نظر علی مطهری درباره برنده جنگ حماس و اسرائیل/ موضع جدید وزیر کشور درباره تذکر حجاب

  4020905062 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نظر علی مطهری درباره برنده جنگ حماس و اسرائیل/ موضع جدید وزیر کشور درباره تذکر حجاب

نظر علی مطهری درباره برنده جنگ حماس و اسرائیل

علی مطهری، نماینده سابق مجلس در اعتماد نوشت: «از آثار مهم عمليات توفان الاقصي يكی زنده شدن مساله فلسطين در دنياست كه مي‌رفت از خاطره‌ها محو شود. 

دوم از ميان رفتن يا حداقل مسكوت ماندن طرح عادي‌سازي روابط كشورهاي عربي با اسراييل است. اثر سوم، شكسته شدن طلسم شكست‌ناپذيري رژيم صهيونيستي است كه يك گروه آزادي‌بخش و نه يك ارتش مجهز و كلاسيك توانست او را به زانو درآورد و مجبور به آتش‌بس و آزادي زندانيانش كند.

اثر چهارم اين عمليات، تغيير افكار عمومي جهان به نفع فلسطين است. تظاهرات‌هاي مختلف در امريكا و اروپا و اظهارنظرهاي برخي مقامات بلندپايه اروپايي به نفع فلسطين و استعفاي برخي مقامات امريكايي به دليل مخالفت با حمايت تسليحاتي و مالي امريكا از اسراييل، در تاريخ هفتاد و پنج ساله اشغال فلسطين سابقه ندارد...

اثر ديگر عمليات توفان الاقصي اتحاد نسبي كشورهاي اسلامي است گرچه برخي از آنها مانند تركيه و امارات رفتار رياكارانه‌اي داشته‌اند. در اين ميان موضع ايران به ايجاد اين اتحاد كمك كرده است. اگر ايران همان ابتدا يا در اواسط اين نبرد وارد صحنه مي‌شد، عرب‌ها موضع مي‌گرفتند و اسراييل هم از اين موضوع براي جدا كردن اعراب از ايران استفاده مي‌كرد ولي ايران كاري كرد كه خود عرب‌ها صحنه‌گردان باشند و خود دورادور اقدامات ديپلماتيك و غيره را انجام مي‌داد...

اما پاسخ كساني كه مي‌گويند آيا اين دستاوردها ارزش اين همه شهيد و مجروح و خرابي را داشت، از نظر اينجانب مثبت است، زيرا اين دستاوردها جز از اين طريق به دست نمي‌آمد و الا حماس هم مي‌دانست كه اسراييل پس از عمليات دست به كشتار مي‌زند و نياز به پدافند هوايي دارد ولي چه كند كه در محاصره است و هيچ كس او را كمك نمي‌كند حتي دولت مصر كه در كنار او قرار گرفته است. بنابراين حماس راهي جز اين نداشته و البته راه درستي را پيموده و تا اينجا پيروز مطلق ميدان است.»

***

موضع جدید وزیر کشور درباره تذکر حجاب

به گزارش فارس، احمد وحیدی وزیر کشور درمورد مجوز تذکر حجاب در برخی اماکن عمومی و اینکه متولی این اقدام چه نهادی است، اظهار کرد: طبق قوانین کشور رعایت حجاب الزامی است و عموم مردم نیز به این امر اهتمام دارند.

وی افزود: در قوانین ومقررات، وظایفی برای نهادها، دستگاه‌ها و عموم مردم برای بهبود وضعیت حجاب و نیز مواجهه با عدم رعایت پوشش قانونی مشخص شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: از این رو ضمن قدردانی و سپاسگزاری از دستگاه ها و آحاد کسانی که به وظایف خود در این خصوص عمل می کنند، یادآور می شوم که امر به معروف و نهی از منکر لسانی وظیفه‌ای همگانی است و دارای مجوز عام و قانونی بوده و نیازی به مجوز خاص ندارد.

وحیدی گفت: وزارت کشور برابر قانون از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند.

