•  کاهش مصرف برق با سر و سامان دادن به یخچال فریزر!

    کاهش مصرف برق با سر و سامان دادن به یخچال فریزر!

    یخچال فریزر همه ما ۲۴ ساعته به برق وصله و سهم زیادی در مصرف برق خانوار داره؛ پس بهتره برای مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها فکری برای این وسیله مهم و کاربردی کنیم.

  • مشترکان بد مصرف برق هزینه ۵ برابری تولید را باید بپردازند

    مشترکان بد مصرف برق هزینه ۵ برابری تولید را باید بپردازند

    مشترکان بد مصرف و پرمصرف برق در صورتی که مصرف خود را کاهش ندهند، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند، به طوری که اگر بیش از ۷۵۰ کیلووات‌ساعت مصرف ماهانه برق داشته باشند باید هزینه ۵ برابری تولید برق را پرداخت کنند.

  • محرابیان: مصرف برق را کاهش دهید؛ جایزه ببرید

    محرابیان: مصرف برق را کاهش دهید؛ جایزه ببرید

    وزیر نیرو گفت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی برخوردار می‌شوند.

  • قبض برق ٢ میلیون تومانی در انتظار استفاده کنندگان از کولر گازی

    قبض برق ٢ میلیون تومانی در انتظار استفاده کنندگان از کولر گازی

      مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، استفاده از کولر گازی در مناطق عادی را با افزایش سه برابری مصرف و ٢٤ برابر شدن قبض برق خانگی همراه دانست که مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟  

    قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟  

    مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر گفت: استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل و در ماههای گرم، مصرف برق سرمایشی را نسبت به کولر آبی بیش از ٦ برابر افزایش می دهد.

  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو ببرید

    در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو ببرید

    مدیر عامل شرکت توانیر گفت:علاوه بر پاداش صرفه جویی که بر قبوض اعمال می‌شد ۴۷ میلیون جایزه نظیر خودرو و لوازم خانگی برای مشترکان خانگی خوش مصرف در نظر گرفته شده است.

  • قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل

    قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل

    سخنگوی صنعت برق با بیان این که ۸۰ درصد مشترکان کشور در اقلیم عادی و معتدل قرار دارند، گفت: این عده از مشترکان اگر از کولر آبی استفاده کنند، قطعاً از رفاه لازم در دوره گرم تابستان برخوردار شده و هزینه برق کمتری نیز پرداخت خواهند کرد.

  • ادارات باید در ساعات کاری مصارف برق خود را ۳۰درصد کاهش دهند

    ادارات باید در ساعات کاری مصارف برق خود را ۳۰درصد کاهش دهند

    مدیرعامل شرکت توانیر گفت: براساس مصوبه هیات وزیران ادارات باید در ساعات کاری مصارف خود را ۳۰ درصد و پس از پایان ساعات کاری ۶۰ درصد کاهش دهند که با نصب کنتورهای هوشمند مصرف برق ادارات کنترل پذیر می شود.

  • سخنگوی صنعت برق: زمستانی شدن آب‌ و هوای کشور/ مردم برق و گاز را درست مصرف کنند

    سخنگوی صنعت برق: زمستانی شدن آب‌ و هوای کشور/ مردم برق و گاز را درست مصرف کنند

    مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با اشاره به پیش بینی هواشناسی درباره زمستانی شدن آب و هوای کشور در هفته جاری به هموطنان توصیه کرد که با توجه به بارش برف در اکثر نقاط کشور و کاهش محسوس دمای هوا، نسبت به کاهش مصرف برق وگاز اقدام کنند.

  • دلیل افزایش هزینه برخی از قبوض برق تشریح شد

    دلیل افزایش هزینه برخی از قبوض برق تشریح شد

    سخنگوی صنعت برق با تشریح علت افزایش هزینه در قبوض برق، گفت: مشترکانی که مصرف برق آن‌ها بیش از الگوست با کاهش یارانه برق مواجه شده‌اند، همچنین باید توجه داشت که تعرفه برق در تابستان با زمستان تفاوت دارد و اگر مشترکی در فصل غیرگرم، مصارفی مشابه تابستان داشته باشد، به دلیل تغییر الگو باید هزینه بیشتری را پرداخت کند.

