رئیسی: توانایی حل مشکلات کشور را داریم

  4020705020 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور با بیان اینکه معتقدیم توانایی حل مشکلات کشور را داریم، گفت: اگر دولت در حوزه سیاست خارجی موفقیت‌هایی داشته است، در پرتو عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است.

رئیسی: توانایی حل مشکلات کشور را داریم

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که به عنوان مهمان روز اول دوازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم سخنرانی کرد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: از خداوند برای شهدا، علو درجات و برای جانبازان، عافیت و سلامت کامل را مسئلت می‌نمائیم.

رئیسی همچنین با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) با اشاره به نزدیک بودن سالروز میلاد پیامبر اکرم اسلام (ص) و هفته وحدت این عید سعید را نیز تبریک گفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر آنچه قدسیت در عالم وجود دارد در ارتباط با وجود قدوسی است و اگر مکان، زمان و شخصی مقدس است به اعتبار و در ارتباط با قدوسی است که دارای تقدس شده است، افزود: «نظام مقدس، دفاع مقدس و همه بخش‌هایی از کشور که قدسیت دارند به دلیل داشتن ارتباط با وحی و باید و نبایدهای الهی، نیت مقدس و وجود حاکمیت و حکومتی که به امضای شارع مقدس رسیده باشد، تقدس دارند.

رئیسی افزود: شرط قدسیت در همه عرصه‌ها این است که هر سه جهت فوق در آن دیده شده باشد و این سه جهت را قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تضمین کرده است و بایدها و نبایدهای قانون و انطباق با شرع را شورای نگهبان دارد. در رأس نظام هم در ابتدای انقلاب امام راحل (ره) و امروز هم مقام معظم رهبری «مدظله العالی» را داریم که خداوند طول عمر با عزت به ایشان عنایت فرماید؛ این بزرگواران هم به بایدها و نبایدهای وحیانی توجه داشته و هم نیاز جامعه را می‌شناسند.

رئیسی سپس با تأکید بر اینکه در حوزه‌های فرهنگ، سیاست و اقتصاد که مباحث عمده و دارای اولویت کشور هستند شرایط به نحوی است که همه ظرفیت‌ها و امکانات مادی و معنوی در جهت رسیدن جامعه به رهنمودهای مقام معظم رهبری «مدظله العالی» مشخص شده است و ما به عنوان مسؤولین این نظام باید بدانیم در این عرصه‌ها هم متناسب با نیاز کشور و هم متناسب با آرمان‌های بلند کشور که چه باید بکنیم؛ چرا که در بخش‌هایی که بر اساس رهنمودهای امام راحل و رهبری معظم انقلاب عمل شده است شاهد جلوه‌های پیشرفت هستیم و در بخش‌هایی که این اتفاق نیفتاده و با نگاه‌های دیگر حرکت کرده‌ایم و شاهد بی تفاوتی نسبت به رهنمودهای امامین انقلاب بوده‌ایم دچار مشکلاتی هستیم که باید برای رفع آنها تلاش کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به موفقیت‌های سیاست خارجی، گفت: اگر دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی موفقیت‌هایی داشته است در پرتو عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری «مدظله العالی» بوده است و اگر نواقصی هست از ماست. اگر به آنچه رهبر انقلاب ترسیم کره‌اند عمل شود کشور پیشرفت می‌کند و سیادت و آقایی کشورمان حفظ می‌شود. به حمدالله ما منظومه‌ای از نگاه‌های ایشان در حوزه‌های مختلف را رو به روی خود داریم که باید آن را با تلاش و مجاهدت شبانه روزی اجرایی کنیم و باور ما این است که با امیدواری و فرهنگ «ما می توانیم» می‌توانیم عقب ماندگی‌های را جبران کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد اگر به خط مشی ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در قالب اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد وضع امروز کشور متفاوت بود، افزود: در حوزه‌های فرهنگ و سیاست نیز اگر رهنمودها و نظرات ایشان به طور کامل عملیاتی می‌شد قطعاً شرایط بهتری نسبت به وضع فعلی داشتیم.

رئیس جمهور کشورمان سپس با تشریح اوضاع اقتصادی کشور در آغاز به کار دولت سیزدهم، گفت: در حوزه اقتصادی، دولت در حالی آغاز به کار کرد که در شرایط خاصی به سر می‌بردیم و با کسری بودجه، تورم و مشکلات دیگر رو به رو بودیم که ما باید آنها جبران می‌کردیم که به لطف خداوند حل شد.

رئیسی در ادامه به مقایسه وضعیت کسری بودجه کشور، تورم و اشتغال در آغاز به کار دولت سیزدهم و شرایط فعلی پرداخت و افزود: با مقایسه رشد اقتصادی در قبل از سال ۱۴۰۰ ملاحظه می‌شود که در سال ۱۴۰۱ تلاش شد تورمی که همه را رنج می‌داد مهار شود. در واقع، تورم محصول کسر بودجه و رشد نقدینگی است. در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم مصارف و منابع، تراز باشد و همخوانی داشته باشند تا کسر بودجه نداشته باشیم که طبق اعلام مرکز آمار در آن سال کسر بودجه نداشتیم. رشد نقدینگی در زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد ۴۲ درصد بود و الآن ۲۲ تا ۲۶ درصد می‌باشد و پیش بینی می‌کنیم تا آخر سال این عدد روی ۲۵ درصد تثبیت بشود.

وی گفت: رشد اقتصادی که حاصل افزایش سرمایه گذاری و افزایش بهره‌وری است در بهار امسال بنا به اعلام مرکز آمار ایران ۲/۶ درصد بوده است. سازمان بهره‌وری اعلام کرد امروز ۵/۳ درصد رشد بهره‌وری داریم که اگر چه هنوز مطلوب ما نیست، اما رشد مهمی است. در موضوع اشتغال، دو سوم از استان‌های کشور مشکلی ندارند و از وضعیت بحرانی به وضعیت عادی رسیده‌ایم و فقط در حوزه اشتغال افراد تحصیل کرده باید تلاش شود.

رئیس جمهور بیان کرد: در سالی که دولت سیزدهم مستقر شد میزان خرید گندم از کشاورزان ۵/۴ میلیون تن بود، ولی سال گذشته ۵/۷ میلیون تن گندم خریداری شد و امسال بیش از ۱۰ میلیون تن و برنامه‌ریزی ما این است که در پایان دولت، نیاز به واردات گندم نخواهیم داشت.

رئیسی با تأکید بر اینکه عمیقاً معتقدیم که می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم، تصریح کرد: در همه حوزه‌ها کارهای بسیاری انجام شده و در حال انجام است و برای ما امیدوار شدن مردم، مهم است و مقام معظم رهبری نیز بر این نکته تأکید فرمودند که باید برای تقویت ایمان و امید مردم تلاش کنیم و هر کاری که باعث ناامیدی مردم شود از نظر دولت، همراهی با دشمنان است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۳۷۱۵۲۰۹:۵۲:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۵
وقتی همان راه گذشته را طی می کنید نتایجی حتی بدتراز گذشته نصیب ما می شود . عملکرد دولت در مسکن، خودرو ، سیاست خارجی ، تثبیت دستوری نرخ ارز ، و همچون دولت روحانی است.
مردم۳۲۳۷۱۶۰۰۹:۵۷:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۵
اگر همه حرفهایی که زدید به فرض درست بوده باشد، پس چرا با وجود بهبود اوضاع در تمامی زمینه ها، دلار نسبت به سال آغاز بکار دولت شما دو برابر شده؟ چرا همه قیمت ها چندین برابر شده؟ چرا قیمت مسکن 10 برابر شده؟ و هزاران چرای دیگر...
ناشناس۳۲۳۷۱۶۸۱۰:۰۲:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۵
آره از وفای به عهدتان در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان و تقابل صحیح با مافیای خودروسازی و روسای رانت واختلاس معلوم شد که می توانید
ناشناس۳۲۳۷۱۷۸۱۰:۱۲:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۵
مشکل کشور هم فقط حجاب است!!!
ناشناس۳۲۳۷۱۸۹۱۰:۲۲:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۵
می گویید توانایی حل مشکلات کشور را داریم اما روز به روز اوضاع بدتر شده است. حداقل بگویید چند سال دیگر این توانایی را بروز خواهید داد؟
ناشناس۳۲۳۷۲۲۲۱۰:۴۵:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۵
موفق باشید
ناشناس۳۲۳۷۲۴۱۱۰:۵۵:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۵
از تورم و گرانی و قیمت دلار مشخصه !
ناشناس۳۲۳۷۲۴۳۱۰:۵۵:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۵
بی زحمت گرانی افسار گسیخته همه چیز رو درست کن
ناشناس۳۲۳۷۲۴۸۱۰:۵۷:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۵
ولی مردم در عمل چیز دیگری را مشاهده میکنند .
ناشناس۳۲۳۷۲۶۹۱۱:۰۷:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۵
حرف های تکراری !
ناشناس۳۲۳۷۲۷۶۱۱:۱۶:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۵
آقای رییسی 2 سال گذشت خدای نکرده مانند حسن روحانی نباشی که پس از 8سال بازهم ناتوانیها و کم کاریهایش را گردن دولت گذشته می انداخت! !!!!! من 2 بار به شما رای دادم شما گفتید سالی 1میلیون خانه میسازی بازار سرمایه را سروسامان می دهی و خیلی وعده‌های دیگر. انتخابات مجلس درپیشه من درهر وضعیتی درانتخابات شرکت میکنم اما هنوز کشاورزان پول گندم تحویلی را نگرفتند بیش از50میلیون نفر سهامدار تو زیانند جوانها گرفتاری خانه وکار و ازدواج دارند واینها در شرکت مردم تو انتخابات اثرگذاره تا دیر نشده کاری بکنید .
ناشناس۳۲۳۷۳۱۲۱۱:۳۷:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۵
بطور روز مره داریم میبینیم
ناشناس۳۲۳۷۳۳۰۱۱:۵۳:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۵
معلومه
ناشناس۳۲۳۷۳۹۶۱۲:۲۶:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۵
آمارها فقط روی کاغذ واقعیت و کف بازار 180 درجه فرق داره
ناشناس۳۲۳۷۴۰۵۱۲:۲۹:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۵
اگر توانایی حل مشکلات را دارید چرا انجام نمی دهید؟
ناشناس۳۲۳۷۴۱۴۱۲:۳۳:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۵
همین مشکلاتی که تا الان حل کردی برای مردم کافیه
ناشناس۳۲۳۷۴۳۳۱۲:۴۵:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۵
چه موفقیتی داشتی؟ تو عربستان سفارت باز کردی باشه، ولی یک ماه بعدش گفت اسرائیل رو در خاورمیانه یک بازیگر می کنه! فرصت حل تحریم ها رو هم که رو زمستان سخت قمار کردید و سوخت شد.
گمنام۳۲۳۷۴۳۹۱۲:۵۰:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۵
نه ندارید دلار 50 هزار تومان تورم 65 در صدی نیمه اول سال ورود افغانها به ایران گرانی سر سام آور از کجا بگیم که درست شده باشد
ناشناس۳۲۳۷۴۸۹۱۳:۴۰:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۵
رئیسی: توانایی حل مشکلات کشور را داریم!!!! روزبروز و حتی ساعت به ساعت بر مشکلات مردم می افزایید .
ناشناس۳۲۳۷۵۸۶۱۴:۵۴:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۵
دوسال کمه؟؟؟؟فقط بگو چیکار کردی تو این دو سال
علی۳۲۳۷۶۷۷۱۶:۱۲:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۵
راست میگی، فقط همین مشکل افغان‌ها را حل کن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  6. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  7. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  8. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  9. حکم امیر تتلو صادر شد

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  17. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  18. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. مأمور خاطی بازداشت شد

  21. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  22. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  24. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  8. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  9. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  10. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  11. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  12. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  13. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  14. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  15. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  16. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  17. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  18. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  19. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  20. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  21. حل يك ابرچالش نظام

  22. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  23. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  24. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  25. اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره توماج صالحی

آخرین عناوین