نظر منتشر شده
۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 361215
در خدمات پس‌از فروش خودروسازان چه می‌گذرد؟
مردم همچنان ناراضی‌اند
بخش اقتصادی الف، 22 خرداد 95
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸
در حالی‌که هنوز نتایج ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۴، منتشر نشده، همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.

اگرچه مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند اما نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی تنها محدود به این حوزه نیست.

براساس آخرین ارزیابی رسمی صورت گرفته از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، بخشی از مصرف‌کنندگان از کیفیت و هزینه خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.

در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.

طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

نتایج این ارزیابی مبنی بر نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در سال ۱۳۹۳ در حالی است که همچنان اخباری از نارضایتی مصرف‌کنندگان از این خدمات به گوش می‌رسد.

در چنین شرایطی چندی پیش نیز عنوان شد که برخی قطعه‌سازان، قطعاتی که کیفیت آنها از سوی خودروساز رد و از ورود آنها به خطوط تولید خودرو جلوگیری شده است را وارد شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروساز می‌کنند.

در واکنش به این موضوع وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست از خرید قطعات بی‌کیفیت از قطعه‌سازان خودداری و از توزیع این قطعات در شبکه خدمات پس از فروش خود جلوگیری کنند.

محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه دستور داد که "هیچ یک از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد".

این وضعیت در حالی است که هنوز نتایج ارزیابی‌های جدید از وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو منتشر نشده است با این حال برخی اخبار به گوش رسیده در این رابطه بیانگر ادامه نابسامانی‌ها در این حوزه و نارضایتی مصرف‌کنندگان است.
 
کلمات کلیدی : خدمات خودرو+خدمات پس از فروش+خودرو
 
آریابان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۱۲:۰۱:۳۹
مدیریت واقعی تولید ایجاب میکنه که تولید کننده آنچنان از نتیجۀ کار خودش اطمینان داشته باشه که پدیده ای مثل "گارانتی" به ندرت ولی بگونه ای واقعی مورد استفادۀ خریدار قرار بگیره زیرا اصل تفکر تولید کننده این است که همۀ تولیدات باید بی نقص باشد مگر آنکه بطور اتفاقی و موردی و استثنائی !!!! خریدار با یک اشکال در تولید روبرو بشه که بلافاصله باید به حقش برسه ؛
ولی در اینجا چون اساس بر "بزن در رو " و "باری بهر جهت" و "راه بنداز ، جا بنداز" و و و و استوار شده اصولا هر خریداری بلافاصله پس از شروع استفاده از کالا نیازمند رجوع به "گارانتی" میشود ولی ...... !!!!!! ؛ (3752644) (alef-13)
 
م...ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۱۳:۱۷:۴۹
کاشکی میشد مثل این فیلم تخیلی، برای چند روز میان مدیران خودروسازی ایران و کره جنوبی جابجایی میشد (3752833) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۱۸:۵۲:۱۱
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران یک شرکت خصوصی است که با دریافت کارمزد از خودرو سازان ،کیفیت خدمات آنها را بررسی میکند ،کدام ماست بند میگوید که ماست ترش می فروشد؟ این شرکت تا به آنجا با این شرکتها همکاری میکند که قبل از بازدید از تعمیرگاه ها برای مجموعه ایساکو (ایران خودرو) یک دوره سند سازی جعلی به نام پیش ارزیابی قرار داده که موقع بازرسی امتیازشان از سایپا یدک و سایرین کمتر نشود و اگر بازرسی این موضوع را به سایر شرکتهای تولید و وارد کننده خودرو بدهد ،اخراج میشود . چطور میخواهیم وقتی نمک گندیده ،به بهبود خدمات امید داشته باشیم. تحقیق کنید اگر مطلب صحیح است جرأت انتشار با شما. (3753666) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.