انتقاد از بی‌تصمیمی دولت درباره وزارت ورزش / توضیحات سخنگوی دولت درباره «بی خوابی رئیس جمهور»/

  4020507047 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد از بی‌تصمیمی دولت درباره وزارت ورزش / توضیحات سخنگوی دولت درباره «بی خوابی رئیس جمهور»/

واکنش وزیر ارشاد به برکناری مدیرکل ارشاد گیلان

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که برکناری مدیرکل ارشاد گیلان پس حواشی به وجود آمده باعث انتقاد یک عده‌ شده درحالیکه برخی دیگر معتقدند کار صحیحی تا روشن شدن موضوع صورت گرفته است، گفت: بله، ممکن است از هر طرف نگاهی باشد، از اولین لحظه این اتفاق فرآیند کاملاً روشنی را طی کرده است و نکته مهم این است هیچ گزارش منفی قبل از این انتشار خبر نبوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این‌که برخی از نمایندگان مجلس عنوان کردند از قبل گزارشاتی به آنها داده‌اند، بیان کرد: خیر، اشتباه است. چنین چیزی نبوده است. نکته‌اش این است که هیچ گزارش منفی نداشتیم. به محض اینکه این اتفاق افتاد، به دلیل رعایت شئونات عمومی جامعه و این‌که این بحث در یک مسیر خارج از این هیاهوها پیگیری شود به هر حال این یک مسئله شنیعی است و افکار عمومی ما نسبت به این مسائل حساس هستند، پیگیر موضوع شدیم و همه جای دنیا هم همین است.

وی یادآور شد: همان روزی که گزارش آمد و هیچ رسانه‌ای هم خبردار نشده بود، گفتیم یک سرپرست جدید تعیین می‌کنیم، تا مسیر کار به این موضوع گره نخورد. ما هیچ قضاوتی در این موضوع نداریم، در همان بیانیه‌ای که مجموعه اداره کل روابط عمومی مجموعه وزارت ارشاد در گیلان منتشر کرده اشاره شده باید موضوع در مسیر قضایی خودش قرار بگیرد، بررسی شود و هر آنچه مطابق حق و حقیقت است، اتفاق بیفتد.

اسماعیلی تاکید کرد: ما هیچ پیش‌داوری نداریم؛ به هر حال این موضوعات همیشه محل بروز مباحث حاشیه‌ای بوده است و به شدت از اینکه افکار عمومی ما با این مسائل مواجه شود، خودمان متأثر هستیم که بحث‌هایی پیش می‌آید. البته موضوع کانال منتشرکننده و مواردی از این قبیل مباحث مفصلی دارد که وارد آن نمی‌شوم.

***

توضیحات سخنگوی دولت درباره «بی‌خوابی رئیس‌جمهور»

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:  «چند شب پیش توفیق عزاداری در هیئت یکی از کوره‌های آجرپزی حاشیه تهران را داشتم.

پس از جلسه به درخواست آن عزیزان، چند دقیقه‌ای در پاسخ به وضعیت رسیدگی به مشکلات صحبت کردم. گفتم دولت و شخص رئیس‌جمهور شبانه‌روز و با تمام توان تلاش می‌کنند مشکلات را برطرف کنند.

روایتی از دلسوزی رئیس‌جمهور نسبت به مشکلات به ارث رسیده و نحوه مطالبه امور از وزرا، به مذاق رسانه‌های لندنی و اشخاص همسو با دروغ‌پردازی آنها خوش نیامد، بازهم موجب عصبانیت آنها شد.
دولت مردمی فارغ از این حواشی، با اتکا به مردم و همت جوانان از شهریور۱۴۰۰ پیگیر حل بحرانهای گذشته است.

تمرکز بر امور راهبردی، حل مسائل و مشکلات قدیمی و روی زمین مانده، برنامه‌محوری، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام که مردم بعضا تا ده‌ها سال معطل تکمیل آن‌ها بودند، مسئولیت‌پذیری و دوری از حواشی از مهم‌ترین رویکردهای دولت در این حدود دوسال گذشته بوده است.

