نظر منتشر شده
۳۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 201791
درباره نظام آموزشی 3-3-6
بخش تعاملی الف - محمد ایرانی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۳۸
ماشین ها را فقط افراد محدودی می توانند تعمیر کنند. متخصصان خاصی صلاحیت مداوای بیماران را دارند. اسب ها به وسیله مربیان معدودی تربیت می شوند. این به هیچ وجه بد نیست و نیاز به تخصص، تجربه و علاقه در هر کاری لازم است. آموزش و پرورش نیز به خاطر موقعیت حساسی که در پرورش کودکان و نوجوانان دارد بیش از هر نهاد دیگری به متخصص نیازمند است. در بسیاری از کشورها معلمی مهم ترین شغل و حرفه محسوب می شود. حرفه ای که حساسیت بسیار زیادی نیز دارد. به تازگی وزارت آموزش و پرورش اثبات کرده است تربیت کودکان از تعمیر ماشین ها، مداوای بیماران و تربیت اسب ها راحت تر می باشد.

در سیستم جدید آموزشی که معروف به "شش. سه. سه" است دوران ابتدایی یک پایه ارتقا داده شد و شش کلاسه گردید. با این تغییر مدارس با کمبود نیرو مواجه شدند. جهت رفع این مشکل وزارت تصمیم به جذب معلم گرفت. افرادی که در ادارات تابعه به صورت پاره وقت و قراردادی در مسئولیت های دفتری و خدماتی مشغول بودند با توجه به سوابق و اولویت ها در لیست جذب قرار گرفتند. این در حالی است که بخشی از این نیروها نه تنها رشته های مرتبط ندارند بلکه علاقه ای نیز به امر تدریس نداشته و صرفا جهت دائمی شدن استخدام شان به این طرح پاسخ مثبت داده اند.

کودکان دبستانی که می بایست با حرفه ای ترین کادر و تحت بهترین تربیت قرار گیرند، زیر نظر کارمندان و سرایدارهایی درس می خوانند که مهارتی در این زمینه ندارند. کلاس های ضمن خدمت چندساعته مشکل فرهنگی عمیقی را که ایجاد شده است، درمان نخواهد کرد. دبستانی هایی که امید امام (ره) بودند امروز با معلمانی رشد می کنند که هیچ علمی به تربیت و آموزش ندارند. باید نگران آینده ی کودکانی بود که در مدارس فاقد معلم اصیل و کارآزموده رشد می کنند.

معلمی شغل انبیاست از آن جهت حامل بار معنایی می باشد که بر معلمانی اطلاق شود که هفت شهر عشق را چونان پیامبران گشته اند یعنی آموزش صحیح دیده اند، شیوه های تربیتی را فرا گرفته و از ایدئولوژی صحیح برای انتقال به دانش آموزان برخوردار هستند. کم نیست معلمان خدومی که از سر اخلاص قدم در این راه پرفیض گذاشتند اما نه هرکه سر بتراشد قلندری داند.

مهم ترین دوره ی رشد هوشی و هیجانی به گفته ی اغلب صاحب نظران دوره ی کودکی است. معلم بیشترین نقش را در زندگی کودک پس از پدر و مادر ایفا می کند. اگر وی حتی کلمه ای ناشایست به کار برد، کودک با این فکر که معلم از همه داناتر است آن را در حافظه ثبت می کند. نفوذ معلم بر کودکان زیاد است و این تاثیرپذیری تا دوره های بعدی همچنان ادامه دارد. حال در این دوره ی طلایی که بهترین زمان برای افشاندن بذر مساعد در جان انسان است، گروهی در سیستم آموزشی ما جذب می گردند که فاقد صلاحیت های تربیتی هستند هرچند صاحب امتیازهای زیادی در امر اداری باشند.

این زخمی که امروز در آموزش و پرورش گشوده شده است چرک هایش سال ها بعد بیرون خواهد زد. امروز مشکل فرهنگ، ماهواره و اینترنت نیست بلکه آموزش و پرورشی است که اعتقاد دارد هرکس با هر رشته و مهارتی می تواند فرزندان ایرانی را پرورش دهد. آموزش و پرورش کشور ما با این شیوه ی استخدامی و جذب معلم اثبات کرد که دانش آموزان را به مثابه ابزار و معلم ها را به شکل کارگرانی می بیند جهت سرهم کردن این ابزارآلات! البته کارگرانی ناکارآمد، غیر حرفه ای و بی علاقه.
 
کلمات کلیدی : محمد ایرانی
 
فرهنگي
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۰۷:۵۸:۵۵
با سلام ضمن تاييد سخنان نگارنده ، اميدوارم با درايت و تدابير ارزنده ي وزير جديد اين معظل به نحو شايسته حل گردد . (1715999) (alef-6)
 
احمد مقدم
۱۳۹۲-۰۷-۲۴ ۰۰:۵۴:۵۸
سالها قبل که تدریس می کردم کارشناس آموزش و پرورش که برنامه ریزی یک منطقه را در اختیار دارد به کلاسم آمد.

زنگ ریاضی بود و از کلاس اولی پرسید عزیزم 4 گنجشک روی درختی بودند پسری یکی از آنها را با سنگ زد حالا چندتا مانده ؟ دانش آموز قاطعانه گفت : صفر

دوباره سئوال کارشناس مطرح شد و دانش آموز با قاطعیت بیشتری گفت : صفر

کارشناس پرسید چطور ؟ دانش آموز جواب داد بقیه فرار می کنند.

حکایت کارشناسان و برنامه ریزان آموزشی ما همین است بلای بر سر تعلیمات دینی آوردند که دانش آموز اسم 14 معصوم را هم نمی داند.

هرگز فکر نکردند در روستاهای ما با اضافه کردن یک پایه معلم باید چند کتاب را در هفته تدریس کند همکار ما سرو کارش با 60 کتاب در کلاس شش پایه است. (1720348) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۳ ۲۱:۲۹:۳۵
مثلا وزیر جدید بناست چکار کنن اینها به تنها چیزی که فکر نمی کنن نظام آموزش و پرورشه اینها قبلا در زمان جناب خاتمی تربیت معلم رو تخته کردن اصلا براشون مهمه چه کسی معلم بشه دنبال این هستند چطور با سیاسی کاری چهار سال دیگه سر کار باشند تمام مدیران فرهنگی این دولت نمونه هستند از مسئول سازمان گردشگری که قلیون کشیدن خانوادگی تنها نگرانیشه شانس آوردیم وزیر آموزش وپرورش نشد والا تو هرمدرسه ای یه قهوه خونه تاسیس می کرد مدت دیگه از افاضات آقای فانی با اون هدایای تهاجم فرهنگیشون در مرلسم بازگشایی فیض بردیم بهره مند میشیم یه فرصت کوتاه لازمه اینها سرتا پا یه کرباسندبا یه طرز فکر مسموم وفاسد با فساد علنی نه حتی احتمال و انحراف حالا چطور یه مشت معلوم الحال بخوان کار درستی بکنند (1774744) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۰۸:۳۹:۵۲
به نام خدا،ودراین نظام آموزشی تمام بسترها فراهم شده که این یک موردش را گیر دادین،مدارس مجهز هست،مدیران رشته مدیریت دارند رییس های آموزش وپرورش براساس لیاقت وکارآیی انتخاب شده اند،اگه تنها مشکل اموزشی این ایراد اساسی داره پس آموزش وپرورش ایران در جهان تکه،الان در این نظام آموزشی،معلمان دیگر انگیزه ندارند،چون به عنوان شغل دوم به آن نگاه می کنند چون همگی به خاطر مشکلات اقتصادی یا تو آژانس کار می کنند یا مغازه دارند،مگر کار اموزان نهضت سواد آموزی با ایجاد کلاسهای سوری،تبدیل وضعیت نشدند،هیچ کدام هم شاید علاقه نداشته ولی به خاطر تبدیل وضعیت واطمینان شغلی قبول کردند،مگر خدمتگذاری که هفت یاهشت سال بامدر فوق دیپلم یا لیسانس در آموزش وپرورش خدمت کرده اند واز نزدیک مشکلات ونقاط قوت مدارس ومعلم ها را دیده اند معلم فعال ومعلم بیخیال را هم مشاهده کرده اند،مگر الان بیش از هشتاد درصد معلم های بیست سال خدمت با تدریس کتابهای ششم ابتدایی مشکل ندارند،چرا به آنها نمی پردازید،به خدا مشکل نظام آموزشی این نیست..موفف باشین (1716062) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۲۰:۱۴:۰۳
کاش مشکل تنها همین بود . کتاب های درسی با دستپاچگی تهیه شد . حتی معلمان با تجربه هم با چند ساعت آموزش ( که آنهم با شتاب و نیم بند انجام شد) نتوانستند از کلاس های ضمن خدمت چیزی با خود برای بچه ها ببرند . بسیاری از کلاس ها هم در مدرسه ما با شتابزدگی یادر انتهای راهرو ساخته شد و یا انبار سابق به کلاس تبدیل شد که هیچکدام نور به آنها راه ندارد .
همه اینها برای این بود که وزیر سابق می خواست کارنامه اش را در انتخابات ریاست جمهوری پر و پیمون کندو بگوید این من بودم که نظام جدید را آوردم . حالا چه بر سر میلیون ها دانش آموز بیاید به ایشان مربوط نیست . خدا خواست که رئیس دولت در اولین سفر استانی ایشان برای تبلیغ جلویش را گرفت و مانع کاندیداشدن او و چند تن از دیگر اعضای دولت شد . راستی خسارت آقای حاج بابایی به تعلیم وتربیت میلیون ها کودک کمتر از خسارت افراد در فساد اقتصادی 3 هزار میلیاردی است ؟ (1719926) (alef-10)
 
