نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  4030106019 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از تصویب و تعیین تکلیف نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ در اولین جلسه هیات دولت در سال جدید خبر داد.

نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

به گزارش ایسنا، دکتر رضا لاری‌پور با اشاره به مصوبه شورای عالی بیمه مبنی بر رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ که جهت تصویب نهایی باید به تصویب هیأت دولت می‌رسید، گفت: اگرچه تعرفه‌ها قبل از شروع سال جدید به هیات دولت نرسید، ولی امسال با پیگیری‌های رییس کل سازمان نظام پزشکی و همراهی و همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در اولین جلسه هیات وزیران و زودتر از سال گذشته، نرخ تعرفه‌ها تصویب شد.

وی در این باره افزود: با وجود اینکه عدد مصوب شورای عالی بیمه با حضور همه ذینفعان، عدد ۴۶ درصد بود، اما این عدد در هیات دولت با تغییراتی همراه شد. اما آنچه که مهم است آن است که سعی شده نرخ رشد برخی از اجزا تعرفه‌ای نظیر ویزیت و جز فنی و جز حرفه‌ای با نرخ رسمی تورم همراهی و همخوانی داشته باشد، چراکه در غیر این صورت بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها و ارایه دهندگان خدمات سلامت با آسیب بسیار شدید مواجه خواهند شد و خطر تعطیلی بسیاری از مطب‌ها و مراکز درمانی وجود دارد.

لاری‌پور ادامه داد: لذا نرخ ویزیت رسمی افزایش یافته بر اساس سرجمع تعرفه‌ها، عددی نزدیک به ۵۰ درصد خواهد بود و همچنین نرخ جز فنی و جز حرفه‌ای از گلوبال سرجمع افزایش تعرفه‌ها نزدیک به ۴۰ درصد پیش‌بینی می‌شود تا به این ترتیب مراکز درمانی در سال ۱۴۰۳ با این نرخ تعرفه‌ای ادامه حیات حداقلی داشته باشند. 

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی همچنین گفت: به دلیل منجمد ساختن تعرفه‌ها در سالیان گذشته، هر گونه افزایش تعرفه‌ای حتی با این مقدار هم که برای اولین بار رخ داده و تلاش و همراهی بسیاری از ذینفعان حتی بیمه‌های سراسر کشور را به دنبال داشته، اما همچنان این عدد تکافوی مراکز درمانی و جامعه پزشکی را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: از طرفی هم لازم است نرخ «تعدیل» که در مراکز استانی و مراکز کمتر برخوردار ممکن است توسط استانداران اعمال شود، حتما برداشته شود و حتی در برخی مناطق کمتر برخوردار نرخ بالاتری از نرخ تعرفه مصوب به منظور ماندگاری جامعه پزشکی در نظر گرفته شود.

لاری‌پور همچنین گفت: امیدواریم تعرفه‌های جدید به سرعت ابلاغ شود و تعرفه‌های مصوب، از ابتدای فروردین ماه مورد اعمال قرار گیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۳۳۵۵۶۱۰:۲۸:۰۵ ۱۴۰۳/۱/۶
تفاوت رفتار با کارگرها را احساس کنید.
فرید۳۴۳۴۰۳۰۰۸:۴۴:۲۲ ۱۴۰۳/۱/۷
مشکل شما و امثال شما این است که هنوز فرق تعرفه خدمات پزشکی و حق الزحمه پزشک از هم افتراق نمی دهید،و بدون اطلاع اظهارنظر می کنید،برادر عزیز فقط یک سوم (۳۰ درصد )از تعرفه خدمات پزشکی، دستمزد پزشک هست.به عبارتی ۱۷ در صد رشد در حق الزحمه پزشک ایجاد می شود،که از افزایش حقوق کارمندان و کارگران نیز کمتر است پس دائم از واژه قابل احترام کارگر.کارگر.کارگر سوء‌استفاده نفرمایید
ناشناس۳۴۳۴۲۷۵۱۴:۱۷:۴۴ ۱۴۰۳/۱/۷
برفرض که دستمزد پزشک یک سوم باشد، اما وقتی مبلغ خدمات پزشکی 50درصد افزایش بیابد، دستمزد پزشک هم 50 درصد افزایش می یابد، چه یک سوم باشد، چه یک دوم و یا بیشتر!
ناشناس۳۴۳۴۲۸۱۱۴:۲۶:۱۴ ۱۴۰۳/۱/۷
فرید جان، دلبندم، دقت کن. مثلا در نظر بگیر هزینه پزشکی 30 میلیون تومان باشد و بنا به گفته شما (که من تایید نمی کنم) دستمزد پزشک یک سوم یا 10 میلیون تومان باشد. وقتی 30میلیون تومان با 50درصد افزایش به 45 میلیون تومان میرسد، پس دستمزد پزشک که یک سوم فرض شده بود، می شود 15میلیون تومان. یعنی نسبت به قبل که 10میلیون تومان بود 50 درصد افزایش یافته! فرید، دلبندم، فهمیدی قضیه رو؟
احمد۳۴۳۳۵۷۲۱۰:۴۷:۴۲ ۱۴۰۳/۱/۶
حقوق کارمندان و کارگران بدلیل تورم زا بودن ۲۰ درصد خدمات بهداشت حمل و نقل و .... ۵۰ درصد افزایش
ناشناس۳۴۳۳۵۷۴۱۰:۵۲:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۶
آقای وزیر کار! الان که حقوق کارگر را 22 درصد اضافه کردید بقیه اش را از کجا تامین کنیم؟
محمد۳۴۳۳۵۷۷۱۰:۵۴:۲۱ ۱۴۰۳/۱/۶
سلام زمانی که به پرداخت هزینه توسط مردم میرسیم، حضرات یاد نرخ واقعی تورم می افتند تا مبادا منفعت جامعه متمول پزشکی خدشه دار شود. اما آنجا که بحث پرداخت حقوق و درآمد دیگر اعشار جامعه است، نرخ افزایش حقوق ۲۰ درصد به همراه رشد مالیاتی در نظر گرفته می شود و اصلا مهم نیست که فلاکت مردم روز به روز بیشتر خواهد شد. تا چه زمانی این فشار را مردم تحمل کنند الله اعلم. هر چند یکی از وزرای دولت پیشین بود که گفت تا زمانی که مردم تحمل میکنند ما هم فشار می‌آوریم اما گویا این تفکر با تغییر دولتها هم تغییر نمیکند و همیشه در روی همین پاشنه می‌گردد. بوی بهبود ز اوضاع جهان...؟! نه خبری نیست!
ناشناس۳۴۳۳۵۸۰۱۰:۵۹:۱۲ ۱۴۰۳/۱/۶
افزایش حق ویزیت پزشکان ۵۰ درصد و افزایش حقوق بازنشستگان ۲۰ درصد. پیاده کردن عین عدالت!!! افزایش درصد حقوق بازنشستگان من باب نمونه عرض شد و همه میدانتد افزایش حقوق کارمندان ۲چ درصد ، حداقل حقوق کارگران ۳۵ درصد و بقیه کاکران ۲۲ درصد است.
ناشناس۳۴۳۳۹۵۰۰۱:۲۴:۳۷ ۱۴۰۳/۱/۷
تعرفه فقط که ویزیت نیست تجهیزات هم دارند! دوم هم بازنشستگان تا 40 درصد افزایش می باید
ناشناس۳۴۳۳۵۸۱۱۱:۰۱:۵۲ ۱۴۰۳/۱/۶
بله، باید هم 50 درصد گران کنند. دکترها زورش رو دارن، میتونن، حقشون رو میگیرن. البته از نظر تیم اقتصادی دولت اینجور افزایش ها باعث تورم نمیشه، فقط افزایش حقوق کارگرِ بدبخت باعث تورم میشه.
