سازمان منابع طبیعی: قطع تنها ۳۰ اصله درخت در الیمالات/۵ هزار درخت جایگزین کاشته می‌شود  

  4030109072 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با رد قطع ۴ هزار اصله درخت در منطقه الیمالات مازندران، اعلام کرد: در پی بروز تخلفاتی از قبیل خاکبرداری و خاکریزی، پاکتراشی تعدادی نهال و قطع ۳۰ اصله درخت از طرف سرمایه گذار، قرار است ۵ هزار درخت جایگزین کاشته شود.

به گزارش ایرنا، به دنبال اخبار منتشره در رسانه‌ها طی روزهای اخیر پیرامون منطقه‌ الیمالات شهرستان نور در استان مازندران و بروز برخی ابهامات در این‌ خصوص، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور روز پنجشنبه توضیحاتی به منظور رفع ابهامات ارائه کرد.

در توضیحات این سازمان آمده است: در منطقه الیمالات، در محدوده‌ مربوط به ایجاد پارکینگ در حریم خطوط برق فشار قوی، تخلفاتی از قبیل خاکبرداری و خاکریزی، پاکتراشی تعدادی نهال و قطع ۳۰ اصله درخت از طرف سرمایه‌گذار حوزه گردشگری (که تاکنون در عرصه های جنگلی تجربه سرمایه گذاری نداشته) به دلیل عدم آگاهی از قوانین جاری رخ داده است که با تنظیم صورتجلسه تخلف توسط کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور و ورود بهنگام دادستان شهرستان نور و دستور دادستان مرکز استان، سرمایه‌گذار مربوطه موظف به بازگرداندن فضای مورد اشاره به وضعیت سابق و جبران خسارت‌های وارده شده است.

سازمان منابع طبیعی کشور در این اطلاعیه می افزاید: سرمایه گذار این طرح گردشگری به منظور جبران نهال های از بین رفته پیشنهاد غرس ۵ هزار اصله نهال با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان مازندران در عرصه های مناسب را داده است.

طبق این اطلاعیه، بررسی‌ها نشان می‌دهد مجموعه اقدامات انجام شده خارج از مسئولیت دولت از جمله شرکت آب منطقه ای مازندران و خارج حریم سد بوده و این شرکت مسئولیتی در این خصوص نداشته و مجوزی صادر نکرده است.

سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درباره حواشی ایجاد شده برای قطع درختان نیز با تاکید بر اینکه شبهات مربوط به قطع ۴ هزار درخت تکذیب می شود، توضیح داده است: بررسی ها حاکی از آن است که تعداد ۳۰ اصله درخت با قطر بیشتر از ۱۰سانتی متر قطع شده که متخلف متعهد به جبران آن و کاشت ۵ هزار درخت جایگزین شده است.

سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از همدلی و همراهی همه دولتمردان، دستگاه قضایی کشور بویژه دادستان مرکز استان مازندران و اصحاب رسانه که صادقانه در راستای حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی قلم می زنند و همچنین از هم‌ میهنان شریف که مصداق بارز مشارکت مردم در نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی و انفال می باشند، قدردانی کرد.

 خبر قطع چهار هزار اصله درخت در منطقه گردشگری الیمالات واقع در مسیر جاده چمستان - نور در غرب مازندران در روزهای گذشته ابتدا در فضای مجازی مطرح شد. بر این اساس اواخر سال گذشته، حدود ۱.۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه الیمالات شهرستان نور به بهانه ایجاد پارکینگ برای طرح گردشگری تخریب و طی آن حدود سه هزار اصله نهال جنگلی قطع شد که در این خصوص با تشکیل پرونده قضایی، ضمن پلمب پارکینگ و باجه غیرقانونی دریافت وجه، دستور برخورد با متخلفین و متهمین از سوی دادستان مرکز مازندران صادر شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۳۶۵۷۳۱۹:۲۰:۳۹ ۱۴۰۳/۱/۹
بالاخره سه هزار تا یا پانزده تا؟
ناشناس۳۴۳۶۸۴۱۰۰:۱۱:۵۷ ۱۴۰۳/۱/۱۰
اگر ۴ هزار تا نمیشد ۳۰ تا جای سوال داشت، به فیلمی که که بعد از قطع درختان با حضور مسیولین پخش شده و سطح وسیعی را نشان میدهد اگر دقت شود معلوم میشود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین