نظر منتشر شده
۸۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 197462
کیهان و خودگویی و خود خندی
بخش تعاملی الف - سهراب زند
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۱۱
انگار برای آقای حسین شریعتمداری، یک عادت غفلت زا شده است این شعر معروف که:

خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!

شریعتمداری در ستون گفت و شنود روزنامۀ خود که مرکز تشابه شخصیت های سیاسی با سوسک و شپش و دیوانه و آمریکا و... می باشد نوشته است:

گفت: آقای هاشمی رفسنجانی گفته است؛ «مردم در انتخابات اخیر کاری کردند که در کشورهای دیگر برای آن باید خون‌ها ریخته شود!»
گفتم: مگر همین مردم در انتخابات ۸۸ همین کار بزرگ را با دامنۀ خیلی فراتر انجام ندادند، چه کسانی در آن سال چون نامزد خودشان رأی نیاورده بود، دست به آشوب و بلوا زدند و خون مردم بی‌گناه را به زمین ریختند؟!
گفت: ایشان گفته است، شرایط امنیتی در سال‌های گذشته همه مردم را تلخکام کرده بود!
گفتم: چه کسانی با قتل و ضرب و شتم مردم کوچه و بازار و آتش زدن اتوبوس و مسجد و برهم زدن عاشورای حسینی(ع) و پاره کردن عکس امام(ره) و شعار به نفع آمریکا و اسرائیل دست به ناامنی زده بودند؟!
گفت: چه عرض کنم؟! ایشان به این سؤالات پاسخی نداده‌اند.
گفتم: ناصرالدین شاه در سفرنامه خود نوشته بود؛ نزدیک بندر انزلی که رسیدیم یک کشتی عجیب دیدیم و تعجب کردیم که این کشتی مال چه کسی است ولی بعدا به یادمان آمد که تهیه این کشتی را خودمان فرمایش داده بودیم!(کیهان۲ شهریور۱۳۹۲)

آقای شریعتمداری!

به تمام مقدسات قسم انسان باید تمام تحلیل های سیاسی خود را در شب قبر و قیامت پاسخ گو باشد،به والله عالم سیاست منطقۀ آزاد اسلام نیست که هر حرف و نظری در آن جایز باشد و بگوییم این نظر ماست! ماباید نسبت به نظرات خود پاسخگو باشیم چه شما چه آقای هاشمی چه هرسیاستمدار دیگر.

فارق از مقایسۀ بی ربط ، توهین آمیز و تهمت گونۀ شما بین آقای هاشمی و ناصرالدین شاه فاسق، کلام شما از بی منطقی عجیبی بهره می برد که با توجه به قدرت افسانه ای شما نمی توان با آن به مقابله برخاست.

آقای هاشمی از انتقال آرام قدرت از یک جناح به جناح دیگر سخن می گوید و شما از سال ۸۸ که تداوم حضور یک جناح در قدرت بود مثال می زنید؟!

کی هاشمی نامزد معرفی کرد که بعدش بازی را بهم بزند؟ این تهمتی بود که این بار هاشمی باحمایت صریح از نامزد خود به شما نشان داد فرقش چیست!

اولا که گفته که آقای هاشمی موافق آشوب و بلوا وقانون شکنی بوده است واز آن حمایت کرده یا عامل آن بوده که شما و دوستانتان مرتب تهمت می زنید؟!

شما که همان ابتدای کار با تیتر درشت در صحفۀ اول روزنامه نوشتید: موسوی منافق است مردم را تحریک نکردید؟ خوب است بگوییم مقالات و نوشته های تنش زا وتند وتیز شما که به اعتراف دوست و دشمن مشی آن جذب حداقلی و دفع حداکثری مخالف فرمایش رهبری معظم انقلاب بود، هم از شما یک فتنه گر تمام عیار ساخته است؟!

عین جملات هاشمی مانند وحدت باید حول رهبری باشد، همه باید به قانون عمل کنند،بهترین فرد در میان علما برای رهبری آیت الله خامنه ایست،پاره کنندگان عکس امام توسط هرکس محکوم و... است و.... را در اوج ایام فتنه در کیهان خوانده ام،اما شما با خداترسی تمام هر وقت بحث فتنه می شود مانند افراد لج باز کلاس اول سیاست، سریع تمام تر وخشک را باهم جمع می زنید و همۀ جمعیت منتقد و معترض و مخالف و مبارز اتفاقات ۸۸ را یکی کرده و همه را در اردوگاه پاره کنندگان عکس امام و دشمنان امام حسین و مسجد سوزان و قرآن آتش بزن و خون مردم ریز، تعریف می کنید!!