ناشناس۳۴۳۳۸۸۶۲۳:۰۱:۲۷ ۱۴۰۳/۱/۶
ویزیت ۳۵ درصد افزایش دادند نه ۵۰ درصد. ولی برخی خوراکی‌ها حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از اول فروردین افزایش یافته.
ناشناس۳۴۳۴۳۷۶۱۷:۲۴:۴۰ ۱۴۰۳/۱/۷
عزیزم اول سال به دلیل کبود طبیعی هست چون تعطیل هست
ناشناس۳۴۳۳۵۸۴۱۱:۰۶:۱۶ ۱۴۰۳/۱/۶
حقوق کارمند ۲۰ درصد
ناشناس۳۴۳۳۵۹۰۱۱:۱۳:۱۹ ۱۴۰۳/۱/۶
حقوق کارمند هم۲۲ درصد. چرا ؟
ناشناس۳۴۳۳۵۹۳۱۱:۱۵:۲۷ ۱۴۰۳/۱/۶
چطور حقوق کارمندان ۱۸ درصد و حقوق کارگران حداقل بگیر به زور ۳۵ درصد زیاد میشه اما دولت همه چیز را ۵۰ درصد گران می کند؟!
ناشناس۳۴۳۴۰۵۰۰۹:۰۵:۰۴ ۱۴۰۳/۱/۷
خیلی چیزها از اول سال تا اخر سال شاید چن صددرصد
علی۳۴۳۴۰۶۹۰۹:۵۴:۴۷ ۱۴۰۳/۱/۷
الکی حرف نزنید، حقوق همه کارمندان حدود ۴۲درصد براسال ۱۴۰۳، افزایش داشته ولی حقوق کارگران سایرسطوح ۲۲درصدافزایش یافته متاسفانه.
ناشناس۳۴۳۳۵۹۸۱۱:۱۸:۰۸ ۱۴۰۳/۱/۶
چگونه است که تمامی افزایش های امور در اختیار دولت بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است، اما نوبت دستمزد ها خصوصا کارگران که می‌رسد ۱۸ تا ۲۰ درصد هم باعث تورم میشود ؟ پشت نقاب افزایش حداقل دستمزد مخفی شدن که چیزی را تغییر نمی‌دهد. آیا بی پناه تر از کارگران کسی هم یافت میشود ؟
ناشناس۳۴۳۳۵۹۹۱۱:۲۲:۰۲ ۱۴۰۳/۱/۶
ولی حقوق کارمندا .... حقوق کارگرها ... بجاش مالیاتشون... بجاش تورم .... خسته نباشید از این همه لطف و مهربانی
ناشناس۳۴۳۳۶۰۰۱۱:۲۴:۱۸ ۱۴۰۳/۱/۶
گرانیها شروع شد تعرفه پزشکی 50%و ارزش افزوده 10% و اجناس و مواد غذایی 100%و........و زمانی که می خواهند حقوق کارگر و کارمند را تعیین کنند تورم به لطف مسولین در حال نزولی و تقریبا نزدیک صفر درصد می باشد.
ناشناس۳۴۳۳۶۰۳۱۱:۲۷:۵۰ ۱۴۰۳/۱/۶
جای تاسف دارد نرخ ویزیت پزشکان که در دانشگاه‌های ساخته شده با مالیات های کارگران و کارمندان درس خوانده و الحمدلله دکتر شده اند ۵۰ درصد افزایش می یابد ولی دستمزد کارگران ۲۲ درصد ! تورم برای آنها حل می‌شود ولی برای کارگر ان مهم نیست !!؟ عدالت کجاست ؟
ناشناس۳۴۳۳۶۱۷۱۱:۴۹:۱۰ ۱۴۰۳/۱/۶
با تمام احترام برای جامعه پزشکی وقتی برای افزایش حقوق کارمند و کارگر سر یک درصد و ... چندین جلسه چانه زنی برگزار میشه و لایحه مدتها بین مجلس و دولت و شورای نگهبان رفت و آمد می‌کنه و از طرفی افزایش حقوق صنفی مثل پزشکان به راحتی ۵۰ درصد اعمال میشه، اگر نگویم قضیه ی بی عدالتی محسوب میشه ولی باید بپذیریم قلقلک میده آدم ها رو.. بعضی ها شهروندترند و قطعا تورم رو با جان و دل بیشتری احساس کرده اند!!!! مثل پزشکان. که صدالبته با استفاده نکردن از کارتخوان قطعا به اندازه کارگران و کارمندان مظلوم، مالیات هم نمی دهند. خدا خودش به داد حقوب بگیران مستضعف برسه. انشاالله
ناشناس۳۴۳۳۶۲۲۱۱:۵۲:۱۵ ۱۴۰۳/۱/۶
ایران عزیز ما ، بهشت پزشکان
ناشناس۳۴۳۳۹۴۰۰۰:۴۵:۱۰ ۱۴۰۳/۱/۷
البته با توجه به تورم این حق پزشکان است سوال این جاست که چرا حقوق کارگران و کارمندان را فقط ۲۰ درصد زیاد کرده اند؟!
بینام ۱۱۱۱۳۴۳۳۶۳۲۱۲:۱۷:۲۳ ۱۴۰۳/۱/۶
جناب رییسی متشکریم.افزایش حقوق ۲۰درصد باتورم ۴۶ درصدی وافزایش تعرفه های پزشکی ۵۰ درصدی!؟این بود سرانجام وعده هایتان!؟
ناشناس۳۴۳۳۶۳۷۱۲:۳۰:۴۷ ۱۴۰۳/۱/۶
فقط حقوق کارمندها ۲۰ درصد اضافه شد. بیچاره کارمند
ناشناس۳۴۳۳۶۶۴۱۳:۱۰:۵۴ ۱۴۰۳/۱/۶
عجب .وقتی کارگران غنی تر از پزشکانند.
ناشناس۳۴۳۳۶۷۶۱۳:۳۲:۴۴ ۱۴۰۳/۱/۶
بیمه تکمیلی امسال به طور متوسط نفری 640 هزار تومان ماهانه بود، با افزایش 40 درصدی این رقم می شود حدود 900 هزار تومان ماهانه، یعنی اگر خانواده کارگری 3 نفره بخواهد بیمه تکمیلی داشته باشد باید ماهانه 2 میلیون و هفتصد از حداقل دستمزد را بابت آن بپردازد.
ناشناس۳۴۳۳۶۸۹۱۴:۱۳:۳۵ ۱۴۰۳/۱/۶
چرا اینقدر جزء فنی کم اضافه شده؟ بعد میگین چرا پزشکان فرار می کنند از کشور.
ناشناس۳۴۳۳۷۵۵۱۶:۵۲:۰۴ ۱۴۰۳/۱/۶
عجیبه...همه تو این مملکت باید راضی باشن جز کارمند و کارگر "اما آنچه که مهم است آن است که سعی شده نرخ رشد برخی از اجزا تعرفه‌ای نظیر ویزیت و جز فنی و جز حرفه‌ای با نرخ رسمی تورم همراهی و همخوانی داشته باشد، چراکه در غیر این صورت بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها و ارایه دهندگان خدمات سلامت با آسیب بسیار شدید مواجه خواهند شد و خطر تعطیلی بسیاری از مطب‌ها و مراکز درمانی وجود دارد." برا کارگر ها عامل تورمه!!!
ناشناس۳۴۳۳۷۶۲۱۷:۲۱:۵۷ ۱۴۰۳/۱/۶
فقط موقع حقوق کارگر که میشه همه صداشون در میاد که تورم راست.چرا آقای وزیر رفاه صداش در نمیاد که به کارگر فشار میاد؟
ناشناس۳۴۳۴۰۵۴۰۹:۰۷:۵۳ ۱۴۰۳/۱/۷
افزایش ۲۲ درصد، پیشنهاد وزیر کار بود. ازش چه انتظاری داری؟!
