تناقض‌های «ظریف»!

سعید ونکی، گروه سیاسی الف،   4030329132 ۲۸۴ نظر، ۱ در صف انتشار و ۶۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
تناقض‌های «ظریف»!

حضور محمدجواد ظریف و همراهی مسعود پزشکیان در میزگرد سیاست‌خارجی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، فرصتی بود برای عیان‌شدن تناقض‌‌هایی که او به آن دچار است. وزیر خارجه سابق با لحنی آمیخته به عصبانیت آمده بود تا ضعف‌های آشکار پزشکیان در پاسخ به سوالات مبنایی کارشناسان را پوشانده و همچنین از این فرصت در جهت سفیدشویی کارنامه خود و مقصر قلمدادکردن دیگران در ناکامی‌ها و به هدف نرسیدن راهبردهایش بهره ببرد.

ظریف که نشان داده همواره از تن‌دادن به گفت‌وگوی چالشی پرهیز داشته، با زیرکی خاصی زمانی لب به سخن گشود که کارشناسان حاضر در میزگرد فرصت به‌چالش‌کشیدن او را نداشته باشند و خوراک تبلیغاتی رسانه‌های اصلاح‌طلب و فعالین این جریان در شبکه‌های اجتماعی برای ترغیب قشر خاکستری و حامیان مردد اصلاحات در جهت رای‌دادن به پزشکیان فراهم شود. فارغ از اینکه هدف طراحان این صحنه مبنی بر استفاده از ظریف در جهت افزایش آرای پزشکیان منتج به نتیجه شود یا نه، حضور ظریف در این میزگرد و اظهاراتش کارکردی منفی علیه او داشت؛ سخنانی که برآیند آن چیزی جز تناقض، اتهام‌افکنی و سلب مسئولیت از خود نیست.

ظریف در حالی با ترسیم شرایطی بغرنج، توافق با آمریکا و تن‌دادن به برجام‌های دیگر را الزام‌‌آور می‌داند که هنوز از پاسخ‌دادن به دلایل ناکامی برجام ۲۰۱۵ و خسارت‌های تحمیل‌شده آن به کشور عاجز است و حتی در رویکردی عجیب دیگر جریان‌ها و نهادها را در آن دخیل می‌داند؛ جایی که دلایل اصلی عدم بازگشت دولت بایدن به برجام را قانون مصوب مجلس (قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها) ذکر کرده و حتی هم‌سویی عجیبی بین مجلس و رژیم‌صهیونیستی برقرار می‌کند! او مدعی است که بایدن پس از روی‌کار آمدنش برای بازگشت به برجام آماده بود اما دو واقعه ترور شهید فخری‌زاده توسط رژیم‌صهیونیستی و تصویب قانون اقدام راهبردی توسط مجلس در این مسیر خلل وارد کرد و حتی با مظلوم‌نمایی از خون‌دل خوردن طی ۶ ماه پایانی دوران وزارتش سخن می‌گوید. اما پر واضح است که وزیر خارجه سابق هیچ‌گاه حاضر نیست با واقعیت فرجام تلخ برجام مواجه شود و سعی دارد برای خود شریک‌تراشی کند.

حتی به‌قدری در این مسیر افراط به‌خرج داده که فراموش می‌کند در حال سند زدن دستاورد همان مجلسی به‌نام خود است که آن را مانع اصلی بازگشت دولت بایدن به برجام تلقی می‌کند. ظریف مدعی است که رسیدن به غنی‌سازی ۶۰ درصد از افتخارات دولت اعتدال است اما از یاد برده که این قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم و الزام دولت وقت به بالابردن سطح‌غنی‌سازی در پاسخ به بدعهدی طرف‌های غربی بود که جهش بلند ایران و توانایی سطح غنی‌سازی بالاتر در کشور را نمایان ساخت نه اراده او و دولت روحانی! اگر دولت اعتدال از اراده وافر برای مقابله با غرب برخوردار بود تا یک‌سال پس از خروج آمریکا از برجام به‌صورت منفعلانه رفتار نمی‌کرد و حتی در انتظار ثمردادن وعده اروپایی‌ها مبنی بر راه‌اندازی «اس‌.‌پی‌.وی» و «اینستکس» برای ایجاد کانال تبادل مالی نمی‌ماند. پس آشکار است که ظریف به تناقض‌های عجیبی دچار است و تلاش برای سلب مسئولیت از خود و شریک‌تراشی در نتایج فاجعه‌بار برجام، موجب راندن چنین اظهاراتی توسط او می‌شود.

اما نکته مهم دیگری که در سخنان اخیر وزیر خارجه سابق نمایان است، هجمه او به منتقدین برجام و به‌صلابه‌کشیدن آنان در خصوص پرداختن به ضعف‌های تیم دیپلماتیک ایران و نقش آنان در خروج بی‌هزینه آمریکا از برجام است. او اعتقاد دارد که نباید خطای استعمارگر را به‌پای افرادی نوشت که در حال مبارزه با استعمار بودند اما در تناقضی عجیب تحریم‌های نفتی و بانکی وضع‌شده علیه ایران را به‌گردن دولت احمدی‌نژاد انداخته و با فروکاست خطای همان استعمارگرانی که منتقد آنان است، با نگاهی یک‌سویه دولت نهم و دهم را عامل اعمال تحریم‌های ایران تلقی می‌کند!

اما عجیب‌ترین بخش اظهاراتش جایی است که افزایش چشمگیر فروش نفت ایران را به سکانداری دموکرات‌ها نسبت داده و به قول خودش «بایدن پیچ‌ را شل کرده» اما هیچ‌گاه حاضر نیست که ذره‌بین خود را روی اعتراف وزیر خارجه آمریکا در مجلس سنای این کشور گرفته و نظر دقیقی به اعتراف «آنتونی بلینکن» مبنی بر افزایش تحریم‌ها در کنار ناتوانی آمریکا برای مقابله با صادرات نفت ایران اندازد و صرفاً در تلاش است خنثی‌کردن بخش اعظمی از تحریم‌های نفتی آمریکا توسط رقبای سیاسی‌اش را انکار و حتی به بزک دموکرات‌ها و دولت بایدن روی آورد!

