پاسخ عراقچی به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران/ حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو

  4030728087 ۰ نظر، ۶ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پاسخ عراقچی به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران/ حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو

 

پاسخ عراقچی به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسراییل به ایران

جو بایدن رئیس جمهور امریکا گفت که می داند اسرائیل چگونه و چه زمانی به ایران واکنش خواهد داشت.

به گزارش عصرایران، بایدن این سخنان را در پایان سفر به برلین آلمان و در فرودگاه این شهر در پاسخ به سوالات خبرنگاران مطرح کرد. او از بیان جزئیات بیشتر، خودداری کرد. خبرگزاری فرانسه این خبر را منتشر کرده است.

جو بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید " آیا به خوبی می داند اسرائیل در واکنش به حمله موشکی ایران چه می خواهد بکند و چه زمانی انجام خواهد داد؟ گفت "بله بله".

خبرنگار از جو بایدن پرسید "می شود به ما بگویید؟" . او جواب داد" نه نه".

عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در پیام توییتر به سخنان جو بایدن  هشدار داد.

 عراقچی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس جمهور آمریکا نوشت: «هر که علم و آگاهی از «زمان و چگونگی حمله اسرائیل به ایران» داشته باشد و یا تجهیزات و پشتیبانی برای چنین حماقتی در اختیار قرار داده باشد، منطقا مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی را برعهده خواهد داشت.»

عراقچی: تهدید به بستن تنگه هرمز نکردیم، اگرچه در این زمینه توانمندی بالایی داریم

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با یک رسانه مصری درباره مسائل منطقه‌ای صحبت کرد.

وزیر خارجه ایران درباره اظهارات رسانه‌ای مبنی بر تهدید ایران برای بستن تنگه هرمز گفت: ما تهدیدی به بستن تنگه هرمز نکردیم و با وجود اینکه ایران در این زمینه توانمندی بالایی دارد، اما هیچ‌گاه با پیش‌بینی روابط با کشورهای منطقه به این موضوع اشاره نکرده است و رابطه ما با عربستان سعودی بسیار خوب است و در مسیر توسعه و پیشرفت است.

او اضافه کرد: در واقع، ما خواهان جنگ نیستیم، اما برای همه سناریوهای احتمالی آماده هستیم و اگر اسرائیل به ایران حمله کند. ما آن را به دقت بررسی خواهیم کرد و نحوه پاسخگویی به آن را مشخص خواهیم کرد و اسرائیلی‌ها می توانند اراده ما را آزمایش کنند. ما عجله نداریم و تعلل نمی‌کنیم.

عراقچی درباره راه‌حل ۲ دولتی درباره مناقشه فلسطی-اسرائیل نیز گفت: ما معتقدیم راه حل ۲ کشوری منجر به برقراری صلح پایدار در منطقه نخواهد شد. صلح در منطقه تنها با حل و فصل مسئله فلسطین بر اساس «دموکراسی در سرزمین های فلسطینی» حاصل می شود. 

وزیر خارجه ایران توضیح داد: در چنین دولتی همه مردم بومی فلسطین اعم از مسلمان و مسیحی دوشادوش یهودیان همزیستی می‌کنند و بر اساس همه پرسی، این مردم بومی، سرنوشت و آینده خود را  از طریق صندوق رای دموکراتیک تعیین می‌کنند. اما در نهایت از هر تصمیمی که فلسطینی‌ها به تنهایی اتخاذ کنند، حمایت می‌کنیم و فقط دیدگاه خود را ارائه می‌دهیم.

