سناریوهای هالیوودی در اسراییل !

گروه جهان الف،   4030515088 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

«تنها اندکی پس از واقعه ترور شهید هنیه و البته طرح گمانه‌زنی‌های مختلف در مورد انتقام جویی قریب الوقوع ایران، شاهد مطرح شدن برخی سناریوهای هالیوودی و غیرواقع بینانه از سوی صهیونیست ها و متحدان بین المللی آن ها هستیم که در نوع خود، کدهای معناداری را از ضعف های جدی و عمیق این رژیم مخابره می کنند.»

سناریوهای هالیوودی در اسراییل !

مدت زمان زیادی از اقدام تروریستی و مذبوحانه اشغالگران صهیونیست در ترور "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران نمی گذارد. هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشورمان وارد ایران شده بود و یک روز پس از برگزاری این مراسم، به شهادت رسید. 

این رویداد با بازتاب های گسترده منطقه ای و بین المللی همراه شده و تحلیل و تفسیرهای مختلفی با محوریت آن ارائه شده و همچنان نیز می شود. مقام های ارشد کشورمان به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به صراحت بر خونخواهی و انتقام جویی ایران تاکید کرده اند و این مساله را حق مشروع و قانونی کشورمان دانسته اند. با این همه، در تحلیل روند تحولات پس از شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، توجه به 2 نکته مهم و ضروری به نظر می رسد. 

اول اینکه تنها کمی پس از انتشار خبر شهادت اسماعیل هنیه، شاهد بوده ایم که جریان های سیاسی و رسانه ای غربی و عبری، سیلی از تئوری ها و داستان سرایی ها را در مورد نحوه انجام این ترور انجام داده و می دهند. سناریوپردازی هایی که یکی از اهداف اصلی و محوری همه آن ها منحرف کردن ایران از کشف واقعیت‌های این رویداد تروریستی بوده است. با این حال، دستگاه های امنیتی کشورمان با بررسی دقیق ماجرا، در بیانیه ای، شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس را ناشی از انفجار پرتابه ای با سر جنگی هفت کیلوگرمی دانسته‌اند. 

با این حال، در بحبوحه انجام بررسی های موشکافانه در مورد شیوه ترور شهید هنیه توسط رژیم اشغالگر قدس، یک سناریوی عجیب و غریب از سوی نشریه نیویورک تایمز مطرح شد که بازتاب های گسترده ای پیدا کرده است. ماجرا از این قرار است که یک نویسنده نزدیک به رژیم اشغالگر قدس در مقاله ای(به استناد مواضع 7 مقام خاورمیانه ایِ ناشناس!) مدعی شده که موساد دو ماه قبل از ترور شهید هنیه به محل اقامت وی در تهران نفوذ کرده و یک بمب را در آن جاسازی کرده است. به بیان ساده تر، انفجار این بمب از طریق هوش مصنوعی موجب ترور شهید هنیه شده است. این سناریوپردازی به زعم خود سعی داشته تا کلیت دستگاه های امنیتی ایران را زیر سوال ببرد و در عین حال، یک تصویری خیالی اقتدارآمیز را از رژیم اشغالگر قدس به جهانیان ارائه کند. 

این در حالی است که خیلی زود این سناریو، هم با بیانیه دستگاه های امنیتی کشورمان و هم آنچه خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران به عنوان فردی که خود در ساختمان محل ترور شهید هنیه حضور داشته گفته، رد شد. خالد قدومی تاکید کرد که شهید هنیه با چیزی شبیه به اصابت یک پرتابه به شهادت رسید و این در همان لحظات نخستین پس از انفجار قابل تشخیص بوده است. با این حال، سناریوپردازی عجیب و غریب در نشریه نیویورک تایمز، در کنار تمامی هدفگذاری های خود سعی داشته یک تصویر هالیوودی از رژیم اشغالگر قدس و به اصطلاح قدرت ادعایی آن را ارائه کند.  

