نظر مجمع تشخیص درباره لایحه عفاف و حجاب اعلام شد

  4020729102 ۹۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح «اصلاح بند ک تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۲» و لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» را از حیث مغایرت یا عدم تطبیق با سیاست های کلی نظام مورد بررسی قرار داد.

نظر مجمع تشخیص درباره لایحه عفاف و حجاب اعلام شد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه مجلس شورای اسلامی در تخصیص قیر رایگان به برخی دستگاه‌های اجرایی، مغایر سیاست‌های کلی دانسته نشد.

هیات عالی نظارت به ریاست صادق آملی لاریجانی و با حضور اعضای هیات به بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح «اصلاح بند ک تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۲» و لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» از حیث مغایرت یا عدم تطبیق با سیاست های کلی نظام پرداخت.

در ابتدای این جلسه، محمدباقر ذوالقدر دبیر هیات عالی نظارت با بیان دستور جلسه، توضیحاتی در خصوص گزارش بررسی‌های کارشناسی دفتر هیات نظارت در خصوص بند ک تبصره یک بودجه ۱۴۰۲ به اعضا ارائه کرد.

در ادامه جلسه رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران و دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در خصوص ضرورت تصویب این بند و عدم مغایرت آن با سیاست‌های کلی و همچنین به راهکارهای بهره‌برداری و نظارت بر کارکردهای این بند توضیحاتی ارائه دادند.

بند ک تبصره یک بودجه ۱۴۰۲ اشعار می دارد: «در سال ١٤٠٢ وزارت نفت مکلف است معادل مبلغ دویست هزار میلیارد ریال نفت خام از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت ایران را در اختیار پالایشگاه‌ها قرار داده و به میزان آن به صورت ماهانه از ابتدای سال ١٤٠٢ مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) با پنجاه درصد (٥٠%) قیمت بهابازار (بورس) در اختیار دستگاه‌های اجرائی موضوع این بند قرار دهد و در حساب‌های فی‌مابین خود و خزانه‌داری کل کشور اعمال و آن را از محل خوراک تحویلی تسویه کند.

وزارت نفت مکلف است مابه التفاوت آن را با تعدیل قیمت ماهانه خوراک از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران، جبران و اعمال حساب کند. در صورت کاهش قیمت قیر، مقدار قیر تحویلی به دستگاه‌های اجرائی موضوع این بند افزایش خواهد یافت. مهلت هزینه کرد اعتبار موضوع این بند تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ است. سهم دستگاههای اجرایی به شرح زیر است...»

دفتر هیات عالی نظارت بر اساس بررسی‌های کارشناسی – نظارتی کمیسیون‌های تخصصی مجمع، این مصوبه مجلس شورای اسلامی را مغایر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و سیاست های کلی قانونگذاری تشخیص داده بود.

در این جلسه، هیات عالی نظارت پس از شور و بیان نقطه نظرات اعضای هیات در موافقت یا مخالفت، بند ک تبصره یک قانون بودجه را مغایر سیاست‌های کلی ندانست.

در ادامه این جلسه، هیات عالی نظارت همچنین به بررسی مغایرت یا عدم تطبیق مصوبه مجلس در خصوص لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» با سیاست‌های کلی نظام پرداخت.

در این جلسه، مصری نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی و احمد وحیدی وزیر کشور توضیحاتی درخصوص بند ۳ ماده ۱۳ این مصوبه ارایه کردند.

این ماده اشعار می‌دارد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، به منظور تحقق اهداف این، قانون مکلف به وظایف زیر است:

۳- بازنگری در ادامه همکاری و حمایت قانونی از شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، کارخانه‌های نوآوری، خانه‌های خلاق و سایر مراکز تحت نظر معاونت که به هر نحو برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی، بدپوششی را ترویج یا تبلیغ نموده یا مدیران، کارکنان و پژوهشگران آنها مرتکب رفتارهای مذکور می شوند. " که این موضوع حسب گزارش دفتر هیات عالی نظارت در مواردی با سیاست های کلی نظام مغایرت دارد.

سپس اعضای هیات عالی نظارت در مخالفت یا موافقت به بیان نظرات خود در این خصوص پرداختند. و در نهایت، هیات عالی نظارت این ماده از مصوبه مجلس را از حیث ابهام در تعریف واژه هایی از جمله بی عفتی، بی حجابی، بد پوششی و... مغایر جزء ۳ بند ۹ سیاست های کلی نظام قانونگذاری دانست.

در ادامه این جلسه هیات عالی نظارت به بررسی ماده ۳۲ مصوبه مجلس در خصوص لایحه عفاف و حجاب پرداختند.

این ماده تصریح می دارد: «التزام عملی به عفاف و حجاب در محیط کار و خارج از آن و فضای مجازی، شرط جذب، به کار گیری، استخدام، ادامه همکاری، ارتقاء، ترفیع، رتبه بندی، انتصاب و برخورداری از امتیازات سنواتی و استخدامی در دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده(۳) این قانون و نیز مراکز آموزشی و پژوهشی اعم از دولتی و غیر دولتی و عمومی و دانشگاه آزاد اسلامی بوده، مسؤولان ذیربط موظفند بر اساس گزارش مستند مردمی مراجع نظارتی و ضابطان اقدام کنند.»

پس از توضیحات مصری نایب رئیس مجلس، اعضای هیات نظارت نیز به بحث و بررسی برخی واژگان و حدود و ثغور تعاریف به کار رفته در این ماده از جمله "التزام عملی به عفاف و حجاب در محیط کار و خارج از آن و فضای مجازی، ... یا «گزارش مستند مردمی، مراجع نظارتی و ضابطان و ...» پرداختند و پس از بررسی موضوع و اظهار نظر موافقان ومخالفان مغایرت با سیاست‌های کلی، این ماده از حیث ابهام در برخی تعابیر و نحوه تاثیر گزارش‌های مذکور در تصمیمات مسئولان ذیربط، مغایر جزء ۳ بند ۹ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری دانسته شد.

