پنج موضوع مهم اجتماعی سر راه دولت

گروه تعاملی الف،   4030527001 ۱۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
پنج موضوع مهم اجتماعی سر راه دولت

گروه تعاملی الف - سید محمد صادق میرمحمدی:

کشورهای جهان برای تولید نشاط جمعی و شادابی اجتماعی هزینه می‌کنند. بسته به توسعه یافتگی آن کشور مقدار بودجه متفاوت است. ورزش قهرمانی، کنسرت‌های موسیقی، سینما، برنامه‌های مذهبی و سایر حوزه‌ها در جهت افزایش نشاط اجتماعی است، و هزینه‌های فراوانی را دولت‌ها برای آن متحمل می‌شوند. بسیاری از موارد عنوان شده جزو الویت بودجه‌ای قرار می‌گیرد.

بنابراین نشاط اجتماعی و تولید تصویر مناسب از حکومت‌ها جزو وظایف دولت‌ها است. موضوعی که در کشور ما به علت تعارضات منافع و تندروی‌ها مورد غفلت قرار گرفته و در حال ازبین بردن سرمایه اجتماعی است. موضوعی که یکی از مزیت‌های جمهوری اسلامی است و تعمد رهبر کبیر انقلاب از بکار بردن کلمه جمهوری تلاش برای رکن قراردادن مردم بعنوان صاحبان انقلاب می‌باشد. اما به راستی چرا برخی موضوعات اجتماعی که باعث تضعیف تصاویر نظام می‌شود در دو سه دهه اخیر غیرقابل حل باقی مانده است و قصدی هم برای حل آنها وجود ندارد.

حجاب
 به عنوان یک انسان مذهبی قطعا موافق حجاب اجباری هستم، اما معتقدم نه تنها گشت ارشاد کمکی به حل آن نمی‌کند بلکه موضوع را بسیار بدتر خواهد کرد.

سربازی
به عنوان یکی از موضوعات مهم برای جوانان در بهترین اوقات زندگی آنان باید حذف شود. لزوم آموزش نظامی مهم است اما تلف کردن دوسال از عمر جوانان بصورت همگانی بنظر کار مناسبی نیست و باید چاره شود.

فیلترینگ
در مواقعی که شبکه‌های اجتماعی بحران آفرین هستند حتما باید محدودیت‌هایی برای آنها لحاظ شود اما در زمان‌های عادی به هیچ وجه عاقلانه بنظر نمی‌رسد.

خودرو خارجی
 متاسفانه به دلیل عدم استفاده از واردات خودروی خارجی سرمایه‌های اجتماعی خود را ازدست می‌دهیم. شهروند این کشور دلیل اینکه حق برخورداری از خودروی مناسب خود را ندارد نمی‌داند و نظام را مسبب آن می‌داند.

عدم مجال برای اعتراض قانونی
 در غرب کشورها فهمیدند که باید صدای اعتراض مردم را شنید و به آنها مجال اعتراض قانونی را داد، چیزی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم پیش‌بینی شده است.

