آهنگ انتقام در ارکستر مقاومت

بیژن ایرانی، گروه جهان الف،   4030711146 ۰ نظر، ۱۵ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

«در جریان عملیات وعده صادق ۲، محور مقاومت دقیقا شبیه به یک گروه ارکستر هماهنگ بود و دشمن را زیر حمله برق آسای ضربات خود گرفت.»

شامگاه سه شنبه 10 مهرماه، اراضی اشغالی با سیلی از موشک های بالستیک ایرانی هدف قرار گرفت. ایران در خونخواهی از اقدام جنایتکارانه چند وقت قبل رژیم اشغالگر قدس در به شهادت رساندن "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و البته دیگر تحرکات تروریستی صهیونیست ها در روزهای اخیر نظیر ترور شهید سید حسن نصرالله و شهید عباس نیلفروشان، با 200 موشک بالستیک پیشرفته، سایت های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد. رویدادی که با بازتاب های بین المللی گسترده ای مواجه شد و ایران تاکید کرده هرگونه ماجراجویی جدید اشغالگران اسرائیل با واکنشی به مراتب سخت تر و شدیدتر رو به رو خواهد شد و ایران آمادگی های لازم را نیز در این رابطه ایجاد کرده است.

با این همه، در بحبوحه عملیات موشکی اخیر ایران در فلسطین اشغالی با عنوان وعده صادق 2، شاهد وقوع دو تحول معنادار بودیم که در نوع خود حائز اهمیت هستند. 

اول اینکه در جریان حمله موشکی ایران، به عینه می شد هماهنگی کامل جبهه مقاومت را با یکدیگر مشاهده کرد. در این راستا، ابتدا شاهد وقوع یک عملیات استشهادی از سوی نیروهای مقاومت فلسطینی در تل آویو و به هلاکت رسیدن دست کم 8 صهیونیست و زخمی شده چندین تن دیگر بودیم. این واقعه توجهات زیادی را در فلسطین اشغالی به خود جلب کرد. تنها اندکی بعد، حزب الله لبنان با سیلی از راکت ها، فلسطین اشغالی را زیر آتش گرفت و سپس، ایران ابتدا یک عملیات سایبری موثر را علیه سامانه های پدافندی رژیم صهیونیستی انجام داد و پس از آن، موشک های بالستیک ایرانی سایت های نظامی و امنیتی صهیونیست ها را شخم زدند. 

در عین حال، پس از پایان عملیات ایران نیز، انصاراالله یمن و گروه های مقاومت عراقی، با موشک و پهپاد، به شهرهای مختلف اراضی اشغالی حمله کردند. در بحبوحه عملیات وعده صادق 2، ایران تانک های صهیونیست ها در محور نتساریم را هدف قرار داد. اقدامی که حمایت صریح و آشکار ایران از ملت و مقاومت غزه بود و در عین حال، مقاومت عراق نیز به صراحت هشدار داد که هر اقدامی از سوی آمریکایی ها با استفاده از خاک عراق علیه ایران، منجر به حمله گسترده به کلیه پایگاه های آمریکایی در این کشور خواهد شد. البته که عراقی ها نسبت به استفاده از حریم هوایی کشورشان جهت انجام حمله به ایران نیز هشدار داده اند. 

از این رو، در جریان اجرای عملیات وعده صادق 2، محور مقاومت دقیقا شبیه به یک گروه ارکستر هماهنگ بود و دشمن را زیر حمله برق آسای ضربات خود گرفت.

نکته دوم اینکه از زمان آغاز عملیات وعده صادق 2 شاهد بودیم که رسانه های کشورمان، مرجعیت رسانه ای را در رابطه با رویداد مذکور به دست گرفتند و دیدیم که تحولات مرتبط، لحظه به لحظه از سوی رسانه های کشورمان بازتاب پیدا می کردند. عرصه مرجعیت رسانه ای و برخورداری از صدای مستقل رسانه ای در بحبوحه عملیات هایی نظیر وعده صادق، از جمله مسائل مهمی است که می تواند از منظر راهبردی نیز برای کشورمان دستاوردهای قابل توجهی را به دنبال داشته باشد. 

به بیان ساده تر، رسانه ها در جهان کنونی خود بخشی از اتاق فکر و اجرای عملیات نظامی هستند. موضوعی که نمود عینی و فعال خود را در بحبوحه اجرای عملیات وعده صادق 2 به نمایش گذاشت و یک امتیاز مثبت برای کشورمان در مدیریت صحنه نبرد بود.