زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

محمد سعادتمند، گروه جهان الف،   4030502101 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
 زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

با کناره گیری بایدن کهنسال و متوهم  از رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا ، معاون اول او خانم  کاملا هریس  که زنی سیاهپوست است به عنوان جانشین بایدن برای ادامه مبارزات انتخاباتی تعیین شده است.
در نظام سیاسی آمریکا اگر یک رییس جمهور به دلیل مرگ و یا هر دلیل دیگری نتواند به کار خود ادامه دهد ، تا پایان دوره 4 ساله  معاون اول او پست ریاست جمهوری را به عهده می گیرد یعنی در حال حاضر اگر بایدن به علت شرایط جسمی و مشکلات شناختی و توهمی قادر به ادامه مسئولیت خود نباشد ، هریس  جانشین او خواهد شد.
در هر صورت به نظر می رسد که حزب دمکرات علی رغم برخی مخالفتها و این حقیقت که هریس نتوانسته چهره مطلوبی از خود نشان دهد ، چاره ای ندارد جز اینکه او را به رقابت با ترامپ  نامزد جمهوری خواهان بفرستد.
ترامپ  زن ستیز و  نژاد پرست  باید با رقیبی مواجه شود که حایز هر دو این شرایط می باشد یعنی هم زن است و هم سیاهپوست.
یکی از عادت های مذموم ترامپ به سخره گرفتن رقبا و دشمنان خود به دلایل مختلف جنسی نژادی رفتاری و ... می باشد.
همواره یکی از سرگرمی های او و هوادارنش در کمپین ها و سخنرانی های انتخاباتی ، به سخره گرفتن بایدن و حرکات عجیب او که ناشی از مشکلات جسمی و البته شناختی نسبت به اطرافش بوده می باشد.
حال که بایدن کنار رفته و جای خود را به هریس داده ، ترامپ آماده می شود تا با رصد حرکات و دیگر ویژگی های فردی  او را مورد هجمه و تمسخر قرار دهد.
او هم اکنون هم دست به کار شده و نحوه خندیدن هریس را مورد توجه قرار داده و آن را دیوانه وار توصیف کرده است.
نکته حایز اهمیت اینکه هر چقدر او بد دهن تر شده و با القاب زشت تری مخالفان و رقبای خود را مورد حمله قرار می دهد ، از سوی طرفداران افراطی و متعصبش بیشتر مورد ستایش قرار می گیرد ، طرفدارانی عموما  با این ویژگی ها : مرد سفید پوست به شدت ملی گرا ی افراطی ضد مهاجران و نژاد پرست.
 به نظر می رسد که با توجه به سقوط اخلاقی در رقابتهای انتخاباتی  آمریکا ، ترامپ می تواند هر ویژگی هریس به عنوان رقیب تازه اش را بدون کوچک ترین هراسی از محکومیت توسط افکار عمومی مورد هجمه و تمسخر قرار دهد الا دو ویژگی او که هر گونه به تمسخر گرفتن آنها می تواند تبعات ناخواسته ای  برای ترامپ داشته باشد :
1 -  جنسیت کاملا هریس و اینکه او یک زن است.
2  -  نژاد  او که یک رنگین پوست است.
هریس اولین  زن سیاهپوست  در تاریخ آمریکاست که به کارزار رقابت های انتخاباتی آمریکا وارد شده است و اگر موفق به شکست ترامپ و ورود به کاخ سفید شود ، نه تنها لقب اولین رییس جهمور زن ایالات متحده  را از آن خود خواهد کرد ، بلکه  به عنوان اولین رییس جمهور زن رنگین پوست  در تاریخ آمریکا معرفی خواهد شد.
حال اگر ترامپ بخواهد این دو ویژگی هریس یعنی زن و رنگین پوست بودن را مورد هجمه و تمسخر قرار دهد ، شاید بخش زیادی از طرفداران متعصب فوق الذکر خود را خوشنود نماید اما علاوه بر اینکه با مخالفت هایی از سوی هم حزبی ها و رای دهندگان جمهوری خواه مواجه خواهد شد ،  خود را در برابر افکار عمومی آمریکا بویژه دمکراتها و قشر خاکستری رای دهندگان  و حتی کل جهان  نیز قرار خواهد داد.
مسلما او و مشاورانش این مسئله را به خوبی می دانند اما مشکل او اینجاست که به اصطلاح چاک دهن درست و حسابی ندارد و هیچ بعید نیست تحت تاثیر فشار مناظرات احتمالی با هریس و یا در کمپین های انتخاباتی خود ، وارد توهین های جنسیتی و نژادی که  در هر دو ید طولایی دارد ، علیه رقیبش گردد.