مسایل فوق دارند به حیثیت کشور ضربه می‌زنند و باید علاج شوند، این کشور با خون بهترین جوانان خود به این مرحله رسیده و دولت جدید باید برای حل آنها به همراه سایر امور اقتصادی و سیاسی تلاش بکند. البته کار بسیار سختی است و لازم است تا همه ما به آن کمک کنیم. چرا که موفقیت دولت، موفقیت همه ما است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۸۳۳۳۸۱۲:۴۲:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
با وجود تندروها آیا این ممکن است؟
ناشناس۳۵۸۳۶۳۱۱۵:۱۳:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
تندرو یعنی عدم اجرای قانون
ناشناس۳۵۸۳۸۸۳۱۷:۴۸:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
در همه کشورها قانون قرآن زیر پا گذاشته شده. با رژیم صهیونیستی جنایتکار تعامل سیاسی و روابط اقتصادی دارند. در همین ترکیه علاوه بر رابطه تجاری با اسراییل، وضعیت فرهنگی و عفاف هم واقعا فاجعه‌بار شده به نحوی که بر اساس آمارهای رسمی، بیشترین شریک جنسی برای یک زن در ترکیه به ثبت رسیده و این افتضاح است. برای رضای امام زمان عج لااقل اجازه بدهید در این کشور شیعه قانون قرآن و دین اسلام درست اجرا شود. اینکه در قرآن و دین شرایط حجاب چیست و آیا اجباری است یا خیر هم به دین‌شناسان و اهل این کار بسپارید مانند هر کار تخصصی دیگر و از خودتان و بر اساس علاقه شخصی قرآن را تفسیر نکنید که پیامبر گرامی اسلام ص درباره اینکار هشدارهای جدی داده‌اند برای سلامتی و تعجیل در ظهور آقا امام زمان صلوات
ناشناس۳۵۸۴۰۶۱۲۰:۵۹:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
هموطنان عزیز خواهش میکنم دقت کنید الان اولویت ما باید کدام باشد؟ رفع تبعیض در حقوق و مزایا و رفع فساد و رانت در مجوزها و موانع تولید و مشکلات مسکن و... یا گیردادن به نیروی انتظامی و حذف قانون حجاب و...
ناشناس۳۵۸۴۱۸۲۰۱:۲۲:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲۸
اینکه بی حجابی باعث فساد میشه بزرگترین دروغی که دارن میگن. واقعا مثل همه جای دنیا چاره ای جز الغای قوانین ناعادلانه و همزیستی و تحمل یکدیگر نداریم. شما این سیتم بانکداری ربوی، تورم، اختلاس، فساد و فقر رو از بین ببر به همه ملتت احترام بزار اونوقت میشی جمهوری اسلامی .
ناشناس۳۵۸۴۵۰۸۱۰:۲۰:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲۸
بی‌حجابی و فسادهای جنسی بین بالاشهرها و طبقه مرفه بیشتر است یا طبقه فقیر؟
ناشناس۳۵۸۴۰۴۱۲۰:۳۶:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
موافق حجاب اجباری‌ام یعنی موافق گشت ارشاد هستم. اجبار کردن بدون قوه قهریه و زور هم مگر می‌شود؟
ناشناس۳۵۸۴۳۶۲۰۸:۳۹:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۲۸
شما که ادعا میکنید مذهبی هستید و با حجاب اجباری موافق ولی با گشت ارشاد مخالفید خوب راه‌حل شما چیست ، چه کسی گفته انسان مذهبی باید با حجاب اجباری موافق باشد ، مگر امام علی حجاب را اجباری کرده بودند ؟
ناشناس۳۵۸۳۳۴۱۱۲:۴۳:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
عده ای که متاسفانه بسیاری از آنها هم از روی چشم و هم چشمی و تقلید کورکورانه جامعه را با شعار زن زندگی آزادی به هرزگی ولنگاری و بی بندباری کشیدند و با اسم رمز باید برای برخورد با آنها کار فرهنگی کرد فرصت قلع و قمع آنها از بین رفته و الان پاک کردن جامعه از این آلودگی بسیار هزینه بر است
ناشناس۳۵۸۳۴۸۱۱۳:۵۵:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
مردم ما هرزه و ولنگار نیستند شما به دیگر کشورهای مسلمان نگاه کن ! اینکه تعدادی شبیه شما فکر و رفتار نمی کنند به این معنی نیست که گمراه و هرزه هستند و شما خیلی خوبی ! به هر حال تحمیل های شما نتیجه عکس داده و جامعه را عصبی کرده
ناشناس۳۵۸۳۵۹۳۱۵:۰۱:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
بله شما از ما پاک تر اما نتیجه بی حجابی جز ولنگاری وسست شدن ارکان خانواده نیست.
ناشناس۳۵۸۳۶۷۱۱۵:۳۰:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
تمام کشورهای مسلمان بنیان خانواده ندارند و مشغول تجاوز و خیانت و چشم چرانی و هرزگی هستند چون بعضی زنها روسری ندارن ؟! قبل از اینکه ادعا کنی که همه فاسد هستند و ما خوبیم باید آمار دقیق داشته باشی که آمار فساد و طلاق و خیانت و تجاوز اونها چیه و آمار ما چیه و چند درصد آمار ما و اونها به دلیل حجاب زنهاست
ناشناس۳۵۸۳۸۴۹۱۷:۲۷:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
تا 60 درصد زوجین اروپا خیانت جنسی می کنند و تا 80 درصد طلاق حتی در کشور دوست روسیه!تجاوزات که بماند...
ناشناس۳۵۸۳۹۴۷۱۸:۵۹:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
تشخیص پاک بودن و نبودن با خداست شما مسئول به بهشت بردن مردم نیستید چرا که خودتان هم معلوم نیست بهشتی باشید
ناشناس۳۵۸۴۴۱۳۰۹:۲۰:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۲۸
همون خدا امر به معروف را واجب کرده
ناشناس۳۵۸۴۳۶۱۰۸:۳۸:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۲۸
هر کس را در قبر خودش می گذارند و بعد چهل سال تحمیل یک سبک زندگی به کل جامعه برای همه مشخص شده که در هر لباس و شکل و شمایل و شغلی می توان پاک و درستکار و یا ناپاک و گناهکار باشی
ناشناس۳۵۸۴۵۳۹۱۰:۴۸:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۲۸
هر کسی را در قبر خود می‌گذارند اما از همه آثاری که روی دیگران داشته از او بازخواست می‌کنند. اگر در هدایت آنها اثر داشت یا در گمراهی آنها تفاوت دارد. اگر به گسترش شهوات در جامعه کمک کرد یا به گسترش اخلاق قرآن کمک کرد تفاوت دارد. قرآن می‌فرماید: إِنَّ الَّذِينَ يحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ یعنی: کسانی که دوست دارند زشتیها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آنان در دنیا و آخرت است؛ و خداوند می‌داند و شما نمی‌دانید!