وی افزود: همچنین از معدود کسانی که ممکن است بر اثر غفلت، حجاب قانونی را رعایت نکنند به جد می خواهیم که توجه کافی به این موضوع داشته باشند.

وزیر کشور تصریح کرد: رعایت حجاب در ادارات و اماکن عمومی چون مترو ضروری است و مسئولان دستگاه ها مکلفند تدابیر لازم و طرح های در دست اقدام را برای رعایت حجاب در این اماکن پیگیری کنند.

تشکیل پرونده قضایی برای روزنامهٔ اعتماد

به گزارش فارس، روزنامه اعتماد در یکی از مطالب منتشر شده امروز (۵ آذر ۱۴۰۲) به صورت غیرقانونی محتوای یک سند خیلی محرمانه را منتشر کرد.

پس از انتشار این مطلب و طبق قانون مطبوعات، دادستانی تهران به دلیل انتشار غیر قانونی سند محرمانه علیه این روزنامه اعلام جرم کرد و پرونده قضایی تشکیل شد.

***

پاسخ سفیر ایران به ادعای بلوکه شدن منابع ارزی ایران در قطر

علی صالح‌آبادی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در قطر درباره ادعای بلوکه شدن منابع ارزی ایران در قطر به ایرنا گفت: «این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد. آنچه ما به طور عملی شاهد هستیم این است که چنین اتفاقی نیافتاده است. این پول‌ها کاملا قابل دسترس است و فرایندهای بانکی کار در حال انجام است. ما در جریان جزئیات موضوعات مرتبط با این موضوع هستیم؛ ۶ بانک ایرانی با دو بانک قطری تعاملات خود را دارند و ما در جریان ریز این تحولات بانکی قرار داریم. اکنون فرایند بانکی به خوبی در حال طی شدن است.

دوستان قطر ما هم عزم بسیار خوبی دارند تا این کار تسهیل شده و از این پول ها به نحو کامل و مناسب استفاده شود. اکنون نیز به ابتکارات بسیار خوبی در استفاده از این منابع بانکی با دولت قطر رسیدیم...

 خرید کالا یک فرایند است. اکنون ارقام قابل توجهی LC در فرایند انجام است که پس آن به مرحله پرداخت می‌رسیم.»

***

هراس غرب از گسترش جنگ در صورت فشار علیه برنامه هسته‌ای ایران

کیهان نوشت: «خبرگزاری فرانسه می‌گوید: ایران برنامه هسته‌ای خود را گسترش داده و از همکاری با آژانس کاسته اما، قدرت‌های غربی از ترس تشدید تنش‌های خاورمیانه، تمایلی به سخت‌گیری در قبال تهران ندارند.

در حالی کاهش همکاری‌های ایران، کمترین واکنش ایران به بدعهدی‌های آمریکا و تروئیکای اروپایی در توافق هسته‌ای بوده است، فرانس‌پرس در گزارشی نوشت: 

«گزارش محرمانه آژانس‌، نشان‌می‌دهد غنی‌سازی اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی به سطح تسلیحاتی ۶۰درصد، نزدیک شده است. این در شرایطی است که حذف شماری از بازرسان و امتناع از نصب مجدد تجهیزات نظارتی در مراکز اتمی‌اش، چالش‌های تازه‌ای را برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران ایجاد می‌کند.»

خبرگزاری فرانسه می‌افزاید: قدرت‌های غربی در هراس از تشدید تنش‌های خاورمیانه، در شرایطی که جمهوری اسلامی برنامه هسته‌ای خود را به‌پیش می‌برد و همزمان همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کاهش داده است، تمایلی به سخت‌گیری علیه جمهوری اسلامی ندارند.

بر اساس این گزارش، در شرایطی که شورای حکام آژانس می‌گوید: اقدامات اخیر ایران، مرزهای بی‌سابقه‌ای را جابه‌جا کرده است، اما از ارائه قطعنامه الزام‌آور نیز خودداری کرده است.