محمدجواد ظریف در این اندک اظهارات جنجالی خود نشان داد که برخلاف تصویرسازی‌ها، وی درک درستی از امر ملی نداشته و حاضر است سیاست‌خارجی کشور و مسئله‌ای ملی را ابزار مطامع شخصی و جناحی خود قرار دهد. این زینده دیپلمات کهنه‌کاری نیست که سال‌ها مهم‌ترین مناصب دیپلماتیک را در تصاحب داشته و باید فارغ از رویکردهای سیاسی و شخصی به مسائل کلان سیاست‌خارجی بنگرد. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۲۲۶۴۹۰۸:۴۲:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
معلومه ترس برت داشته ها
ناشناس۳۵۲۲۷۷۱۱۰:۰۰:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
یعنی حیفه این کشور آدم توانمندی مثل ظریف رو از دست بده شما 4 دقیقه انتهایی دیدین چطور صحبت کرد کشور باید به سرمایه هایی مثل ظریف افتخار کنه
ناشناس۳۵۲۲۹۳۱۱۱:۱۲:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
تحریم کاتسا که به مادر تحریم ها معروف است و سیاه چاله تحریم نامیده می شود در دوران ظریف وضع شد بر اساس کاتسا هیچ بانک خارجی با ایرانی ها همکاری نمی کند نتیجه دیپلماسی التماسی ظریف چیزی بجز افزایش تحریمها و به بن بست کشیدن اقتصاد کشور نبود.
ناشناس۳۵۲۳۰۷۸۱۲:۲۰:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
تحریم کاتسا مال زمان احمدی نژاد بود.
ناشناس۳۵۲۳۲۹۰۱۴:۱۰:۱۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
تحریم کاتسا بعد از برجام وضع شد تحریم ایسا مربوط به زمان احمدی نژاد بود که بعد از برجام به مدت 10 سال تمدید شد.
ناشناس۳۵۲۳۱۹۸۱۳:۱۶:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
فکر کن شما رئیس سازمان جاسوسی موساد با آیکوی متوسط باشی اگر قراره تو سیستمی نفوذ کنی از طریق چه نوع آدمهایی نفوذ میکنی آدمهایی مثل ظریف یا آدمهایی که چهره موجهه و به شدت تند هستند شما تاریخ رو نگاه کنید مثلا به مصر نگاه کنید ببینید چه کسی جاسوس اسرائیل بوده جالبه کسی که تندترین بیانات رو برعلیه اسرائیل داشته دوستان مسائل اونقدرها که فکر میکنید ساده نیست کمی پیچیدگی به تحلیلیهاتون اضافه کنید
ناشناس۳۵۲۵۶۷۴۰۸:۴۲:۳۵ ۱۴۰۳/۴/۱
دیپلماسی دست به یقه شمارو هم دیدیم ***
ناشناس۳۵۲۲۹۶۶۱۱:۲۸:۰۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف میگه بایدن تحریم ها را شل کرده است ! سوال این است چرا اوبامای مودب در زمان شما گره تحریم ها را شل نکرد؟!
ناشناس۳۵۲۳۱۵۱۱۲:۵۸:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اعداد و ارقام صادرات نفت بعد از برجام را بررسی کنید
ناشناس۳۵۲۳۲۹۵۱۴:۱۳:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
در زمان برجام روزانه 1/5 میلیون بشکه نفت به قیمت 30 دلار صادر می کردیم که نفت 30 دلاری حتی هزینه استخراج اون را هم پُر نمی کرد.
ناشناس۳۵۲۳۲۷۱۱۳:۵۷:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
به خاطر جنگ اوکراین! یکم سواد و مطالعه داشته باشید. جنگ اوکراین زمان بایدن اتفاق افتاده نه اوباما
ناشناس۳۵۲۳۳۲۴۱۴:۲۸:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
دولت قبل چرا در زمان بایدن نمی توانست نفت صادر بکند ؟!
ناشناس۳۵۲۲۹۸۵۱۱:۴۰:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
انگلیسی ظریف به قدری ضعیف بود که حتی تفاوت واژه SUSPEND(تعلیق) و TERMINATE(لغو) را نمیدانست و اینگونه برجامش به خسارت محض تبدیل شد.
ناشناس۳۵۲۳۱۷۲۱۳:۰۴:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
با تمام ایرادات به ظریف حداقل، ضعیف بودن انگلیسی اش پذیرفتنی نیست.
ناشناس۳۵۲۳۲۹۳۱۴:۱۱:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ضعف زبان انگلیسی ظریف و ندانستن تفاوت تعلیق و لغو باعث شکست برجام شد.
ناشناس۳۵۲۳۳۳۲۱۴:۳۱:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اگر این دو کلمه را از شما بگیرند هیچ چیزی برای گفتن ندارید.
ناشناس۳۵۲۳۴۴۱۱۵:۴۲:۵۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
این دو کلمه اساسی و مهم بود اگر ظریف فقط معنای این دو کلمه را میدانست سرانجام برجام نافرجام نبود.
ناشناس۳۵۲۳۳۳۷۱۴:۳۷:۴۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
در ضمیمه های برجام زیردستان ظریف در آخر کار بدون هماهنگی او چیزهایی اضافه کرده بودند که ظریف ندیده بود نه اینکه انگلیسی اش ضعیف باشد
ناشناس۳۵۲۳۵۳۰۱۶:۲۸:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
درست میگی .متاسفانه توی گوشی هم دیکشنری نصب نکرده بود.!!!!
ناشناس۳۵۲۳۰۴۳۱۲:۰۶:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
هدف ظریف دو قطبی سازی است اما مردم دیگه فریب دو قطبی سازی های کاذب را نمی خورند.
حامد حمدایی اصل۳۵۲۳۶۹۹۱۹:۲۳:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
جامعه دو قطبی هست؛ اکثریت و اقلیت. نمیشه با سرپوش گذاشتن رو اختلافات ادعای وحدت کرد و باعث خشم لایه های دیده نشده ی جامعه شد. جامعه اقلیت و اکثریت داره و هدف از انتخابات اینه که اکثریت بیاند و رای خودشون رو بدند. اگه کسی حرف دل اکثریت رو زد فوری توسط اقلیت تمامیت خواه متهم به دو قطبی سازی میشه
ناشناس۳۵۲۳۴۰۶۱۵:۲۲:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
یعنی حیفه این مملکت که با ۴ دقیقه صحبت بیوفته دست یه عده!
ناشناس۳۵۲۳۴۱۰۱۵:۲۳:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
همه دولت روحانی، همه دولت پزشکیان شده، ظاهرا مشکل فقط خود روحانی بوده!
ناشناس۳۵۲۲۷۷۸۱۰:۰۲:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
رویکرد پزشکیان در سیاست خارجی همان رویکرد دولت روحانی است که نتیجه ای بجز تشدید تحریمها و افزایش 10 برابری نرخ دلار نداشت از دلار 600 هزار تومانی باید ترسید.
ناشناس۳۵۲۳۰۲۳۱۱:۵۶:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
پیشگویی را بذار کنار.
ناشناس۳۵۲۳۲۵۱۱۳:۴۷:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
وقتی رویکرد ها مشخص هست نتیجه هم از قبل مشخص میشه.
ناشناس۳۵۲۲۷۸۷۱۰:۰۵:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
شما ادعا داری کارشناس های داخل برنامه فرصت جواب دندان شکن دادن به ظریف رو نداشتن، شما که فرصت داشتی سر فرصت نشستی کلی فکر کردی همه زورت رو زدی جوابت شده این؟ یادت رفته دستاورد جلیلی چی بود؟ خبر نداری تعداد تحریم های این سه سال چند تا بوده ؟ برجام بد بود نرخ تورم 40 درصدی خوبه؟ قرداد با ایرباس بد بود دو میلیارد یورو پول دادن به چین برای خرید تاکسی چینی خوبه؟
ناشناس۳۵۲۲۹۳۷۱۱:۱۶:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
برجام اگر خوب بود ! چرا در دولت قبل تحریمها بیش از دو برابر و قیمت دلار 10 برابر شد و 4 سال پیاپی تورم افسارگسیخته داشتیم ؟! قراردادهای بوئینگ و ایرباس و پژو و رنو و توتال چرا لغو شدند ؟!
ناشناس۳۵۲۳۰۴۴۱۲:۰۷:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
چون با آمدن ترامپ برجام منقضی شد. در واقع تا برجام مثل قولنامه ای بود که فسخ شده.تا برجام اجرا می شد اوضاع خوب بود.
ناشناس۳۵۲۳۲۵۲۱۳:۴۸:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
قراردادهای بوئینگ و ایرباس و رنو و پژو و توتال در زمان اوباما اجرایی نشدند.
ناشناس۳۵۲۳۲۶۲۱۳:۵۳:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
سرکوب اقتصادی و بعد رها کردن
ناشناس۳۵۲۳۲۷۴۱۳:۵۷:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
در زمان برجام رئیس جمهور امریکا باید هر 3 ماه یکبار مجوز فروش نفت ایران را امضاء می کرد این یعنی برجام یک توافق دائمی و پایدار نبود و شکننده بود.
امین۳۵۲۳۱۰۹۱۲:۴۱:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
برجام بد بود و خدا رو شکر حالا که نیست تورم شده صفر، نرخ رشد اقتصادی 18 درصد، رنو و تویوتا و ایرباس صف کشیدن واسمون و هتل هامون واسه این همه توریست جا نداره. خدا رو شکر روحانی و نیست و برجام هم نداریم.
ناشناس۳۵۲۳۳۳۰۱۴:۳۱:۳۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
با برجام فقط 1/7 میلیارد دلار از اموال ایران ازاد شد اما در 3 سال گذشته با دیپلماسی فعال شهید امیر عبداللهیان بیش از 30 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده کشور ازاد شد و در دسترس قرار گرفت.
ناشناس۳۵۲۳۳۴۱۱۴:۴۰:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
این ها که گفتی نشده اما شما اگه اطلاع داشتی هم تورم کمتر شده هم رشد بیشتر شده
ناشناس۳۵۲۴۰۳۳۲۳:۳۹:۱۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
داداش من یه سوال شما در زمانی که برجام در حال اجرا بود رو باید مقایسه کنی ... انصاف داشته باش همه اینهایی که میگویید درست است منتها از برای کل دوره ریاست جمهوری روحانی فقط دوره ریاست جمهوری ترامپ رو شامل میشه که اونم خوب زد زیر برجام برجام ایران را در حجم تاسیسات هسته ای به صورت زمان بندی محدود کرد در این هیچ حرفی نیست کی هست که انکار کند ... بعدش هم حجم کم ولی کیفیت کار رو به جلو بوده طبق گفته وزیر امور خارجه و رونمایی ها از تجهیزات جدید ... داخل میله های سوخت راکتور بتن ریخته شد ولی همان رییس سازمان اتمی گفت اولا ما نمونه ای از اون رو یدک داریم دوما عوضش به کمک بین المللی داریم نوع ارتقاء یافته اش رو تولید می‌کنیم اگر ir8 ,ir9 این حرف رییس سازمان انرژی اتمی و رییس جمهور و وزیر امور خارجه و رییس مجلس وقت است.
ناشناس۳۵۲۲۹۶۸۱۱:۲۹:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
تعلل دولت روحانی در خرید خودروهای برقی و ساخت نیروگاههای هسته ای باعث انسداد ریه های مردم شد.
نیروگاه۳۵۲۳۰۷۲۱۲:۱۸:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اون نیروگاه هسته ای که باعث تحریم و خسارت چند صد میلیارد دلاری به کشور شد مگر چه دستاوردی داشته حتی برق خودشم به زور تامین میکنه
ناشناس۳۵۲۳۲۶۸۱۳:۵۵:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
هسته ای فقط برق نیست !
ناشناس۳۵۲۳۲۹۷۱۴:۱۴:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
قطع نامه 1929 که بستر ساز تحریمهای بانکی و نفتی شد نتیجه فتنه و اشوب غربگرایان در سال 88 بود به نیروگاه هسته ای مربوط نبود.
ناشناس۳۵۲۳۷۰۹۱۹:۴۰:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
فرض کن ماشین برقی خرید دولت،هر ماشین روزانه ۷کیلووات برق مصرف می کنه یعنی اتو ۷ ساعت در برق باشه،آیا شبکه و نیروگاه‌ها کشش داره؟؟؟؟
ناشناس۳۵۲۳۰۲۷۱۱:۵۹:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
سال 92 به جای گدایی از دشمن به امور داخلی می پرداختید تورم الان زیر 10 می بود
ناشناس۳۵۲۳۲۸۱۱۴:۰۳:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
سال ۹۲ مبدا تاریخ نیست عزیز. موقع انتخابات که میشه ادعا میکنند مشکلات رو سه روزه حل می‌کنند و نمیگن تقصیر قبلیا بوده بعد از چهار سال که دیدن نمیتونند شروع میکنند دنبال بهانه گشتن ‌و مقصر پیدا کردن‌.
ناشناس۳۵۲۳۳۱۲۱۴:۲۳:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
مبدا گدایی بود برای فروش نفت!!
ناشناس۳۵۲۳۰۸۸۱۲:۲۹:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
امریکا و اروپا 27 تعهد در برجام پذیرفتن که به هیچکدام عمل نکردند بزرگترین دستاورد برجام این بود که به امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی نمیتوان اعتماد کرد.
ناشناس۳۵۲۳۳۹۸۱۵:۱۸:۱۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
حب و بغض آقای ونکی ،بیشتر از آن است که به او اجازه نوشتن تحلیل و انتقاد منصفانه دهد حتی اگر هزار روز هم فرصت می‌داشت
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۲۲۸۳۵۱۰:۲۳:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
جهت اطلاع جناب ونکی عزیز که بعد از مدتها با قلم شان چشم مان را روشن نموده اند اینکه هر چه بنده یا شما و دیگران بخواهیم واقعیات زمانه را طبق میل و خواسته دل و نفس خودمان بیان کنیم و بر اساس آن تعبیر و تفسیر نماییم گرچه ممکن است برای چند صباحی دلخوش باشیم اما تاریخ در آینده قضاوت خودش را از دوران دولت های نهم و دهم به معرض رویت آیندگان خواهد گذاشت! آنچه جناب دکتر ظریف در انتقاد از دوران مذکور اظهار می دارند واقعیت تلخ تاریخی است که انتظار نیست جنابعالی و هم طیفی های فکری و سیاسی تان قبول کنید اما اینکه شاید بیش از ده سال تمام را با مذاکرات جسته و گریخته در اینجا و آنجا با کشورهای غربی و مدعی نسبت به موضوع هسته ای ایران تقریبا بی نتیجه و با هدر دادن بهترین فرصت ها و زمان ها از دست داده ایم و نهایتا کشور و ملت را با شماری از قطعنامه های شورای امنیت علیه خودمان مواجه کرده ایم چیزی نیست که اگر حتی جناب دکتر ظریف یا دیگری درباره آن هیچ سخنی نگویند(به فرض) بتوان برای همیشه مردم را چشم و گوش بسته ذهن و افکارشان را به مسائل دیگری منحرف نماییم! خیر! جناب ونکی ابدا با این تحلیل ها و دست‌نوشته ها قادر نخواهید بود ذکر واقعیات تاریخی از زبان یکی از بزرگمردان عرصه سیاست خارجی ایران را این چنین متناقض معرفی نمایید. والله اعلم
ناشناس۳۵۲۲۹۰۴۱۰:۵۹:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
دقیقا فرصت‌ها و زمانها در زمان وزارت ظریف به ضرر ملت وبه نفع طرف مقابل از دست رفت.
ناشناس۳۵۲۲۹۲۴۱۱:۰۹:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اینکه سال 83 مذاکرات غیر قانونی کلید زده شود و بعد در سال 88 آشوب راه بیاندازند و به واسطه آن تحریم ها شروع شود آدم باید خیلی فراموش کار شده باشد!!
ناشناس۳۵۲۲۹۳۹۱۱:۱۷:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
به قول جناب عراقچی نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۳۵۲۲۸۴۱۱۰:۲۶:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
دولت قبل اقای نوبخت میگفت دیگه حتی یک قطره نفت نمی توانیم بفروشیم اگر اون وضعیت ادامه داشت الان قیمت دلار 300 هزار تومان شده بود.
ناشناس۳۵۲۲۹۳۲۱۱:۱۲:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
فعلا که با تلاش دولت شما ۶۰۰۰۰ تومانه!
ناشناس۳۵۲۲۹۹۰۱۱:۴۲:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اگر دولت قبل تداوم داشت دلار حداقل 300 هزار تومان شده بود دولت مردمی از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کرد.
ناشناس۳۵۲۳۲۱۸۱۳:۲۶:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
دلار در پایان دولت قبل ۲۲ شد.
ناشناس۳۵۲۳۳۰۱۱۴:۱۵:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
دلار 3 هزار تومانی در پایان دولت قبل 30 هزار تومان شد.
ناشناس۳۵۲۳۱۸۰۱۳:۰۷:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
قرار بود با برجام دلار 1000 تومان و پراید 7 میلیون بشه اما برعکس شد دلار 30000 تومان و پراید 300 میلیون شد !
ناشناس۳۵۲۳۲۶۷۱۳:۵۵:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
با پزشکیان به دلار 600 هزار تومانی سلام کنیم مثل دوران روحانی .
ناشناس۳۵۲۳۰۵۶۱۲:۱۳:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
دوبرابر کجا و 9 برابر کجا!!! آن هم با تورم های 40 درصدی سال ساله از سال 98 به بعد که کار سختی هست در عرض مدت کوتاهی کم کردن و انجام شد و تورم دارد به کانال 20 می رود
ناشناس۳۵۲۴۰۵۸۲۳:۵۸:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
من یک سوال دارم مایحتاج زندگی مردم از سه سال پیش تا الان هر کدوم چند برابر شده قشنگ حداقل 3برابر یعنی 300 درصد آمده رو قیمت ها بورس بازم داغون خودرو داغون حقوق کارمند ها نصف مقدار تورم اعلامی خودشون
ناشناس۳۵۲۲۸۵۴۱۰:۳۴:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
دکتر فواد ایزدی گفته بود توافق هسته ای اگر در سنا تصویب نشود رئیس جمهور بعدی امریکا می تواند از اون خارج بشود و ظریف گفته بود اینطور نیست و این توافق بین المللی است !
سیاست۳۵۲۳۰۷۹۱۲:۲۱:۱۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
در عالم سیاست هیچ گونه تضمینی نیست نه سنا نه .... نمیتونن تضمین بدن مگر روسیه در شورای امنیت و هم در سازمان ملل تعهد کتبی نداده بود به اوکراین حمله نمیکنه چی شد تعهد کتبی شورای امنیت و سازمان ملل تونست جلوی تصمیم پوتین را بگیره
ناشناس۳۵۲۳۳۰۳۱۴:۱۶:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
توافق بدون تضمین 2 ریال هم ارزش ندارد .
ناشناس۳۵۲۳۱۹۹۱۳:۱۶:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
رو حافظه ضعیف تاریخی ملت حساب کردن. در تمام انچه که ظریف گفت بعدبرجام تحریم نشدیم تحریم شدیم. بیمه، کشتی رانی، نفت، پترو و...
ناشناس۳۵۲۲۸۵۵۱۰:۳۵:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
فقط یک سوال- اگر پزشکیان ریس جمهور بشه و در آمریکا هم ترامپ، یعنی بازم قراره فلاکت مردم (به قول ظریف) دوباره شروع بشه؟؟؟
ناشناس۳۵۲۳۱۷۰۱۳:۰۴:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
با اومدن ظریف مشخص شد که پزشکیان برنامه اش ادامه راه دولت روحانی است که برنامه مناسبی در برابر ترامپ نیست.
ناشناس۳۵۲۳۲۷۷۱۳:۵۹:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
این ۳ سال برای شما خیلی خوب بود؟؟؟
ناشناس۳۵۲۳۳۸۵۱۵:۱۲:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
نه، راست میگی دوره روحانی خوب بود، تابستون روزی 12ساعت برق میرفت، بنزین رو یه شبه سه برابر کردن، تو زمستون گاز قطع میشد، دلار 7برابر شد، تورم نزدیک 60 درصد رسید و... یادش بخیر دوران خیلی خوبی بود! با اومدن ظریف کنار پزشکیان همون بو دوباره داره میاد.
ناشناس۳۵۲۳۴۵۸۱۵:۵۰:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
در این سه سال جلو ی بدتر شدن گرفته شد و دارد اوصاع بهبود می یابد
ناشناس۳۵۲۲۸۵۸۱۰:۳۶:۲۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
سلطان ترس کسی بود که فکر می کرد با یک بمب آمریکا کل ایران می رود روی هوا. کاسه چینی ظریف شکست، از بس که فیلم هالیوودی دیده
مهران۳۵۲۲۸۹۹۱۰:۵۷:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
قطعا دوباره گروهی سرکار بیان که حتی واکسن رو هم به اف ای تی اف وصل کنند درحالی که روزی هفتصد کشته داده میشد واقعا ترس هم دارد حالا حساب کنید روحانی شعارش بود صد روزه مشکلات رو حل میکنم دلار رو ده برابر کرد آقای پزشکیان که از همون اول داره میگه نمیشه بدون باج دادن به آمریکا کاری کرد که دیگه واقعا ترسناک هست
ناشناس۳۵۲۲۹۶۹۱۱:۳۰:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
قابل توجه حامیان برجام، آقایان روحانی، ظریف،.... اگر برجام قرارداد خوبی است بنده حاضرم با همان شرایط برجام خانه مسکونی ایشان را خریداری نمایم. والله بدمون نمیاد مجانی صاحب یه ویلا تو ولنجک بشیم.
ناشناس۳۵۲۳۰۶۰۱۲:۱۴:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
برجام نفرین آیندگان این کشور هست
ناشناس۳۵۲۳۰۵۱۱۲:۱۰:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
به خاطر همین سخنان تصمیم گرفتن به پزشکیان رای بدم
ناشناس۳۵۲۳۳۰۷۱۴:۱۸:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
پزشکیان رای نمیاره اما از حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای استقبال می کنیم افزایش مشارکت باعث تقویت نظام می شود.
ناشناس۳۵۲۳۱۹۷۱۳:۱۶:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
آره - میترسیم این اصلاح طلبان اقتصاد رو نابود کنن
ناشناس۳۵۲۳۲۰۷۱۳:۱۹:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اونایی که فکر میکنن ظریف سیاست مداره - ایشون برجام رو نخونده امضا کرد - بعدش هم تحریم ها بیشتر شد
ناشناس۳۵۲۳۲۸۴۱۴:۰۵:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
پزشکیان در آغاز میزگرد که از روی کاغذ می خوند چرا این قدر بد می خوند؟ مگه خودش ننوشته؟ اگه هم ننوشته متن ساده ای بود باید راحت می خوند
ناشناس۳۵۲۳۳۲۳۱۴:۲۷:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
چه محبوبیتی داره این ظریف
نامی۳۵۲۳۶۸۲۱۹:۰۱:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ما فقط از عاشقان سینه چاک این جواد ظریف میخواهیم درباره یک مطلب فقط اظهار نظر کنند و توضیح بدهند. در زمان مذاکرات هسته ای که جان کری به ظاهر پایش شکسته بود جناب ظریف بدون معاونانش به سوئیت جان کری رفت و امد داشت در یکی از این رفت و امد ها او با سرگئی لاوروف برخوردی لفظی داشت که فدریکا موگرینی هم شاهد این برخورد بود. در این رفت و امد ها به نظر میرسد که ظریف قول برجام موشکی ( برجام 2 ) را به جان کری داده تا او را متقاعد کند که برجام 1 را امضا کند.
ناشناس۳۵۲۳۹۲۸۲۲:۴۱:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ما که ۸ سال دولت روحانی و ظریف را دیدیم . ۸ سال بدبختی برجام . من هرگز به این اصلاح طلب ها دیگه رای نمی دهم .
ناشناس۳۵۲۲۶۵۰۰۸:۴۲:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
تناقض از این بیشتر هم داریم ، میگوید در دوران رئیسی تحریمها ۱۰۰۰ تا افزایش یافت و در همان حال دلیل افزایش فروش نفت را شل شدن پیچ تحریم توسط بایدن میداند!!!
ناشناس۳۵۲۲۷۵۶۰۹:۵۰:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
متاسفانه درست گوش نکردی. یکبار داشت از وزن تحریمها صحبت میکرد که گفت از نظر وزنی دوره احمدی نژاد تحریمها سنگین تر بود ولی از نظر تعداد دوره رییسی بیشتر بود. اما واقعا برای دیدن حقیقت نیازی به صحبتهای ظریف و کاندیداها نیست. اکراین جنگ شد و طبیعی بود که فروش نفت ما بالا برود ولی اگر رابطه درستی با دنیا داشتیم و خیلی بیشتر بالا میرفت.
ناشناس۳۵۲۲۸۸۰۱۰:۴۸:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
جنگ اوکراین 2 سال پیش شروع شد اما صادرات نفت ایران از 3 سال پیش با شروع بکار دولت سیزدهم 10 برابر شد و این نتیجه دیپلماسی فعال اقتصادی دولت مردمی بود.
ناشناس۳۵۲۲۹۹۶۱۱:۴۵:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
جنگ اوکراین فکر کنم ۴-۵ ساله شروع شده
ناشناس۳۵۲۳۰۵۰۱۲:۰۹:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
جنگ اوکراین اوائل سال 2022 یعنی حدود 2 سال پیش شروع شد.
ناشناس۳۵۲۳۲۵۳۱۳:۵۰:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
دولت روحانی چرا در زمان جنگ اوکراین نمی توانست نفت بفروشد ؟!
ناشناس۳۵۲۳۱۵۳۱۲:۵۹:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
برادر من بیخود خودت را اذیت نکن. کشورها ذخایر استراتژیک داشتند و یکدفعه به بازار هجوم نبردند که قیمت تغییر کنه. اصلا ولش کن بشین حرفهایی که به خوردت میدن گوش کن. راحت باش.
ناشناس۳۵۲۲۸۸۳۱۰:۴۹:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
هیلاری کلینتون : تحریمهای نفتی و بانکی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۳۵۲۲۸۹۷۱۰:۵۶:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف درست نمیگه در دوران رئیسی تحریم ها 100 مورد اضافه شد اما در دوران روحانی با وجود اینکه به امریکا و اروپا باج می دادند تحریمها 800 عنوان اضافه شد و صادرات نفت هم صفر شد و برای اینستکس یا همان نفت در برابر غذا به اروپا التماس میکردن اما اروپایی ها حتی نفت در برابر غذا را هم نپذیرفتن !
ناشناس۳۵۲۲۹۰۵۱۰:۵۹:۲۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
عزیزم در دوران روحانی ژنرال رستم قاسمی وزیر سابق نفت و مسکن کمکشان کرد و از 300 هزار تا به 600 تا 800 هزار تا رساندن تازه جنگی هم در کار نبود
ناشناس۳۵۲۲۹۷۱۱۱:۳۳:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
در دوران احمدی نژاد در اوج تحریمهای شدید حتی یک روز قطعی برق نداشتیم اما در دوران روحانی برق منازل و کارخانجات وقت و بی وقت قطع می شد.
ناشناس۳۵۲۳۲۶۱۱۳:۵۳:۰۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
در این منطقه فقط ما تنها کشور مسلمان نیستیم که نفت داریم! اینکه کدام کشور مسلمان نفت دار، مناسب تر امورش را سامان داده درکش کار سختی نیست! کدام ملت مسلمان نفت دار منطقه برای تامین مواد غذاییش ده ها متر صف می بندد؟ از 24 میلیون فلسطینی، اکثریت چشم امیدشان به کدامین کشورهای مسلمان نفت دار منطقه است؟ قدرت چانه زنی کدامین کشورهای مسلمان نفت دار منطقه در سطح جهان بالا تر است؟ ابرقدرت هایی مانند روسیه و چین و آمریکا از تمامیت ارضی کدام کشورهای مسلمان نفت دار منطقه در نطق و قطعنامه و عمل حمایت کرده اند؟ درآمد ناخالص هر یک از کشورهای مسلمان نفت دار منطقه با احتساب و بدون احتساب نفت چقدر است؟ سرانه هریک از مردم کشورهای مسلمان نفت دار منطقه چقدر است؟ چشم انداز 10 ساله و 20 ساله آینده هر یک از کشور های مسلمان نفت دار منطقه از دید موسسات معتبر بین المللی چگونه است؟
