فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

گروه تعاملی الف،   4030611010 ۱۵۱ نظر، ۵ در صف انتشار و ۹۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

گروه تعاملی الف - محمدسالار ترخانی:

جناب آقای دکتر پزشکیان سلام‌علیکم
قطعا منطقی در ارزان فروختن بنزین و نفت و گاز و نان و آب و دارو و... و فراهم کردن امکان قاچاق آنها به کشورهای همسایه نیست، همانگونه که منطقی در استخدام سه میلیون نفر در ساختار دولت و شرکت‌های دولتی و پرداخت حقوق دویست دلاری به عنوان حداقل اداره کار و سیصد دلاری برای بازنشستگان و پرستاران و اکثر کارمندان دولت و چهارصد دلاری برای اعضای هیات علمی دانشگاه و نهایتا پانصد دلاری برای مدیران و مسئولان رده میانی ادارات و شرکت‌ها نیست.

همانگونه که منطقی در لزوم پرداخت حق بیمه تکمیلی توسط بازنشستگانی که سی سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند (تا بتوانند دم آخر را با آرامش بگذرانند) برای پوشش حداقل هزینه‌های پزشکی، بیمارستانی و دارویی نیست.

همانگونه که منطقی در واگذار کردن شرکت‌های ورشکسته دولتی به سازمان تامین اجتماعی و استفاده از پول‌های صندوق های بازنشستگی برای احیای صنایع ضرر ده نیست.

همانگونه که منطقی در ارز چند نرخی و اهدای رانت‌های مختلف به نور چشمی‌ها نیست.

همانگونه که منطقی در سودهای سی درصدی پرداختی توسط بانک ها به قیمت ورشکسته کردن بازار سرمایه و تعطیلی واحدهای صنعتی و نابودی اموال عمومی نیست!

همانگونه که منطقی در فروش خودروهای بی‌کیفیت دهه نود میلادی به قیمت سوپر ماشین‌های روز دنیا آن هم با پیش ثبت‌نام سه میلیون نفر و دریافت و بلوکه کردن سرمایه هفتصد هزار میلیارد تومانی آنها در بانک نیست!
...

