انتقادات قائم‌پناه از فرایند گزینش/ ارزیابی سردار فدوی از هماهنگی میدان و دیپلماسی

  4030724102 ۳ نظر، ۲ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقادات قائم‌پناه از فرایند گزینش/ ارزیابی سردار فدوی از هماهنگی میدان و دیپلماسی

ارزیابی سردار فدوی از هماهنگی میدان و دیپلماسی

به گزارش ایرنا، سردار دریادار «علی فدوی» روز سه شنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر سردار شهید نیلفروشان با بیان این که اصلی‌ترین مشخصه یک مسلمان، شیعه، رزمنده مقاومت، پاسدار و بسیجی «ایمان به وعده الهی» است، افزود: شهادت آرزوی رزمندگان است. کسانی که ۴۰ سال در این راه قدم برداشتند، شهادت اصلی‌ترین آرزوی آن‌هاست و آن‌هایی که باقی می‌مانند، شهادت را نقطه پیروزی خود می‌دانند؛ به همین جهت زمانی که سید حسن نصرالله و فرماندهان به شهادت رسیدند، خبیثان احمق عالم تصور کردند که حزب‌الله تمام شده است؛ اما امروز می‌بینند که حزب‌الله قوی‌تر از گذشته عملیات‌های مؤثرتری انجام می‌دهد و ضربات جبران‌ناپذیری به صهیونیست‌ها وارد می‌کند.

سردار فدوی همچنین در واکنش به تهدیدات دشمنان اظهار داشت: تهدیدات خبیثان عالم از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تا به امروز بوده و آن‌ها همواره برای به شکست کشاندن این انقلاب تلاش کرده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه میدان و دیپلماسی هماهنگ‌تر و مستحکم‌تر شده‌اند، گفت: انقلاب اسلامی هر سال قوی‌تر و دشمنان ضعیف‌تر شده‌اند.

دریادار فدوی با تأکید بر اینکه پیروزی از آنِ حزب خدا و شکست از آنِ حزب شیطان است، افزود: امروز جبهه مقاومت در کل منطقه توسعه پیدا کرده است و عراق، سوریه، فلسطین و یمن به عنوان ید واحده عمل می‌کنند و با سرعت در حال پیشروی هستند.

روزنامه ایران درباره این موضوع نوشت: «بیگانه، چه بسا گمان می‌کرد با روی کارآمدن پزشکیان، شاهد چندصدایی در ایران باشد. این چندصدایی که اغلب به معنای نبود یک رویکرد واحد در مقابل بیگانه بود، پیش‌تر در ایران دیده شده بود و هزینه‌هایی را به کشور بار کرده بود. اما پزشکیان درست از همان ابتدای کار دولتش و درحالی که انتظارها متوجه بروز نوعی ناپختگی بود، پختگی و درایت را از خود به نمایش گذاشت.

حرکت در چهارچوب سیاست‌های کلی، اعم از سیاست‌های بخش دفاعی، یا خارجی و تلاش برای حل اختلاف نظرها در جلسات و جلوگیری از عیان شدن اختلافات در عرصه عمومی، عواملی بود که به تثبیت این وضعیت کمک کرد. پس از ضربه‌هایی که صهیونیست‌ها با جنایت‌های خود وارد کردند، اما هیچ کس جز یک صدای واحد از جمهوری اسلامی ایران نشنید.

ایرانیان و جهان، شاهد نوعی تقسیم کار میان ارکان کشوری و لشکری، در چهارچوب قانون اساسی بودند. این تقسیم کار، هم درایت‌ها را بالا برد و هم صلایت و استواری ساختاری جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت. جمهوری اسلامی به مثابه ساختاری که با تکانه‌های بیرونی به لرزش درنمی‌آید. همه اینها محصول این حقیقت است که از ایران یک صدا شنیده می‌شود.»

***

انتقادات قائم‌پناه از فرایند گزینش

به گزارش ایسنا، محمدجعفر قائم‌پناه، معاون اجرایی رئیس جمهور و مسئول اداره امور گزینش کشور در نشست خبری با محوریت موضوع گزینش، اظهار کرد: این روزها ما شاید بیش از روزی هزار یا گاهی حدود ۵۰۰ پیامک از قشرهای مختلف دریافت می‌کنیم که چرا ما گزینش نشده‌ایم. آنان جوانان کشور هستند و تحصیل کردند اما گزینش نشدند.

مسئول اداره گزینش کشور با یادآوری دیدگاه‌های رهبری انقلاب در زمینه کیفیت گزینش‌گری، اظهار کرد: رهبری انقلاب اسلامی بر رعایت اصل شایسته‌سالاری و توانمندی افراد و روزآمدسازی در امر گزینش تاکید دارند و این در حالی است که خلاف این عمل شده و آن اقدام خلاف به ناحق به رهبری نسبت داده شده است.

مسئول اداره گزینش کشور تصریح کرد: بیانات رهبری انقلاب در خلاء مطرح نشده است و حتماً گزارشی به دست ایشان رسیده که در پی آن تاکید کرده‌اند گزینش‌ها روزآمدسازی شود.

قائم‌پناه یادآور شد: برای آموزگاری در ۱۴۰۳ در استخدام آموزش و پرورش ۶۳۶ هزار نفر شرکت کردند. ظرفیت برای جذب ۲۸ هزار نفر بوده است اما ۷۲ هزار نفر از این میان به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند. در مرحله اول ۲۱ هزار نفر از این میان تأیید و بیش از ۴ هزار نفر رد می‌شوند که عدد قابل‌توجهی است.

مسئول اداره گزینش کشور تأکید کرد: ۶۰ درصد امتیاز کسانی که در این میان تایید شده‌اند از مصاحبه است و مابقی آن امتیاز علمی است در حالی که باید نسبت، عکس این باشد.

قائم‌پناه گفت: دولت آقای پزشکیان درصدد این است هم مشکل آموزش و پرورش را در این زمینه حل کند و هم یک تجدیدنظر جدی در زمینه گزینش داشته باشد. این به معنای اینکه خدای نکرده ما از افراد ضدانقلاب کسانی را استخدام کنیم نیست، بلکه از همین مردم خوب و جوانان تحصیل‌کرده کشور خود استفاده می‌کنیم.

***

 موضع دولت درباره فیلترینگ

به گزارش ایسنا، فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت در نشست خبری درباره موضع دولت در خصوص رفع فیلترینگ بیان کرد: موضع دولت همان موضع رئیس جمهور است و شفاف است که فیلترینگ مضرات زیادی ایجاد کرده و حفره های امنیتی ایجاد می کند و همچنین دسترسی به محتوای نامناسب ایجاد می کند. در چارچوب منافع ملی و کار کارشناسی در حال انجام است. فیلترینگ به اهداف خود نرسیده است و این موضوع در حال بررسی است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که قانون حجاب و عفاف توسط رئیس جمهور ابلاغ خواد شد؟ گفت: رویکرد رئیس جمهور راجع به حجاب مشخص است که موضوعات فرهنگی را نمی توان با زور جا انداخت. جنس این مسائل از باور است و باور را با زور نمی توان دنبال کرد. این دولت، دولت وفاق ملی است و می خواهد موضوعات را با رویکرد همدلانه حل کند. از سویی قانون باید مصالح کشور را داشته باشد و پشتوانه اجرایی داشته باشد. ما دنبال کار کارشناسی دقیق هستیم که قانون مصالح کشور را داشته باشد. معتقدیم که کار فرهنگی را با باید و کار سلبی نمی توان دنبال کرد.

وی درباره انتقادات به انتصاب استانداران یزد و فارس، گفت: نگرانی ها در این زمینه محترم است. کارگروه هایی برای انتخاب استاندار تشکیل شد که شامل فعالان سیاسی، اجتماعی و افراد محلی و بخش خصوصی است و گزینه‌های منتخب پیشنهاد می شود که آنها بررسی می شوند. این نگرانی ها ناشی از دغدغه مندی مردم است و باید پاسخ درستی داد. باید افراد را بر اساس عملکرد آنها ارزیابی کنیم که الان ارزیابی استانداران زود است. تعداد زیادی از استانداران انتخاب شده مورد استقبال قرار گرفته اند. به رای هیات وزیران به استانداران اعتماد کرده و بعد از عملکرد، آنها را قضاوت کنیم.

***

حضور سردار قاآنی در دو مراسم رسمی / پایان جنگ روانی اسرائیل

به گزارش ایسنا، شامگاه دوشنبه؛ 23 مهر؛  پیکر «شهید عباس نیلفروشان» که همراه «شهید سیدحسن نصرالله» توسط رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت به شهادت رسیده بود، وارد کشور شد.

«سردار قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مراسم استقبال از پیکر شهید نیلفروشان در فرودگاه مهرآباد حضور داشت.

رسانه‌های اسرائیلی، آمریکایی و برخی رسانه‌های منطقه‌ای در چند روز گذشته شایعه کرده بودند که سردار قاآنی در بیروت شهید یا مجروح شده است و برخی رسانه‌ها حتی اعلام کرده بودند سردار قاآنی دستگیر و بازجویی شده است.

همچنین سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم تشییع پیکر پاک شهید نیلفروشان که صبح سه شنبه در میدان امام حسین تهران برگزار شد نیز حضور به رسانید.

***

کنایه روزنامه فرهیختگان به ادعای صداوسیما درباره مخاطب 70درصدی

فرهیختگان نوشت: « رسانه باید بتواند در نظام محاسباتی و ادراکی مخاطب تغییرات تدریجی و ماندگار ایجاد کند‌؛ اما پروپاگاندا هدفش تثبیت و تقویت موضع مخاطب در همان نقطه‌ای است که قرار دارد. اثر رسانه عمیق است و تأثیر پروپاگاندا سطحی؛ رسانه نیاز به کار استدلالی و دراز‌مدت دارد؛ اما کار پروپاگاندا با تولیدات پرحجم و تهییجی راه می‌افتد. مخاطب رسانه عموماً نخبگانی‌تر است و مشتری پروپاگاندا عمومی‌تر و توده‌ای‌تر. رسانه در دراز‌مدت برای صاحبانش تولید فرصت و قدرت می‌کند؛ اما پروپاگاندا ابزار مصرف قدرت است.

قاعده بر این است که در شرایط بحران و شبه جنگ، مجموعه‌هایی که در طول زمان کار رسانه‌ای کرده‌اند با شیب ملایمی به نفع ذی‌نفعان اقتصادی و سیاسی خود پروپاگاندا می‌کنند، یعنی بحران و شبه بحران از جمله نقاط عطفی است که رسانه دست در جیب خود می‌کند و از اعتبار خود برای عبور ذی‌نفعان از بحران هزینه می‌کند. البته در این شیب ملایم چرخاندن فرمان خود آداب و اصولی دارد.  حال این وسط تکلیف مجموعه‌هایی که در شرایط قبل از بحران پروپاگاندا محور بوده‌اند، تقریباً مشخص است.

وقتی اعتباری در جیب نداریم، هزینه‌کردن بی‌معنا می‌شود. موضوع این یادداشت کوتاه، آسیب‌شناسی رسانه‌های داخلی به‌خصوص رسانه ملی نیست؛ اخیرا یکی از مدیران این دستگاه معظم گفته است مخاطب ما بیش از 70 درصد است.

ما این گزاره را هم به‌حساب همان پروپاگاندا در شبه‌جنگ می‌گذاریم و فقط امیدواریم دوستان مثل ماجرای جناب نصرالدین این‌قدر محکم این گزاره را نگویند که خودشان هم باورشان بشود و در صف آش خیالی بایستند. عدد مخاطب امروز هرچه باشد ریشه‌اش در نسبت رعایت رسانه‌بودن و ابزار پروپاگاندا‌بودن است و خب وضعیت تقریباً روشن است.»