بنابراین گزارش تبصره ماده مذکور که اشعار می دارد: «التزام عملی به عفاف و حجاب در محیط کار و خارج از آن و فضای مجازی شرط صدور و تمدید پروانه فعالیت برای اعضای مؤسسات خصوصی حرفه‌ای عهده‌دار خدمات عمومی ...» و گزارش دفتر هیات نظارت آن را مغایر سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری دانسته بود، مغایر سیاست‌های کلی شناخته نشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۶۶۶۵۷۱۸:۳۴:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۲۹
سریع اجرا کنید قانون عفاف رو
ناشناس۳۲۶۶۷۹۷۲۱:۰۷:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۲۹
قوه تقنین و قضا و اجرا .... عفاف و حجاب ... اقتدار اقتدار اقتدار
ناشناس۳۲۶۷۰۴۹۰۱:۰۲:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۳۰
در انصورت اقتدارتان ممکنه در مقابل قدرت و خشم ملت بزرگ ایران قرار بگیرد.
ناشناس۳۲۶۷۱۷۴۰۷:۴۳:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۳۰
ملت بزرگ ایران با حیا هستند منظورتان از ملت ایران همان چند هزار آشوبگری هستند که شیشه بانک خرد میکنند و خیابان آتش می‌زنند و راه را بر زن و بچه مردم می بندند؟
ناشناس۳۲۶۷۲۷۸۰۹:۰۲:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۳۰
همانطور که تا حالا انقلاب پوزه عوامل استکبار را به خاک‌مالیده بعد از این هم همینطور است
ناشناس۳۲۶۶۸۸۹۲۲:۲۵:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۲۹
به نظر من باید قاطعیت ویژه در این امر بکار رود بسیج باید بطور گسترده وارد عمل شود
ناشناس۳۲۶۷۰۱۳۰۰:۱۹:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۳۰
بسیج بره دنبال کار سازندگی با موضوع حجاب با تشر و زور نمیشه برخورد کرد ،بدتر میشه
ناشناس۳۲۶۷۱۷۶۰۷:۴۴:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۳۰
نمی‌خوان با زور رفتار کنند هر کسی خواست تخلف کنه باید جریمه اش رو بده
ناشناس۳۲۶۷۲۳۶۰۸:۳۳:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۳۰
پس اگه باتشر نمیشه باچی میشه
ناشناس۳۲۶۷۳۷۰۱۰:۳۸:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۳۰
احسنت
ناشناس۳۲۶۸۰۷۰۲۳:۱۱:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۳۰
افکار انسان از نوزادی شکل می‌گیرد، مراجع و مراکز تبلیغ و فرهنگ و ارشاد بستر رشد را برای مردم فراهم کنند خود مادران ایران زمین فرزندان خود را به مراکز داوطلبانه میبرند...
ناشناس۳۲۶۸۱۹۷۰۶:۱۴:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۱
اتفاقاً بسیج باتوجه به لیاقت چشمگیر در موارد سازندگی و عملی اجرایی که همه ازش واقف هستند تونسته بدرخشه و این موضوع به راحتی میشه به عهده بسیج مقتدر گذاشته بشه .
حسین۳۲۶۸۴۴۰۱۱:۳۷:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۱
بسیجیان سربازان امام زمان هستن .
ناشناس۳۲۶۷۱۸۴۰۷:۵۵:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۳۰
یه نگاه به بقیه کشورها بکن کجای دنیا حجاب اجباریه
ناشناس۳۲۶۷۷۵۱۱۶:۳۸:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۳۰
یه نگاه بکن به کشورهای دیگه همجنس‌بازی قانونی شده کشور های دیگه هر غلطی بکنند ما هم باید بکنیم؟
ناشناس۳۲۶۸۰۶۹۲۳:۰۹:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۳۰
ما به کشورهای دیگه کاری نداریم احکام کشور ما اسلامیه تو دوست داری تو خونت هر کاری می‌خوای بکنی بکن تو جامعه باید قوانین را رعایت کنی
محمود۳۲۶۸۰۹۰۲۳:۳۲:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۳۰
در فرانسه بی حجابی در مدارس اجباری اعلام شد همین امسال
ناشناس۳۲۶۶۷۳۵۲۰:۱۲:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۲۹
بی عفتی و بی حجابی مثل کلاهبرداری و اختلاس و نجومیخواری و حرامخواری احساسات عمومی رو جریحه دار میکنه زندگی شرافتمتدانه بهتره
ناشناس۳۲۶۶۷۹۸۲۱:۰۸:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۲۹
پشت پرده شعار زن زندگی آزادی ... هرزگی ولنگاری بی بند و باری هست
ناشناس۳۲۶۷۰۴۳۰۰:۵۸:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۳۰
هر چی که هست و هر فلسفه ای که باب منظر شماست و فلسفه بافی شماست کاری نداریم خواست اکثر ملت ایران هست..
ناشناس۳۲۶۷۱۷۷۰۷:۴۶:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۳۰
با پاسخ به این سوال ، نظر اکثریت مردم ایران مشخص میشود آیا مردم ایران پاکدامن و با عفت هستند یا نه؟
ناشناس۳۲۶۷۳۲۷۰۹:۴۹:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۳۰
راستی دنبال اکثریت هستی؟بسیار عالی، اکثریت مردم ایران با حجاب هستند
ناشناس۳۲۶۸۱۳۸۰۱:۰۸:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۱
فلسفه شما در ترویج بی حیایی چی هست؟