ترامپ گفته که شکست دادن هریس برای او آسان تر از بایدن خواهد بود و شاید در پس زمینه ذهن بیمارش دو عامل جنسیت و نژاد  رقیبش  را از جمله نقاط ضعف او به شمار آورده است ، دو عاملی که هیچ بعید نیست بر خلاف خواست ترامپ نه تنها برگ برنده ای برای او نباشد بلکه در نهایت باعث شکست او در برابر هریس نیز گردد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۶۳۸۸۴۰۱:۱۱:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۳
حالا اين كه طرف رقيب ترامپ باشد ، يا برگ برنده و يا عامل شكست او مهم نيست ، اين كه به يك زن سياهپوست اجازه داده شود كه در كشوري مثل امريكا به رياست جمهوري برسد ، خيلي مطلبه !!
ناشناس۳۵۶۳۹۵۷۰۷:۱۴:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۳
در زمانی که وحشیگری پلیس امریکا علیه سیاهپوستان به اوج رسیده بود ، اوباما رییس جمهور امریکا شد ، به عنوان یک سوپاپ اطمینان ، برای جلوگیری از اعتراضات گسترده سیاهپوستان . ولی هرگز کاری برای اونها نکرد . حالا کاملا هریس که کاملا اتفاقی و به دلیل بیماری بایدن وارد رقابت شده .
ناشناس۳۵۶۴۰۲۹۰۹:۰۶:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۳
بدون اینکه تحقیق کنید حرف میزنید. شما تا زمانی که در آمریکا نباشید و زندگی نکنید نمیتوانید نظر دهید. متاسفانه اکثر ما ایرانی ها خود بزرگ بینی داریم و فکر میکنیم همیشه حق با ما است ولی دنبال تحقیق و بررسی نیستیم.
ناشناس۳۵۶۴۴۳۴۱۶:۲۵:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۳
من مدتها ساکن پاریس بودم و تقریبا تمام اقوام من در امریکا و کانادا زندگی میکنن . این شماهایین که چشم بسته و ندید پدید ، غرب رو ستایش میکنین بی اینکه چیزی راجع بعش بدونین . توحش پلیس امریکا نسبت به سیاهپوستها در دوره اوباما به اوج خودش رسیده بود و اون حتی توانایی محکوم کردن این عمل رو نداشت ، چه برسه بخواد کاری برای هم نژادهای خودش بکنه .
ناشناس۳۵۶۴۴۳۵۱۶:۲۶:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۳
جنابعالی ظاهرا زیاد اخبار رو نمیبینی . قطعا یک دقیقه هم در خارج ایران زندگی نکردی . وگرنه از وحشیکری پلیس امریکا دفاع نمیکردی .
ناشناس۳۵۶۴۴۳۸۱۶:۲۸:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۳
جالبه که دروغ میگی و بعد دیگران رو متهم به عدم تحقیق میکنی
ناشناس۳۵۶۴۴۴۳۱۶:۳۲:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۳
شما دوست عزیز قطعا و مطمئنا در آمریکا نبودی و نیستی ، چون داستان فلاکت سیاها در آمریکا اظهر من الشمسه و فقط کسی که کور باشه میتونی از امثال اوباما یا همین هریس دفاع کنه
ناشناس۳۵۶۴۴۴۴۱۶:۳۳:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۳
جناب محقق ، که منبع تحقیقت شبکه های فارسی زبانه اون ور آبه ، بد نیست چند تا شبکه امریکایی ، البته غیر از سی ان ان و فاکس نیوز رو هم نگاه کنی . شاید یاد گرفتی چی به چیه
ناشناس۳۵۶۴۴۴۹۱۶:۳۵:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۳
خوبه اینجا یک مشت عاشق سینه چاک امریکا داریم که مشغول طرفداری از کدخدا و توجیه وحشیگری اونهان . براوو
ناشناس۳۵۶۳۹۵۸۰۷:۱۴:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۳
چیزی هم هست تو آمریکا که شماها نپرستین ؟؟؟
ناشناس۳۵۶۴۱۶۴۱۱:۳۴:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۳
این که مهم نیست، یه بار یه بادوم فروش (کارتر) ریس جمهور شد یه بار هم یه بازیگر فیلم های درجه 2 (ریگان) تازه به بار هم یه دایم الخمر (بوش پسر). پس شنونده باید عاقل باشه و بفهمه که ظاهرا تصمیم ها جای دیگری گرفته میشه و اگر اینا بخوان پاشو نو کج بزارن کشته خواهند شد(کندی).
ناشناس۳۵۶۴۲۹۶۱۴:۰۶:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۳
همین که بادام فروش و بازیگر و .. می توانند رئیس جمهور شوند نشان از جامعه ای آزاد و دمکراتیک و پویا دارد که هر شهروندش از رده ی پایین اجتماع هم اگر بخواهد می تواند به بالاترین سطح برسد و کسی یا قانونی مانع نمی شود.
ناشناس۳۵۶۴۴۰۷۱۵:۴۶:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۳
در امریکا قانون یعنی سرمایه داران گردن کلفت، شما هم حرف گوش کن اونا باشید شانس ریس جمهور شدن تو امریکا رو دارید.
ناشناس۳۵۶۴۴۳۷۱۶:۲۸:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۳
توی امریکا رییس جمهور یک مترسکه که به دست قدرتهای پشت صحنه سیاست اداره میشه . حالا اگر یک سیاهپوست یا زن یا بازیگر هم کاندید بشه ، تاثیری در سیاستهای اونها نداره و فقط برای به به و چه چه گفتن امثال جنابعالیه که هیچی از زندگی در غرب نمیدونی و چشم بسته قربون صدقه میری .
