طنزپردازان دست بجنبانند...

گروه اجتماعی الف،   3990808090 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
طنزپردازان دست بجنبانند...

روز گذشته وزیر بهداشت در دیداری که با جمعی از هنرمندان داشت از ضرورت روحیه دادن به مردم در ایام کرونا گفت و نقش هنرمندان را در زدودن افسردگی در جامعه مهم خواند. توصیه بسیار بجایی که تقریبا همه فراموش کرده اند. 

از یادمان نرفته که در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در کشور کارشناسان بر اهمیت روحیه بالا و تاثیر شاد بودن در تقویت سیستم ایمنی و از این طریق مقاومت بیشتر بدن در برابر این ویروس می گفتند. چیزی که شاید ناگزیر در  پرتو وخامت روز افزون وضعیت معیشتی مردم طی ماه های گذشته کم کم به فراموشی سپرده شد. 

می دانیم در شرایطی که ویروس کرونا تقریبا همه مشاغل و فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده طبیعتا فعالیت های هنری هنرمندان نیز به دنبال همین وضعیت به رکود گراییده. از سالن های سینما و تئاتر و موسیقی و نمایشگاه های هنری گرفته تا تولید فیلم و سریال در تلویزیون همه و همه زیر سایه ترس از کرونا هستند و تحرک سابق را ندارند اما بستر آماده دیگری به نام فضای مجازی  هم وجود دارد  که هنرمندان از آن کمتر استفاده کرده اند.

هنرمندان به خصوص هنرمندان طنز می توانند چه به صورت فردی در صفحات خود در فضای مجازی و چه به شکل هماهنگ شده با یکدیگر به شیوه های مختلف به این خواسته مهم وزیر بهداشت جامه عمل بپوشانند. 

هر چند اندک حضور مجازی جسته و گریخته برخی هنرمندان در این زمینه در روزهای نخست اپیدمی کرونا - علیرغم حسن نیت و احساس وظیفه شان - بعضا با برخی ناپختگی و سو تفاهم ها همراه شد اما حالا که معلوم شده روزها و شب های سرد و غمگین زمستانی امسال زور بیشتری برای افسرده کردن مان دارد بهتر است با برنامه ریزی و همفکری بیشتری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای این منظور استفاده کرد. خوشبختانه استفاده از این فضا هزینه و مشکلات متعارف تولید هنری معمول را ندارد و به سرعت نیز قابل انتشار برای اکثر مردم است. 

چه خوب است حال که ماه های سوگواری را نیز پشت سرگذاشته ایم نویسندگان و هنرمندان  به خصوص طنزپردازان دستی بجنبانند و حال مردم را خوش کنند.

 

