امیدواری مخبر به حل مشکل اجاره‌نشینان/ خبر خوب فرزین در زمینه آزادسازی منابع بلوکه شده/ روایت اژه‌ای از عملکرد قوه قضائیه در مبارزه با فساد 

  4020227074 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

امیدواری مخبر به حل مشکل اجاره‌نشینان/ خبر خوب فرزین در زمینه آزادسازی منابع بلوکه شده/ روایت اژه‌ای از عملکرد قوه قضائیه در مبارزه با فساد 

امیدواری مخبر به حل مشکل اجاره‌نشینان

به گزارش تسنیم، محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز دولت در جمع خبرنگاران درباره اجاره‌بهای مسکن بیان کرد: در دولت مصوباتی در این خصوص داشتیم و لایحه‌ای هم در مجلس است که در این زمینه هماهنگی کردیم تا در حداقل زمان راه خود را در مجلس طی کند که اگر ابلاغ شود کمک بسیاری می‌کند.

گفتنی است دولت اخیراً لایحه‌ای دوفوریتی برای کنترل افزایش قیمت و اجاره منازل مسکونی و اخذ مالیات از معالمات مکرر مسکن به تصویب رساند و به مجلس ارسال کرد.

***

خبر خوب فرزین در زمینه آزادسازی منابع بلوکه شده

به گزارش ایسنا، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: خبرهای خوبی در زمینه آزادسازی منابع بلوکه شده کشورمان در آینده در راه است که در زمان مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که بیشتر عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات مربوط به شرکت‌های دولتی است و این‌که دولت چه برنامه‌ای برای رسیدگی به این موضوع دارد؟، اظهار کرد: ما در بانک مرکزی کمیته‌ای برای رسیدگی به تخلفات ارزی و پولی تشکیل دادیم که همه شرکت‌هایی که سه تخلف داشته باشند در آن بررسی می‌شوند.

فرزین ادامه داد: تخلف اول این است که تعهد ارزی را ایفا نکرده باشند یعنی ارزی که صادرات کردند در مهلت قانونی برگشت نداده باشند. تخلف دوم این است که در سامانه نیما تخلفاتی صورت گیرد و خارج از نرخ تعیینی بانک مرکزی معامله انجام شود و تخلف سوم این است که خارج از مقررات بانک مرکزی در بازار غیررسمی معاملاتی صورت گیرد که این سه تخلف رسیدگی و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: در حال بررسی‌ شرکت‌ها هستیم و اگر تخلفات محرز شود اعلام خواهد شد. قانون به ما اختیار داده که شرکتها را برای توضیح فراخوان کنیم تا در مهلت قانونی ارز را بازگردانند و اگر شرکتی مغایر با مقررات در بازار غیررسمی حضور دارد حتما برخورد می‌شود.

***

توضیحات وحیدی درباره کمیته تحقیق ناآرامی‌های 1401

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حکم رئیس سازمان مهاجرت گفت: ایجاد این مرکز در اختیارات ماست و حکم رئیس مرکز نیز به عهده وزارت کشور است. اما برای تشکیل سازمان به مصوبه مجلس نیاز است.

وی درباره تشکیل کمیته تحقیق برای حوادث ۱۴۰۱ عنوان کرد: کار این کمیته و گزارشاتی که ارائه می‌دهد ادامه دارد و اگر کسی شکایتی داشته باشد، حتما به آن رسیدگی خواهد شد. کمیته ویژه‌ای که رئیس جمهور آن را ایجاد کرده، در امتداد همین کمیته تحقیق فعالیت دارد.

***

عدالت آموزشی؛ رویای فراموش‌شده

خراسان نوشت: « فقدان عدالت آموزشی در همه این سال ها، موضوع پنهان و پوشیده‌ای نبوده است؛ اما این مصیبت، آن هنگام غم‌انگیزتر می شود که در برابر آمارهای مستند از این فاجعه قرار می گیریم. آمارهایی که نتیجه نبود «عدالت آموزشی» است، به طوری که رشته های دانشگاهی و به دنبال آن مشاغل خوب را ویژه طبقات پولدار و برخوردار جامعه کرده است. درد است که بگوییم مرور آن همچون پتک سنگینی است که بر سر کوبیده می‌شود.

 برزویی، دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، نتایج یک بررسی در میان 3 هزار نفر اول کنکور سال ۹۹ در گروه های تجربی، ریاضی و هنر را این طور روایت کرده است:

۸۰ درصد قبول‌شدگان (تا رتبه ۳ هزار) ، از دهک ۸ و ۹ و ۱۰ یعنی سه دهک بالای جامعه هستند.

- ۸۶ درصد رتبه‌های برتر (تا رتبه ۳ هزار) در رشته‌های پرطرفدار جزو سه دهک بالای جامعه هستند.

-در رشته های پرطرفدار در هزار نفر اول از دو دهک پایین جامعه ( یک  و ۲) نداشتیم.

- پذیرفته شدگان در دانشگاه های برتر همچون امیرکبیر، تهران، شریف و... از دهک های 8-9-10 یعنی سه دهک بالای جامعه هستند.

اگر بخواهیم جزئی‌تر نیز به آمار کنکور سال 99 نظر بیفکنیم، توجه به این آمار هم بد نیست: «قبولی‌های رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندان‌پزشکی، در سال ۱۳۹۹، ۱۴ درصد از ۷ دهک پایین و ۸۶ درصد از سه دهک بالای درآمدی بودند. قبولی رشته روان‌شناسی با رتبه زیر ۳ هزار، در سال ۱۳۹۹، ۱۹ درصد از ۷ دهک پایین و ۸۱ درصد از سه دهک بالا بودند.»...

آیا می توان این آمارها را نظاره کرد و سکوت کرد؟ نظام آموزشی ما برای آن چه خود باعث وبانی‌اش است، چه پاسخی دارد. با چه منطقی در سیستم آموزشی و اجتماعی به گونه‌ای عمل می شود که نتیجه‌اش، اختصاص رشته های خوب دانشگاهی و به دنبال آن، مشاغل بهتر، پردرآمدتر و موثرتر جامعه، صرفا برای طبقه برخوردار باشد؟»

تسنیم نوشت: «ثبت‌نام مدارس غیرانتفاعی و اعلام شهریه سال تحصیلی آینده از هم‌اکنون آغاز شده است و چند هفته‌ای می‌شود شهریه‌های عجیب و نجومی مدارس باعث تعجب و سردرگمی خانواده‌ها شده است. 

در حالی که پیش از این شهریه دوره متوسطه به 40 یا 50 میلیون تومان می‌رسید اما هم‌اکنون شهریه دوره ابتدایی رکورد عجیبی زده است.»

***

روایت اژه‌ای از عملکرد قوه قضائیه در مبارزه با فساد 

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در جریان سفر به استان خراسان شمالی، در دانشگاه بجنورد با تبیین و تشریح اقدامات قوه قضاییه برای مقابله با برخی مفاسد و جرایم و تخلفات اقتصادی گفت: ما به مسئولان اقتصادی و متولیان بانک مرکزی اعلام کرده‌ایم که باید از اختیارات قانونی خود برای جلوگیری از شکل‌گیری جرایم و تخلفات اقتصادی به صورت کامل استفاده کنید و چنانچه از این اختیارات بهره نگیرید، نه به عنوان ترک فعل بلکه به عنوان ترک قانون، تحت تعقیب حقوقی قرار می‌گیرید. 

محسنی اژه‌ای گفت: ما از دستگاه‌های امنیتی به طور جدی مطالبه‌گری کرده‌ایم تا نسبت به شناسایی و معرفی جریانات سازمان‌یافته‌ای که اقدامات کاذبی را علیه اقتصاد و بازارهای ارزی و ریالی ترتیب می‌دهند، اهتمام داشته باشند و در اینجا بار دیگر تاکید می‌کنم و وعده می‌دهم که در قبال عناصر این جریانات سازمان‌یافته، قاطعانه عمل کنیم. 

رئیس قوه قضاییه افزود: من چند بار تاکید کرده‌ام که در مواجهه با جرایم و تخلفات حوزه اقتصادی و بانکی، قبل از آنکه به سراغ مشتری بانک‌ها برویم، سراغ بانک‌هایی می‌رویم که بدون اخذ وثایق کافی و بعضاً به صورت مفسده‌آمیز، مبادرت به اعطای تسهیلات کرده‌اند و یا اینکه نظارت‌های لازم را پیرامون محل هزینه‌کرد این تسهیلات نداشته‌اند. 

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر اینکه قوه قضاییه مصمم است به صورت ریشه‌ای با فساد مقابله کند و به سراغ بسترها و گلوگاه‌های فساد برود، گفت: ما به جای اینکه با صدها پرونده موردی مواجه شویم، به سراغ ۱۰ پرونده ریشه‌ای رفتیم که از قِبل آن، امکان ایجاد صدها پرونده وجود داشت البته این نافی برخوردهای موردی با فساد هم نیست.

وی افزود: برای نمونه در یک فقره در نتیجه یک ارتباطات ناصحیح با یک شرکت، برای واردات میلیون‌ها تن نهاده دامی، بیش از هزار میلیارد تومان از مردم دریافت شده بود، اما کالایی وارد کشور نشده بود؛ ما به این موضوع ورود کردیم و رسیدگی‌ها و برخوردهای مجدانه و لازم را ترتیب داده و اجازه ندادیم این موضوع به یک پرونده فساد بزرگ با شاکیانی پرتعداد تبدیل شود. 

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: در بحث مقابله با فساد، ما در صدد مبارزه ریشه‌ای هستیم نه کار تبلیغاتی؛ در مقوله مبارزه با فساد، ما در عین اینکه متمرکز بر روی علت‌ها هستیم، از معلول‌ها نیز غافل نمی‌شویم. سوال این است که در بحث مقابله با فساد، آیا به نقطه مطلوب رسیده‌ایم؟ باید بگویم نه، اما مجدانه در این عرصه تلاش می‌کنیم. 

***

توضیحات رئیس سازمان اداری استخدامی درباره تغییر ساعت کار کارکنان

به گزارش ایسنا، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری استخدامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تغییر ساعت کار کارکنان اظهار کرد: در سال گذشته از اول خرداد تعییر ساعت اعمال شد ولی امسال این امر از پانزدهم خرداد اعمال می شود که مدارس تقریباً تعطیل شده‌اند و برای عمده مخاطبان ما در کارکنان دولت که معلمان آموزش و پرورش هستند، تقریباً این مشکل دانش‌آموزان حل خواهد شد.

وی افزود: هماهنگی لازم با شهرداری در تهران و کلانشهرها صورت گرفته است که مسئله مترو و جابه‌جایی‌ها به گونه‌ای تنظیم شود که کارکنان دولت با مشکلی برای جابه‌جایی از اطراف شهر مواجه نشوند.

***

لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب به مجلس ارسال شد

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در هیئت دولت لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب مورد بررسی و موافقت قرار گرفت و به مجلس ارسال شد.

وی افزود: این لایحه با قید دو فوریت تقدیم مجلس خواهد شد  تا در آن جا هم با سرعت مورد رسیدگی قرار بگیرد. نظرات کارشناسی در کمیسیون تخصصی دولت پیرامون این لایحه ارائه شده که به‌پیوست تقدیم‌ مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

***

واکنش اسلامی به سخنان جدید گروسی

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات گروسی مبنی بر اینکه بعید است در ماه های آینده برجام تعیین‌تکلیف شود، اظهار کرد: آژانس مسئول مذاکرات نیست، این مسئولیت به عهده طرف‌های حاضر در برجام است.

وی توضیح داد: روابط ایران و آژانس بر اساس پادمان و معاهده ان پی تی برقرار است و نظارت ها ادامه دارد و هیچ خدشه ای در آن نبوده و خللی به وجود نیامده است و تداوم دارد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه گروسی از همکاری با ایران ابراز رضایت کرده است، ادامه داد: در بحث برجام، آژانس بین المللی انرژی اتمی طرف مذاکره نیست.

وی ادعای خبرگزاری بلومبرگ برای کاهش نظارت ها را رد کرد و در رابطه با برقراری مذاکرات گفت: روابط ایران و آژانس طبق بیانیه تهران برقرار است و در حال تدوام است.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا برای اکتبر ۲۰۲۳ تحریم های تسلیحاتی کشورمان لغو خواهد شد، بیان کرد: بله طبق برجام باید تحریم تسلیحاتی لغو شود.

***

دستمزد کارگران جایی برای قناعت دارد؟

به گزارش تسنیم، در آستانه روز کارگر امسال وزیرکار از یک واحد تولیدی بازدید کرد و در آن بازدید خبرنگاری از او سوال کرد که آیا با این میزان حقوق کارگری می‌توان زندگی هم کرد؟ وزیر کار گفت: واقعا سخت است، اما با قناعت می‌توان ساخت و پس از آن خبرنگار می‌گوید: شما خودتان می‌توانید؟ مرتضوی می‌گوید: من در طول عمرم با حقوقم زندگی کرده‌ام البته آدم‌ها با هم فرق می‌کنند و خانواده من کم توقع هستند.

محسن باقری؛نائب رئیس هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران می گوید: ️یک موقع‌ ممکن است دخل و خرج در هزینه‌های خیلی جزئی با هم نخوانند آنگاه می‌توان با قناعت آن را رفع کرد؛ اما وقتی کارگران برای کسب حداقل‌ترین هزینه‌های زندگی مجبورند دو یا سه شیفت کار کنند، چگونه دم از قناعت می‌زنید؟

وی گفت: ️دستمزد بر اساس تورم دی ماه 1401تعیین شد؛ متأسفانه قدرت خرید کارگران تا پایان ماه اول سال جدید 15درصد نسبت به دی ماه سال گذشته کاهش یافته است.

باقری اظهار داشت: ️شاید برای مدیرانی که مجلس سقف حقوق‌شان را 60میلیون تومان تصویب می‌کند، قناعت محلی از اِعراب داشته باشد ولی کارگری که ده برابر کم‌تر از آقایان دریافتی دارد و با چند شیفت کار کردن هم خرج زندگی‌اش تامین نمی‌شود، قناعت بی معنی است.

***

تکمیل کریدور شمال-جنوب چه تاثیری در اقتصاد کشور دارد؟

جمهوری اسلامی ایران و روسیه با هدف تکمیل گذرگاه ریلی شمال – جنوب که جنوب آسیا را به شمال اروپا متصل می‌کند، توافقنامه احداث راه‌آهن رشت – آستارا را امضا کردند.

این توافقنامه امروز چهارشنبه و پس از سخنرانی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه بین نمایندگان دو کشور به امضاء رسید.

مشرق نوشت: «با وقوع جنگ در اوکراین، روسیه که تحت تحریم‌های غرب قرارگرفته است به دنبال ایجاد روابط تجاری جدید، مصمم به تعمیق روابط با کشورهایی است که بی‌توجه به تحریم‌های غرب به تجارت خود با روسیه ادامه داده‌اند. از این‌رو گذرگاه شمال جنوب را رگ حیاتی حمل‌ونقل از سنت پترزبورگ به بنادر ایران و هند می‌داند.

این کریدور، می‌تواند یک جایگزین مطمئن برای مسیر کنونی دریای بالتیک-کانال سوئز باشد که با تنش‌های روسیه و غرب امنیت آن برای روسیه به خطر افتاده است. دور زدن کانال سوئز همچنین می‌تواند به کشورهایی که از طریق کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال جنوب، تجارت می‌کنند کمک کند تا از تأخیر در نقاط بن‌بست، مانند آبراه تحت کنترل مصر پرهیز کنند...

کریدور بین‌المللی شمال - جنوب در جمهوری اسلامی ایران امکان ترانزیت ریلی کالا از هند و کشورهای خلیج‌فارس به جمهوری آذربایجان، روسیه و شرق و شمال اروپا را فراهم می‌کند؛ لذا این کریدور از اهمیت راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران، منطقه و جهان برخوردار است و اساساً این کریدور، می‌تواند دیپلماسی سیاسی- اقتصادی ایران در قفقاز را از بن‌بست خارج نموده و نقش‌آفرین کند.

این مهم وقتی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم در حال حاضر، برخی کشورها کریدورهای جایگزین را انتخاب و درحال دور زدن ایران هستند؛ به‌عنوان‌مثال، هند ارسال محمولات تجاری «غیر تحریمی» به روسیه را از طریق کشور گرجستان آغاز کرده است...

 راه‌اندازی خط آهن رشت- آستارا، ازآنجا ضرورت دارد که این مسیر، تکمیل‌کننده خط حمل‌ونقل شمال- جنوب و محور برنامه رشد ترانزیتی کشور است. مسیر ترانزیتی شمال- جنوب برای انتقال کالا، محوری‌ترین کریدور کشور است که بخش ریلی آن معطل تکمیل ۱۶۰ کیلومتر خط آهن از رشت تا آستارا است...

در صورت تکمیل مسیر ریلی رشت- آستارا، ایران برای اولین بار به یک کریدور بین‌المللی که به قول سفیر ایران در روسیه، از نان شب هم مهم‌تر است دست خواهد یافت!»

 

دیدگاه کاربران

حسن۳۰۴۸۴۸۹۲۱:۵۰:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۲۷
ساخت مسکن را که وعده دادید چی شد عرضه مسکن حلال مشکلات است .
ناشناس۳۰۴۸۶۱۲۲۳:۵۸:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۲۷
تنها راه حل مشکل اقتصاد اجرای قانون از کجا آورده ای می باشد
ناشناس۳۰۴۸۸۷۱۰۹:۵۲:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۲۸
تا عمل کردن چه باشد
امیر حسین سلطان/تهران۳۰۴۸۵۰۹۲۲:۰۸:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۲۷
در بسته های خبری ویژه الف جای خیلی از اخبار و تحلیل ها خالی است! اینکه فرضا تسنیم چه نوشته و یا خراسان چه نوشته است نه اینکه مهم نباشند اما به هر حال حتی از طریق صدا و سیما هم قابل شنیدن و دیدن است تا چه برسد در رسانه های نوشتاری مان و بنابراین میبایست خبرهایی تازه تر و برگرفته از متن جامعه بیش از اینها مورد اقبال سایت وزینی بسان الف واقع شوند و درباره کم و کیف آنها در اینجا خوانندگان بتوانند حتی به نوعی جمع بندی هم دست یابند که اگر چنین شود از میزان اقبال رسانه های خارج از کشور مشخصا در حوزه خبر و تفسیر خبر کاسته خواهد شد گرچه انتخاب رسانه در هر حال به عهده خود افراد است اما باید بپذیریم در نبود رسانه های داخلی با اهرم قوی تر در عرصه خبر و سیاست و گرایشهای سکوت خبری درباره بعضی مسائل چه بخواهیم و چه نخواهیم رسانه های بیگانه تاثیرگذارتر و حتی تعیین کننده نوع سلیقه و نوع انتخاب مخاطبان در داخل کشور هستند. والله اعلم
ناشناس۳۰۴۸۸۴۹۰۹:۳۴:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۲۸
البته نا گفته پیداست که الف هم همچون سایر سایت ها نمیخواهد ویا نمیتواند از چهار چوب خبری ابلاغی ‌دستوری خارج شود متاسفانه بیشتر سایت های خبری تبدیل کارشان محدود به کپی و پیست شده البته از حق هم نباید گذشت که الف حداقل در مواردی نظرات متفاوت تر را در کامنت ها رعایت میکند که بجای خود پسندیده و موجب رضایت است
محمد۳۰۴۸۷۱۴۰۳:۰۶:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۲۸
تنها کسی که میتونه مشکل مسکن را حل کنه وزیر مسکنی است که خود مستاجر باشد تا درد مستاجری در تورم سنگین را ادراک کند. ولاغیر
ناشناس۳۰۴۸۷۷۱۰۷:۳۷:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۲۸
گفته می شود دلار را روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و روسیه حذف کرده اید ولی چرا ارزش معاملات و میزان سرمایه گذازی و ... همه را به دلار عنوان می کنید؟
صمصام۳۰۴۸۸۰۳۰۸:۳۸:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۲۸
ما هم‌ امیدواریم که امیدواریِ این مقام مسئول در حل مشکل اجاره نشین ها به نتیجه برسد
مهرآئین۳۰۴۹۷۰۸۲۲:۱۷:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۲۸
معاونین رئیس جمهور چون از مجلس رای اعتماد نمیگیرند مسؤلیتی متوجه شان نیست و خودشان هم اینرا خوب میدانند و از این نظر همیشه کارهایی که نتایج آن ممکن است وخیم باشد را به آنان محول میکنند. مانند رؤسای سازمان محیط زیست که طی دوران تصدیشان تمام تالابهای ایران از بین رفت و هیچکس نتوانست آنها را پاسخگو قراردهد. نمونه دیگر دلار جهانگیری است که به رغم رانت عظیمی که ایجاد کرد هیچکس ایشان را نتوانست بازخواست کند.
ناشناس۳۰۴۸۸۶۰۰۹:۴۳:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۲۸
دولت بهتره از جیب خودش خرج کنه اقای مخبر .... دولت درساخت و ارائه تسهیلات مسکن کار کند بامالیات برمالکان هیچ دردی ازمستاجرها دوا نمیشود
ناشناس۳۰۴۸۸۹۰۱۰:۳۳:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۲۸
صاحبخونه ها میگن برید خونه از دولت اجاره کنید.
علوی۳۰۴۹۷۰۱۲۲:۰۹:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۲۸
مالیات بر معاملات مکرّر فقط جیب دولت را پر و قیمت را برای مصرف کننده افزایش میدهد. به جای کارهای نمایشی قانون اجاره را مانند کشور آلمان یا فرانسه در بیاورید و مسکن را مانند نان حق اولیه مردم بدانید.
ناشناس۳۰۵۳۶۵۰۲۲:۲۹:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
این پولهای بلوکه شده هر سه ماه یکبار مژده آزادسازی اش را پخش میکنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  6. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  7. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  8. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  9. حکم امیر تتلو صادر شد

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  17. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  18. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. مأمور خاطی بازداشت شد

  21. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  22. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  24. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  8. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  9. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  10. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  11. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  12. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  13. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  14. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  15. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  16. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  17. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  18. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  19. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  20. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  21. حل يك ابرچالش نظام

  22. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  23. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  24. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  25. اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره توماج صالحی

آخرین عناوین