ناشناس۳۲۶۷۱۸۷۰۷:۵۷:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۳۰
بی عفتی با بی حجابی خیلی فرق می‌کنه ؟
ناشناس۳۲۶۸۱۱۲۰۰:۲۲:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۱
زنی که بی حجاب است حتما بی حیاست فلسفه بافی نکنید قرار نیست بخاطر بی حجاب های بی حیا و بی بندبار فلسفه بافی.
ناشناس۳۲۶۶۸۳۹۲۱:۴۳:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۲۹
مگر دیدگاه مردم هم اهمیتی دارد شما که فقط نظرات موافق نظرخود را پخش میکنید‌وبقیه را هیچ نمیدانید
ناشناس۳۲۶۷۰۳۶۰۰:۴۴:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۳۰
چی مثلا میخواهی بگی فحشا خوبه؟ مدرنیته است؟ این،نظر،مخالفته؟
ناشناس۳۲۶۸۱۲۹۰۰:۴۸:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۱
هیچ کس با فحشا موافق نیست ، شما وضعیت اقتصاد رو درست کنید برای افراد نالایق دنبال پست نگردید افراد متخصص رو سر کار بیارید مردم خودشان درست عمل خواهند کرد
ناشناس۳۲۶۷۱۶۶۰۷:۳۸:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۳۰
مردم ایران ناموس پرست و با شرف و با حیا هستند پشت اسم مردم مخفی نشو
ناشناس۳۲۶۷۱۸۶۰۷:۵۷:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۳۰
مگه خدا پرست نبودن؟ پرستش هرچیز دیگری شرک نیست؟
ناشناس۳۲۶۶۸۸۲۲۲:۱۸:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۲۹
مدتی قبل پیامکی آمد مبنی بر کشف حجاب. لینکی بود جهت اعتراض. رفتم برای اعتراض. انتظار امکان اعتراض و توضیحات لازم را داشتم. ولی دو تا گزینه که در واقع یک گزینه بود گذاشته بودند: 1- در زمان اعلام شده حضور نداشتم. 2- در جغرافیای اعلام شده حضور نداشتم. آیا اینگونه میخواهند قانون اجرا کنند؟
فری۳۲۶۷۲۲۱۰۸:۲۲:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۳۰
این دو گزینه متفاوته دوست عزیز جغرافیا یعنی مکان.یک گزینه میگه در زمان اعلام شده دومی میگه در مکان اعلام شده.از نظر شما زمان و مکان فرق دارند یا خیر؟
علی۳۲۶۶۸۸۴۲۲:۲۰:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۲۹
مابی حجابی وبی بندوباری وفسادرانمی خواهیم./ماامنیت وگشتِ ارشادرامی خواهیم.
ناشناس۳۲۶۸۱۳۱۰۰:۴۹:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۱
دوست داشتی تو کدوم کشور زندگی کنی ؟ کشوری که انواع و اقسام فساد و رشوه و رانت داره نابودش میکنه یا کشوری که قانون اونم قانون مترقی حاکمه نه قوانین زوری ما؟
یوسفی۳۲۶۶۸۸۸۲۲:۲۵:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۲۹
رعایت یا عدم رعایت حجاب یک حق شهروندی و انتخاب پوشش و یک سبک زندگی است همانطور که نماز خواندن یا نخواندن به کسی ربطی ندارد
ناشناس۳۲۶۷۰۰۹۰۰:۱۴:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۳۰
شما مردان را منحرف میکنید وزندگیهارا از هم میپاشید
ناشناس۳۲۶۷۰۱۷۰۰:۲۳:۱۵ ۱۴۰۲/۷/۳۰
تز روشنفکر زده!
ناشناس۳۲۶۷۱۳۹۰۶:۲۰:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۳۰
پوشش یک مساله اجتماعی است و در متن جامعه ظاهر است و هر مساله‌ای که عمومی و مربوط به ظاهر جامعه باشد دولت می‌تواند برای آن قانون و مقررات وضع کند در همه جهان اینطور است اما معیار این قانون‌گذاری در کشورها متفاوت است
مهدی۳۲۶۷۱۴۵۰۶:۳۳:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۳۰
گناه علنی یک تعلیم عمومیه و برای حکومتی که بنام اسلام روی کار اومده و مردم، تکلیف ایجاد میکنه که روبروی فساد و حرام علنی در هر سطح و نوعش بایستن هم حکومت و هم مردم! پس مردم باید علاوه بر مشارکت در امر به معروف و نهی از منکر که یکی از مصادیقش حجابه، به طور جد پیگیر لایحه و نقد عملکرد مسئولین در تصویب این لایحه مطابق با شرع و قانون اساسی باشند و با سکوت، مشوق و حامی نفوذ جریانات خاص در تضعیف ضابطان و آمران و پلیس و قانون نباشند!!!
ناشناس۳۲۶۷۱۶۹۰۷:۴۱:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۳۰
انتخاب پوشش در مکان شخصی و منزل به کسی ربطی ندارد اما کسی حق ندارد کف خیابان ویروس بی حیایی و بی شرافتی پخش کند کف خیابان یک مکان عمومی است
محمد۳۲۶۷۲۶۰۰۸:۵۰:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۳۰
کاملا متفاوته چون نمازت رو کسی نمیبینه خوندی یا نه ولی پوششت وقتی توی اجتماع میای مردم میبینن و از هر نظر روی مرد زن بچه خواه ناخواه تاثیر میزاره.
اسماعیل۳۲۶۸۰۱۰۲۲:۲۳:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۳۰
پس منطق خوبیه پس زمانی هم که به دختری تجاوز شد یادست درازی شد به کسی مربوط نیست دلش خواسته حق شهروندی تجاوز به دیگران داشته باشه یارو دزدی میکه به کسی مربوط نیست دلش خواسته دزد باشه
ناشناس۳۲۶۸۱۰۴۲۳:۵۹:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۳۰
آخه تو ایران تنها مسلمان زندگی نمیکنه زرتشتیان وکلیمی ها وآشوری مسیحی....هستن
ناشناس۳۲۶۸۱۱۴۰۰:۲۷:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۱
آقای محترم این چیزی که میگی حتی. تو فرانسه هم پیدا نمی کنی. اگه اخبار رو مطالعه میکردی چنین حرف بی اساس رو نمی زدی توی فرانسه پوشش آزاد نیست یعنی نمی توان باحجاب شد دوما ما مسلمان هستیم. و حجاب واجب پس پوشش آزاد نیست.
ناشناس۳۲۶۸۲۶۴۰۸:۱۹:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۱
این حرفهای شما رو فمنیست ها و دگرباشان غرب صدسال قبل گفتند و الان اوضاع غرب رو میبینیم 1. رسما چیزی بعنوان خانواده وجود ندارد 2.متاسفانه افزایش حرامزادگی در غرب و اروپا بیداد میکنه 3. تجاوز به عنف دیگر عادی شده است و پرونده های اینچنینی فراوان است 4. افزایش طبقات اجتماعی در جامعه
ناشناس۳۲۶۸۲۷۶۰۸:۳۷:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۱
نماز امری شخصیه ولی حجاب امری اجتماعی
ناشناس۳۲۶۸۳۵۵۰۹:۳۶:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۱
نماز‌چیزیه‌اگه‌نخونی ‌کسی‌توخیابان‌نمیفهمه‌خوندی‌نخوندی‌،ولی‌بی‌عفتی‌چیزی‌همه‌روبه‌نابودی‌میکشونه
ابوطالب۳۲۶۶۹۲۶۲۲:۵۷:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۲۹
با فساد و مافیای اقتصادی داخلی هم مبارزه کنید
ناشناس۳۲۶۷۱۷۹۰۷:۴۹:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۳۰
دارن مبارزه میکنند فقط باید چشمهایت را باز کنی توی کدام کشور برادر رییس جمهور سابق و معاون رییس جمهور اسبق و معاون رییس قوه قضاییه و پسر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام رو جرات دارن بندازن زندان اما توی ایران این اتفاق افتاده وقتی قوه قضاییه به این کله گنده ها رحم نمیکنه دیگه وضعیت امثال بابک زنجانی ها و بقیه هم مشخصه
ناشناس۳۲۶۷۲۵۱۰۸:۴۴:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۳۰
اگر مبارزه با فساد در کشور نتیجه گرفته ...منتظر نتیجه گیری مبارزه با بی حجابی هم باشید.اینها مخلفات یک فرهنگ و قوانین کشور هستند فقط زمانی نتیجه دارد که همه باهم اجراء شوند.اجرای قانون سلیقه نیست.
ناشناس۳۲۶۶۹۶۹۲۳:۴۰:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۲۹
لخت شدن بانمازنخواندن تفاوت داده ....لطفا همه جی راباخم قاطی نکنید اینجا جمهوری اسلامی زمان شاه هم به جز تهران وچندشهربزرگ همه حجاب داشتن الان هم تهران ورشت سردمدار بی حجابی اند..البته بیشتر بی حجابی ها مال دانش آموزان مدارس..واقعا اموزش وپرورش چرانمیتونه حجاب را درست تببین کنه
ناشناس۳۲۶۷۰۱۸۰۰:۲۴:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۳۰
چون آموزش دنیا پرستی می‌دهند و آوردن زنان در جامعه مردان نامحرم برای کار!
ناشناس۳۲۶۷۰۲۴۰۰:۲۸:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۳۰
وقتی 40نفررامیچپونند تو یه کلاس معلم به درس تخصص خودش هم نمیرسه تا به مسائل تربیتی ،وقتی توآموزش وپرورش به معلم اهمیت نمی دهد ،درس پرورشی اهمیتی داده نمی شود ،،کتاب ودبیر خاصی ندارد بهتر از این نمیشه
طاهره۳۲۶۶۹۸۷۲۳:۵۵:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۲۹
به موضع مهریه و ازدواج و طلاق هم بپردازن و فکری برای استحکام بنیان خانواده بکنند تا با جدایی و زندان مهریه های نا متعارف بنیان خانواده سست نشه و حجب و حیای مردان و زنان سرزمینم زیر سوال نره
معلم۳۲۶۷۰۴۴۰۰:۵۹:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۳۰
برداشت از حساب بانکی افرادی که جریمه می شوند مغایر قانون است.
ناشناس۳۲۶۷۰۵۳۰۱:۰۷:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۳۰
به چهار تا مو گیر ندید درحالی که یک کارت ملی چند سال طول می کشه یک کارت ملی نمی‌تونید بزنید صحبت از اقتدار میکنید.
ناشناس۳۲۶۷۱۸۲۰۷:۵۵:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۳۰
قبلاً با گفتن چهارتا مو مملکت را به اینجا کشاندید که الان بعضی با کشف حجاب کامل مملکت را آلوده کرده اند زمان این شبهه ها گذشته که با مقایسه دو چیز بخواهید با عفت و حیا ی این سرزمین مبارزه کنید
ناشناس۳۲۶۸۱۱۹۰۰:۳۴:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۱
بحث ما رو چهارتا تارمونیست به مشت زن بی حیا که وارد میدان بشن بقیه رو هم آلوده میکنن
جواد نیک اختر۳۲۶۷۰۶۹۰۱:۴۰:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۳۰
با احترام به سایر نظرات مولای متقیان فرموده اند از هر دری فقر وارد شود ایمان از دری دیگر خارج می گردد بنا به فتوای علما پس بهتر است آنان که دو آتشه موافق گشت ارشادند ابتدا به فکر اقتصاد باشند و کمی عقلایی نظر دهند تا احساسی
ناشناس۳۲۶۷۱۸۸۰۷:۵۸:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۳۰
فقر مالی قبل انقلاب بود که فروش نفت شش برابر امروز بود و شش میلیون بشکه نفت میفروختیم برای سی میلیون نفر فقر برای زمانی بود که به ازای هر ایرانی هجده برابر امروز درآمد نفت وجود داشت اما هفتاد درصد مردم در روستاها زندگی می‌کردند و نه آب آشامیدنی سالم داشتند و نه برق و نه گاز و نه جاده و نه سواد فقر برای زمانی بود که نه کارخانه داشتیم نه سد نه دانشگاه و نه بیمارستان فقر برای زمانی بود که هیچ ترافیکی نبود چون ماشینی نبود جمع کنید این مغالطه ها را
محمد۳۲۶۷۲۷۶۰۹:۰۰:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۳۰
این حدیث یه جور هشدار هست که حواست رو بیشتر جمع کن مواظب ایمانت باش وگرنه اونایی که خواستار بی‌حجابی هستند اکثرا اونایی هستن که دستشون به دهنشون میرسه و همه جور مدی رو دنبال میکنن و خلاصه پول دارن که خرج سرو وضعشون کنن و اونایی که فقیرن ایمانشان خیلی قویتر هستش.
خیزران۳۲۶۷۰۷۵۰۱:۴۴:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۳۰
باید با قاطعیت این قانون اجرا شود و قوانین سختتر و مخکمتری گذاشته شود تا اوضاع بیحجابی و بی بندوباری اصلاح شود انشاالله
مهدی۳۲۶۷۰۸۲۰۲:۰۴:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۳۰
مجمع قانون ضد اختلاس و غارت و چپاولگری و رانت و پارت بازی را هم بررسی کنه بهتره
احمد۳۲۶۷۰۹۶۰۲:۳۴:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۳۰
تشکر می کنم از زحمات شما, سریع این قانون حجاب را اجرا کنید, مردم هم از فقر، بیکاری، تورم افسار گسیخته مردند، مهم نیست، چون از همه مهم تر قانون حجاب است.
مسعود۳۲۶۷۱۰۸۰۳:۴۵:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۳۰
در همین مدت یکسال دیدیم که موضوع چندتار مو نیست، بلکه عده‌ای واقعا دنبال ترویج برهنگی اند.
ناشناس۳۲۶۷۱۲۱۰۴:۴۸:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۳۰
قوانینی که مردم را بزور وادار به عملی خلاف میلشان کند انها را به سمت ظاهر سازی سوق میدهد
ناشناس۳۲۶۷۱۹۳۰۸:۰۱:۳۳ ۱۴۰۲/۷/۳۰
اگر به زور جریمه راهنمایی و رانندگی پشت چراغ قرمز می ایستی داری ظاهر سازی میکنی؟ اگر ظاهر سازی هم میکنی عیب ندارن همین که به دیگران آسیبی نمی رسانی برای ما کافی است
رضا۳۲۶۷۱۲۵۰۵:۰۷:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۳۰
خودتون ببرین و خودتون بدوزین نظر مردم هم هیچ. بی حجابی خوب نیست ولی گیر بیخود بخاطر حجاب هم غیرقانونی و غیر شرعیه
ناشناس۳۲۶۷۱۹۵۰۸:۰۲:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۳۰
نمایندگان ما مردم در مجلس تصمیم گیر نهایی هستند پشت اسم مردم قایم نشو
ص۳۲۶۷۱۵۲۰۷:۰۴:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۳۰
برخورد با هر صنف و گروهی در جامعه در خصوص عفاف و حجاب باید وجود داشته باشد به نظرم حجاب اول باید جنبه ایجابی داشته باشد تا سلبی اما در خصوص افراد بی حجاب در جامعه با توجه به گذشت پیش از یک سال از زن و زندگی و آزادی مورد نظر غربی ها در ایران ضرورت بر خورد به افراد بی حجاب در جامعه به خصوص کسانی که عامدا و دانش آموزان نا آگاه و آگاه را می طلبد .مماشات با این گونه افراد فقظ ولنگاری را بیشتر خواهد کرد .
حسن۳۲۶۷۱۵۴۰۷:۱۵:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۳۰
مردم عادی که بی‌حجاب نیست پولدارن بی‌حجاب هستند به دزدی‌های آن‌ها رسیده‌گی کنید.
مهدی م۳۲۶۷۱۵۶۰۷:۱۶:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۳۰
متأسفانه هنوز خیلی‌ها نمیدونند حجاب وبی حجابی چی..وبا تعصب وافراط گرایی بزرگترین ضربه رو به نظام میزنند..کشور ایران هم باید مانند کویت.. قانون بزاره با بدپوشی ولختی برخورد بشه ولی کسی که مو بیرون میزاره..اشکالی نیست واموزش بده
ناشناس۳۲۶۷۳۱۰۰۹:۳۸:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۳۰
اونی که موهاش رو بیرون میذاره، فقط از برخورد قانون میترسه .
شهرزاد۳۲۶۷۱۶۴۰۷:۳۶:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۳۰
من چادری هستم ولی بازم معتقدم که حجاب یک مسئله شخصیه شما مشکلات دیگه ی مردم رو حل کنید مسئله ی حجاب درست میشه
ناشناس۳۲۶۷۱۹۸۰۸:۰۵:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۳۰
وظیفه حکومت این است که فضای علنی و عمومی جامعه را از لوث فساد و آلودگی پاک کند
کلیجدک۳۲۶۷۱۹۰۰۷:۵۸:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۳۰
مثل اینکه به اصطلاح مسولین دغدغه ای جز حجاب بانوان کشور ندارند
ج۳۲۶۷۱۹۹۰۸:۰۵:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۳۰
حجاب هر کسی به خودش مربوطه با زو مردم مخالفند از این مهمتر برای بهتر شدن اقتصاد مملکت لایحه تصویب کنند قدرت خرید مردم آمده‌ پایین
