سیگنال مهم سیدحسن خمینی/ نظر علی مطهری درباره پبروز نهایی عملیات طوفان الاقصی

  4030716100 ۰ نظر، ۳ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

سیگنال مهم سیدحسن خمینی/ نظر علی مطهری درباره پبروز نهایی عملیات طوفان الاقصی

سیگنال مهم سیدحسن خمینی

فرهیختگان نوشت: «چندسالی است که در گوشه‌کنار فضای سیاسی نجواهایی درمورد الزامی بودن حرکت به سمت هسته‌ای شدن مطرح می‌شود. اخیرا نیز سیدحسن خمینی در یک برنامه تلویزیونی طی اظهاراتی بالابردن سطح بازدارندگی را الزامی دانسته است.

او در این‌باره می‌گوید: «بازدارندگی نظامی ما باید یک سطح بالاتر برود امروز دنیا به شرایطی رسیده که لازم است بازدارندگی ما قوی‌تر شود.» این اظهارات در فضای رسانه‌ای این برداشت را به وجود آورده است که سیدحسن خمینی تلویحا حرکت به سمت ساخت سلاح هسته‌ای را لازمه بازدارندگی دانسته است.

زمزمه‌های ساخت سلاح هسته‌ای که پیش از این کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با کلیدواژه احتمال تغییر دکترین هسته‌ای مطرح کرده بود اکنون در فضای سیاسی به قدری پیچیده است که بعضا چهره‌هایی همچون سیدحسن خمینی که رویکرد میانه‌تری در روابط خارجی دارند آن را به زبان‌های مختلف مطرح می‌کنند.

فارغ از اینکه بخواهیم برای افزایش توان تسلیحاتی کشور نسخه‌ای بپیچیم اما باید این گزاره‌های سیاسی را کمی با داده‌های موجود نیز تطبیق دهیم. تنها چیزی که با قطعیت می‌توان گفت این است که با توجه به وضعیت امنیتی که برخی دارندگان سلاح هسته‌ای به آن دچارند صرفا داشتن توانایی هسته‌ای یا حتی ساخت سلاح هسته‌ای برای ایران، به‌تنهایی کافی نخواهد بود.

همان‌طور که مثال‌های رژیم‌صهیونیستی و کشورهای دیگر نشان داده است برای دستیابی به بازدارندگی کامل باید به همه جنبه‌ها از جمله «نیروهای نظامی متعارف، قابلیت‌های نامتقارن، قدرت دیپلماتیک و ثبات اقتصادی و سیاسی» توجه شود...

برای حفظ بازدارندگی پایدار ایران باید در کنار تقویت نظامی به دیپلماسی فعال هم توجه کند. همکاری با قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی، ایجاد ائتلاف‌های استراتژیک و مدیریت روابط دیپلماتیک می‌تواند ایران را در موقعیت قوی‌تری در منطقه قرار دهد. برای مثال روابط با روسیه و چین و تعاملات در چهارچوب‌های بین‌المللی مانند سازمان همکاری شانگهای می‌توانند قدرت دیپلماتیک ایران را افزایش دهند.

بازدارندگی همچنین نیازمند یک اقتصاد قوی و پایدار است. بدون اقتصادی مقاوم کشور نمی‌تواند منابع کافی برای حمایت از قدرت نظامی خود داشته باشد به‌ویژه در شرایط تحریم‌های اقتصادی ایران باید راه‌هایی برای تقویت اقتصاد داخلی و کاهش وابستگی به صادرات نفت پیدا کند تا تحت فشارهای اقتصادی بین‌المللی ناتوان نشود.