ققنوس
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۰:۱۲:۰۲
این ها گوشه ای کوچک از حماسه تحول بنیادین دکتر حاج بابایی است که فکر می کرد اگر کلاس ششم دایر نماید به تحول بنیادین دست یافته است. من با نویسنده محترم مقاله موافق هستم ودقیقا همین مساله سال گذشته در منطقه ما هم اتفاق افتاد . ومعلمان کلاس ششم اغلب از نیروهای پرت تامین شد که جای تاسف دارد.تا زمانی که معلم متحول نشود ، سخن گفتن از تحول بنیادین در آموزش وپرورش ، یاوه گویی است. (1716245) (alef-6)
 
یک فرهنگی با سابقه 25 سال
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۱:۳۶:۳۴
هر آنچه لازم بود مطرح شد . حالا باید به دنبال گوشی شنوا و مردی کهن گشت .به نظر بنده و جمع کثیری از همکاران در اداره کل آموزش و پرورش بهترین راه حل آنست که: پایه ی ششم حذف . پیش دبستانی جزء تحصیلات رسمی و تعطیلی پنج شنبه ها نیز برداشته شود و این همه، نیاز مبرم به عزمی راسخ و توانایی عظیم و دلی پر سوز دارد که انشا ا... جناب آقای فانی با روشن کردن بارقه های امید در دل فرهنگیان فرهیخته و دلسوز؛ این مهم را به انجام برسانند . با عمل به پیشنهادات فوق کمبود نیروی انسانی ، نا کارآمدی برخی نیروها ، کمبود زمان آموزش و پایه ریزی مناسب آموزشی از پیش دبستانی محقق خواهد شد .
این سخنان از سر درد بود ، دردی از همان زخمی که گفتید که متاسفانه تن نحیف آموزش ابتدایی را نشانه رفته و اگر به همین منوال پیش برویم ، دیری نخواهد پایید که اسیر خاک شود. (1716424) (alef-6)
 
همکار
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۵:۵۰:۴۲
شما که می خواهید تعطیلی پنج شنبه ها را از معلمان ابتدایی بگیرید آیا می دانید که برخی از معلمان مقاطع بالاتر تمام 24ساعت موظف تدریس خود را در 2 روز هفته در 2 شیفت صبح وشبانه می گذرانند آنوقت معلمان ابتدایی 25 ساعت تدریس در هفته را در 5 روز طی می کنند
در حالی که تدریس امری مشکل است و باعث خستگی شدید روحی معلمان می شود و حداقل تعطیلی پنج شنبه ها قدر ی آرامش برای آموزگاران به ارمغان می آورد
شما بهتر است یک تحقیق درباره ی مشکلات روحی معلمان ابتدایی بر اثر تدریس تهیه کنید تا دیگر این نظرات را بیان نکنید (1719477) (alef-6)
 
فرهنگی
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۱:۵۸:۵۷
سلام من دبیر ریاضی دبیرستان (دوره اول) هستم مهرماه از دانش آموزان ورودی به کلاس هفتم امتحان آغازین از "سوالات ریاضی سوم ابتدایی" گرفتم متاسفم که باید بگویم 20 درصد دانش آموزان هر کلاس نتوانستند نمره 10 بگیرند جالب است که در هر کلاس 2 - 3 نفر توانایی خواندن و نوشتن (سواد) ندارند اگر پیگیری می کنید من برگه های امتحان را برایتان ارسال کنم نظام آموزشی توصیفی نیاز به ارزیابی دارد. (1716474) (alef-6)
 
فلاردی
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۲۴:۲۸
دوست و همکار گرامی متاسفانه قانون نانوشته ای وجود دارد که نباید دانش آموز مردود شود بهمین خاطر ظرف چند سال اینده شاهد حضور خیل عظیمی از مدرک بدستان بی سواد هستیم همین الان من در کلاس پنجم با 12 دانش اموز 3 دانش اموز دارم که از خواندن و نوشتن در حد کلاس اول دبستان ناتوانند (1717929) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۴ ۱۵:۵۷:۴۶
به این زودی اسم خودتون رو گذاشتید : دبیر دبیرستان (1721363) (alef-10)
 
اشنا
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۸:۰۳:۱۰
حرف دل منو گفتی همکار منم دبیر ریاضیم همین مشکل رو دارم اصلا ی جوابای میگن تو دفتر تعریف می کنیم از خنده روده بر میشیم انگار اصلا 6 سال درس نخوندن (1725361) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۲:۰۴:۰۲
خیانتی که دراین مورد برای فرزندان این مرزوبوم میشود مصداق آیه (بای ذنب قتلت)می باشد من ازمسولین رده بالای وزارت خانه می پرسم آیا شما حاضریید فرزندتان را به سر کلاس کسی بفرستید که معلم اش تا یک ماه پیش سرایدار بود (1716479) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۲:۱۹:۱۰
سخنان بسیار زیبا و در واقع بازی با کلمات زیبا در متن بالا شاهد بودیم. در پاسخ جملات بالا باید عرض بنمایم که بنده خود یکی از آن نیروهای که فرمودند با مدر ک فوق دیپلم هستم و مدت 6 سال در پست اداری انجام وظیفه می نموده ام.
الان نیز در پایه سوم مشغول به تدریس می باشم متاسفانه دانش آموزان فعلی که بنده در خدمت آنها هستم از لحاظ آموزش بسیار عقب مانده اند. و حتی دانش آموز سوم ابتدایی در نوشتن اسم خود با مشکل مواجه است. من پیش خودم فکر کردم و از همکاران قبلی که دارای مدرک دانشگاهی بودند و مثل اینجانب تبدیل وضعیت شده بودند جریان را جویا شدم و متوجه شدم اکثر دانش آموزان که در سال قبل به دست معلمانی که هفت شهر عشق را گشته بودند آموزش دیده اند بطور مثال دانش آموز دوم دبستان از یک تا پنج را نمی تواند بشمارد. حالا من در بین دوستان خود کسانی را سراغ دارم که با علاقه بیش از حد از جیب خود هزینه کرده و لوازم کمک آموزشی را جهت آموزش دانش آموزان تدارک می بینند. نقطه جالب اینجاست که همان معلمان با سابقه، (که در بالا از آنان به عنوان فراگیرندگان تربیتی و غیره یاد شده است) آنان را به مسخره می گیرند و حرفهایی که لایق خودشان است را می زنند. البته اکثریت معلمان دارای دانش و قدرت بینش بالایی هستند و من نمی دانم کسی یا کسانی که این مطالب را نوشته اند خود در زمره معلمان هستند یا جزء آن انسانهای تنگ نظری هستند که ماحصل دسترنجشان را بنده و امسال بنده می بینیم. (1716534) (alef-10)
 
t
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۲:۴۵:۰۸
کاملا موافقم . متاسفانه مهمترین ایرادی که به اجرای نظام تحول آموزشی می توان گرفت همین جذب قرارادی ها ( خدمتگزار- راننده - آشپز باشگاههای فرهنگیان - نجات غریق استخر شنا - سرایدار -منشی های درمانگاههای فرهنگیان و.. ) است .بانیان آن هیچ توجیهی در ظلمی که به آموزش و پرورش و حق کودکان معصوم داشته اند ندارند . انشاالله خداوند از تقصیر آنها نگذرد. (1716608) (alef-6)
 
همكار
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۴:۲۰:۲۶
اتهام سقراط اين بود كه جوانان را گمراه مي كند اما سوال و جواب سقراط ديدني است . تربيت يك اسب از عهده همه كس بر نمي ايد فقط بايد كساني كه تبحر دارند ان را انجام بدهند اما تربيت يك انسان اين طور نيست از عهده همه بر مي ايد جز يك نفر و ان من هستم كساني كه داعيه تربيت يك جوان مي دهند خود دچار نوعي سردرگمي هستند حالا قصه ما هم شده مثل محاكمه سقراط هر كس مي تواند مهمترين دوران تعليم و تربيت را انجام دهد در حالي كه كساني بايد اين كار را بكنند كه تبحر داشته باشند . يعني تربيت انسان از اسب مهمتر است (1716875) (alef-10)
 
lمحمدرضادیداری
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۴:۳۲:۱۲
ضمن تایید نظرات فوق این نکته را هم قابل ذکر میدانم که مشکل نظام اموزشی از زمانی شروع شد که نظام اموزش وپرورش نگاه فرهنگی را نسبت به متولیان امر اموزش رااز دست داد و معلمین در رده ی افرادی قرار گرفتند که دانش دست وپاشکسته ای را با روشها واصول غربی وبا بزک دوزک اسلامی به دانش اموزان انتقال میدهند در حالی که اگر نگاه فرهنگی به معلمین عزیز داشته باشیم باید تمامی ویژگیهای فردی واجتماعی وشخصیتی وعلمی وحتی پوشش ظاهری و لحن سخن گفتن انها یک سروگردن از طبقات دیگر اجتماع بالاتر باشد ودر انتخاب معلمان نیز باید از حساسیت ووسواس بیشتری برخوردار باشیم بطوریکه باید حداکثر تلاش خود را جهت جذب دانشجویان نخبه وتیز هوش در رشته های مختلف در کار تعلیم وتربیت داشته باشیم نه اینکهداوطلبین کنکور بعداز اینکه از قبولی در رشته های پزشکی ومهندسی ووکالت و...... مایوس شدند از بدحادثه وارد نظام اموزشی شوندنظا م اموزش وپرورش باید بگونه ای باشد که داوطلبین کنکور در وهله ی اول در حسرت قبولی در رشته های نظام اموزشی باشند واین با هیچ شعاری امکان پذیر نمی شود مگر اینکه وضعیت معیشتی دبیران ومعلمین واموزگاران عزیز در حد شان ومنزلت انها باشد وقتی معلمی بخاطر هزینه های سرسام اور زندگی مجبور می شود در مدسه ای که در انجا تدریس می کند بعنوان سرویس بچه ها کار کند ایا شانی برای معلم می ماند که الگویی برای ان دانش اموزان باشد ؟وقتی معلمی برای پرداخت هزینه ی دانشگاه فرزندش مجبور است هشت ساعت در روز مسافرکشی کند ایا می تواند الگویی برای دانش اموزان باشد؟وقتی معلمی با پیکان قراضه ی خود وارد مدرسه می شود می تواند برای دانش اموزان الگو باشد؟وقتی وضعیت ظاهری معلم بیشتر شبیه یک کارگر ساختمانی است تا یک معلم ایا می تواند الگوی دانش اموزان باشد؟وقتی معلمان برای داشتن چند ساعت اضافه کاری این در واون در می زنند وبه این واون رومی اندازند وبه التماس می افتند کرامت معلم کجا می رود؟ و........................ نظام اموزشی مااز یک درد واز یک زخم رنج نمی برد که با مرهم نهادن بران مشکل حل شود .اما انتخاب شایسته ی معلمان وانتخاب معلمان شایسته وحفظ کرامت ومنزلت معلمان در همه ی جنبه های مادی ومعنوی راه را برای حل بسیاری از مشکلاتهموارخواهد کردوالسلام (1716906) (alef-10)
 
داوود
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۷:۰۲:۱۳
عزیزان به خدا مستخدم وخدمتگزاری که الان رفتن سرکلاس استعداد ووجدان کاریشون بالاتر از یک معلمیه که 25 یا 28سال سابقه داره هست
انگیزه داره
اکثر معلمان ما دیگه بی انگیزه هستند (1717314) (alef-10)
 
A Teacher 4 All Seasons
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۹:۱۹:۴۲
امسال طاهرخان که سالها بود در مدرسه ما کار نظافت و اداره بوفه را به عهده داشت و هر از چندی به ما چایی میداد بالخره لیسانس گرفت و معلم ابتدایی شد. (1717650) (alef-10)
 
A teacher 4 All Seasons
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۹:۲۴:۵۴
مدیریت به سبک ایرانی را تجربه کردیم حالا آموزش و پرورش به سبک ایرانی را ببین. یه سری هم به آموزش عالی بزنید ببینید آنجا چه خبر است. برادرا اینجا ایران است چرا انتظار بیخودی داریم. اگه خودمان را با نپال - بنگلادش- سومالی- زیمباوه و.......... مقایسه کنیم متوجه خواهید شد که به چه پیشرفت های عظیمی نایل شده ایم (1717659) (alef-10)
 
ولی نژاد
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۰:۲۶:۳۹
با سلام خلاصه می نویسم
از این سوال بعد از زنگ تفریح سوم دانش آموزان چه نتیجه ای می گیرید.

((((( آقا چند زنگ مانده ؟ ))))) (1717804) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۰:۵۵:۱۴
اگر به سوابق نظام اموزشی نگاهی بیندازید این نظام در سال 1336 اجرامیشده در دوره رضاشاه. وحاجی بابایی تحول بنیادین کرده ودراین مورد به نتیجه رسیده که سیستم آموزشی که شصت سال پیش ودردوره بوق اجرا میشده درست بوده وتمام مسئولین آموزشی وکارشناسان درطی این همه سال اصلاحاتی را که به سیستم آموزشی وارد کرده اند اشتباه کرده اند وعقل کل دردولت معجزه هزاره درست عمل کرده ومجددا مارا 60سال عقب برده اند عجب تحول بنیادینی به به به به به.((معلمی هستم با29 سال سابقه )) (1717866) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۶:۵۲:۴۸
نقدهایی هست اما سیاه نمایی صحیح نیست. رویکرداکتشافی به جای حفظی.فرآیندی به جای نمره ای ثمرات بسیاری دارد. (1719581) (alef-6)
 
اکبر
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۸:۵۰:۱۵
سلام بنده معلم دوره راهنمایی در کرمان ناحیه 2 هستم اینجا درد ما از این هم بیشتر است .در یکی از روستاها دو کلاس بدون معلم داریم وجالب اینجاست که یکی از معلمین تازه استخدام شده رشته مکانیک که در سال اول کار در مرکز استان مشغول شده و به شرط ابتدایی استخدام پیمانی شده در یکی از مدارس راهنمایی به عنوان مربی پرورشی سازماندهی شده است.
و کمبود نیرو را با فرستادن معلم شیمی وفیزیک دبیرستان میخواهند جبران کنند .
به خدا کاش یکی به درد دل ما می رسید. (1719778) (alef-10)
 
خراسان جنوبی - قاین
۱۳۹۲-۰۷-۲۴ ۱۳:۱۹:۲۶
سلام ، لطفاخودتان قضاوت بفرمایید- 1-فوق دیپلم کشاورزی پایه اول ابتدایی 2 سرباز معلم با مدرک کارشناسی علوم اجتماعی پایه دوم ابتدایی 3- دیپلم خیاطی پایه اول ابتدایی ( نیروهای نهضت )4- مدیری که استارت کردن کامپیوتر را بلد نیست می شود مدیر مجتمع (هم خط مدیر اداره) (1720971) (alef-10)
 
معلم مدرسه
۱۳۹۲-۰۷-۲۴ ۱۵:۰۰:۳۸
با توجه به این که 25 سال در آ . پ خدمت می کنم مخالفتی با کلاس ششم ندارم چون خودم معلم ششم هستم و دانش آموزانی موفق داشتم .امسال هم ششم هستم ولی عملکرد اون ها من را راضی نمی کنه، چرا؟ برای این که امسالی ها با سیستم توصیفی اومدند بالا بی سواد و پر توقع . جالبه که اکثریت اون ها کلاس های خاص تیزهوشان هم می روند!!!!!!!!!!!!!!
وقتی افرادی را از مقاطع مختلف تحصیلی به زور در هر پایه ای قرار می دهند وضع آ. پ ما بهتر از این نمی شه. زیر بنای نظام آموزشی باید تغییر اساسی کند . (1721216) (alef-10)
 