ناشناس۳۵۸۳۶۱۹۱۵:۰۸:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
مردم ما هرزه نیستند ولی نه همه آن ها. خیلی ها هم از روی ناآگاهی پوشش درست را رعایت نمی کنند و به جامعه ضربه می زنند.
ناشناس۳۵۸۳۶۴۳۱۵:۱۶:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چرا امار خیانت جنسی و طلاق در همین کشورهای مسلمان نسبت به سال های دور بیشتر شده حتی در همین کشور خودمان از 25 سال قبل که حجاب و حضور زنان درجامعه مردان کمتر بود برای کار اما آن دو مورد زیاد نبود؟ و چه ارتباطی بین آنها است؟
ناشناس۳۵۸۳۶۷۵۱۵:۳۱:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
مشکل شما فقط حجاب نیست بعد تحمیل حجاب نوبت محدود کردن زنهاست
ناشناس۳۵۸۳۷۲۷۱۶:۰۶:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
به جای فرار روبه جلو پاسخ بدهید
محمدزاده۳۵۸۳۷۹۳۱۶:۴۹:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
مردم با دیدن بستن چشم به هر انحراف اقتصادی و سیاسی و زوم روی حجاب متوجه می شوند که پشت پرده جریانی هست که با انحراف ذهن به حجاب دارند آن کار دیگر می کنند و گرنه مردم ایران از ابتدای تاریخ از زمان هخامنشیان تا الان دارای حجاب بوده اند .
ناشناس۳۵۸۳۹۳۱۱۸:۴۴:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چون در قدیم زن ها از نظر اقتصادی کاملا وابسته به مرد بودند و مجبور بودند هر طور که هست مرد را تحمل کنند.
ناشناس۳۵۸۳۵۶۸۱۴:۳۹:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
حجاب یا نداشتن حجاب جامعه را به هرزگی نکشانده است...
ناشناس۳۵۸۳۵۸۹۱۴:۵۸:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چرا فکر می کنید که جامعه تقلید کورکورانه کرده و بی فکر و تحقیق کارهایی انجام داده و بی فکر و بی منطق مخالف است ؟ از جایگاه حق به جانب بیا پایین به مردم توضیح بده که مطابق کدام آیه قرآن برای بی حجابی مجازات اجرا می کنید به مردم توضیح بدهید که در کدام کشور مسلما ن جز افغانستان حجاب اجباری سابقه داشته و موفق بوده اگر حجاب اجباری اینقدر مهمه چرا در هیچ کشور مسلمانی آنرا اجرا نمی کنه ؟
ناشناس۳۵۸۳۷۳۳۱۶:۰۹:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
کجای قرآن گفته نماز صبح 2 رکعت است؟ تعالیم اسلام تشکیل شده از قرآن و روایات که متخصصین دین یعنی علمای بزرگ از زمان غیبت امام زمان (عج) گفته اند بعضی گناهان مجازات آن تعیین شده مانند مجازات شراب خواری که به آن حد می گویند و بعضی تعیین نشده و به عهده حاکم است که به آن تعزیر می گویند مانند همین بی حجابی. تقلید از متخصصین یک علم تقلید کورکورانه نیست آیا شما که به دکتر می روی و طبق دستور او دارو مصرف می کنی اسم آن تقلید کورکورانه است؟؟؟
ناشناس۳۵۸۳۸۱۹۱۷:۰۱:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
پیامبر نماز خواندن را به جماعت تا پایان عمر روزی چند بار اموزش دادند و در خصوص شرب خمر بارها و بارها صحبت کردند ائمه هیچ کاری را بهتر از نماز خواندن دوست نداشتند حضرت علی در محراب شهید شدند .اونوقت داری می گی در قرآن نماز نیامده ؟! ولی حجاب بخصوص حجاب سر و بحث جلباب یک موضوع چالشی بین علما است و نظریات مختلف در مورد آن وجود داره
ناشناس۳۵۸۳۸۵۵۱۷:۳۱:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اولا من گفتم تعداد رکعات گفته نشده دوما در مورد حجاب سر، هیچ اختلافی بین مراجع تقلید نیست
ناشناس۳۵۸۳۸۶۸۱۷:۳۸:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
هیچ اختلافی وجود ندارد در حجاب و حجاب رعایت می کردن آن زمان اما نماز خوانده نمی شد و با آمدن آیه حجاب حد پوشش آن بیشتر هم شد
ناشناس۳۵۸۴۳۰۸۰۷:۴۷:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۲۸
و قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن و يحفظن فروجهنّ و لا يبدين زينتهنّ الا ما ظهر منها و ليضربن بخمرهنّ على جيوبهنّ و لا يبدين زينتهنّ الا لبعولتهنّ او آبائهنّ او آباء بعولتهنّ او ابنائهنّ او ابناء بعولتهنّ او اخونهنّ او بنى اخونهنّ او بنى اخوتهنّ او نسائهنّ او ما ملكت ايمانهنّ او التابعين غير اولى الاربة من الرجال او الطفل الّذين لم يظهروا على عورت النساء و لا يضربن بارجلهنّليعلم ما يخفين من زينتهنّ و توبوا الى اللّه جميعا ايه المؤمنون لعلكم تفلحون و به زنان با ايمان بگو، چشم از نگاه به مردان اجنبى فرو بندند و فرج هاى خويش را حفظ كنند و زينت خويش را جز آنچه آشكار است آشكار نسازند و بايد كه روپوش‌هايشان را به گريبان‌ها كنند و زينت خويش را نمايان نكنند مگر براى شوهرانشان، يا پدران و يا پدرشوهران يا پسران و يا پسر شوهران و يا برادران و يا خواهرزادگان و يا برادرزادگان و يا زنان و يا آنچه مالك آن شده اند. يا افراد سفيه كه تمايلى به زن ندارند و يا كودكانى كه از اسرار زنان خبر ندارند، و مبادا پاى خويش را به زمين بكوبند تا آنچه از زينتشان كه پنهان است ظاهر شود اى گروه مؤمنان همگى به سوى خدا توبه بريد شايد رستگار شويد.
ناشناس۳۵۸۴۶۱۶۱۱:۳۱:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲۸
خدا خیرت بده داره می گه به زنان مومن بگو نمی گه به زنان مومن اجبار کن ! خطاب آیه به زنان مومن است نه زنان مسلمان و نه تمام زنان جامعه !
ناشناس۳۵۸۳۸۹۳۱۷:۵۴:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
پیامبر اسلام و حضرت علی تمامی معصومین پس از ایشان هر روز دو رکعت نماز صبح آنهم اکثرا بصورت نماز جماعت به جا آورده اند. پیامبر و حضرت علی در قامت خلیفه مسلمین این مهم را به جا آوردند، آیا یک نمونه برخورد حکومتی از این دو خلیفه معصوم در تاریخ در خصوص پوشش داشته ایم؟! من با توصیه کار ندارم، دارم می پرسم ارعاب و ضرب و شتم و توقیف اموال بر اساس کدام الگو حکومتی دو خلیفه است؟!
ناشناس۳۵۸۴۴۱۷۰۹:۲۳:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲۸
شما اول ثابت کن در زمان ایشان بی حجابی بوده بعد بگو برخورد نکرده اند
ناشناس۳۵۸۳۹۷۶۱۹:۳۲:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
نه در قرآن و نه در روایات حجاب اجباری نشده و برای بی حجابی مجازات وجود ندارد حجاب فقط یک توصیه است به زنان مومن و همسران پیامبر زن مسلمان با زن مومن فرق دارد
ناشناس۳۵۸۴۴۲۷۰۹:۳۰:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۲۸
لطفا برای سایر احکم اسلامی که مجازات نیامده در قرآن
ناشناس۳۵۸۴۲۰۲۰۳:۰۰:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۲۸
نماز خواندن در سنت پیامبر بوده اما در مورد حجاب در سنت و قرآن اجباری برای همه نبوده و فقط برای زنان و دختران پیامبر و زنان مومن بیان شده. از طرفی مقایسه نماز و حجاب قیاس مع الفارغ است و مجازاتی در هیچ جا ذکر نشده.
ناشناس۳۵۸۳۶۴۵۱۵:۱۷:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
این مردم به قول شما ولنگار, با همون آزادی پوشش انقلاب کردن و بعد 8 سال جنگیدن.
سهیل۳۵۸۳۷۸۹۱۶:۴۶:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
مشکل شما این هست که یک شکاف بسیار عظیمی با افکار عمومی مردم پیدا کرده اید .
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۵۸۳۳۴۶۱۲:۴۶:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
قابل توجه نمایندگان مجلس و شورای نگهبان هر چه سریعتر لایحه عفاف و حجاب را تعیین تکلیف کنید .
ناشناس۳۵۸۳۴۹۷۱۴:۰۶:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
با مروجان بی حجابی و بی غیرتی باید برخورد قانونی کرد
ناشناس۳۵۸۳۵۴۶۱۴:۳۱:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
با قوانینی مثل ممنوعیت ماهواره و فیلتر شکن مردم ما دیگر ماهواره و فیلتر شکن ندارند ؟! نخیر ! با این قوانین فقط ارزش و اعتبار قانون را از بین می برید قانون باید مقبولیت مردمی داشته باشه د در دیگر کشورها هم اجرا شده باشه
ناشناس۳۵۸۳۵۳۹۱۴:۲۹:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شما یه آمار بگیر ببین چند هزار نفر در ایران با گناه و بی گناه به جرم نپوشیدن روسری پیامک کشف حجاب گرفته اند و نصف روز و حتی یک روز کاری در پلیس امنیت اخلاقی گرفتار شده اند و توهین و تحقیر دیده اند و جریمه داده اند و مجبور به خواباندن ماشین شده اند و از کار و زندگی افتاده اند ؟
ناشناس۳۵۸۳۸۹۰۱۷:۵۲:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
رعایت کنید تا گرفتار نشوید!
ناشناس۳۵۸۴۴۸۰۱۰:۰۷:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۲۸
گرفتار کردن مردم به جرم نپوشیدن روسری در کدام کشور متمدن اتفاق می افتد
ناشناس۳۵۸۳۶۴۴۱۵:۱۶:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
قانون فعلی عمل نمی کنند ان وقت قانون جدید...
ناشناس۳۵۸۳۳۴۷۱۲:۴۶:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
به عنوان یک انسان مذهبی که موافق حجاب اجباری هستید بفرمایید غیر از برخورد قانونی چه راه حلی برای اجبار کردن حجاب هست؟ لابد فکر میکنید این دهه هشتادی ها را میشه راضی کرد حجاب را رعایت کنند؟ یا مثلا فکر میکنید پلیس باید اینها رو با بفرما و لطفا اجبار کنه که بی حجابی نکنن؟
ناشناس۳۵۸۳۴۹۶۱۴:۰۵:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
من در این مملکت زندگی می کنم و کار می کنم و مالیات می پردازم و مخالف حجاب اجباری هستم با برهنگی به شدت مخالفم ولی فعلا دعوا بر سر روسری زنهاست نمی خواهم دختران ما به دلیل روسری سرکوب و تحقیر شوند تمام کشورهای مسلمان همسایه حجاب اختیاری دارند و ما هم می خواهیم شبیه آنها زندگی کنیم نمی خواهیم بودجه عمومی صرف نگهداشتن روسری بر سر زنها شود
ناشناس۳۵۸۳۵۷۸۱۴:۴۸:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
حجاب قانون کشوره اگر مالیات میپردازید دلیل نمیشه که به خواست من و شما مجوز نقض قانون به اشخاص داده بشه.
ناشناس۳۵۸۳۶۸۰۱۵:۳۴:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
قانونی که مردم آنرا قبول ندارند و در هیچ کشور موفق و سالمی اجرا نشده را نباید تحمیل کنید
ناشناس۳۵۸۴۰۸۵۲۱:۴۱:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
سایر قوانین هم همین فاز بده جناب اکثریت!!!
ناشناس۳۵۸۳۶۹۰۱۵:۴۰:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
قانون باید توسط نماینده های واقعی مردم و در موارد چالشی مثل حجاب با رفراندوم تصویب بشه حجاب اجباری تحمیل عقاید اقلیت تند رو به کل جامعه است و قابل اجرا نیست
ناشناس۳۵۸۳۷۰۲۱۵:۴۸:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
قانونی که در آن عرف اجتماعی در نظر گرفته نمیشود قابل قبول نیست...
ناشناس۳۵۸۳۶۴۸۱۵:۱۸:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
موافقت و مخالفت باید بر اساس علم باشد. طبق دین اسلام امر به معروف واجب است و مرحله سوم آن یعنی اعمال قدرت با حاکمیت است. در روز هزاران امر به معروف می شود و هیچ مشکلی پیش نمی آید اما رسانه فقط مواردی که حاشیه دار می شود را نشان می دهد و شما فکر می کنید کلا امر به معروف حاشیه ساز است
ناشناس۳۵۸۳۷۶۳۱۶:۳۷:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
ما تنها کشور مسلمان جهان نیستیم ما قرآن و پیامبر متفاوت با دیگر مسلمان ها نداریم حجاب تنها معروف و بی حجابی تنها منکر نیست در قرآن و سیره پیامبر هیچ اثری از مجازات برای بی حجابی نیست
ناشناس۳۵۸۳۸۶۱۱۷:۳۵:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
در حکومت امام علی زنانی که مقداری حجاب نادرست داشتند نه آن هم بی حجاب، مردان انان را توبیخ می کرد حتی نسبت به شانه زدن به مردان نامحرم درکوچه حساسیت داشت