ناشناس۳۵۲۳۳۴۸۱۴:۴۸:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
عربستان خودش شهرهای فقیر نشین زیاد دارد حتی در مکه و مدینه محلات فقیر نشین زیاد هست با اینکه فروش نفت عربستان از ما خیلی بیشتر است و جمعیت آن خیلی کمتر
ناشناس۳۵۲۲۷۶۵۰۹:۵۶:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
این واقعیته بذار ترامپ بیاد تا ببینی تحریم یعنی چی
ناشناس۳۵۲۲۸۸۵۱۰:۵۱:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
بایدن همان سیاست فشار حداکثری ترامپ را دنبال می کند تا به برجام های موشکی و پهپادی و منطقه ای برسد اما موفق نشد.
ناشناس۳۵۲۲۸۵۶۱۰:۳۵:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف پاسخگو باشد چرا با وجود برجام تحریمها 800 عنوان افزایش یافت و قیمت دلار 10 برابر شد ؟!
ناشناس۳۵۲۲۹۴۹۱۱:۲۰:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
1000 تا نه. بلکه 2750 تحریم جدید برقرار شد وقتی اطلاعات نداری و خبر رسانی نیز نمی‌شود میشه همین که شما و امثالهم مینویسی. قرآن می‌فرماید که چشم ها و گوشهایشان را بسته اند و نه چیزی می‌بینند و نه می شنوند. لطفا کمی مطالعه بفرمایید.
ناشناس۳۵۲۳۰۳۵۱۲:۰۲:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
نتانیاهو بعد از برجام گفت خیال ما تا 25 سال از بابت ایران راحت شد مقام معظم رهبری هم در پاسخ فرمودند رژیم صهیونیستی 25 سال اینده را نخواهد دید.
ناشناس۳۵۲۳۰۶۷۱۲:۱۷:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
کاسبان تحریم که در سال 92 با وعده لغو تحریمها رای مردمو جمع کردند دوباره با وعده لغو تحریمها دارند عوامفریبی می کنند.
احمد۳۵۲۲۶۵۳۰۸:۴۳:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
مثل اینکه خیلی ترسیدیدها!
ناشناس۳۵۲۲۷۷۹۱۰:۰۳:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
از بنزین 20 هزار تومانی و جمله معروف من هم صبح جمعه فهمیدم باید هراسان شد.
ناشناس۳۵۲۲۶۵۴۰۸:۴۴:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
آقای ونکی! با کوبیدن ظریف نهایتا یکی از افراطیون بر مسند ریاست جمهوری خواهد نشست. آن روز منافع ملی برای شما مهم خواهد بود؟ سرنوشت کشور چه می شود؟
ناشناس۳۵۲۲۷۴۴۰۹:۴۳:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
افراطیون همین دوستان تو هستند که آشوب راه می اندازند و بعد به اسم رفع تحریم و تعامل با جهان....
ناشناس۳۵۲۲۸۶۱۱۰:۳۷:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
افزاطیون همان کسانی هستن که در فتنه سال 88 مملکت را 8 ماه به اشوب کشیدند و گرای تحریم به دشمن دادند.
ناشناس۳۵۲۲۸۷۹۱۰:۴۸:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
افراطیون کسانی هستند که منافع حزبی را بر منافع ملی ترجیح میدهند حرفهای در گوشی ظریف و البرادعی را هنوز فراموش نکرده ایم
ناشناس۳۵۲۲۶۵۹۰۸:۴۶:۵۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
آقای ظریف هیچ تناقض گوئی نداشت واقعیت رو بیان نمود. حالا شما اگر از شنیدن واقعیت حالتون بد میشه لطفا دیگران رو تخریب نکنید.
ناشناس۳۵۲۲۷۴۸۰۹:۴۴:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
تناقض زیاد است شما نمی خواهی ببینی
ناشناس۳۵۲۲۷۵۵۰۹:۵۰:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
واقعیت این هست که برجام در 3 سالی که بود مال ما و در سال‌های بعد که نبود مال نظام و بقیه تناقضات ایشان فعلا پیش کشتان
ناشناس۳۵۲۲۸۸۷۱۰:۵۲:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
نمیدونم چرا باید با اصلاح طلبان سر بدیهیات مناقشه داشته باشیم تناقضات ظریف اظهر من الشمس بود
ناشناس۳۵۲۲۶۶۰۰۸:۴۷:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف کاملا درست می گوید
ناشناس۳۵۲۲۷۸۵۱۰:۰۴:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۳۵۲۳۱۲۸۱۲:۴۷:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
شما میخواستی از ترامپ هزینه بگیری؟
ناشناس۳۵۲۳۸۷۶۲۲:۱۷:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
شما فعلا برو 1000 میلیارد دلار هزينه جنگ رو از کشور عراق بگیر که 40 ساله نميده
ناشناس۳۵۲۴۰۵۳۲۳:۵۵:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
آمریکا هزینه اش رو داد. بخاطر همین بایدن با شعار بازگشت به برجام اومد ولی راهش ندادن
ناشناس۳۵۲۲۸۶۳۱۰:۳۸:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
یک روزی دشمن را بیرون کردیم حتی بدون یک وجب خاک دادن در حالی قبلش دشمن نقاطی از کشور ما را گرفته بود و برخی می گفتند بروید مذاکره اما امام کوش نکرد به حرف آنان و خاک از دست نرفت اما الان برعکس دشمن را در امور داخلی ایران دخالت می دهند و مدعی هم هستند و 20 سال کشور را بازیچه دشمن کردن
ناشناس۳۵۲۲۸۹۴۱۰:۵۵:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
یک مقدار از کاملا را میشه یک کم توضیح دهید
ناشناس۳۵۲۲۶۶۲۰۸:۴۸:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
جالبه ... شما صحبت های ظریف رو که در رسانه اتون اصلا پوشش خبری ندادید ... بعد چیزی که پوشش ندادید رو دارید نقد میکنید! در تمام نقدتون هم صحبت از تناقض گویی میکنید اما به نظر میرسه تنها چیزی که این وسط تناقض داره برداشت های شخصی شما نسبت به حقایق هست. حداقل تحمل داشته باشید حرف سایرین رو هم بشنوین.
ناشناس۳۵۲۲۸۱۳۱۰:۱۶:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
حرفهای ظریف متناقض است ظریف میگه بایدن اجازه فروش نفت به ایران داد ! اگر اینطور است چرا دولت روحانی در مدت 9 ماه که بایدن سرکار بود نمی توانست نفت بفروشد ؟!
ناشناس۳۵۲۳۱۵۷۱۳:۰۰:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
تناقضی نیست. بحث نحوه نظارت بر اجرای قانونه. یک موقع شما میخواهید متخلف رانندگی بگیرید ممکنه سر هر چهارراه دو تا پلیس بذارید طبیعتا در مدت کوتاهی کلی ماشین جریمه میکنید. یک موقع ممکنه خیلی حساسیت به خرج ندید به ازای هر پنج تا چهارراه یک پلیس بذارید. کاری که بایدن کرد دقیقا این بود که به ازای هر 5 تا چهارراه یک پلیس گذاشت. اونم نه چون عاشق چشم و ابروی ما بود بخاطر بحران های سیاست خارجی مجبور بود یکم به ما شل بگیره. ولی آیا میشه همیشه روی این موضوع حساب کرد؟؟؟
ناشناس۳۵۲۳۳۱۱۱۴:۲۱:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
دولت بایدن نفتکش های ایرانی را توقیف می کرد تا مانع صادرات نفت ایران بشود اما با مقابله به مثل ایران مواجه شد. اگر بایدن شل گرفته چرا دولت روحانی توان فروش نفت نداشت ؟!
ناشناس۳۵۲۳۴۵۱۱۵:۴۶:۱۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
نفت فروختن قانونی ندارد و به کسی هم ربط ندارد
ناشناس۳۵۲۲۶۶۷۰۸:۵۱:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
آقای ونکی تناقض فقط خودت! در این مورد زنده باد ظریف
ناشناس۳۵۲۲۷۵۹۰۹:۵۲:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
فقط زنده باد غرب گدایی!!
ناشناس۳۵۲۳۵۰۹۱۶:۱۳:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
شرقگدایی شما خیلی خوبه؟؟؟!!!
ناشناس۳۵۲۴۰۹۷۰۰:۳۹:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۳۱
هر وقت سر تا پا خواستیم مانند شرق شویم آن وقت بیا بگو!
ناشناس۳۵۲۲۸۱۶۱۰:۱۷:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف باید پاسخگو باشد چرا در دولت برجام تحریم ها از 700 عنوان به 1500 عنوان افزایش یافت و اقتصاد مملکت ته دره رفت ؟!
ناشناس۳۵۲۲۹۱۱۱۱:۰۲:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
شما انگار تفاوت تعداد و وزن تحریمها را نشنیدی!
ناشناس۳۵۲۳۰۰۸۱۱:۵۰:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
آیا همه آن ها که اضافه شد وزن کمی داشت؟؟
ناشناس۳۵۲۳۰۲۰۱۱:۵۶:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
در دوران ظریف تحریمها هم از نظر وزن و هم از نظر تعداد بطور بی سابقه افزایش یافت.
ناشناس۳۵۲۲۶۶۸۰۸:۵۲:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف آقای برجام و آقای خسارت محض برای کشور
سینا۳۵۲۶۳۷۴۲۱:۱۹:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۱
برادر من ... مردم می دانند چه کسانی در آن زمان کمر به نابودی برجام بستند !
ناشناس۳۵۲۲۶۷۶۰۸:۵۵:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف ادعا کرد افزایش فروش نفت ایران، به خاطر شل کردن تحریم ها توسط دولت بایدن بوده و نه تلاش ایران! اما واقعیت خلاف این است. سناتور تد کروز: چرا فروش نفت آنها از روزی ۳۰۰ هزار بشکه به ۲/۰۰۰/۰۰۰ بشکه در روز رسیده؟ بلینکن (وزیر امور خارجه): چون سخت تلاش می کنند. ۶۰۰ تحریم وضع شد، اما آن‌ها مصمم‌اند و برای دور زدن تحریم ها هر کاری که می توانند انجام می دهند.
ایرج۳۵۲۲۶۷۸۰۸:۵۵:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
تمام سال سیما و تمام مطبوعات و سایت ها دست دولت و دوستان بوده،فقط ۸دقیقه،حرف حق ببینید چکار کرد ،هر چه از دل بر اید بر دل نشیند
ناشناس۳۵۲۲۷۵۰۰۹:۴۵:۴۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
یک مشت دروغ که برای ساده لوحان غرب گرا به به شود
ناشناس۳۵۲۲۷۸۰۱۰:۰۳:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اگر به ماها برچسب غربگرا میزنن حتما شما هم شرق گرا هستین دست بردارین از برچسب زدن به همدیگه مهم پیشرفت کشورمون ایرانه مهم اینه که مردم احساس رضایت و آسایش کنند این بازیها رو بزارین کنار
ناشناس۳۵۲۲۹۵۰۱۱:۲۱:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
در دهه 90 شاخص های اقتصادی منفی بود و کشور در تمام زمینه ها دچار عقب ماندگی شد بیش از 7000 کارخانه تعطیل شدند در قرن بیست و یکم در تاریکی فرو رفتیم غربگرایان بزرگترین مانع توسعه و پیشرفت کشورند.
ناشناس۳۵۲۲۹۰۷۱۱:۰۱:۲۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ما شرق گرا نیستیم و بر اساس واقعیت می گوییم که غرب گداها دنبال هضم شدن در معادله جهانی که غرب درست کردن هستند .
ناشناس۳۵۲۳۰۳۶۱۲:۰۳:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ما شرق گرا نیستیم و بر اساس واقعیت می گوییم که غرب گداها دنبال هضم شدن در معادله جهانی که غرب درست کردن هستند ولو منافع ملی را واگذار کنند
ناشناس۳۵۲۲۶۸۱۰۸:۵۶:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
بهتره از تناقضهای زاکانی بگید. خودش طرح عدم واردات واکسن رو امضا می کنه و خودش به روحانی برای عدم واردات واکسن گیر میده.
ناشناس۳۵۲۲۸۶۶۱۰:۳۹:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
طرح عدم واردات واکسن برای واکسن فایزر بود روحانی چرا با بهانه FATF از واردات واکسن چینی و هندی و روسی امتناع می کرد ؟!
ناشناس۳۵۲۳۲۳۷۱۳:۳۸:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
بیشترین توسعه واکسن ها در زمان روحانی بود که حداقل 6 واکسن ایرانی تولید شد.
ناشناس۳۵۲۳۴۵۵۱۵:۴۸:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
واکسن های ایرانی جوابگوی نیاز کشور نبود در دولت شهید رئیسی بیش از 150 دوز واکسن وارد شد و کرونا مهار شد.
ناشناس۳۵۲۳۴۵۴۱۵:۴۷:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
چقدر مضحک، در زمان روحانی کرونا آمد که واکسن آن هم امد
ناشناس۳۵۲۲۸۶۹۱۰:۴۰:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اگر واردات واکسن ممنوع بود ! چطور شهید رئیسی بیش از 150 میلیون دوز واکسن وارد کرد ؟!
ناشناس۳۵۲۲۹۷۶۱۱:۳۶:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
تعلل دولت روحانی در خرید واکسن باعث انسداد ریه های مردم شد. فراموش نکردیم که ربیعی و علی مطهری میگفتن بدون FATF نمی توانیم واکسن بخریم !!! فراموش نکردیم که روحانی میگفت واکسن سوهان قم نیست که فراوان باشد !
ناشناس۳۵۲۲۶۸۲۰۸:۵۶:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
کاش همه شما مانند آقای ظریف کمی تا قسمتی دلتان برای مردم و کشور می سوخت.
ناشناس۳۵۲۲۷۶۱۰۹:۵۳:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
دل ظریف با مردم و ایران هست؟!!!! یا اجرای نقشه های دشمن در ایران؟!!!
ناشناس۳۵۲۲۷۹۰۱۰:۰۶:۱۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف اگر دلسوز کشور بود توافقی را امضاء نمی کرد که کلمه لغو در اون وجود نداشت.
ناشناس۳۵۲۲۸۹۱۱۰:۵۴:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
شما معنی توافق رو نمیدونی؟ یا تفاوت توافق با قرارداد رو متوجه نمیشی؟
ناشناس۳۵۲۳۰۲۵۱۱:۵۷:۲۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف حتی تفاوت لغو و تعلیق را نمیدانست به همین دلیل برجام شکست خورد.
ناشناس۳۵۲۲۶۸۴۰۸:۵۶:۵۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظاهرا براتون خیلی سخت بوده.
ناشناس۳۵۲۲۸۲۹۱۰:۲۲:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
هنوز کمبود برق و بنزین و بدهی داریم خیلی سخته که بانیان وضع موجود امثال ظریف دوباره مدعی شدند !
ناشناس۳۵۲۲۸۹۰۱۰:۵۳:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
بله شنیدن این همه وارونه نشان دادن حقایق واقعا سخته . حتی خود بایدن وترامپ هم از حرفهای ظریف شاخ در می‌آورند.
ناشناس۳۵۲۲۶۸۵۰۸:۵۷:۴۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اگر جمهوری اسلامی اینها را محاکمه می کرد، اینطوری طلبکار ظاهر نمی شدند.
ناشناس۳۵۲۳۴۳۳۱۵:۳۹:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
منظورت از جمهوری اسلامی اگر مردم است که مشکلی با اینها ندارند واگر خودت و گروههای حامی خودتو میدانی که براساس قانون همه دراین مملکت آزادند وشما نمی تونی بطور خودسر عمل کنی.
ناشناس۳۵۲۲۶۸۷۰۹:۰۲:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف فکر کرده ملت حافظه تاریخی ندارند
ناشناس۳۵۲۲۷۵۸۰۹:۵۱:۵۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
کاملا درست فکر کرده
ناشناس۳۵۲۲۷۸۴۱۰:۰۴:۲۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
سخن از حافظه تاریخی زدن از سوی کسانی که واقعیتهای زمان حاضر را که جلوی چشمشان است انکار میکنند بسیار مضحک است
ناشناس۳۵۲۲۸۵۰۱۰:۳۰:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اتفاقا دارن ...
ناشناس۳۵۲۲۶۹۰۰۹:۰۵:۰۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
مردم بدانید که با برجام بر سرتون شیره مالیدن.
ناشناس۳۵۲۲۶۹۲۰۹:۰۵:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف گفت بانک ما رو کجا تحریم کردند در حالیکه در زمان روحانی 18 بانک ایران تحریم شدند، گفت پتروشیمی ما رو کجا تحریم کردن در حالیکه در زمان ایشان پالایشگاه نفتی امام خمینی ره شازند - شرکت خط لوله و مخابرات نفت ایران - شرکت پخش فراورده های نفتی ایران تحریم شدند. گفت کشتیرانی ما را کجا تحریم کردند در حالیکه در زمان ایشان 8 شرکت و نهاد ما در این رابطه تحریم شدند. گفت بیمه ما را کجا تحریم کردند در حالیکه در زمان ایشان 5 بیمه: ایران، معلم، ملت، امید بنیان و سپهر ایرانیان تحریم شدند
مهدی۳۵۲۲۸۸۲۱۰:۴۹:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
سلام و وقت بخیر، حتی متاسفانه صحبتهای این مرد متخصص، متعهد و وطن پرست را گوش نمی دهید و فقط بخاطر منافع حزبی، فردی یا پستهای سازمانی ایراد می گیرید. ظریف درست گفت و متاسفانه شما و یارانتان دقت نکردید. دکتر ظریف گفتند تحریم به تعداد نیست. تعداد تحریم ها در دولت مرحوم آیت الله رییسی بسیار از دوره دکتر ظریف بیشتر بوده، اما در دوره مرحوم رییسی شخص آقای ظریف را دو بار تحریم کردند که ضرر بسیار کمی برای مملکت داشته و هیچ ضرری برای مردم و معیشت آنها نداشته. اما در دوره روحانی بانک ها را تحریم کردند، یک تحریم بوده اما ضررش برای معیشت مردم و مملکت بسیار زیاد بوده، ایضا تحریم کشتیرانی، بیمه و ..... لطفا و به هر چه کی پرستید بخاظر منافع شخصی، حزبی و چند صباحی پست سازمانی آخرت خود را خراب نکنید.
ناشناس۳۵۲۳۳۲۰۱۴:۲۶:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
تو هم که خوب گوش نکردی مومن
ناشناس۳۵۲۲۶۹۳۰۹:۰۵:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف در مورد خروج از برجام گفت که ترامپ از هرچی معاهده بوده خارج شده. دقیقا مثال روسیه رو اورد و گفت خروج از معاهده منع توسعه موشک های میان برد هم تقصیر روسیه بوده؟ در مورد غنی سازی 60 درصد صحبتی از افتخار برای خودشون نبود. گفتش شما که میگید هسته ای رو نابود کردیم پس چجوری به 60 درصد رسیدیم؟ در مورد تحریم های بانکی و کشتی رانی و بیمه مثل اینکه شما متوجه فرق تحریم و قطع نامه سازمان ملل نیستی. شما نمیتونی روی آمریکا کنترل داشته باشی ولی میتونی تو شورای امنیت با لابی گری جلوی قطع نامه هارو بگیری. زمان احمدی نژاد ما قطع نامه سازمان ملل رو داشتیم که در نتیجش همین روسیه که خیلی از اقایون قربون صدقش میرن 10 سال s300 رو به ما نداد در حالی که پولش رو گرفته بود و بهانش هم همین قطع نامه ها بود. در کل همون سوالی که ظریف و پزشکیان پرسیدند. اگه برجام اینقدر بده چرا شما ها ازش خارج نشدید؟ و یه سوال دیگه. از کی تاحالا صحبت های اقای بلینکن شده مرجع و میشه بهش استناد کرد؟ بقیه هم حرف زیاد زدند. نمیخواید همه رو با هم بگید؟
ناشناس۳۵۲۲۷۹۶۱۰:۰۷:۴۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
مکانیسم ماشه مانع خروج ایران از برجام است ظریف باید در این مورد پاسخگو باشد.
ناشناس۳۵۲۲۹۴۳۱۱:۱۸:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
مکانیسم ماشه بدتر از تحریمهای قبل از برجام و بعد از خروج ترامپ از برجامه؟ بهانه تان را نو کنید!
ناشناس۳۵۲۳۰۲۹۱۱:۵۹:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
برجام طوری منعقد شده که نه می توانیم از اون خارج بشویم و نه می توانیم در اون بمانیم و به یک بازی دو سر باخت برای ایران تبدیل شده است مکانیسم ماشه مانع خروج ایران از برجامه !
ناشناس۳۵۲۳۰۳۸۱۲:۰۵:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ما نادان نیستیم که بی دلیل ماشه را فعال کنیم ولو هیچ اتفاقی هم نیفتد بلکه ما می گوییم در برجام هستیم ولی عمل نمی کنیم همانند خودشان به غیر آمریکا
ناشناس۳۵۲۲۶۹۴۰۹:۰۶:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
برخی آماده بتون ریزی و اوراق کردن سانتریفیوژها و پراکنده کردن متخصصان هسته ای بودند آنچه که متخاصمان با پهباد و خرابکاری و جاسوسی نتوانستند ...
ناشناس۳۵۲۲۸۰۹۱۰:۱۵:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اتفاقا با خارج شدن ترامپ از توافق همان دولت روحانی غنی سازی را از 3.5 درصد به 60 درصد رساند و نشان داد که تمام اتهامات ناجوانمردانه بتن ریزی و غیره بی اساس بوده .
ناشناس۳۵۲۲۹۱۳۱۱:۰۳:۱۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اولا بتن ریزی واقعیت بود دوم هم مراکز متعدد ایران دارد که مهمترین آن نطنز هست و نه اراک
ناشناس۳۵۲۳۰۰۰۱۱:۴۷:۱۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
مجلس انقلابی با طرح غنی سازی 60 درصدی دست مذاکره کنندگان را در برابر دشمن پُر کرد در برجام غنی سازی ایران به 3/5 درصد محدود شده بود.
ناشناس۳۵۲۲۶۹۶۰۹:۰۶:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
پزشکیان میگفت من هیچ ربطی به دولت روحانی ندارم ! حالا با اومدن ظریف مشخص شد که دولت او همان دولت سوم روحانی است که دیگه نباید تکرار بشود.
ناشناس۳۵۲۲۹۲۲۱۱:۰۷:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
جالبه! ظریف به تنهایی دولت روحانیه!
ناشناس۳۵۲۳۰۰۴۱۱:۴۸:۲۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
بیشتر اعضای دولت روحانی در ستاد پزشکیان هستند.
حرف مردم۳۵۲۳۰۵۳۱۲:۱۰:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
دوست عزیز. بگذارید مردم از طریق صندوق رای تصمیم بگیرند چه کسی بیاد چه کسی نیاد.این معنای دموکراسیه.
محسن۳۵۲۴۴۰۹۱۰:۲۷:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۳۱
جناب روحانی و آقای ظریف اصولگرا بودند و هستند اما آقای دکتر پزشکیان اولین اصلاح طلبی هستند که بعد از دولت آقای خاتمی مجال حضور در پست ریاست جمهوری را پیدا کرده اند
ناشناس۳۵۲۲۶۹۷۰۹:۰۷:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
چطور واقعا هنوز متوجه نشدید چطور با محرک برخی ... و الفاظی ساده لوحانه نظیر با یک بمب بر سر ما شما ارتباطات شما را پودر میکنند ما را به سمت سناریوی از پیش تعیین شده برجام 1 سوق دادند و در همان ابتدا سناریو خیمه شب بازی غرب با ارسال صوری گروه های بازرگانی و اقتصادی مسئولان را مجاب به پذیرش توافقی کردند و تمام تاسیسات را بتون ریزی و دانشمندان ما را پراکنده کردند و سانتریفیوژها را اوراق ...توافقی ساده لوحانه با سناریوی از پیش تعیین شده برخی ... رییس جمهور بعدی امریکا هم آن را پاره کرد و دور انداخت ...کی ما میخواهیم بیدار شویم ...دنیا دنیای زور است قدرت بگیرید متعارف و نامتعارف بمنظور بازدارندگی و جلوگیری از طمع ورزی و زورگویی و بعدش مذاکره مانعی نخواهد داشت اما پیش از آن ساده لوحی است و تکرار آزموده ها ...نکنید اشتباه است یعنی ما اینقدر باید ساده باشیم ...که منافع و مصالح قدرت گیری کشور را فدا کنیم ..
ناشناس۳۵۲۲۷۰۰۰۹:۱۱:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
صحبتهای ظریف هیچ تناقضی نداشت.
ناشناس۳۵۲۲۷۰۱۰۹:۱۳:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف با سوء استفاده و فرصت طلبی از این موقعیت بی ارزشی دیدگاههای خود را نشان داد
ناشناس۳۵۲۲۹۹۴۱۱:۴۴:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اینهمه شما از این تریبونها استفاده میکنید، سوء استفاده نیست ولی صحبت ۸ دقیقه ای ظریف سوء استفاده است؟! لطفا کمی به سخن امام حسین(ع) عمل کنید و آزاده باشید!
ناشناس۳۵۲۳۰۵۷۱۲:۱۳:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف چرا در طول 10 سال گذشته همواره از مناظره با منتقدین برجام طفره رفته و فقط تریبون یکطرفه را دوست دارد ؟!
ناشناس۳۵۲۲۷۰۷۰۹:۲۰:۱۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اقا سعید تو نمیخوای بیدار بشی به خودت مربوطه اما ببین که افکار شما در رابطه با کشور و راهی که در پیش گرفته اید ما را در زمره کشورهای از رده خارج دراورده طوری که هیچ کشوری رغبت به ارتباط منطقی با ما ندارد.
ناشناس۳۵۲۳۰۲۸۱۱:۵۹:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
فعلا که در زمان آقای رئیسی ارتباط ما با کشورها بهتر شد: آزاد شدن پول های بلوکه شده، فروش بیشتر نفت، عربستان، بریکس، شانگهای و... و ... در زمان روحانی چی؟؟؟
ناشناس۳۵۲۲۷۰۸۰۹:۲۱:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
حالا چرا اینقدر عصبانی هستید؟! اینقدر تحملتون پایینه.
ناشناس۳۵۲۲۸۱۴۱۰:۱۷:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
سر ملت شیره نمالیدن و آدرس غلط ندادن
ناشناس۳۵۲۲۸۲۰۱۰:۱۸:۴۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف در میزگرد سیاسی پزشکیان عصبانی و دست پاچه بود.
ناشناس۳۵۲۲۷۰۹۰۹:۲۱:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
سود برجام را همه می دانیم. شما بیایید ضررهای برجام را بگویید؟ بعد اگر برجام بد بود چرا دولت شما در برجام مانده و حتی بارها و بارها غربی ها را به اجرای همان برجام دعوت کرد؟!!!!!!
ناشناس۳۵۲۲۷۵۳۰۹:۴۸:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
برجام یک سند خیانت است که دوست و دشمن را در امور داخلی ایران دخالت داده شد هیچ فشارها را هم بیشتر کرد، حالا چرا در این 3 سال امضا نشد!!!!؟
اسماعیل۳۵۲۲۷۷۷۱۰:۰۱:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اولا: تو برجام بندهایی هست(مثل اسنپ بک یا همان مکانیزم ماشه- بازگشت تحریم‌ها به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به هیچ مذاکره و چانه زنی علیه ایران (اسنپ بک) یکی از دغدغه های ایران است با این حال طرف غربی سعی دارد تمام روزنه ها را برای مقابله احتمالی ایران با خلف وعده و سوء استفاده غربی ها ببندد.) که در صورت خروج ایران اتفاق می افتد.در ثانی آدم عاقل با توجه به اینکه می دونه در این توافق نامه ما بیش از 100 درصد تعهداتمان را انجام داده ایم ولی طرف مقابل در حد هیچ پس عاقلانه آنست که بمانیم و حق مان را بگیرم. در حالیکه در دولت سیزدهم بدون توجه به برجام کشور بهتر از گذشته جلو برده ایم. و از نظر پیشرفتهای هسته ای ،موشکی ،فضایی و .... پشرفتهای چشمگیری داشته ایم . پس برجام و تحریم یک حالت خنثی به خود گرفته.
ناشناس۳۵۲۲۸۰۱۱۰:۰۹:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
