سناریوهای هالیوودی در اسراییل !

گروه جهان الف،   4030515088 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

«تنها اندکی پس از واقعه ترور شهید هنیه و البته طرح گمانه‌زنی‌های مختلف در مورد انتقام جویی قریب الوقوع ایران، شاهد مطرح شدن برخی سناریوهای هالیوودی و غیرواقع بینانه از سوی صهیونیست ها و متحدان بین المللی آن ها هستیم که در نوع خود، کدهای معناداری را از ضعف های جدی و عمیق این رژیم مخابره می کنند.»

مدت زمان زیادی از اقدام تروریستی و مذبوحانه اشغالگران صهیونیست در ترور "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران نمی گذارد. هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشورمان وارد ایران شده بود و یک روز پس از برگزاری این مراسم، به شهادت رسید. 

این رویداد با بازتاب های گسترده منطقه ای و بین المللی همراه شده و تحلیل و تفسیرهای مختلفی با محوریت آن ارائه شده و همچنان نیز می شود. مقام های ارشد کشورمان به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به صراحت بر خونخواهی و انتقام جویی ایران تاکید کرده اند و این مساله را حق مشروع و قانونی کشورمان دانسته اند. با این همه، در تحلیل روند تحولات پس از شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، توجه به 2 نکته مهم و ضروری به نظر می رسد. 

اول اینکه تنها کمی پس از انتشار خبر شهادت اسماعیل هنیه، شاهد بوده ایم که جریان های سیاسی و رسانه ای غربی و عبری، سیلی از تئوری ها و داستان سرایی ها را در مورد نحوه انجام این ترور انجام داده و می دهند. سناریوپردازی هایی که یکی از اهداف اصلی و محوری همه آن ها منحرف کردن ایران از کشف واقعیت‌های این رویداد تروریستی بوده است. با این حال، دستگاه های امنیتی کشورمان با بررسی دقیق ماجرا، در بیانیه ای، شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس را ناشی از انفجار پرتابه ای با سر جنگی هفت کیلوگرمی دانسته‌اند. 

با این حال، در بحبوحه انجام بررسی های موشکافانه در مورد شیوه ترور شهید هنیه توسط رژیم اشغالگر قدس، یک سناریوی عجیب و غریب از سوی نشریه نیویورک تایمز مطرح شد که بازتاب های گسترده ای پیدا کرده است. ماجرا از این قرار است که یک نویسنده نزدیک به رژیم اشغالگر قدس در مقاله ای(به استناد مواضع 7 مقام خاورمیانه ایِ ناشناس!) مدعی شده که موساد دو ماه قبل از ترور شهید هنیه به محل اقامت وی در تهران نفوذ کرده و یک بمب را در آن جاسازی کرده است. به بیان ساده تر، انفجار این بمب از طریق هوش مصنوعی موجب ترور شهید هنیه شده است. این سناریوپردازی به زعم خود سعی داشته تا کلیت دستگاه های امنیتی ایران را زیر سوال ببرد و در عین حال، یک تصویری خیالی اقتدارآمیز را از رژیم اشغالگر قدس به جهانیان ارائه کند. 

این در حالی است که خیلی زود این سناریو، هم با بیانیه دستگاه های امنیتی کشورمان و هم آنچه خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران به عنوان فردی که خود در ساختمان محل ترور شهید هنیه حضور داشته گفته، رد شد. خالد قدومی تاکید کرد که شهید هنیه با چیزی شبیه به اصابت یک پرتابه به شهادت رسید و این در همان لحظات نخستین پس از انفجار قابل تشخیص بوده است. با این حال، سناریوپردازی عجیب و غریب در نشریه نیویورک تایمز، در کنار تمامی هدفگذاری های خود سعی داشته یک تصویر هالیوودی از رژیم اشغالگر قدس و به اصطلاح قدرت ادعایی آن را ارائه کند.  

نکته دوم اینکه بر کسی پوشیده نیست که اراضی اشغالی در وضعیت کنونی به شدت در هراس از انتقام جویی و خونخواهی ایران به سر می برد. موضوعی که مورد اشاره بسیاری از نشریات و رسانه های اسرائیلی نظیر اورشلیم‌پست، معاریو، اسرائیل هیوم، یدیعوت آحارونوت، و هارتض نیز بوده است. حتی برخی منابع خبری در اراضی اشغالی اعتراف کرده اند که برای مقام های ارشد اسرائیلی از ترس انتقام جویی ایران یک پناهگاه امن در بیت‌المقدس ساخته شده و البته که مقام های ارشد اسرائیلی نیز همگی تلفن ماهواره ای دریافت کرده اند. این جدای از اخباری است که حاکی از این هستند که ساکنان فلسطین اشغالی به نحو گسترده ای به خرید آب و غذا روی آورده اند و قویا توصیه های امنیتی را از ترس انتقام جویی ایران و محور مقاومت دنبال می کنند. 

حال در این شرایط طنز ماجرا اینجاست که برخی منابع اسرائیلی مدعی شده اند که صهیونیست ها به دنبال انجام عملیات پیشدستانه علیه ایران هستند. موضوعی که صرفا سعی دارد هم وجهه ادعایی بین المللی صهیونیست ها را تقویت کند و هم نوعی آرامش را به ساکنان فلسطین اشغالی تزریق کند. شمار زیادی از مقام های اسرائیلی نیز ایران را تهدید کرده و دست به رجز خوانی زده اند. در این نقطه باید از آن ها پرسید که اگر واقعا به قدرت خود ایمان دارند، دلیل رایزنی های گسترده متحدان غربیِ صهیونیست ها جهت منصرف کردن ایران از نشان دادن واکنش به اشغالگران اسرائیلی چیست؟ 

این قبیل مسائل و موضوعات همه و همه این پیام را به ذهن متبادر می کنند که بخش قابل توجهی از توان ادعایی صهیونیست ها و قدرت های غربی، صرفا سعی در ارائه تصویری هالیوودی و اغراق گونه از این رژیم دارد و واقعیت‌های آن ها زمین تا آسمان با آنچه مطرح می کنند متفاوت است. موضوعی که البته هوشیاری عمومی در مواجهه با این پدیده را نیز می طلبد.