ناشناس۳۲۶۷۲۰۵۰۸:۰۸:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۳۰
در هیچ کجای قرآن صحبتی از پوشیدن موی سر نیست و حجاب به این معنی یک موضوع شخصیه و دولت نباید تو این مسأله دخالت کنه دولت باید تو مسائل اقتصادی نظارت کنه تا بزهکاری اینقدر رواج پیدا نکنه با حجاب اجباری کاری از پیش نمیره .
ناشناس۳۲۶۷۲۱۶۰۸:۱۹:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۳۰
از دولت می‌خواهم مشکل معیشتی و فساد مالی پیگیری کنند وقت و هزینه برای حجاب نذارید.
عباس نصیری۳۲۶۷۲۱۹۰۸:۲۰:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۳۰
بنظرمن درتصویب لایحه حجاب تجدید نظر کنید،بزور مردم را به بهشت نبرید.
ناشناس۳۲۶۷۳۲۶۰۹:۴۹:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۳۰
باید افراد بی حجاب و بی بند بار جمع شوند نمی توانند به ملت واگذارند تا جمع شأن کنند
ناشناس۳۲۶۸۰۱۴۲۲:۲۶:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۳۰
کاش نظرت را در مورد مسئولین بی کفایت که باعث گرانی بیکاری بدبختی مردم ایران شدند نظر دهید.
ناشناس۳۲۶۷۳۹۲۱۱:۰۳:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۳۰
حجاب شده شعار. برای پنهان کردن هزارن مشکل در کشور.
داوود نعمتی۳۲۶۸۰۰۷۲۲:۱۹:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۳۰
زور اجبار و تهدید هرگز مشکلی حل نمیکنه که هیچ بدتر هم میکنه،، در نهایت همگی تسلیم قانون هستیم چون هیج مرجعی بالاتر از قانون نیست درود بر حزب خدا سردار دل فرماندش
ناشناس۳۲۶۸۰۱۱۲۲:۲۳:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۳۰
نظر تشخیص مصلحتیها در مورد گرانی اجاره خانه ها . بابت فقر چرا در مورد اینها نظر نمیدهند و هزاران مشکل دیگرما مردم ایران عمر نوح نداریم بالای ۴۰سال هی میگید امروز درست میشه فردا درست میشه.
حمید۳۲۶۸۰۱۲۲۲:۲۵:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۳۰
کسی که طرفدار بی حجابی یا بی خیال حجاب هستش ،بره یک سری به تاریخ ایران بزنه که حجاب مال ما ایرانی ها بوده نه اسلام ،اسلام تایید کننده حجابه .
ایران بزرگ۳۲۶۸۰۲۰۲۲:۳۲:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۳۰
عفت و ارزش یک زن در لباس و حجاب نیست .بی حجابی و حجاب ربطی به عفت و ارزش یک زن نداره خواهشا سیاست و تفکرات که به شماها مردم عادی مربوط نیست مداخله نکنید با حجاب و بی حجاب باید بفکر ابادانی باشند نه تفرقه و دو دستگی کشور بالاتر از عربستان نیستیم محجبه و بی حجاب کنار هم زندگی میکنن
ناشناس۳۲۶۸۰۸۲۲۳:۲۶:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۳۰
ازنظام ودولت می خواهم فقروبدبختی واخثلاس راریشه کن بکندمن یه بازنشسته هستم وحداقل بگیرهستم وداریم بافلاکت زندگی می کنیم وامثال ماها میلیونهای دیگر هستند.
حسین۳۲۶۸۱۰۱۲۳:۴۲:۴۰ ۱۴۰۲/۷/۳۰
حالا فعلا با این ۲۰ میلیون افغانی چیکار کنیم امروز رفتم نونوایی ساعت ۶،۵ نون نداشت
ناشناس۳۲۶۸۲۴۳۰۷:۵۶:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۱
حجاب یک مسئله شخصی نیست یک مسئله اجتماعی است حجاب شخصیت زن ومرد رانشان می‌دهد .
ناشناس۳۲۶۸۲۶۶۰۸:۲۰:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۱
مگه دیدگاه مااهمیت داره چند ساله دادمیزنیم کمی به فکرمردم باشید.
حسن۳۲۶۸۲۹۱۰۸:۴۸:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۱
من به همه کشورها ومذاهب دیگه کارندارم. شماکشورهای اسلامی رو نگاه کنید. حتی عربستان. یاعراق. ترکیه وو...... جالبه که حزب‌الله لبنان که شیعه هم هستند حجاب اجباری ندارند! تنها کشوری که برحجاب اجباری تاکید دارند. ایران هستش!!
ناشناس۳۲۶۸۳۲۰۰۹:۱۴:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۱
با این برهنگی مردان زنان وفرزندان به انحراف کشیده میشن کانون گرم خانواده ای دیگر وجود نداره بترسید از آن روزی که سنگ رو سنگ بند نشه
ناشناس۳۲۶۸۳۵۱۰۹:۳۴:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۱
نظربعضی ازشهروندان واقعانمیدونم گریه کردیاخندیدبعضیامیگن کجای قرآن اومده مگه چندبارتوروزقرآن تلاوت میکنی که انقدرمطمئن میگی مردم روباحرفای بیخودمنحرف نکنین درست اقتصادرسیدگی میخوادولی من ترجیح میدم این همه بی بندوباری رونبینم که دشمنامون پیروزبشن برماکه هیچ وقت هم نمیشن باباحجاب خودش یه مسئله ی بزرگیه چطورراحت میگین چندتارمو.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  6. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  7. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  8. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  9. حکم امیر تتلو صادر شد

