واکنش آمریکا به اظهارات هسته ای کمال خرازی

  4030221036 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به اظهارات دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران که در گفت‌وگو با شبکه الجزیره مطرح شده بود، واکنش نشان داد.

واکنش آمریکا به اظهارات هسته ای کمال خرازی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به سخنان کمال خرازی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران در نشست خبری گفت: «این اظهارات غیرمسئولانه است، اما همانطور که رئیس جمهور و وزیر خارجه به صراحت اعلام کردند، ایالات متحده به هر طریقی تضمین می‌کند که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای نخواهد رسید.»

وی مدعی شد: «ما همچنان به استفاده از ابزارهای مختلف برای دستیابی به آن هدف ادامه می‌دهیم و همه گزینه‌ها روی میز باقی است.»

میلر همچنین با بیان اینکه دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به راه‌حلی پایدار و مؤثر است، در اظهارات خود مدعی شد: « با توجه به تشدید تنش در سراسر جهان و از جمله شکست آنها (ایران) در همکاری با آژانس، ما در حال حاضر با چنین چیزی فاصله داریم.»

این اظهارات میلر در حالی مطرح می‌شود که مقامات ارشد ایران بارها اعلام کرده‌اند که سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

پیشتر ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه در خصوص فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: ما استفاده صلح آمیز را حق مسلم خود می‌دانیم. فعالیت صلح آمیز هسته‌ای خود را ادامه خواهیم داد و این فعالیت‌ها در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی ادامه پیدا خواهد کرد و سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

همچنین بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اخیراً در مصاحبه‌ای با خبرگزاری "ریانوویستی" تصریح کرد: ایران بارها مواضع خود را اعلام کرده است؛ کشور ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

کمالوندی همچنین بیان کرد: اسرائیل به دنبال تخریب روابط ایران با دیگر کشورها است؛ این هدف اصلی آنها است.

کمال خرازی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران در مصاحبه با "الجزیره مباشر" در پاسخ به سوالی در خصوص خرابکاری رژیم صهیونیستی در اصفهان تاکید می‌کند که اگر موجودیت ایران تهدید شود، در آن صورت ایران نیز ممکن است دکترین دفاعی خود را تغییر دهد.

خرازی گفت: «آنچه اتفاق افتاد، استفاده از یک پرنده کوچک بود که از قبل به شیوه های جاسوسی به ایران فرستاده بودند؛ نه اینکه از اسرائیل حمله ای انجام دهند. در گذشته هم پرنده های کوچک را به طرقی به ایران فرستاده بودند تا در شرایط خاصی عملیات انجام دهد. این‌ها در واقع آزار دادن است، وگرنه عملیات نظامی تلقی نمی‌شود، چنانکه کوادکوپتر آن‌ها نتوانست آسیبی وارد کند. این اقدام علیه تاسیسات هسته ای ایران نیز نبود، بلکه می‌خواستند صرفا یکی از پایگاه‌های نظامی را هدف قرار دهند. اگر آن‌ها بخواهند جسارت کنند و به تاسیسات هسته ای ایران لطمه بزنند، سطح بازدارندگی ما متفاوت خواهد شد. ما تا به حال بازدارندگی را در سطح متعارف تجربه کردیم، اگر آن‌ها بخواهند به توانایی‌های هسته‌ای ایران ضربه بزنند، طبیعتا می‌تواند موجب تغییر دکترین هسته ای ایران شود.»