دیدگاه کاربران

محمد قاسمی۱۶۶۵۳۵۶۰۰:۲۲:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۹
خداوکیلی تلویزیون رو دیدید؟ پس از باران؟؟؟ و سریال هایی که من اسمشون رو نمیدونم ولی اونقدر بار منفی دارن که اجازه نمیدم خانواده تماشا کنن هر چقدر فکر میکنم این کار رو و توزیع غم سهوی نمی بینم
ناشناس۱۶۶۵۴۷۲۰۷:۲۷:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۹
در این شرایط اقتصادی چرا باید بودجه کارکنان صدا و سیما 30 درصد مجددا افزایش یابد؟ مگر بازده این سازمان عریض و طویل چیست؟ آیا توقع دارید چند نفر مردمی که از هر نظر زیر فشار اقتصادی و.... هستند را سرگرم (آرام) کنند؟
ناشناس۱۶۶۵۵۴۶۰۹:۲۹:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۹
همان طوری که تو افزایش حقوق می گیری
ناشناس۱۶۶۵۴۷۳۰۷:۳۴:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۹
کل برنامه های صدا و سیما طنز است. در حالیکه گوشت کیلویی 160 هزار تومان، مرغ کیلویی 26 هزار تومان، برنج کیلویی 37 هزار تومان، کره کیلویی 80 هزار تومان، روغن نباتی کمیاب و قیمت شیر و ماست و تخم مرغ و میوه و .. سر به فلک کشیده ، و درصد بالایی از مردم از تهیه آنها عاجز هستند، صدا و سیما چندین برنامه آشپزی و مسابقه آشپزی پخش می کند و مردم را به خوردن غذاهای مقوی برای بالا بردن ایمنی علیه کرونا دعوت می کند! اینها و بقیه فیلمها و ادعاهای صدا و سیما بالاترین طنزهای تلخ هستند.
آریابان۱۶۶۵۶۸۳۱۱:۳۲:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۹
خداوکیلی اصلا میشه با تلویزیون ..حال خوشی بدست آورد ؟!؟!؟!؟!؟ در این فضای انباشته و لبریز از مشکلات اقتصادی انبوه برای عامه مردم، بسیار بیشتر از فیلمها و برنامه های سرگرم کننده فقط تکرار بسیار خسته کننده !!!!! تبلیغات را شاهدیم برای رقابت هر چه بیشتر برای مصرف کالا هائی مشابه ، اونهم با قیمت های سر به فلک کشیده !!!!!؛ ای اصحاب تلویزیون، جون هر کی که دوست دارید یک کمی هم به جیب خالی عامه بینندگان فکر کنید !!!!!! همون هائی که در تهیه مواد اصلی مورد نیاز خانواده هاشون مونده اند ولی شما مداوما  برایشون از مصرف بیشتر و بیشتر با پاداش های 50 میلیونی ها در هر شب و بدفعات فراوان در همه کانال ها و البته بطور همزمان !!!!!! پخش می کنید  ؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس۱۶۶۵۷۷۰۱۲:۵۵:۴۴ ۱۳۹۹/۸/۹
تلویزیون میلی رو تعطیل کنید و پول بیت المال رو صرف مسائل اقتصادی کنید ما خوشحال تر میشیم. دلت خوشه ها. مردم مگه بچه شدن. شام نداری جلوی خونوادت بگزاری اونوقت مهران مدیری نگاه کنی بخندی. مگه اینکه دیوونه شدی باشی
ناشناس۱۶۶۵۷۷۴۱۲:۵۸:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۹
خانواده من شبی یک ساعت با پس از باران گریه می کنند!!!
ناشناس۱۶۶۵۳۶۸۰۰:۴۴:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۹