‏با جایگزین شدن مدیریت جهادی و تلاش شبانه‌روزی بجای مدیریت خسته و دولت بی‌تفاوتی که تبلور ادب آن تا امروز هم در رسانه‌های حامی آن دیده می‌شود، قطعا مشکلات ناشی از نزدیک یک دهه معطل نگه‌داشتن کشور حل خواهد شد، ان‌شاالله.»

 علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اخیراً با حضور در یکی از هیئات تهران گفته بود: «وقتی کالایی که مورد نیاز مردم است گران می‌شود، آقای رئیسی از وزیر یا مدیر مربوطه سؤال می‌پرسد چطور توانستی شب را به‌راحتی بخوابی، من نتوانستم.»

***

محسن رضایی: دوره اجرای طرح مولدسازی حداکثر ۲ سال خواهد بود

محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در گفت‌وگو با تسنیم، درباره انتقاداتی که بخشی از بدنه مجلس نسبت به دخالت‌های شورای هماهنگی سران قوا در حوزه قانون‌گذاری مطرح می‌کنند، گفت: با تغییرات جدیدی که در ساختار و وظایف شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ایجاد شده،  دیگر قرار نیست که این شورا به حوزه قانون‌گذاری ورود کند.

وی همچنین درباره طرح دولت برای مولدسازی دارایی‌های راکد و انتقادات نمایندگان از عدم بررسی این طرح در مجلس، عنوان کرد: طبق آیین نامه جدیدی که در شورا مصوب شد قرار شده تا مولدسازی در قانون برنامه هفتم مطرح و مصوبه مجلس شورای اسلامی را داشته باشد. 

رضایی در پاسخ به این سوال که "تکلیف اموال دولتی که تا پیش از لازم‌الاجرا شدن قانون برنامه هفتم توسعه، بر اساس طرح مولدسازی دولت واگذار شده‌اند، چه می‌شود؟" خاطرنشان کرد: پیش از مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا بنا بود که طرح دولت برای مولدسازی اموال و دارایی‌های راکد یک طرح دائمی باشد اما پس از آن مصوبه تصمیم گرفته شد که دوره اجرای طرح مولدسازی حداکثر 2 ساله باشد و با شروع اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، واگذاری اموال دولت براساس این قانون باشد. 

***

متحجرین اصطلاح «مذهبی صورتی» را باب کرده‌اند

فرهیختگان نوشت: «مقاومت فعال که در جای‌جای حرکت سیدالشهدا(ع) جاری است عین رفتار عُقلایی است، رفتار عقلایی به یک معنا جمع زدن بین چیزهای ظاهرا متناقض است، جمع بین حیات و فنا، فنا شدن در زیست محدود زندگانی دربرابر حیات بخشیدن به همه ارزش‌های انسانی.

جمع بین تکثر و وحدت، جمع بین عدالت و آزادی، جمع بین رواداری با خلق خدا و ایستادن دربرابر تحریف دین، جمع بین مردم‌مندی و دین‌مداری، جمع بین عملگرایی و مبنای فکری داشتن، جمع بین مبارزه با تحجر و مقابله با ولنگاری، جمع بین مبارزه با نابرابری و نیفتادن در دام تحلیل‌های مادی‌گرایانه و چپ و... .

جمع شدن همه اینها با هم که از هرکدام نمادها و نشانه‌هایی در قیام سیدالشهدا دارند جز با منطق عقلایی عاشورا ممکن نیست، این دقیقا جایی است که جریان تحجر ره افسانه می‌زند، در نگاه جریان تحجر دعوت به قیام سیدالشهدا و احترام به مردمی که سبک زندگی متفاوتی دارند جمع نمی‌شود، در این نگاه یا باید متحجر بود یا اهل تساهل، یا طرف دین را گرفت یا مردم، در این نگاه رواداری بی‌معناست. 

در این مسیر آنها که سابقه توهین به مراجع تقلید را دارند به خطیبی کهنه‌کار که 60 سال از عمرش را در مسیر تبلیغ دین خدا صرف کرده و مبانی روشنی دارد هم رحم نمی‌کنند، یا با همان فهم تک‌خطی و غیرمنظومه‌ای و کشکولی از دین لفظی مانند حزب‌اللهی صورتی می‌سازند که معنایش این است؛ هر حرفی جز آنچه ما می‌گوییم خطاست.

آنها می‌گویند ما یگانه راه فهم دین هستیم، آنها معتقدند تنها مفسر قیام عاشورا فهم آنهاست و هر ایده‌ای جز آنها باید تکفیر شود و به او برچسب بزنیم؛ به یکی بگوییم مرید جان لاک، به دیگری بگوییم صورتی و... درواقع دوگانه صورتی و غیرصورتی که آنها می‌سازند معنای دقیق‌ترش دوگانه مردمی و بنیادگراست.»

***

لاریجانی به اصل خویش بازمی‌گردد؟

فردا نوشت: «علی لاریجانی که این روزها در هیئت‌های عزاداری زیاد دیده می‌شد، انگار به تدریج سعی می‌کند بیش از گذشته خود را نزد دیدگاه مردم قرار دهد تا شاید آرام‌آرام وارد مسیر انتخابات مجلس شود. پیش‌بینی اینکه لاریجانی وارد انتخابات مجلس شود، خیلی سخت نبود اما شاید پیچیدگی کار آنجا باشد که او می‌خواهد با کدام گرایش سیاسی به انتخابات ورود کند؟

لاریجانی در دهه90 به نوعی هم‌پیمان اصلاح‌طلبان میانه‌رو و طیف نوظهوری به نام مستقلین بود تا جایی که بسیاری باور داشتند بازوی پارلمانی روحانی شخص علی لاریجانی بود و لاریجانی از هیچ کمکی به روحانی کوتاهی نکرد. اصلاح‌طلبان هم از لاریجانی حمایت می‌کردند تا حدی که در انتخابات ریاست‌جمهوری1400 از او حمایت کردند که البته این حمایت‌ها با تأییدنشدن صلاحیتش متوقف ماند.

اما حالا به نظر می‌رسد وضعیت قدری متفاوت شده است و هم اصلاح‌طلبان سعی دارند بگویند که صرفا با هویت اصلاح‌طلبی خودمان به میدان انتخابات وارد می‌شویم و هم لاریجانی دیگر چندان راغب نیست که با اصلاح‌طلبان هم‌پیمان شود.

به نظر می‌رسد علی لاریجانی بیشتر تمایل دارد با تکیه بر نیروهای مستقل و اصولگرایان سنتی وارد انتخابات شود. او می‌خواهد به پایگاه سنتی‌ خودش یعنی اصولگرایی بازگردد. از این سو هم حمایت مستقلین را با خود دارد.

اصلاح‌طلبان هم تصور می‌کنند باتوجه به نوع نگاه منفی جامعه به ائتلاف‌هایی که در جریان انتخابات سال92 و مجلس دهم شکل گرفت، اکنون با نیروهای خود وارد انتخابات شوند.

در واقع دیگر میل و رغبتی نه از سوی لاریجانی وجود دارد و نه اصلاح‌طلبان. لاریجانی هم باتوجه به تندروی عجیب و غریب برخی نیروهای اصلاح‌طلب که دیگر چهره‌ای اپوزیسیون به خود گرفته‌اند، نمی‌خواهد همراه آنان شود.

حالا در این وضعیت باید دید که اصولگرایان چه قدر به لاریجانی روی خوش نشان می‌دهند و اگر سنتی‌ها بخواهند پذیرای لاریجانی با منتقدان او چه می‌کنند؟

واقعیتی است که لاریجانی پایگاه چندان محکمی در میان عموم مخاطبان جبهه اصولگرا ندارد و چه‌بسا بسیاری او را اهل تسامح و نزدیک به اصلاح‌طلبان می‌دانند اما این را هم نمی‌شود انکار کرد که هنوز هم هستند نیروهایی که لاریجانی را یک اصولگرا ولو نه یک اصولگرای تمام‌عیار می‌دانند.»

***

شکایت ایران از کره جنوبی رسماً کلید خورد

به گزارش ایسنا، با ارسال لایحه «ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی ایران و دولت جمهوری کره به داوری» از سوی رئیس جمهور به مجلس، شکایت ایران از کره جنوبی درباره پیگیری حقوقی و استرداد مطالبات از بانک‌های این کشور رسماً کلید خورد.

طی سال‌های اخیر، اقدامات متعددی برای آزادسازی منابع بلوکه شده حداقل ۷ میلیارد دلاری ایران در کره انجام شده ولی تاکنون به دلیل برخی کارشکنی‌ها، منابع ارزی ایران در کره به حساب بانک های ایرانی واریز نشده است.

***

انتقاد معاون رئیسی از بیانیه نمایندگان

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در گفت و گو با ایرنا، درباره بیانیه بی نام نشان جمعی از نمایندگان علیه وزیر کشور که هفته گذشته منتشر شد گفت: برخی سایت ها و پایگاه‌های خبری، از اطلاعیه‌ای که از سوی سایت خانه ملت منتشر شد به نحوی استفاده کردند که انگار بیانیه‌ای در مجلس امضا و به تصویب رسیده است و آن را به عنوان نظر کلی مجلس شورای اسلامی تلقی کردند؛ در حالی که گفته شد این بیانیه از سوی جمعی از نمایندگان و البته بدون درج نام افراد صورت گرفته و بعد هم از سایت حذف شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور دلیل حذف این بیانیه از روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی مجلس را اینگونه توصیف کرد: این بیانیه مضمون تندی داشت و محتوای آن اختلاف میان قوا را تشدید می‌کرد؛ منتشر کنندگان حتما متوجه این موضوع شده و از این جهت آن را حذف کردند.

وی در توصیه‌ای به نمایندگان مجلس برای پرهیز از اقدامات سیاسی و اختلاف افکنانه گفت: دائماً با نمایندگان در حال صحبت هستیم؛ درست است در سال انتخابات به سر می‌بریم و برخی اخبار منفی و انتقادها ممکن است در رسانه‌ها بازتاب بیشتری پیدا کنند ولی این یکی از مصادیق تعارض منافع است که آیا مصلحت نظام، کشور و مردم را ترجیح می دهیم یا مصلحت شخصی خود را.

حسینی با بیان اینکه برخی فکر می کنند اگر بعضی نسبت ها را به دولت بدهند، موقعیت بهتری پیدا می‌کنند، به نمایندگان توصیه کرد که مراقب این مسائل باشند.

این نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: اگر صحبتی شود که بدون حساب کتاب و خلاف واقع باشد، مردم متوجه آن خواهند شد.

***

انتقاد مشرق از بی‌تصمیمی دولت درباره وزارت ورزش

مشرق نوشت: «چهارشنبه پس از خروج اعضای هیئت دولت بهادری جهرمی در گفتگو با رسانه‌ها عنوان کرد: «پس از سقوط بالگرد وزیر ورزش، ایشان به دلیل نیاز به استراحت و افزایش طول دوره درمان استعفای خود را تقدیم رئیس محترم جمهور کرده اما هنوز رئیس جمهور تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده است».

نکته حائز اهمیت در این بین بحث فاصله کم باقیمانده تا آغاز بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو است. بازی‌هایی که قرار است از تاریخ اول مهر ماه در کشور چین با حضور کاروان بزرگ ورزشی کشورمان، اعزامی به آن رقابت‌ها استارت بخورد. با احتساب روزهای باقیمانده تا افتتاحیه (از حالا حدوداً ۲ ماه) تا آن زمان فرصت باقیست اما عجیب اینکه دولت هیچ تصمیمی برای معرفی جایگزین حمید سجادی نگرفته است!

قطعا رییس جمهور و همراهانش در دولت می دانند نتایج مثبت یا منفی کاروان ورزش ایران در بازیهای آسیایی چه تأثیر مهمی در کارنامه دولتشان خواهد داشت. بازی‌هایی که نتایج خوب و بدش ممکن است همچون شمشیر دودَم یا بدنۀ دولت را زخمی کند یا منتقدان دولت رییسی را از سر راه بردارد! اما باعث تعجب است که به نظر می رسد کمترین دغدغه ای از سوی دولت برای به حرکت درآوردن چرخ ورزش وجود ندارد و حالا در بهبوهه انتقادها به عملکرد وزارت ورزش و جوانان موضوع واردات خودروهای کارکرده در دستور جلسه هیأت دولت قرار می گیرد ولی کسی توجهی به مهمترین رویداد ورزشی آسیا آن هم پس از دوران کرونا ندارد.»

***

خانه‌تکانی در وزارت ارشاد چرا و چگونه؟

وزیر ارشاد اخیرا گفت :  ۴۰۰ نیروی جوان حزب‌اللهی بعد از ۲ سال کار جدی تا پایان تابستان وارد این وزارتخانه می‌شوند.

هم‌میهن درباره این موضوع نوشت: «وزیر ارشاد می‌گوید جذب 400 نیروی مورد اعتماد را از 2سال قبل با وجود موانع زیاد آغاز کرده است. ایشان چگونه نیروهای جدید خود را از 2سال قبل انتخاب کرده‌اند؟ ملاک‌شان برای انتخاب این افراد چیست؟ چه تخصص‌هایی در حوزه فرهنگ‌وهنر داشته‌اند؟ چرا در 2سال گذشته چراغ خاموش این کار انجام شده است؟ قاعدتاً این تصمیم در میان همفکران آقای وزیر مخالفانی هم داشته که می‌گوید با موانع زیادی روبه‌رو بوده است.

البته که بخشی از موانع می‌تواند منع‌های قانونی باشد. جذب نیرو برای سازمان‌های دولتی تابع یک سلسله‌قوانین مشخص است. همه چیز هم شفاف است. این کار باید از طریق آزمون سراسری بین همه متقاضیان انجام شود و نه فقط گروهی خاص.

چگونه است که وزیر ارشاد از دو سال قبل نسبت به جذب 400 نفر اقدام کرده و تحت آموزشی که معلوم نیست چه نوع آموزشی است قرارشان داده که از همین تابستان وارد این وزارتخانه شوند و کارشان را آغاز کنند. مگر وزیر ارشاد از چنین اختیاری برخورداراست؟ 

آزمون استخدامی کی و کجا برگزار شده و نتایج آن کجاست که مردم بدانند وزارت ارشاد چگونه نیروی جدید جذب می‌کند. آن وقت تکلیف شایسته‌سالاری چه می‌شود؟ چرا یک نهاد دولتی می‌تواند به خود اجازه بدهد که بدون رعایت عدالت استخدامی به جذب همفکران خودش اقدام کند.

در دو سال گذشته وزارت ارشاد برای این 400 نفر چقدر هزینه کرده است؟ با توجه به محدودیت منابع در دستگاه‌های دولتی، حقوق و مزایای سالیانه آنها چقدر خواهد بود و از کجا تامین می‌شود؟ آن هم در شرایطی که می‌دانیم وضعیت اقتصادی کشور چگونه است و چه سختی‌هایی را کشور به دلیل تحریم‌ها تحمل می‌کند. هزینه این تصمیم برای مردم و اهالی فرهنگ و هنر چیست؟ و البته این هزینه قطعاً به هزینه‌های ریالی منجر نمی‌شود که تبعات فراوان دیگری هم قاعدتاً خواهد داشت.»

بیشتر بخوانید: «حزب اللهی» بودن کسب و کار نیست آقای وزیر!

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۶۵۲۹۰۲۰:۵۰:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۷
خدا خیرتون بده از آقای لاریجانی که نشان داده در جناح بندی سیاسی در زمانهای خاص رنگ عوض می کند چیزی ننویسید
ناشناس۳۱۶۵۶۴۸۰۵:۰۶:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۸
همه شون همینن
ناشناس۳۱۶۵۶۷۴۰۵:۵۰:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۸
احمدی نژاد هم تصمیمات غلط خودش را از روی بی خوابی می گرفت و ملت ایران را بیچاره کرد
ناشناس۳۱۶۶۱۱۸۱۱:۵۳:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۸
تصمیماتی که معیشت و اقتصاد و تولید و اشتغالِ ایران رو ویران کرده خواب‌های خیانت بارِ حسنِ فریدون و اعوان و انصارش بود ، نه بیخوابی و کم‌خوابیِ رئیسی و احمدی‌نژاد
ن نیکخواه۳۱۶۵۷۷۹۰۷:۴۰:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۸
لاریجانی به صراط مستقیم هدایت شد!!
ناشناس۳۱۶۵۲۹۲۲۰:۵۱:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۷
با توجه به اینکه لاریجانی یار غار و گرمابه و گلستان روحانی بود و از بانیان وضع موجود حساب میشود لذا هیچ جایگاهی برای ورود به عرصه سیاست ندارد و به همراه دولت روحانی باید آماده پاسخگویی به عملکرد خودشان باشند
ناشناس۳۱۶۵۶۶۲۰۵:۳۱:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۸
لاریجانی با تبانی با حسن روحانی استیضاح ها و تفحص ها را در مجلس بباد میداد در عوض به وی وعده کمک به ریاست جمهور کردنش را دادند که شورای نگهبان جلوی اینکار را بدرستی گرفت
حسین۳۱۶۵۸۸۳۰۹:۰۰:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۸
مرد مومن شورای نگهبان از این حب و بغض ها مبراست فقط و فقط صلاحیت افراد را مطابق شرع و قانون بررسی می کند و نظر نهایی صرفا بر این مبنا صادر می شود.
ناشناس۳۱۶۶۷۵۵۲۱:۳۹:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۸
حب و بغض نیست جلوی تبانی را گرفت کجایش حب و بغض است
ناشناس۳۱۶۵۷۸۷۰۷:۴۶:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۸
يعني تمام وضع موجود گردن دولت روحاني است ؟ واقعا كه !!! گراني بيش از 400 درصدي مسكن در سال گذشته و سال 400 و گراني بيش از 300 درصدي خوراكي هاي در دو سال گذشته اين هم روحاني مقصر است ؟‌ شما چي فكر كرديد ؟ مي شود باتبليغ هر گونه تقصير را گردن يكي ديگه انداخت ؟ پس انصاف شما كجا رفته ؟
ناشناس۳۱۶۵۳۴۹۲۱:۴۳:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۷
امان از بی خوابی.
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۶۵۳۷۸۲۲:۱۰:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۷
و قابل ذکر اینکه در مطلب انتقادی مشرق نسبت به عدم جایگزینی وزیر ورزش و آنهم در آستانه بازی های آسیایی نوشتن کلمه «بحبوحه» به صورت «بهبوهه» هم خالی از لطف نیست!!! به هر حال هیچوقت دقت نباید فدای سرعت گردد لذا لطفا به دوستان تان در مشرق تذکر دهید. با سپاس
ناشناس۳۱۶۵۶۰۲۰۳:۳۴:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۸
ریا پدر کشور رو درآورده.
ناشناس۳۱۶۵۶۵۰۰۵:۰۸:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۸
بی تصمیمی واژه دقیقی نیست .
ن نیکخواه۳۱۶۵۷۲۷۰۷:۰۱:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۸
جناب آقای رضایی بعد از دوسال مولد سازی، دیگر چیزی نمی ماند برای فروش و جبران کسری بودجه
ناشناس۳۱۶۵۷۵۲۰۷:۲۴:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۸
جناب سخنگو چرا برای کار بی حاصل و وعده های محقق نشده و دستورهای بدون نتیجه منت سر مردم می گذارید. کاری کرده اید که مردم به دولت به قول شما خسته که البته با رای 24 میلیون ایرانی به قدرت رسیده بود رحمت می فرستند.
ناشناس۳۱۶۵۷۸۹۰۷:۴۹:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۸
به خاطر همين بي خوابي ها است كه اصلا متوجه نمي شود توي مملكت چي مي گذرد!!!! بگيد يه كمي بخوابه شايد گراني ها راببينه
ناشناس۳۱۶۵۸۴۲۰۸:۳۵:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۸
پس برای همین بی حوابی ها است که خبری از معیشت مردم و وضع کشور ندارد.
ناشناس۳۱۶۵۹۵۵۰۹:۵۹:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۸
چه اتفاق دیگری ممکن بود برای مردم بیافتد که نیافتاده مواد غذایی چند برابر شده اند بورس از بین رفته اقتصاد فلج شده صنایع خوابیده اند تورم بیداد می کند بازنشسته ها قدرت خریدشان را از دست داده اند قیمت اپارتمان و خودرو 10 برابر شده است .
ناشناس۳۱۶۵۹۷۶۱۰:۱۶:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۸
آقای جهرمی اگه میشه شما و وزرا و رئیس جمهور بخوابن تا یک کم کالاها ارزون بشه
ناشناس۳۱۶۶۰۱۹۱۰:۵۲:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۸
اقای رئیس جمهور بی خوابی می کشند و گرانی کمر مردم را شکست با این جراحی اقتصادی بی منطق و علم شما.
محمد طبیعی۳۱۶۶۲۶۲۱۴:۱۳:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۸
من اگر جای اقای رئیسی بودم صادقانه موانع ومشکلات را به مردم می گفتم البته شهامت می خواهد . می گفتم قول دادم اقتصاد را بورس را ارزش پول ملی را معیشت مردم را کسب و کار را بهبود می بخشم اما نتوانستم .
صمصام۳۱۶۶۴۵۹۱۶:۴۲:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۸
البته شب نخوابی رییس جمهور محترم به دلیل مشکلات زیاد کشور اصلا کار خوبی نیست چون نشانه خوبی نیست اگر کشور در مسیر طبیعی و نرمال خودش باشد نیازی به شب نخوابی رییس جمهور نیست !
ناشناس۳۱۶۶۵۳۰۱۷:۴۷:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۸
صحبت های سخنگوی محترم نمک پاشیدن برزخم مردم است.
مهدی۳۱۶۶۶۶۱۲۰:۲۸:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۸
طی دوازده سال گذشته اقتصاد ایران ٤۵٠ میلیارد دلار فرصت صادرات نفت را به دلیل تحریم‌ها از دست داده که از جمله پی آمدهای آن تورم بالا و کاهش پیوستۀ ارزش ریال بوده است.
ناشناس۳۱۶۸۶۳۱۰۲:۵۹:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۱۰
بی خوابی خیلی سخته واقعا یادمه روحانی می گفت وقتی خوزستان بی برق شد من و جهانگیری خوابمون نبرد این همه دلسوزی برای مردم واقعا دست مریزاد داره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. حالا زمان مذاکره است

  6. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  7. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  21. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  22. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  23. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  24. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  25. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  8. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  9. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  10. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  11. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  12. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  13. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  14. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  15. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  16. سفیدشویی جنایت!

  17. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  18. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  19. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  20. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  21. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  22. ترکیه ای که من دیدم! 

  23. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  24. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  25. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

آخرین عناوین