همه چیز درباره طلا کم اجرت

گزارش بازرگانی، 220498،   4020725038

طلا یکی از باارزش‌ترین فلزات کشف شده توسط بشر است که از زمان‌های قدیم تاکنون ارزش خود را حفظ کرده‌ است‌. همین موضوع باعث می‌شود تا هر ساله افراد بسیار زیادی خواهان خریداری و استفاده از اکسسوری‌های ساخته‌ شده از طلا مانند دستبند طلا جدید یا سرمایه‌گذاری از این طریق باشند. فرقی ندارد خریدار به‌ دنبال خرید طلا برای سرمایه‌گذاری باشد یا مصرف شخصی، در هر صورت خریداران دوست دارند هزینه ناشی از خرید را به‌ طور قابل‌ توجهی کاهش دهند.

در صورتی که قصد خرید طلا برای سرمایه‌گذاری دارید قیمت سکه پارسیان 500 سوتی در شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری قرار دارد. یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که می‌توان برای کاهش هزینه طلا انجام داد، خرید طلای کم اجرت است. در این مطلب تصمیم داریم به بررسی مزایای خرید طلای کم اجرت بپردازیم و بگوییم که برای خرید این طلا چه نکاتی را باید در نظر بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا همه‌ چیز درباره طلا کم اجرت را برای شما بیان کنیم. 

طلا کم اجرت چیست؟

جواهرسازان در هنگام طراحی و ساخت طلا زمان زیادی را صرف می‌کند؛ به‌ همین دلیل هزینه‌ای جداگانه را در فاکتور به عنوان اجرت طراحی در نظر می‌گیرند. هر چه که این نوع اجرت بیشتر باشد هزینه لازم برای خرید طلا نیز بیشتر خواهد بود. به‌ همین دلیل افراد معمولا به‌ دنبال یافتن طلافروشی‌هایی هستند که بتوانند با پرداخت هزینه کم‌تر طلای دلخواه خود را خریداری کنند. فرض کنید می‌خواهید یک النگوی آینه ای طرح دار خریداری کنید. اگر مجموعه‌ای را بیابید که اجرت کمی در قبال طراحی و ساخت دریافت کند قطعا می‌توانید با هزینه کم‌تر جواهر دلخواه خود را تهیه کنید. همین موضوع باعث شده‌ تا بسیاری از افراد با هدف خرید سرویس طلا ارزان به‌ دنبال یافتن مجموعه‌هایی باشند که اجرت کمی دریافت می‌کنند‌.

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در این باره وجود دارد این است که مجموعه‌هایی که در برابر فروش طلا اجرت کمی دریافت می‌کنند را از کجا باید پیدا کرد؟

 در پاسخ به این سوال بسیار مهم باید بگوییم که متاسفانه یافتن مجموعه‌هایی که در قبال فروش طلا هزینه کمی دریافت می‌کنند یا به عبارت دیگر  به فروش طلای کم اجرت می‌پردازند بسیار سخت است و ممکن است برای برخی از افراد چالش‌برانگیز باشد. توصیه ما به دوستانی که به‌ دنبال خرید طلای کم اجرت هستند این است که از جواهری حقانی کمک بگیرند. در واقع می‌توان گفت با خرید طلا به صورت اینترنتی از جواهری حقانی امکان تهیه طلا با هزینه کم‌تر برای علاقه‌مندان فراهم است. چرا که متخصصان خبره این مجموعه هزینه بسیار کمی را بابت طراحی و ساخت طلا و جواهرات در نظر می‌گیرند.

طلا بدون اجرت چیست؟

قبل از اینکه به راهنمای خرید طلای بدون اجرت بپردازیم، لازم است تا ابتدا به این سوال پاسخ داده شود که طلای بدون اجرت چیست؟

طلای بدون اجرت همان طلای دست دوم است که در هنگام خریداری آن هیچ هزینه‌ای بابت اجرت پرداخت نمی‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا این طلا بسیار برای سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی باشد، البته این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از افراد به‌ منظور کاهش هزینه‌های خرید طلا به سمت طلاهای دست دوم برای استفاده شخصی می‌روند. به‌ عبارت‌ دیگر می‌توان گفت خریداران در هنگام خرید طلا یک‌ بار هزینه اجرت را پرداخت کرده‌اند. هنگامی‌ که شما برای بار دوم می‌خواهید این جواهرات را خریداری کنید، هیچ نیازی به پرداخت هزینه مجدد بابت اجرت نیست؛ به همین دلیل هزینه لازم برای خرید طلا به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد‌.

نحوه محاسبه اجرت طلا

یکی از مهم‌ترین نکاتی که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد نحوه محاسبه قیمت طلا است. در واقع می‌توان گفت بسیاری از افراد دوست دارند بدانند که هزینه طلا چگونه محاسبه می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قیمت طلا بر اساس وزن، مالیات، اجرت و سود طلا فروشی مشخص می‌شود. طلا فروشان ۷ درصد به عنوان سود طلافروشی و ۹ درصد به عنوان مالیات به قیمت طلای شما می‌افزایند.

هیچ قانون خاصی برای مشخص کردن اجرت یک طلا وجود ندارد. در واقع می‌توان گفت جواهرسازان خود تصمیم می‌گیرند چقدر اجرت دریافت کنند. قطعا جواهرات ساده‌تر اجرت دریافتی کمتری نیز دارند. فرمول محاسبه قیمت طلا به سرخ زیر است: 

۹% مالیات بر ارزش افزوده + ۷% سود طلافروش + {وزن طلا × (اجرت ساخت + قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار)}

نحوه محاسبه قیمت طلا کم اجرت و بدون اجرت

حالا که با روش تعیین قیمت طلا آشنا شدید، ممکن است دوست داشته باشید با نحوه محاسبه خرید طلای بدون اجرت و کم اجرت نیز آشنا شوید و بدانید که هزینه نهایی برای خرید طلاهای کم اجرت و بدون اجرت چگونه محاسبه می‌شود؟

در پاسخ باید بگوییم اگر طلایی که می‌خواهید بخرید دست دوم است، اجرت دریافتی صفر است. با قرار دادن صفر در فرمول محاسبه قیمت طلا می‌توانید از قیمت طلا بدون اجرت مطلع شوید. در هنگام محاسبه طلا بدون اجرت این فرمول به شرح زیر خواهد بود:

۹% مالیات بر ارزش افزوده + ۷% سود طلافروش + {وزن طلا × ( 0 تومان + قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار)}

 حالا فرض کنید مجموعه‌ای را یافته‌اید که جواهرات را با اجرای کم در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در چنین شرایطی از همین فرمول استفاده می‌کنیم:

۹% مالیات بر ارزش افزوده + ۷% سود طلافروش + {وزن طلا × (اجرت کم دریافتی + قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار)}

این نکته را در نظر داشته باشید که در برخی موارد طلافروشان مالیات بر ارزش افزوده و سود طلافروشی را جمع می‌کنند و به صورت ۱۶ درصد محاسبه می‌کنند. انتظار می‌رود با در نظر گرفتن این نکته از راهنمای خرید طلا کم اجرت بتوانید خودتان قیمت طلاهای دلخواه را محاسبه کنید. 

مزایای خرید طلا کم اجرت و بدون اجرت

در این بخش از راهنمای خرید طلا کم اجرت و بدون اجرت می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چه چیزی باعث شده است تا طلاهای کم اجرت یا بدون اجرت محبوبیت بیشتری داشته باشند؟ یا به عبارت دیگر مزایای خرید طلا کم اجرت و بدون اجرت چیست؟

مهم‌ترین مزیتی که خرید طلای کم اجرت یا بدون اجرت دارد این است که شما با پرداخت هزینه‌ای کمتر می‌توانید طلای بیشتری خریداری کنید. در واقع می‌توان گفت خرید طلای کم اجرت به دوستانی که به دنبال سرمایه‌گذاری از این راه هستند، کمک خواهد کرد تا ضرر نکنند؛ و با بالا رفتن قیمت طلا سود بیشتری کنند.

معایب خرید طلا کم اجرت و بدون اجرت

برخی به اشتباه تصور می‌کنند که خرید طلا کم اجرت و بدون اجرت هیچ دردسری ندارد، اما باید بدانید که خرید طلای دست دوم و کم اجرت نیز یکسری  معایب دارد که حتما باید به آن توجه شود.

هنگامی که قصد خرید دست دوم را دارید حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که همیشه امکان خرید طلای دست دوم طبق سلیقه شما وجود ندارد. به عبارت دیگر ممکن است طرح دلخواه شما در میان طلاهای دست دوم پیدا نشود. علاوه بر این باید بدانید که طلاهای دست دوم معمولا زیبایی و درخشندگی طلای نو را ندارند؛ چرا که پیش‌تر توسط فرد دیگری استفاده شده‌اند. از آنجایی که بیشتر افراد علاقه‌مند به خرید طلای دست دوم به دنبال سرمایه‌گذاری از این راه هستند زیبایی و درخشندگی کمتر طلاهای دست دوم کمتر به نشر می‌رسد.

یکی دیگر از نکاتی که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که احتمال تقلبی بودن طلا کم اجرت و بدون اجرت بسیار بالا است؛ اما هیچ جای نگرانی نیست. چرا که می‌توان با انتخاب گالری‌های معتبر خطر خرید طلای تقلبی را کاهش داد.

نکاتی که در هنگام خرید طلا کم اجرت باید به آن توجه کرد

در ادامه قصد داریم چندین نکته را بیان کنیم تا با توجه به آن بتوانید در خرید طلا کم اجرت یا بدون اجرت بهتر عمل کنید. برخی از این نکات به شرح زیر است.

انتخاب یک فروشگاه طلا معتبر

حالا که همه چیز درباره طلا کم اجرت می‌دانید، بهتر است که یک فروشگاه معتبر برای خرید طلا انتخاب کنید.  حساسیت خرید طلای بدون اجرت و کم اجرت بسیار بالاست؛ به‌ همین دلیل توصیه می‌شود که حتما یک مجموعه معتبر را برای خرید انتخاب کنید تا بتوانید این حساسیت را به‌طور قابل‌ توجهی کاهش دهید. قطعا هر چه مجموعه منتخب معتبرتر باشد، شانس خرید بهتر شما نیز افزایش می‌یابد. این نکته را فراموش نکنید که یافتن مجموعه معتبر برای خرید طلا می‌تواند نقش بسیار زیادی در کاهش هزینه‌ها نیز داشته باشد. 

بررسی رزومه فروشگاه منتخب

 سعی کنید تا حد امکان فروشگاهی را برای خرید طلا بدون اجرت یا کم اجرت انتخاب کنید که رزومه و سابقه درخشانی داشته باشد. قطعا هرچه مجموعه منتخب موفق‌تر باشد، می‌توانید قطعات طلای بهتری را خریداری کنید. یکی از بهترین گالری‌های طلا و جواهرات ایرانی که از سابقه درخشانی در این زمینه برخوردار است، جواهری حقانی است‌. این گالری چندین دهه است که در این زمینه به فعالیت می‌پردازد و از شهرت بالایی نیز در این عرصه برخوردار است؛ به‌ همین دلیل بسیاری از افراد با انتخاب این مجموعه شانس خرید بهتر را تجربه خواهند کرد. لازم به ذکر است که تمامی جواهر سازانی که در این مجموعه به ارائه خدمات می‌پردازند همگی از استادکاران حرفه‌ای ایرانی در این عرصه هستند که سالیان طولانی است در این زمینه تجربه دارند. 

درج کد طلا در فاکتور خرید طلا

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای خرید طلا کم اجرت و راهنمای خرید بدون اجرت به آن پرداخته می‌شود، دریافت فاکتور است؛ در واقع گفته می‌شود که اگر قصد خرید طلای بدون اجرت یا کم اجرت را دارید حتما فاکتور دریافت کنید. گاهی دیده می‌شود که برخی از افراد به بهانه کم اجرت یا بدون اجرت بودن طلا از ارائه فاکتور خودداری می‌کنند.

شما به عنوان یک فرد خریدار طلا کم اجرت یا بدون اجرت نه تنها باید فاکتور دریافت کنید، بلکه باید از فرد فروشنده بخواهید که کد طلا را در فاکتور ذکر کند.

در هنگام خرید طلا با اجرت بالا یا طلای نو شانس کلاه‌برداری کم‌تر است. به‌ همین دلیل ایمنی شما در هنگام خرید طلا افزایش می‌یابد؛ اما هنگامی‌ که می‌خواهید یک طلای دست دوم یا کم اجرت خریداری کنید، باید دقت شما چندین برابر شود تا خدایی نکرده در این مسیر ضرر و زیانی برای شما حاصل نشود. به‌ منظور جلوگیری از تقلبی بودن طلای خریداری شده بهتر است حتما به کد طلا توجه داشته باشید و از فرد فروشنده بخواهید که کد طلا را در فاکتور برای شما ذکر کند. 

خرید اینترنتی طلای کم اجرت یا بدون اجرت

حالا که با راهنمای خرید طلای کم اجرت و راهنمای خرید طلای بدون اجرت آشنا شدید ممکن است با یک سوال مهم دیگر روبه‌رو شوید که آیا طلا را بهتر است به‌ صورت حضوری خریداری کنیم یا اینترنتی؟ خوشبختانه باید بگوییم که امروزه به دلیل گسترش خدمات اینترنتی امکان تهیه طلا بدون نیاز به حضور فیزیکی وجود دارد؛ اما باید توجه داشته باشید که حتما مجموعه معتبری را برای خرید طلا به‌ صورت اینترنتی انتخاب کنید‌. اگر قصد خرید اینترنتی طلا کم اجرت یا بدون اجرت را دارید بهترین فروشگاه اینترنتی طلا که می‌توانید انتخاب کنید، حقانی است.

خدمات گسترده اینترنتی این مجموعه باعث شده‌ است تا از آن به‌ عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی که در این زمینه به ارائه خدمات می‌پردازد، یاد شود. این مجموعه امکان عودت طلاها در صورت عدم رضایت را برای کاربران به مدت یک هفته را فراهم کرده‌ است؛ بنابراین شما در خرید اینترنتی این اطمینان را خواهید داشت که در صورت عدم رضایت می‌توانید طلای خریداری شده را تعویض کنید. همچنین باید بدانید که تمامی قطعات طلای ساخته‌ شده توسط این مجموعه ضمانت کیفیت و اصالت دارند و خیال شما از این بابت راحت خواهد بود.

 

جمع بندی

در این مقاله به راهنمای خرید طلای کم اجرت پرداختیم و گفتیم که برای خرید طلا با اجرت کم یا حتی بدون اجرت به چه نکاتی باید توجه کرد. همچنین گفته شد که گالری طلا و جواهرات حقانی یکی از بهترین مجموعه‌هایی است که می‌توانید برای خرید طلا با اجرت کم یا حتی بدون اجرت انتخاب کنید. متخصصان این مجموعه به دلیل سابقه طولانی و درخشانی که در این زمینه دارند، می‌توانند در طراحی و ساخت بهترین جواهرات بازار به شما کمک کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  6. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  7. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  8. حکم امیر تتلو صادر شد

  9. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  21. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  22. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  23. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

آخرین عناوین