هاشمی پاسخی ندارد؟! بفرمایید صراحت نامۀ هاشمی را بخوانید، اینقدر راحت تهمت زدن زیبندۀ مسلمان نیست!

برای یک بار شما پاسخ مارا بده!

[...]

شما راحت با مثالتان هاشمی را تهیه کننده آشوب و ضرب وشتم و حمله به امام حسین علیه السلام و... می خوانید!

یعنی ضرب وشتم مردم کوچه و بازارو قتل آنان، کار هاشمی و همفکرانش بود؟!

آقای شریعتمداری!

اگر ما می خواهیم از انقلاب اسلامی عزیزتر از جانمان که ماحصل خون شهدا و مجاهدت علما و مردم است دفاع کنیم بدترین راهش این راهی است که شما پیش گرفته ای و دفاع عقلای نظام را هم بی اثر می سازید!

این مشی خلاف اسلام شما ما را بدجوری نسبت به خیلی مسایل به شک می اندازد!
۱۳۹۴/۰۷/۰۴ ۱۱:۲۴
 
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۱۴:۴۷
 
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۲:۰۷
 
۱۳۹۳/۱۰/۰۴ ۰۶:۲۷
 
۱۳۹۳/۱۰/۰۱ ۰۷:۰۷
 
۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ۱۴:۵۱
 
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۱:۵۹
 
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۰۷:۳۱
 
۱۳۹۳/۰۹/۱۱ ۰۷:۵۹
 
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ۰۸:۰۲
 
 
کلمات کلیدی : سهراب زند
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۰۸:۵۶:۴۱
امان از هاشمی واولادش (1608233) (alef-10)
 
امير حسين سلطان/تهران
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۲:۵۳:۳۷
يك اصل مسلم و پذيرفته شده در مكاتب الهي و غير مادي را قويا آقاي حسين شريعتمداري يا از وجود آن غافل اند يا بكلي قبول ندارند و يا آنكه فكر ميكنند چون خودشان را پايبند به اين اصل مسلم نمي بينند گويا براي ديگران هم وجود اين اصل را پذيرفته شده و باور داشته شده نمي انگارند. غفلت از اينكه در اسلام هدف وسيله را توجيه نمي كند.اصلا بالاتر و بالاتر و باز هم بالاتر از اين نيست كه نيت ايشان هميشه پاك و خالص باشد و هدف عالي و حتي متعالي داشته باشند اما اينها به هيچوجه وسيله را توجيه نميكنند.كل يادداشت ها و سرمقاله ها و ستون گفت و شنود كيهان به قلم جناب آقاي شريعتمداري گواه ناديده گرفتن اين اصل است(هدف وسيله را توجيه نميكند) لذا از آگاهان مسائل اسلام و اديان الهي تذكر اين اصل و وجوب رعايت آن توسط شخص مدير مسئول روزنامه كيهان انتظار مي رود و تا اين تذكر و پذيرش آن از سوي آقاي شريعتمداري صورت نگيرد اين روال و رويه كه متاسفانه نزد كيهان و كيهانيان نهادينه شده است همچنان دنبال خواهد شد.آقاي شريعتمداري چون بزعم خود شخص خودشان و افكارشان را عين حقيقت و عاري از هرگونه خطا و اشتباه مي پندارند اين تصور صد در صد باطل را حق مسلم خودشان ميدانند حالا كه فرضا در فلان مطلب و قضيه اي محق هستند و نظرشان عين صواب و خدشه ناپذير است(البته بزعم خود ايشان) بنابراين مجازند براي به كرسي نشاندن نظر و ديدگاه شان به هر دستاويزي متوسل گردند و هيچ ابايي در اين اتخاذ شيوه و روش و استفاده از نوع وسيله به خود راه نمي دهند و اين دقيقا همان مشكل و معضل اساسي است كه بنده و شما و هر آن كس كه به جناب آقاي شريعتمداري اعتراض داشته و داريم (و خواهيم داشت!) با شخص آقاي شريعتمداري و همعقيده ايهاي با ايشان داريم.و باز هم جمله آخرم خطاب به نويسنده هميشه خود در موضع حق دان روزنامه كيهان عرض ميكنم : " در اسلام هدف وسيله را توجيه نمي كند." والسلام. (1608614) (alef-10)
 