معلمان
۱۳۹۲-۰۷-۲۴ ۱۵:۵۳:۲۰
والله زير پوست دوره ابتدائي به خاطر طرح 6.3.3 چنان فاجعه اي در حال انجام است كه همه را از كرده خود پشيمان خواهد ساخت. اقاي فاني اگر اين طرح را لغو نكنيد اينده اموزش پرورش تباه خواهد شد. دگر خود دانيد (1721351) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۴ ۱۷:۳۵:۳۱
فقط سه فروارد؟ (1721583) (alef-10)
 
...
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۰۷:۲۱:۰۲
اولا طرح 6.3.3 مصوب مجلس نيست و وزير قبلي با اعمال نفوذ كليات آنرا در شوراي انقلاب فرهنگي گرفت و به ميل خود اجرا كرد .نمايندگان مجلس اول بايد از وزير پيشنهادي قول لغو طرح ارتجاعي6.3.3 كه شرح آن در بالا آمده را بگيرند سپس راي اعتماد بدهند .و گرنه شرعا و عرفا مسئول و مقصرند. (1724709) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۱:۳۵:۲۶
اصلن این نظاما و این بازیا بازی اقای حاجی بابایی بود تا اسم و رسمی در کنه و به خیال خودش تغییراتی ایجاد کنه
وگرنه آموزش و پرورش پر شده از آدمای بی فرهنگ به جای کعلم که به فکر راحتی خودشون هستن و پول و پزشون و مدل ماشینشون
اصلن چه نیازی به این تغییرات فرمی و ساختاری بود جز اسم و رسم در کردن
آموزش و پروش نیاز به تغییرات بنیادی محتوایی داره
مثلن چرا ما باید 7 سال زبان انگلیسی بخونیم بعد نتونیم انگلیسی حرف بزنیم و کانون زبان مثل قارچ رشد کنه
واقعن اینهمه پولی که به معملمای زبان و عربی داده میشه چرا حداقل چارتا آدم تحویل نمی دن که بتونه 2 تا کلمه حرف بزنه بعدش پدر و مادر از اونور پول سرویسو کانون زبان بدن
اینا رو خودشنوم می دنن
وزیر شب خوابید صب پا شد برای کسب محبوبیت گفت 5 شنبه تعظیل
الحمدلله که از شرشون خلاص شدیم وگرنه معلوم نبود با این کارای غیر کارشناسی ظاهریشون ما ربه کجا ببرن (1724856) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۱:۴۱:۱۲
چرا هیچ سیستم نظارتی برای مدیران مدارس وجود نداره؟
چرا معلما نمی تونن درباره امتیاز مدیر رای بدن؟
چرا مدیریت مدارس مثل امپراطوری شده که هرکی مدیر شد دیگه تا اخر بازنشستگی باید تحمل بشه؟
چرا هیچ گونه سازماندهی برای مدیران مدارس وجود نداره و اونا باید توی یه مدرسه بمونن و حکومت کنن؟ و هر ظلمی هم که می تونن انجام بدن؟ و در کنارش حق یه مدیر مدرسه محروم با همه مشکلاتش ضایع بشه و یه مدرس شواری امنایی کلی پول خرج کنه و راحت باشه
این اسمش عدالت نیست
البته از زحمات مدیرای مهربون فوق العاده تشکر می کنم اما امتیاز مدیرو باید زیر دستاش هم توش سهم داشته باشن
معلما هم همینطور برای بهبود کاراییشون باید دانش اموز نظر بده قبلن اینطور بود ولی برداشته شد
معلم می ره سر کلاس کلی به بچه مردم فحش میده میاد بیرون .....
دیدم که می گم
(1724862) (alef-6)
 