ناشناس۳۵۸۳۸۶۶۱۷:۳۷:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شما اول ثابت کن که در زمان حکومت پیامبر (ص) و ... بی حجابی بوده تا بعد بگوئی برخورد نبوده در آن دنیا خدا از ما نمی پرسد طبق عمل کشورهای مسلمان دیگر عمل کردی یا نه بلکه می پرسد طبق تعالیم من عمل کردی یا نه؟
ناشناس۳۵۸۳۶۴۹۱۵:۱۸:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
قدم بعدی چی هست؟!! فکر کردید ما یادمان می رود پوشش‌ها چگونه آب رفته که الان با لباس داخل خانه بیرون می آیید
ناشناس۳۵۸۴۴۸۳۱۰:۰۸:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲۸
شبیه دیگر کشورهای مسلمان می شویم
ناشناس۳۵۸۴۱۲۹۲۲:۵۴:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
یک سوال؟ حد و مرز رعایت پوشش در نظر شما چیست؟ مثلا فقط روسری و حجاب سر یا ...؟ اگر طرف مقاومت کرد و پلیس مجبور به خشونت شد چه ؟ حد توقف ماجرا چیست؟
ناشناس۳۵۸۳۵۰۸۱۴:۱۳:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شما در انتخاب شخصی افراد بیش از حد دخالت کرده اید و جامعه دیگر امثال شما را تحمل نمی کند مثلا به دهه پنجاه و شصتی و هفتادی تذکر حجاب بدهی تشویق می شوی ؟ اصولا اینکه به یک غریبه بگویی روسری بپوش که من یا شوهر من تحریک نشه منطق داره؟ در تمام دنیا و کل کشورهای مسلمات تعداد زیادی بی روسری هستند و کسی تحریک نمی شه به این جامعه نمی شه گفت که شماها با کل عالم فرق دارین !
ناشناس۳۵۸۳۶۳۲۱۵:۱۳:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
بحث سر این نیست که من تحریک می شوم یا نمی شوم بحث سر این است که خدا هم حجاب را واجب کرده هم امر به معروف را و مرحله سوم امر به معروف یعنی اعمال قدرت با حکومت است. پس همانطور که اگر واجبات دیگرت را انجام ندهی آن دنیا پایت گیر است اگر امر به معروف هم نکنی پایت گیر است
ناشناس۳۵۸۳۷۴۰۱۶:۱۳:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
خداوند خدا قرآن فقط حجاب را به زنان مومن و همسران پیامبر توصیه کرده و برای بی حجابی مجازات تعیین نکرده هیچ جای دین و قرآن گفته نشده امر به معروف یعنی حجاب اجباری
جواد۳۵۸۳۷۹۷۱۶:۵۰:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
خداوند در قران توصیه نموده نه واجب و حتی برای عدم رعایت آن مجازاتی هم در نظر نگرفته
ناشناس۳۵۸۳۷۹۸۱۶:۵۰:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
بگذار خداوند برای کل مسلمانان و انسانها در آن دنیا قضاوت کند خداوند حتی به پیامبر رسالت نداد که دین را اجبار کند بلکه رسالت او را فقط آگاهی دادن به انسان تعیین کرده شما اصلا وظیفه ای برای تغییر مسیر انسانها در آن دنیا نداری
ناشناس۳۵۸۳۸۵۷۱۷:۳۲:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
پس تمامی قوانین برداشته شود!!!
ناشناس۳۵۸۳۸۷۱۱۷:۳۹:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
پس چرا در قرآن برای شراب خواری و ... مجازات تعیین شده؟؟؟
ناشناس۳۵۸۴۳۳۲۰۸:۰۵:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۸
قدم اول : خدا کی و کجا حجاب را اجباری کرد؟ قدم دوم : مجازات بی حجابی در قرآن و سیره پیامبر چیست ؟! قدم سوم :روش و تجربه دیگر کشورهای مسلمان در تحمیل حجاب چگونه است؟! قدم چهارم : ابا در نهی از منکر واجب تر از روسری زنها نداریم؟!
ناشناس۳۵۸۴۷۰۴۱۲:۳۳:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۲۸
امر به معروف باید به شرط تاثیر گذاری باشد یعنی اگر شما تذکر دهید و تاثیری نداشت یا حتی بدتر شد نباید نهی از منکر کرد ، حتی باعث وهن مذهب میشود
ناشناس۳۵۸۳۵۳۱۱۴:۲۴:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
دوست عزیز انسان امروزی این نوع سختگیری در انتخاب پوشش و اجبار روسری را فهم نمی کنه عربستان مهد اسلام از این سختگیری ها گذشت شما فکر کردی خدا در قرآن نمی تونست واضح و سریع بگه حجاب اجباری و مجازات بی حجابی چنین و فلان! چرا خداوند این کار را نکرد ؟ چرا خداوند برای دزدی و ربا و زنا و ... با صراحت حکم حرام داد و مجازات مشخص و محکم اعلام کرد ؟!
ناشناس۳۵۸۳۶۵۹۱۵:۲۴:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چرا خدا برای جانشینی حضرت علی (ع) صراحتا در قرآن چیزی ذکر نکرد؟ آیا خدا باید همه چیز را صراحتا در قرآن ذکر می کرد؟؟؟
ناشناس۳۵۸۳۷۷۱۱۶:۴۱:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شماها ربا خواری و دزدی که در قرآن صراحتا حرام اعلام شده را رها کرده اید و چسبیده اید به حجاب
ناشناس۳۵۸۴۱۱۱۲۲:۲۲:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
بحث جانشینی ربطش به حرام بودن بی حجابی چیه ؟
ناشناس۳۵۸۳۳۵۲۱۲:۵۱:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
تمام مشکلات کشور با اجرای کامل قانون اساسی قابل حل است .....
ناشناس۳۵۸۳۳۵۳۱۲:۵۳:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
به عنوان یک انسان مذهبی قطعا موافق حجاب اجباری هستم ...همین جمله خود دلیلی روشن بر این است که شما بنا به تعصب دینی شرایط نظردهی در مورد این موضوع مهم را ندارید
ناشناس۳۵۸۳۶۵۵۱۵:۲۱:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شما هم به خاطر آشنایی نداشتن با مسائل شرعی، صلاحیت نظر دادن نداری. تمام مراجع تقلید طبق استفتائاتی که از ایشان شده حکم به حجاب اجباری داده اند
ناشناس۳۵۸۳۹۸۵۱۹:۳۸:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اگر مردم اینقدر که شما فکر می کنی متشرع هستند چرا رعایت نمی کنند ؟! پس مردم دیگر به اندازه اول انقلاب متشرع نیستند
ناشناس۳۵۸۳۳۵۴۱۲:۵۳:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
بارها گفته ام و باز می گویم تنها راه مبارزه با شبیخون فرهنگی که یک نمونه عینی آن بی حجابی و بی حیایی و بی غیرتی این است که سازمان بسیج مردمی به عنوان ضابط قضایی تمام قد به این عرصه ورود نماید.
ناشناس۳۵۸۳۵۱۳۱۴:۱۶:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
خیلی فکر خوبیه خیلی در منطقه شرایط آروم و نرماله ماهم برای روسری زنها در کوی و برزن مشغول زد و خورد بشیم ! مضرات بی حجابی از تنش با مردم به مراتب کمتره فوقش شبیه کشورهای مسلمان همسایه می شویم !
ناشناس۳۵۸۳۶۵۴۱۵:۲۱:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
به قول خودتان در آن خبر گذشته هرچیزی در جای خود!!
ناشناس۳۵۸۳۹۱۱۱۸:۰۹:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
حالا چون در منطقه نا آرامی است و آب کل آلود باید جامعه را هم گل آلود و ناپاک و آلوده کنید.
ناشناس۳۵۸۴۴۸۶۱۰:۱۰:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۲۸
کشورهای دوست و برادر همسایه که حجاب اجباری ندارند ناپاک هستند ؟!
ناشناس۳۵۸۳۵۲۰۱۴:۲۰:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
از بسیج برای بیرون ریختن افغانها که تمام سوراخ سنبه های مملکت را پر کرده اند استفاده کنید مردم ما مثل سایر کشورهای مسلمان حق انتخاب پوشش و سبک زندگی دارند
کور پیش بین در خشت خام۳۵۸۳۳۷۰۱۳:۰۱:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
بسیاری از کشورها که مبدع اینترنت و تکنولوژی وابسته آن هستند واین گوشی هایی را که ما به آن فخر می فروشیم ساخت آنها می باشد آنها خودشان محدویت هایی را برای حضور کاربران ایجاد کرده اند متاسفانه طبق اعلام گوگل بالاترین سرچ در زمینه های فساد اخلاقی سایت ها مربوط به کاربران ایرانی بوده است
حمید۳۵۸۳۳۷۴۱۳:۰۴:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
این پنج مورد خط قرمز است .
ناشناس۳۵۸۳۳۷۸۱۳:۰۶:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
بعنوان یک انسان مذهبی قطعا موافق حجاب اجباری هستید؟ ینی یک میلیارد مسلمان دیگه که هیچ اعتقادی به حجاب اجباری ندارن یا انسان نیستن یا مذهبی نیستن؟
ناشناس۳۵۸۳۴۶۶۱۳:۵۲:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
هیچ کدام بلکه متاسفانه با احکام شرعی دین خود آشنائی ندارند و نمی دانند در اسلام امر به معروف واجب و مرحله سوم آن یعنی اعمال قدرت بر حکومت است.
ناشناس۳۵۸۳۵۱۷۱۴:۱۸:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
حجاب نه اصول دین است نه فروع دین در قرآن حجاب فقط به همسران پیامبر و زنان مومن توصیه شده و مجازاتی برای بی حجابی وجود نداره هیچ کشور مسلمانی حجاب را اجباری نکرده
ناشناس۳۵۸۳۶۷۸۱۵:۳۲:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
تمام علمای بزرگ گفته اند حجاب دستور است و فقط برای زنان پیامبر (ص) نیست لطفا دیگران را گمراه نکنید. در ضمن در همین آیه مرتکب نشدن فحشا هم بیان شده، نکند می خواهید بگوئید مرتکب نشدن فحشا هم توصیه است؟؟
ناشناس۳۵۸۳۶۸۵۱۵:۳۷:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
با همین گوشی یک سرچ کن تا معلم شود فقط یک مورداز احکام و توصیه های دین و معصومین را فقط گزینشی اعلام می کنی بقیه موارد راهم با هم بخوان و تقطیع شده و ناقص مطلب با این مهمی را بیان نکن
ناشناس۳۵۸۳۵۳۰۱۴:۲۴:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
برادر ارزشی اکثریت مردم کشور که صاحب مملکت هستند تفکرات واعمال شما را قبول ندارند
ناشناس۳۵۸۳۶۶۸۱۵:۲۷:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
این ها تفکرات ما نیست بلکه احکام خداست که قرن های قرن است بزرگ ترین علمای اسلام تا کنون گفته اند ولی متاسفانه بعضی خبر ندارند
ناشناس۳۵۸۳۶۵۸۱۵:۲۴:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
حجاب دستور صریح دین اسلام و تمامی ادیان ابراهیمی هست و حتی یک عالم دین شناس پیدا نمی کنید بگوید حجاب واجب نیست و مومن هم بعنی ایمان آورنده به خدا یعنی غیر کافر و کافر هم باشی اگر تخلف کنی مجازات داری و همان طوری که برای لخت کامل مجازات تعیین شده حاکمیت می‌تواند برای سایر سطوح آن مجازات اعمال کند
ناشناس۳۵۸۳۷۷۹۱۶:۴۳:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اگر اینطور بود اقلا در خاور میانه که مهد ادیان ابراهیمی است حجاب اجباری می شد
ناشناس۳۵۸۳۸۸۱۱۷:۴۶:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
فکر کردین تمام مسئولین و حاکمان مسلمان ها نشستن ببینن خدا چی گفته همون رو اجرا کنن؟؟؟ اگه این طور بود که با اسرائیل همکاری نمی کردن
ناشناس۳۵۸۳۸۲۰۱۷:۰۲:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
حجاب صرفا یک توصیه است و مجازاتی برای بی حجابی تعیین نشده
ناشناس۳۵۸۳۸۵۴۱۷:۳۱:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
از خودت حکم شرعی می‌دهی مانند توصیه ؟!!!
ناشناس۳۵۸۴۳۴۴۰۸:۱۹:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۲۸
مومن یعنی ایمان آورنده ! اونوقت مسلمان چیه ؟! در تمام کشورهای مسلمان عده ای مومن هستند و کاملا محجبه و اهل مسجد و روزه و ...هستند و در جامعه مورد احترام هستند بقیه صرفا مسلمان هستند و در پوشش و رفتار مطابق فرهنگ خانواده خود استاندارد هایی را رعایت می کنند
ناشناس۳۵۸۳۶۲۷۱۵:۱۱:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چرا از وقتی دنبال رو تفکر غربی شدن به‌ این وضع حجاب نادرست رسیدن؟!!!
ناشناس۳۵۸۳۳۹۰۱۳:۱۲:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
قریب چند سال است با شعار برخورد با بی حجابی باید کار فرهنگی کرد زمان خریدند تا جامعه را افسار گسیخته و یله و رها کنند
رضا۳۵۸۳۴۹۰۱۴:۰۳:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
خب برخورد کنید نتیجه ببینید
ناشناس۳۵۸۳۵۷۴۱۴:۴۵:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
من با برخورد خیلی مخالفم . از نظر من به حد کافی بابت حجاب اجباری هزینه پرداخته ایم و بیشتر از آن منطقی نیست