علاوه‌بر این موارد ایران باید بتواند پایداری سیاسی داخلی را حفظ کند و از پشتیبانی مردم برای سیاست‌های خود برخوردار باشد. اگر دولت در داخل سرمایه اجتماعی نداشته باشد بازدارندگی خارجی آن نیز ضعیف خواهد شد. »

***

توانایی توأمان ایران برای تشدید و مهار تنش

علیرضا مجیدی، کارشناس مسائل منطقه به ایران گفت: «ادراک بازدارندگی ایران بعد از عملیات وعده صادق 2 شکل گرفت. به‌صورت خیلی قاطع هم شکل گرفته است که در ادامه آن سفر رئیس‌جمهور به قطر، سفر آقای عراقچی به لبنان و پس از آن برگزاری نمازجمعه به امامت رهبر انقلاب انجام شد.

ایران نشان داد که هم توانایی تشدید تنش را دارد و هم توانایی مهار آن را و در هر دو مورد هم خودش به تنهایی تصمیم می‌گیرد. این نکته اسرائیل را محدود می‌کند. اما اینکه بگوییم اسرائیل هرگز حمله نمی‌کند، سهل‌انگارانه است. بنابراین باید این را در نظر گرفت که نتانیاهو در شرایط کنونی ممکن است پذیرای هر ریسکی باشد و دامنه تنش را گسترده‌تر از وضعیت موجود کند.

***

نظر علی مطهری درباره پبروز نهایی عملیات طوفان الاقصی

عملیات طوفان الاقصی در یک سال گذشته بیش از 40هزار شهید در غزه و تخریب کامل زیرساخت های غزه را به همراه داشته است. علی مطهری، نماینده اسبق مجلس درباره این عملیات و هزینه های آن به شرق گفت: 

«عملیات طوفان‌الاقصی ارزش این میزان هزینه را دارد و ارزش انجامش را داشت. چون اولا مردم غزه سال‌ها در محاصره بودند. دوم اینکه رژیم صهیونیستی برنامه‌هایی برای مسجدالاقصی داشت.

سوم موضوع گسترش شهرک‌سازی‌ها بود و چهارم موضوع عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل مطرح بود که در مجموع سیر اتفاقات حکایت از این داشت که موضوع فلسطین به کلی فراموش شود. یعنی وضعیت طوری شده بود که برخی کشورها حتی می‌خواستند اعلام کنند‌ موضوعی به نام فلسطین دیگر وجود ندارد. لذا گروه‌های فلسطینی راهی ‌جز انجام این عملیات نداشتند.

اگر طوفان‌الاقصی انجام نمی‌شد، اساسا موضوع فلسطین داشت به فراموشی سپرده می‌شد. البته اسرائیل در این یک سال جنایت‌های بسیار زیادی مرتکب شد و تجاوزات زیادی انجام داد و کماکان این جنایات ادامه دارد. اما یقینا برای اینکه این غده سرطانی از بین برود باید این دست عملیات‌ها انجام می‌شد.

عملیات طوفان‌الاقصی با این میزان از شهدا، مجروحان و خسارات در غزه و دیگر نقاط ارزش آزادی فلسطین را دارد، اما نکته اساسی اینجاست که ما باید از این به بعد موضوع را به شکل جدی پیگیر باشیم. این را هم باید گفت که در یک سال گذشته پس از هفتم اکتبر موضوع فلسطین در سطح افکار عمومی دنیا دوباره به شکل پررنگی مطرح شده است.

اکنون وجهه اسرائیل‌ نزد افکار عمومی جهان به‌شدت تخریب شده و تحت فشار شدیدی است؛ تا جایی که این رژیم که طی ۷۰ سال گذشته‌ به طور نامشروع پدید آمده است، هیچ‌وقت در چنین شرایط دشواری گرفتار نبوده‌. بله شما به وضعیت سخت و ویرانی‌های نوار غزه و حملات به لبنان نگاه می‌کنید، اما شرایط سخت و دشوار و بی‌سابقه در سرزمین‌های اشغالی را هم نادیده می‌گیرید. باید به آنها هم نگاه کنید و ببینید که این رژیم با چه مسائلی دست‌به‌گریبان است.

اکنون هم بحران ناامنی کل سرزمین‌های اشغالی را در بر گرفته و هم افسانه شکست‌ناپذیری صهیونیست‌ها به‌طورکامل از بین رفته است. در کنار اینها، رژیم صهیونیستی اعتماد‌به‌نفس خود را هم از دست داده است و در کل طی یک سال گذشته بعد از طوفان‌الاقصی، موضوع فلسطین به یک موضوع جهانی و بین‌المللی تبدیل شده است و به احتمال قوی من تصور می‌کنم با این شرایط، موضوع فلسطین به یک نتیجه قابل قبول می‌رسد. حداقلش این است که شرایط به سمتی پیش می‌رود که موضوع دو دولت در دستور کار قرار گیرد.

اگر همین هم اتفاق بیفتد یک موفقیت برای مردم فلسطین خواهد بود. اگرچه موضوع دو دولت‌ ایدئال ما نیست؛ چون ایدئال این است که رژیم صهیونیستی اساسا نابود شود و کل سرزمین فلسطین به دست فلسطینی‌ها بیفتد. اما اگر در شرایط کنونی ما شاهد تشکیل دو دولت هم باشیم، دو دولتی که واقعا مستقل از هم باشند، به‌هر‌حال این هم یک پیروزی است. لذا قطعا این میزان از شهدا، مجروحان، خسارات و لطمات ارزش تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی را دارد.»

***

خبر معاون سپاه قدس درباره سلامتی سردار قاآنی

معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس با اشاره به پرسش‌های مطرح‌شده درباره وضعیت سلامت سردار قاآنی، تاکید کرد: او در صحت و سلامت است و مشغول فعالیت است.

به گزارش ایسنا، سردار ایرج مسجدی با اعلام این خبر در همایش تجلیل از موکب‌داران و خادمان اربعین حسینی در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی، با بیان اینکه بسیاری از ما درباره سردار قاآنی می‌پرسند، گفت: او در صحت، سلامت و مشغول فعالیت است. 

معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بعد از کشتار در غزه و حمله به حزب‌الله موفق به پیشرفت زمینی نشد و انتقامش را از مردم ضاحیه لبنان می‌گیرد، گفت: تعدادی از نیروهای نظامی رژیم اشغالگر کشته شدند، اما نتوانستند مقاومت را از پا در آورند؛ برای همین وارد لبنان شدند. با وجود اینکه یک سال از جنگ مقاومت فلسطین در غزه می‌گذرد، ولی آمادگی مقاومت بیشتر شده است، تا جایی که حماس ۹۰ درصد آماده نبرد است.

طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیض درخصوص وضعیت سلامت سردار قاآنی و یا مجروحیت وی در لبنان در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی به‌ویژه صهیونیستی منتشر شده بود.

***

دیدار پزشکیان با جبهه پایداری

مسعود پزشکیان در دیدار جمعی از نمایندگان و اعضای جبهه پایداری جذب حداکثری همه افراد جامعه با سلایق مختلف را از جمله اصول اساسی انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: هدف و تلاش ما این است که با رفتار و عملکرد صحیح و اصولی با مردم، آن بخش از جامعه که دچار دلخوری و گلایه‌مندی‌هایی شده‌اند نیز به سمت خود بیاوریم نه اینکه فاصله آنها را با نظام و حاکمیت روز به روز بیشتر کنیم.

وی نارضایتی‌های به حق مردم از مشکلات اقتصادی، تبعیض و بی‌عدالتی را ناشی از انباشت سوعملکردها عنوان کرد و افزود: اینکه امروز جامعه ما از بی‌عدالتی در نظامت سلامت، اقتصاد و آموزش رنج می‌برد به خاطر این است که برنامه‌های تدوین شده از سوی ما مسئولین عدالت‌محور نبوده و ما در تلاشیم در مسیر اصلاح این روند حرکت کنیم، گر چه این فرایند زمانبر و مستلزم بازنگری در روش‌ها و شیوه‌های مدیریتی است.

رئیس‌جمهور اتخاذ رویکردهای تنگ‌نظرانه و رفتارهای سلبی را موجب سرخوردگی و دل‌مردگی جامعه به ویژه نسل جوان و هزینه‌تراشی برای نظام دانست و گفت: ما معتقدیم اگر عده‌ای از سر ناآگاهی خطایی مرتکب شدند، نباید بدون اغماض و مسامحه آنها را طرد یا از محیط کار یا دانشگاه اخراج کرد، بلکه باید آنها را روشن و آگاه کرد.

دکتر پزشکیان در ادامه با بیان اینکه هیچ ظلمی بالاتر از آن نیست که یک حرف و رفتار غلط را به زور در جامعه اجرا کرد، افزود: ما معتقدیم اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی قابل افتخار و قابل دفاع است و راهکار بسیاری از مشکلات کشور را در بر دارد، اما برخی نگاه و رفتار غلط خود را به نظام و انقلاب نسبت می‌دهند و با زور و دعوا به دنبال اجرای آن در جامعه هستند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ملاک و معیار به کارگیری مدیران در دولت چهاردهم را ارزشیابی بر اساس شاخص‌ها و شایستگی‌ها عنوان کرد و افزود: ما از ابتدا به هیچ کس وعده پست و مقام ندادیم و برای انتخاب مدیران شاخص تعیین کردیم و از حضور هر مدیری که واجد این شرایط باشد ولو اینکه بر علیه ما بوده باشد، استقبال می‌کنیم.

پزشکیان همچنین غلبه بر چالش‌ها و مشکلات اجتماعی را نیازمند انشراح صدر و پرهیز از هر گونه برخوردهای تند و نادرست عنوان کرد و گفت: برای حل چالش‌های اجتماعی نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم تصور کنند ما دشمن آنها هستیم، بلکه باید با انشراح صدر، رفتار عزتمندانه و با حفظ کرامت، آحاد جامعه آنها را در این مهم سهیم کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: ما صادقانه به دنبال خدمتگزاری به مردم و حل مشکلات کشور هستیم و در این مسیر از همه جریانات و دیدگاه‌های مختلف دعوت می‌کنیم به جای اختلاف و دعوا با یکدیگر به ما در این هدف مقدس کمک کنند.

***

رایزنی پزشکیان با قالیباف برای حل مشکل حسین زاده

مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری برنا  در خصوص عدم موافقت مجلس با استعفای عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده حوزه انتخابیه نقده و اشنویه از استان آذربایجان غربی برای انتصاب معاونت رئیس جمهوری در امور روستایی و مناطق محروم کشور، گفت: گفت‌وگوهایی بین دولت و مجلس صورت گرفته و امیدواریم راهکارهایی پیدا شود؛ معاون پارلمانی رییس جمهور رایزنی‌هایی را انجام داده است؛ همچنین من و رییس جمهور هم صحبت‌هایی با آقای قالیباف داشتیم؛ امیدوارم این‌ مشکل هرچه زودتر حل شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ صحن مجلس، در جریان رسیدگی به درخواست استعفای عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و اشنویه به دلیل انتصاب به عنوان معاون رئیس جمهوری در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، با این استعفا مخالفت کردند؛ مخالفتی که موجب ایجاد گره‌ای درباره حکم انتصاب رئیس جمهوری برای حسین‌زاده شد.

***

آخرین وضعیت فیلترینگ و برخورد با فروشندگان فیلترشکن

به گزارش خانه ملت، ستار هاشمی، وزیر ارتباطات با اشاره به ابتکارات دولت چهاردهم برای حل مشکل فیلترینگ گفت: گزارش‌هایی در حوزه‌های مختلف متناسب با شرایط و کیفیت ارتباطات فراهم کرده ایم و دستگاه‌های ذیربط نیز مأموریت هایی از سوی مرکز ملی فضای مجازی در این خصوص دارند که قرار است در نهایت طراحی‌های لازم انجام شده و طی جلسه‌ای به جمع بندی برسیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که منظور از حل مشکل فیلترینگ، رفع فیلتر است یا صرفاً برخورد با فروش فیلترشکن، اذعان داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فضای مجازی باید قانونمند باشد، ابعاد مختلفی در این حوزه در نظر گرفته می‌شود. امروز فیلترشکن‌هایی که از مبادی غیرمجاز در کشور استفاده می‌شوند، باعث ایجاد آلودگی در زیرساخت‌های شبکه کشور شده که به عنوان یک دغدغه جدی مطرح است و اصولاً بخشی از مشکلات ما در کیفیت شبکه نیز به واسطه فیلترشکن‌هایی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه رئیس جمهور در خصوص به حداقل رساندن آلودگی‌های شبکه کشور، یادآور شد: حملات سایبری و بخش قابل توجهی از اتفاقاتی که شاهد بودیم به خاطر همین موضوع است. از این رو برخورد با فیلترشکنان منافاتی با ایجاد فضای مجازی قانونمند ندارد که از تأکیدات رهبری است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره علت کندی این روزهای اینترنت در کشور، بیان داشت: شرایط موجود این روزها باعث افزایش حجم محتواهای تولیدی شده که منجر به بروز اختلالات شبکه اینترنت در سراسر دنیا شده است البته وزارت ارتباطات با تشکیل کارگروه بررسی و پایش کیفیت شبکه در تلاش است تا نقاط گلوگاهی زیرساخت‌های شبکه را شناسایی کند و تا کنون نیز دستاوردهای خوبی داشته ایم که به زودی گزارش آن را به مردم ارائه می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان راهکار حل مشکل گلوگاه‌های شبکه ای را ارتقای این نقاط دانست و خاطرنشان کرد: از نگاه ما نیز کیفیت شبکه مطلوب نیست و قطعاً به دنبال ارتقای آن هستیم.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. مقایسه قدرت نظامی ایران با رژیم صهیونیستی

  2. اصلاح قانون برای نجات ظریف؟!

  3. «نشان فتح» بر سینه سردار

  4. حمله احتمالی اسرائیل به ایران؛ محدود و در امتداد دکترین تحریم

  5. صهیونیست ها چه چیزی را "لاپوشانی و انکار" می کنند؟!

  6. فرصت محدود اسرائیل در لبنان

  7. در ستايش مواضع سيدحسن خمینی

  8. کارت ملی هوشمند کارآیی ندارد

  9. منبع اردنی: حریم هوایی‌مان را برای حمله به ایران در اختیار رژیم صهیونیستی نخواهیم گذاشت

  10. تمجید رسانه اصولگرا از هماهنگی میدان و دیپلماسی در دولت/ طعنه زیباکلام به رضا پهلوی

  11. سردار قاآنی در سلامت کامل است

  12. اذعان رئیس رادیو اسرائیل به اوضاع وخیم اسرائیل پس از حمله ایران!

  13. چه شد که کتابخوان شدم؟!

  14. لغو پروازها از ساعت ۲۱ امشب

  15. مهاجرانی در بیروت: من هنوز هم انقلابی‌ام

  16. یک منبع آگاه: طرح پاسخ سخت به اقدام احتمالی اسرائیل آماده است

  17. اهداف موشکی ایران در صورت خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی!

  18. جزئیات جدید عملیات «شیطانی» موساد/ خواندن پیام با فشار ۲ دکمه!

پربحث‌های هفته

  1. دست یابی سپاه به فناوری های جدید و اعلام نشده برای پاسخ به اسراییل

  2. مقایسه قدرت نظامی ایران با رژیم صهیونیستی

  3. اصلاح قانون برای نجات ظریف؟!

  4. ۲ پیام شگفتانه بزرگ ایران

  5. ادعای دوباره امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

  6. این بزک کرده‌ها! ...

  7. میراث رئیسی برای تقابل امروز ما با اسرائیل 

  8. حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم/ سپاه پاسداران: قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

  9. قدرتمندین سلاح ما در برابر اسرائیل

  10. خبر مهم وزیر کشور از اخراج مهاجران غیرقانونی /تمام منابع و یارانه‌های کشور صرف اتباع می‌شود

  11. سهم هر ایرانی در موشک‌باران اسرائیل ۴۴ هزار تومان!

  12. واکنش اژه‌ای به برخورد فراجا با قصور ماموران/ پیشنهاد ابطحی درباره پاسخ ایران به اسرائیل

  13. آنچه اسرائیل درباره خود نمی گوید!

  14. اسرائیل از اجنه برای جاسوسی استفاده می‌کند!

  15. خوابی که تعبیر نشد

  16. اسرائیل در موقعیت ارّه !

  17. مستندات قانونی پاسخ موشکی ایران به تجاوز اسرائیل

  18. چشم دیدن ایرانی قوی را ندارند !

  19. پاسخ عراقچی به سوال خبرنگار که در شرایط جنگی نترسیدید به لبنان بیایید؟

  20. نتانیاهو: هدف بزرگترین حمله قرار گرفتیم، پاسخ خواهیم داد

  21. روایت عراقچی از حضور در قطر و خداقوت به تیزپروازان ارتش

  22. اگر سازمان های بین المللی جلوی نتانیاهو را نگیرند ما پاسخ مناسب را خواهیم داد

  23. در رثای شجاعت

  24. «نشان فتح» بر سینه سردار

  25. واکنش آمریکا به حمله موشکی ایران به اسرائیل

پربحث‌های هفته

  1. دست یابی سپاه به فناوری های جدید و اعلام نشده برای پاسخ به اسراییل

  2. اصلاح قانون برای نجات ظریف؟!

  3. این بزک کرده‌ها! ...

  4. میراث رئیسی برای تقابل امروز ما با اسرائیل 

  5. حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم/ سپاه پاسداران: قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

  6. خبر مهم وزیر کشور از اخراج مهاجران غیرقانونی /تمام منابع و یارانه‌های کشور صرف اتباع می‌شود

  7. سهم هر ایرانی در موشک‌باران اسرائیل ۴۴ هزار تومان!

  8. واکنش اژه‌ای به برخورد فراجا با قصور ماموران/ پیشنهاد ابطحی درباره پاسخ ایران به اسرائیل

  9. اسرائیل در موقعیت ارّه !

  10. چشم دیدن ایرانی قوی را ندارند !

  11. روایت عراقچی از حضور در قطر و خداقوت به تیزپروازان ارتش

  12. در رثای شجاعت

  13. «نشان فتح» بر سینه سردار

  14. ستیز با فرهنگ شهادت؟!

  15. پاسخ مهم معاون سپاه به انتقادها درباره تعلل در انتقام از اسرئیل

  16. حمله احتمالی اسرائیل به ایران؛ محدود و در امتداد دکترین تحریم

  17. تمجید روزنامه اصولگرا از پزشکیان و عراقچی/ توضیح وزیر ارتباطات درباره مقابله با فیلترشکن به جای فیلترینگ

  18. رهبر انقلاب: امت اسلامی در مقابل دشمنان اسلام باید متحد باشند/ در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتاب‌زده عمل می‌کنیم

  19. پزشکیان: درد مردم بود که مرا به سیاست کشاند/ فکر نمی‌کردم رئیس‌جمهور بشوم

  20. ادعای جنجالی ثابتی درباره عملیات انتقام شهید هنیه

  21. هشدار به طرفداران جنگ سریع با اسرائیل /لااقل وصیت نامه سیدحسن نصرالله را بخوانید

  22. روایت عراقچی از پیام ایران به آمریکا/ درخواست روزنامه اصولگرا از جلیلی/ نظر همتی درباره مالیات‌ستانی از دهک‌های پایین

  23. فرصت محدود اسرائیل در لبنان

  24. پزشکیان: درباره ۶ میلیارد دلار دارایی ایران به تفاهمات خوبی رسیدیم

  25. ناتوان از حماسه آفرینی!

آخرین عناوین