زخمِ کاری حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی

بیژن ایرانی، گروه جهان الف،   4030527095 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
 زخمِ کاری حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله)، به تازگی در اقدامی معنادار، ویدئویی را منتشر کرده و در قالب آن از یکی از پایگاه های موشکی زیرزمینی خود با نام "عماد 4 " رونمایی کرده است. در ویدئوی مذکور که با بازتاب‌های گسترده ای همراه شده، همزمان با پخش فرازهای مختلفی از سخنان "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان، جلوه هایی از قدرت موشکی و نظامی و زیرساختی این جنبش به نمایش در آمده است. 

البته که حزب الله لبنان تاکید کرده که تاسیسات موشکی عماد 4 تنها یکی از تاسیسات نظامی این جنبش است که در طی سال های اخیر ایجاد شده اند. بر اساس ویدئوی مذکور، حزب الله لبنان از طریق تاسیسات موشکی عماد 4 می تواند حجم قابل توجهی از موشک را در زمانِ واحد به سمت اراضی اشغالی شلیک کند. نکته قابل تامل اینکه تاسیسات مذکور هم از سیستم مدیریت فرمان داخلی برخوردار است و هم امکان راهبریِ آن از خارج وجود دارد. موضوعاتی که همه و همه از دستِ پُر حزب الله در تقابل با دشمن صهیونیست خبر می دهند. 

از این رو، اینطور به نظر می رسد که اقدام حزب الله لبنان در رونمایی از یکی از تاسیسات موشکی زیرزمینی خود، به طور خاص معطوف به دو هدف عمده بوده است. 

اول اینکه حزب الله لبنان بار دیگر نشان داد که در برابر جوسازی های چند وقت اخیر رژیم صهیونیستی و البته متحد نزدیک آن یعنی دولت آمریکا، کارت های بازی موثری برای رو کردن دارد. تنها اندکی پس از اقدام تروریستی اخیر "فواد شکر" از فرماندهان نظامی ارشد حزب الله لبنان توسط رژیم اشغالگر قدس در بیروت، حزب الله وعده گرفتنِ انتقامی سخت از صهیونیست ها را مطرح کرد. در این راستا، هم رژیم صهیونیستی و هم دولت آمریکا، در جبهه های نظامی و تبلیغاتی دست به کار شده و سعی در ارعاب لبنان و حزب الله داشته اند. 

حال در این شرایط، حزب الله لبنان نه تنها عقب نشینی نکرده، بلکه بر شدت حملات موشکی و پهپادی خود علیه اراضی اشغالی افزوده و در عین حال، به تازگی از پایگاه موشکی زیرزمینی خود موسوم به عماد 4 نیز رونمایی کرده است. موضوعی که نشان می دهد حزب الله به هیچ عنوان در موضع ضعف نیست و برعکس، در صورت وقوع سناریو جنگ تمام عیار می تواند ضربات مهلکی را به دشمنان خود وارد کند. 

دوم اینکه حزب الله لبنان با رونمایی از تاسیسات موشکی زیرزمینی خود موسوم به عماد 4، بار دیگر این نکته را به صهیونیست ها و متحدان غربی این رژیم یادآور شد که آن ها در میدان بازی تعیین کننده نیستند و نمی توانند در قالب تحولات منطقه ای هر آنچه می خواهند را انجام دهند و از تبعات آن فرار کنند. 

در حقیقت، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشتر فرمودند، "دوران بزن و در رو تمام شده است" و از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی که عملات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین عملیاتی شد تا به امروز، قواعد جدیدی در حوزه منطقه ای(به ویژه در عرصه بازدارندگی) ایجاد شده که در قالب آن ها نه تنها دیگر رژیم صهیونیستی و قدرت های غربی از وزن کنشگری سنگینی به ضرر جریان مقاومت برخوردار نیستند، بلکه در دوره جدید، هر حرکت غیرسازنده آن ها، با ضربه ای سخت تر رو به رو خواهد شد. موضوعی که در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی، حامل چالش های جدی و راهبردی برای اشغالگران اسرائیلی است و محاسبات تازه ای را در مورد کنش ها و اقدامات آتی‌شان، برجسته سازی می کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۸۴۱۸۳۰۱:۲۲:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۸
در این 10ماه جنگ با کشته شدن شمار زیادی از فرماندهان رده بالا چرا حزب اله از این موشکها استفاده نمی کند
ناشناس۳۵۸۴۵۴۷۱۰:۵۹:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲۸
جنگ فرسایشی تنها چیزیه که اسرائیل براش اماده نشده در واژگان عبری کلمه ای به اسم صبر نداریم شاید پرهزینه باشه وسخت اما معقول ترین راه زمین زدن اسرائیل همین شیوه جنگه.
امیر۳۵۸۴۲۲۰۰۴:۵۱:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۸
درحالیکه حزب الله ویدیو و آهنگ هیجانی منتشر میکنه اسرائیل داره یکی یکی فرماندهان ارشد حزب الله رو ترور میکنه! همین دیروز یکی دیگر از فرماندهان یگان رضوان حزب‌الله ترور شد!
ناشناس۳۵۸۴۳۸۸۰۹:۰۵:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲۸
و شما هم جواب آنها را نمی بینی!!
ناشناس۳۵۸۴۲۲۵۰۵:۱۰:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۲۸
کسی که قدرت داره رو نمی کنه...
ناشناس۳۵۸۴۲۴۸۰۵:۵۶:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۲۸
این موشکها را چرا طرف اسرائیل شلیک نمی کنید ؟
ناشناس۳۵۸۴۳۲۰۰۷:۵۶:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۸
حمله یک جانبه حزب لله و حوثی ها و حشدالشعبی از سه کشور از سوی هیچ کشوری حمایت نمی شود. مسلمانانی که در کشورهای اروپایی تظاهرات کردند باعث شدند در این کشورها گروه های تندرو که مخالف حضور پناهندگان و مهاجران در کشورشان هستند روی کار بیایند و موج مهاجر ستیزی آن هم مسلمان ستیزی ایجاد کند. نمونه بارز آن بسته شدن تمام مراکز مذهبی اسلامی در کشور آلمان است. اسرائیل غزه را ویران کرده و مردم غزه آواره هستند هیچ کشور مسلمانی حاضر نیست آنها را بپذیرد و شما اسمش را مقاومت گذاشته اید در حالی که مصر و اردن مرزهایشان را به مردم آواره بسته اند. مدت هاست که صهیونیست ها بصورت هدفمند فرماندهان ارشد حزب لله را می کشند و چند موشک از سوی حزب لله پرتاب می شود و همه منتظر انتقام سخت هستند در حالی که صهیونیست ها استقبال می کنند تا امریکا را هم وارد جنگ کنند.
ناشناس۳۵۸۴۳۵۱۰۸:۲۹:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۸
در 10 ماه گذشته دهها نفر نیروی حزب الله اکثرا فرمانده میدانی، میانی و عالی توسط اسرائیل ترور شدن. در حالی که حتی یک فرمانده اسرائیلی ترور نشده.
ناشناس۳۵۸۴۶۹۱۱۲:۲۳:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۸
حتی حاميان اسرائیل به‌ نتيجه رسيدن که‌ اسرائيل رفتنی هست
دوران۳۵۸۴۳۵۷۰۸:۳۵:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۸
مدام میگین دوران بزن در رو تمام شده اما همین سه روز پیش دو فرمانده حزب الله ترور شد.
ناشناس۳۵۸۴۳۸۱۰۸:۵۶:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۲۸
یجوری مقاله میزنید که آدم احساس می‌کنه کشته شدن نزدیک ۴۰۰۰۰ فلسطینی براتون اصلا اهمیت ندارد و آنچه اهمیت داره یک کلیپ حماسی هستش .
ناشناس۳۵۸۴۸۹۸۱۴:۳۱:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۲۸
ادم از دیدن این تاسیسات زیر زمینی حزب الله لذت میبرد.
ناشناس۳۵۸۴۹۵۸۱۵:۱۷:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۲۸
حزب لله اگر از این موشکها استفاده کند لبنان هم به غزه ای دیگر تبدیل خواهد شد .
امیر۳۵۸۵۷۴۰۱۲:۳۵:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۹
دوست عزیز بخاطر فضای خالی بسیار گسترده، این تونل های عریض و طویل رو به راحتی میتوان پیدا کرد!
ناشناس۳۵۸۵۲۵۴۲۱:۱۸:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۸
تاخیر در انتقام برای آن است تا مهاجران یهودی که با صهیونیستها همسو نیستند، فرصت کنند از اسرائیل خارج شوند . یهودیان مهاجر اگر خارج نشوند ،غاصبند و نیروی ارتش صهیونیست تلقی می شوند و مجازات خواهند شد.
ناشناس۳۵۸۵۷۱۴۱۱:۴۹:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۹
همیشه اولین قربانی جنگ، حقیقت است. بجای جنگ باید امتیاز بگیریم که بهترین آن رفع تمام تحریم های ظالمانه علیه ماهست. آتش بس در غزه ونیز تخلیه‌ بلندیهای جولان.
آل یاسین۳۵۸۵۷۹۳۱۳:۵۳:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۹
باسلام شادی روح امام خمینی (ره ) صلوات
ناشناس۳۵۸۵۹۴۲۱۷:۰۱:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲۹
انباشت موشک راکت و مهمات خوب است اما سر وقتش باید استفاده کنید اسرائیل فرماندهان رده اول حزب الله ترور میکنه باید در همون سطح حتی بیشتر ضربه زد .
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  3. قدردان پلیس هستیم اما...

  4. چماق بنزین !

  5. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  6. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  8. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  9. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  11. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  12. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  14. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  15. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  16. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  17. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  18. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  19. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  20. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  21. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  22. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  23. فکرش را هم نمی کردند!

  24. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

  25. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

آخرین عناوین