• حرف، حرف مردم است، حتی اگر اشتباه کنند!

    حرف، حرف مردم است، حتی اگر اشتباه کنند!

    محمد عطریانفر در «خیابان جمهوری»: یک منازعه تاریخی از اول انقلاب بر سر مردم و جمهوریت وجود دارد. مرحوم امام روی این اصل استوار بود. با مردم صادق بود و دنبال قدرت برای یک الیگارشی روحانی نبود که آن‌ها بر مردم حکومت کنند. خطا می‌کنند کسانی که فکر می‌کنند اگر به جای مردم تصمیم بگیرند، درست‌تر تصمیم گرفته‌اند.

  • بهترین اتومبیل دنیا بدون فرمان !

    بهترین اتومبیل دنیا بدون فرمان !

    ناصر ایمانی فعال سیاسی اصول گرا در گفتگو با مجله اینترنتی خیابان جمهوری از نقش موثر احزاب در تعریف آزادی سیاسی و جمهوریت می گوید. به نظر او احزاب، نقش فرمان اتوموبیل را در سیاست بازی می کنند و بهترین اتومبیل دنیا هم بدون فرمان، اتومبیل نیست و ما تنها کشوری هستیم در این کره خاکی که انتخاباتمان حزبی نیست !

  • جمیله علم الهدی: شهید آیت الله رییسی، جمهوریت اسلامی را به طور عملی تبیین کردند

    جمیله علم الهدی: شهید آیت الله رییسی، جمهوریت اسلامی را به طور عملی تبیین کردند

    مشهد- ایرنا- همسر رییس جمهور شهید ایران گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی، جمهوریت اسلامی را به طور عملی تبیین کرد و وی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود.

  • جلیلی: مردم از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع می‌کنند

    جلیلی: مردم از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع می‌کنند

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه‌ی دنیا اعتراف دارند که نتیجه‌ی انتخاباتِ روز جمعه آن‌چیزی است که مردم انتخاب می‌کنند و مردم تعیین‌کننده هستند. همه قبول دارند که جمهوریتِ نظام خودش را به رخ جهانیان می‌کشد.

  • جمیله علم الهدی: شهید آیت الله رییسی، جمهوریت اسلامی را به طور عملی تبیین کردند

    جمیله علم الهدی: شهید آیت الله رییسی، جمهوریت اسلامی را به طور عملی تبیین کردند

    همسر رییس جمهور شهید ایران گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی، جمهوریت اسلامی را به طور عملی تبیین کرد و وی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود.

  • دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

    دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

    محسن سلگی، گروه سیاسی الف،
  • نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

    نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

    پس از ارسال چهار نامه برای بیان موارد و سه نامه برای اعلام مستندات ردصلاحیت حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم در نامه‌ای خطاب به ملت ایران، گزارشی از دلایل طرح شده توسط شورای نگهبان ارائه داد.

  • چند دهه غفلت از یک سنت انقلابی

    چند دهه غفلت از یک سنت انقلابی

    محسن ردادی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، گروه سیاسی الف،

    «به غیر دهه اول انقلاب، با روی کار آمدن دولت سازندگی کم‌کم مردمی شدن دولت به حاشیه رفت و آن کنشگری و دخالت در امور اجرایی به شکل قبل از مردم سلب شد...اگر به سنت انقلاب اسلامی نگاه کنیم نمونه بارز جهادسازندگی یکی از مواردی است که نشان داد چگونه می‌توان با مردمی‌سازی دولت مشکلات اساسی و مهمی را حل کرد ».