یک دیپلمات ارشد در جمع‌بندی بن‌بست کنونی به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: وضعیت بسیار تیره و تار است، اما واقعیت این است که هیچ علاقه‌ای برای تحریک جمهوری اسلامی به واکنش در شرایط جنگ در خاورمیانه وجود ندارد.

فرانس‌پرس اذعان کرد: شکست برجام در سال ۲۰۱۸ میلادی و به‌دنبال آن، پیشبرد برنامه هسته‌ای توسط جمهوری اسلامی، وضعیت را پیچیده‌تر کرده است....

در همین حال یورونیوز در گزارشی ضمن طرح این سؤال که چرا قدرت‌های غربی در مقابل تهران منفعل هستند؟ نوشت: ایجاد ممنوعیت فعالیت شماری از بازرسان هسته‌ای سازمان ملل متحد، فعال نبودن دوربین‌های نظارتی در مراکز هسته‌ای و افزایش ذخایر اورانیوم نزدیک به درجه تسلیحاتی، سه موضوع مهم در پرونده هسته‌ای ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. با وجود این، قدرت‌های غربی از ترس تشدید تنش‌ها در خاورمیانه از اقدام عملی در برابر فعالیت هسته‌ای ایران خودداری می‌کنند. یک دیپلمات بلندپایه وضعیت پرونده ایران در آژانس را این‌گونه خلاصه می‌کند: «غم‌انگیز است، اما واقعیت این است که در حال حاضر هیچ‌ فردی نمی‌خواهد ایران را به واکنش در برابر جنگ اسرائیل و حماس وادار کند.

***

تورم آبان ماه اعلام شد/ تورم نقطه به نقطه تغییر نکرد

به گزارش تسنیم، در آبان ماه 1402، شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای کشور به عدد 210.9 رسیده است که نسبت به ماه قبل، ٢/٢ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ٣٩/٢ درصد افزایش و در دوازده‌ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٤٤/٩ درصد افزایش داشته است.

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در آبان ماه 1402، تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور، ٣٩/٢ درصد بوده است؛ یعنی خانوارهای کشور به‌طور میانگین، ٣٩/٢ درصد بیشتر از آبان ماه 1401، برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان، هزینه کرده­‌اند. تورم نقطه به نقطه آبان ماه 1402، در مقایسه با ماه قبل، بدون تغییر بوده است.

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در آبان ماه 1402 تورم ماهانه خانوارهای کشور برابر ٢/٢ درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، 1 درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، ٢/٧ درصد بوده است.

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. در آبان ماه 1402، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور به ٤٤/٩ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، 0.6 واحد درصد کاهش یافته است.

***

اشتباه بزرگ برخی اصلاح‌طلبان

تسنیم نوشت: «اصلاح‌طلبان که در دو انتخابات قبلی نتوانستند موفقیتی کسب کنند و پایگاه رأی خود را تا حد زیادی از دست داده‌اند،  معمولاً حداقل در اوایل هر اغتشاشی تلاش می‌کنند با مواضع دوپهلو و محکوم نکردن اغتشاشات، از فضای ایجادشده استفاده کنند و بدنه اجتماعی آشوب‌ها را به‌سمت خود جذب کنند تا در بزنگاه‌ انتخابات بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند اما این رفتار فرصت‌طلبانه که می‌خواهد در همراهی با اپوزیسیون، وارد چرخه انتخابات و در پی آن قدرت شود، موجب شده است ماهیت اپورتونیستی به این جریان دهد...

اگرچه حضور در عرصه‌های سیاسی حق همه جریان‌های داخل نظام است اما قبل از این مرحله؛ این جریان‌های سیاسی هستند که باید تکلیف خود را در بزنگاه‌ها روشن کنند و در عین گرایش اصلاح‌طلبی هم تلاش‌کنند به‌نفع منافع ملی و حفظ کیان کشور موضع صحیح اتخاذ کنند نه‌آن‌که در اغتشاشات و آشوب‌ها با سکوت و یا واکنش‌های دوپهلو به‌نفع جبهه  ضدایرانی عمل کنند و بعد همزمان با فتنه، تمنای حضور در قدرت را هم داشته باشند.

در واقع بخش رادیکال اصلاح‌طلبان تصور می‌کنند که با سیاست «هم این و هم‌ آن» قادر به این هستند که از یک طرف بدنه اجتماعی اغتشاش و شورش و نارضایتی را به‌سمت خود بکشند و از طرف دیگر، در ساختار رسمی قدرت هم بدون هیچ مشکلی حاضر باشند، این سیاست اتخاذشده توسط این بخش رادیکال اصلاح‌طلبان  که سابقه‌ای به‌اندازۀ عمر جریان دوم خرداد در ایران دارد باعث شده  است نتیجه‌اش «نه این و نه آن» باشد؛ یعنی هم از یک سو همان بدنه‌ای که اینها می‌خواستند به‌سمت خود بکشند اینان را ریاکار می‌داند و شعار "اصلاح‌طلب ـ اصولگرا دیگه تمومه ماجرا" سر می‌دهد و هم اینکه سیستم سیاسی در ایران را نیز به آنان بدبین می‌کند.»

***

روایت ضرغامی از دوقطبی‌های کاذب

به گزارش ایسنا، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین آغاز به کار انجمن میراث فرهنگی به قطبی‌سازی اشاره کرد و افزود: در دو سال حضورم در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سعی کردم بین طرفین آشتی برقرار کنم، متاسفانه در میراث فرهنگی دوقطبی‌هایی را شکل داده بودند.  زمانی که در مجلس از ایران باستان، کورش و داریوش سخن گفتم برخی نماینده‌های باسابقه و انقلابی مجلس گفتند این موضوعات را نمی‌دانستند و گرفتار دوقطبی بودند و فکر می‌کردند اگر درباره ایران باستان صحبت کنند گرفتار می‌شوند.

او ادامه داد:‌ یکی از مسائلی که در این دو سال سعی کردم به آن توجه کنم شادی بوده است. از داریوش در کتیبه‌ای که در گنجنامه وجود دارد، آمده است «به نام خداوندی که شادی را آفرید». یکی از گمشده‌های ما بعد از انقلاب،  شادی است. درحالی‌که این‌ها میراث فرهنگی ما بوده است.

می‌توانیم در این برنامه(خیرین میراث فرهنگی) اولین کسی باشیم که برای حفظ میراث فرهنگی اولین قدم را برداریم. آنقدر نظام اداری ما فشل و عقب مانده است که مثل بختک می‌ماند. این را آقای رئیسی هم می‌داند. یک سال طول کشیده تا انجمن  خیرین میراث فرهنگی ثبت و تشکیل شود.

وی یادآور شد : امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی وزارت میراث فرهنگی است. از این مقدار هیچی دست وزارت میراث فرهنگی را نگرفته است. سال تمام شد. باید راه حل پیدا کرد.


 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۴۳۱۴۲۰:۵۲:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۵
از وزیر محترم کشور درخواست میشود بطور جد پیگیر باشند بیش از این در تصویب قانون عفاف و حجاب وقت کشی و مماشات نشود ظاهرا نمایندگان مجلس به دلیل انتخابات پیش رو قصد دارند با وقت کشی تصویب این قانون بسیار مهم را به بعد انتخابات موکول کنند
ناشناس۳۳۰۴۵۴۰۲۳:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۵
قوه تقنین و قضا و اجرا وضع عفاف و حجاب ا..... اقتدار اقتدار اقتدار
ناشناس۳۳۰۴۵۵۸۲۳:۳۵:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۵
ضمن تشکر از وزیر محترم کشور ، از علی مطهری که در مورد فلسطین و غزه و حماس وفق نظرات شهید علامه مطهری لب به سخن گشوده متشکریم در خصوص پول‌های ایران نمیتونیم بی تفاوت باشیم و دولت باید قاطعانه‌تر و حساب شده‌تر عمل کنه برخورد با روزنامه اعتماد باید عبرت آموز باشه
ناشناس۳۳۰۵۲۶۹۱۲:۰۴:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۶
دادستان به جای اعتماد باید به وزارت کشور اعلام جرم کند که این بخشنامه را تکذیب کرده و حالا که رو شده دادستان به کمکش آمده.
ناشناس۳۳۰۴۹۷۵۰۸:۵۶:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۶
امر به معروف مانند نماز یکی از واجبات و جزء فروع دین است منتها همانطور که باید نماز را صحیح خواند امر به معروف را هم باید به صورت صحیح انجام داد.
ناشناس۳۳۰۵۱۹۷۱۱:۳۲:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۶
واسم این برخورد با بی حجابی امر به معروف نیست بلکه وارد کردن مردم در یک جنگ ودر گیری است !!
ناشناس۳۳۰۵۸۳۷۱۹:۱۷:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۶
تذکر دادن چه جنگ و درگیری است؟ خلاف قانون کشور و قانون اسلام رفتار کردن به همه آسیب می‌رساند چه یک مدیر خلاف کند چه مردم
ناشناس۳۳۰۶۰۴۴۲۳:۵۳:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۶
وقتی جامعه هدفت به شدت حساس شده، وقتی به خاطر پیش‌زمینه بدی که از عملکرد دوستان شما در حکومت داره کوچکترین تذکری اون رو برافروخته و عصبی می‌کنه و واکنش تند نشون میده، واقعا فکر می‌کنی جنگ و درگیری ایجاد نمیشه؟
ناشناس۳۳۰۵۴۷۵۱۴:۴۹:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۶
نماز با توجه به واجب بودن اجباری نیست و امری شخصی است ،حجاب که از نماز بالاتر نیست پس بنظرم اجبارش کاری اشتباه است حتی اگر به مذاق من خوش نیاید
ناشناس۳۳۰۵۸۷۴۲۰:۱۸:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۶
با سلام خدمت دوست عزیز. طبق نظر مراجع دین، کلا انجام واجبات اجبار است اما اجبار از طرف چه کسی؟ فقط حکومت حق اجبار دارد و کسی که از حکومت اجازه داشته باشد. در مورد نماز چون شخصی که در خیابان تردد دارد حکومت نمی داند نماز خوانده یا نخوانده و تجسس هم لازم نیست حکومت هیچ وظیفه ای ندارد اما در مورد حجاب که بد حجابی و کشف حجاب مشخص است حکومت وظیفه دارد.
ناشناس۳۳۰۵۲۷۶۱۲:۰۵:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۶
وزیر بهتر میداند که پایان کار چیست.به همین علت در تریبون چیزی می گوید و نامه را طور دیگری می نویسد.
ناشناس۳۳۰۴۳۱۹۲۰:۵۷:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۵
قابل توجه وزیر محترم کشور و مسولان نظام اگر هر چه زودتر قانون عفاف و حجاب تصویب شود دستگاه های مربوطه وظایف خود را متوجه میشوند و دیگر نیازی به بسیاری از تذکرات نیست و با ناقضین مطابق قانون مصوب برخورد لازم صورت خواهد گرفت
ناشناس۳۳۰۴۳۲۶۲۱:۰۳:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۵
احسنت سردار
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۰۴۳۲۹۲۱:۰۴:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۵
می دانید برگزاری انتخابات در ایران بعد از انقلاب اسلامی بدون حضور شایسته و بایسته اصلاح طلبان رنگ و رویی نداشته، ندارد و نخواهد داشت. لذا تعجب می کنم خبرگزاری تسنیم و یا سایر همطیفی های سیاسی شان چطور تاکنون به این نکته مهم پی نبرده اند؟! لابد برای ایشان انتخابات با هر میزان از مشارکت مردم قابل قبول و پذیرفتنی باشد اما اینان باید متوجه باشند انتخابات تقریبا یکسویه و کم رونق تبعات و آثارش متوجه کل جامعه است و از اینرو می طلبد در فاصله باقی مانده تا روز انتخابات موجبات حضور شایسته و بایسته گرایشات سیاسی مخالف را هم به انحای مختلف فراهم نمود ..... والله اعلم.
ناشناس۳۳۰۴۵۴۳۲۳:۲۲:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۵
از مسولان امر می خواهیم مروجین بی حجابی و بی بند باری و بی غیرتی را شناسایی نموده و مطابق قوانین با آنها برخورد لازم صورت بگیرد
ناشناس۳۳۰۵۰۳۳۰۹:۳۴:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۶
مردم از اصلاح طلب و اصولگرا عبور کردند شما هم دست از طایفه گری بردار.
ناشناس۳۳۰۴۳۳۳۲۱:۱۰:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۵
آقای مطهری این دوره هم ثبت نام کردند ولی ظاهرا رد صلاحیت شده اند
ناشناس۳۳۰۴۵۵۳۲۳:۲۸:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۵
بلی ایشان را رد صلاحیت کرده است
ناشناس۳۳۰۵۰۳۸۰۹:۳۶:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۶
عملکرد علی مطهری در مدت زمان زیادی که در مجلس بود اصلا قابل دفاع نیست.
ناشناس۳۳۰۵۱۱۶۱۰:۲۹:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۶
باز موقع انتخابات شد و سر و کله فرصت طلبان پیدا شد !
ناشناس۳۳۰۴۳۴۰۲۱:۱۴:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۵
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۳۰۴۳۴۷۲۱:۱۹:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۵
به هیچ وجه نباید اجاز داد افرادی که با نظام اسلامی زاویه دارند و یا زاویه پیدا کرده اند به مجلس جدید ورود کنند
سینا۳۳۰۴۷۶۳۰۳:۰۷:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۶
شما اصولا متوجه نیستی انتخابات چیه و جمهوری به چه معنیه.
ناشناس۳۳۰۵۱۵۵۱۱:۱۳:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۶
عزیزم جمهوری خالی که نیست جمهوری اسلامیه. در هیچ کشوری کسانی که با مبانی نظام آن ها مشکل داشته باشند تایید نمی کنند.
ناشناس۳۳۰۵۲۸۹۱۲:۱۳:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۶
دوست عزیز! مبنای اصلی نظام قانون اساسی است.
ناشناس۳۳۰۴۸۶۶۰۷:۳۶:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۶
به هیچ وجه به افرادی که خواست مردم را در حاکمیت منعکس نمی‌کنند نباید اجازه فعالیت در مناسب مهم مملکتی داد
ناشناس۳۳۰۵۲۸۰۱۲:۰۹:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۶
نظر شما حذف آشکار جمهوری از جمهوری اسلامی ایران است که خلاف قانون اساسی میباشد.
ناشناس۳۳۰۴۳۵۳۲۱:۲۱:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۵
آقای مطهری اکنون که هیچ مسولیتی ندارند و شهروند عادی هستند نباید در مورد موضوعات سیاسی اظهار نظر فرمایند
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۰۴۷۸۶۰۴:۲۳:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۶
معلوم می شود اصلا متن مطالب الف را کامل و دقیق مطالعه نمی کنید وگرنه در قبال این اظهار نظر اخیر ایشان لااقل این بار این چنین واکنش تکراری نشان نمی دادید! متاسفم. درود بر ایشان و جاودانه باد نام و یاد پدر بزرگوارشان آیت الله شهید استاد مرتضی مطهری(ره)
ناشناس۳۳۰۶۰۵۱۲۳:۵۹:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۶
شهروند عادی هم میتونه در مورد هر چیزی اظهارنظر کنه. شما حتما کمترین اعتقادی به انتخابات هم ندارید
ناشناس۳۳۰۴۳۶۹۲۱:۲۹:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۵
با توجه به حساسیت ویژه مجلس خبرگان شورای نگهبان توجه ویژه داشته باشد افراد بدون شائبه تایید صلاحیت شوند
ناشناس۳۳۰۴۳۹۵۲۱:۴۵:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۵
علی مطهری یک تحلیل درست و منطقی ارائه داد.
ناشناس۳۳۰۴۳۹۹۲۱:۴۷:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۵
بازنده اصلی جنگ غزه غربگدایان هستن زیرا که جنایات اسرائیل و نسل کشی مردم فلسطین را محکوم نکردند.
ناشناس۳۳۰۴۵۹۷۲۳:۵۸:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۵
خود مردم و بدنه اجتماعی غرب همسو با خواستهای مردم فلسطین هستند و این حمایت اتفاقا در غرب بیشتر از شرق است.