خلاصه کلام ، جناب رئیس جمهور از این غیرمنطقی‌ها کم نداریم، اگر قصد حل مسایل و مشکلات را دارید بسم‌ا... اما ابتدا از خودتان شروع کنید نه جیب و سفره مردمی که با همین نرخ‌های فعلی هم هفتاد درصدشان زیر خط فقر دست و پا می‌زنند و همین حقوق‌های ناچیز را تکه‌تکه و کم و زیاد و با منت و تشر وسط و آخر ماه دریافت می‌کنند و هر سال اجاره خانه و هزینه هایشان دو برابر و سه برابر می‌شود.
مردم مسئولان را بر می‌گزینند که مشکلات شان را حل کنند، تا امور غیرمنطقی ملت و کشور حل و فصل شود. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۹۶۲۷۹۱۰:۱۸:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۱۱
آقای رئیس جمهور نگفتن که منطقی هست که ملت را مجبور کنیم ماشین هایی داخلی که دو برابر ماشین خارجی بنزین می سوزنن رو بخرن و بعد بنزین وارداتی به قیمت بالا بهشون بفروشیم
ناشناس۳۵۹۶۳۳۰۱۱:۰۴:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۱۱
دوبرابر نیست
ناشناس۳۵۹۶۴۲۱۱۳:۳۲:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۱۱
بعضیها بیش از دو برابره مثلا ام وی ام x33 n دو برابر و نیم. البته بعضیها هم کمتره مثلا هایما s7 فقط 45 درصد گرانتره
ناشناس۳۵۹۶۴۶۰۱۴:۴۴:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۱۱
منظور مصرف سوخت بود که دوبرابر نیست
ناشناس۳۵۹۶۵۳۱۱۶:۳۳:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۱۱
نیسان ابی سایپا با مصرفی 20 لیتر در 100 کیلومتر 4 برابر جهانی است!
ناشناس۳۵۹۷۴۲۳۰۸:۳۶:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۱۳
نیسان را با پراید هم مقایسه کنی که 7 هست به طور متوسط چند برابر می شود و 20 هم نیست 13 الی 14 هست، ماشین باری را با شهری مقایسه نفرمایید با سطح خودش مقایسه کنید
محسن۳۵۹۸۰۴۰۱۰:۲۷:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۱۴
متاسفانه شرکت سایپا دیگرنیسان دوگانه سوز تولیدنمی کند این یعنی مصرف بنزین بیشتر، دولت باید شرکتهای خودرو سازی را مکلف به تولید خودروهای دوگانه سوز نماید تا مجبور نباشد بنزین وارد نماید.
ناشناس۳۵۹۶۳۳۳۱۱:۱۰:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۱۱
ایشون‌اگه‌بامنطق‌ظریف‌و همتی‌واسحاق‌ومرعشی‌و فریدون‌وغنی‌نژاد‌کارکنه، مشکلات‌کشورافزوده‌میشه
ناشناس۳۵۹۶۳۶۷۱۱:۵۸:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۱۱
شما منطقتان را بفرمایید تا با آن کار کنند
ناشناس۳۵۹۶۴۰۳۱۳:۰۸:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۱۱
عمل به منطق قرآن و عمل به منطق نهج‌البلاغه‌
ناشناس۳۵۹۶۷۵۹۰۰:۰۳:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۱۲
ایشون ریس جمهور هستند من چه مسئولیتی دارم
تنها۳۵۹۸۰۲۲۱۰:۱۶:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۱۴
با این افراد که هیچ هرکس بفرمایید هم بجایی نمیرسیم چون مهار تورم و رونق اقتصادی در سیاست است وگرنه همه میدانیم که بنزین تولیدش هزینه زیاد دارد و درماشین چهل سال پیش ریخته میشه مشکل سياست و تعامل با دنیاست که هرچه بدویم نمیرسیم .
ناشناس۳۵۹۶۳۴۵۱۱:۲۵:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۱۱
زمان احمدی نژاد بنزین 100 تومنی 400 تومان شد و تورم ناشی از آن باعث شد دلار از 1000 تومان 3000 تومان شود. زمان روحانی بنزین از 1000 به 3000 رسید و باعث شد دلار از 12 هزار تومان به 30 هزار تومان برسد. حذف ارز 4200 باعث شد دلار از 28500 تومان به 60 هزار تومان برسد دولت‌ها با حذف سوبسیدها باعث تورم و افزایش قیمت دلار می‌شوند که این موضوع رانت همه کالاهای اساسی را بیشتر می‌کند
ناشناس۳۵۹۶۳۷۸۱۲:۱۷:۱۰ ۱۴۰۳/۶/۱۱
عزیزم در سال 6 سال اول دولت احمدی نژاد سرکوب ارزی بود اما تورم دو رقمی!! در دولت اول روحانی بنزین از 700 به 1000 تومان کردن اما تورم هرسال کم می شد چون سرکوب ارزی بود به همراه سرکوب اقتصاد کلان مانند بهره در دوره دوم به غیر رها کردن آن سرکوب ها، ارز 4200 درست کردن و نرخ دلار که در آن سال 97 بیشتر از 7 هزار تومان ارزش نداشت 14 هزار تومان شد و بعد جنگ اولین بار بود که نرخ ارز بیشتر از تورم بالا رفت و در نتیجه روی کالا و خدمات اثر گذاشت اما حقوق به اندازه آن بالا نرفت..... در سال 1401 هم با خلق ارز 28500 دلار تا 60 هزار تومان بالا رفت اما به دو دلیل یکی درآمد ارزی خوب بود و هم برای کل اقتصاد در نظر نگرفتند مدیریت شد و در نرخ اصلی خودش که 47 الی 50 هزار تومان بود آرام گرفت
ناشناس۳۵۹۶۵۱۹۱۶:۱۹:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۱۱
الان دولت به اندازه تورم و دلار حقوق ترمیم نمیکنه از نظرر شما مدیریته خیر نابودی بنیان های زندگی مردمه بعدش هم با گرانی بنزین به تورم دامن بزنید و به زندگی شکننده مردم فقیر آتش بزنید تا بلکه خوشحال شوید !
ناشناس۳۵۹۶۵۶۳۱۷:۱۵:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۱۱
این حرف شما عوض کردن موضوع هست در ضمن تورم بنزین هم اضافه شود در تورم سالانه در حقوق دیده می شود، حرف اصلی هم چیز دیگری بود.....
ناشناس۳۵۹۶۵۸۶۱۸:۰۶:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۱۱
تورم و حقوق این 3 سال معادل هم هست
ناشناس۳۵۹۸۳۰۲۱۴:۱۹:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۱۴
می خواهی چه چیزی را القاء کنی دولت روحانی بد ترین دولت بود
ناشناس۳۵۹۶۴۰۸۱۳:۱۵:۲۹ ۱۴۰۳/۶/۱۱
تحریم نفت و گاز و کشتیرانی و بیمه در زمان احمدی نژاد دلار را 300 درصد گران کرد!
ناشناس۳۵۹۸۳۲۴۱۴:۳۲:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۱۴
در زمان دولت روحانی دلار ۹۰۰درصد گران شد ۳۰۰۰×۹=۲۷۰۰۰هزار تومان ۹برابر در زمان احمدی‌نژاد ۱۰۰۰×۳=۳۰۰۰ سه برابر
مهدی۳۵۹۶۴۲۶۱۳:۴۳:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۱۱
مشکل همین جاست که افرادی اجازه افزایش قیمت بنزین سالانه مطابق با تورم نمی دهند ، که یکدفعه فنر آن در بره، و آثار سو زیاد داشته باشه!!!
حیدرپور۳۵۹۶۶۶۰۱۹:۴۹:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۱۱
بروسراغ بنزین لیتری ۶۰۰تومن هوابیما که سرمایه دارا دارن استفاده میکنن
حسینی۳۵۹۹۰۴۶۱۹:۱۰:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۱۵
در دولت سیزدهم که بنزین گران نشد، چرا دلار بیش از دو برابر شده است!!؟؟
سالار۳۵۹۹۴۱۵۱۵:۳۵:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۱۶
این چه حرفیه ...اگه چنین است چرا زمان رییسی که بنزین تغییری نکرده ..دلار از ۲۷ تومان به ۶۲تومان رسیده ....
ناشناس۳۵۹۶۳۹۸۱۳:۰۱:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۱۱
چرا وقتی جاده نداریم و سوخت نداریم و هوای پاک نداریم مسابقه بر سر تولید خودرو آنهم با کیفیت پایین و مصرف سوخت بالا هستیم
ناشناس۳۵۹۸۳۳۰۱۴:۳۵:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۱۴
بنام تولید ملی بکام سوداگران و انحصار گران
ایمان۳۵۹۶۴۷۳۱۵:۰۷:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۱۱
این غیر منطقی ها سالهاست بر مردم آوار شده.
محسن۳۵۹۸۰۳۶۱۰:۲۴:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۱۴
اگر بجای خرید بنزین از خارج ،تجهیزات شارژ خودروی برقی خریداری ودر جایگاهها نصب می شد و شرکتهای داخلی را مجبور به تولید خودرو دو گانه سوز می کردندلازم نبود که۶ میلیارد دلاربرای خرید بنزین مصرف کنند؟!!!!
ناشناس۳۵۹۶۲۸۲۱۰:۲۳:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۱۱
آقای پزشکیان بفرمایند که آیا منطقی است که ماشین های با تکنولوژی سی سال قبل تولید کنیم با مصرف دو برابر بنزین ماشین های خارجی و باعث شویم روزانه 120 میلیون لیتر بنزین مصرف شود در حالی که با واردات ماشین از خارج علاوه بر امنیت مردم و آسایش مردم، مصرف بنزین هم به 60 میلیون لیتر کاهش پیدا می کند. آیا منطقی است؟
ناشناس۳۵۹۶۳۲۲۱۰:۵۶:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۱۱
آیا منطقی است که راه اشتباهی که صنعت خودرو رفته را برای لوازم خانگی تکرار کنیم و با ممنوعیت واردات انحصار ایجاد کنیم و مردم را مجبور کنیم که لوازم خانگی بی کیفیت و پر مصرف و مونتاژ چینی را به قیمت برند های مطرح دنیا بخرند و دو برابر میزان استاندارد برق مصرف کنند ؟ آیا هنوز از مردم پرسیده اید که آیا از لوازم خانگی داخلی راضی هستند ؟؟
ناشناس۳۵۹۶۳۹۰۱۲:۴۲:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۱۱
کره جنوبی و ژاپن چرا با محدودیت در واردات حلقه آخر صنعت خانگی و خودرو شدن قدرت جهانی؟
ناشناس۳۵۹۶۴۵۳۱۴:۳۹:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۱۱
اونها کیفیت را بالا بردند و بطور واقعی تولید کننده بودند ما مونتاژ کار هستیم یه سر به امین حضور بزنید کل محصولات داخلی با قطعات چینی تولید می شوند حتی بدنه و پلیمر و قطعات بعضی برند های معروف ایرانی چینی هستند ! اسم این تولید و خو کفایی نیست
ناشناس۳۵۹۶۵۲۳۱۶:۲۴:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۱۱
نیم قرن خودروسازی شده حیات خلوت رانت‌خواری نه تنها خودروساز نشدیم بلکه آخر سر مونتاژ کار چینی ها شدیم این حمایت از خودروسازی نیست .
ناشناس۳۵۹۶۵۳۶۱۶:۳۷:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۱۱
اینکه بیایم به جای واردات لوازم درجه یک به 4 تا تولید کننده همانند خودروسازان داخلی انحصار ایجاد کنیم و آنها بروند با قطعات بی کیفیت وارداتی از چین لوازم خانگی تولید کنند اسمش تولید داخلی نیست !
ناشناس۳۵۹۸۰۵۲۱۰:۳۳:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۱۴
دولتهای اکثر کشورهای همسایه وآسیائی به سرعت درحال نصب ایستگاه شارژ خودروهای برقی در شهرهای خودهستند متاسفانه در ایران ندیدیم کار موثری در این زمینه انجام شود.
ناشناس۳۵۹۶۳۹۱۱۲:۴۴:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۱۱
و چرا صنعت نظامی ایران و برخی دیگر صنایع ایران با وجود تحریم و محدودیت‌های واردات قدرت جهانی شدن؟
ناشناس۳۵۹۶۵۲۰۱۶:۲۰:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۱۱
چون اونجا کسی نمیگه به ریال حقوق بدید بعد منت بنزین با بالاترین نرخ دلار بر سر مردم بگذارید
ناشناس۳۵۹۶۵۶۴۱۷:۱۶:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۱۱
چون سیاسی کاری نشده!!!
ناشناس۳۵۹۶۷۶۷۰۰:۲۵:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۱۲
۲ تا دلیل داره اول اینکه در صنایع نظامی تولید کننده و مصرف کننده یکی هستند و اصلا بحث اقتصادی بودن مطرح نیست بلکه به هر قیمتی ساخته می شود ثانیا صنایع نظامی تا الان در حد حرف خیلی پیشرفته هست و محک عملی انچنانی نخورده
ناشناس۳۵۹۶۷۷۰۰۰:۲۶:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۱۲
صنعت نظامی تا جنگ نشه عیارش مشخص نمیشه
ناشناس۳۵۹۷۴۲۱۰۸:۳۳:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۱۳
مشخص شده عیارش
ناشناس۳۵۹۶۷۹۰۰۱:۱۵:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۱۲
خیلی روشنه که صنایع نظامی با صنایع تجاری بسیار متفاوت است در صنایع نظامی هزینه بالا را با استدلالهای امنیتی می توان توجیه کرد تکنولوژی را با روشهای غیر مجاز مانند مهندسی معکوس و جاسوسی می توان بدست آورد و شفافیت و حتی رقابت خیلی معنی ندارد. برعکس در صنایع تجاری محصولات بدون مجوز نمی توان تولید و صادر کرد، تکنولوژی ها را نمی توان بدون توجیه اقتصادی به کار گرفت محصولات تولیدی باید قابلیت رقابت داشته باشد و ....
ناشناس۳۵۹۶۴۵۴۱۴:۳۹:۴۳ ۱۴۰۳/۶/۱۱
صنعت ماشین برای ما که تحت تحریم هستیم یه صنعت استراتژیک محسوب میشه باید طرحی داد تا فرایند تولید قطعه وتولید ماشین در کشور وضعیت بهتری پیدا کنه
ناشناس۳۵۹۶۵۳۹۱۶:۳۹:۰۹ ۱۴۰۳/۶/۱۱
طرحی که فعلا اجرا میشه دادن 5 میلیارد دلار به چین برای واردات قطعات بسیار بی کیفیت برای تولید خودروهای بی کیفیت هست کدوم تولید ! الان ECU و کلیه مواد پلیمری و رنگ و... وارداتی است!
علیرضا۳۵۹۹۳۶۰۱۳:۴۰:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۱۶
شما بفرمایید قطعات با کیفیت چینی وارد کنند از آنهایی که به آمریکا و اروپا صادر می‌کنند.
ناشناس۳۵۹۶۲۸۶۱۰:۲۴:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۱۱
فکر میکنی منطق اصلا مهمه؟؟؟!!!!
ناشناس۳۵۹۶۲۸۷۱۰:۲۴:۵۴ ۱۴۰۳/۶/۱۱
برای کوچک کردن دولت بودجه بی حساب و کتاب خیلی ها باید قطع بشه که قطعا مقاومت خواهند کرد !
مسی۳۵۹۶۷۰۷۲۱:۵۵:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۱۱
دقیقا ۸۰ ٪ مشکل مینه که گفتید اگر اینطور نشه ۱۰۰ سال آینده رو هم درگیر همین وظعیتیم
بیگی29۳۵۹۶۲۹۹۱۰:۳۴:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۱۱
سرمایه ملت چه در صندوق بازنشستگی،شهرداری و آنچه بیت المال میخوانیدبدون رضایت صاحبان اصلی آن یعنی مردم در جاهایی صرف میشود و به معنی دیگر خرج ،اعطینا، میشودکه برای مردم نیازمند کشورنفعی ندارد و فرصت ها ی مورد نیاز را میسوزاند.
ناشناس۳۵۹۶۳۰۲۱۰:۳۶:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۱۱
حرف حق
ناشناس۳۵۹۶۳۰۴۱۰:۳۸:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۱۱
دولت جدید وارث حجم زیادی بدهی شده . از دارو تا گندم کشاورزان
ناشناس۳۵۹۶۳۲۶۱۱:۰۳:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۱۱
همه دولت ها بدهی دارند اما الان با کمترین بدهی ها
ناشناس۳۵۹۷۶۳۰۱۳:۰۴:۲۹ ۱۴۰۳/۶/۱۳
باسلام و احترام بلعکس بیشترین بدهی نصیبش شده که دودش بچشم مردم مظلوم می رود.
ناشناس۳۵۹۶۳۳۶۱۱:۱۳:۵۴ ۱۴۰۳/۶/۱۱
بازم خوبه شهید رئیسی کلی از بدهی های روحانی رو تسویه کرد وگرنه پزشکیان با یه معضل جدی روبرو می شد
ناشناس۳۵۹۶۳۰۵۱۰:۳۹:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۱۱
فعلا قیمت ازجمله بنزین سرکوب شده هست نسبت به ریال و درآمد، جهانی پیش کش خودرو های چند ده قبل دیگر وجود ندارد برای تولید و قیمت مواد اولیه خودرو هم با اینکه بسیاری در داخل تولید می شود اما بر مبنای جهانی هست و همین باعث بالا رفتن قیمت آزاد آن شده حتی با سرکوب قیمت کارخانه آن قیمت بازار ازاد هم بیشتر بالا می رود و به ماشین های خارجی هم سرایت کرده ایجاد ارز رانتی 4200 باعث ایجاد شکاف عظیم قدرت خرید شده و حتی کسری های بودجه و مابقی ماجرا...
ناشناس۳۵۹۶۳۴۱۱۱:۱۹:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۱۱
آیا منطقی است به قیمت روز جهان مواد اولیه بخریم و وارد کنیم و با آن خودرویی با تکنولوژی 30 سال پیش بسازیم که مصرف بنزینش به اذعان خود دولت 2 تا 3 برابر میانگین جهانی است. شما که دغدغه سرکوب قیمت دلاری بنزین را دارید چرا دغدغه سرکوب دلاری حقوق کارگران را ندارید ارز 4200 عامل فساد است درست ولی چرا دغدغه کم ارزش شدن پول ملی که به دلیل کسری بودجه و ناترازی بانکها است ندارید. دولت خودش را کوچک و بانک‌های ناترازی را جمع کند تا قیمت دلار نه 60 هزار تومان بلکه 30 تومن شود راهکار شما ایجاد تورم است که در 30 سال گذشته تبعات آن مشهود است!!
ناشناس۳۵۹۶۳۸۳۱۲:۲۷:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۱۱
اولا در مورد بند اول شما باید عرض شود با دقت بیشتر بخوانید تا دچار پارادوکس نشوید دوم هم از 20 سال گذشته بالغ بر 250 میلیارد دلار ارز پاشی شده تا دلار بالا نرود اما فنر آن یک‌جایی رها می شود چون اقتصاد علم هست و بالا می‌رود زمانی که هر سال تورم بالاتر از آمریکا دارید آن هم زیاد و این منابع هم هدر دادن می شود هیچ خودش عامل تورم ها می شود با شوک در اقتصاد وقتی یکجا بالا می رود
ناشناس۳۵۹۶۵۰۶۱۶:۰۰:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۱۱
اولا که پاسخ من را ندادی بیش از 5 میلیارد دلار برای ساخت خودرو به خودرو سازان و قطعه سازان و صنایع وابسته ارز داده شده است! چرا باید ارز کشور به جای واردات خودرو صرف واردات قطعات بی کیفیت برای تولید خودروهای بسیار بی کیفیت شود که مصرف سوختش به اذعان خود وزیر صمت 2 تا 3 برابر مصرف جهانی است. چرا در زمینه فریز مزدی و عدم ترمیم آن با دلار سکوت می کنی چرا تورم داریم ! چون کسری بودجه داریم و ناترازی بانکها با گران کردن بنزین هیچ یک رفع نمی شود. دولت باید جسارت کوچک و چابک کردن خود و بستن بانکهای ناتراز را داشته باشد. بنزین و ... مسائل فرعی است که امثال شما بزرگش می کنند! هر وقت صداقت داشتید و نسبت همه کالا و خدمات منجمله حقوق کارگران با دلار را مهم دانستید آن وقت انسان راستگویی هستید!
ناشناس۳۵۹۶۵۲۲۱۶:۲۴:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۱۱
اینکه پراید 30 سال پیش را اسمش را تیبا و کوئیک و اطلس و سهند بنامی ولی کیفیت آن از پراید کمتر و مصرف سوختش 2 برابر پراید باشد تکنولوژی جدید نیست.من کوئیک دارم هر 100 کیلومتر 10 لیتر می سوزاند ولی تویوتا کمری 2024 در هر صد کیلومتر 7 لیتر مصرف دارد. خودروهای چینی را هم نگویم. اینکه بیایید با تغییراتی اشتباه به ویژه با داغ کردن موتور اسم آن را یورو 5 و 6 بگذارید تکنولوژی جدید نیست ! این همه ارز برای واردات قطعات و مواد اولیه خودرو سازی اگر به واردات یا مونتاژ خودرو با کیفیت مانند تویوتا اختصاص می یافت قطعا هم مردم راضی تر بودند هم مصرف بنزنی کاهش داشت !
ناشناس۳۵۹۶۵۶۸۱۷:۲۵:۴۷ ۱۴۰۳/۶/۱۱
شما می‌روی مصرف داخل شهر را با میانگین مصرف مقایسه می کنی که دوبرابر هم نمی شود حداکثر 50 درصد بیشتر است و نه دوبرابر آن هم با توجه به قدرت ماشین و سنگینی آن!
ناشناس۳۵۹۶۵۲۶۱۶:۲۹:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۱۱
اینکه اتاق عوض کنید و با تغییرات اشتباه موتور اسم یورو 5 و 6 بگذارید اسمش تکنولوژی روز و خودرو مدرن و جدید نیست هر وقت خودرو ساز ما خودرویی مانند تویوتا با مصرفی مشابه تولید کرد آن وقت باید از تکنولوژی در صنعت خودرو سازی داخلی دفاع کرد
ناشناس۳۵۹۶۵۶۵۱۷:۱۷:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۱۱
همه ماشین سازان دنیا همین کار را می کنند با تغییرات جزئی و کم کم !!
ناشناس۳۵۹۶۵۴۵۱۶:۵۱:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۱۱
کسی که تورم ایجاد کرده دولته ! دولت با کسری بودجه و ناترازی بانکها باعث تورم شده ! مهمترین کار یک دولت حفظ ارزش پول ملی است
ناشناس۳۵۹۸۳۴۵۱۴:۵۱:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۱۴
چرا اقتصاد ما فقط یک کارکرد دارد وآن هم افزایش قیمت‌ها ست ولی وقتی نرخ جهانی یک کالایی پایین می آید واکنشی نشان نمی دهد
ناشناس۳۵۹۶۳۰۷۱۰:۳۹:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۱۱
هر چه سریعتر باید فضای یله و رها و افسار گسیخته مجازی قانونمند‌شود.
ناشناس۳۵۹۶۴۳۳۱۳:۵۳:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۱۱
کل شبکه های اجتماعی که فیلتر دیگه چی باید بشه ؟؟ بساط فیلترینگ باید جمع بشه
ناشناس۳۵۹۷۴۵۸۰۹:۲۷:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۱۳
فیلتر هست اما می روند در ضمن قوانین ایران را اجرا کنند
ناشناس۳۵۹۶۳۰۸۱۰:۴۰:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۱۱
در حال حاضر مشغول دوقطبی سازی علیه خود هستند با حواشی که برای خود درست می کنند
ناشناس۳۵۹۶۳۱۲۱۰:۴۳:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۱۱
چه زود شروع کردی آقای نویسنده.
ناشناس۳۵۹۷۰۶۰۱۵:۱۶:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۱۲
واینکه نویسنده وجود مشکلات موجود را قبول دارد بسیار زیباست
ناشناس۳۵۹۶۳۱۵۱۰:۴۵:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۱۱
قطعا سر تنظیم بودجه سال 1404 حواشی رخ خواهد داد به خاطر برخی نهادها و ارگان ها و موسسات ...
ناشناس۳۵۹۶۳۱۶۱۰:۴۷:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۱۱
اگر بودجه نجومی فرهنگی شرکتهای خودی را که هیچ منفعتی برای مردم و کشور ندارند را قطع کنید و در جای درست هزینه شود بسیاری از مشکلات حل میشود....این پولها هم کاملا در دسترس است و منوط به fatf و.... هم نیست....
ن.ط۳۵۹۶۳۲۱۱۰:۵۴:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۱۱
اینکه یک جین مشکل لیست کردید و در نهایت در پاراگراف آحر نوشتید بسم‌ا... اما ابتدا از خودتان شروع کنید! خنده دار نیست؟ اون جین مشکلات که لیست کردید و بعنوان منطقی نیست گفتید ، تا زمانی که حل نشه، همه تلاش ها آب در هاون کوبیدن و افتادن در دور روزمرگی یا امروز را به فردا رساندن است. چی را از خودش شروع کنه؟ اینکه حاکمیت (کاملاً نادرست) سالها از خودرو سازان داخلی حمایت میکنه و خودرو خارجی را چند برابر قیمت به ملت می اندازند و باعث این وضع در مصرف بنزین شدند را چطور با شروع از خودش حل کنه؟
ناشناس۳۵۹۶۳۳۲۱۱:۰۷:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۱۱
پزشکیان چند سال فقط باید آواربرداری کنه
ناشناس۳۵۹۶۴۰۶۱۳:۱۱:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۱۱
نه شهید رئیسی توانست و نه پزشکیان میتونه آواربرداری رو تموم کنن چند تا دولت دیگه هم باید بیان تا آوار برداری از ویرانیهای ۹۲ تا ۱۴۰۰ تموم بشه
ناشناس۳۵۹۶۴۷۹۱۵:۱۸:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۱۱
نیست زمان احمددی نژاد گل و بلبل بود !
ناشناس۳۵۹۶۵۵۶۱۷:۰۶:۴۰ ۱۴۰۳/۶/۱۱
گل و بلبل بود انصافاً در مقایسه با رفسنجانی و خاتمی ، مخصوصاً در مقایسه با روحانی
ناشناس۳۵۹۶۵۶۹۱۷:۲۷:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۱۱
احمدی نژاد را با دولت قبل خودش مقایسه کن که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده حتی با تحریم ولی برق قطع نمی شد!
علی۳۵۹۷۸۷۵۰۰:۰۹:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۱۴
قطعی برق بعد از ۱۵ سال وقفه از دوره اون موجود شروع شد
حسن۳۵۹۹۱۹۵۰۸:۳۲:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۱۶
قیمت دلار بستگی به واردات و صادرات و مخصوصا تحریم ها داره دولت اصلا نقشی نداره
ابوالفضل۳۵۹۹۵۷۹۰۰:۵۳:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۱۷
در زمان خاتمی دلار ۷۸۰ بود ۸سال تورم تک رقمی بود.بنزین از ۸۰تومن بالاتر نرفت.ایران تحریم نبود مردم راحت زندگی می‌کردند این همه افغانی تو ایران نبود.
ناشناس۳۵۹۶۳۴۲۱۱:۲۰:۳۹ ۱۴۰۳/۶/۱۱
یک مقاله درست منطقی از الف دولتمردان تک چشم هستند و فقط منافع دولت و راحتی کار خود را می‌بینند. آقایان دولتمرد دولت را کوچک و چابک و حقوق کارگران را به دلار تعیین و همه اقلام و اجناس به دلار عرضه کنید و واردات همه چیز را آزاد بگذارید
ناشناس۳۵۹۶۳۴۳۱۱:۲۳:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۱۱
الف هم بالاخره اقرار کرد هر چند دیر که کار غیر منطقی تو کشور زیاد انجام شده حتما نپیوستن به fatf و فیلترینگ گسترده خیلی پشتش منطق وجود داره
ناشناس۳۵۹۶۳۶۲۱۱:۵۳:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۱۱
fatf را که بیشتر از کشورهای دیگر اجرا کرده ایم ولی نهادهای بین المللی با سیاسی کاری بسیاری از بندهای آن را از ما نپذیرفته اند فیلترینگ هم که به خاطر این است که سکوهای خارجی حاضر نیستند بر عکس کشورهای دیگر در مورد ساز و کار با ایران تفاهم داشته باشند
ناشناس۳۵۹۶۴۱۸۱۳:۲۷:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۱۱
خوب یعنی بقیه باید با ما کنار بیایند؟...حالا که ما ضرر میکنیم نه آنها...
ناشناس۳۵۹۶۵۶۶۱۷:۱۸:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۱۱
دنبال حاشیه هستید
ناشناس۳۵۹۶۳۴۸۱۱:۲۶:۵۴ ۱۴۰۳/۶/۱۱
نهایت بددلی از این متن احساس می شود. آقای نویسنده لابد می دانید که این همه چیزهای غیر منطقی که خودتان به بیانی معترف به آن هستید محصول عملکرد چند هفته ای دولت جدید نیست ولی همین شماها آنچنان زیبانمایی از وضعیت سه سال اخیر می کردید که به صداقت شما شک می کنیم. کشور مشکلات انباشته ای دارد که تا دیروز همه شما منکر آن بودید و این مشکلات با تدبیر و همت بالا و احتمالا سختی برای همه باید یکی یکی حل شوند و البته منطقی است کار باید به تدریج و از جاهایی شروع شود که کمترین آسیب به پیکر نحیف قشرهای ضعیف وارد شود.
ناشناس۳۵۹۶۳۷۱۱۲:۰۹:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۱۱
شخص رییس جمهور سوبسید بنزین را بر نمی تایبد و در پی گرانی بنزین است . بله مشکلات هست و نویسنده مقاله میگوید در کار یک مشکل سوبسید بنزین صدها مشکل غیر منطقی دیگر منجمله درآمد ناکافی مردم هم هست ولی چرا رییس جمهور برای درآمد ناکافی مردم به اندازه بنزین صدا بلند نمی کند چرا در گفتگوی اخیرش حتی یکبار اسمی از کارگران که بیش از نیمی از ایران هستند نیاورد چون برایش فقط بنزین مهم هست نه حقوق و زندگی کارگران نه ایشان و نه وزیر کار برنامه ای برای ترمیم دستمزد کارگران ارایه نداده است
ناشناس۳۵۹۶۳۴۹۱۱:۲۸:۰۴ ۱۴۰۳/۶/۱۱
جناب رئیس جمهور که دغدغه بنزین دارن اولش بیان حمل و نقل عمومی در شهرها را ببرن بالا نه اینکه در مترو تهران با حضور ایشون فاصله حرکت قطارها بیشتر شده 50 ساله نیسان وانت با مصرف بالا در حال تولید یه خودرو مناسب کم مصرف تولید کنند خودروهای سواری با تکنولوژی 40 سال پیش دارن تولید میشن خوب خودرو خوب تولید کنند
ناشناس۳۵۹۶۳۶۰۱۱:۴۹:۲۷ ۱۴۰۳/۶/۱۱
تا ديروز كه همه اين موارد منطقي بود؛ الان بد شد؟
ناشناس۳۵۹۶۳۸۴۱۲:۳۳:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۱۱
خیلی چیزها غیر منطقی است.
ناشناس۳۵۹۶۳۹۷۱۳:۰۰:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۱۱
به هر حال اميدواريم كه منطق در همه جا منطق باشد ! و غير منطقي همه جا غير منطقي باشد ! حالا چه در دولت دوازدهم و چه در دولت سيزدهم و چه در دولت چهاردهم و چه در دولت هاي ديگر !
ناشناس۳۵۹۶۴۰۱۱۳:۰۵:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۱۱
صداقت و انصاف مشکل مارا حل میکند ازخودمان شروع کنیم .مردم اصول گرا و اصلاح طلب و میانه رو را فراموش کردن و براشون مهم نیست.اما صداقت براشون مهمه
حسن۳۵۹۶۴۱۷۱۳:۲۵:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۱۱
تمام کسانی که با افزایش نرخ بنزین مخالفت می کنند یا نااگاه هستند و یا دارای چندین خودرو تنها به این دلیل که چرا به قیمت ده هزارتومانی اب معدنی یک و نیم لیتری و پنج هزار تومانی اب معدنی نیم لیتری اعتراض ندارند در کشور ما اب معدنی که فراوری و استحصال ان به مراتب از استخراج نفت و تولید بنزین ارزانتر و راحت تر است حداقل سه برابر قیمت بنزین است
ناشناس۳۵۹۶۵۱۲۱۶:۰۸:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۱۱
قیمت بنزین که بالا برود آب و نان و تورم و اجاره و میوه و سبزی و همه مایحتاج مردم گران می شود. مقیسه اب معدنی که اصل پول آن برای بسته بندی است با بنزین اشتباه است. اگر برایتنان یارانه بنزین مطرح است چرا اجازه واردات خودرو با کیفیت و مطرح و مناسبی مثل کمری را که با قیمتی برابر با سمند در دبی به فروش می رسد را طلب نمی کنید. بسیار یک طرفه است که بنزین و برق با دلار نرخ آزاد حساب می کنید ولی حقوق را با ریال و بدون ترمیم . برای واردات خودرو مانع می گذارید . مردم وقتی مخالف افزایش قیمت بنزین هستند برایشان تورم کمر شکن بعد از افزایش مهم است نه قیمت یک باک بنزین خودروی سواری آنها !
ناشناس۳۵۹۶۵۴۱۱۶:۴۵:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۱۱
آب معدنی 20 لیتری 50 هزار تومن هست!از یک باک ارزانتر قیمت آب معدنی به خاطر بسته بندی هست نه قیمت آب ! چرا با آب شیر مقایسه نمی کنی! عامه مردم در تورم زندگیشان نابود میشود!
ناشناس۳۵۹۶۷۷۸۰۰:۳۹:۵۸ ۱۴۰۳/۶/۱۲
جدی میگی ؟! پس چرا در دولت آقای رییسی بنزین گران نشد ولی ابر گرانی آمد ؟! خیلی ضعف بنزین دارید در اروپا و امارات تورم پایین و بنزین گران است ، نترسید بنزین الان گران نمیشه ولی بعد از تورم پایین حتما میشه مثل همه جهان
ناشناس۳۵۹۶۵۱۵۱۶:۱۱:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۱۱
چرا فکر می کنید تو آگاهی! حقوق به دلار بده اجازه خرید خودرو به دلار به قیمت جهانی بدون مالیات و عوارض بده ارتباطات ایران با دنیا برقرار کن اون وقت بنزین به دلار به قیمت کویت بده !! چرا یک طرفه میبینی و چرا فکر می کنی آگاهی !
ناشناس۳۵۹۶۵۱۷۱۶:۱۴:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۱۱
مردم هر کشوری در کنار یک سری محدودیت ها یک سری مزایا باید داشته باشند مرزها را بستند و اجازه خرید خودرو کم مصرف خارجی نمی دهند! با سرکوب مزدی کارگران و کارمندان قدرت خرید مردم را کم کردند بعدا منت بنزین سر مردم می گذارند به خدا آخرتی هست . در ضمن بنزین فقط برای خودرو مردم نیست برای جابجایی کالا و میوه و ... هم هست بنزین گران میشه تورم ایجاد و اقشار فقیر بی پول تر میشوند !
ناشناس۳۵۹۶۶۶۶۲۰:۰۱:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۱۱
در ضمن بنزین با این کیفیت هم مصرف بالاتر و هم استهلاک بیشتر برای خودرو و هم آلودگی مداوم برای هوا در پی دارد
سعید۳۵۹۸۰۶۳۱۰:۴۲:۵۴ ۱۴۰۳/۶/۱۴
آقا کسانی که دارند در محدوده سهمیه بنزین خودشان مصرف می کنند چرا باید پول بیشتری برای بنزین بدهند ؟!!حداقل قیمت بنزین آزاد را برای کسانی که مصرف بیشتری دارند افزایش بدهند.
ناشناس۳۵۹۸۱۶۲۱۲:۳۶:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۱۴
وقتی ماشین را دو یا سه برابر قیمت واقعی به ملت میدهند یا هنگام واردات عوارض کلان مگیرندپول بنزین ۱۶ سال را گرفته اند
منمد۳۵۹۹۴۰۰۱۴:۴۷:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۱۶
از لحاظ قیمتی آب معدنی قابل مقایسه با بنزین نیست. بنزین گران شود توی زندگی روزانه مردم از کرایه .حمل ونقل. مسکن .ساخت و ساز و خوراک مردم تاثیر دارد .موقع خرید تو بازار همه چی رو ربط میدن به بنزین .دولت اول خودروی با کیفیت و کم مصرف تولید کند.تو این چند سال پراید رو از ۷ لیتر نتونسته به ۴ لیتر کاهش بده.
احمد۳۵۹۶۵۳۸۱۶:۳۸:۱۰ ۱۴۰۳/۶/۱۱
آقا ترخانی بذار بنده خدا حکم مهر رییس جمهوریش خشک بشه بعد
بهروز۳۵۹۶۹۹۱۱۲:۴۳:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۱۲
نه داداش ،،خشک بشه دیگه کار در نمیاد
معلم افتصاد سیاسی۳۵۹۶۵۷۹۱۷:۵۶:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۱۱
راه حل بهبود وضع اقتصاد ایران مشخص است لیکن در شرایط امروز امکان پذیر نیست.راه حل ها مانند: اصلاح ساختاری اقتصاد حمایت از تولید داخلی بهبود روابط خارجی اصلاحات مالیاتی تولید زیر ساخت ها افزایش بهره وری حمایت از صادرات و توجه به اقتصاد دانش بنیان که مورد توجه خاص رهبری است.
میر افشین صفری۳۵۹۶۶۶۲۱۹:۵۴:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۱۱
سلام دولت آقای دکترپزشکیان اولین دولت بعداز انقلاب هست که حداقل هفتاد درصد اعضایش باروش شایسته گزینی انتخاب شده اند البته انتظار بیشتر بود البته برای آغاز بدنیست انشالله روش مهم شایسته سالاری درکشور روال بشود مطمئنان کشور به جاهای خوبی خواهدرسید درنتیجه سخنان ناامید کننده نزنیم انشالله خیر یاعلی مدد
ناشناس۳۵۹۶۷۷۷۰۰:۳۷:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۱۲
دکتر پزشکیان اهل مشورت و شنیدن حرف شما مردم است و هرگز اصرار نمیکنه بنزین باید به دستور من گران بشه ، پس نگران نباشید دکتر عارف هم گفت تصمیم عجولانه نمی‌گیریم ولی ضعف بنزین نداشته باشید در سه سال قبل بدون گرانی بنزین ابرگرانی آمد و زندگی پدر بازنشسته و برادر کارمند من نابود شد ، پس بنزین همه چی نیست همانطور که در اروپا بنزین گران و تورم پایین و پول ملی باارزش است
ناشنای۳۵۹۶۸۳۰۰۶:۰۹:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۱۲
تحملی لازم است تا ببینیم قدرت کاری دولت چه جوابی می‌دهد
شهاب۳۵۹۶۸۳۲۰۶:۳۳:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۱۲
اتفاقا منطقی ترین کارابتدا افزایش'قیمت بنزین هست که در این سال‌ها حتی با تورم هم رشد نکرده است ''این همه کارهای اساسی را به هم گره نزنید از هر کجا شروع بشود مهم نیست
حمیدرضا وحیددستجردی۳۵۹۶۸۹۱۰۹:۱۸:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۱۲
احسنت به این نویسنده عزیز گل گفتی... آقای رئیس جمهور کدوم منطقی میگه حقوق به ریال خرج به دلار؟؟؟!!! اینم درستش کن؟!
بهروز۳۵۹۶۹۹۰۱۲:۴۱:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۱۲
آقای رییس جنهور لطفا به وزرا ومعاونین بگویید،خطا نکنن که بعد با یک عذر خواهی حل کنن ،این کار غیر متطقیه ،،وهمه مطالب بالا رو هم تایید میکنم
ناشناس۳۵۹۷۲۱۲۲۰:۰۸:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۱۲
بسمه تعالی.این دولت میخواهد،حقوق مردم را استیفا کند،البته از همه دولتهایی که در این رابطه دست داشته اند،کمک گرفته و آنها را به مشارکت گرفته اند تا به مردم ثابت کنند،همه این دولت‌ها خادم ملت بوده اند.اما با اطمینان می‌توان گفت،اگر با این ساختارهایی که در نظامات اقتصادی،بانکی،و ساختار اداری کشور وجود دارد،این کار نشدنی است.وقتی در زیرساخت‌های انرژی،آب،مسکن،محیط زیست، نبود شغل و کار و درست نبودن ساختارهای ایجاد اشتغال،فعلا باید،چشم براه اصلاحات اساسی باشیم
ناشناش۳۵۹۷۲۳۷۲۲:۱۵:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۱۲
منطقی نیست که درراستای همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری وکشوری ۱میلیون بابت تیرماه پرداخت شده وهنوزهیچ خبری ازبازنشستگان تامین اجتماعی نیست
ناشناس۳۵۹۷۳۶۲۰۶:۲۷:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۱۳
منطقی نیست که دو جناح در کشور مثل پدر ومادر بطور زرگری باهم دعوا کنند وما ملت در زیر دست پای آنان بصورت واقعه ای لح شویم.
ناشناس۳۵۹۷۶۸۸۱۴:۴۲:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۱۳
با سلام. نویسنده حق مطلب را چنان خوب بیان نموده که نیاز به هیچ کم یا زیادی ندارد الا یک آفرین. ان شا... همگی در این راستای فکری و استدلالی موفق باشید.
زارعی پور۳۵۹۹۴۸۷۱۹:۳۲:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۱۶
من هم بانظرنویسنده کاملا موافقم
پناه بر خدا۳۵۹۷۹۷۸۰۹:۴۰:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۱۴
آقای رئیس جمهور امید مردم اول بخداست بعد به شماست این مملکت چیش منطقی ؟لطفا شما دیگه باری بدوش مردم با دلیل منطق اضافه نکن چون ۸۰٪مردم در چکنم چکنمند
معتمد۳۵۹۷۹۸۱۰۹:۴۲:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۱۴
رئیس جمهور محترم در موقعیتی که می خواهد حقوق بحق باز نشستگان وپرستاران زحمت کش که تحمل کار سخت بادستمزد کم وماندن درکشور را بامهاجرت باحقوق ‌مکفی را ترجیح داده باید ازصندوق ملی باید برداشت کند وحقوق بحق این قشر را پرداخت کند خودتا ن قضاوت کنید گیج کننده است بعداز یک هفته چه می تواند انجام دهد همه مشکلات را می داند ما باید بجای خرده گیری کمکش کنیم .
ناشناس۳۵۹۷۹۸۵۰۹:۴۵:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۱۴
هردولت جدیدی که سکان هدایت روبدست میگیرد اولین فکرش گرانی انرژی برپایه نرخ خلیج فارس است ایا درامد وحقوق ما براساس حقوق ودرامدملتهای خلیج فارس براورده میشه نه کشورافغانستان بدست طالبان اداره میشه نرخ تورمش 8درصده هیچ گونه منابع قابل توجه هم نداره پولش هم از پول ما با ارزشتر شده .
علی اصغر قاسم پور۳۵۹۷۹۹۰۰۹:۵۰:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۱۴
دست کاسبان تحریم هم باید از دخالت در امور کشور قطع و اموال به غارت برده شون به بیت المال برگرده، همون دانه درشتها که با استفاده از مسئولیت و شغل رده بالا با رانت و ... به ثروتهای نجومی رسیدن و در حاشیه ی امن از نظر رسیدگی و پیگرد قرار دارن.
دانش۳۵۹۷۹۹۶۰۹:۵۳:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۱۴
همه حرفها را زدید ولی دقت نکردی که پول بنزین به قیمت دلار آزاد درزمان خرید ماشین به قیمت چهار برابر قیمت جهانی درغالب عوارض و مالیات از مردم پیش پیش می‌گیرند پس دعوا آقایان از هر طیفی که هستید سر قیمت بنزین بیمورد است
علی۳۵۹۸۰۰۱۰۹:۵۷:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۱۴
انصافا نوشته گیرایی بود امید که هرچه خیر هست برای ملت ایران باشد زین پس
ناشناس۳۵۹۸۰۰۸۱۰:۰۴:۵۳ ۱۴۰۳/۶/۱۴
تو که میگی بنزین ارزونه مگه حقوق چقدر میدی؟
شهرام۳۵۹۸۰۷۲۱۰:۵۲:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۱۴
آقای پزشکیان اگر از متخصصین استفاده می کنید الفبای کاهش مصرف بنزین استفاده از خودروهای برقی وگازی و... هست و بهتر است یارانه رابه سمت این خودروها هدایت فرمائید آنوقت احتیاجی به واردات بنزین نخواهد بود وآلودگی کمتر؟!!
مصطفی۳۵۹۸۱۷۴۱۲:۴۹:۴۷ ۱۴۰۳/۶/۱۴
کل سوبسید در بخش های خدماتی و انرژی توسط افغانستانی های مهاجر مصرف میشود و اصلا مهاجرمجازو غیرمجاز معنی ندارد چون آینده ایران رو به خطر انداختن،ودر بخش تولید هم درآمدهای کلانی دارند و مالیات هم نمیدهند
سالار خان۳۵۹۸۲۶۶۱۳:۴۶:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۱۴
در مملکتی که همین اواخر در نرخ نهاده های تولید گندم دولت فقط در یک فقره ۱۳۲ درصد کود اوره رو گران میکنه یک شبه ولی هفته بعدش همون حضرات در جلسه شورای قیمت گذاری با حضور سازمان برنامه و وزیر اقتصاد برای تعیین نرخ گندم در سال آینده رشد تورم در بخش تولید گندم را فقط ۱۰ و نیم درصد اعلام میکنن. شما دوستان انتظار دارید مشکلی از مشکلات این مردم حل میشه؟ بسیار دور از انتظاره
محمد۳۵۹۸۲۶۸۱۳:۴۷:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۱۴
یادداشت فوق ( منطقی ....) بطور کلی بد نیست مشکلات را یاد آوری کرده .. ولی بیشتر جنبه شعاری دارد بهتر است بعد از دو سه نمونه انتقاد دو سه نمونه هم راهکار برای حل آنها بدهیم
کامران۳۵۹۸۴۴۰۱۶:۵۲:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۱۴
جناب اقای رئیس جمهوربااکثریت رای درانتخابات مردم استارت حمایت راازشمازدندرهبری ومجلس نیزحمایت حداکثری خودراثابت کردندحالانوبت شمااست بسم الله این گوی واین میدان منبعدنیزطبق سفارش موکدرهبری همه بایدازشماحمایت کنندتاانشاالله دراین راه موفق شویدوباصبرخودمان منتظرنتایج این انتخاب هستیم
سید۳۵۹۹۰۱۴۱۷:۵۸:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۱۵
هما نگونه که منطقی در انتخاب امتحان پس داده ها و دگماردن آنها در پست های کلیدی نیست .
حسن استیری۳۵۹۹۱۶۳۰۶:۰۲:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۱۶
با پول سازمان‌های بازنشستگی رانت‌خواری می کنند ولی به بازنشسته که می رسد پول ندارند!!!!!!
رضا۳۵۹۹۱۶۸۰۶:۱۹:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۱۶
بالاخره باید شروع کرد و با برنامه ریزی منطقی ملت را از شر این پدیده های غیر منطقی رها ساخت. بجای استدلالهای دور و باطل به عاقبت استدلالهایمان به اندیشیم.
ناشناس ۳۰۰۴۵۶۳۵۹۹۱۸۸۰۸:۰۳:۴۲ ۱۴۰۳/۶/۱۶
قانون اساسی درست پیاده بشه اقتصاد دولتی و نیمه دولتی و خصوصی درست اجرا بشه بیشتر مشکلات حل میشه
ناشناس۳۵۹۹۲۰۲۰۹:۱۰:۲۳ ۱۴۰۳/۶/۱۶
عزیزان که نظرات خود را ارائه دادید ، فقط کافی است به یک نکته دقت کنید حرف همگی شما منطقی است ، شما اینهمه مشکلات را که بیان می کنید فقط تا زمانی کلیه اتباع افغانی چه مجاز و غیر که حدود پنج دهه در ایران حضور دارند و جمعیتی چند میلیون نفر هستند از ایران اخراج نشوند تحت هیچ شرایطی مشکلات اقتصادی کشور حل نمیشود حالا هر گونه دلیل و منطق بیان کنید فایده ای ندارد ، مگر دولت بایت واردات گندم و بنزین و کالاهای اساسی یارانه نمی دهد در صورتی که حق شهروند ایرانی است ولی متاسفانه در اختیار میلیونها افغانی قرار میگیرد حالا همین یارانه ها را به قیمت آزاد حساب کنید چه مبلغی می‌شود که در اختیار افغان ها قرار گرفته خلاصه اگر کشور ایران چه از نظر اقتصادی و اجتماعی و امنیتی از مشکلات عبور کند تنها راه اخراج جمعیت میلیونی افغان ها است که دارند پنج دهه از منابع و سرمایه ایرانی استفاده می کنند و این اجحاف در حق شهروند ایرانی است
احمد۳۵۹۹۲۰۳۰۹:۱۰:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۱۶
سلام دوستان بگذارید جوهر حکم تنفیذ آقای دکتر پزشکیان خشک بشه بعد هرچی میگید بگید من با آقای دکتر هم رزم بودم ایشان آدم عمل هست صبر کنید نتیجه تمام مشکلات را بعد عید خواهید دید ...ایشالله ..متشکرم
ناشناس۳۵۹۹۲۳۱۰۹:۵۰:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۱۶
فقط به شماره ملی افراد سهمیه بدن قیمت آزاد هم هر چه بیشتر بهتر
ناشناس۳۵۹۹۲۸۰۱۱:۴۸:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۱۶
آقای رییس جمهور لطفا عدالت را در همه جا بکار ببرید . چرا درصد افزایش حقوق ها متفاوته ؟ چرا پرداخت حقوق ها برای زن و مرد و مجرد و متاهل با شرح وظیفه یکسان متفاوته ؟چرا مجرد ها از حق مسکن محروم هستند ؟ و ......‌
مستاجر۳۵۹۹۳۰۳۱۲:۱۹:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۱۶
فکری به حال مستأجران بشه یکی با چند خانه و بدون مالیات و نان مسکن میخوره و یکی بی خانه و آواره
ناشناس۳۵۹۹۳۰۴۱۲:۲۱:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۱۶
فکری هم برای یک خانواده با چند بیکار بکنید
بی خودرو۳۵۹۹۳۰۵۱۲:۲۳:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۱۶
یکی بی خودرو و یکی با بنزین مفتی چند خودرو و مصرف یارانه بنزین
ناشناس۳۵۹۹۳۰۸۱۲:۲۵:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۱۶
منطقی هست یکی کارگر و یکی حقوق نجومی
ناشناس۳۵۹۹۳۴۱۱۲:۴۷:۵۶ ۱۴۰۳/۶/۱۶
ریشه اصلی مشکل اقتصادی کشور و مردم عدم وجود وحدت فرماندهی در خصوص مدیریت منابع و مصارف کشور است،
یکی مثل همه۳۵۹۹۳۹۸۱۴:۴۵:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۱۶
آقای پزشکان که تا کنون تنها خوب سخنرانی کرده اند؛ امیدوارم و در عمل هم موفق باشند. ما دعا می کنیم.
ناصر۳۵۹۹۴۳۰۱۶:۱۳:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۱۶
آقای رییس جمهور محترم شما این افغانی ها را به کشورشان برگردان که تقریبا 40د رصد تورم بر طرف خواهدشد دوم حقوق و دستمزد را با تورم یعنی گرانی به طور هم زمان برابر نگه دار آنگاه خواهی دید آب روی آتش تمام این نارضایتی مردم خواهد شد البته یک گروهی که از گرانی وهرج ومرج سودهای اقماری برده ومیبرند سخت برآشفته خواهند شدموفق باشید .
ایرانی۳۵۹۹۴۶۱۱۷:۳۱:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۱۶
منطقی ترین کار جمع کردن بانکهای خصوصی است که پدر تورم هستند ودرصد اصلی سرمایه را از جیب مردم دولت به نفع خود تبدیل به املاک خصوصی کرده و عمده ای را در خارج سرمایه گذاری میکنند در حالی که کشور به دنبال سرمایه گذار خارجیست
بازنشسته۳۵۹۹۴۶۹۱۸:۱۹:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۱۶
اگر اندکی با دقت بیشتر به فیش های حقوقی حداقل بگیران توجه میکردید هیچوقت به رقم ۳۰۰ دلار نمی رسیدید..که اگر این بود بازهم خدا را شاکر بودند .بلکه خیلی ها به ۱۰۰ دلار هم نمی رسد.
زارعی۳۵۹۹۴۸۵۱۹:۳۱:۰۲ ۱۴۰۳/۶/۱۶
تابادنیاتعامل نکنیم همین اش وهمین کاسه ومردم فقیروفقیرترمی شوند.
باوندپور۳۵۹۹۴۹۲۱۹:۳۸:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۱۶
ازرییس جمهورمحترم عاجزانه خواهش میکنیم فکری به حال ملت ازشرکارمندان ناکارآمدبکنندناکارآمدبعضی کارمندباعث خیلی مشکلات درجامعه ونارضایتی دربین مردم شده
ناشناس۳۵۹۹۶۰۱۰۳:۱۵:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۱۷
و منطقی نیست با تورم سالانه شست درصد بیست و دو نیم درصد حداکثر سود سپردههای بانکی باشد که عده ای رانتخوار وام ۲۳درصد بگیرند و سوار موج تورمی شست درصدی بشوند.
ناشناس۳۵۹۹۶۱۱۰۵:۵۰:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۱۷
دولتها مطابق با قانون اساسی جمهوری اسلامی باید کشور را اداره کنند رفاه نسبی مسکن وبهداشت واموزش وشغل ومعیشت مردم را عهده دارند اما راه و مسیر را اشتباه طی میکنند مگردولت بنگاه اقتصادی است که بفکر سود وضرر است خیلی جاها حتما درراستای خدمت به مردم واجرای عدالت اجتماعی باید ضرر بدهد فکر نا کرده وعواقب گرانسازی دولت مثلا بنزین تورم وحشناک بر جامعه حاکم میکند معیشت مردم به خطر میافتد درامد وهزینه های خانوار باهم همخوانی ندارد وبرجمعیت قشر زیر خط فقر کشور افزوده میشود دولتها باید بفکر جامعه ای شاد وبانشاط وسر زنده وانقلابی باشند.
احمد کاظمی۳۵۹۹۶۱۴۰۶:۰۴:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۱۷
چندین آدمای بیکار وبازنشسته،کارمند به اجبار خودرویی که زیر پا دارند در اسنپ کار میکنند نصف در آمدشون با وضع خیابون و کوجه و پسکوچه خرج اصطلاک ماشین میشه حالا بنزین گرون بشه چه مشکلاتی پیدا میکنند .
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  3. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  4. وقاحت غربی!

  5. پرخاش با چشمان بسته!

  6. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  7. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  8. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  9. چماق بنزین !

  10. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  12. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  13. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  14. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  15. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  16. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  17. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  18. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  20. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  21. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  22. زنگِ زور!

  23. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  24. هشدار عارف نسبت به خطر پیری افراطی در بدنه مدیریتی کشور

  25. فکرش را هم نمی کردند!

آخرین عناوین