ناشناس۳۴۳۳۷۷۹۱۸:۰۶:۱۴ ۱۴۰۳/۱/۶
افزایش حقوق پزشکان با عزت و احترام ۵۰ و کارگران با جنگ و دعوا و قهر ۳۵ درصد
ناشناس۳۴۳۴۳۲۴۱۵:۴۳:۵۱ ۱۴۰۳/۱/۷
۳۵ درصد، افزایش کارگران حداقل بگیره نه همه کارکران. بقیه کارگران طبق پیشنهاد وزیر کار ۲۲ درصد افزایش خقوق خواهند داشت.
شروین۳۴۳۳۸۱۳۱۹:۴۱:۲۵ ۱۴۰۳/۱/۶
حقوق کارمندان ۲۰ درصد اصافه میشود ویزیت پزشگان ۵۰ درصد این عدالت است !!!!!
ناشناس۳۴۳۳۸۴۸۲۱:۵۰:۲۵ ۱۴۰۳/۱/۶
آرزوی شده است تعرفه خدمات نظام مهندسی یکبار مثل نظام پزشکی افزایش یابد هر ساله درآمد مهندسان کمتر می‌شود
ناشناس۳۴۳۳۸۵۵۲۲:۰۲:۰۷ ۱۴۰۳/۱/۶
افزایش حقوق کارمندان و کارگران ۲۲درصد . ویزیت پزشکان ۵۰ درصد. بی عدالتی و بی انصافی تا چه حد؟
رحمام۳۴۳۳۸۵۷۲۲:۰۳:۳۵ ۱۴۰۳/۱/۶
کاش حقوق کارمندان و کارگرگران هم 50درصد افزایش پیدا بکنه تا توازن برقرار بشه
علی۳۴۳۳۸۶۹۲۲:۲۶:۵۷ ۱۴۰۳/۱/۶
عدالت به این میگن: افزایش حقوق کارگران سایرسطوح ۲۲درصد، افزایش حقوق پزشکان ۵۰درصد!!!
علی۳۴۳۳۸۷۴۲۲:۴۲:۴۷ ۱۴۰۳/۱/۶
مزد کارگر ۲۲% اضافه میشه ، وزیت دکتر با درآمد چند ده میلیونی ۵۰% . این عدالت است آقای دولت محرومین ؟؟؟
ناشناس۳۴۳۳۸۸۱۲۲:۵۷:۴۶ ۱۴۰۳/۱/۶
جالبه،شایعه کردند که ۵۰ درصد ویزیت پزشکان افزایش می‌یابد ولی حالا که امضا کردند شد ۳۵ درصد.فقط بدنامی آن ماند برای جامعه پزشکی.
هوشمندی۳۴۳۴۰۸۴۱۰:۱۵:۴۵ ۱۴۰۳/۱/۷
میانگین افزایش قیمت کالاها و خدمات و مالیات ۵۰ درصد ولی افزایش حقوق کارمند بیست درصد ؟؟؟؟ این چه توجیهی داره آقای دولت
ناشناس۳۴۳۴۰۸۸۱۰:۱۸:۲۹ ۱۴۰۳/۱/۷
این قضیه به خودی خود نشاندهنده سیاست های نا متوازن و اشتباه اقتصادی دولت رئیسیه
ناشناس۳۴۳۴۰۹۱۱۰:۱۹:۵۸ ۱۴۰۳/۱/۷
دولت فکر می کنه اوضاع اقتصادی کارمندان از پزشکان بهتره به همین خاطر واسه اونا ۳۵ و واسه کارمندان ۲۰ درصد افزایش داده
ناشناس۳۴۳۴۱۳۲۱۱:۰۸:۲۱ ۱۴۰۳/۱/۷
چرا باید خدمات درمانی پولی باشد؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین