درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

بیژن ایرانی، گروه سیاسی الف،   4030620124 ۴۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رژیم اشغالگر قدس سال هاست که با استفاده از حربه ها و تاکتیک های مختلف، به دنبال ضربه زدن به کشورمان است. در این رابطه، بسیاری از تئوریسین های این رژیم به صراحت تاکید می کنند که جنس تفکر و گفتمان انقلاب اسلامی ایران، یک تهدید جدی علیه اسرائیل است و درست به همین دلیل است که می بینیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سال هاست که به این مساله تاکید دارد که ایران دشمن اصلی و مهم این رژیم است. 

برخی نشریات و چهره های سیاسی و نظامی اسرائیلی نیز در ماه های اخیر که از جنگ غزه می گذرد، به صراحت به این مساله اشاره دارند که به هر سو که می نگرند، ایران را می بینند و خود را در حقیقت در محاصره این کشور می‌یابند. ایران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، حمایت از ملت های مظلوم منطقه و تقابل با رژیم نامشروع صهیونیستی را به مثابه یک اولویت برای خود تعریف کرده است. سازش ناپذیری که به یکی از معیارهای حقانیت کشورمان در سطح منطقه و جهان و به طور خاص نزد مظلومان عالم تبدیل شده است. 

به بیان ساده تر، ملت ایران هم بر اساس باورهای اعتقادی و دینی خود و در دفاع از مظلومان به مقابله با رژیم نامشروع صهیونیستی می پردازد و هم تقابل با یکچنین رژیمی را که در صدد به خطر انداختن بنیان های امنیت ملی کشورمان است، حرکتی در راستای تامین منافع ملی ایران ارزیابی می کند. 

با این همه، همانطور که پیشتر نیز گفته شد، صهیونیست ها سال هاست که از حربه های مختلفی برای مقابله با ایران و البته محور مقاومت در منطقه بهره می گیرند و در این زمینه به طور خاص معطوف به پول پاشی های گسترده، لابی گری و البته استفاده از ظرفیت های رسانه های خود و متحدانشان هستند و سعی دارند به هر نحو ممکن تصویری مخدوش از ایران به جهانیان مخابره شود و از این رهگذر برای رژیم اشغالگر قدس حدی از مشروعیت ایجاد گردد. دستورکاری که با شکست های جدی رو به رو شده و اکنون می بینیم که ملت های منطقه بیش از هر زمان دیگری حقانیت ایران و محور مقاومت در سطح منطقه را در نبرد با رژیم اشغالگر قدس درک کرده اند. 

در این راستا، به تازگی شاهد پرده ای جدید از دشمنی رژیم صهیونیستی با کشورمان بوده‌ایم. ماجرا از این قرار است که یک دبیرستان در شهر خولون در نزدیکی تل آویو به تازگی رشته درسی را با محوریت ایران و مسائل مختلف کشورمان در برنامه آموزشی خود قرار داده است. در این رابطه، به طور خاص سازوکارهای سیاسی و  حکمرانی و البته معرفی برخی نهادهای نظامی ایران نظیر سپاه پاسدران انقلاب اسلامی و فرهنگ و گفتمان ایرانی-اسلامی، به دانش آموزان صهیونیست آموزش داده می شود. 

منابع خبری در اراضی اشغالی تاکید کرده اند دانش آموزان فارغ التحصیل در این مدرسه که مفاد درسی مرتبط با ایران را می گذارند، در نهایت دوره خدمت نظامی خود را در یگان 8200 ارتش اسرائیل که یکی از مهمترین دستگاه‌های مرتبط با نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی صهیونیست‌هاست، می‌گذرانند. کل این معادله برای کشورمان حامل یک پیام مهم است. 

همانطور که مقام معظم رهبری نیز پیشتر بارها فرموده اند، دشمنی دشمنان را بایستی جدی گرفت و متناسب با آن خود را آماده کرد و البته که در این رابطه نباید منفعل بود بلکه فعالانه باید تولیدِ قدرت کرد. کشورها بر مبنای قدرت خود در حوزه های مختلف در عرصه بین المللی قدر و منزلت پیدا می کنند و ایران نیز به عنوان یک کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه نمی تواند نسبت به این مساله بی تفاوت باشد.

از این رو، ما نیز باید به نحوی برنامه ریزی شده و دقیق به نبرد با دشمنان خود و به طور خاص رژیم اشغالگر قدس بپردازیم. البته که تقابل موثر ایران و محور مقاومت با رژیم صهیونیستی که در ماه های اخیر به اوج خود رسیده و این رژیم را زمین‌گیر کرده نیز خود نمودی عینی از برکات این جنس از تفکر در جبهه مقاومت است.