دانشجو
۱۳۹۲-۰۹-۰۷ ۱۵:۰۴:۲۴
به نظر من نظام آموزشي ما از پايه و اساس مشکل داره. 12 سال بچه ها ميرن مدرسه و در آخر که بيرون ميان هيچ مهارتي براي ادامه ي زندگيشون توي جامعه ندارن. مدرسه نه خودش اين آموزش ها رو داده بهشون و نه اجازه داده خانواده ها اين کارو کنن چرا که بيشتر از نصف روز که دانش آموزا مدرسه هستن هيچ نصف ديگه ي روز هم بايد صرف کاراي مدرسه کنن و عملا هيچ زماني براي زندگي کردن و فکر کردن و مطالعه و تجربه کردن براشون نميذاره. اين ميشه که بعد از 12 سال با جونايي روبرو ميشيم پر از تنش با دست خالي که نمي دونن واسه ي ادامه زندگي توي جامعه بايد چيکار کنن.
به نظر من همه ي مشکلات فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي و ... جامعه ما به خاطر نظام آموزش پرورشه که آدمايي رو تربيت مي کنه که حتي بلد نيستن فکر کنن چون اجازه ي متفاوت انديشيدن رو نداشتن...
با نهايت احترامي که براي معلم ها قائلم اما معلم هاي ما ديگه اون پير هاي فرزانه نيستن که به دانش آموزا فرهنگ و ادب و انديشيدن ياد بدن و بخاطر حکومتي که مدرسه روي زندگي بچه ها داره والدين هم نميتونن اين وظيفه رو انجام بدن که اگه هم بخوان نمي تونن چون خودشون پرورش يافته ي اين نظام آموزشين و نتيجه ايني ميشه که هر روز تو کوچه و خيابون ميبينيم و اينها ميشن پدر و مادر و اينکه چي ميخوان به فرزنداشون ياد بدن ديگه خدا ميدونه...
و اين ميشه که شاهد يه روند نزولي توي سطح جامعه ميشيم... (1806514) (alef-6)
 
تربیت معلم 88ی
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۲۲:۵۷:۱۷
با سلام
در تایید حرف های نگارنده:
بنده در مرکز تربیت معلم رشته ی هنرهای تجسمی (مخصوص دروس هنرستان و مدارس راهنمایی) تحصیل کردم ولی استخدام بنده همزمان با اجرای طرح 6-3-3 شد که از بنده به عنوان آموزگار ابتدایی استفاده می کنند. با آنکه بنده از نیروهای شرکتی و قراردادی و نهضتی و حق التدریسی، نیروی بهتری هستم ولی چندان هم از اینکه به اجبار بنده را آموزگار کردند و حکمم را آموزگار زدند، راضی نمی باشم.
من الله توفیق.. (1942811) (alef-10)
 
تربیت معلم 88ی
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۲۳:۰۲:۵۸
در ضمن اهانت به کسی نشه، بنده به معلم کلاس ششم ( نیروی قراردادی) کسرها و درس ریاضی یاد می دهم و در کلاس ایشان به جای ایشان درس فناوری تدریس می کنم و به معلم کلاس اول ( نهضتی) خود املای حروف!!!!!!!! را.
خدایا التوبه! خودمونو سپردیم دست باد... (1942823) (alef-10)
 
دانشجو معلم
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۲۵:۵۲
سلام...من مصداقی از صحبت های جناب نگارنده ی این متن هستم... اما نه با اغراقی که ایشون در باره ی بی کفایتی بنده و همکلاسی ها و همکاران آینده ام ایراد فرمودند ... نگارنده جوری در مورد معلمان آینده ی نظام آموزشی جدید نوشته اند که انگار تمامی دانشجو یان متقاضی برای پیدا کردن شغل و استخدامی دایم به این حرفه رو آورده اند... که البته کافر همه را به کیش خود پندارد...تمامی ما دانشجویان تربیت معلم این حرفه رو باارزش ترین حرفه ی انسانی میدونیم... و ما در این مجموعه فرهنگی به نحوی آموزش میبینم که از هر لحاظ برای تربیت و پرورش یک کودک نه به چشم یک ابزار، بلکه به عنوان زیباترین آفریده ی خداوند که نیاز به رشد و شکوفایی در دنیای پر از خار رو داره آماده باشیم... در ضمن از دید من هیچکس صرفا برای گرفتن یک شغل آینده ی خودش رو که با اون شغل خواهی ،نخواهی گره میخوره و باید تابع اون باشه رو معتل نمیکنه... و اگر هم کوتاهی وجود دارد متوجه سیستم غیر منسجم آموزش و پرورش است ،نه معلمان زحمت کش این مجموعه... (2806076) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.