صغری
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۵:۲۶:۴۲
عجب!!!! (1608968) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۲۰:۵۳:۴۶
تا کی باید شاهد این بی پروایی ها باشیم و کسی پاسخگو نباشد.
همین اقا و خیلی های دیگر اتش بیار و تحریک کننده فتنه 88 بودند. ایا روزی به کار کسانی که بجای آب ، بنزین برای خاموش کردن آتش اوردند رسیدگی خواهد کرد؟
یا برعکس نانش را میخورند! (1609806) (alef-10)
 
معلم اصفهانی
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۶:۲۳:۵۷
دوست من داشتن اختلاف نطر بین آدمها اشکالی ندارد
اما خداوکیلی انقلاب و نظام در ورطه نابودی قرار گرفت آقای هاشمی به چه قیمتی میخواست خود و تفکرش را اثبات کند
کجا میخواست اثبات کند کف خیابان ؟
چرا خودتان را به فراموشی میزنید آیا واقعا کسانی که بسیجی ها و متدینین را کشتند و کتک زدند طرفداران انقلاب و خون شهدا بودند این به معنا مبرا دانستن طرف دیگر از همه خطاها نیست ولی چرا آشوب و بلوا را انتخاب کردند
چرا این شخصیت فرهیخته سیاسی !!! یکبار مردم را از جدا کزدن صف خود از آشوب طلبان حرفه ای اعلام نکرد و هزاران سوال بی پاسخ دیگر
من به عنوان کسی از ایشان ناراحتم که همیشه برای ایشان احترام خاصی قایل بودم (1609105) (alef-15)
 
معلم قمی
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۹:۳۲:۵۵
آقا معلم خراسانی ... گرچه همین تأییدات قلیل پاسخ مناسبی به اندیشه امثال شما است اما شانس آوردید نمره منفی را از کاربران گرفته اند . (1609515) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۷:۵۲:۵۸
حقا که درست گفتی (1609261) (alef-10)
 
شیرازی
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۲۲:۰۶:۳۱
این اقا اینقدر پارتی کلفتی دارد که هیچ کس و هیچ چیز ترس ندارد. فکر کرده در اخرت هم پارتی بازی میتونه بکنه !!!! (1610050) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۶:۳۰:۲۷
بخشید شما اتهام میزنی چیزی دیدی سندی بود کسی که با 8 سال تهمت سرکار بود نتونستادعاشو ثابت کنه مردم عوام هم پیرو همین حرفای بی پایه به همه اتهام میزنن چرا ها؟
اگر مسلمونی تا زمانی که در دادگاه اتهامی ثابت نشده طرف متهم نیست حتی اگر تبرئه بشه (1609113) (alef-15)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۰۹:۰۱:۴۷
برداشت بنده هم از سخنان آقای شریعتمداری فتنه انگیزی بین سران نظام وتخریب شخصیت هاست نگاهشان به مطالب واتفاقات همیشه منفی وبی منطق بنظر میرسد حیف از روزنامه کیهان که با مدیریت ایشان به ورطه نابودی سپرده شده ،توهینها وتهمتهایی که به افراد نسبت میدهند در آخرت چگونه پاسخگو خواهند بود انسان مومن در مورد دیگران با احتیاط بحث وگفتگو میکند. (1608237) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۴:۵۱:۲۲
چرا تا جناب شریعت مداری یه حرفی میزنن کوبیده میشن این موضوع تازگی نداره راسی شما ها که مخالفین بگین کجای حرف آقای شریعت مداری غلط بود وشما آقای زند توجه شما رو به این آیه جلب میکنم
بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِينَ كَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُم
مصداق این آیه کسانیه که سال 88 به دروغ گفتن تقلب باوجودی که میدونستن تقلب نیست  
  (1608880) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۴:۵۷:۰۶
آقای شریعتمداری تهمت و دروغگویی را در کیهان نهادینه کرده است. الته به قول خودش سند؟! هم دارد ولی تاکنون یا این اسناد به قوه قضائیه ارائه نشده یا ارائه شده و سندیت نداشته! از طرفی نام بردن صریح متهمان و حتی مجرمان قبل از تایید جرمشان غیر قانونی است. با این وجود ایشان از کدام مصونیت برخوردارند یا در مقابل قانون خونش رنگینتره؟!
با این تفاسیر، آیا در کشور جمهوری اسلامی کسی مسئولیت تهمت های ایشان را به گردن می گیرد؟ (1608896) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۹:۱۷:۴۸
هاشمی حاضر به گفتگو هست؟؟؟؟!!!!!!!! (1609479) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۰۹:۰۷:۱۵
اين اين جناب شريعتمداري رو كه ميبينم مثل دو نفر هستند كه با هم دعوا مي كنن ويكي هم بزرگ تره و هم قوي تره و هم با احترام تر اون يكي ضعيف تره ولي زبون دراز تره چون زورش به طرف نمي رسه ميره اون ور جو تا مي تونه فهش ميده ميگه من كه زورم نمي رسه بزار فهش كه بدم. (1608243) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۰۹:۱۶:۵۶
با تحلیل تون کاملا موافقم اما به نظر من این کارای برادر حسین به سود هاشمی هم هست.
هر چی که این آقا ((!!!)) از هاشمی بد بگه مردم بیشتر به هاشمی گرایش پیدا می کنن.
دلیلم هم انتخابات گذشته است.
8 ساله کیهان داره علیه هاشمی مطلب می نویسه. لقب (ساکت فتنه) رو هم همین بابا بود که بهش داد.
آخرش هم مردم به کاندید مورد حمایت اون رای دادن.

(1608251) (alef-10)
 
ایرانی مسلمان
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۲:۲۱:۰۸
تو دیگه اخرشی خودت فهمیدی چی گفتی (1610483) (alef-15)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۰۹:۳۳:۳۱
فک کنم شریعتمداری دوس داره مرود توجه واقع بشه حالا با شلیک به هر کس که باشه /طفلکی (1608272) (alef-10)
 
رضا ش
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۰۹:۴۱:۲۵
شما خیلی کوچیکتر از اونی هستید که از آقای حسین شریعتمدری انتقاد کنید. (1608281) (alef-10)
 
میلاد
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۳:۴۶:۳۵
انشاا... که شما بزرگ باشید یا در حال بزرگ شدن (1608727) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۵:۲۷:۵۴
شما خيلي هود بزرك بيني وإلا شما ودام حسين تون كي هستيد كه رأي ملت رو ناديدني بشماريد٠٠٠٠٠! (1608972) (alef-15)
 
جانباز گمنام
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۵:۳۰:۲۵
بله واقعا طي سالهاي متمادي شريعتمداري ثابت كرده است كه حتي ارزش انتقاد را هم ندارد! (1608980) (alef-10)
 
ایرانی مسلمان
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۲:۲۳:۳۵
حالا یکی این وجمع کنه- باکلاس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1610485) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۷:۰۶:۴۴
باید دید کوچکی از نظر خداوند به چه معناست جناب رضا ش (1609170) (alef-15)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۰۹:۴۲:۱۶
درود بر شریعتمداری (1608283) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۲۲:۱۳:۱۲
منفی (1610066) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۰۹:۴۶:۰۵
آفرین که حرف دل خیلی ها رو زدی. (1608284) (alef-10)
 
حبیب
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۰:۲۰:۰۹
شما نامه ی بی سلام و والسلام هاشمی را ودخالتهای زن و فزندانش را و تقسیم کار کذایی شان را فراموش کرده ای یا خودت را به نفهمی می زنی، عمو؟ (1608316) (alef-10)
 
آمار
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۳:۵۵:۳۵
خیلیها خودشون رو به نفهی زدن وگرنه همه یادشونه اون اتفاقات رو. (1608751) (alef-10)
 
مرتضی
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۵:۵۰:۱۴
نامه بی سلام عیب نیست. یک روش است. خداوند هم سوره بی بسم الله دارد. پس بگوییم .... ؟؟؟؟؟؟
استغفرالله (1609024) (alef-15)
 
