رئیس مجلس یازدهم در چالش سیاست‌ورزی سه مسیر پیش روی قالیباف

  4021214031 ۷۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
سه مسیر پیش روی قالیباف

فرهیختگان نوشت: 1- اگر کتاب خاطرات مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در سال‌های 77 و 78 را تورقی کرده باشید، احتمالا یک مساله پرتکرار توجه شما را جلب کرده است؛ افراد مختلفی از طیف‌های گوناگون به دیدار جناب هاشمی می‌آیند و درخواست می‌کنند به‌دلیل عملکرد دولت اصلاحات و شرایط خطیر کشور حتما در انتخابات مجلس شرکت کند، بقیه‌ ماجرا را تقریبا همه می‌دانیم. او پس از عالیجناب سرخ و خاکستری قلمداد شدن از سوی اصلاح‌طلبان به‌سختی رای می‌آورد اما شرایط مجلس به‌گونه‌ای است که نمی‌تواند رئیس شود. هاشمی ترجیح می‌دهد راهی مجلس نشود و برای بازسازی خود چاره‌ای دیگر کند. از قضا شرایط و اقتضائات به‌گونه‌ای پیش‌می‌رود که شش‌ سال بعد اصلاح‌طلبان چکمه بر دوش ضمن اظهار ندامت همه علیه احمدی‌نژاد زیرعبای شیخ جمع می‌شوند.
2- دوسال بعد از پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات گرم دومرحله‌ای تهران به سود اصولگرایان تمام می‌شود. از لیست یاران خاتمی فقط یک نفر به مجلس می‌رود و ائتلاف حدادعادل، دولت احمدی‌نژاد و راست سنتی که فهرست اصولگرایان را به سه قسمت 10 تایی تقسیم کرده‌اند، راهی مجلس می‌شوند. حدادعادل، رئیس مجلس هفتم توقع دارد ریاستش تکرار شود اما دولت احمدی‌نژاد برای او برنامه دیگری دارد. مجلس هفتم که دوسال قبل و در روز رای اعتماد به پر و پای دولت پیچیده و چند وزیر پیشنهادی را انداخته است بیش از این توسط احمدی‌نژاد تحمل نمی‌شود. جانشین حدادعادل، علی لاریجانی است که چندماه قبل از انتخابات وسط مذاکرات هسته‌ای با خاویر سولانا سنگالیزاسیون شده است اما حالا او می‌شود موتلف دولت، ائتلاف اصولگرایان از هم می‌پاشد و محصولی و مصلحی که نماینده‌های دولت در چانه‌زنی سیاسی هستند به سمت راست سنتی راهنما می‌زنند. حداد شکست می‌خورد و دوران ریاست 12 ساله لاریجانی آغاز می‌شود.
3- لیست گمنام اصلاح‌طلبان به‌طور کامل انتخابات تهران را با تَکرار خاتمی می‌برد. ریاست لاریجانی در خطر است. عارف، سرلیست اصلاح‌طلبان می‌خواهد با رئیس دو دوره‌ قبل مجلس رقابت کند. اصلاح‌طلبان به سرلیستی هاشمی انتخابات خبرگان در تهران را غیر از یک کرسی برده‌اند، فقط آیت‌الله جنتی توانسته خارج از لیست هاشمی به مجلس برود. فضای منتخبان در شهرستان‌ها جور دیگری است. علی لاریجانی و تیم همراهش به فکر حفظ قدرت هستند. لاریجانی تلاش می‌کند لولای دوجناح شود، برخی کمیسیون‌ها را بین اصولگرایان تقسیم می‌کند، چند اصلاح‌طلب به هیات‌رئیسه می‌آیند، پزشکیان نایب‌رئیس اول می‌شود و مطهری نایب‌رئیس دوم. برخلاف فضای انتخابات که اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند آن را نماد تغییر برساخت کنند لاریجانی تَکرار می‌شود، آیت‌الله جنتی هم می‌شود رئیس خبرگان. خبری از تغییر به‌نفع ایده هاشمی نیست.
4- یک نفر این روزها احتمالا چند بار این سه داستان را با خودش مرور کرده است. از همان دقایقی که نتایج اولیه رای‌گیری در تهران مشخص شد؛ قالیباف چند بار خودش را در این سه موقعیت قرار داده است، هاشمی 78، حداد 86 و لاریجانی 94، تکرار تاریخ هر هشت‌سال یک‌بار.
اصولگرایان سلبی‌ترین انتخابات تاریخ را پشت‌سر گذاشته‌اند، غیر از رای اعتراضی و سلبی به عدم مشارکت، قالیباف خوب می‌داند که بخشی از فضای سیاسی بدنه اصولگرایی در انتخابات جمعه نه به اوست، پس عجیب نیست که برای سروشکل دادن به وضع مجلس آتی اول باید مسیر قالیباف مشخص شود.
5- قالیباف به چند دلیل هاشمی 78 نیست؛ اول اینکه وضعیت او هم در کمیت و هم در کیفیت با هاشمی فرق دارد. غیر از آنکه قالیباف فعلا نفر چهارم تهران است و هاشمی را چند بار بین رتبه‌ 40 تا 20 گرداندند. هاشمی در موقعیتی به‌شکل تحقیرآمیز به مجلس رفت که دولت مستقر در اوج شرایط گفتمانی خود قرار داشت و اساسا در نه به او شکل گرفته بود، دو نکته‌ای که درباره قالیباف صدق نمی‌کند. نکته بعد این است که وضع ائتلاف قالیباف در کلیت انتخابات احتمالا با هاشمی فرق می‌کند، هنوز آرای قطعی انتخابات مجلس دوازدهم مشخص نیست و احتمالا در برخی حوزه‌های مهم به دور دوم خواهد رفت. اما به‌نظر می‌رسد وضعیت کلی مجلس به‌لحاظ مزاج سیاسی تفاوت 180 درجه‌ای با مجلس قبل ندارد. به‌عبارتی تغییر گفتمان در مجلس رخ نداده است، بلکه در رقابت درونی اصولگرایان کمی جابه‌جایی اتفاق افتاده که از جایی به بعد استفاده از این فضا به توانایی سیاسی فرد برمی‌گردد.
نکته‌ مهم‌تر این است که قالیباف مزیت‌های سیاسی هاشمی را هم ندارد و اساسا از نظر توانایی‌ها قابل‌مقایسه با هم نیستند که قالیباف فکر کند می‌تواند با انصراف و عزلت خود را بازسازی کند.
6- شرایط قالیباف از جهاتی شبیه حداد سال 86 است، اما با سه تفاوت؛ نخست آنکه معلوم نیست ظرفیت دولت رئیسی برای ساماندهی منتخبان مجلس دوازدهم چقدر است، دوم آنکه علی‌رغم برخی نشانه‌ها مشخص نیست که دولت به فرض توانایی صلاح خود را در تغییر فرمان بهارستان بداند و سوم اینکه به فرض داشتن قصد و توانایی بعید است دولت گزینه‌ای در سطح لاریجانی 86 بتواند برای جایگزینی پیدا کند. البته نکته این است که هر سه گزینه بالا با وجود شرایط سخت نشدنی هم نیستند، البته مهم‌ترین مشکل قالیباف اینجا این است که توانایی سیاست‌ورزی او در حد همان حدادعادل 86 است.
7- بهترین شرایط برای قالیباف تکرار الگوی لاریجانی 94 است، پیچیدگی کار قالیباف از اینجا شروع می‌شود، 12 اسفند 1402 به بعد شاید مهم‌ترین آزمون سیاست‌ورزی برای قالیباف باشد، دیگر مثل انتخابات قبلی کسی توپ را روی خط دروازه برای او نکاشته است.

محمد زعیم‌زاده

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۰۵۷۶۶۱۰:۰۵:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
وقتی قبل انتخابات پروژه تخریب قالیباف کلید می خورد ولی رای خوبی هم کسب کرد با این همه هجمه علیه وی
امید یاوری دارانی۳۴۰۵۷۸۴۱۰:۱۷:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
بزرگترین مشکل قالیباف عدم صداقت گفتار و رفتار اوست. انجا که مردم را به صبر و تحمل سختیها توصیه می کند ولی خانواده اش سیسمونی گیت و کانادا گیت را بوجود می اورند. اساسا اتهامات متعددی به قالیباف و فرزندش وارد است که کسی پاسخگوی این اتهامات نیست.
ناشناس۳۴۰۶۲۹۰۱۵:۲۵:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
همونایی که شما هم بهشون ارادت دارین تحقیق کنید فرزند و املاکشون و ثروتشون و عروس و دامادهایشان.... اکثرا داستان دارند
امید یاوری دارانی۳۴۰۶۴۰۶۱۶:۴۴:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
بنده وامدار هیچ احدی نیستم و جز در برابر ذات مقدس احدیت سر در برابر کسی خم نکرده ام . از معدود افرادی هستم که در فضای مجازی هویت واقعی دارم و در اینجا نیز با مشخصات کامل کامنت می گذارم . البته که قدرت با فساد رابطه نزدیکی دارد مگر انکه شفافیت و نظارت مردمی و رسانه ازاد اجازه ظهور و یا بروز انرا ندهد.
ناشناس۳۴۰۶۴۰۷۱۶:۴۴:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
چقدر بد
ناشناس۳۴۰۶۴۵۰۱۷:۰۷:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
بله. برخی شون از بالا تا پایین مشکلن ولی نمیان بگن یه تومن تو حسابشونه و یخچالشون خالیه
ناشناس۳۴۰۶۵۱۱۱۷:۵۶:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
چون یه عده مشکل دارن آقای قالیباف هم مجوز دارند هر کاری بکنند و ادعای پاکدستی و انقلابی گری داشته باشند ؟
ناشناس۳۴۰۶۵۸۰۱۸:۵۳:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
زیاد جوش نزن
ارجمند۳۴۰۶۵۸۲۱۸:۵۵:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
بد بودن دیگری بد بودن مرا توجیه نمی کند
ناشناس۳۴۰۶۵۹۹۱۹:۰۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قالیباف مانند حضرت نوح نیست ولی همین ها اگر در زمان حضرت نوح بودن چی می گفتند؟!!
ناشناس۳۴۰۶۶۵۸۱۹:۵۹:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
چه ربطی داره
ناشناس۳۴۰۵۸۱۳۱۰:۲۷:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
شرایط سابق نرمال بود و باید این اتفاق می افتاد ولی شرایط حاضر نقطه عطفی است که باعث دگرگونی اوضاع می شود. بعد از انتخابات شاهد تغییرات گسترده ای می شویم که خیلی از نیروهای قدیمی ریزش و نیروهای تازه نفس جایگزین می شوند !
ناشناس۳۴۰۵۹۶۳۱۱:۵۳:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قالیباف نشون داده سیاست ورزی بلد نیست وگرنه تا الان رئیس جمهور شده بود
ناشناس۳۴۰۶۵۸۴۱۸:۵۶:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
سیاست با صداقت خوبه
ناشناس۳۴۰۶۰۰۰۱۲:۲۰:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
تا وقتی که هوچی‌گری جای خود را به بحث و استدلال و سند و راستگویی ندهد و مردم را الکی هیجان زده و جوگیر می‌کنند همین رویه و سرنوشت در انتظار بزرگان اصول گرایی است. باید شیوه گفتمان را تغییر داد.
ناشناس۳۴۰۶۰۶۸۱۲:۵۸:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
حجت الاسلام هاشمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری 84 با دست رد مردم مواجه نمی شد.
ناشناس۳۴۰۶۸۲۶۲۱:۵۴:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
هاشمی رفسنجانی را برخی به نا حق تخریب کردند.
ناشناس۳۴۰۶۰۸۲۱۳:۰۵:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
مسیر چهارم: بازنشستگی مطلق
ناشناس۳۴۰۶۱۴۴۱۳:۴۲:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
باهنر، قالیباف و... باید از این اتفاق درس بگیرند.
مهران۳۴۰۶۲۰۷۱۴:۱۶:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قالیباف به احتمال بسیار رئیس مجلس هست چون بهتر از اون برای ریاست وجود ندارد از همین چهارده نفر که قطعی هستند نه نفر همراه قالیباف هستند به علاوه نماینده های شهرهای دیگر دیدشون مثل بعضی ها در تهران سیاسی نیست برای انتخاب رئیس مجلس
ناشناس۳۴۰۶۲۳۲۱۴:۳۵:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
احتمالا قالیباف مجدداً رئیس مجلس می شود
ناشناس۳۴۰۶۳۱۱۱۵:۳۶:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قالیباف به درد مجلس نمی خورد. می‌گوید مگر گناه است کسی به ترکیه برود؟.. توجیه بدتر از این...
ناشناس۳۴۰۶۶۰۱۱۹:۰۸:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
اولا قالیباف شخصیتی اجرایی دارد تا قانون گذاری دوم هم بله مگر گناه است؟ این همه سغر های تفریحی و زیارتی می‌روند چه در داخل و چه خارج توسط مسوولان و اقوام آنان کسی به آنها کاری دارد یا نه؟
ناشناس۳۴۰۶۸۱۷۲۱:۴۴:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
گناه نیست ،اما برای شما گناه بدتر از گناه هست ،کسی که از تولید ملی حمایت می کند،کسی که که مردم را به صبر دعوت می کند
ح۳۴۰۶۵۴۷۱۸:۲۳:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
نه نمیتونه دوباره ریس مجلس شود ریس مجلس باید اولین رای بیاره درضمت نه همه جا استان بزرگ مثلا تهران آذربایجان شرقی خوزستان
حسن۳۴۰۶۵۷۵۱۸:۵۱:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
انشالله حاجی بابایی رئیس مجلس است باسوابق وزارت و چندین دوره نمایندگی
ناشناس۳۴۰۶۲۷۴۱۵:۱۴:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قالیباف باید به نفع مردم تغییر کنه
ناشناس۳۴۰۶۳۳۷۱۵:۵۲:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قالیباف خیلی اهل کار ومرد عمله ،کاش رییس جمهور بود ویا وزیر کشور ویا با تجربه ساخت وساز درتهران ،وزیر مسکن و راه بود ،یک کار تقنینی وپشت میز مثل مجلس ویا ریاست مجلس ،تواناییهای قالیباف را هدر میده ،قالیباف سیاستمدار نیست چون سال ۹۶ نباید به نفع یک نفری کنار میرفت باید رقابت میکرد
شهروند۳۴۰۶۶۲۹۱۹:۳۱:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
دکترقالیباف،اولین مدیر کارآمددر ۴۴سال انقلاب است،همرزمان شهیدش ،ای کاش زنده بود توانایی قالیباف در میدان جنگ توصیف میکرد،یارصدیق و ۴۰ساله شهید سلیمانی،فقط بخاطر مدیریت جهادیش ،برعلیه اش حرف زیا میزنند،کارنامه مسئولیتش ب گفته دوست عزیزمان بیشتر از ریاست مجلس میباشد،مدیر اجرایی تراز اول فقط ریاست جمهوری،مثل شیر مرد برای مردم کار میکنه،خدا حفظش کنه
ناشناس۳۴۰۶۶۴۴۱۹:۴۵:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
احسنت به شما منم نظر شما را قبول دارم اگه ایشان رئیس جمهور بود و یا بجای وحیدی وزیر کشور بید کارایی بیشتری داشت
ناشناس۳۴۰۶۷۷۹۲۱:۱۸:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
اون بخش عمل رو قبول دارم
ناشناس۳۴۰۶۳۸۸۱۶:۳۰:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
یک سفر بروند فعلا خستگیشون در برود، فرصت برای خدمت زیاد هست.
ناشناس۳۴۰۶۴۱۸۱۶:۵۰:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
پیام انتخابات تغییر است ، چه از طرف افرادی که در انتخابات شرکت کردند و چه افرادی که شرکت نکردند
ناشناس۳۴۰۶۴۴۸۱۷:۰۶:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
تغییرات در طول ۴۵ سال پس از انقلاب موید آنست که نظام جمهوری اسلامی قائم به اشخاص نیست و این دستاورد بزرگی است هرکس خادم باشد محترم است
ناشناس۳۴۰۶۴۶۲۱۷:۲۱:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
چرا قالیباف مردم به سختیها توصیه میکند،مگر مملکت ایران عزیز دارای 4 فصل و دارای تولیدات داخلی غنی نیست(گوشت و اقلام مصرفی)،
ناشناس۳۴۰۶۴۶۶۱۷:۲۶:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
هیچ چیزی بهتر از صداقت و رو راستی با مردم نیست،
ناشناس۳۴۰۶۴۶۷۱۷:۲۷:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
خدایا ما رو بدست خودت بسپار
ناشناس۳۴۰۶۴۶۸۱۷:۲۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قالیباف با کمک مستقل ها و اصلاح طلبان رییس مجلس خواهد شد
ناشناس۳۴۰۶۴۷۳۱۷:۳۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
بنظرم قالیباف واقعاشایسته ریاست مجلس هست این روثابت کرده درکردارخودش اگرکسی شک داره بگه تادلیل بدم بهش
ناشناس۳۴۰۶۴۸۲۱۷:۳۶:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
یه مسیر بیشتر پیش روی قالیباف نیست اینکه از سیاست بکشه کناربزاره دیگرانی که میتونند کار کنند
ناشناس۳۴۰۶۴۸۳۱۷:۳۶:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
اصلا باید بک دوره بزه کنار
ناشناس۳۴۰۶۴۸۴۱۷:۳۷:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
آقای قالیباف اگر یک کم فکر میکرد وکلاه خود راقاضی میکرد اصلا نباید شرکت میکرد
ناشناس۳۴۰۶۴۹۵۱۷:۴۴:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قالیباف به سرنوشت فکر نکرده ..
امیر۳۴۰۶۴۹۷۱۷:۴۶:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قالیباف قربانی حمایت از سیاست دولت شد..اگر آقای قالیباف یک قدم مثبت برای ملت ایران در مجلس برداشته بود نتیجه فرق می‌کرد
ناشناس۳۴۰۶۵۰۲۱۷:۵۰:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قالیباف شخص بالیاقت هست کاش رئیس جمهور می شد
علی۳۴۰۶۵۱۷۱۸:۰۱:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
منوچهر متکی ریئس مجلس میشود
ناشناس۳۴۰۶۵۳۳۱۸:۱۲:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قالیباف مرد عمل است ومجددا رئیس مجلس خواهد شد
م.ی۳۴۰۶۵۳۴۱۸:۱۳:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
این دوره پایان راه او است.
ناشناس۳۴۰۶۵۳۸۱۸:۱۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
رقیب دکتر قالیباف رسایی است اما 90 درصد رییس مجلس دکتر قالیباف هست
ناشناس۳۴۰۶۵۵۶۱۸:۳۲:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
به نظر بنده باید کسی رییس مجلس شود که واقعا بتواند اوضاع را تغییر دهد
سعید۳۴۰۶۶۰۴۱۹:۱۰:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
عملکرد قالیباف توی چهارسال چی بوده ؟
ناشناس۳۴۰۶۶۲۳۱۹:۲۵:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قالیباف نباید این دوره رای می آورد که متاسفانه بازم تعجب میکنم چرا یه سری بهش رای دادن.
ایمان۳۴۰۶۶۲۷۱۹:۳۰:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قالیباف تو یه دونه از مصاحبه های خود مثل اکثر مردم از کارهای مثبت احمدی نژاد دفاع کرد.که کمتر سیاست مداری این کار را انجام میده .که نشان از صداقت اوست.
ناصر۳۴۰۶۶۳۱۱۹:۳۳:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
ماشیفتگان خدمتیم .نه تشنگان قدرت.
ناشناس۳۴۰۶۶۳۳۱۹:۳۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قالیباف باز رئیس مجلسه.
ماه بانو۳۴۰۶۶۴۳۱۹:۴۴:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
خدا لعنت کنه دوقطبی سازان خبیث رو که اینجور نیروهای مومن رو بجون هم انداختن هدف دو قطبی سازها تضعیف جبهه انقلابه متاسفانه خیلی از مومنین تو این دام افتادن ببین قرآن چی میگه: ولا تنازعوا... فتفشلوا ای مومنان با یکدیگر نزاع نکنید چون باعث میشود سست و ضعیف شوید....
ماه بانو۳۴۰۶۶۴۹۱۹:۴۹:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
و اطیعوا الله و رسوله و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم و اصبروا ان الله مع الصابرین و (فرمان) خدا و پیامبرش را اطاعت نمایید! و نزاع (و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید، و قدرت (و شوکت) شما از میان نرود! و صبر و استقامت کنید که خداوند با استقامت کنندگان است
عبداله۳۴۰۶۶۵۳۱۹:۵۰:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
ماشیفتگان خدمتیم، نه تشنگان قدرت(شهیدبهشتی) آقای قالیباف با افسادطلبان و فرست طلبان فرق میکنه ، عملکرد او را از وقتیکه فقط ۱۹سال داشت و فرماندهی لشکر ۵ نصر را بعده گرفت برسی کنید. فرماندهی نیروی هوایی سپاه، ناجا، شهرداری ومجلس . این مرد خستگی ناپذیر سرباز ولایت گوش بفرمان و مطیع امرولایت هر کجا قرار بگیرد مرد عمل است. نگران قالیباف نباشید نگران چپاولگران بیت المال باشید و آنها را رسوا کنید همانطور دشمنان نظام و ایران کمر بستن تا قالیبافها را رسوا کنند.قالیباف هرکجا باشه خادمه
عبد المجید زرگر۳۴۰۶۶۵۴۱۹:۵۵:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
خوش به حال آن کسی با نام نیک بنددی رخت
غفارحبیبی۳۴۰۶۶۶۰۲۰:۰۰:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
ادم درستی هست وفاداربه نظام فرمانده محترم نیروی انتظامی سابق دمتگرم کسی نمیتونه تخریبت کنه
حسین۳۴۰۶۶۷۱۲۰:۱۱:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
مجلس آتی شباهت خاصی به مجلس ششم خواهد داشت .
ح۳۴۰۶۶۸۲۲۰:۱۸:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
کسی نمیگه چرا خانواده قالیباف به ترکیه رفتن یا کانادامشکل اینجاست که قالیباف می‌گوید در یخچال خانه ام چیزی نیس ولی خانواده اش سراز کشورهای دیگر برای خریددرمیاورند برای مردم تناقض به وجود میاید
ناشناس۳۴۰۶۶۸۵۲۰:۱۸:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
شما چرا گیر دادید به قالیباف از چند ماه پیش تا حالا شما به کسانی که مقابل شما هستند گیر می‌دهید ؟
ناشناس۳۴۰۶۷۰۰۲۰:۲۳:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
آقای قالیباف یک تکنوکراته، یعنی عملگراست،به شدت به درد ریاست جمهوری می خورد،ومی تونه در این پست واقعا مشکلات کشور را حل کنه...
ناشناس۳۴۰۶۷۳۳۲۰:۴۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
برای ریاست مجلس ۱۲ کسی به وزن قالیباف وجود ندارد باز رئیس مجلس خواهد شد
ناشناس۳۴۰۶۷۳۷۲۰:۴۹:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
قالیباف بدرد پشت میز مثل مجلس نمی خورد . این فرد باید کار جهادی یا ریس جمهور میشد بهتر بود تا ریس مجلس شد
رضا۳۴۰۶۷۴۴۲۰:۵۵:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
هاشمی رفسنجانی یک عقیقی بود بر انگشتری انقلاب
علی۳۴۰۶۷۵۸۲۱:۰۱:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
زمان جنگ می گفتند فرماندهی را بدید به جوان‌ها اون زمان خیلی جوان‌ها فرمانده شدند و حکومت هم بهشون اعتماد کرد حالا اون جوان‌های دهه ۶۰ به جوانهای امروز اعتماد ندارند و اجازه نمی‌دهند جوان‌ها رشد کنند چرا ؟
ولی زاده۳۴۰۶۸۲۲۲۱:۴۹:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
آقای قالیباف مرد عمل است در نیروی انتظامی تحول ایجاد کرد ۱۱۰ زنگ بزن طرح قالیباف بود در شهرداری هم همینطور اگر فرزند در راه پدر نیست پدر چه گناهی کرده پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد پدر موشکی ایران در واقع آقای قالیباف بود آدم وطن پرست است.
الهی۳۴۰۶۸۲۷۲۱:۵۵:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
اگر بفع مردم کار کردین مثل حاج قاسم غروبی ندارین همیشه زنده هستین
مسعود۳۴۰۶۸۳۱۲۱:۵۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
دیگه برای مردم فرقی نمی‌کنه که کی ريس میشه وکی نایب ریس
بینام۳۴۰۶۸۳۷۲۱:۵۹:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
بنظرم مقایسه هاشمی و قالیباف مقایسه صحیحی نیست
الهی۳۴۰۶۸۴۰۲۲:۰۰:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
حاج قاسم سلیمانی روی قلب ها کار کرد شما چکار کردین؟
سرباز وطن۳۴۰۶۸۴۹۲۲:۰۷:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
پایان دوره سیاست سردار فرا رسیده.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. حالا زمان مذاکره است

  6. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  7. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  14. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  15. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  16. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  17. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  18. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. مأمور خاطی بازداشت شد

  21. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  22. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  24. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  25. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  8. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  9. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  10. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  11. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  12. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  13. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  14. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  15. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  16. سفیدشویی جنایت!

  17. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  18. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  19. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  20. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  21. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  22. ترکیه ای که من دیدم! 

  23. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  24. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  25. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

آخرین عناوین