***

واکنش روزنامه اصلاح‌طلب به بیانیه اتحادیه اروپا درباره جزایر سه‌گانه ایران

هم‌میهن درباره هم‌صدایی اتحادیه اروپا با امارات درباره جزایر سه‌گانه ایران نوشت: «نکته مهم این موضع‌گیری بی‌شخصیتی دیپلماتیک این اتحادیه است. نه به این دلیل که علیه ایران موضع‌گیری کرده است؛ بلکه به این دلیل که چگونه این اتحادیه حقایق بین‌المللی را بازیچه ملاحظات خودش قرار داده است. اگر این جزایر اشغالی است، چرا در پنج‌دهه گذشته نسبتاً به این اشغال خیالی سکوت کرده بودید؟ بعلاوه از کی تا حالا اتحادیه اروپا با اشغال‌گری مخالف شده است؟ این جزایر را از اشغال شما درآوردند، حالا طلبکار شده‌اید؟

همین الان بزرگترین جنایت قرن در همین منطقه در حال تکرار است و علت آن فقط یک چیز و آن هم اشغالگری است، اشغالی که مطابق نص صریح قطعنامه‌های سازمان ملل غیرقانونی است؛ ولی نه‌تنها آن را محکوم نمی‌کنید که از اشغالگر حمایت هم می‌کنید و مردم این مناطق در حال پرداخت هزینه‌های جنایات آلمان هیتلری هستند.

اروپا و مخالفت با اشغالگری؟ البته اگر مصداق درستی بود، استقبال می‌کردیم؛ ولی هنوز اشغال آسیای جنوب شرقی از سوی فرانسه، اشغال تقریباً کل آفریقا از سوی فرانسه، آلمان، بریتانیا، بلژیک، ایتالیا، پرتغال و هلند را کسی فراموش نکرده‌است. حالا شما از اشغال سه جزیره‌ای سخن می‌گویید که در خلیج‌فارس ایران واقع شده‌اند؟ البته همیشه شنیده‌ایم که کشورهایی هستند که سیاست خارجی خود را برای کسب برخی منافع می‌فروشند؛ ولی اینکه اتحادیه اروپا دچار چنین خواری شود، قابل‌انتظار نبود.

این نشانه قدرت اتحادیه اروپا نیست که در برابر جنایات اسرائیل ذلیل و حامی باشد و همزمان مواضع سیاست خارجی خود را به حراج بگذارد. این نشانه ضعف است و نه قدرت. پیش از شکل‌گیری اتحادیه اروپا غیرممکن بود که کشورهای آن اتحادیه چنین مواضع ضدحقایق را اتخاذ کنند. حال چه اتفاقی افتاده است که به‌جای قدرتمندتر شدن ضعیف شده‌اند؟ به حراج گذاشتن اصول سیاست خارجی یکی از علل ناامنی و بی‌ثباتی در جهان است.

دخالت‌های بدون اصول و منفعت‌جویانه در مناقشات جهانی عامل مهمی در بی‌ثباتی سیاسی است. از حدود سال۲۰۱۴ اتحادیه اروپا و ایالات متحده با بی‌مسئولیتی هرچه تمام‌تر در امور داخلی اوکراین دخالت کردند تا سرانجام شعله حساسیت روسیه نسبت به امنیت ملی خود را شعله‌ور کردند و یکی از عوامل برافروختن آتش جنگ اوکراین شدند و حالا با یک جنگ فرسایشی مواجه شده‌اند که معلوم نیست سرنوشت آن چه خواهد شد؟

 این اتحادیه به‌جای حل مسئله اوکراین دوباره دارد مشکلات خود را به جاهای دیگر سرریز می‌کند. دقیقاً همان کاری که پس از جنگ جهانی اول به‌ویژه پس از جنگ جهانی دوم در مورد فلسطین انجام دادند و با انتقال یهودیان به آنجا نطفه بحرانی را کاشتند که معلوم نیست کی به پایان خواهد رسید.»

***

حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو

به گزارش ایسنا، صبح امروز رسانه‌های عبری با اذعان به وارد شدن خسارت به ساختمانی در شهر قیساریه در شمال نتانیا، از سقوط یک پهپاد در این شهر در جنوب حیفا خبر دادند. طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی بر اثر انفجار این پهپاد به ساختمانی در قیساریه خساراتی وارد شد.

این در حالی است که منابعی به شبکه تلویزیونی العربی قطر گزارش دادند: ساختمان مورد هدف در قیساریه محل سکونت شخصی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر است.

یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: دفتر نتانیاهو از افشای محل اختفای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هنگام انفجار پهپاد در قیساریه خودداری کرد.

این روزنامه افزود: یک پهپاد در فاصله ۷۰ کیلومتری لبنان پرواز کرد و مستقیماً به ساختمانی در قیساریه برخورد کرد و ترکش‌های آن نیز به ساختمان مجاور اصابت کرد، در حالی که دفتر نتانیاهو اعلام نکرد که آیا نخست وزیر در محل اقامت خود در منطقه حضور داشته است یا خیر.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، پس از هدف قرار گرفتن خانه نتانیاهو توسط پهپادهایی از لبنان، وضعیت آماده باش و تدابیر امنیتی در خصوص همه شخصیت‌های اصلی در اسرائیل لحاظ شده است.

رادیو ارتش اسرائیل هم به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که سرویس‌های امنیتی ورود پهپاد به قیساریه را یک شکست امنیتی بسیار جدی می‌دانند.

این در حالی است که شبکه ۱۲ عبری به نقل از یک منبع در دفتر نخست وزیری گزارش داد: نتانیاهو و همسرش صبح امروز در خانه خود در قیساریه نبودند.

 ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد سه پهپاد از لبنان را شناسایی کرده، که یکی از آنها به ساختمانی در قیساریه برخورد کرده است.

***

چرا سخن قالیباف درباره لبنان درست است؟

عصرایران نوشت: «آنچه از آقای قالیباف در گفت‌و‌گو با فیگارو نقل شده به لحاظ منطق سخنی کاملا درست است ولو به این شکل بیان نشده باشد چرا که در میان کشورهای غربی هیچ یک به اندازۀ فرانسه نگران و دل‌مشغول لبنان نیست. نه به خاطر جنبه‌های انسانی که شوربختانه دنیای غرب در یک سال اخیر از این حیث مردود شده بلکه به این خاطر که فرانسه در لبنان نفوذ دارد و مشخصا نسبت به مسیحیان آن احساس تغلق خاطر دارد.

جمله ای که فیگارو از رییس مجلس نقل یا به او نسبت داده و المیادین آن را دقیق ندانسته این است که ایران آمادۀ گفت‌و‌گو با فرانسه دربارۀ قطعنامه 1701 است. نگفته حزب‌الله تحت هیچ شرایطی سلاح را زمین نمی‌گذارد بلکه گفته هر چه را که دولت لبنان و مقاومت برای حصول آتش‌بس تأیید کنند قبول داریم و وقتی پرسیده شده برای گفت‌و‌گو با فرانسه آمادگی دارید او استقبال کرده است.

حالا در این وسط آقای نجیب میقاتی نخست‌وزیر [موقت] لبنان گفته این اظهار نظر مداخله در امور لبنان است! ...آخر آقای میقاتی! قربانت بروم لبنان مگر اصلا دولت درست و درمانی دارد که این سخنان را مداخله می‌دانید؟!

اسراییل آمده چند بار بمباران کرده و بیروت را شخم زده و چند هزار نفر را کشته و دست‌تان به هیچ‌جا بند نیست و رییس جمهور هم ندارید آن وقت به رییس مجلس ایران انتقاد می‌کنید که چرا برای گفت‌و‌گو با فرانسه برای آتش‌بس آماده است؟!