  • مصرف برق در ایران سالیانه ۶ درصد بیشتر می‌شود

    مصرف برق در ایران سالیانه ۶ درصد بیشتر می‌شود

    معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: بهینه سازی شبکه‌ها، توسعه نیروگاه‌ها و مدیریت مصرف برق در اولویت کاری وزارت نیرو قرار گرفته است.

  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای عدالت در زمینه تامین برق مشترکان

    تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای عدالت در زمینه تامین برق مشترکان

     رئیس جمهور با تاکید بر اخذ مبلغ واقعی برق از مشترکان پرمصرف و تشویق کم‌مصرف‌ها به شکل توأمان، گفت: این مساله باعث اجرای عدالت در زمینه تامین برق برای مشترکان خواهد شد.

  • هر تهرانی روزانه ۲۱۰ لیتر آب مصرف می‌کند

    هر تهرانی روزانه ۲۱۰ لیتر آب مصرف می‌کند

    سرانه آب شرب هر نفر در شبانه‌روز در تهران حدود ۱۳۰ لیتر است اما در حال حاضر مصرف واقعی حدود ۸۰ لیتر بالاتر از الگو یعنی۲۱۰ لیتر است و ضرورت دارد به مساله مدیریت مصرف توجه ویژه شود.

  • وزیر نیرو: رکوردشکنی مصرف برق بدون خاموشی محقق شد/ تشریح شرایط عبور از تابستان پرمصرف    

    وزیر نیرو: رکوردشکنی مصرف برق بدون خاموشی محقق شد/ تشریح شرایط عبور از تابستان پرمصرف    

    وزیر نیرو با تشریح شرایط عبور از تابستان پرمصرف گفت:رکورد شکنی مصرف برق در تابستان امسال بدون خاموشی تجربه شیرینی بود که با تلاش بی وقفه دولت محقق شده است.

  • مصرف برق و گاز در ایران ۲ برابر ترکیه و عربستان است

    مصرف برق و گاز در ایران ۲ برابر ترکیه و عربستان است

    مدیر کل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو با اعلام اینکه مصرف برق و گاز در ایران ۲ برابر ترکیه و عربستان است، گفت: سرانه مصرف انرژی در ایران بالاتر از همه کشورها بوده و علت اصلی آن هم عدم توجه به بهینه‌سازی محصولات صنعتی مورد استفاده در بخش خانگی است.

  • ۳۶ بار در تابستان رکوردزنی مصرف برق داشتیم/پیش‌بینی تابستان سخت برای سال آینده

    ۳۶ بار در تابستان رکوردزنی مصرف برق داشتیم/پیش‌بینی تابستان سخت برای سال آینده

    رئیس پژوهشگاه نیرو گفت که در تابستان گذشته ۳۶ بار رکوردزنی مصرف برق داشتیم و براساس آمار هواشناسی پیش‌بینی می‌شود تابستان سال آینده نیز تابستان سختی برای صنعت برق باشد.

  • افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق در نیمه دوم شهریور

    افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق در نیمه دوم شهریور

    بر اساس گزارشات مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، میزان مصرف برق در روز سه شنبه (۱۴ شهریور ماه) جاری نصاب ۶۹ هزار و ۱۹۳ مگاوات را ثبت کرده که نسبت به روز مشابه سال گذشته افزایش ۸۰۰۰ مگاواتی مصرف برق و رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد که تا کنون بی سابقه بوده است.

  • ادارات معادل ۳ نیروگاه در مصرف برق صرفه‌جویی کردند

    سخنگوی صنعت برق: ادارات معادل ۳ نیروگاه در مصرف برق صرفه‌جویی کردند

    سخنگوی صنعت برق گفت: در تابستان امسال ۸۵۰ مگاوات برق صرفه‌جویی توسط ادارات صورت گرفت که این عدد نیازمند احداث نیروگاهی به ظرفیت ۱۲۰۰ مگاوات بود که عدد بسیار بزرگی به حساب می‌آید و معادل ۲ تا ۳ نیروگاه بزرگ کشور است.