ناشناس۳۳۰۴۷۰۷۰۱:۲۰:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۶
کشتار محکومه از طرف هرکی باشه
ناشناس۳۳۰۴۴۶۸۲۲:۳۱:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۵
ای قوه قضایی اقدام انقلابی
ناشناس۳۳۰۴۸۰۷۰۵:۴۲:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۶
فقط دیدگاه موافقان حجاب اجباری را درج کرده اید
ناشناس۳۳۰۴۸۶۲۰۷:۳۳:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۶
وزیر محترم کشور ، وظیفه همه شهروندان امر به معروف و نهی از منکر است.
ناشناس۳۳۰۵۴۸۰۱۴:۵۴:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۶
امر به معروف امری واجب است ولی اجبار نیست همه امور خیر امری واجب است ولی اجبار نیست ما نمی توانیم کسب را مجبور به خواندن نماز یا گرفتن روزه کنیم ولی موظفیم توصیه کنیم
ناشناس۳۳۰۴۸۹۴۰۸:۰۲:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۶
با بستن روزنامه ها مشکل حل نمی شود. حرفی می زنید و اقدامی می کنید از عملکردتان دفاع کنید.
ناشناس۳۳۰۴۹۴۵۰۸:۳۷:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۶
به هر آدم عاقلي بگويي اگه جنگ كني حداقل 15 هزار نفر كشته مي دهي ، كشورت ويران مي شود، نصفش دوبار غصب مي شود،مردمت آوراه مي شوند و فقط از طرف مقابل چند هزار نفر كشته و زخمي و اسير مي گيري ، عمرا جنگ را شروع كند
ناشناس۳۳۰۵۱۱۷۱۰:۳۱:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۶
تحلیل علی مطهری درست است حماس برنده شد اسرائیل ضربه فنی شد.
ناشناس۳۳۰۵۰۷۹۱۰:۰۸:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۶
درد اصلی مردمو ول کردین چسبیدین به مو؟
اسدی۳۳۰۵۰۸۶۱۰:۱۲:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۶
جان یک نفر هم‌مهم هست و هیچ پیروزی در این قضیه وجود ندارد
ناشناس۳۳۰۵۱۴۴۱۰:۵۷:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۶
جنا ب مطهري يك روز زندگي در غزه عذاب آور است جان يك نفر به جهاني مي ارزد هزينه فايده اين جنگ به نفع مردم نيست تبليغ جنگ در عصر جديد صحيح نيست انسان بايد طرفدار حق باشد ومذاكره كند براي حل مشكلات
ناشناس۳۳۰۵۱۸۶۱۱:۲۹:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۶
جناب مطهری آیا حماس برای رسیدن به اهدافی که ذکر کردید از مردم برای دادن جان خودشان و عزیزانشان و این حجم از ویرانی ها نظر خواهی کرده بود ؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  6. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  7. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  8. حکم امیر تتلو صادر شد

  9. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  21. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  22. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  23. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ آثاری از زنده بودن سرنشینان وجود ندارد

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  8. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  9. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  10. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  11. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  12. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  13. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  14. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  15. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  16. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  17. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  18. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  19. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  20. حل يك ابرچالش نظام

  21. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  22. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  23. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  24. اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره توماج صالحی

  25. اظهارات جدید فرمانده نیروهای قدس درباره عملیات وعده صادق

آخرین عناوین