ناشناس۳۵۸۳۶۱۴۱۵:۰۷:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
من با هر گونه تنش و درگیری در مملکت به هر دلیل به شدت مخالفم در شرایط فعلی فقط نیاز به آرامش و همدلی داریم لطفا افراد تند رو و بی منطق را برای ایجاد تنش و اختلاف تحریک نکنید
ناشناس۳۵۸۳۴۰۹۱۳:۲۵:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
حجاب اجباری شکست خورده بهتره با مردم کنار بیایید و به خودتان و مردم احترام بگذارید
ناشناس۳۵۸۳۶۸۴۱۵:۳۷:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
به‌ راحتی می توانند اجرا کنند به طوری که حتی بدپوشش هم نباشد آن هم با کمترین درگیری اما نفوذ...
ناشناس۳۵۸۳۴۳۰۱۳:۳۶:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
تا همین چندماه قبل هیچکدام از مسولان نه انتقادی میکرد و نه مشکلات به روی خودش میاورد حالا الان همه نسخه پیچ شدن و مجددا یکسال که از این دولت بگذرد و جای پایی محکم بشه دوباره همان می شود!!!!!
ناشناس۳۵۸۳۵۲۴۱۴:۲۲:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اولین موضوع مهم وخواست مردم رفع تحریم است
ناشناس۳۵۸۳۵۵۶۱۴:۳۵:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
فیلتریگ وقتی مسئولین برای حرف زدن با مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند خیلی مسخره است. اگر جرم است که همه مسئولان مجرمند. در مورد خودرو مگر جز این است که مسئولان مقصر هستند؟ در مورد آزادی تجمع وقتی عده ای خودشان را تصمیم گیر برای مردم می بینند هرگز اجازه تجمع اعتراضی نخواهند داد
عبدالله موسوی۳۵۸۳۶۱۲۱۵:۰۶:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
به نظر می رسد مسئله اتباع بیگانه از تمامی پنج مسئله فوق مهم تر و چالش برانگیزتر باشد. چراکه تبعات امنیتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بسیار سهمگین تری در پی خواهد داشت.
ناشناس۳۵۸۳۶۲۹۱۵:۱۲:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
با حجاب اجباری موافقم اما با گشت مخالفم حرف شما مانند این هست با دزدی مخالفم اما پلیس نباید دخالت کند!
ناشناس۳۵۸۳۹۸۰۱۹:۳۴:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شما دزد را با کسی که حجاب رعایت نکرده یکی می بینی ؟
ناشناس۳۵۸۳۶۶۳۱۵:۲۶:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
عزیز سکوهای اجتماعی قوانین داخل ایران را اجرا کنند و فعالیت کنند و مشکل از خود مسوولان بوده اول که اجازه دادن چند میلیون عضو شوند و بعد تازه یادشان آمده
جواد۳۵۸۳۸۰۲۱۶:۵۲:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
مسئولان اجازه دادن؟؟ من برای آزادیهای فردی و نوع تفکرم به اجازه احدی احتیاج ندارم
ناشناس۳۵۸۳۸۳۹۱۷:۱۹:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شما در محیط واقعی تا جایی که قانون اجازه داده می توانی فعالیت کنی مجازی هم همین هست
ناشناس۳۵۸۳۸۸۵۱۷:۴۹:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
سکوها در هر کشوری قوانین آن کشور را می پذیرند و بعد اجازه فعالیت دارند شما شأن کشور خود را بسیار پایین می آورید که می گویید در ایران همین جوری و بی هیچ در و پیکری فعالیت کنند
ناشناس۳۵۸۳۷۱۱۱۵:۵۶:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
ریشه اساسی معضلات فرهنگی را در تناقضات فاحش وتبعیض آمیز سیاستگذاران مملکت و مجریان امور وتضادهای طبقاتی بدانید .
ناشناس۳۵۸۳۷۸۳۱۶:۴۴:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شما به عنوان یک مرد به چه حقی موافق یا مخالف حجاب اجباری هستید؟
ناشناس۳۵۸۴۱۹۷۰۲:۳۷:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۲۸
برای اینکه حکم خداست و به نفع تمام جامعه هست چه زن چه مرد
ناشناس۳۵۸۴۴۹۳۱۰:۱۴:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۲۸
شما اون آیه که حجاب را اجباری کرد و برای بی حجابی مجازات تعیین کرد را اینجا بیاور تا ما هم هدایت شویم در سوره نور و احزاب که فقط توصیه دینی می بینیم
ناشناس۳۵۸۴۸۲۶۱۳:۴۲:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۲۸
توصیه و دستور را متخصص دین که مراجع تقلید هستند می بینند نه من و شما که در این زمینه اطلاعات بسیار کمی داریم
ناشناس۳۵۸۳۸۷۳۱۷:۴۱:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
به عنوان یک فرد مذهبی موافق حجاب اجباری هستید؟؟؟؟ خوب خیلی از مردم اکثریت نیستند حال چه باید کرد؟ شما بفرمایید. چون شما موافق هستید باید مردم دنبال کنند؟
ناشناس۳۵۸۴۴۳۱۰۹:۳۳:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۸
همیشه دوست دارید خودتان را اکثریت بنامید!!!
ناشناس۳۵۸۳۸۷۹۱۷:۴۵:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
بسیاری از مهاجران افغانی شاید نظامیان طالبان باشند که می توانند بمب ساعتی باشند با تفکرات افراطی ضد ایرانی وضد تشیع
ناشناس۳۵۸۳۸۸۰۱۷:۴۵:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
خوب خداراشکر متوجه شدیم شما موافق حجاب اجباری هستید .
ناشناس۳۵۸۳۹۴۹۱۹:۰۱:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چگونه پوشش موی سر عفاف می اورد.
ناشناس۳۵۸۳۹۷۲۱۹:۲۹:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
این پنج موردی که در مقاله است هیچکدام در اختیار دولت نیستند.
ناشناس۳۵۸۴۰۲۴۲۰:۱۵:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اضافه کنید بیکاری به دلیل وجود میلیونها مهاجر افغانی!
ناشناس۳۵۸۴۷۶۴۱۳:۰۴:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۲۸
خانم های محجبه ای که به خانم های بی حجاب تذکر می دهند لحن مناسبی ندارد و بیش از آنکه موجب اصلاح شوند موجب کینه ورزی می شوند . در مجموع متن خوبی بود که سایت الف منتشر نمود.
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

  2. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

  3. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

  4. ادعاهای غير واقعی درباره اقتصاد ایران

  5. کشوری که بازیچه رقابت های حزبی آمریکا شد

  6. آدرس غلط روی تابلوی پاستور/ ظریف نباشد چه کسی جواب ترامپ را بدهد؟!/ پیامک‌هایی با مضمون خیانت که به نمایندگان مجلس ارسال می‌شود!

  7. مساله دهک‌بندی برای ارائه خدمات به ایثارگران از بودجه حذف می‌شود

  8. متن کامل پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی ارائه شده به شورای حکام؛ به ایران تا بهار ۱۴۰۴ مهلت داده شد  

  9. شیطان بزرگ باز هم پیش نویس قطعنامه آتش بس غزه را وتو کرد

  10. سران سه‌قوه در خصوص لزوم رفع مسدودسازی اتفاق نظر دارند

  11. ادعای گروسی: ایران توقف افزایش ذخایر اورانیوم با غلظت ۶۰ درصد را پذیرفت

  12. انتقال پایتخت وارد مرحله جدیدی شد

  13. رسایی: یک جریانی که ۸ سال کشور را به قهقرا برد امروز کنار گوش رئیس جمهور ایستاده است

  14. قتل شوهر با همدستی پسرعمه

  15. خودروسازی ایران؛ از دست ایلان ماسک هم کاری ساخته نیست !

  16. حزب‌الله: اگر قدرت مقاومت نبود، آمریکا به دنبال راه حل نمی‌آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامات متقابل ایران در مقابل قطعنامه احتمالی آژانس انرژی اتمی/ کیهان‌ستیزی زید‌آبادی به جاهای باریک کشید!/ توصیه جالب مطهری به نتانیاهو

  2. باز هم در باغ سبز !

  3. جابجایی مرزهای وقاحت!

  4. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

  5. قانون عفاف و حجاب کجاست؟/ وقتی گرانی خودرو را هم به علم‌الهدی ربط می‌دهند!/ جای درست لاریجانی؟

  6. چرا مردم با کادردرمان درگیر می شوند؟!/ سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت توضیح می دهد

  7. اتحادیه اروپا از جان ایران چه می خواهد؟!

  8. بازگشت لاریجانی‌ها/ توضیحاتی درباره کلینیک ترک بی‌حجابی/ نسخه شفابخش یا مرگبار برای اقتصاد ایران؟

  9. آن تجربه تلخ را تکرار نکنید

  10. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

  11. اعتماد به ترامپ خطاست/ عراقچی علیه ساده‌سازی اصلاح‌طلبان/ شمشیر وفاق زیر گلوی مجلس

  12. با "مرد دیوانه" چگونه باید رفتار کرد؟!

  13. چطور ترازش کنیم؟!

  14. درد بیمار و ناز طبیبان !

  15. فرزندان ظریف کجا هستند؟

  16. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

  17. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: ظریف تازه متوجه قدرت قانون اقدام‌ راهبردی شده/ سلاح اتمی؛ راه پایان تحریم و تهدید

  18. دیگر چه اتفاقی باید بیفتد؟!

  19. راه‌اندازی کلینیک‌ ترک رانت‌خواری ضروری‌تر نیست؟!

  20. واکنش شریعتمداری به ملاقات مخفی سفیر ایران با مشاور ترامپ

  21.  نماز خواندن خلبان پرواز زنجان-مشهد سوژه فضای مجازی شد

  22. شبیخون دلاری به صنعت خودرو !

  23. واکنش تند روزنامه جمهوری اسلامی به کلینیک بی حجابی

  24. تشکیل اسرائیل، ادامه ایده هیتلر !

  25. نامه مجلس به رهبری درباره ساماندهی کارکنان

آخرین عناوین