  •  از ۱۸ شهریور ساعت کار ادارات به حالت قبل باز می‌گردد

    از ۱۸ شهریور ساعت کار ادارات به حالت قبل باز می‌گردد

    ساعت کاری ادارات از شنبه هفته آینده ( ۱۸ شهریور ماه ) به حالت قبل برمی‌گردد و بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران در زمستان ۱۴۰۰ خواهد بود.

  • ساعت کار ادارات از ۱۵ شهریور به حالت عادی برمی‌گردد

    ساعت کار ادارات از ۱۵ شهریور به حالت عادی برمی‌گردد

    سخنگوی صنعت برق با اشاره به موفقیت برنامه کاهش مصرف در ادارات گفت: برای مشترکان اداری و عمومی هدف‌گذاری ۱۰۰۰ مگاواتی را برنامه‌ریزی کرده بودیم که با اصلاح ساعت کاری و پایش مصارف سیستم‌های سرمایشی بیش از ۸۵ درصد محقق شد و این برنامه تا ۱۵ شهریور ماه ادامه دارد. ساعات کار ادارات نیز بعد از این تاریخ طبق مصوبه هیئت وزیران به حالت قبلی بازخواهد گشت.

  • افزایش بی‌سابقه مصرف برق کشور در اولین جمعه شهریور‌ماه

    افزایش بی‌سابقه مصرف برق کشور در اولین جمعه شهریور‌ماه

    مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: میزان مصرف برق کشور در اولین جمعه شهریور ماه نسبت به روز مشابه سال قبل ۸۸۰۰ مگاوات افزایش داشت.

  • تعداد ادارات مشمول قطع برق سه رقمی شد!

    تعداد ادارات مشمول قطع برق سه رقمی شد!

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ امروز چهارشنبه اول شهریورماه از قطع برق بیش از ۱۰۰ اداره پرمصرف شهر تهران خبر داد و گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی تا نیمه شهریورماه حداکثر همکاری ممکن را در اجرای طرح‌های مدیریت مصرف برق به عمل آورند.

  • دعوت از تمام مشترکان برای صرفه‌جویی در مصرف برق

    دعوت از تمام مشترکان برای صرفه‌جویی در مصرف برق

    مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: امروز و از ابتدای صبح میزان مصرف برق کشور ۷۰۰ مگاوات بیشتر از روز گذشته بوده است.

  • با جاروبرقی در مصرف برق صرفه‌جویی کنید!
  • سهم یخچال در کاهش مصرف برق خانه!
  • اخطار قطع برق برای ۱۴ هزار مشترک پُرمصرف شهرستان‌های استان تهران صادر شد

    اخطار قطع برق برای ۱۴ هزار مشترک پُرمصرف شهرستان‌های استان تهران صادر شد

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت که برای مشترکان خانگی با مصرف بیش از ۲ برابر الگوی تعیین شده (۱۴ هزار و ۴۰۰ اشتراک)، اخطار قطع صادر شده و امید است هرچه سریع‌تر مصرف خود را با سایر مشترکان هماهنگ کنند.

  • افزایش مصرف برق نسبت به سال گذشته/ راه‌اندازی ۳ نیروگاه ۱۰ هزار مگاواتی در دستور کار

    افزایش مصرف برق نسبت به سال گذشته/ راه‌اندازی ۳ نیروگاه ۱۰ هزار مگاواتی در دستور کار

    سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به توضیحات وزیر نیرو مبنی بر رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه تولید انرژی تجدید پذیر گفت: با وجود افزایش تولید برق، مصرف برق نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده به طوری که امسال نسبت به سال گذشته ۴ هزار مگاوات در پیک مصرف، برق بیشتری در کشور مصرف شده است.

  • ۵۰درصد پایتخت نشینان مشمول پاداش مدیریت مصرف برق شدند

    ۵۰درصد پایتخت نشینان مشمول پاداش مدیریت مصرف برق شدند

      مدیرعامل توزیع برق پایتخت گفت: از هر دو واحد مسکونی در شهر تهران یک واحد مشمول دریافت پاداش ریالی مدیریت مصرف برق شده است.