فقط 447 کیلوگرم اورانیوم 20 درصدی غنی شده که با برجام اکسید کردند در بازارهای جهانی 50 میلیارد دلار ارزش داشت در حالیکه با برجام فقط 1/7 میلیارد دلار ازاد شد.
ناشناس۳۵۲۲۸۰۵۱۰:۱۳:۲۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
برجام خسارت محض بود زیرا نه تنها باعث لغو تحریمها نشد بلکه سبب تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن شد.
ناشناس۳۵۲۲۸۲۶۱۰:۲۰:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
حتی در بهترین زمانیکه اوباما بود هیچکدام از تحریمهای بانکی و پولی و مالی لغو نشدند و سرمایه خارجی جذب نشد برجام برای کشور عایدی نداشت.
ناشناس۳۵۲۲۷۱۲۰۹:۲۳:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
نظام به این نتیجه رسیده که جلوی ترامپ فردی رییس جمهور باشد که به سوی جنگ نرویم .... یعنی واقعا شما این نمیدونید؟؟
ناشناس۳۵۲۲۸۷۰۱۰:۴۲:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
عین الاسد و اسرائیل را شخم زدیم جنگ نشد البته اگر پزشکیان رئیس دولت شود برجامو احیاء میکنه دوباره ترامپ میاد از برجام خارج میشه دوباره قیمت دلار 10 برابر میشه.
ناشناس۳۵۲۳۰۴۱۱۲:۰۶:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
برجام های متعدد یعنی جنگ
ناشناس۳۵۲۲۷۱۴۰۹:۲۵:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
در تمامی دولت ها بعد جنگ رشد اقتصاد داشتند حتی در زمان احمدی نژاد با آن تحریم مختلف ازجمله سازمان ملل که خیلی مانور می دهید اما در دولت شما عقب رفت به طوری که تولید ناخالص داخلی 420 میلیارد دلار تحویل گرفتید و 290 تحویل دادید آن وقت با دولت شهید رئیسی مقایسه می کنید که دوباره بازگرداند به 400 میلیارد دلار؟ همه کشورها در این مدت 8 ساله شما رشد حداقل 20 درصدی روی تولید ناخالص داخلی خود اضافه کردن تازه هنوز ما عقب رفتن اقتصاد را داریم دنبال می کنیم که بهبود یابد آن وقت برای ما از برجام که خیانت بود و در امور داخلی ما دخالت کردن و باز تحریم کردن حرف می زنید؟!!!
ناشناس۳۵۲۲۷۱۷۰۹:۲۶:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
سیاستمداران آمریکا به خواب هم نمی‌دیدند که وزیر خارجه در ایران سر کار بیاد که قرارداد بزرگی مثل برجام رو بتونن باهاش ببندن ولی جناب وزیر حتی یک بار کامل اون قرارداد حساس و سرنوشت ساز رو نخونده باشه
ناشناس۳۵۲۲۷۱۸۰۹:۲۷:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
تازه این جریان غرب گرا را شناختید که حاضر هستند برای رساندن اهداف غرب در ایران هرکاری بکنند؟!!!
ناشناس۳۵۲۲۷۲۱۰۹:۲۷:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
بارها گفتیم نامحرم نباید در راس باشند
علیرضا صمیمی۳۵۲۲۷۲۶۰۹:۲۹:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
درود بر دکتر ظریف که آبروی سیاست خارجی ما هستند.
سعید۳۵۲۲۷۲۸۰۹:۳۱:۵۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
بالاخره ما مردم که کاه نمیخوریم و آلزایمر هم نداریم. و این ده بیست سال آخری رو هم به چشم دیدیم. گاهی نویسنده محترم الف فراموش می‌کنند که دارن راجب اتفاقاتی مطلب می‌نویسند که جزو تجربه زیسته ما است. نه اساطیر شاهنامه در هزاران سال پیش. به عنوان یکی از مخاطبان سایت الف این رو درک کردم. مهم نیست حق چی باشه. نویسنده های اصولگرا فقط به سمت جناه خودشون غش می‌کنند. و صد البته نویسنده های اصلاح طلب و سایت های اصلاح طلب هم به سمت جناه خودشون. ولی به هر روی اگه سایت های خبری با انصاف تر بنویسند حتما تاثیر گذار تر خواهد. بود.
ناشناس۳۵۲۲۷۲۹۰۹:۳۳:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
در صورت پیروزی آقای پزشکیان معلوم نیست مجلس وزرای دولت دوازدهم را رای اعتماد بدهد
علی۳۵۲۲۷۳۱۰۹:۳۴:۴۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
چرا طرفدارن بریکس و شانگهای پاسخگو نیستن؟ چی شد؟ چرا وقتی صحبت از فروش نفت میشه نمیگن نفت مملکت توسط چه شخصی به چه قیمتی به فروش رفته ؟چرا در مورد قطع شدن ارز حتی دارو ( برای مثال داروی اصلی سرع و و رماتیسم در بازار نیست) ولی واردات خودرو چینی راحت انجام میشه؟ انتخاب صد درصد من نیست ولی به پزشکیان رای میدم چون بر خلاف دوستان وضعیت من زمان برجام خیلی خیلی بهتر بود
ناشناس۳۵۲۲۷۷۲۱۰:۰۰:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
هروقت یاد گرفتی بریکس و.... همکاری هست و نه توافق من درآوردی علیه یک کشور در ضمن اطلاعات خود را هم بیشتر کن در مورد برجام و اقتصاد
ناشناس۳۵۲۲۸۰۳۱۰:۱۲:۱۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
در زمان برجام نفت را بشکه ای 30 دلار میفروختن حالا به قیمت اوپک پلاس بشکه ای 90 دلار میفروشند و ارز حاصله به کشور میاد در ضمن نفت توسط شرکت ملی نفت ایران فروخته می شود.
ناشناس۳۵۲۳۱۲۶۱۲:۴۶:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
بله با سپاس از روسیه بابت جنگ اوکراین که قیمت نفت رو بالا برد
امید۳۵۲۲۷۳۳۰۹:۳۵:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
خودتون هم خوب میدونید که در سالهای اخیر این کشور دیپلماتی به قدرت ظریف به خودش ندیده.
ناشناس۳۵۲۲۸۳۰۱۰:۲۳:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
یک فرد واقعی ایرانی و سواد بین المللی نداشته بهتر از ایشان کار می کند چه برسد به فرد واقعی ایرانی و سواد بین المللی داشته
مهرداد۳۵۲۲۷۳۴۰۹:۳۵:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
صحبت های ظریف بسیار قوی کوبنده و عالی بود .
نوری۳۵۲۲۷۳۵۰۹:۳۷:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
دروغ گویی ووارونه نشان دادن واقعیتها درخون این جماعت غرب گرااست.ما عزتی را که امیر عبدالهیان درقبال ذلتی که آقای ظریف به این کشورداده فراموش نمی کنیم.
ناشناس۳۵۲۲۷۴۲۰۹:۴۰:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
خود اسرائیل و آمریکا می گویند اصلاح طلبان نفوذی های ما هستند
ناشناس۳۵۲۲۸۰۷۱۰:۱۴:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
سند و مدرک؟مثل روزنامه کیهان صحبت نکنید
ناشناس۳۵۲۲۹۱۷۱۱:۰۵:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
در اینترنت هست مانند نتانیاهو .
ناشناس۳۵۲۲۹۵۹۱۱:۲۴:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
نتانیاهو : اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستن .
ناشناس۳۵۲۲۸۱۹۱۰:۱۸:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
خوب پس نفوذی های چین و روسیه کیا هستند؟؟؟!!!!
ناشناس۳۵۲۳۰۴۹۱۲:۰۹:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
نداریم
ناشناس۳۵۲۲۸۴۳۱۰:۲۶:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
کی و کجا اینو گفتن ؟
ناشناس۳۵۲۲۹۰۱۱۰:۵۸:۳۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
و شما هم در تله آنها افتادید. آدم عاقل مگه کسی نفوذیهاشو لو میده؟ یه کم فکر کن.
ناشناس۳۵۲۲۷۴۷۰۹:۴۴:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
جناب ونکی : خود گویی وخود خندی ، عجب مرد هنرمردی !
جلال۳۵۲۲۷۵۴۰۹:۴۸:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
کاسبان تحریم
ناشناس۳۵۲۳۰۸۳۱۲:۲۴:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
امثال ظریف که با وعده رفع تحریم بدنبال جمع کردن رای هستن !
ناشناس۳۵۲۲۷۶۹۰۹:۵۹:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
بابا این مردم خسته شده اند از این صحبتها میفهمید از دعوا خسته شده اند تا کی قراره این خصومتها ادامه داشته باشه جوانها ناامید وبی انگیزه شده اند .
ناشناس۳۵۲۲۹۱۰۱۱:۰۲:۱۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
به اصلاح طلب رای بدید وضعیت از این هم بدتر خواهد شد.
ناشناس۳۵۲۲۷۸۹۱۰:۰۶:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
جناب ظریف آگاه ترین و کارکشته ترین دیپلمات ایران است .
ناشناس۳۵۲۲۷۹۵۱۰:۰۷:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
شما عادت کرده اید تنها به قاضی بروید و تازه قاضی هم از خودتان باشد تا کاملا راضی برگردید
ناشناس۳۵۲۲۸۰۲۱۰:۱۰:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
این مقاله فقط نشان میدهد حضرات میخواهند بگویند برای سخنان مستند ظریف پاسخ دارند .
ناشناس۳۵۲۲۸۳۸۱۰:۲۵:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
صحبت هاش از موضع ضعف بود.
ناشناس۳۵۲۲۸۴۲۱۰:۲۶:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
آب خوش از گلوی وطن فروش دروغگو پایین نمی رود چه تو دولت باشد یا نباشد..
حرف مردم۳۵۲۲۸۵۲۱۰:۳۳:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
با سلام نمی خواستم رای بدهم .ولی وقتی ظریف رو کنار آقای پزشکیان دیدم وصحبت هاشونو گوش دادم .دیدم از عمق مشکلات مردم وبلایی که تحریم بر سر اقتصاد این کشور آورده، به درستی باخبر هستند. وحرف دل مردم رو می زنند، تصمیمم عوض شد.
ناشناس۳۵۲۲۹۲۱۱۱:۰۷:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
شما رای ندهی تا امثال اینها که کشور را بیچاره می کنند انتخاب نشوند کافی هست!! هرچند رای هم ندارد و راه شهید طی خواهد شد
ناشناس۳۵۲۳۱۰۲۱۲:۳۹:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
به کوری چشم شما به پزشکیان رای خواهیم داد
ناشناس۳۵۲۳۲۷۸۱۳:۵۹:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ما کور نمی شویم کشور کور می شود!
ناشناس۳۵۲۳۴۵۲۱۵:۴۶:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
بنده خدا، اگر این افراد تایید صلاحیت شدن ،یعنی همه مورد قبولن ولی روشها فرق داره نه اینکه یکی غربگرا است اون یکی نه.تازه بعد چند سال یکی با بقیه فرق داره،چون بقیه که مسول بودن و همه اصولگرا، و امتحانشان را پس دادن.
ناشناس۳۵۲۲۹۴۱۱۱:۱۷:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
دولت بنفش در اوج کارزار فشارحداکثری و روبروی قلدری بنام ترامپ دلار رو در پله 28000 تحویل داد و دولت سیزدهم در مقابل بایدن ضعیف اون رو به 60000 رسانید!!تفاوت اینه
ناشناس۳۵۲۳۰۰۹۱۱:۵۰:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
دلار 3 هزار تومانی چرا با وجود توافق هسته ای 30 هزار تومان شد ؟!
ناشناس۳۵۲۳۱۹۳۱۳:۱۴:۴۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
۳۰ تومنی چرا ۶۰ تومن شد؟
ناشناس۳۵۲۳۳۱۶۱۴:۲۴:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
تیم اقای نوبخت تابستان 1400 پیش بینی دلار 260 هزار تومانی و تورم 3 رقمی را کرده بودند.
ناشناس۳۵۲۳۰۴۷۱۲:۰۹:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
یکی 9 برابر یکی 2برابر
ناشناس۳۵۲۳۰۱۴۱۱:۵۲:۴۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف 8 سال مذاکره کرد اما نتوانست تحریمها را بردارد اگر 16 سال دیگه هم مذاکره بکنه نمی تواند تحریمها را بردارد بدلیل اینکه دشمن برای برجام های موشکی و پهپادی طمع کرده که از نظر ایران قابل پذیرش نیست.
محمود۳۵۲۲۸۵۷۱۰:۳۶:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ای کاش صحبت های فواد ایزدی و اساسا این که ایشون از افرادنزدیک به آقای جلیلی است چگونه در سمت کارشناسان که قاعدتا باید بیطرف باشند رو هم منعکس میکردید اصلابه زمان خودش هم قانع نبود . البته کمپین دکتر پزشکیان خیلی به فواد ایزدی مدیون شدندچون تونست اولین موج رو ایجاد کنه
ناشناس۳۵۲۵۰۹۴۱۸:۵۲:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۳۱
فواد ایزدی بحای سوال از آقای جلیلی ، بیشتر قربان صدقه اش رفت!
ناشناس۳۵۲۲۸۶۲۱۰:۳۸:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
سلام بر ظریف
ناشناس۳۵۲۲۸۹۶۱۰:۵۶:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
آقای ونکی! یه کمی هم از تناقضهای زاکانی هم بگو.
ناشناس۳۵۲۲۹۱۲۱۱:۰۳:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اقای ونکی بی انصافی می کنی.
ناشناس۳۵۲۲۹۲۰۱۱:۰۵:۵۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
به دروغگو جماعت رای بدهید وضعیت از این بدتر خواهد شد. باید راه شهید رئیسی ادامه پیدا کند. به دوران سیاه دهه 90 برنمیگیردیم
محمد۳۵۲۲۹۲۶۱۱:۱۱:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
آقا شماها قریب ۸ ساله هر چی از دهنتون درمیاد به ظریف و روحانی میگید. یکطرفه به قاضی رفتید. از مجری بگیر تا کارشناس و ..‌. هیچ فرصت دفاعی هم ندادید.