***

سیاست ایران در قبال تنش با اسرائیل چه تغییری کرده است؟ 

ایران به موازات اعلام آمادگی در میدان جنگ نظامی با اسرائیل، دور تازه‌ای از رایزنی‌های دیپلماتیک را در پایتخت‌های عربی به جریان انداخته و از رهاورد پیام صریح خود به منطقه و بازیگران جامعه بین‌الملل این واقعیت را یادآور شده که هزینه‌های هر حمله احتمالی از سوی تل‌آویو به ایران منحصر نخواهد ماند.

رحمان قهرمان‌پور، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره این موضوع به ایران گفت: «ایران برای دستیابی به آتش‌بس، مدت‌هاست که عزم خود را جزم کرده است. در شرایطی که سیاست اسرائیل افزایش تنش برای کنترل تنش است، ایران سیاست قبلی خود را به نوعی تغییر می‌‌دهد. سیاست قبلی ما این بود که تنش را بالا نبرده و از طریق کنترل تنش بتوانیم شرایط را به سمت آتش بس ببریم.

ولی به نظر می‌‌رسد ایران با اظهارات عراقچی، آماده است که سیاست افزایش تنش برای کاهش تنش را در پیش بگیرد. در همین راستا هم به کشورهای منطقه پیام می‌‌دهد که آسمان خود را در اختیار اسرائیل قرار ندهند. به نظر می‌‌آید که ایران پیام‌های دیگری هم داده باشد، آمادگی برای کمک به آتش‌بس در غزه و لبنان از طریق مصر، قطر، عربستان، امارات و...»

***

آیا استعفای حسین‌زاده مجدد در مجلس بررسی می‌شود؟

به گزارش فارس، شهرام دبیری معاون امور مجلس رئیس جمهور درباره موضوع استعفای حسین زاده نماينده مجلس، در جمع خبرنگاران گفت که نمایندگان مجلس نامه‌ای نوشتند خطاب به ریاست محترم مجلس و یک تعداد قابل توجهی امضا کرده و درخواست کردند مجددا این موضوع استعفای ایشان (حسین زاده) در مجلس مطرح بشود.

وی بیان کرد که چون از نظر قانونی هم منعی وجود ندارد برای اینکه این موضوع دوباره مطرح بشود، چون طرح و لایحه نیست، فکر می‌کنم انشاالله در دستور کار مجلس قرار بگیرد و مجددا رای گیری بشود. اگر استعفای ایشان مورد قبول واقع نشود حتما فرد جدیدی معرفی می‌شود.

حجت‌الاسلام سلیمی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس درباره مطرح‌شدن مجدد استعفای معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، گفت: برای بررسی مجدد استعفای آقای حسین‌زاده، رئیس‌جمهور مجدد باید درخواست استعفا را به مجلس بفرستد و تاکنون چنین نامه‌ای به مجلس داده نشده است.

وی ادامه داد: از نظر قانونی نیز مشکلی وجود ندارد. اگر درخواستی از سوی دولت برای مطرح‌شدن استعفا مطرح شود در صحن علنی طبق روال و قانون مجدداً مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی تأکید کرد: بررسی استعفا حتماً باید در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شود و باید از طرف نمایندگان پذیرفته شود.

***

کیفرخواست پرونده چای دبش صادر شد

«صالحی» دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست پرونده چای دبش در ۶۱۳ صفحه و ارسال آن به دادگاه خبر داد.

وی در این زمینه گفت: در پرونده چای دبش تاکنون برای ۶۳ نفر کیفرخواست صادر شده که بعضی از این افراد کارمند بانک، بعضی کارمند وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و سازمان توسعه و تجارت و تعدادی نیز از مدیران و عوامل گروه دبش و شرکت‌های وابسته به آن هستند.

صالحی با بیان اینکه در این پرونده که از اواخر سال ۱۴۰۱ تشکیل شده، از ۳۳ کارشناس در رشته‌های مختلف استفاده شده است، گفت: به لحاظ وسعت و پیچیدگی موضوعات در این پرونده، تحقیقات مفصل و دقیقی با مشورت‌های صاحب‌نظران حقوقی صورت گرفته است.

دادستان تهران با بیان اینکه پرونده چای دبش با ضمائم آن دارای ۳۵۰ جلد و ۷۰ هزار صفحه است، گفت: اتهامات متهمین اصلی این پرونده، اخلال کلان و عمده در نظام اقتصادی و ارزی کشور، معاونت در این اتهام، تحصیل مال نامشروع و همچنین پرداخت و اخذ رشوه است.

صالحی ادامه داد: در پرونده مذکور، علاوه بر مسائل و تخلفات ارزی گروه دبش، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی بدون ضوابط و مقررات در اختیار این گروه گذاشته شده که ۹ هزار میلیارد تومان آن معوق شده است.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: تاکنون اموالی که از متهم اصلی این پرونده شناسایی و توقیف شده، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است.


 

دیدگاه کاربران

mostafa.kamali95@yahoo.com۳۶۳۰۹۷۷۲۱:۴۳:۱۱ ۱۴۰۳/۷/۲۴
چرا با توجه به قرار گرفتن ۳۰ هزار میلیارد تسهیلات غیر قانونی به چای دبش ... نمایندگان مجلس تفحصی جامع از عملکرد بانک مرکزی و شبکه بانکی از حد اقل ۲۰ سال گذشته تا حال انجام نمی دهند
ناشناس۳۶۳۰۹۸۵۲۱:۴۸:۱۱ ۱۴۰۳/۷/۲۴
برای تصویب لایحه عفاف و حجاب زمان زیادی مصروف شد و تعلل بسیاری صورت گرفت
ناشناس۳۶۳۱۰۰۳۲۱:۵۹:۰۹ ۱۴۰۳/۷/۲۴
در تعلل انتقام ترور هنیه مشخص هست...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

  1. در فضیلت «نصیری» نشدن!

  2. افشاگری بزرگ درباره قدرت نظامی ایران/ آنچه تا حالا دیده اید نوک کوه یخ بوده است! / سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم!

  3. سکانداری تورم

  4. واکنش مدیران صداوسیما به نظرسنجی پُرحاشیه ادامه دارد

  5. واکنش آموزش و پرورش به خبر مادری که در ازای هزینه ثبت‌نام فرزندش مجبور به نظافت مدرسه شد

  6. پروازها به مقاصد اروپایی باطل شد

  7. گفتگو با دانشجوی جنجالی که از پزشکیان وقت سخنرانی گرفت | دنبال پست گرفتن نیستم

  8. تصویر دیده نشده از پزشکیان در پرونده‌های ساواک

  9. سردار فدوی: اراده کنیم کل صهیونیست‌ها را از بین می بریم

  10. مزدا ۳ با چهره‌ای متفاوت در ایران

  11. اظهارات جدید ترامپ درباره سردار سلیمانی/ او قصد نابودی ارتش آمریکا را داشت

  12. نجاتِ جانِ زن جوان در "پارکِ مللِ ساری" توسطِ پلیس

  13. حمله یک بیمار با چاقو به دندانپزشک در مطب

  14. واشنگتن‌پست: نتانیاهو قصد حمله به اهداف نظامی ایران را دارد

  15. حضور سردار قاآنی در مراسم استقبال از پیکر شهید نیلفروشان

پربحث‌های هفته

  1. FATF به سرنوشت برجام دچار نشود!

  2. در فضیلت «نصیری» نشدن!

  3. بازنگری در دکترین نظامی ایران؟

  4. نتانیاهو، معمار شکست های پی در پی 

  5. افشاگری بزرگ درباره قدرت نظامی ایران/ آنچه تا حالا دیده اید نوک کوه یخ بوده است! / سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم!

  6. گرانی را فراموش کنید؛ فقط فیلترینگ !

  7. زبان فارسی،ذهن عبری!

  8. پزشکیان: به پرونده حمله به سفارت آذربایجان رسیدگی خواهیم کرد

  9. سکانداری تورم

  10. موساد برای آتش‌بس در لبنان شرط گذاشت

  11. چرا آمریکا این دفاع ضدموشکی را به اسراییل داد

  12. چرا بایدن از ماجراجویی صهیونیست‌ها علیه ایران نگران است؟!

  13. یک پرسش ساده از وزیر محترم بهداشت

  14. نکته ای قابل‌تامل درباره اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران

  15. صحبت های جنجالی بیژن عبدالکریمی درباره گشت ارشاد !

  16. کیهان: چرا اصرار دارند که کشور، عبرت‌های FATF را از نو تجربه کند؟

  17. چرا می خواهند ایران را در طوفان‌الاقصی شریک کنند؟!

  18. پرده‌برداری مشاور فرمانده سپاه از یک اتفاق ویژه در حمله موشکی ایران

  19. سالگرد طوفانی که اسراییل را در نوردید

  20. توزیع شناسنامه الکترونیک افغان‌ها در ایران آغاز می‌شود

  21. دادگستری اصفهان: اتهام زن و شوهر اصفهانی به نگهداری گربه محدود نمی‌شود

  22. دشمن دیرینه ایرانیان

  23. واکنش مدیران صداوسیما به نظرسنجی پُرحاشیه ادامه دارد

  24. انتقاد تند روزنامه جمهوری اسلامی به سید حسن خمینی

  25. یک هشدار قابل‌تامل در مورد لبنان

پربحث‌های هفته

  1. در فضیلت «نصیری» نشدن!

  2. بازنگری در دکترین نظامی ایران؟

  3. نتانیاهو، معمار شکست های پی در پی 

  4. افشاگری بزرگ درباره قدرت نظامی ایران/ آنچه تا حالا دیده اید نوک کوه یخ بوده است! / سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم!

  5. زبان فارسی،ذهن عبری!

  6. پزشکیان: به پرونده حمله به سفارت آذربایجان رسیدگی خواهیم کرد

  7. موساد برای آتش‌بس در لبنان شرط گذاشت

  8. کیهان: چرا اصرار دارند که کشور، عبرت‌های FATF را از نو تجربه کند؟

  9. پرده‌برداری مشاور فرمانده سپاه از یک اتفاق ویژه در حمله موشکی ایران

  10. دشمن دیرینه ایرانیان

  11. انتقاد تند روزنامه جمهوری اسلامی به سید حسن خمینی

  12. انتقاد رسایی از تابعیت فرزندان ظریف و انتصاب او در دولت

  13. روایت باهنر از توصیه به قالیباف درباره کابینه پزشکیان/ نظر ابطحی درباره سفر قالیباف به بیروت

  14. هشدار جدی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس

  15. هشدار رسایی به پزشکیان درباره ظریف/ نامه مهم نمایندگان مجلس به شورای‌عالی امنیت‌ملی/ خبرهای خوب وزیر ارتباطات درباره رفع فیلترینگ

  16. توضیح درباره سفر فرزندان قالیباف به بیروت/ روایت عراقچی از توقف مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا

  17. دکترین ضاحیه را بشناسید

  18. آخرین اخبار از وضعیت سردار قاآنی | از شایعه تا واقعیت

  19. روایت مهاجرانی از واکنش رهبر انقلاب به توهین‌های مهدی نصیری علیه او

  20. سردار قاآنی؛ مغز متفکر سپاه یا خلبان جنگنده/ تحصیلات و تخصص های سردار قاآنی

  21. درخواست رندانه اردوغان از روسیه و ایران

  22. وزیر ارتباطات: گشایش در فیلترینگ با نگاه کارشناسی اتفاق می‌افتد

  23. سخنرانی پزشکیان در دانشگاه تهران/ تنش در جلسه با اعتراض برخی دانشجویان/ رئیس‌جمهور: دانشجو که شلوغ نمی‌کند، بگذارید حرفم را بزنم

  24. نظرات برگزیده مخاطبان الف: اسرائیل فقط با حمایت آمریکا قادر با ادامه حیات است/ FATF نباید به مسئله جناحی تبدیل شود

  25. گفتگو با دانشجوی جنجالی که از پزشکیان وقت سخنرانی گرفت | دنبال پست گرفتن نیستم

آخرین عناوین