یک هشدار قابل‌تامل در مورد لبنان

بیژن ایرانی، گروه جهان الف،   4030721108 ۰ نظر، ۳ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
یک هشدار قابل‌تامل در مورد لبنان

پس از اقدام تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس در به شهادت رساندن "سید حسن نصرالله" دبیر کل فقید حزب‌الله لبنان، اینطور به نظر می رسد که این کشور(لبنان)، با واقعیت های تازه ای رو به رو است. به بیان ساده تر، در لبنانِ پسانصرالله، طرف های مختلف ذینفع، اهداف و دستورکارهای تازه ای را مد نظر قرار داده اند. موضوعی که از سوی جریان مقاومت در منطقه بایستی به مثابه یک هشدار جدی تلقی شود. 

به عنوان مثال، رژیم اشغالگر قدس علی رغم دریافت ضربات متعدد موشکی و پهپادی از ناحیه حزب الله لبنان و دیگر گروه های مقاومت در سطح منطقه، سعی دارد تا بر شدت تحرکات تهاجمی خود علیه حزب الله بیفزاید و به زعم خود این جنبش را تضعیف کند. در عین حال، رقبای داخلی حزب الله در صحنه سیاست لبنان نیز در دوره پس از شهادت سید حسن نصرالله به دنبال ارتقای وزن سیاسی خود در این کشور ولو به قیمت تضعیف جریان مقاومت هستند. در کنار همه این ها باید توجه داشته باشیم که حزب الله لبنان سال هاست که به خاری در چشم برخی رژیم های مرتجع منطقه هم تبدیل شده است. معادله ای که سبب می شود تا این دسته از بازیگران نیز طرح و برنامه های خاصی را برای خود در لبنانِ پسانصرالله تعریف کنند. درست به همین دلیل است که بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که جبهه مقاومت در مواجهه با واقعیت های جدیدِ منطقه بایستی به مراتب هوشیار‌تر از قبل عمل کند. موضوعی که البته آگاهی بیش از پیش افکار عمومی لبنان و منطقه را هم طلب می کند. 

در این راستا، در روزهای اخیر شاهد حداقل 2 تحول مهم بوده ایم که در نوع خود حاکی از این هستند که ابعاد مختلف این تهدید، از سوی محور مقاومت به خوبی درک شده است. اولا، تنها اندکی پس از واقعه شهادت سید مقاومت شاهد بودیم که وزیر خارجه کشورمان عازم بیروت شد و رایزنی های گسترده ای را با مقام های لبنانی در دستورکار قرار داد. موضوعی که به اذعان بسیاری از تحلیلگران، اقدامی معنادار و شجاعانه بود. به تازگی نیز محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان وارد بیروت پایتخت لبنان شد و حتی در منطقه ضاحیه که محل بمباران های سنگین رژیم صهیونیستی است هم حاضر شد. 

انجام اقداماتی از این دست نشان از آن دارد که ایران در حمایت از جریان مقاومت در لبنان کاملا مصمم و جدی است و همچنان از حزب الله لبنان حمایت های قاطعی را انجام می دهد. موضوعی که در نوع خود پیام های ناامیدکننده ای را به صهیونیست ها رسانده است.

نکته دوم اینکه پس از شهادت سید حسن نصرالله شاهد بوده‌ایم که مقاومت اسلامی لبنان به خوبی توانسته به حیات خود ادامه دهد و حتی نیروی زمینی این جبنش در مرزهای جنوبی لبنان، با قدرت جلوی تجاوزات اسرائیل را گرفته و اجازه نداده است که ارتش رژیم اشغالگر قدس پس از چند هفته حتی یک متر را در خاک لبنان پیشروی داشته باشد. 

این موضوع جدای از ایمان و آمادگی نیروهای میدانی حزب الله لبنان حاکی از این گزاره است که مقاومت اسلامی لبنان خیلی زود توانسته ساختارهای فرماندهی خودش را هم ترمیم کند. سناریویی که البته حزب الله لبنان در نبرد با دشمن اسرائیلی همواره به آن توجه داشته است. با این همه، هیچ بعید نیست که در ادامه راه نیز شاهد طرح توطئه های مختلف علیه جریان مقاومت در لبنان باشیم. موضوعی که آن نیز هوشیاری قابل توجهی را از سوی محور مقاومت و ملت های منطقه می طلبد. 

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. مقایسه قدرت نظامی ایران با رژیم صهیونیستی

  2. FATF به سرنوشت برجام دچار نشود!

  3. بازنگری در دکترین نظامی ایران؟

  4. اصلاح قانون برای نجات ظریف؟!

  5. نتانیاهو، معمار شکست های پی در پی 

  6. گرانی را فراموش کنید؛ فقط فیلترینگ !

  7. زبان فارسی،ذهن عبری!

  8. قدرتمندین سلاح ما در برابر اسرائیل

  9. موساد برای آتش‌بس در لبنان شرط گذاشت

  10. چرا بایدن از ماجراجویی صهیونیست‌ها علیه ایران نگران است؟!

  11. نکته ای قابل‌تامل درباره اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران

  12. کیهان: چرا اصرار دارند که کشور، عبرت‌های FATF را از نو تجربه کند؟

  13. سهم هر ایرانی در موشک‌باران اسرائیل ۴۴ هزار تومان!

  14. پرده‌برداری مشاور فرمانده سپاه از یک اتفاق ویژه در حمله موشکی ایران

  15. سالگرد طوفانی که اسراییل را در نوردید

  16. دادگستری اصفهان: اتهام زن و شوهر اصفهانی به نگهداری گربه محدود نمی‌شود

  17. یک پرسش ساده از وزیر محترم بهداشت

  18. بنزین زدن، تنها راه آماده شدن برای خطرها !

  19. انتقاد رسایی از تابعیت فرزندان ظریف و انتصاب او در دولت

  20. ستیز با فرهنگ شهادت؟!

  21. هشدار جدی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس

  22. «نشان فتح» بر سینه سردار

  23. صحبت های جنجالی بیژن عبدالکریمی درباره گشت ارشاد !

  24. مدیریت بحران به سبک آمریکایی

  25. آخرین اخبار از وضعیت سردار قاآنی | از شایعه تا واقعیت

آخرین عناوین