ناشناس۳۵۲۳۰۴۶۱۲:۰۸:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اتفاقا بارها از آقای ظریف برای مناظره دعوت شد ولی نپذیرفت
ناشناس۳۵۲۲۹۳۳۱۱:۱۲:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
بنده به وجه دیگری از سخنان دکتر ظریف می پردازم و آن استخدام آیات قرآن کریم برای توجیه برجام است. دوستان اصلاح طلب(مصطلح) مرتبا به رقبا در مورد اجتناب از تقدیس افعال و اشخاص تذکر می دهند و بعد خود، آیات قرآن را به استخدام توجیه اقداماتشان در می آورند. نظام جمهوری اسلامی در ارکان خود نهادهای اسلام‌شناس متخصص را تعبیه کرده است. جنابعالی باید کار تخصصی و سیاسی خودتان را انجام بدهید. خطوط کلی مبتنی بر شناخت صحیح اسلام توسط رهبری ترسیم می شود. رهبر انقلاب قبل از شما بر ضرورت مذاکره عزتمندانه، مدیریت تنش با آمریکا و اجتناب از اعتماد و خوش خیالی نسبت به دشمن تذکر داده اند و از قضا قانون اقدام راهبردی را در جهت مقابله با نقض عهد آمریکا مثبت ارزیابی کردند. زمانی حضرت امام به طنز از اسلام شناس شدن کارتر و حتی صدام(بلاتشبیه) یاد کردند. به یاد داشته باشید آیات در خدمت شما نیستند شما در خدمت قرآن هستید. فهم و درک صحیح از آیات(با نگاه جامع و اصولی به تمام آیات) هم تخصصی کمتر از دیپلماسی متعارف نمی‌خواهد که در جمهوری اسلامی ایران نهادسازی شده است. دوستانی نوشته اند (الف) ترسیده! ترسی در کار نیست. این کشور صاحب دارد. به استناد سخن جناب ظریف در آخرین آیه‌ای که قرائت کردند: وَإِنْ يُرِيدُوا أَنْ يَخْدَعُوكَ فَإِنَّ حَسْبَكَ اللَّهُ ۚ هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ ﴿٦٢﴾ و این کشور هم اتکالش به خداست و به امام عصر حاضر(عج) و عنایاتشان امیدوار است.حال بماند که خداوند در شرایط سخت جنگ احزاب که به تعبیر قرآن قلبها به حنجره ها رسیده بود و بیم تمام شدن کار مسلمانان در مدینه می رفت این واقعه سخت را که دلهای بسیاری را به لرزه انداخته بود مایه زیادت ایمان مومنین دانسته است: إِذْ جَاءُوكُمْ مِنْ فَوْقِكُمْ وَمِنْ أَسْفَلَ مِنْكُمْ وَإِذْ زَاغَتِ الْأَبْصَارُ وَبَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ وَتَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا ﴿١٠﴾ زمانی که از بالا و از پایین [لشکرگاه] تان به سویتان آمدند، و آن گاه که دیده ها [از شدت ترس] خیره شد و جان ها به گلو رسید، و به خدا آن گمان ها را می بردید. (۱۰) هُنَالِكَ ابْتُلِيَ الْمُؤْمِنُونَ وَزُلْزِلُوا زِلْزَالًا شَدِيدًا ﴿١١﴾ آنجا بود که مؤمنان مورد آزمایش قرار گرفتند و به تزلزل و اضطرابی سخت دچار شدند. (۱۱) وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ ۚ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا وَتَسْلِيمًا ﴿٢٢﴾ هنگامی که مؤمنان [در نبرد خندق] گروه های دشمن را دیدند، گفتند: این است آنچه خدا و پیامبرش به ما وعده داده اند [که ثواب و پاداش عظیم روز بازپسین بدون تحمل سختی ها و سرافراز بیرون آمدن از آزمایش ها، میسر نیست] و خدا و پیامبرش راست گفته اند، و [جنگ خندق] جز بر ایمان و تسلیم آنان نیفزود. (۲۲) لطفا همانطور که توصیه به رقیب می کنید، از تقدیس اقداماتتان بپرهیزید. تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که ایستادن پای عهد الهی موجب تحقق وعده های خداوند است و در این راه ترس معتی ندارد. خاصه از این کاندیدا از این جناح یا آن جناح یا حتی زیگزاگ روندگان
ناشناس۳۵۲۲۹۹۲۱۱:۴۴:۰۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
با سلام دوستان اصولگرا،چندین سال است که صدا وسیما نقطه نظرات شما رو دارد پخش میکند. وهمه مردم تحمل کردند. حالا فقط چند ساعت هم بگذارید بقیه نظراتشون رو بگویند.شاید مردم بیشتر آنها رو قبول کنند.
ناشناس۳۵۲۳۰۷۵۱۲:۱۹:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
دقیقا
ناشناس۳۵۲۳۴۲۳۱۵:۳۴:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
کسی نمیگوید که در صدا و سیما حرف نزنند. فعلا که حرف می زنند و خیلی هم خوبه. اما اگر منظورتون اینه که هرچی میگویند کسی استدلال متقابل نکنه و پاسخی نده که عین استبداده. دوستان اصلاح طلب مصطلح که میگویند صدا و سیما مخاطب ندارد و هر گوشی موبایل یک رسانه غیر رسمی و پرنفوذه پس کمی هم تحمل پاسخ داشته باشید.
ناشناس۳۵۲۳۰۱۵۱۱:۵۳:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
زمستان سخت یادتون که نرفته؟!!!!!!!!همه حرف های طرفداران جلیلی و زاکانی و دولت قبل همه شبیه همین حرف هاست همه به دنبال ضعیف تر کردن مردم هستند
حسین۳۵۲۳۰۶۳۱۲:۱۶:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
سلام در دروغ پردازی ظریف شکی نیست ولی کارشناسان محترم جلسه به جای سوال سخنرانی بی ربط کردند وقت خودشان را تلف کردند با وراجی این فرصت را در اختیار ظریف قرار دادند تا بتازد لذا این جولان را باید به گردن کارشناسان نادان بی تجربه انداخت
ناشناس۳۵۲۳۱۱۶۱۲:۴۳:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اقای ونکی بی انصاف هستی .خیلی
ناشناس۳۵۲۳۱۲۵۱۲:۴۶:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
۵۰۰میلیارد دلار بابت دور زدن تحریمها از جیب ملت رفته ،یعنی هر ایرانی ۱میلیارد و دویست میلیون تومان .
ناشناس۳۵۲۳۶۱۰۱۷:۳۵:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۳۰
به جیب کی رفته؟
ناشناس۳۵۲۳۸۲۶۲۱:۵۰:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اصلاح طلبان با این دروغ ها مردمو به خاک سیاه نشاندن تو خودشان چند صباحی در قدرت باشند.
ناشناس۳۵۲۳۱۴۴۱۲:۵۵:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
پزشکیان چرا تایید شد و ظریف نه؟چون پزشکیان نه برنامه داره نه سیاست خارجی، چون ظریف اگه میومد قطعا برنده انتخابات بود
ناشناس۳۵۲۳۴۲۴۱۵:۳۴:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
آخه مگه ظریف کاندیدای ریاست جمهوری شد که حالا تایید بشه یا نشه !!! چقدر شما ...بعد یه سری ها هم لایک می زنن !!
ناشناس۳۵۲۳۱۸۳۱۳:۰۸:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف موجب افتخار هر ایرانی بوده وخواهد بود .
ناشناس۳۵۲۳۱۹۰۱۳:۱۳:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اصلا برام مهم نیست پزشکیان کیه و چه وعده ی میده لطفا این سوال و جواب بده نویسنده این متن اگه برجام به نفع امریکا بود چرا ترامپ پاره کرد؟ اگه برجام بده چرا اقای رییسی ادامه داد؟ چرا خارج نمیشین از برجام؟ حالا ما که قراره مذاکره کنیم چرا مستقیم با خوده امریکا مذاکره نمیکنیم؟ تمام ۶ کاندیدا دغدغه زندگی مردم و دارن راست دروغش گردن خودشون باید پیشگاه خدا جوابگو باشن من یه فرد عادی هستیم ولی اینو مطمعنم با ورود کمپانیهای بزرگ و سرمایه گذاری در داخل کشور خوده کشورهای بزرگ مجبور میشن بخاطر شرکت های خودشون هم شده با ما راه بیان
ناشناس۳۵۲۳۳۱۸۱۴:۲۶:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ترامپ از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد تا به برجام های موشکی و منطقه ای برسد گویا برجام و بتن ریزی هسته ای زیر زبان شون مزه کرده بود. در ضمن مکانیسم ماشه مانع خروج ایران از برجام است.
ناشناس۳۵۲۴۰۷۱۰۰:۱۹:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۳۱
من یه سوال دارم کدوم قرارداد اجازه خرید جنگنده از روسیه و فروش پهباد به روسیه رو به صورت قانونی به ما داد و تحریم های سازمان ملل رو از رو برداشت
ناشناس۳۵۲۳۲۱۲۱۳:۲۰:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف برجام رو نخونده امضا کرد و ملت ایران هزینه شو دادن
ناشناس۳۵۲۳۲۱۳۱۳:۲۱:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اینایی که برای ظریف دست میزنن - بیشترشون سایبری های حرفه ای هستند -
ناشناس۳۵۲۳۲۲۰۱۳:۲۶:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اقای ظریف ملت به این فهم رسیدن که غربگراها هیچ دردی از این خاک وملت دوانخواهند کرد. بعد برجام ما هم نفتمون تحریم شد، هم پترو، هم بیمه هم کشتی رانی
ناشناس۳۵۲۳۲۲۴۱۳:۲۸:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۳۰
مردم با قیام ۴۰۱ از امثال ظریف عبور کرده اند.
محمد۳۵۲۳۲۳۶۱۳:۳۸:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
با سلام، انتخابات پیش رو محکی برای کاندیداها و طرفداران آنان است؛ به همه دوستانی که اظهار نظر نموده اند توصیه می شود تاریخچه رفتارها و مذاکرات ایران و غرب پس از پیروزی انقلاب را مطالعه نمایند. سیاست غرب مقابله با موج انفجار نور ناشی از انقلاب اسلامی و بیداری ملت ها است، چه در زمینه های نظامی؛ اقتصادی و فرهنگی. حال دیدگاه طیف های سیاسی و طرفداران آنها تاثیری بر رفتارهای غربی ها نخواهد داشت. ممکن است در برخی موارد نرمش ظاهری نشان دهند لکن جهت اضمحلال انقلاب اسلامی تردیدی ندارند. چگونگی مقابله با سیاست غربی ها چالش پیش روی دولت مردان ایران اسلامی است که متاسفانه تاکنون مواجه با شعارزدگی است.
علی۳۵۲۳۳۲۵۱۴:۲۸:۱۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
پس بالاخره معلوم شد که دولت سوم روحانی کیه وا مصیبت‌ها که جهانگیری معاون اول و آخوندی وزیر راه وهمتی رئیس بانک مرکزی و نهایتا برق خونه مردم را دوساعت دوساعت قطع میکنن و بنزین هم صبح بلند میشیم میشه لیتری ۲۰هزارتومن و پزشکیان هم خبر نداره...
ایرانی۳۵۲۳۳۵۵۱۴:۵۴:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
البرجام وماادراک البر جام
معلم.تاریخ۳۵۲۳۵۹۵۱۷:۱۸:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اسلاح طلبان توسط ترامپ برای همیشه از صحنه سیاسی ایران حذف شدند.خیالتان راحت باشد!ضمنا برجام از نظر ترامپ یک فاجعه تاریخی برای امریکا بود.
ناشناس۳۵۲۳۶۰۸۱۷:۳۲:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۳۰
به خاطر ظریف هم که شده به پزشکیان رای می دم # برای ایران
ناشناس۳۵۲۳۶۱۵۱۷:۳۹:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ما دیگر جناب ونکی را می شناسیم و انتظار انصاف از او نداریم.
غلی۳۵۲۳۶۲۷۱۷:۵۳:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
اگر ظریف را به خاطر خیانت‌های محاکمه کرده بودند چنین مسائلی پیش نمی آمد.
عمران۳۵۲۳۷۴۳۲۰:۲۰:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۳۰
آقا اصلا ظریف هزاران اشکال دارد و پر از تناقض است، باشه، حالا شما اگر حرفی برای گفتن دارید با آمار و ارقام و دقیق نقدتان را بیان کنید. آقای ونکی در مقاله شان خیلی نقد رمانتیکی آوردند، و مقاله از استدلال مستحکم تهی بود.
فرشید۳۵۲۳۸۷۴۲۲:۱۷:۲۴ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف واقعا یک دیپلمات قوی است
مهدی۳۵۲۳۸۷۸۲۲:۱۹:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۳۰
لعنت خدا بر کاسبان تحریم، رژیم صهیونیستی و ترامپ
ناشناس۳۵۲۳۹۲۹۲۲:۴۲:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۳۰
ظریف مجری برجام بود نه تصمیم گیرنده ی آن .
ناشناس۳۵۲۳۹۳۱۲۲:۴۳:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۳۰
یا خدا دوباره مسولین روحانی باپزشکیان کار رادر دست میگیرند ...مردم به هوش باشید دوباره نخوابیم پزشکیان و ظریف بنزین را۲۰ تومانی کنند و برجامی بیارن که یک طرفه وبی نفع است
ناشناس۳۵۲۴۵۴۹۱۲:۱۹:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۳۱
ادعای ضرورت تعامل با ابر قلدرهای آمریکا و غرب که قرنها است با فجیعترین شیوهای استعماری ملل آزدایخواه جهان را با افتخار سرکوب می کنند عوام فریبی محض و تسلیم به اهداف ذلت بار استعمار گران با بهای از دست دادن استقلال و همه اصول انسانی و دینی است و هیچ دلیل عقلی شرافتمندانه برای باور به این ادعا وجود ندارد .
ناشناس۳۵۲۴۵۷۲۱۲:۴۲:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۳۱
ظریف را باید عادلانه داوری کرد. او نیت پاکی دارد اما روشی نادرست را پی میگیرد که از روی اعتماد بیجا به دشمن نشات میگیرد. در هرصورت نتیجه رویکرد ظریف را در 8 سال دولت روحانی دیدیم.
ناشناس۳۵۲۵۸۲۰۱۱:۱۲:۲۹ ۱۴۰۳/۴/۱
ظریف در دو کلمه خلاصه میشه ( خودشیفته _ حسود )
ناشناس۳۵۲۶۹۵۷۱۱:۲۴:۳۲ ۱۴۰۳/۴/۲
بزرگمردان تاریخ ایران..امیرکبیر..مصدق..ظریف
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