نکته دوم اینکه بر کسی پوشیده نیست که اراضی اشغالی در وضعیت کنونی به شدت در هراس از انتقام جویی و خونخواهی ایران به سر می برد. موضوعی که مورد اشاره بسیاری از نشریات و رسانه های اسرائیلی نظیر اورشلیم‌پست، معاریو، اسرائیل هیوم، یدیعوت آحارونوت، و هارتض نیز بوده است. حتی برخی منابع خبری در اراضی اشغالی اعتراف کرده اند که برای مقام های ارشد اسرائیلی از ترس انتقام جویی ایران یک پناهگاه امن در بیت‌المقدس ساخته شده و البته که مقام های ارشد اسرائیلی نیز همگی تلفن ماهواره ای دریافت کرده اند. این جدای از اخباری است که حاکی از این هستند که ساکنان فلسطین اشغالی به نحو گسترده ای به خرید آب و غذا روی آورده اند و قویا توصیه های امنیتی را از ترس انتقام جویی ایران و محور مقاومت دنبال می کنند. 

حال در این شرایط طنز ماجرا اینجاست که برخی منابع اسرائیلی مدعی شده اند که صهیونیست ها به دنبال انجام عملیات پیشدستانه علیه ایران هستند. موضوعی که صرفا سعی دارد هم وجهه ادعایی بین المللی صهیونیست ها را تقویت کند و هم نوعی آرامش را به ساکنان فلسطین اشغالی تزریق کند. شمار زیادی از مقام های اسرائیلی نیز ایران را تهدید کرده و دست به رجز خوانی زده اند. در این نقطه باید از آن ها پرسید که اگر واقعا به قدرت خود ایمان دارند، دلیل رایزنی های گسترده متحدان غربیِ صهیونیست ها جهت منصرف کردن ایران از نشان دادن واکنش به اشغالگران اسرائیلی چیست؟ 

این قبیل مسائل و موضوعات همه و همه این پیام را به ذهن متبادر می کنند که بخش قابل توجهی از توان ادعایی صهیونیست ها و قدرت های غربی، صرفا سعی در ارائه تصویری هالیوودی و اغراق گونه از این رژیم دارد و واقعیت‌های آن ها زمین تا آسمان با آنچه مطرح می کنند متفاوت است. موضوعی که البته هوشیاری عمومی در مواجهه با این پدیده را نیز می طلبد.  

