چطور باید تلافی کنیم؟!

محمد سعادتمند، گروه سیاسی الف،   4030513025 ۷۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

پس از جنایت و البته حماقت اسراییل در ترور شهید اسماعیل هنیه آن هم در خاک ایران هم اکنون مهم ترین موضوع و مسئله ای که فکر مسئولین کشور و همچنین بخش عمده ای از دولتهای عمده دنیا و مجامع بین المللی را به خود مشغول کرده  ، زمان  ، ابعاد و چگونگی پاسخ ایران به این تجاوز وحشیانه می باشد.

در داخل کشور دو نظر درباره پاسخ ایران وجود دارد ، برخی خویشتنداری را تجویز کرده و برخی حمله به مواضع و منافع  آمریکا  در منطقه  را تجویز می کنند.
واقعیت ان است که هر دو این گزینه ها به شدت اشتباه می باشد ؛

هر گونه خویشتنداری و عدم پاسخ کوبنده تر باعث جری تر شدن دشمن صهیونیستی شده و بازدارندگی دفاعی ایران را زیر سئوال می برد. در عین حال حمله به اهداف  آمریکایی  دقیقا چیزی است که اسراییل خواستار آن است.

واقعیت این است که رژیم صهیونیستی هرگز قادر به مقابله با ایران نیست آن هم در این شرایط بحرانی که پس از ماهها جنایت حتی نتوانسته یک گروه کوچک تحت محاصره را شکست دهد ، تنها هدف نتانیاهو و رژیم اشغالگر کشاندن پای آمریکا به میدان رویارویی با ایران می باشد ، امری که امریکایی ها  به شدت از آن اجتناب می کنند.

ایران هم هرگز مایل به درگیری با آمریکا نیست چون در آن صورت بزرگترین برنده آن اسراییل خواهد بود.

اینکه برخی در داخل کشور حمله به اهداف آمریکایی را تجویز کرده و حتی مصادیق آن اماکن را بیان می کنند به شدت اشتباه و کاملا در جهت اهداف صهیونیستها می باشد.

از این رژیم تروریستی هیچ بعید نیست که با حمله به همان اهداف آمریکایی در منطقه که برخی تحلیل گران داخلی  گرای زدن آنها را می دهند ، عملا پای ایران و آمریکا را به میدان درگیری و باتلاقی که اسراییل در حال فرو رفتن در ان است بکشاند.

بهترین کار تمرکز کامل بر روی اهدافی مشخص در سرزمین های اشغالی بویژه تل آویو و حمله دقیق و موثر به آن اهداف می باشد.
طبق ماده 51 منشور ملل متحد ایران حق دارد با توجه به تجاوز مسلحانه ای که علیه کشورمان انجام شده اقدامات لازم در پاسخ به این تجاوز را به عمل آورد .

با توجه به جمیع این شرایط ایران می تواند پاسخ مسلحانه ای علیه متجاوز به خاک خود را مد نظر قرار داده و آن را اعمال نماید و کلیه کشورهای دنیا و مجامع بین المللی موظف به تایید و حمایت از این اقدام کاملا قانونی خواهند بود.

حال که مجوز قانونی و لزوم پاسخ ایران مورد تایید قرار گرفت ، زمان ، چگونگی و حجم پاسخ ایران تعین کننده تادیب متجاوز و اعمال یک دکترین جدید بازدارندگی علیه اسراییل خواهد بود.

با توجه به تجربیات عملیات وعده صادق که  توسط ایران در پاسخ به حمله تروریستی اسراییل به کنسولگری کشورمان در دمشق انجام شد ، می توان نقشه راه مشخصی برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر عملیات پیش رو به شکل زیرتهیه نمود :
1- با توجه به اینکه جنایت اسراییل علیه  اسماعیل هنیه یکی از رهبران محور مقاومت صورت پذیرفته ، عملیات انتقام می تواند به نام عملیات " هنیه " نامگذاری شده و عملیاتی ترکیبی از همه جبهه ها علیه اسراییل صورت پذیرد.
2- این عملیات بایستی در سکوت کامل خبری و بدون کوچک ترین اطلاع دهی به کشورهای مختلف و به طور کاملا غافلگیرانه انجام پذیرد.
3- این عملیات بایستی در سریع ترین و مناسب ترین زمان ممکن انجام شود البته به دور از هر گونه شتابزدگی بی مورد.
4 -برای تحقق حداکثری  اهداف عملیات اعم از سرعت ، غافلگیری و شانس عبور از کلیه سیستمهای پدافندی دشمن ، از بین گزینه های مختلف در زرادخانه موشکی و پهپادی ایران بهترین گزینه موشک های " هاپر سونیک " می باشند.
این موشک ها با توجه به ابعاد به نسبت کوچک ، سرعت بسیار بالا و قدرت مانوردهی در طول پرواز ، بیشترین شانس برای عبور از پدافند دشمن را داشته و در عین حال با توجه به سرعت بالای خود در کمترین زمان ممکن به اهداف تعین شده خواهند رسید.
5- استفاده از موشک های متعارف به عنوان عامل فریب و اشباع کننده سیستمهای دشمن هم می تواند مورد نطرقرار گرفته شود ، کلاهک این موشکها بهتراست از انواع بارانی و به شدت ترکش شونده باشد تا در صورت هدف قرار گرفتن نیز موثر واقع شوند.
6- این عملیات می تواند به صورت کیفی انجام شده بدین معنی که از تعداد کمتری موشک اما با تاثیر گذاری بالا استفاده شود.
7 -انجام حملات سایبری گسترده علیه سیستمهای پدافندی و دیگر تاسیسات نظامی اسراییل قبل از رسیدن موشک ها می تواند شانس اصابت آنها را هر چه بیشتر افزایش دهد.
8 -با توجه به بعد مسافت ایران تا سرزمین های اشغالی ؛ بهتر است از پهپادها که سرعت کمی دارند و ساعتها طول می کشد که به اهداف خود برسند و مغایر با اصل غافلگیری و سرعت عمل می باشند حداقل از مبدا ایران استفاده نشود و یا در صورت لزوم در فازهای بعد از اولین موج حملات موشکی استفاده گردد و یا از مبدا لبنان که هم مرز با اراضی اشغالی است استفاده شود.
9- یک سناریو حمله می تواند بدین شکل طرح ریزی گردد :
ابتدا حملات سایبری گسترده علیه سیستم پدافندی دشمن از مبدا ایران و دیگر کشورهای اطراف انجام پذیرد ، همزمان بارانی از پهپادها ، راکت ها و موشک ها در اندازه ها و بردهای مختلف از لبنان ، عراق وسوریه به سمت اسراییل شلیک شده تا در نقش اشباع کننده پدافندی عمل کنند ، بلافاصله موشک های " هایپر سونیک " ایران از راه رسیده و با توجه به سرعت فوق العاده بالا و مشغول بودن پدافند دشمن ، به اهداف از پیش تعیین شده اصابت نمایند ، اگر این اهداف اولیه رادارهای پیش اخطار سیستمهای پدافندی باشند با مختل شدن آنها موشک های متعارف ایران با سرهای جنگی بزرگ و سنگین  نیز می توانند وارد عملیات گردند.
10- با توجه به جنایات تروریستی اسراییل در چند ماه گذشته و به شهادت رساندن جمعی از مستشاران بلندپایه ایرانی در سوریه ، و همچنین ترور هنیه در تهران و فرماندهان مقاومت لبنان ، یکی از اهداف این عملیات می تواند مقابله به مثل و به هلاکت رساندن تعدادی از مقامات بلندپایه نظامی و جنایتکاران جنگی این رژیم سرکش تعیین گردد.
به هر روی هر گونه تعلل در مجازات دشمن و یا بسنده کردن به حمله ای نمادین  با توجه به خلقیات صهیونیستها که قتل و ترور و تجاوزگری به صورت پیش فرض در آنها نهادینه شده ، می تواند باعث استمرار جنایات آنها و تکرار حمله مستقیم به خاک ایران گردد.

و در آخر استناد می کنیم به آیه 14 سوره حشر که به خوبی توصیفی از صهیونیست ها را  به ما ارائه می دهد :
لا يُقَاتِلُونَكُمْ جَمِيعًا إِلَّا فِي قُرًى مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ وَرَاءِ جُدُرٍ بَأْسُهُمْ بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّى ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْقِلُونَ ﴿۱۴﴾
همه آنان [به صورت متحد و یک پارچه] با شما نمی جنگند مگر در آبادی هایی که دارای حصار و قلعه و دژ مستحکم هستند، یا از پشت دیوارها ( به وسیله مکر و حیله و جاسوسی )، دلاوری آنان میان خودشان شدید است [ولی از رویارویی با شما می ترسند]، آنان را متحد و هم دست می پنداری در حالی که دل هایشان پراکنده است؛ زیرا آنان قومی هستند که تعقّل نمی کنند.