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  21. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  22. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  23. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  24. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

    2. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

    3. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

    4. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

    5. مأمور خاطی بازداشت شد

    6. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

    7. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

    8. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

    9. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

    10. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

    11. اطلاعیه پلیس درباره ویدیوی منتشر شده از درگیری ماموران طرح نور با زن جوان در تهران  

    12. جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ کدام ارگان‌ها مشمول تعطیلی شنبه‌ها نمی‌شوند؟

    13. کاهشی شدن «طلاق» در کشور پس از ۳ دهه

    14. یاسین رامین به ۳ سال حبس محکوم شد

    15.  ۲۶ صفحه از جزئیات اقدامات مجرمانه "یاسین رامین"

    16. تعطیلی شنبه‌ها با تایید شورای نگهبان اواخر خرداد اجرا می‌شود

    17. مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح الزام به ثبت رسمی اسناد را تصویب کرد

    18. صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی

    19. ورود دادستانی برای شناسایی مقصران سیلاب مشهد

    20. جزئیات دستگیری صادق زیباکلام

    21. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

    22. حکم امیر تتلو صادر شد

    23. خانم نماینده! هر زن ایرانی، هر ۱۵ ماه یک زایمان کند؟

    24. وزیر آموزش و پرورش: زیرساخت سرافرازی هر ملت، معلمان هستند / به دنبال تحول هستیم  

    25. سردار مومنی: آهنگ شیوع مواد مخدر در کشور متوقف شده است

    آخرین عناوین