پس با کی مذاکره کنند؟ با اسراییل یا آمریکا؟ معلوم است که فرانسه می‌تواند کمک کند و دولت لبنان مگر بدون جلب حمایت حزب‌الله و بالاتر از آن ایران می‌تواند؟

اگر فرانسوی‌ها به جای دولت نیم‌بند و پا‌در‌هوای لبنان با ایران گفت‌و‌گو کنند آتش‌بس در دست‌رس‌تر است. اصلا کی دولت لبنان را در این وانفسا به حساب می‌آورد؟ اگر ارتش قوی داشتند که از همه لبنانی‌ها حفاظت می‌کرد چه نیاز به مسلح بودن حزب‌الله؟

روزنامۀ فیگارو فرانسه نوشته رییس مجلس ایران در حاشیۀ اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در ژنو این جمله را گفته: "آماده مذاکره با پاریس برای آتش‌بس در لبنان‌ایم" و دفتر آقای میقاتی هم از احضار سفیر ایران در لبنان در اعتراض به آن خبر داده است...

راه حل همین است. ایران و فرانسه بنشینند و دربارۀ آتش‌بس در لبنان توافق کنند. بعد از آن هم بنشینند فکری برای ساختار سیاسی و نظامی لبنان کنند تا حزب‌الله بتواند در چارچوبی مرضی الطرفین نقش آفرینی کند.

جناب میقاتی جوری برآشفته که انگار فراموش کرده عربستان سعودی نخست‌وزیرشان (سعد حریری) را مدتی نزد خود نگاه داشته بود و عملا گروگان داشت.

اصلا مگر بدون دخالت ایران دولت لبنان و فرانسه می‌توانند به توافق برسند؟ آقای میقاتی مدام می‌گوید چون حزب‌الله جزئی از دولت لبنان است توافق نهایی را می‌پذیرد. منظور او این است اگر نپذیرد باید بیرون برود! انگار مثل کشورهای دیگر دولت دارند.»

***

واکنش شورای نگهبان به ماجرای عبدالکریم حسین‌زاده

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری درباره اصل ۱۴۱ قانون اساسی و استناد برخی به تفسیر ارائه شده از سوی شورای نگهبان در سال ۶۰ مبنی بر عدم نیاز به طرح استعفای نمایندگان مجلس در صورت انتصاب از سوی رئیس جمهور و اصرار مجلس بر لزوم بررسی این استعفا در صحن مجلس گفت: تاکنون به صورت رسمی استعلامی از شورای نگهبان انجام نشده است اما اگر این استعلام به صورت رسمی انجام شود و در حیطه مسئولیت‌های شورای نگهبان باشند ما اظهار نظر رسمی می‌کنیم. آنچه که گفته می‌شود شورای نگهبان در سال ۶۰ تفسیری در این خصوص دارد باید بگویم که خیر؛ این تفسیر، تفسیر شورای نگهبان نبوده بلکه پاسخ به استعلام یک شخص بوده است و این موضوع از جهت حقوقی خیلی متفاوت است. چراکه استعلام به سه چهارم رای اعضای شورای نگهبان نیاز دارد.

وی افزود: آیین نامه داخلی مجلس نیز حکم متفاوت در این خصوص داشته است و شورای نگهبان هم ایرادی در این خصوص نداشته است؛ رویه‌ای هم که در سال‌های بعد شکل گرفته است بر اساس همین آیین نامه است لذا در خصوص این موضوع چنین نکاتی وجود دارد اما درباره کلیات باید بگویم که ما نظری نداریم و اگر این موضوع از شورای نگهبان مورد استعلام قرار بگیرد و در حیطه مسئولیت‌های شورای نگهبان باشد، اظهار نظر خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره ادعای برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه لایحه عفاف و حجاب به تایید شورای نگهبان رسیده است، اظهار کرد: در این مدت چند نفر از نمایندگان مجلس در این خصوص اطلاع رسانی کردند و دیگر نیازی به این موضوع نبود؛ این  مصوبه جهت طی مراحل قانونی خود در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا لایحه عفاف و حجاب قابلیت اصلاح دارد؟ گفت: هر قانونی امکان اصلاح دارد و دولت از طریق لایحه و مجلس از طریق طرح می‌تواند فرایند لازم را در مجلس طی کند.

***

وظیفه دولت درباره گواهینامه موتورسکلت بانوان

هم‌میهن نوشت: «هفته گذشته در خبرها آمد که وزارت کشور در پاسخ به استعلامی مربوط به صدور گواهینامه موتورسیکلت برای زنان که در سامانه «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» انجام گرفت؛ پاسخ می‌دهد که تکلیف قانونی برای صدور گواهینامه موتورسیکلت برای زنان وجود ندارد...

به نظر می‌رسد قانون‌گذار قصد داشته که برای بانوان گواهینامه موتورسیکلت صادر نشود، امروزه این رویکرد پذیرفتنی نیست...

بهترین پیشنهاد، ارائه لایحه‌ای از سوی دولت برای اصلاح قانون است. این نه‌تنها اختیار، بلکه تکلیف دولت به شمار می‌رود؛ زیرا  بند ۹ اصل سوم «قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» در مقام بیان اهداف دولت به «رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه‌های مادی و معنوی» اشاره دارد. اصل ۲۰ با صراحت بیشتری بیان می‌دارد: «همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند...».

جدا از اینکه رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است؛ از خانم زهرا بهروزآذر در مقام معاون زنان و خانوده دولت چهاردهم انتظار می‌رود که پیش‌قدم شده و پیش‌نویس لایحه را برای دولت تهیه کند. حتی اگر مجلس لایحه را به تصویب نرساند، اهمیتی ندارد، مهم این است که پزشکیان برای تحقق وعده‌های خود به زنان سعی‌اش را کرده باشد. ممکن است گفته شود در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی نیز مصوبه از نظر شرعی، مورد تأیید فقهای شورای نگهبان قرار نخواهد گرفت؛

جدا از اینکه منع صریحی برای این موضوع در آیات و روایات دیده نمی‌شود (بانوان در تاریخ اسلام از مرکب‌های آن زمان همچون اسب و شتر استفاده می‌کردند و این رفتار، مورد منع پیامبر و امامان شیعه قرار نگرفته است)؛ در صورت مخالفت احتمالی این نهاد، راه مجمع تشخیص مصلحت برای رایزنی دولت و تأیید مصوبه، باز خواهد بود.»

***

محور مقاومت باید زمین بازی را از دشمن بگیرد

خراسان نوشت: «اقدامات رژیم در یک سال گذشته، روندی روبه‌رشد و دارای یک نخ تسبیح است ...رژیم در حال خنثی کردن اضلاع مقاومت به صورت پله به پله است. گرچه رژیم در همین قدم‌ها هم اشتباهات اساسی تاکتیکی و شناختی داشته.. اما با وجود این مسیر خود را روبه‌جلو پیموده و توانسته هم جنگ را ادامه دهد و هم شدت ضربات خود به جبهه مقاومت را افزایش دهد...

در طرف مقابل ، محور مقاومت خالی از ایده‌های کلان، ابر روایت‌های جهان‌شمول و ساختارهای فرانظامی است. محوری که با تمام محدودیت‌هایش توانسته است در بخش سلبی ضد رژیم اشغالگر عمل کند و البته همان را هم بدون یکپارچگی لازم و سابق انجام می‌دهد.

گرچه انصافا به خوبی در غزه زنده مانده، در دریای سرخ رژیم و آمریکا را مستاصل کرده، در جنوب لبنان ماشین جنگی را متوقف کرده و شهرهای رژیم را از چهار طرف زیر آتش برده است. اما آیا این ها جای یک طرح ایجابی را می‌گیرد؟ جای یک تصویر از آینده کشورهای محور مقاومت که هم قدرتمند هستند و هم از لحاظ اقتصادی و علمی در اوج قرار دارند، قطعا خیر. فعلا همه چیز در چارچوب واکنش به طرح دشمن است.

حتی طوفان‌الاقصی هم در واکنش به طرح نابودی فلسطین و گذر از ایده دودولتی بود. دشمن است که بازی می‌کند و اضلاع مقاومت پاسخ می‌دهند. نباید تصور کرد که ابتکار در دست دشمن است اما باید پذیرفت که بخش اعظم زمین بازی به دست او و اربابش است.