از آن جهت مي خندم كه نمي توانم گريه كنم !! ....لرد بايرون ------------- آورده اند كه چارلي چاپلين در ايامي كه تازه كار نمايش را شروع كرده بود و معروفيتي نداشت روزي به روانپزشك مراجعه كرد و از افسردگي خويش شكوِه نمود ، روانپزشك به اوتوصيه كرد كه در فلان خيابان سيركي است كه در آن دلقكي هر شب نمايش مي دهد و اسباب خنده مردم فراهم مي سازد ، چند شب به آنجا برو تا روحيه ات عوض شود ، مرحوم چارلي چاپلين آهي از سينه بر مي كشد و مي گويد : --- جناب دكتر من همان دلقكم !!! حالا آرزو مي كنيم كه طنز پردازان ما از اصحاب شادي و شعف و سرور باشند ، افسرده و دلمرده گراني و تورم و ويروس كرونا نباشند و چنان دلشان شاد باشد كه مردم را از ته دل بخنداند و شادمان سازند !! ... آخه قربونتم امروز ه ثابت شده است كه بيشتر طنز پردازاني كه با طنزشان و آثارشان مردم را مي خندانند خود از جمله مردماني هستند كه از درون غمگين هستند !!!
ناشناس۱۶۶۵۴۰۹۰۲:۰۰:۴۴ ۱۳۹۹/۸/۹
تلاش کنیم دیگران را شاد کنیم حالمان بهتر می شود آدمهای خوب هم دورو برمان کم نیستند حال خوب فقط شکم سیروسفره هفت رنگ و..نیست مثل قدیما چیزای خوبمان را با دیگران شریک شویم حس خوبی بهمان دست می دهد اگر فوری نمی گویید تخم مرغ دونه ای خدات تومان شده پس بنشینید غصه نداشته ها واز دست رفته هاو..بخورید ازمن گفتن بود همون موقع هم که سینما وتیاتر وکنسرت وسفربه شمال وترکیه و.. برقرار بود خیلی ها تا امامزاده صالح وحضرت عبدالعظیم هم نمی توانستند برونداگرخواستید غصه بخورید غصه اونا را بخورید
حمید۱۶۶۵۳۸۴۰۱:۰۹:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۹
آقای نویسنده ما رو سر کار گذاشتی؟ تلویزیون همه اونایی رو مردم دوستشون دارن، ممنوع التصویر کرده الان عادل فردوسی پور یه برنامه زنده بذاره، چند میلیون بیننده پای تلویزیون میشینه؟چرا این آدم باید از خونه مردم رونده بشه؟ رضا عطاران فیلم بسازه چند میلیون نفر میبینن؟ مهران مدیری و ... تلویزیون فقط شده سانسور و حذف دیگه برنامه های آقای حسینی قمی ( سمت خدا) رو هم به دلیل انتقادهایی که میکرد ، زنده پخش نمیکنن
ناشناس۱۶۶۵۴۱۸۰۲:۱۴:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۹
دولت و شخص رییس جمهور دخیل بستند بایدن رییس جمهور شود و در این چند ماه باقیمانده بپرند تو دل عمو سام و جبران مافات کنند
ناشناس۱۶۶۵۴۲۳۰۲:۲۳:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۹
تلوزیون اساسا با شادی مشکل دارد
ناشناس۱۶۶۵۴۲۵۰۲:۲۷:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۹
والله شما انگار خیلی دلت خوشه برادر عزیز.
ناشناس۱۶۶۵۶۸۴۱۱:۳۳:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۹
خطای مدیریتی خودشون رو میخوان با خنده زورکی خندوانه ای بپوشانند. جواب نمیده
ناشناس۱۶۶۵۴۴۴۰۳:۵۹:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۹
عه؟ یاد طنزپردازان افتادین؟ مگه کار طنزپرداز خنداندن مردمه؟؟ از گرانی و تورم جوک بسازه واسه ملت؟
ناشناس۱۶۶۵۴۴۵۰۴:۰۱:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۹
حالا که گیر فرمودید یاد هنرمندان افتادید؟ اصحاب سیاست همیشه از هنرمندان استفاده ابزاری داشتند و هنرمندان هم متخصص سیاست نبودند.
ناشناس۱۶۶۵۵۲۷۰۹:۰۲:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۹
مثل استفاده ابزاری احمدی نژاد از خدا بیامرز عزت اله انتظامی .
ناشناس۱۶۶۵۴۴۷۰۴:۳۲:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۹
با جیب خالی و شکم گرسنه مردم ، کاری از دست هنرمندان ساخته نیست
ناشناس۱۶۶۵۴۵۰۰۴:۴۹:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۹
اقتصاد دانان دست بجنبانند