  2. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  3. دروغ‌های بزرگ!

  4. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  5. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  6. حقیقت، فراتر از قاب تلویزیون

  7. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  8. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  9. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  10. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  11. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  12. پاسخ مخبر به ادعاهای ظریف/ امکان فروش نفت نداشتیم

  13. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  14. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  15. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  16. سند منتشر شده از سوی وحید اشتری جعلی است/ «معراج» هم تکذیب کرده بود

  17. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  18. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ظریف باید درباره مکانیسم ماشه پاسخگو باشد/ قالیباف چرا در مجلس حقوق‌ها را افزایش نداد؟

  20. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  21. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  22. ابتکار: پزشکیان صدای معترضان، زنان و دختران مظلوم ایران  است

  23. نسخه سانسور نشده پاسخ حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان خطاب به تحریف معانی قرآن توسط ظریف در میزگرد انتخاباتی پزشکیان

  24. پرده ای جدید از قدرت ملی ایران

  25. پزشکیان: اگر مسئله FATF را حل نکنیم، به پیر به پیغمبر هر کاری بکنیم نمی‌شود

پربحث‌های هفته

  1. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  2. دروغ‌های بزرگ!

  3. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  4. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  5. حقیقت، فراتر از قاب تلویزیون

  6. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  7. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  8. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  9. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  10. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  11. پاسخ مخبر به ادعاهای ظریف/ امکان فروش نفت نداشتیم

  12. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  13. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  14. سند منتشر شده از سوی وحید اشتری جعلی است/ «معراج» هم تکذیب کرده بود

  15. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  16. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ظریف باید درباره مکانیسم ماشه پاسخگو باشد/ قالیباف چرا در مجلس حقوق‌ها را افزایش نداد؟

  18. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  19. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  20. واکنش روحانی به مناظرات انتخابات ۱۴۰۳ / هدف آن‌ها مبارزه با تفکر تعامل با جهان است  

  21. پزشکیان از ظریف برائت جست؟!

  22. توصیه احمد توکلی به نامزدهای انتخابات: در دولت خود از اقتصاددانان عدالت‌خواه و حامی اقشار ضعیف بهره ببرید

  23. دختر زاکانی: پدرم اصلا خشمگین نیست

  24. غیبت یک گفتمان مهم در انتخابات

  25. نامه دفتر روحانی به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری: انقدر عملکرد ما را نقد نکنید/فرصت پاسخ می‌خواهیم

آخرین عناوین