شاید علت این است که محور مقاومت جنگ را به بزرگای واقعی نمی‌بیند و برای آن طرحی ایجابی با ابتکار غیرنظامی یا نظامی در فضاهای جدید طراحی نمی‌کند. همین نداشتن طرح ایجابی است که روسیه و چین را تبدیل به بازیگران غیرفعال کرده چراکه برای بازی، نقشی منتهی به پیروزی برای خود نمی‌بینند تا وارد درگیری بیشتر با آمریکا و اروپا شوند.

همین امر است که برخی کشورهای منطقه را به سمت رژیم سوق می‌دهد تا حداقل در زمین او بازی کنند. همین مشکل باعث شده تا ضربات محور مقاومت واکنشی و بدون ایجاد معادله اساسی باشد. اساسا معادله‌ کلانی از این طرف شکل نمی‌گیرد تا پس از آن، عملیات‌های وعده صادق ۱ و ۲ بخشی از قسمت‌های جورچین آن باشند.

دشمن بعد از عملیات وعده صادق ۱، شهید هنیه را در تهران ترور کرد و حتما بعد از عملیات دوم، به مسیر خود ادامه خواهد داد چراکه ضربات به جبهه پشتی او وارد نشده است. درواقع هیچ خطری برای آن جبهه مفصل دشمن وجود ندارد و رژیم هم صرفا در همان زمینی که خودش مشخص کرده، می‌جنگد...

عبور از این بحران باید با حمله استراتژیک به عقبه دشمن در منطقه انجام شود. این حمله لزوما نظامی نیست، بلکه اتفاقا عناصر غیرنظامی موثرتر از نظامی را در خود دارد. تغییر در برخی نظم‌های اقتصادی منطقه، فشار ژئوپلیتیک به برخی کشورهای منطقه و وارد کردن برخی زمین‌های جدید برای منازعه و استفاده از اهرم‌های خاموش شده باید در دستور کار باشد.

***

تصمیم دولت برای حل مشکل حضور ظریف در دولت

شهرام دبیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که برخی از نمایندگان مجلس معتقدند بر اساس قانون مشاغل حساس معاون راهبردی دولت باید کنار گذاشته شود و تصمیم دولت در این خصوص، عنوان کرد: آقای رئیس‌جمهور جلسه‌ای با مجمع نمایندگان تهران داشتند و دوستان هم مسئله را مطرح کردند. آقای پزشکیان هم توضیح دادند که اقدام قانونی در این ارتباط انجام شده است و لایحه‌ای به مجلس ارائه شده و در سران قوا هم مطرح شده که اگر این مساله به شکل قانونی اصلاح شود، روند ادامه فعالیت آقای ظریف هم انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این‌که رئیس مجلس اعلان کرد که اگر دولت قصد تغییر در برنامه هفتم را دارد برای تغییرات، لایحه به مجلس بیاورد، آیا دولت قصد تغییر در برنامه هفتم را دارد، عنوان کرد: فعلا مبنای کاری ما برنامه هفتم است و بودجه ما یک برشی از برنامه هفتم است.

 

 

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. مسیرهای نامرئی مهاجرت غیرقانونی اتباع بیگانه به ایران

  2. حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

  3. اسرائیل ممکن است انبار‌های موشک و پهپاد ایران را مورد حمله قرار دهد

  4. افشاگری بزرگ درباره قدرت نظامی ایران/ آنچه تا حالا دیده اید نوک کوه یخ بوده است! / سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم!

  5. در فضیلت «نصیری» نشدن!

  6. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

  7. پزشکیان: به پرونده حمله به سفارت آذربایجان رسیدگی خواهیم کرد

  8. ابو موسی یا "بوموسی"

  9. سکانداری تورم

  10. خودروی خوب حق مردم است اما …

  11. خبری که دروغگویان را رسوا کرد

  12. کسی حواسش به این جانورهای زخمی هست؟!