ایرانی مسلمان
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۲:۲۶:۰۵
مقایسه با قران وخدا بسه دیگه بالا تر نبرینش که واویلا (1610486) (alef-15)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۶:۴۵:۰۴
نامه بی سلام دادن پیشینه طولانی در تاریخ انقلاب دارد! (1609139) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۰:۲۷:۵۷
خودت فهمیدی چی گفتی! (1608328) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۰:۳۱:۲۱
اولا که جناب الف درمثل جای مناقشه نیست دوماپشت پرده جریانات سال88 مثل روز برای مردم روشن است ومردم قدرت تحلیل بالایی دارند سوما شما مگریادتان رفته اتفاقات88 را که دران چه کسانی نامه بدون سلام و والسلام برای رهبری نگاشتند ونوشتندکه شراره های اتش در سینه های مردم درحال شعله ورشدن است .شماکه خوب تجزیه تحلیل مینماییدلطفا نامه اقای هاشمی را تفسیر بفرمایید. چهارما مگر اقای هاشمی بعداز انتخابات 92با استنادبه سخنان رهبری گفتندکه رای مردم حق الناس است ایا مایی که در88 به احمدی نژآدرای دادیم رای مان حق الناس نبود.درضمن چرا مهدی هاشمی 3سال تمام دردامن روباه پیر پناهنده شدو پدر ایشان از او حمایت کرد وجنابعالی چه موضعی درقبال این عمل ایشان داشتید اصلا چه مواضعی درقبال اتفاقات 88داشتید لطفا توضیح دهید.
جناب الف گفتنی ها بسیاراست حیف که دراین مجال نمی گنجد.همه ما باید درقبال قلم ونگاشته های ان که می نگاریم پاسخگو باشیم چه این دنیا چه قیامت . لطفا نظر بنده رامنتشر بفرماییدو مچکرم. (1608337) (alef-10)
 
اميد
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۶:۳۳:۰۵
امير جان چه سؤالات و شبهه‌هاي سختي مطرح كرده‌ايد!؟ و اما پاسخ:
اولا:نامه بي سلام و السلام ايشان هيچ ضرري به اعتبار كشور ونظام وارد نكرد و بر عكس عدم توجه به مفاد آن نامه بود كه بعدها كشور را تا مرز عدم مشروعيت به پيش برد!
ثانيا:در آن زمان كه از تريبون صدا و سيما حيثيت استوانه‌هاي انقلاب از جمله هاشمي و خانواده‌اش را بدون اثبات اتهام به باد فنا ميدادند و هيچ تذكري دريافت نمي‌كردند اين حق هاشمي بود كه به حكم حفظ كرامت انساني كه طبق حديث شريف از حرمت كعبه بالاتر است براي مردم روشنگري كند و خطرات ادامه آن روش ماكياولي و فتنه‌ساز را به مردم و نظام ياد آوري كند ..كما اينكه همه ديدند و ديديم كه حق با هاشمي دورانديش و با بصيرت بود!؟
ثالثا:مسافرت كاري و تحصيلي و عزيمت به غرب و شرق عالم حتي آمريكا و انگلستان و هر جاي ديگر به معناي پناهندگي در دامن روباه پير نيست كه اگر اينچنين بود بر خلاف اصرار بعضي از ارباب قدرت درنظام به عدم مراجعت به كشور(به خاطر بهره برداري سياسي و تخريب ناجوانمردانه پدر) به كشور باز نمي‌گشت و خود را در معرض محاكمه قرار نمي‌داد!
رابعا:.........!؟؟ (1609120) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۲۰:۱۳:۴۱
مسافرت کاری ..................................
خداییش کلی خندیدم... (1609663) (alef-10)
 
چگوارا
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۰:۳۲:۴۰
اتفاقا این تمثیل جناب آقای شریعتداری کاملا "بجا" و "مربوط" بود. نباید هیچکس از انتقاد مصون باشه چرا که هیچکس از اشتباه مصون نیست. طنز هم یکی از بهترین چارچوبهای انتقاده، مخصوصا اگه به قلم پاک و توانای آقای شریعتمداری باشه. (1608339) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۶:۱۱:۱۳
پاک!!!!!!!! ایشالا تاریخ خودش قزاوت خواهد کرد....همین طور که تا حالا... (1609073) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۸:۱۱:۲۹
"نباید هیچکس از انتقاد مصون باشه"
موافقم با نظرت. هیچکس. درسته؟ یا بعضی میتونن مصون باشن!؟ (1609306) (alef-10)
 
منصف
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۰:۳۵:۴۳
آقايون الف، بنده با طرفين قضيه كاري ندارم ولي شما هم چشمتون رو كمي باز كنيد! (1608341) (alef-10)
 
mehri
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۰:۴۱:۱۲
عموما مطالب و مقالات و نوشته های آقای شریعتمداری و کیهان مستدل و متقن هستند اما چون مخالفان ایشان پاسخ منطقی ودرستی ندارند بجای پاسخگویی به خود ایشان حمله میکنند ....در روزنامه های زنجیره ای به خیلی از شخصیت های سیاسی و غیرسیاسی بطور مرتب توهین می شود چطور اونجا خدا و روز حساب و... فراموشتان می شود (1608349) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۹:۴۰:۰۹
آآآآآآرررره .. سندش هم موجوده ! (1609544) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۰:۵۶:۳۶
شما جدی نگیر از کیهان بیشتر از این انتظار نمی ره (1608365) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۰:۵۸:۰۴
از الف بعید بود این رک گویی واقعا جای تقدیر دارد.
خداوند همه ما را عاقبت بخیر کند اقای شریعتمداری داره اجر تمام سوابق انقلابی و شکنجه هایی که شده را از بین می برند امیدوارم اقای هاشمی از این همه تهمت اقای شریعتمداری بگذرد چون کارهای شریعتمداری مصداق زیر پا گذاشتن حق الناس است و خداوند فرمودند من از حق الله می گذرم ولی از حق الناس نمی توانم بگذرم چون حق من نیست که بگذرم. (1608367) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۱:۰۹:۵۰
دو سه خط آخر عینن حرف دل بود. (1608390) (alef-10)
 
قلاوند
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۱:۱۱:۵۹
واقعا بقصد قربت با تمام وجودم مطلب شما را نحسین وتایید میکنم واز خدا می خواهم که درثواب این مطلب خوب مراشریک کند (1608393) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۱:۱۹:۰۱
در مثال مناقشه نیست (1608409) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۷:۵۷:۱۶
قدیما میگفتن "در مثل مناقشه نیست"! (1609269) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۱:۳۸:۱۲
شريعتنداري و همفكران وخوارج اطرافش موتور محركه دفع نسل جديد وشاد كننده دشمن هستند (1608448) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۱:۳۸:۳۱
چرا مردمو ...فرض میکنید حسین آقا؟ (1608450) (alef-10)
 
برادر بسیجی
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۱:۳۹:۳۵
من تحت تاثیر نوشته های شریعتمداری در روزنامه کیهان قرار گرفته بودم و در کلاس به هم کلاسی هایم در دانشگاه فحاشی می کرد .

اما خدا مرا دوست داشت و در اثر تلاش های یک استاد دلسوز بددهنی را کنار گذاشتم

ولی هیچ وقت حسین شریعتمداری را به خاطر اینکه با فتنه گری موجب شده بود که من آدم فحاشی بشوم را نمی بخشم . (1608453) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۶:۳۰:۲۳
مشکل از خودته نه روزنامه ی کیهان (1609112) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۷:۵۹:۳۵
شما نقش تبلیغات را نفی میکنی؟ (1609278) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۹:۴۴:۴۶
آآآآآرررره خب ... در تأیید فرمایش دوست دانشمندمان که افاضه فرموه اند : مشکل از خودته نه روزنامه ی کیهان.... باید عرض کنم اگر سرتو از ریر برف در نمی آوردی الآنه مثل این داداشمون فکر میکردی !!! (1609558) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۱:۵۱:۴۷
مردم اگر می خواستند به هاشمی رای بدهند دور اول که همراه احمدی نزاد بود به او رای می دادند (1608477) (alef-10)
 
شاکری
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۶:۲۷:۴۳
احمدی نژاد به همه ما اثبات کرد در مورد هاشمی اشتباه میکردیم (1609107) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۹:۴۶:۵۸
جناب آی - کیو .... در دور اول سال 84 ، آرای مردم به دلیل خودخواهی بعضی اصلاح طلبان چهار قسمت شد . (1609570) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۱:۵۱:۵۸
چه عجب یک مقاله قشنگ نوشتید در دفاع از مظلومیت و وقار هاشمی (1608478) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۳:۱۰:۳۱
مظلومیت هاشمی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! من چیزی نمیتونم بگم!!! (1608647) (alef-10)
 
سلمان شکیبا
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۶:۰۹:۲۹
من میتونم بگم! مظلومیت یعنی با سابقه ترین فرد انقلاب باشی و هشت سال یک طرفه تخریب بشی و حق جواب و دفاع نداشته باشی! (1609066) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۱:۵۴:۲۱
نویسنده این مطلب هم که کم تهمت نزده!!
((با توجه به قدرت افسانه ای شما ...)) (1608486) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۵:۵۹:۲۷
تهمت نیست عزیز من هر کی جای آقای شریعت مداری بدو با این همه تهمت و افترا به سران نظام دودمانش رو به باد داده بودن . اگه این قدرت افسانه ای نیست پس چیه (1609045) (alef-15)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۲:۱۲:۵۵
سلام
متن جالبی بود اما مثل نحصیحت کردن آقای حسین شریعتمداری مثل نرود میخ آهنی در سنگ است (1608519) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۳:۰۹:۲۳
در عوض آقای شریعتمداری "بصیرت" دارد که شماها ندارید... (1608643) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۳:۱۰:۳۶
کسی به حرف های شریعتمداری محل نمیگذارد پس شما هم بحش محل نذار ! (1608648) (alef-10)
 
فرشاد
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۳:۴۴:۲۱
در يك كلام : هر چه شريعتمداري پيش بيني كرده و خواسته مردم عكسش را عمل كردند (1608717) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۴:۰۴:۳۲
خوارج هم...... (1608776) (alef-10)
 
آرش
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۴:۴۷:۳۳
مشکل نا آشنایی نگارنده محترم با ادبیات و نوشتار طنزه (1608877) (alef-10)
 
علی تفرشی
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۵:۲۳:۴۳
هاضشمی زنده است چون نهضت زنده است . امام خمینی (ره) (1608963) (alef-10)
 
طلبه
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۵:۴۹:۵۹
احسنت به شریعتمداری (1609023) (alef-15)
 
why?
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۶:۱۱:۳۷
چرا شریعتمداری محاکمه نمی شود؟!!!!!!!!!! (1609077) (alef-15)
 
111
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۲۰:۴۷:۲۵
اندکی صبر، سحر نزدیک است... (1609784) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۶:۱۴:۱۱
نامه ی بی سلام (1609082) (alef-15)
 
یک حقوقدان
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۶:۱۶:۲۱
الف جان سال 88 تو سنت قد نمیداد که تهران چه خبر بود اونوقت که به ما فحش میدادنو و کتکاشو ما میخوردیم تو هنوز یه الف بچه بودی خوب وبد برا بچها سخته تو هم الف اگه میخوای خواننده داشته باشی خودتو به کیهان بچسپون (1609088) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۶:۱۶:۴۱
آقای شریعتمداری آیا صحبتهای امام را در مورد هاشمی قبول دارید صحبتهای رهبری را چطور ؟ایشان در پایان 8سال ریاست جمهوری هاشمی فرمودند هیچکس برای من هاشمی نمی شود حالا معلوم نیست چه کینه کهنه ای از هاشمی به دل داری که حاضری آخرت خودت را فدای خراب کردن هاشمی کنی. برادرروز حساب وکتاب نزدیک است نزدیکتر از رگ گردن ... (1609089) (alef-15)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۶:۲۳:۲۰
شریعتمداری عرصه ی سیمرغ(اصلاح طلبان) نه جولانگه توست. (1609104) (alef-15)
 
صارمی
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۶:۳۵:۱۷
از قدیم گفته اند که اگر می خواهی کسی یا چیزی را خراب کنی از او بد دفاع کن . و برادر حسین نسبت به اسلام و انقلاب دقیقا همین کار را انجام می دهند.
تیراژ روزنامه و فروش آن و تیپ افرادی که کیهان را مطالعه می کنند موید خیلی چیزهاست. شما هنگام عصر هم به روزنامه فروشی ها بروی هنوز هم کیهانی هست که با آن قیمت به نسبت پائینش به فروش نرفته در حالی روزنامه های گران تر اول صبح تمام شده اند... (در خانه اگر کس است يك حرف بس است) (1609124) (alef-15)
 