دیدگاه کاربران

امیر حسین سلطان/تهران۳۴۸۴۳۶۷۱۷:۴۳:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۲۱
به نظر می رسد اظهارات دکتر کمال خرازی صرفا احساسی و بر اساس نظر شخصی ایشان بوده باشد و لذا با نظر رسمی جمهوری اسلامی ایران که بارها هم به صورت موکد و موکد از سوی سایر مسئولان ایران ابراز شده است مغایر است. تغییر دیدگاهی نیز در سنخیت با این اظهارات جدید آقای دکتر خرازی وجود ندارد و تحت هیچ شرایطی ما به سمت تولید و استفاده از سلاح های هسته ای پیش نخواهیم رفت.
ناشناس۳۴۸۴۸۰۹۰۶:۴۸:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۲۲
شما شاید نرین یه سری هم بودن و هنوزم هستن که میگفتن و میگن که دنیای فردا، دنیای مذاکره است نه موشک و کاش الان بودن و میدیدن که دنیای فعلی، کدوم زبون رو راحتتر متوجه میشه شما هم نگران نباشین. عقلای مملکت کاملا به کارشون مسلط هستن هموتطور که در عملیات وعده صادق به خوبی نشون دادن گفته های آقای دکتر خرازی هم با همون مدیریت عقلای مملکت بیان شده
قلیپور۳۴۸۴۳۶۸۱۷:۴۴:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۲۱
یک مصاحبه و یک اظهار نظر میتواند کشور را پرتگاه سقوط قرار دهد و مردم را عصبانی تر کند
ناشناس۳۴۸۴۳۷۴۱۷:۵۵:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۲۱
بازدارندگی هسته‌ای نظریه‌ای است که از سوی کنت والتز در سال ۱۹۸۱ مطرح شد. در این نظریه، ابزار بازدارنده در حد سلاح‌های اتمی و امکانات رساندن آنها به دشمن است. والتز با ارائه این نظریه بیان کرد که هراس از خرابی‌های سلاح هسته‌ای پایدارترین ویژگی نظم بین‌المللی است و بنابراین هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد گسترش این سلاح‌ها در نظام بین‌الملل وجود ندارد. همان گونه که در طول جنگ سرد بازدارندگی هسته‌ای به جای خلع سلاح به ویژگی مسلط روابط قدرت‌های بزرگ تبدیل شد و ثبات را پدید آورد، بعد از جنگ و در شرایط بحرانی نیز می‌تواند ثبات‌بخشروابط میان دولت‌ها باشد. به نظر والتز در محیط آنارشیک بین‌المللی که امکان همکاری میان دولت‌ها محدود است و آنها را به خودیاری برای تأمین بقا و امنیت وامی‌دارد، سلاح‌های هسته‌ای هم به دلیل قدرت بازدارندگی که در مقابل تهدیدات بیرونی دولت‌ها ایجاد می‌کنند و هم به دلیل افزایش هزینه جنگ، باعث کاهش وقوع آن شده و امنیت فیزیکی و سرزمینی دولت‌ها را حفظ می‌کنند؛ بنابراین قدرت بازدارندگی این سلاح‌ها باعث ایجاد امنیت برای دولت و کاهش فشارهای رقابتی میان آنها و رقبای منطقه‌ای و ایجاد ثبات استراتژیک برای نظام بین‌الملل می‌شود.از نظر والتز افزون بر کشورهای هسته‌ای موجود اگر کشور دیگری نیز به سلاح هسته‌ای دست یابد، نباید چندان نگران بود. برعکس؛ آن چه نگران کننده و باعث احتمال وقوع جنگ می‌شود گسترش سلاح‌های متعارف است؛ زیرا امکان استفاده از آنها توسط دولت‌ها زیاد است. به نظر او در جهان با سلاح‌های متعارف، دولت‌ها در مورد برد و باخت خود نگران‌اند؛ حال آن که در جهان با سلاح‌های هسته‌ای نگرانی دولت‌ها، بقا و یا نابودی آنها است. در مجموع بازدارندگی هسته‌ای والتز بر سه پیش‌فرض استوار است: ۱- احتمال وقوع جنگ عمده میان دو دولت دارای سلاح هسته‌ای، کم است؛ ۲- احتمال جنگ، بحران و استفاده محدود از نیرو بین دو دولت بی‌بهره از تقارن هسته‌ای در یک منطقه زیاد است؛ ۳- احتمال جنگ و بحران دو دولتی که دارای سلاح هسته‌ای نباشند، بسیار زیاد است.
ناشناس۳۴۸۴۳۷۵۱۷:۵۶:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۲۱
مدیریت منازعه میان دو کشور هند و پاکستان در سال های پس از 1998 از عوامل مختلفی اثر پذیرفته است. تغییر در ساختار بین المللی دوران پساجنگ سرد، تحول در سیاست خارجی هند و تلاش این کشور در نقش آفرینی در حوزه های اقتصادی و دیپلماتیک از آن جمله اند. در کنار این عوامل می توان نقش بازدارندگی هسته ای میان این دو کشور را نیز اضافه کرد.
ناشناس۳۴۸۴۳۹۷۱۸:۰۷:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲۱
ایران بایستی به سریعا پیش از به قدرت رسیدن جمهوری خواهان به قدرت نامتعارف بازدارنده مجهز شودو آنها را با واقعیت قدرتمند قراردهد .... آنهم پیش از قدرت گیری جمهوری‌خواهان سپس با جمهوری خواهان بر مبنای برد- برد و نه گرگ و میش وارد مذاکره شود وگرنه در دولت بعدی جمهوری خواهان تحریم‌های تازه ای به ایران تحمیل خواهند کرد .
ناشناس۳۴۸۴۵۳۶۲۰:۴۹:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۲۱
آقای میلر شکر اضافی میل فرمودند. همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، ما اگه بخواییم بمب اتم بسازیم، از تو و هیچ کس دیگه ای، هیچ کاری بر نمیاد. زیاد جوش نزن داداش!!!!!
راه۳۴۸۴۵۵۳۲۱:۲۱:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۲۱
اگه قرار بود سلاح هسته‌ای قدرت بیاره صهیونیست‌ها سیلی ایران رو تحمل نمیکردن _____ البته ایران ثابت کرده اگه قرار باشه چیزی رو داشته باشه قوی‌ترینش رو خواهد داشت اونقدر قوی که دهن همه برای همیشه بسته بشه بستگی به مصلحت ملی داره
ناشناس۳۴۸۴۸۴۴۰۸:۰۳:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۲۲
برخی عناصر در داخل مانع و مخالف قدرت گیری نامتعارف هسته ای ایران هستند
ناشناس۳۴۸۴۶۳۷۲۳:۰۶:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۲۱
ایران تنها کشوریه که به سه کشور هسته ای حمله مستقیم نظامی کرده. قدرت ایران فراتر از بمب هسته اییه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  6. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  7. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  8. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  9. حکم امیر تتلو صادر شد

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  15. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  16. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  17. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  18. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. مأمور خاطی بازداشت شد

  21. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  22. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  24. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  8. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  9. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  10. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  11. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  12. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  13. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  14. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  15. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  16. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  17. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  18. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  19. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  20. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  21. حل يك ابرچالش نظام

  22. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  23. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  24. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  25. سخت، اما گذرا...

آخرین عناوین