر ویژگی های فردی  او را مورد هجمه و تمسخر قرار دهد.
او هم اکنون هم دست به کار شده و نحوه خندیدن هریس را مورد توجه قرار داده و آن را دیوانه وار توصیف کرده است.
نکته حایز اهمیت اینکه هر چقدر او بد دهن تر شده و با القاب زشت تری مخالفان و رقبای خود را مورد حمله قرار می دهد ، از سوی طرفداران افراطی و متعصبش بیشتر مورد ستایش قرار می گیرد ، طرفدارانی عموما  با این ویژگی ها : مرد سفید پوست به شدت ملی گرا ی افراطی ضد مهاجران و نژاد پرست.
 به نظر می رسد که با توجه به سقوط اخلاقی در رقابتهای انتخاباتی  آمریکا ، ترامپ می تواند هر ویژگی هریس به عنوان رقیب تازه اش را بدون کوچک ترین هراسی از محکومیت توسط افکار عمومی مورد هجمه و تمسخر قرار دهد الا دو ویژگی او که هر گونه به تمسخر گرفتن آنها می تواند تبعات ناخواسته ای  برای ترامپ داشته باشد :
1 -  جنسیت کاملا هریس و اینکه او یک زن است.
2  -  نژاد  او که یک رنگین پوست است.
هریس اولین  زن سیاهپوست  در تاریخ آمریکاست که به کارزار رقابت های انتخاباتی آمریکا وارد شده است و اگر موفق به شکست ترامپ و ورود به کاخ سفید شود ، نه تنها لقب اولین رییس جهمور زن ایالات متحده  را از آن خود خواهد کرد ، بلکه  به عنوان اولین رییس جمهور زن رنگین پوست  در تاریخ آمریکا معرفی خواهد شد.
حال اگر ترامپ بخواهد این دو ویژگی هریس یعنی زن و رنگین پوست بودن را مورد هجمه و تمسخر قرار دهد ، شاید بخش زیادی از طرفداران متعصب فوق الذکر خود را خوشنود نماید اما علاوه بر اینکه با مخالفت هایی از سوی هم حزبی ها و رای دهندگان جمهوری خواه مواجه خواهد شد ،  خود را در برابر افکار عمومی آمریکا بویژه دمکراتها و قشر خاکستری رای دهندگان  و حتی کل جهان  نیز قرار خواهد داد.
مسلما او و مشاورانش این مسئله را به خوبی می دانند اما مشکل او اینجاست که به اصطلاح چاک دهن درست و حسابی ندارد و هیچ بعید نیست تحت تاثیر فشار مناظرات احتمالی با هریس و یا در کمپین های انتخاباتی خود ، وارد توهین های جنسیتی و نژادی که  در هر دو ید طولایی دارد ، علیه رقیبش گردد.

ترامپ گفته که شکست دادن هریس برای او آسان تر از بایدن خواهد بود و شاید در پس زمینه ذهن بیمارش دو عامل جنسیت و نژاد  رقیبش  را از جمله نقاط ضعف او به شمار آورده است ، دو عاملی که هیچ بعید نیست بر خلاف خواست ترامپ نه تنها برگ برنده ای برای او نباشد بلکه در نهایت باعث شکست او در برابر هریس نیز گردد.