هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با یارانه به مردم بفروشیم

  4030606080 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

پزشکیان، رئیس‌جمهور درباره یارانه بنزین گفت: هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم.

تماشا کنید

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۹۲۹۵۴۰۸:۴۴:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۷
این حرف قطعا در یک سیستم اقتصاد سالم صحیح است اما در اقتصاد ما که در آن تورم بیداد میکند، رانت اقتصادی به وفور میتوان یافت، قیمت یک کالا (مانند خودرو) چند برابر قیمت جهانی به مردم عرضه میگردد، لوازم خانگی با کیفیت پایینتر از کالای خارجی و گرانتر از آن به مردم تحمیل میگردد....و.....باید در صورت بازبینی در قیمت بنزین در بقیه موارد مشخصا اشتباه نیز بازنگری کرد...در هر حال واضح است که اگر بنزین با قیمت واقعی به مردم عرضه شود تاثیرش در تورم چند صد درصدی خواهد بود...
ناشناس۳۵۹۲۹۵۵۰۸:۴۴:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۷
هیچ منطقی هم وجود ندارد که جلوی واردات خودروهای کم مصرف و با کیفیت را بگیریم و خودروهای با تکنولوژی 40 سال پیش و با مصرف سوخت بسیار زیاد و با کلی منت و قیمت بالا به مردم بدیم!! تا بنزین با یارانه شما را مصرف کنند!
ناشناس۳۵۹۲۹۵۸۰۸:۴۹:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۷
هیچ منطقی هم وجود ندارد ماشین را از خارج از کشور با قیمت کم بخریم به مردم با قیمت نجومی بفروشیم....
حسین۳۵۹۲۹۶۱۰۸:۵۴:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام بر جهش تورمی. اگه الان تورم ۳۷، ۳۸ درصده باید آماده تورم صددرصد به بالا بشیم.
ناشناس۳۵۹۳۰۰۲۰۹:۳۹:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۷
مصرف سوخت خودرو داخلی دو برابر استاندار جهانی مصرف بنزین ما در روز 110 میلیون لیتر در روزاگر خودروهای ما استاندار بودن 60میلیون لیتر مصرف روزانه داشتیم 50 میلیون لیتر ذخیره بنزین داشتیم اگر لیتری 80 سنت حساب بشه مبلغش میشه 40 میلیون دلار این عدد ضرب در 365 شود میشود 15 میلیلارد دلار درامد میشود معادل 75 همت یعنی از کسری بودجه دولت که عامل تورم میباشد و فشار میاورد به تک تک مردم .
عدالت۳۵۹۳۰۱۲۰۹:۵۰:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۷
ما را به خیر دولت خیری نیست....شر مرسانید..
ناشناس۳۵۹۳۰۱۴۰۹:۵۱:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۷
حرف کاملا صحیح است ولی به نظر میاد اگرآمار واردات بنزین با آمار قاچاق بنزین مقایسه شود به نتیجه دیگری می رسیم . یعنی بیش از واردات قاچاق می‌شود. واما همین مقداری هم که قاچاق نمی‌شود به جای مردم به افرادی که تا ۳ خودرو دارند داده می‌شود. بابا والله این مردمی هم که خودرو ندارند مردمند . سهم اینها را بهشون بدید با نظام توزیع درست به نرخ جهانی که قاچاق هم نشود . این که خیلی ساده است چرا اجرا نمی‌شود
ناشناس۳۵۹۳۰۱۵۰۹:۵۱:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۷
تنها منطق شما تولید ماشینهای با مصرف بالا مقایسه مصرف بنزین و انرژی بالا کشور با اروپا ولی بحث درامد و حقوق که میشه سکوت می کنید!
جواد۳۵۹۳۰۱۸۰۹:۵۲:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۷
هیچ منطقی هم نیست که مردم درامدشون ریالی باشه هزینه شون دلاری؟؟؟؟ اینقدر عامیانه مردم رو مخاطب قرار ندید
ناشناس۳۵۹۳۰۲۱۰۹:۵۳:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۷
درمقابل هیچ منطقی هم وجود ندارد که خودرو 500 میلیونی را 1 میلیارد بخریم اون هم با تکنولوژی 30 سال قبل. شما واردات خودرو را آزاد بکن بدون حق گمرک که مصرف سوخت منطقی داشته باشه بعدش هر چقدر خواستی بنزین رو گرون کن. تا وقتی که مصرف سوخت خودروهای داخلی همینه و نمیتونید کیفیت خودروها رو اصلاح کنید قیمت بنزین رو هم نباید زیاد کنید.