میهمان
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۷:۰۴:۱۶
بچه ها دقت کردید فارغ رو فارق نوشتند به به زبان فارسی را پاس بداریم (1609160) (alef-15)
 
مبارز
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۷:۴۲:۳۳
همین که سکوت خائنانه کردن...
همین که مرزبندیشونو جدا نکردن...از ضدانقلابی ها
همین که بچه هاشون و فائزه اشونو از خیابونا جمع نکردن...
همین که اون نامه کذایی رو نوشتن...
همین کافیه... (1609238) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۸:۰۶:۵۶
سلام
این یه سوال خیلی ساده است که باید پاسخ صریحی براش داشت:
چطور آقای هاشمی و اطافیانشون بعد از انتخابات 88 بانگ تقلب سر دادند ولی صبح روز بعد انتخابات 92 ایشون اعلام کردند بزرگترین دموکراسی در ایران رخ داده ؟

دولت و نظام و سیستم انتخاباتی و مردم و ......... در دو انتخابات مشترک بودند (1609292) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۸:۳۹:۳۴
نامه امام علی به مالک اشتر: ای مالک! اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی فردا به آن چشم نگاهش مکن شاید سحر توبه کرده باشد و تو ندانی (1609387) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۸:۴۴:۳۰
لغتنامه شریعتمئاری :
- فتنه گر
- فتنه جو
- مغز فتنه
- ساکت فتنه
- جاهل فتنه
- هیچ کاره فتنه
- کاسب فتنه
- بپیچون فتنه
- ندید بدید فتنه
- فتنه ندیده
- فتنه خور
- چاپلوس فتنه
- گدای فتنه
- و
..
.
.
.
دوستان به آقای شریعتمداری کمک کنید بقیه اش رو بنویسید . (1609399) (alef-10)
 
گنجی پور
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۱۸:۵۳:۰۸
در مطلب اقای شریعتمداری هیچ گونه توهین و یا کذبی نیافتم بلکه کاملا درست تحلیل کرده اند و مخالفان کیهان و شخص اقای شریعتمداری بدون هرگونه سند و دلیل علیه ایشان فرافکنی میکنند . جناب رفسنجانی از سال84 تا کنون ( تا سفر ایشان به مازندران و شهر شیرگاه ) عملکرد و اظهارات تفرقه افکن داشته اند . بنده به عنوان کسی که به ایشان علاقه دارم توصیه میکنم از راه امام امت و امت امام جدا نشوند و موجب نابودی عملکرد درخشان انقلابی خویش نشوند . در ضمن از همه تقاضا دارم از توهین به یکدیگر خودداری کنند و وحدت خودشان را خدشه دار نکنند که وحدت رمز پیروزی است . (1609417) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۲۰:۴۳:۳۰
سلام آقاي شريتمداري به دامان مردم برگرد. غرت دين و دنياي شما در اين روش است. (1609775) (alef-10)
 
حسین جعفری
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۲۰:۵۶:۲۶
کسی که نامه بی ادبانه قبل انتخابات برای امام خامنه ای نوشت سخنرانی های تحریک امیز در قبل و بعد از انتخابات داشت آیا در ناآرامی های سال 88 مقصر نیست مقصر نیست؟ آن هم با منزلتی همانند جناب هاشمی ؟ خدا هدایت و حفظش کند. (1609815) (alef-10)
 
مظفر
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۲۲:۲۲:۰۳
چرا یک سلفی در ایران که کاری جز نفاق ندارد باید ول ول بگردد هر کاری دلش میخواد بکنه چرا نباید این بی خرد تندرو و عضو خوارج محاکمه نشه (1610091) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۱ ۲۲:۳۲:۰۱
دربسیاری ازاین نظرات ارسال شده غلط های ا ملائی وانشائی وجود دارد .الف جان لطفا"منتشر نکن چون آبروریزی می شود. (1610117) (alef-15)
 
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۱۰:۰۱:۱۶
حاج حسین دوست داریم (3948267) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.