وقاحت غربی!

یوسف مشفق، گروه سیاسی الف،   4030621078 ۷۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
وقاحت غربی!

رویکرد اخیر اروپا در مواجهه با ایران و صدور دو بیانیه مختلف، از نگاه یک‌سویه و تخاصم ذاتی آنان علی‌رغم همکاری‌های مختلف ایران حکایت می‌کند.

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای در خصوص برجام، ایران را نسبت به نقض تعهدات و عدم پایبندی خود به مفاد این توافق مقصر دانسته و بدون درنظرگرفتن روندی که از سال ۲۰۱۸ به بعد طی‌شده و بی‌توجهی به خروج آمریکا از برجام و حتی عدم انجام تعهدات خود در برجام با وجود باقی‌ماندن در این توافق، بیانیه‌ای سراسر متخاصمانه را صادر کرده و مدعی شده که ایران در حال نقض برجام است. از سویی دیگر تروئیکای اروپایی با صدور بیانیه‌ای و مطرح‌کردن ادعاهای واهی، ایران را به ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه متهم کرده و حتی همگام با آمریکا از تلاش برای تحریم خطوط هوایی ایران سخن گفته‌ است.

اینکه ادعاها و بیانیه‌های آنان و حتی استفاده از ابزار تحریم تا چه حد اثرگذار خوهد بود، محل بحث نیست بلکه نکته اصلی، وقاحت ذاتی و نهادینه‌شده غربی‌ها در مواجهه با ایران علی‌رغم رویکرد مسالمت‌آمیز و همکاری‌های گسترده در سطوح مختلف است. اروپایی‌ها مدعی‌اند که ایران انباشت اورانیوم با غنای بالای خود را به بالاترین مقدار ممکن رسانده که بسیار فراتر از میزان مجاز در برجام است و علاوه بر این، دانش هسته‌ای خود و توانایی غنی‌سازی را به مرحله برگشت‌ناپذیری ارتقا داده که تمام این اقدامات، تخطی از تعهدات برجامی است. اما اروپایی‌‌ها که امروز در جایگاه مدعی جلوس کرده و با لحن طلبکارانه‌ای با ایران سخن می‌گویند هیچ‌گاه روایتی از آنچه که از سال ۲۰۱۸ به بعد پیرامون برجام گذشت، ارائه نداده و سعی دارند در دادگاه افکارعمومی جهان، ایران را به پای میز محاکمه بکشانند، در صورتی که اقدامات ایران واکنشی است به نقض تعهدات آشکار غربی‌ها و پشت‌پازدن به توافقی که مورد اجماع جهانی قرار داشت اما با زیاده‌خواهی آمریکا و تمایل برای امتیازگیری بیشتر و تحدید حدود توانایی‌های ایران در حوزه‌های نظامی و منطقه‌ای، به فروپاشی برجام منجر شد و جالب اینکه اروپایی‌ها هم علی‌رغم مخالفت با رویکرد آمریکا و ادعای انجام تعهدات برجامی خود برای بقای این توافق، در هیچ سطحی حاضر به برداشتن قدم‌های عملی موثر نشدند. مثال بارز در این خصوص، فروپاشی همان ساز و کارهای پرطمطراق اس‌پی‌وی و اینستکس است که فارغ از کیفیت بسیار پایین و سطح نازل آن در مقایسه با تعهدات اروپایی‌ها، هیچ‌گاه عملی نشد و نشان از اراده ضعیف و عدم توانایی آنان برای مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا و عدم پایبندی به توافقی است که موافق انعقاد و اجرایی‌شدن آن بودند. 

در سویی دیگر، هم‌مسیر‌شدن با آمریکا و مطرح‌کردن ادعاهای واهی پیرامون دخالت ایران در جنگ اوکراین و ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه در صورتی که نشانی از این اقدام یافت نمی‌شود، صرفاً نمایشی است از پروپاگاندای ضد ایرانی غربی‌ها که هدفش ایجاد اجماع جهانی در جهت فشار بیشتر بر ایران و رسیدن به همان خواسته‌ای است که در پسابرجام محقق نشد.

اروپایی‌ها با می‌خواهند با اتهام‌افکنی، ایران را یکی از طرف‌های دخیل در جنگ روسیه و اوکراین قلمداد کرده و بدین ترتیب با بردن به گوشه رینگ، شرایطی را برای اجماع جهانی و فشار بیشتر بر کشورمان مهیا کنند که نشان واضحی است از تخاصم ذاتی دولت‌هایی است که خود ید طولایی در کشتار افراد بی‌گناه و جنگ و خونریزی در اقصی‌نقاط جهان دارند. اقدامات اخیر اروپایی‌ها حاکی از وقاحت نهادینه‌شده‌ای است که بر سر مسائل مختلف در مواجهه با ایران بروز داده‌اند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۰۳۳۵۰۰۹:۲۲:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
وقاحت غربیها حد و مرز ندارد
ناشناس۳۶۰۴۳۱۸۱۱:۴۴:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
وقاحت روسیه چطور؟ طرفداری از مرزهای بین المللی ایران در شمال غرب و حمایت از ادعای واهی امارات در باره سه جزیره خلیج فارس چطور؟
ناشناس۳۶۰۴۳۲۳۱۱:۴۸:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۲۴
روسیه که سوخو 32 و سوخو 57 می سازد و موشکهای قاره پیما با کلاهک اتمی تولید می کند، نیاز به تسلیحات ایران ندارد
ناشناس۳۶۰۴۳۳۰۱۱:۵۰:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
نه شرقی، نه غربی. آمریکا و غرب همانقدر خبیث است که روسیه و شرق خبیث هستند.
ناشناس۳۶۰۴۳۳۲۱۱:۵۲:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
سیاست خارجی متوازن، سیاست اصولی اکثر کشورها است. وگرنه شرق و غرب تنها به فکر منافع خودشان هستند. نباید از ترس غرب به دامان شرق غش کرد و بلاعکس.
ناشناس۳۶۰۴۳۳۳۱۱:۵۵:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
کشوری کوچکی مانند امارات عربی متحده هم اکنون با آمریکا، روسیه، اسراییل، ایران، چین و همه کشورهای دیگر دنیا روابط حسنه دارد. به همین خاطر هم از نظر اقتصادی و سیاسی در سطح جهان در رتبه های بالا قرار دارد.
ناشناس۳۶۰۴۴۱۲۱۳:۱۷:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
تا حالا خودت رفتی امارات رو از نزدیک ببینی این رفاه برای مردم عادیش نیست
ناشناس۳۶۰۴۵۴۸۱۵:۱۱:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
قطر هم مانند امارات با همه کشورهای دنیا حتی پشت پرده با اسراییل روابط سیاسی و اقتصادی دارد.
ناشناس۳۶۰۴۵۵۷۱۵:۱۴:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۲۴
تولید ناخالص ملی امارات هم اکنون 1.5 برابر ایران است. در حالیکه مساحت امارات به اندازه یک استان ایران است.
ناشناس۳۶۰۴۶۲۶۱۶:۲۷:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اندازه ایران هست و ایران هم به لطف 8 سال دوستانت نصف شد وگرنه الان کمتر از 800 الی 900 میلیارد دلار نبود!
ناشناس۳۶۰۴۴۹۷۱۴:۲۳:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
همین امارات دنبال جزایر هست چرا بد آن نمی گویید؟!!!
ناشناس۳۶۰۴۵۷۱۱۵:۲۴:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
ما اینجا از سیاست صحبت می کنیم. امارات با مساحتی به این کوچکی که 70 -80 سال بیشتر قدمت تاریخی ندارد، جطور توانسته است روسیه و چین را مجاب کند که در قضیه 3 جزیره خلیج فارس از آن کشور در مقابل ایران با چند هزار سال تاریخ حمایت کند؟ چون سیاست خارجی متوازن دارد.
ناشناس۳۶۰۴۹۷۹۰۱:۴۶:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۲۵
امارات کشور مستقل هست و فقط روسیه و چین هم نیستند!! دنبال توجیهات دیگر باشید!!!
ناشناس۳۶۰۴۹۸۰۰۱:۴۸:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۲۵
در ضمن همین چین و روسیه هم در دیدار با مقامات ایران تایید کردن بارها که احترام می‌گذارند به مرزهای سرزمین ایران چون سیاست ایران کاملا مشخص هست!!
ناشناس۳۶۰۳۳۵۵۰۹:۳۰:۴۰ ۱۴۰۳/۶/۲۳
اروپائیها دنباله آمریکا هستند،هرچه آمریکا دیکته کند آن را عمل می کنند.
ناشناس۳۶۰۴۳۳۴۱۱:۵۶:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۲۴
هر کشوری دنبال منافع خودش است.
محمد۳۶۰۳۳۶۸۱۰:۰۷:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۲۳
چرا هنوز فکر می کنید روابط بین الملل شبیه روابط انسانهاست که در آن به دنبال سجایای اخلاقی هستید . آنچه که شما وقاحت می خوانید در واقع ، وجود قدرت سیاسی نظامی و اقتصادی در دستان چند کشور غربی است که با کمال وقاحت از آن استفاده کرده و نه تنها خجالت و شرمساری بابت آن ندارند بلکه دولتمردان غربی بابت خدمت اینچنینی به کشور خود ، مفتخر هم هستند. اعمال قدرت ، نتیجه طبیعی برخورداری از قدرت است و مفاهیمی چون مردانگی و راستی و درستی و همه صفات عالیه انسانی در این ماجرا دخیل نیست ، طبق اصل تعریف شده ، مسئولان یک کشور موظف هستند ، نان از دهان دیگران بربایند و به ملت خود برسانند. وظیفه هر سیاستمداری این است که خانه مردم خود را آباد کند ولو به قیمت نابودی بقیه مردم دنیا . می خواهید با امریکا و اروپا مبارزه کنید ، راه حلش تقویت کشور خودمان است ، قوی باشید تا به شما احترام بگذارند وگرنه ملتی که ضعیف ترین واحد پول ملی جهان را دارد احترام نمی گذارند.
ناشناس۳۶۰۴۱۹۱۰۹:۳۳:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۲۴
باز تطهیر غرب .... فعلا بحث مبارزه نبود بلکه دخالت دادن آنان در امور داخلی ایران بود!!
ناشناس۳۶۰۴۴۰۴۱۳:۱۲:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۲۴
غرب‌هرغلطی‌بکنه‌مورد‌تاییده ایران‌هرافتخاری‌خلق‌کنه‌غلطه امان‌ازدست‌ بعضی ها
ناشناس۳۶۰۴۲۸۱۱۱:۱۱:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۲۴
با دو جاش مخالفم اولا به نفع ملت خود هم کار نمی کنند و مردم عادی آن کشورها دارند به شدت در خوراک و انرژی صرفه جویی می کنند و در ریاضت اقتصادی هستند دوما پول ما ضعیف ترین پول دنیا نیست مبالغه نکنید
ایرانی۳۶۰۵۰۰۳۰۳:۴۸:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۲۵
عوض تمجید از آمریکا برو تحقیق کن ببین مردم عادی وتوسط اونجا چقدر بدبختن اتفاقا از دهن ملتش میدزده واسه جنگ افروزی تو اوکراین وفلسطین وکل دنیا مالیات دهندگان آمریکایی بسته اومدند از دولتمرداشون اینقدر غرب شیفته نباش عزیزم
ناشناس۳۶۰۳۳۷۲۱۰:۱۲:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۲۳
بازی 20 ساله انان هست که پایان نمی دهند این شما هستید چندین بار هم از یک سوراخ گزیده شده اید و دوباره تکرار کردید...
علیرضا۳۶۰۳۳۷۴۱۰:۱۵:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۲۳
اینان همان بربرهای عصر حجر بیش نیستند منتها با شکل و شمایل کاملا امروزی و از نوع پیشرفته خونخوار های دیروزی و جانیان بالفطره امروزی جنایت در تمام سطوح بشری از آفریقا گرفته تا همه جهان هستی هر جا که منافعشان حکم کرده دست به جنایت زده اند با روتوش انسان دوستی
سعید۳۶۰۳۳۷۵۱۰:۱۵:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۲۳
تمام متنی را که نوشتید خواندم و چندین بار خواندم اما واقعا چرا ما ملت ایران با توجه به ظلم بدی که اروپاییها طی تاریخ به ما وسایر ملتها کرده اند باز همه ما مخصوصا برخی مدیران کشور سر تا پا عاشق اروپاواروپاییها هستند واقعا چرا ؟!!! اشکال اساسی این جاست وگرنه میشد دست و پای این چند تا کشور در ایران بعد از انقلاب جمع شود اما هرگز این آرزو محقق نمی‌شود چرا که خیلی ایرانی ها عاشق اروپاییها هستیم با کمال تاسف
احمد۳۶۰۳۳۷۷۱۰:۱۶:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
غربیهاوامریکاهاپرفریب وریاکارودرغگوبی اخلاق واستعمارگرواستثمارگرو...هستندنظام جمهوری اسلامی هرنوعی جلوانهابایستدوبامکرانهامقابله کندارزشمندوهوشمندانه است انهافقط زبان زوررامی فهمند ایران باقوی ومقتدرشدن می تواند پایداربماند.
اکبر اسدی۳۶۰۳۳۸۲۱۰:۱۸:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۲۳
وقاحت شرق از وقاحت غرب بسیار بیشتر است،آنان باوجود دریافت امتیازات فراوان از تخفیف چندین میلیارد دلاری نفت تا صدور اجناس بنجل و ........ در موضوع زنگزور و جزایر سه گانه وقیحانه از دشمنان حمایت و تمامیت ارضی ما را نقض کردند فرار به دامن شرق از ترس غرب یک فاجعه ملی ویران کننده است
ناشناس۳۶۰۴۱۹۲۰۹:۳۳:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۲۴
از رسانه های دشمن خودت فاصله بگیرید
سعید۳۶۰۴۵۳۱۱۴:۵۳:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۲۴
مدتهاست از صدا و سیمای میلی فاصله گرفته ام
ناشناس۳۶۰۴۶۲۷۱۶:۲۹:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۲۴
برای همین هست وارونه می بینی!
ناشناس۳۶۰۴۲۱۸۱۰:۰۶:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
به قول خودتان در مورد بقیه خاورمیانه ، مشکل ارمنستان و آذربایجان به ما ربطی ندارد!!!! در مورد سه جزایر هم آن امارات هست که با هر کشور نشست برگزار کند بیانیه هم می‌دهد غرب تحریم کرده و نه دیگران و دیگران هم تا بتوانند با ایران همکاری می کنند تا مشمول تحریم غرب نشوند یا ضرر نکنند و جنس بنجل را از واردکنندگان خودتان سوال کنید!!! آمریکا هم طبق برنامه خودش دنبال تجزیه ایران به 6 قسمت هست و برای همین لشکر کشی کرده به خاورمیانه اما با کارهایی که ایران کرده آن آرزویش بر باد رفت و آخرش هم از منطقه خارج می شود
ناشناس۳۶۰۴۲۶۵۱۰:۵۱:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
فعلا که روسیه مصرانه تر به دنبال تجزیه ایرانه
ناشناس۳۶۰۴۴۹۵۱۴:۲۲:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
هر وقت روسیه مانند آمریکا شد شما نگران نباش مانند آمریکا رفتار می شود و در حال حاضر بیشتر جو سازی علیه این کشور هست
ناشناس۳۶۰۳۴۰۲۱۰:۴۳:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۲۳
خوب‌بنظرشما‌آیاهمکاری‌کردن‌بااین‌قماش‌‌وقیح‌وبی‌حیا ومتخاصم‌‌درست‌است‌اگراین‌همکاری‌یکطرفه‌بازهم‌ادامه یابدیک‌ننگ‌وعاری‌هست‌که‌تاهمیشه‌برپیشانی‌ما‌مردم ایران‌خواهدمانددیگربس‌است‌این‌همکاری‌‌ چندش آور.
علی۳۶۰۳۴۰۷۱۰:۵۶:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۲۳
الف باید «وقاحت غربی» را به برخی افراد و رسانه های اصلاح طلب یادآوری کند که مستمرا از توسعه روابط بی قید و شرط با غرب (اروپا و آمریکا) دم می زنند و علیه روابط با شرق (چین و روسیه) تبلیغ و کارشکنی می کنند! از آنها بپرسید وقتی اراده ای در غرب برای تعامل سازنده وجود ندارد و ایران را بخاطر کارنکرده تحریم می کنند، کدام توسعه و کدام توازن در سیاست خارجی؟! آیا بستری وجود دارد؟ برخی اصلاح طلبان بواقع تبدیل به صدای منافع غرب در داخل ایران شده اند؛ ببینید در مورد روسیه که با ما همکاری دارد چه الم شنگه ای به راه انداخته اند ولی در مورد هر رفتار وقاحت بار غرب سکوت و تأیید در پیش می گیرند …!
م۳۶۰۳۴۱۱۱۱:۰۷:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
حالا دنبال روابط بروید با این خناثها .اینا با ما دشمنند .
احمد۳۶۰۳۴۱۶۱۱:۱۹:۰۲ ۱۴۰۳/۶/۲۳
به نظرمن ایران بایدباامریکاوارد مذاکره مستقیم برد برد بشه واین سه کشوراروپایی راداخل ادم حساب نکنه اون موقع هست این سه کشور حاضر می شوند خیلی امتیازات رابه ایران بدن تاباایران رابطه برقرارکنند این کارضربه سنگینی به اروپائیهامیزنه
جانبار۳۶۰۳۴۲۴۱۱:۵۳:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۲۳
اگر اصولگرا واصلاح طلب خودخواهی های خود و نفع حزبی و گروهی خود را کنار بگذارند و یک سیات کلی و مستحکمی در قبال غرب خود خواه و آمریکا بگیرند دیگر امثال فرانسه و آلمان و بریتانیا جرات نمی کنند که برای ایران خط و نشان بکشند آمریکا که سرور و ارباب اینها هست جرات رویارویی با ایران را ندارد .کافی است ایران چندین موشک به پایگاه‌های آمریکا در منطقه شلیک کند انوقت ببین چگونه اقتصاد جهانی فرومی ریزد و قیمت نفت نجومی می شود.اروپایی ها غلام حلقه به گوش آمریکاهستند .هیچگونه استقلالی ندارند از خودشان و همیشه دنباله روی آمریکا هستند.همه چیز را برای خود می خواهند .
ناشناس۳۶۰۳۴۲۸۱۱:۵۹:۰۲ ۱۴۰۳/۶/۲۳
اونقدر بعضی ها از آرزوی دوستی به هر شکلی با غرب حرف زدن که اونا دوباره طمع کردن
ناشناس۳۶۰۳۴۳۰۱۲:۰۲:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۲۳
دقیقا شد همون حرف دکتر جلیلی ؛ الان جای شاکی و متهم ، و طلبکار و بدهکار عوض شده . دولت ایران باید مدعی باشه که همه تعهداتش رو انجام داده ولی چیزی نگرفته ، اما اونقدر برجامیون التماس کردن که باز طرف بدهکار غربی ، طلبکار شده .
امیر حسین سلطان/تهران۳۶۰۳۴۸۵۱۲:۴۵:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۲۳
از سال ۱۳۸۰ یا حالا یکی دو سال کمتر یا بیشتر موضوع انرژی هسته ای ایران مطرح است. اروپا و آمریکا و حتی چین و روسیه مواضع شان نسبت به ما و موضوع هسته ای ایران چگونه بوده است یک بحثی است و اما اینکه طولانی شدن این موضوع که بیش از بیست سال تاکنون ادامه یافته است بحث علیحده ای است. اگر نظر من را خواسته باشید این موضوع میبایست در همان اولین سالهای خودش تعیین تکلیف می شد خواه ما به انرژی هسته ای دست می یافتیم و خواه دست نمی یافتیم ارزشش را نداشت که بیش از دو دهه همه فکر و ذهن و دغدغه و زمان و انرژی و هزینه و وقت ما صرف این موضوع شود و تجربه هم نشان داده است هرچه بگذرد وضعیت از آنچه هست برای مان بدتر و دشوارتر و مسأله سازتر می شود. به قول معروف مرگ یک بار و شیون هم یک بار! بالاخره ما باید با خودمان تکلیف مان را مشخص کنیم که بالاخره می خواهیم چه کار کنیم. اصلا فرض را بگذارید که اروپا و آمریکا هم به قول معروف به هیچ صراطی مستقیم نیستند و با همه اینها ما چه باید بکنیم؟ پاسخ به این پرسش شاید بتواند نقطه پایانی بر این همه مدت گذشته بر این موضوع و بلاتکلیفی آن باشد. والله اعلم
ایرانی۳۶۰۳۴۹۳۱۲:۵۷:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۲۳
قابل توجه آقای ظریف و .... ذات دشمن ، دشمنی است و هیچوقت دوست نخواهد شد، بهتره توکل بر خدا کرد و با پشتوانه مردم حرکت کنیم.
ص ـ ن۳۶۰۳۴۹۴۱۲:۵۸:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۲۳
قابل توجه ، بر جام مساوی با = فر جام اخیراً آمریکای تروریست از بر جام خارج شد . ایران به تعهد خود عمل کرده است . ۳ کشورهای اروپایی دخیل در بر جام از ترس آمریکا به تعهد خود عمل نکردند . فریبکاری توسط آمریکا ممنوع .
مثبت نگر۳۶۰۳۵۰۲۱۳:۱۵:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۲۳
در هر صورت ما مردم قربانی هستیم
اکبر صیام پور۳۶۰۳۵۱۲۱۳:۳۳:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۲۳
بابیگانه باید محکم جنگید گفتگو چیست .
ناشناس۳۶۰۳۵۵۹۱۴:۳۴:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
هر چقدرم با غرب کنار بیایم باز زیاده خواهی خودشون رو دارن تازمانی که هرچیزی که بویی از استقلال فرهنگی، اقتصادی وسیاسی برده رو از ما بگیرن
ناشناس۳۶۰۳۵۶۸۱۴:۴۴:۵۴ ۱۴۰۳/۶/۲۳
غربی ها (سران و سردمداران) بزرگترین جنگها و کشتارها در تاریخ بشریت را به تنهایی در کارنامه خود دارند. این همه فقط وحشیگریهای دو جنگ جهانی که میلیونها کشته و زخمی و آواره بجا گذاشت نیست. بلکه پیشینه استثمارگری و نسل کشی ها در کشورهای افریقایی، امریکای اولیه، آسیا و ... ننگی پاک نشدنی بر پیشانی آنها است. اگر برایشان امکان داشت همان خوی وحشیگری یکی دو قرن پیش را الآن هم علنی می کردند. امروز هم این خصلت زورگویی شان با تزویر و حیله گری بیشتری آمیخته شده است. حمایت از وحشیگری صربها در بوسنی و اسرائیل بر علیه فلسطینی ها و اعمال تحریمها بر کشورهای مستقل سیاست مدرن و با ظاهر آراسته شان است.
ناشناس۳۶۰۳۶۰۶۱۵:۲۶:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۲۳
عزیزان من، هرگاه بفهمند ایران به دنبال مذاکره است، تحریم ها را بیشتر می کنند. دولتمردان بدانند، آنها تسلیم بی قید و شرط ایران را می خواهند و تقدیم مایملک را هرچه هست.
ناشناس۳۶۰۳۶۱۷۱۵:۴۴:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۲۳
بکطرفه نباید به قاضی رفت جناب نویسنده. درسته که ایران و کشورهای اروپایی در برجام باقی مانده اند ولی هیچکدام تعهدات برجامی خود را انجام نمیدهد.
ناشناس۳۶۰۴۲۹۴۱۱:۲۳:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
ایران اول انجام می داد با پیمان شکنی آن ها کار عاقلانه کرد و دیگر انجام نداد
محمودزاده۳۶۰۳۶۲۴۱۵:۵۳:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
این ترامپ بود که با خروج از برجام زیر میز زد و با اقدام احمقانه اش زمینه ساز طوفان الاقصی شد باعث تقویت جبهه مقاومت محاصره اقتصادی اسراییل توسط حوثی های یمن شد همان اشتباهی که خسرو پرویز پادشاه ساسانی ایران با پاره کردن نامه حضرت محمد فروپاشی ساسانیان را رقم زد ترامپ با پاره کردن برجام هم کار را با امنیت اسراییل دارد وقاحت غربی ها نشان از این واقعیت دارد طفلک ها اعصابشان به هم ریخته
حسن۳۶۰۳۶۴۰۱۶:۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۲۳
غربی با منافع خودشان حرکت میکنند ما هم باید سعی کنیم معامله که میکنیم به نفع خودمان تمام کنیم
ناشناس۳۶۰۳۶۵۹۱۶:۳۷:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۲۳
عنوان کاملا مناسبی به کار برده اید
ناشناس۳۶۰۳۶۷۵۱۶:۵۶:۲۹ ۱۴۰۳/۶/۲۳
وقاحت روسی چی؟ نظری ندارید در مورد اینکه روسیه جزایر ایرانی و کریدور زنگزور رو نشون کرده و هروقت میخواد از ایران باج بزرگی بگیره دست میذاره روی اینها؟ نظرتون چیه آقای مشفق؟
مرتضی۳۶۰۳۶۸۶۱۷:۰۷:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۲۳
سیاست ایران مقابل غرب کاملا اشتباه اول که فراتراز برجام به بازرسان اجازه دادن ولی شفاف سازی و همکاری کردن و این باعث توقع زاده طلبی اوناشد. بعدهم اینا تحریمشان کم نشدهیچ مضاعف هم شد .
ناشناس۳۶۰۳۷۴۱۱۸:۱۷:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۲۳
بسمه تعالی.این دولتهای وقیح و پرمدعا،دیگر وجهه ای ندارند.جنگ غزه و فلسطین قهرمان، نشان داد که اینها چه جنایتکارانی هستند و اگر نظام مخوف پلیسی و امنیتی در کشورها و دانشگاه های این چند کشور استکباری و استعماری و صهیونیستی حاکم نبود،معلوم نبود در حال حاضر چه وضعیتی در داخل کشورشان می‌داشتند.شما بزودی خواهیددید،کشورها چگونه به سمت اتحادیه بریکس و شانگهای گرایش پیدا کنند.کشورهای جهان از این نظام ظلم و ستم و تبعیض و سلطه طلب خسته شده اند.دبیر کل سازمان ملل هم معذورات سیاسی دارد و الا با زبان بی زبانی،فریاد میزند،این رژیم خبیث صهیونیستی اسرائیل که نماد این دولتهای وقیح و پررو هست،حتی رعایت ادب و دیپلماسی را نمیکند و در تریبون سازمان ملل میگوید،این فرزند نامشروع شما مستکبرین، جواب دبیرکل سازمان مللی که خودتان درست کرده اید،نمیدهد.ان‌شاءالله بزودی نصرت الهی به یاری مؤمنان خواهد آمد و شکست و خفت و خواری و ذلت و عذاب الهی را بر آنها فرود خواهدکرد.ان‌شاءالله
ناشناس۳۶۰۳۸۳۴۲۰:۱۰:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۲۳
مگر شما اطلاع ندارید که اینها همان تبهکاران کراواتی هستند؟؟!!
ناشناس۳۶۰۳۸۴۸۲۰:۲۸:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۲۳
سلام میشه این اروپایی ها رو آدم حساب نکنید مثلا میخوان چه غلطی بکنند از حکومت تقاضا دارم به اینا حالی کنند که برای ما عددی نیستند که راه به راه دارند ما رو تهدید می‌کنند لطفا وزارت خارجه برخورد کند
مسعود۳۶۰۳۸۴۹۲۰:۳۱:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
مثلا ایران با روسیه اصلا قطع رابطه کنه اروپا وامریکا با ایران دوست میشوند نه اصلا انها دشمن ایران وملت ایرانند وهیچوقت نفروختن موشک به روسیه جلو تحریم را نمیگیرد وبهانه برای تحریم جدید میسازند وایران هم هر چه سریعتر غنی سازیش را بالاتر ببره تاکی خودمون گول بزنیم وتسلیحات هم به هرکی دوست داری بفروشید
ناشناس۳۶۰۳۸۶۹۲۱:۰۲:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۲۳
بهتر بنویسی وقاحت روسی ! اوکراین که داره از خاک خودش دفاع می‌کنه . پوتین نقش صدام رو داره
رسول۳۶۰۳۸۸۷۲۱:۳۳:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۲۳
ساعت خواب......بعد این همه سال و اخطارهای امام راحل و حضرت اقا..... تازه فهمیدید رژیم‌های غربی چگونه موجوداتی هستند....
ناشناس۳۶۰۳۹۸۴۲۳:۴۲:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۲۳
وقاحت غربي ها ! ---------------------- وقاحت ؟ در قاموس « سياست » چنين واژه اي وجود ندارد ! سياست ،چيزي را به عنوان وقاحت نمي شناسد ؟ صداقت ؟ .اين چنين مفهومي هم در قاموس سياست وجود ندارد ! كاملا بي معني است ! يكرنگي ؟ در مورد اين واژه هم در قاموس سياست » واژه اي است نا آشنا ! ! ... ببخشيد برادر ! اينها را ول كن ! ... حرف از منافع ملي بزن ! اين عبارت « منافع ملي » تقريباً در بيشتر ممالك عين وتمام « سياست » است ! ... وقاحت ؟ ... صداقت ؟ ... يكرنگي ؟ . با عرض معذرت « سياست »در مورد اين مفاهيم هيچ حضور ذهني ندارد !
ناشناس۳۶۰۴۱۶۹۰۸:۵۹:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۲۴
وقاحت و بی شرمی در سیاست ورزی تنها کلمات درخور و شایسته برای این سیاست مداران غربی عقب مانده است ...
ناشناس۳۶۰۴۲۸۰۱۱:۱۰:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اگر خوب واقعیات و ریزه کاریها موشکافی شود انوقت مشخص خواهد شد روسیه هم وقیح است.
ناشناس۳۶۰۴۳۱۷۱۱:۴۳:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
غربگدایی سرطان عصر حاضره
مهر آب۳۶۰۴۳۶۴۱۲:۲۷:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۲۴
بزرگان فدائیان .نور چشمان. امید جهان و اسلام. به لطف خداوند. زیر سایه آقام امام زمان.(ص)و مقام معظم رهبری وهمت جوانان وامیران کشورم...با همین فرمان به جلو.....چرا که آمریکا وغرب چشم بزرگی و دیدن قدرت ایران عزیز را واقعآ ندارند...حاضر هستند کور باشند ولی ایران و ذلیل وملتش را بدتر ببینند...کور شود؟ دشمت ایران وایرانی عزیزم...××××÷÷+++++++
علی۳۶۰۴۴۵۳۱۳:۴۳:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۲۴
به نظرم اروپایی ها نمی خواهند قدرت نو ظهور ایران را به رسمیت بشناسند این تحرکات ضمن تلاش های آخر که شاید تیری در تاریکی به هدف نشیند و مانع گسترش قدرت منطقه ای و جهانی ایران شود عمل میکنند اگر مقاومت به همراه حفظ قدرت و خلق نقاط قوت جدید (از هر منظر نه فقط نظامی) باشیم بزودی تسلیم خواهند شد و برای گرفتن سهم خود به سمت ایران خواهند آمد.
ناشناس۳۶۰۴۴۶۷۱۳:۵۷:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
وقتی مسیولین و دولتمردان از زمان هاشمی تا حالا برای منافع مالی و شخصی خود حاضر به فدا کردن امنیت ملی و دست آوردها جوانان میدانی ما بوده و هستند و قرارداد های ترکمنچایی مثل برجام را امضا می کنند ما را خاکستر نشین می کنند و بدتر از آنها ما مردم هستیم که انتخاب بد می کنیم چه انتظاری از غربی ها داریم
علی۳۶۰۵۸۵۷۱۰:۲۲:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۲۶
سابقه نشون میده هرچی تا الان گفتن درست بوده . احتمالا ارسال موشک هم درسته
علیجانی۳۶۰۵۹۶۲۱۳:۱۸:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۲۶
نکته اصلی، وقاحت ذاتی و نهادینه‌شده غربی‌ها در مواجهه با ایران علی‌رغم رویکرد مسالمت‌آمیز و همکاری‌های گسترده در سطوح مختلف است غرب شر مطلقه محض رضای خدا باور کنید
علی۳۶۰۶۴۲۷۰۹:۳۲:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۲۷
وای چقد خنده دارید . مثلا رسانه هستید یه نظر یکم زاویه دار رو بر نمیتابیدو منتشر نمیکنید. بعد از 5 سال با سرچ گوگل اومدم . 10000 برابر بی بی سی و بقیه از شما بهترن

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  2. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  3. پرخاش با چشمان بسته!

  4. وقاحت غربی!

  5. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  6.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

  7. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  8. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  9. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  10. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  11. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  12. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  13. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  14. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  16. زنگِ زور!

  17. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  18. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  19. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  20. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  21. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

  22. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  23. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  24. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  25. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

پربحث‌های هفته

  1. پرخاش با چشمان بسته!

  2. وقاحت غربی!

  3. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  4. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  5. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  6. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  7. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  9. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  10. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  11. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  12. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  13. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  14. هشدار عارف نسبت به خطر پیری افراطی در بدنه مدیریتی کشور

  15. ماه شومی که پهلوی ها برای ایرانیان رقم زدند

  16. واکنش دادستان کل کشور به برخورد فیزیکی با بدحجابان/ پزشکیان وام‌دار اصلاح‌طلبان است؟/ یک یادآوری مهم به همتی

  17. سرلشکر سلامی: اسرائیل به زودی طعم انتقام را خواهد چشید

  18. اگر فتنه‌گران در وفاق ملی حضور یابند، باز هم فتنه به پا می‌کنند

  19. همچنان به صورت غیررسمی به وزارت امور خارجه کمک می‌کنم

  20. رسایی: صداوسیما مجری پاسخگو به هتاکی شبکه آذربایجان را برگرداند

  21.  گزارش میدانی از کریدور ارس؛ گذرگاه ایرانی برای قفقاز جنوبی

  22. مطهری: با پیشنهاد پزشکیان، اثری از اسراییل نخواهد بود

  23. پزشکیان یک‌شنبه عازم نیویورک می‌شود

  24. ممنوعیت عزل و نصب مدیران شرکت‌های تابعه صندوق‌های بازنشستگی تا اطلاع ثانوی

  25. حزب‌الله: اسرائیل مسئول انفجارهای لبنان است/ دشمن را قصاص خواهیم کرد

آخرین عناوین