ناشناس۳۵۹۳۰۲۲۰۹:۵۳:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۷
آقای پزشکیان، منطقی وجود داره که درآمد ما را با ریال حساب کنید ولی با دلار خرج کنیم؟
حمید۳۵۹۳۰۴۹۱۰:۱۰:۱۰ ۱۴۰۳/۶/۷
بنزین وارد نکنید .همین بنزین داخلی رو سهمیه بندی کنید.لازم نیست همه ماشین بیارن تو خیایون.با وارد کردن خودروهای برقی و گاز سوز جلوی افزایش مصرف بنزین گرفته میشه وهمچنین با افزایش سیستم حمل و نقل عمومی
ناشناس۳۵۹۳۰۵۹۱۰:۱۳:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۷
ولی منطقی وجود داره که ماشین رو 20 هزار دلار وارد کنند و 60 هزار دلار به مردم قالب بفرمایند!!! یه بوم و دو هوا دکتر!!! بنزین رو فوب خلیج فارس بفروش ماشین رو هم فوب خلیج فارس.
ناشناس۳۵۹۳۰۹۳۱۰:۳۰:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۷
هیچ منطقی هم وجود ندارد که خودروی کم مصرف خارجی را ۱۷۰۰۰ دلار وارد کنند و ۴۰ هزار دلار به ما بفروشند !! هیچ منطقی هم وجود ندارد که در کشور ما ۱۵ میلیون افغانستانی جولان دهند . هیچ منطقی هم وجود ندارد که کارگر با ۱۲ میلیون حقوق بتواند مثل انسان زندگی کند .
علی۳۵۹۳۰۹۷۱۰:۳۱:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۷
آیا منطقی وجود دارد که شما و امثال شما حقوق چند برابری کارگران و کارمندان کشورهای عربی اطراف خلیج فارس را می بینید و می شنوید ولی یک صدم آنرا به کارگران و کارمندان ایران پرداخت می کنید و اینکه تورم و گرانیهای هر روزه را که دولت باعث و بانی آن است را چطور به مردم و قشر ضعیف جامعه توجیه می کنید . چرا به حرفهایی که زمان انتخابات زدید عمل نمی کنید .
ناشناس۳۵۹۳۱۰۲۱۰:۳۴:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام.مگه این آقا نبود اول یکی از مناظراتش گفت دروغ میگن من میخوام بنزین رو گرون کنم!
علی اصغر۳۵۹۳۱۰۴۱۰:۳۴:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۷
شما که ۱۰ ساله دارید میگید از نظر تولید بنزین خودکفا هستیم که هیچ صادر هم میکنیم. پس چی شد؟
حمید۳۵۹۳۱۳۱۱۰:۴۹:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۷
سلام منطقش این است که حقوق مردم با ریال است اگر با دلار بود حق با رئیس جمهور بود هم اکنون هم اجناس با دلار ازاد به دست مردم میرسد اما حقوق ها با ریال است
ناشناس۳۵۹۳۱۳۶۱۰:۵۱:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۷
به مردم که میرسه همه منطقی میشن.چه منطقی داره تولید خودرو بی کیفیت و فروشش به مردم با این قیمت
ناشناس۳۵۹۳۱۷۵۱۱:۱۲:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۷
یک‌یاچندمشاور به‌ایشون نمیگن‌که‌اگه‌درآمدوحقوق‌بیش‌ از۹۰٪ازمردم‌دلاری‌وارزی‌باشه‌شما میتونیدبنزین‌وخدمات‌رودلاری‌ محاسبه‌میکنید وقتی‌میگیم‌دولت‌سوم‌فریدون یعنی‌همین
ناشناس۳۵۹۳۲۳۰۱۱:۳۶:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۷
رئیس جمهوری که ادعا میکرد تنها وعده اش این است که هرگز به مردم دروغ نمی‌گوید ! حالا پس از آن همه تکذیب سخنانش درباره گران کردن بنزین ، زمینه را برای گرانی بنزین آماده میکند .
حسن روزدار۳۵۹۳۲۴۱۱۱:۴۳:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۷
منظور دکتر پزشکیان ازحرفی که زده چیه؟ آیادکترپزشکیان،رئیس جمهور منتخب ومحترم هم همگام وهم صداباافرادی که تاکنون ازسفره مردم جیبشان راپرکرده ندبه فکرخالی کردن جیب مردم هستند؟؟؟
ناشناس۳۵۹۳۳۳۸۱۲:۲۵:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۷
حرف منطقی است بنده سالها بااین نظر موافق هستم وروش درستی است
ناشناس۳۵۹۳۳۴۳۱۲:۲۶:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۷
هیچ منطقی هم وجود نداره بنزین دلاری بخریم ولی حقوق و دستمزد ریالی بگیریم
حمید۳۵۹۳۳۷۵۱۲:۴۰:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۷
جناب اقای ریس جمهور لیست بلند بالای از حقوق از دست رفته مردم وجود دارد که با هیچ منطقی سازگار نیست اول دولت محترم در پی احیای این حقوق حقه مردم باشند انشاله مردم نیز با دولت همراهی خواهند کرد
ناشناس۳۵۹۳۴۲۵۱۳:۰۸:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۷
سالهاست که تصمیم گیران و تصمیم سازان و مجریان و خلاصه هر قوه ای و هر سازمانی و هر نهادی و هر ..... با عدم اجرای قوانین و وظایف محوله قانونی فقط و فقط ساز خودش را زده و اصلی ترین علت در به وجود آمدن صدها مشکل و معضل اساسی و زیر بنایی در مملکت شده که قیمت و قاچاق حامل های انرژی هم یکی از آنها میباشد و اصلاح قیمت بنزین بدون توجه به تاثیرش بر دیگر مشکلات به قطع و یقین تصمیم درستی نخواهد بود
ناشناس۳۵۹۳۴۲۶۱۳:۰۹:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۷
و هیج منطقی وجود نداره هر روز دلارو گرون کنی و از جیب ملت بودجه رو تامین کنی...
ناشناس۳۵۹۳۴۳۵۱۳:۱۴:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۷
کدام منطق اقتصادی می گوید که حقوق را به ریال بدهید و هزینه زندگی را به دلار حساب کنید؟
ناشناس۳۵۹۳۴۶۲۱۳:۲۵:۳۹ ۱۴۰۳/۶/۷
چرا این حرفها راآقای پزشکیان راستگو وحافظ نهج البلاغه زمان تبلیغات انتخاباتی اظهار نکردند؟؟؟؟؟
ناشناس۳۵۹۳۴۷۴۱۳:۳۲:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۷
با گران کردن بنزین مردم بیشتر در فشار هستند دست از سر گران کردن بنزین بردارین
ناشناس۳۵۹۳۴۹۶۱۳:۴۳:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۷
بعد با کدام منطق حقوق کارگر ایرانی 150 دلاره؟ اقتصاد دان هایتان جواب بدن. شما فکر کردی روسای جمهور قبلی این موضوع را نمیدونستن؟ فقط به ذهن شما رسید؟ اگر میخواید بنزین را هم نرخ امارات کنید باید به کارگر ایرانی حداقل دستمزد 1000 دلاری بدید. یعنی ماهی 60 میلیون تومان دستمزد یک کارگر ساده باشه. دستمزدهای تخصصی باید حداقل 3000 دلار باشند بعد شما بنزین را هم بکن 1 درهم (هم نرخ امارات).
بانو۳۵۹۳۵۱۰۱۳:۴۸:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۷
نگفته که پولش رو باید از مردم بگیریم .
ناشناس۳۵۹۳۵۴۹۱۴:۰۵:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۷
کدوم منطقی قبول می‌کنه درآمد مردم به ریال باشه و هزینه ها به دلار؟برید ببینید کجای دنیا این طوریه؟
رضا۳۵۹۳۵۵۲۱۴:۱۰:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۷
خوب یارانه های انرژی را قطع کنید و کشور ا از این نابسامانی و فساد نجات بدهید چرا فقط حرف؟
ناشناس۳۵۹۳۵۵۶۱۴:۱۱:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۷
حقوق مردم را به دلار پرداخت کنید بعد بنزین را هم به دلار حساب کنید
ناشناس۳۵۹۳۵۸۰۱۴:۲۸:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۷
کاملا حق با رئیس جمهور است؛ هیچ منطقی برای خرید دلاری بنزین و فروش ریالی آن وجود ندارد. اما این منطق رئیس جمهور جدید ملازماتی هم دارد؛ هیچ منطقی وجود ندارد که مردم بویژه کارمندان و کارگران حقوق شان به ریال باشد ولی هزینه هایشان به دلار … هر دو باید با هم اصلاح شوند. اینکه دولت بخواهد مشکلش را از جیب مردم حل کند عین ظلم و بیعدالتی است.
ناشناس۳۵۹۳۶۸۶۱۵:۴۰:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۷
همین دیروز بود که در ایام انتخابات به شماره های همراه مردم پیامک زده شد که هوشیار باشید که رقبا برای تخریب آقای پزشکیان شایعه درست کرده اند که او بنزین را گران خواهد کرد . حالا دیدیم که دروغ نبود
yektanetتریبون

آخرین عناوین