  13. شهرداری تهران شعر سعدی را وارونه نوشت

  14. آسیب ناترازی بنزین؟؛ بزودی به اندازه نابودی کل صنعت پتروشیمی ایران!

  15. چرا آمریکا این دفاع ضدموشکی را به اسراییل داد

  16. یک پرسش ساده از وزیر محترم بهداشت

  17. مقام طالبان: تصمیم گرفته‌ایم که مهاجران را بازگردانیم

  18. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

  19. صحبت های جنجالی بیژن عبدالکریمی درباره گشت ارشاد !

  20. خیبرشکن ۲ مخصوص انهدام سامانه‌های پدافندی

  21. چرا می خواهند ایران را در طوفان‌الاقصی شریک کنند؟!

  22. تصاویری از حضور ظریف با عینک و کلاه و ماسک در مراسم تشییع شهید نیلفروشان/ معاون راهبردی رئیس جمهوری چرا با پوشش ناشناس به مراسم رفت؟

  23. پاسخ همتی به ادعای سرکشی به حساب‌های مردم/ واکنش وزیر دفاع به سامانه تاد اسرائیل/ پیشنهاد شریعتمداری درباره بستن تنگه هرمز

  24. لیلا بلوکات تبرئه شد/ ازسرگیری فعالیت‌های هنری و اجتماعی

  25. توزیع شناسنامه الکترونیک افغان‌ها در ایران آغاز می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

  2. افشاگری بزرگ درباره قدرت نظامی ایران/ آنچه تا حالا دیده اید نوک کوه یخ بوده است! / سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم!

  3. در فضیلت «نصیری» نشدن!

  4. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

  5. پزشکیان: به پرونده حمله به سفارت آذربایجان رسیدگی خواهیم کرد

  6. ابو موسی یا "بوموسی"

  7. تصاویری از حضور ظریف با عینک و کلاه و ماسک در مراسم تشییع شهید نیلفروشان/ معاون راهبردی رئیس جمهوری چرا با پوشش ناشناس به مراسم رفت؟

  8. پاسخ همتی به ادعای سرکشی به حساب‌های مردم/ واکنش وزیر دفاع به سامانه تاد اسرائیل/ پیشنهاد شریعتمداری درباره بستن تنگه هرمز

  9. سردار قاآنی و گیجیِ سعید الصحاف های مجازی!

  10. دشمن دیرینه ایرانیان

  11. محسن رضایی: مهیای نبردیم

  12. انتقاد تند روزنامه جمهوری اسلامی به سید حسن خمینی

  13. ظریف:‌کُت تن مردم است / مردم از کارنامه ما راضی نیستند

  14. انتقادات قائم‌پناه از فرایند گزینش/ ارزیابی سردار فدوی از هماهنگی میدان و دیپلماسی

  15. روایت باهنر از توصیه به قالیباف درباره کابینه پزشکیان/ نظر ابطحی درباره سفر قالیباف به بیروت

  16. ظریف: به‌زور هم شده باید به تحمل یکدیگر عادت کنیم

  17. متکی: نروژ مودب باش !

  18. توضیح درباره سفر فرزندان قالیباف به بیروت/ روایت عراقچی از توقف مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا

  19. دکترین ضاحیه را بشناسید

  20. گفتگو با دانشجوی جنجالی که از پزشکیان وقت سخنرانی گرفت | دنبال پست گرفتن نیستم

  21. ادعای بادامچیان درباره پایان حصر موسوی و کروبی

  22. حماسه سنوار

  23. روایت مهاجرانی از واکنش رهبر انقلاب به توهین‌های مهدی نصیری علیه او

  24. واکنش عراقچی به اظهارات «بایدن »در مورد چگونگی حمله اسراییل به ایران

  25. درخواست رندانه اردوغان از روسیه و ایران

آخرین عناوین