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۷۴۲۸۱۰۶:۵۴:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۱۶
نمی دونم که تحلیلگران و تصمیم سازان کشور دارند چگونه به دنیا نگاه می کنند. ولی می دونم که در سی سال گذشته متاسفانه مشاوران بدی داستند. کسانی که مشاوره میدادند که نفت ایران قابل تحریم نیست. اگر ایران خودرو اخم کند اقتصاد فرانسه سقوط می کند. روسیه پیروز قطعی در اکراین بعد از سه هفته خواهد بود. چین هرگز پشت ما را خالی نمی کند ولی از مکر نفوذی های نتانیاهو و پوتین باید نگران بود.
ناشناس۳۵۷۴۴۸۷۱۲:۴۶:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۱۶
حرف های نادرست زدی
ناشناس۳۵۷۴۵۶۲۱۴:۳۷:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۱۶
اونوقت به نظر شما کسانی که میگفتن: امضای کری تضمین است و می رویم با کدخدا مذاکره میکنیم همه چی درست میشه. مشاوره هاشون درست از آب دراومد؟
ناشناس۳۵۷۴۲۸۴۰۶:۵۷:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۱۶
این بار مقامات ایران دنیا را متعجب خواهند کرد. ماهها اسراییل منتظر خواهد ماند و عملیاتی نخواهد شد. خوشبختانه این تعقل و عقل معاش در کشور هست که الان بهترین زمان برای بهم زدن نقشه نتانیاهو و ... هست.
ناشناس۳۵۷۴۳۹۲۱۰:۱۸:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۱۶
نقشه نتانیاهو این بوده که در ایران ترور کند با این تصور که دولت جدید به دنبال مذاکره است و انتقام نخواهد گرفت و اگر این تحلیل درست از آب در بیاید اقدامهای بعدی را انجام دهد برای اینکه نقشه‌های این جنایتکار عملی نشود باید پاسخ دندان‌شکن و واقعا کوبنده داده شود که از این خیالات خام بیرون بیایند اگرنه هر روز باید منتظر اقدامهای آن‌ها باشیم
ناشناس۳۵۷۴۴۹۳۱۲:۵۱:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۱۶
خیر، در آن صورت یک ایرانی ترور می کرد! کاملا بر عکس، نتانیاهو دو هدف دارد، اول اینکه پرونده مذاکره بر سر آتش بس در غزه توسط حماس بسته شود و او همچنان به شخم زدن آنجا ادامه دهد و در نتیجه حزب الله عکس العمل نشان دهد و وی به بهانه آن دانه درشت های حزب الله و انبارهای تسلیحاتی و غیره را هم هدف بگیرد! دوم اینکه احتمال هر نوع توافق در صورت برنده شدن هریس را از بین ببرد، از جانب ترامپ خیالش راحت است، حالا اگر در کنار این هدف، یک درگیری نظامی بین آمریکا و ایران اتفاق افتاد هم که دگر برایش حکم قند و عسل دارد!
ناشناس۳۵۷۴۲۹۸۰۷:۳۶:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۱۶
این بار نقشه نتانیاهو برای سوق دادن و تحریک ایران به حمله گسترده مستقیم موشکی و پهبادی نخواهد گرفت. عقلانیت در نهایت حرف اول را خواهد زد .
ناشناس۳۵۷۴۳۷۷۰۹:۵۴:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۱۶
حتی فکر کنم برنامه آزاد سازی سرزمین های اشغالی هم هست....
ناشناس۳۵۷۴۴۸۹۱۲:۴۶:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۱۶
این که آمریکا در به در دنبال دفع حملات باشد برای شما نشان از چی هست؟!!! یعنی وحشت یعنی نمی خواهم با قدرت نظامی درگیر مستقیم شوم مگر ایران واکنش نشان بدهد به ره گیری آمریکا و پایگاه نظامی آمریکا را بزند که آن هم محدود درگیری درست می شود و اگر ادامه یابد آمریکا بساطش را جمع می کند از منطقه یعنی پایگاهی دیگر نمی ماند در منطقه
ناشناس۳۵۷۴۳۱۰۰۸:۱۰:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۱۶
علت اینکه انقدر معطل می کنند در حمله چیست؟ کسی که بخواد آسیب بزنه سریع حمله می کنه تا دشمن نتونه دفاع کنه. مثلا زمان جنگ هشت ساله با عراق آیا رزمندگان ما قبل از آغاز عملیات خبر می دادن و منتظر می ماندن تا عراق آماده بشه؟
ناشناس۳۵۷۴۴۲۶۱۱:۰۸:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۱۶
باید اطلاعات به دست آورد و نقشه کشید. نمی شود که همین طور حمله کرد .
ناشناس۳۵۷۴۳۱۴۰۸:۱۳:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۱۶
می گن از طریق واتساپ و موبایل محل پیدا شده!!! هر شخص کم اطلاعاتی هم می دونه که دقت GPS در حد محل ساختمان است و نه اتاق! اون ساختمان به نظر میرسه حداقل بیست اتاق دارد. چطور اسرائیلی ها محل دقیق اتاق رو می دونستن؟
ناشناس۳۵۷۴۳۹۵۱۰:۲۲:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۱۶
موقعیت‌یاب ها میتوانند با اختلاف بسیار کم محل دقیق گوشی را نشان دهند . طبقه هم از طریق ارتفاع سنج که در همان سیستم موقعیت‌یاب هست ممکن است اگر اینطور نبود که موشک‌ها از فاصله چندهزار کیلومتری دقیق به هدف اصابت نمیکرد
حمید۳۵۷۴۶۱۳۱۶:۰۱:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۱۶
همین که خالد قدومی گفته هنیه با موشک به شهادت رسید موضوع را اسرارامیزتر می کند.
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  3. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  4. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  5. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  6. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  7. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  8. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  9. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

  10. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

  11. در اسراییل چه خبر است؟!

  12. صادق‌جان زندگی شما با طلای حضرت ام‌البنین (س) بیمه شد

  13. بابایی:مزد کارگران حداقل باید به میزان تورم رسمی افزایش یابد

  14. مهلت ۷۲ ساعته دادستانی تهران برای اعلام اسامی ۱۰۰ متقاضی نمایندگی مجلس با مدرک جعلی

  15.   لفاظی نتانیاهو علیه ایران برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ غزه

  16. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  6. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  7. قدردان پلیس هستیم اما...

  8. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  9.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  10. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  11. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  13. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  14. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  15. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  16. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  17. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  18. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  19. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  20. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  21. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  22. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  23. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  24. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  25. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

آخرین عناوین