  • بهادری‌جهرمی: مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند/ نگاه دولت به ورزش، سیاسی نیست

    بهادری‌جهرمی: مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند/ نگاه دولت به ورزش، سیاسی نیست

    سخنگوی دولت گفت: وزارت آموزش و پرورش از کسانی که در سه یا چهار دهک پایین جامعه و جزو استعدادهای درخشان هستند، حمایت موثرتر خواهد داشت تا تمامی هزینه‌های تحصیل آنان از محل ردیف‌های بودجه‌ای تأمین شود.

  • ثبت ۳ درصد صرفه‌جویی مصرف برق در بخش خانگی

    ثبت ۳ درصد صرفه‌جویی مصرف برق در بخش خانگی

    مدیرعامل توانیر با تأکید بر اینکه برنامه‌های مدیریت مصرف برق در مرداد با قدرت بیشتری ادامه دارد، افزود: در خرداد و تیر با وجود افزایش دما نسبت به سال گذشته شاهد صرفه جویی ۳درصدی مشترکان بخش خانگی بودیم.

  • جلوگیری از اتلاف ۱۰ میلیارد دلار سرمایه با رعایت دو نکته ساده

    جلوگیری از اتلاف ۱۰ میلیارد دلار سرمایه با رعایت دو نکته ساده

    بررسی‌ها نشان می‌دهد با رعایت دو نکته ساده شامل «تبدیل دور تند به دور کند در کولرهای آبی» و «تنظیم دمای ۲۴ تا ۲۵ درجه در کولرهای گازی»، چیزی حدود ۷۵۰۰ مگاوات از میزان مصرف برق کشور در فصل تابستان کاسته می‌شود؛ رقم قابل توجهی که صنعت نیروگاهی کشور را از سرمایه گذاری جدید با ارزش ۱۰ میلیارد دلار بی‌نیاز می‌کند.

  • چطور مصرف برق کولر آبی را کاهش دهیم؟

    چطور مصرف برق کولر آبی را کاهش دهیم؟

    اوج بار مصرف برق در سایر ماه‌ها غیر از تابستان حدود ۴۰ هزار مگاوات است، در تابستان این میزان به حدود ۷۰ هزار مگاوات می‌رسد که ۴۰ درصد از این میزان یعنی ۳۰ هزار مگاوات اثر بارهای سرمایشی و کولرها هستند که روی شبکه برق تحمیل می‌شوند و اگر از کولرها به درستی استفاده شود، در کاهش مصرف انرژی به خصوص در زمان اوج مصرف بسیارتاثیرگذار خواهد بود.

  • ۶۰ میلیارد تومان، پاداش برقی برای تهرانی‌ها

    ۶۰ میلیارد تومان، پاداش برقی برای تهرانی‌ها

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: بیش از یک و نیم میلیون مشترک خانگی شهر تهران با کاهش مصرف برق در ماه‌های خرداد و تیر نسبت به سال گذشته مشمول پاداش صرفه جویی بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان شده‌اند.

  • مصرف برق رکورد ۱۰ ساله را شکست

    مصرف برق رکورد ۱۰ ساله را شکست

    سخنگوی صنعت برق از شکسته شدن رکورد ۱۰ ساله مصرف برق در کشور خبر داد و گفت: برای تامین برق در شرایط موجود نیازمند همکاری همه مشترکان هستیم.

  • رکورد جدید میزان مصرف برق کشور در روز نیمه تعطیل/ مردم رعایت کنند  

    رکورد جدید میزان مصرف برق کشور در روز نیمه تعطیل/ مردم رعایت کنند  

    مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: میزان مصرف برق در اوج مصرف روز نیمه تعطیل پنجشنبه ۲۹ تیرماه نسبت به سال قبل هم عبور کرد.

  • برخی بیش از ۷ برابر یک مشترک متعارف برق مصرف می‌کنند!

    برخی بیش از ۷ برابر یک مشترک متعارف برق مصرف می‌کنند!

    سخنگوی صنعت برق گفت: ۸۰ درصد از مشترکان کمتر از الگوهای تعیین شده در تابستان مصرف دارند و ۲۰ درصد بیش از الگو مصرف می‌کنند؛ از این ۲۰ درصد هم دو درصد بیش از ۷ برابر یک مشترک متعارف مصرف برق دارند. این گروه بدانند تعرفه آنها بر اساس قانون از یارانه برخوردار نیست.