ناشناس۱۶۶۵۴۵۲۰۵:۲۲:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۹
ما با دیدن رامبد جوان در تلویزیون شاد نمیشیم بلکه غصه مون میگیره از اینکه فردی دوباره بخواد سرکارمون بذاره از اینکه چجوری صدا سیما دوباره راهش داده
ناشناس۱۶۶۵۶۵۸۱۱:۰۶:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۹
هزار تا لایک به این کامنت. طنز دیگه جواب نمیده برای این ملت. چقدر مهران مدیری رو ببینیم بیاد ظاهری از دولت و.. بد بگه و خودش با پول‌های پارو شده بره فرانسه و با.. چقدر سریال آقازاده و.. ببینیم من که نگاه نمی‌کنم. که چی میدونیم خودمون دزد و نفوذی و خائن داریم و کسی هم انگار حوصله ی مبارزه باهاشون رو نداره تا احتمالا باز با آمریکا مذاکره کنیم و یک آب باریکه ای درست بشه
جواد۱۶۶۵۴۵۳۰۵:۵۴:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۹
وزیر محترم ، چند روز پیش با سوپر مارکتی محل صحبت میکردم ، از کم شدن فروش صحبت میکردند ، آن هم در پایتخت که وضع مالی مردم نسبتا بهتر است. توان سیر کردن شکمها پایین آمده است ، توان فیزیکی مردم پایین آمده است که مفهوم آن می تواند شکننده تر شدن بدنها در مقابل بیماریها از جمله ویروس کرونا باشد . مشکل معیشت مردم را حل کنید ، خود به خود خنده هم بر لبها خواهد نشست . این هنرمندان عزیز هم جزئی از این مردمند ، دستشان درد نکند ، ولی انتظار از این دوستان بیش از حد توانشان می باشد.
ناشناس۱۶۶۵۴۵۸۰۶:۳۵:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۹
عادل فردوسی پور برای راه اندازی یک برنامه اینترنتی باید از صدا و سیما مجوز بگیره. صدا و سیمایی که خودش عادل رو ممنوع التصویر کرد. حالا جسارت نباشه میشه بفرمائید هنرمندان چه جوری از فضای مجازی باید استفاده کنند؟
ناشناس۱۶۶۵۴۶۳۰۷:۰۳:۴۳ ۱۳۹۹/۸/۹
فقط با موسيقي و رقص مردم شاد ميشند كه اونم ااا
ناشناس۱۶۶۵۴۶۵۰۷:۰۵:۱۹ ۱۳۹۹/۸/۹
دست به دعا دست به دامن طنز پردازان برای ملتی که از درون نابود شده اند چه تاثیری داره
ناشناس۱۶۶۵۴۶۶۰۷:۰۷:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۹
مرحوم کریم اکبری مبارکه در جریان ساخت یک سریال کرونا گرفت و فوت کرد برخی دیگر از عوامل هم کرونا گرفته اند . ساخت سریال یعنی تجمع در مکان سر بسته .
محمود۱۶۶۵۴۷۱۰۷:۲۶:۰۸ ۱۳۹۹/۸/۹
اون روزی که این آقایونو به بهانه های مسخره ممنوع التصویر میکردن باید فکر این روزهارو میکردین.قرار بود مثلا امثال رضا عطاران و ژوله و برادران قاسم خانی نباشن تا تلوزیون طنز فاخر ارائه بده.اما همشونو فراری دادن تا به این روز بیافتیم.قرار بود فردوسی پور نباشه تا جوونا بیان ولی الان باید فوتبالو بی صدا تماشا کنیم تا اعصابمون خرد نشه.خود کرده را تدبیر نیست برادر من
ناشناس۱۶۶۵۴۷۴۰۷:۳۹:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۹
لطفا هرکسی دست می جنباند، بجنباند فقط افرادی که فرزندانشان را در کانادا و خارج به دنیا میاورند و به مردم و کشور خود خیانت می کنند دست نجنبانند که بدتر حال مردم را بهم می زنند!
ناشناس۱۶۶۵۴۸۸۰۸:۰۰:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۹
اینا همون هنرمندهایی هایی هستند که هر وقت به چیزی اعتراض می کنند، بدل می شوند به سلبریتی بی سواد!!!!
ناشناس۱۶۶۵۵۳۴۰۹:۰۷:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۹