ناشناس۳۵۶۴۴۴۸۱۶:۳۴:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۳
کاملا هریس الان و در وضعیت اورژانسی و با اکراه داره معرفی میشه . اگر از ابتدا جو بایدن وجود نداشت قطعا گزینه دموکراتها کسی بجز این بود .
ناشناس۳۵۶۳۸۹۱۰۱:۲۰:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۳
اين زن كه خيلي سياه پوست نيست ، اما بنده هنوز پس از ١٦ سال ، يعني از روزي كه باراك اوباما ي سياه پوست به عنوان رييس جمهور و قدرتمند ترين فرد امريكا پا به كاخ سفيد گذاشت ، و همسر سياه پوست او هم به مدت 8 سال با نوي اول امريكا بود ، هنوز براي اين حقير فقير پس از گذشت اين سالها هنوز خيلي مطلبه كه اين چه حكايتي است كه يك سياه پوستي كه افريقايي الاصل هست ، دو دوره چهار ساله سكان مملكت امريكا در دست او باشد !
ناشناس۳۵۶۳۹۵۹۰۷:۱۶:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۳
اگر با پشت پرده سیاست در امریکا آشنا بودی میفهمیدی اوباما برای ساکت کردن خشم سیاهان امریکایی ، به کاخ سفید رفت و اتفاقا افکار عمومی رو از مساله نژادپرستی در امریکا منحرف کرد ، بی اینکه کاری برای اونها بکنه
ناشناس۳۵۶۳۹۶۰۰۷:۱۷:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۳
یک کم فکر کنی متوجه میشی که دلیل اینکه یک سیاه رو به کاخ سفید راه دادن چی بود
ناشناس۳۵۶۳۹۳۰۰۴:۵۲:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۳
مهم این است که به یک زن اجازه داده شده تا این مراتب در سیستم سیاسی آمریکا پیشرفت کند
ناشناس۳۵۶۴۸۴۱۰۹:۱۷:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۴
چه افتخاری!!! بعد نگاه کن به نهاد خانواده آنان!!!
ناشناس۳۵۶۴۰۸۱۱۰:۱۲:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۳
کاملا هریس سیاهپوست نیست . رنگین پوست و هندی تباره .
ناشناس۳۵۶۴۱۱۱۱۰:۴۶:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۳
شک نکن هریس برنده است.
بنده خدا اصل۳۵۶۴۱۱۸۱۰:۵۸:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۳
فکر کنم خانم کاملا هریس پیروز انتخابات ریاست جمهوری امریکا بشود.
علی۳۵۶۴۱۳۲۱۱:۰۴:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۳
مطمئن باشید مغز وتفکرات این زن سیاه پوست از تمام سفید پوست‌های مرد نژاد پرست، نژاد پرست تر و به ضرر رنگین پوستها است
ناشناس۳۵۶۴۳۷۵۱۵:۰۴:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۳
کلا هریس چهره محبوب و معتبری هم در آمریکا نیست تنها شانسی که آورده اینه که رقیبش ترامپه که حتی بایدن هم با اون وضع داغونش دربرابرش پیروز شد
ناشناس۳۵۶۴۴۴۰۱۶:۳۰:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۳
دقیقا . مثل اوبما و نیکی هیلی . کلا یک رنگین پوست تا وقتی روی دوش هم نژادهای خودش سوار تشه نمیتونه در اونجا پیشرفت کنه . در نهایت هم نوکر سفیدپوستهاست .
گلادیاتور۳۵۶۴۱۳۳۱۱:۰۵:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۳
کاملا هریس - دورگه است - هند و جاماکا -
خورشیدی۳۵۶۴۴۹۸۱۷:۳۴:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۳
دمکراسی در آمریکا حرف اول رو میزنه چون هر کس آزادانه انتقاد میکنه آزادانه انتخاب و آزادانه نظریاتش را میگه
قهرودی۳۵۶۵۲۱۸۱۷:۳۷:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۴
مهم تحصیلات این خانم است نه اینکه نژاد و ژن او را مسخره کنیم !
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  7. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  8.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  9. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

  10. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  11. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  14. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  15. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  16. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  17. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  18. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  19. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  20. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  21. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  22. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

  23. اطلاعیه شماره ۳ پلیس درمورد حادثه لاهیجان/ فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد  

  24. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  25. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

آخرین عناوین