والا به خدا طرف با مدرک دیپلم و دکترای دروغین شد وزیر کشور و کسی عنوان سیاستمدار بی سواد رو به کار نبرد چند تا هنرمند گاهی بعضی از حرف های گروهی از مردم رو بازتاب میدن و موردحمله شدید قرارمیگیرن
ناشناس۱۶۶۵۶۶۵۱۱:۱۷:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۹
حیف پول بیت المال که میره تو جیب این وطن ..، اینها رو تلویزیون میبینیم به جای شادی حس تنفر داریم.
ناشناس۱۶۶۵۵۰۶۰۸:۲۷:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۹
آیا با طنز حداقل در بعد اقتصادی تغییری حاصل میشود،؟؟؟
ناشناس۱۶۶۵۵۳۶۰۹:۰۹:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۹
شما اصلا موضوع بحثو میدونی. همه رو با هم قاطی میکنی
ناشناس۱۶۶۵۷۱۸۱۲:۱۷:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۹
موضوع بحث الزاماتی داره ومهمترینش عادی شدن شرایط اقتصادی اکثریت مردمه،وگرنه کسی باشادی و تفریح در این جامعه افسرده مخالف نیست
حسین پور۱۶۶۵۵۰۸۰۸:۳۰:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۹
مگر لحظه ای ب ای خندیدن وشاد بودن باقی مانده که هنر مندان بتوانند خنده لرلب مردم بیاورند خداون مسببین را بگریاند
ناشناس۱۶۶۵۵۱۱۰۸:۳۵:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۹
کسی باید طنز پردازان را بخنداند
ناشناس۱۶۶۵۵۱۸۰۸:۴۶:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۹
همین ماه های سوگواری یکی از عوامل شیوع کرونا و هم توزیع غم می باشند.
ناشناس۱۶۶۵۵۹۷۱۰:۱۷:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۹
این دهه آخر صفر من کرونا گرفتم. ماشاءالله تلویزیون تو تزریق غم و غصه چیزی برای من نداشت.
ناشناس۱۶۶۵۷۱۵۱۲:۱۵:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۹
به خاطر همین طرز فکرها که طنزپردازان باید کسی را بخندانند طنزپردازی را رها کردم
ناشناس۱۶۶۵۷۲۱۱۲:۲۰:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۹
اینقدر بلا بر سر مردم آوردید با این بی مزه بازیها مردم دیگرنمی توانند بخندد بدبختی اینجا است که موضوع طنزها شده بر اساس دزد مسئولین و بدبختی مردم می باشد
ناشناس۱۶۶۵۷۲۸۱۲:۲۶:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۹
صداوسیما جولانگاه افراطیون .. شما ببینید با طنزپردازان چه کردند، امیر مهدی ژوله، مهران و مهراب قاسم خانی، مهران مدیری و..بابا این چه سبک تفکریه آخه؟ کی میگه شیعه فقط باید آه و ناله و گریه کنه؟ یه آیه حدیث و حتی روایت متقنی نیست. جواب خون این همه شهید رو کی میده آخه چرا کاری میکنین مردم از انقلابشون دلزده بشن؟؟؟
ناشناس۱۶۶۵۷۷۹۱۳:۰۴:۴۴ ۱۳۹۹/۸/۹
بلایی به سر مردم آمد که حتی با قلقلک هم خنده شان نمیگیرد.
ناشناس۱۶۶۵۹۷۷۱۷:۱۷:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۹
طنزپردازان عزیز اصلا دست نجنبانید! ملت اگر بنابرخندیدن داشتند از کارها و حرفهای نماینده های مجلس و رییس جمهور و معاونش و احمدی نژاد و رائفی و .. روده بر شده بودند!
ناشناس۱۶۶۶۰۵۲۱۸:۳۴:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۹
سخنرانی مسئولین ما به اندازه کافی طنز و خنده اور هست راستی سلبریتی بی سواد مگه میتونه جامعه رو شاد کنه یه جوان 18تا 30ساله آیا با دیدن رامبد کانادایی خنده اش میگیره؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین