پرسش مردم پس زورگیری از زنی کهنسال زور قانون به زورگیران نمی رسد؟

گروه اجتماعی الف،   4031207051 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

انتشار فیلم زورگیری خشن از یک زن کهنسال در محله پیروزی تهران و سرقت گردنبند او پس از ماجرای زوری گیری منجر به قتل دانشجوی دانشگاه تهران، بار دیگر افکار عمومی را متوجه آنچه «ضعف در بازدارندگی برخوردهای قانونی» با این پدیده می خوانند، کرده است.

زور قانون به زورگیران نمی رسد؟

به گزارش الف پدیده زورگیری در سال های گذشته یکی از پر بسامدترین خبرهای رسانه ها در ایران بوده است. هر از چندی خبری از سرقت خشن در یکی از مناطق شهری در تهران یا سایر شهرستان های دیگر در رسانه ای رسمی یا فضای مجازی پخش می شود و پس از دستگیری و اعلام عجز و ندامت زورگیران در تلویزیون ماجرا تمام ظاهرا می شود تا زورگیری بعدی! 

فارغ از آمار و ارقام مربوط به تعداد این زورگیری ها و اینکه آیا این پدیده در جامعه ما افزایش پیدا کرده و  از حالت نُرم خود خارج شده و وضعیتی «آنومیک» ( مرضی) پیدا کرده یا نه؟ شیوع  این پدیده به هر میزانی به دلیل ماهیت خود احساسات و وجدان جمعی را متاثر می کند و افکار عمومی معمولا به آن واکنش نشان می دهد. عده ای خواهان برخورد بسیار شدید و اعدام زورگیران می شوند و عده ای دیگر در تحلیل و راهکار آن به مساله فقر رو به گسترش در جامعه اشاره می کنند و معتقدند تا زمانی که مشکلات معیشتی و فقر گریبان جامعه را رها نکند پدیده سرقت خشن یا زورگیری نیز در جامعه وجود خواهد داشت. با این حال حتی اگر از دیدگاه جامعه شناسانه تحلیل گروه دوم را بپذیریم باید بتوانیم از لحاظ حقوقی پاسخ قانع کننده ای به کسانی بدهیم که معتقدند مجازات تعدی به حقوق دیگران آن هم با خشونت و برخورد با سرقت خشن و زورگیری بازدارندگی لازم را ندارد و اگر قرار باشد هزینه این اقدام غیر انسانی پایین باشد چه تضمینی برای جلوگیری از افزایش آن وجود دارد؟ دیگر اینکه  آیا اساسا فقر و مشکلات معیشتی دلیل کافی برای دست زدن به این خشونت غیر انسانی است؟ آیا همه انسان ها در چنین تنگناهایی به چنین عملی دست می زنند؟ اگر پاسخ منفی است پس مساله اصلی فقط فقر و مشکلات اقتصادی نیست چرا که اکثر مردم جامعه ما در حال حاضر با همین مشکل دست به گریبانند اما اکثریت آنان به حقوق دیگران آن هم با چنین خشونتی تجاوز نمی کنند.   

انتشار ویدیوی زورگیری خشن از یک زن کهنسال در محله پیروزی تهران و سرقت گردنبند او که تنها نمونه از این دست زورگیری ها از افراد کهنسال نبوده و نیست ، در سایت الف نیز با انبوهی از نظرات مردم همراه شده است که عمده آن معطوف به همین مساله است که به نظر می رسد در نوع برخورد با این پدیده مشکلاتی وجود دارد که مانع از بازدارندگی لازم است. برای خواندن همه نظرها اینجا را ببینید.

* چرا قوه قضاییه کاری نمی کند. اگر مردم دزدی را بزنند باید به دزد دیه بدهند در امریکا دزد را با اسلحه مردم می کشند و دزدها می دانند امکان مرگ در دزدی وجود دارد. باید جوانان محل دست بدست هم بدهند و وقتی دزدی را گرفتند آقدر بزنند تا ...

* همه اینها از نبود اقتدار پلیس است اگر پلیس روزی صد تا از این دزدها را بزند شل و پل و قلع قمع کند دیگر تا ماه آینده شاهد حتی یک سرقت هم نخواهیم بود .

* باید اعدام کنند تا عبرت بشه یا حکم تیر به مامورها بدهند این جور آدمها رو فقط بازور اسلحه میشه جلوشون گرفت نه اینکه ببرن زندان پرورش بدن

* باید دست دزد رو قطع کرد

* خدا رو شکر بنده خدا زمین نخورد که استخوانش بشکنه.دستت بشکنه نامرد.

* وقتی‌دستگیربشه‌پشیمون‌میشه‌وتوبه‌میکنه توبه‌ی‌گرگ‌مرگه اعدامش‌کنید

* اینکه بگی اعدام کنید پرسیدی ازش چرا این کارو کرده؟

* فقط اعدام

* تا زمانی که علت های بروز چنین فجایعی ( مشکلات اقتصادی ، اجتماعی ، معیشتی ، آموزشی ، .... ) همچنان پابرجا باشد آیا با اعدام کردن این افراد امنیت واقعی حاصل می شود ؟

* الان در کشورهایی که مشکل اقتصادی ندارند، دزد وجود نداره؟!

* شما موتور سیکلت این موجود را نگاه کنید و قیمت گذاری کنید تا متوجه شوید که نالوطی دزد از زنان‌ و پیرزنان ،ذاتش دزدی و راحت طلبی بوده بعله اگر مردم اجازه داشته باشند که در حین سرقت با این‌ها برخورد کنند ، در جامعه به مرور زمان دزدی ریشه‌کن خواهد شد

* داداش! من با نظر شما مخالفم. ببینم اگه این آقادزده گردنبند مادرت را می دزدید و اگه مادرت به زمین می خورد و لگنش می شکست و یا قطع نخاع می شد و شما بچه ها یه عمر باید اونو مراقبت می کردید آیا باز همین نظر را می دادین؟

*بیش‌از۸۵میلیون‌هموطن‌ایرانی‌باوجودهمین‌مشکلات‌فجیع‌موجودشرافتمندانه‌دارن‌زندگی‌میکنن‌همه‌ی‌کسانی‌که‌به‌کامنت‌بالارای‌مثبت‌دادن‌بطورروزمره‌باکمبودهاومرارت‌های‌طاقت‌فرسای‌اقتصادی‌معیشتی‌سیاسی‌‌اجتماعی‌وفرهنگی‌مواجه‌ودرگیرهستنداماهرگزبه‌خودشون‌اجازه‌نمیدن‌دست‌به‌سرقت‌واختلاس‌وکلاهبرداری‌ وتضییع‌حقوق‌مردم‌ورانت‌وخیانت‌و جنایت‌‌بزنن

* علت چنین وقایعی وضیعت اقتصادی نیست هر چند که وضیعت معيشت اسفناک هست بلکه علت این وقایع مرگ انسانیت و وجدان، و مماشات دستگاه قضایی هست

* نه اقا معیشت کدوم بعضی ها به دزدی عادت کردن ذاتشون دزدیه

* هرکسی ذاتش پاک باشه تو بدترین شرایط فقری هم دزدی نمیکنه

* تا زمانیکه دیدگاه آدم هایی مثل تو باشن اره ...تا زمانی که امثال تو فکر کنن وقتی اقتصاد خرابه باید دزدی کنی و حق این و اون رو بخوری اره بازم هست...مگه اقتصاد امریکا خرابه؟ آیا اونجا دزد نیست؟ادب و فرهنگ و شعور ربطی به اقتصاد نداره...بیا آدمایی نشونت بدم که توی اوووج بدبختی دارن زندگی میکنن اما شرافتی دارن که تو و امثال تو و هییییچ ثروتمندی نداره...اتفاقا دقیقا تنها راهش اشد مجازاته...این جور آدما هرررر چقدر هم که داشته باشن میگن بیشتر داشته باشیم...ا چقدر راحت میشه پول مردم رو دزدید بدون زحمت و خورد...اما وقتی دست طرف رو قطع کنن دیگه نه خودش نه هیچ کس دیگه از این غلطا نمیکنه...کاری که حضرت علی میکرد.مشکل مملکت اقتصاد نیست....

* با اعدام کردن این افراد دیگه کسی جرات دزدی ندارد، هر انسانی مهمترین اصل برای او تو این دنیا زنده ماندن هست و با اعدام کردن دیگه بقیه از ترس جونشان دزدی نمی کنن حتی اگر تو بدترین شرایط اقتصادی باشن

* شما به هیکل این مرد نگاه کنید ‌‌ این فرد بجای کار کردن دنبال کار راحت تر یعنی دزدی از مال مردمه، اگه اهل کار باشه با همون موتور می‌تونه خرج خودش رو در بیاره. همون طور که که خیلی از انسانهای شریف و آبرومند دارن با یک موتورسیکلت دارن خرج زندگیشان رو در میارن. بهتره بگی تا وقتی ‌نون دزدی هست، نون کارگری مزه نمیده

* مشکل معشیتی فقط برای این اقاست؟ گدایی کنه از این بهتره

* اعدام نیاز نیست،اگه دو تا دست قطع کنن دیگه این اتفاقات نمیفته، با یک بار دزدی طلا خرج یه ماهشون درمیاد اگر واقعا مشکل اقتصاد دارن ، ولی با یبار دو بار قانع نمیشن ،اینا عادت به مفت خوری و تن پروری کردن، درآمد خوبی هم دارن

* تا زمانی که افرادی مثل تو کار دزدها را تو جیح کنند دزدها فکر میکنند حق دارند

* مشکلات برا همه هست هیچ دلیلی برا دزدی وجود نداره بعدشم اگر راست میگه بره از بالاتر از خودش دزدی کنه نه این بدبخت که نمیتونه راه بره

* تا ریشه این فجایع خشک نشود ، هرروز بدتر از دیروز خواهد شد . بیکاری.فقر .احتیاج .اختلاف طبقاتی وحشتناک ...همه اینها موجب افول فرهنگ و عدم امکان آموزش بوده ، و انواع فساد وناهنجاری های اخلاقی و انسانی در جامعه رشد خواهد کرد .

* کدوم مشکلات اقتصادی جناب وکیل اوباش؟ قیمت موتور سارق چنده ؟ ازفقر طلا میدزده ؟ چرا بخاطر فقر بربری نمیدزده؟دزدها طلا میخورن؟!!!

* دزد به محض دستگیری بلافاصله با ضمانت آزاد وبعد از چند ماه پرونده مختومه می‌شود ولی هزاران نفر به خاطر مهریه و نداشتن ضمانت در زندان هستند .

* ریشه جرم باید رفع بشه .

* سارق را با هزار زحمت پلیس دستگیر می‌کند می‌برد نزد مقام قضایی اولین سوالی که در دادسرا از متهم می پرسند میگند ماموران پلیس شما را کتک نزده است نتیجه می‌شود این .....

* مجازات مجرم متناسب با جرمش نیست ......

* زندان ها باید از حالت هتل خارج بشن باید کسی که میره زندان در قبال هزینه خورد و خوراکش در زندان، کار اجباری سخت انجام بده تا هم تنبیه بشه هم از بیت المال هزینه او نشود

* سلام چرا ایران قانون اسلام را اجرا نمی کند دزدی خیلی عادی شده دست چهار تاشون قطع انگشت و دست کنن مثل عربستان ودیگر کشور های عربی این همه دزدی نمی شود.

* بهترین نظر در مورد یه زندانی همین هست که گفتی

* دزد اومد خونه من دزدی گرفتمش تحیل قانون دادم قانون در جواب میگه باید ۳تاشاهد باید داشته باشی واقعا به اینمیگن قانون نزدیک بود من بجای اقادزد برم زندان

* تو کشورهای مختلف متفاوت است اعدام محکوم می‌کنند

* می گفتی اگه دزد نیست پس متجاوزه تو خونه من چکار می کرده

* باید همون لحظه دزدی زنگ بزنی پلیس که زود برسد

* به نظر بنده این نوع معضلات اجتماعی که بعضا جرم محسوب میشه ریشه در تورم و بیکاری و رانت و ناعدالتی اون جامعه رو داره به تصویر میکشه لذا بنده با اعدام مخالفم بانیان این معضلات باید جوابگو بشن وگرنه اعدام این جور آدما که هر روز به عده شون هم داره اضاف میشه،بی فایدست فقط پاک کردن صورت مسئلست

* نه جانم اگر دزد بگیرند درحال دزدی اعدام که خیر باید اول دستش از مچ قطع کنن دوباره از ارنج دوتا رو این بلا سرش بیارند دیگران جرات نمی کنند دزدی کنند.

* با سلام این سارقان را رئیس شرکت و اداره بکنید باز هم دزدی می کنند. آیا اینقدر جوان بیکار داریم همه میرن دزدی می کنند؟

* اگر این مادر خودت بود اول چه ترس و دلهره ای تو دلش افتاده و اگر میخورد زمین ضربه مغزی می‌شد چی میگفتی .

* فقط قطع دست.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۸۰۱۰۸۲۱۲:۲۳:۲۹ ۱۴۰۳/۱۲/۷
زورگیران به دلیل عدم قاطعیت در برخورد احساس امنیت می کنند.
ناشناس۳۸۰۱۲۱۴۱۴:۲۶:۰۴ ۱۴۰۳/۱۲/۷
علم روانشناسی به این نتیجه رسیده که تنبیه اثرگذار نیست برای همین شما در کشورهای اسکاندیناوی می بینید که جرم و جنایت کمترین آمار رو داره، پس باید چه کرد این موضوع یک شبه حل نمیشه شما باید اول بستر اقتصادی جامعه رو آرام کنید اول مسائل مالی و اقتصادی باید حل بشه در کشوری که اکثریت در اضطراب اقتصادی هستند و گیر نون شبشون هستند انتظار رفتار خشن داشتن چیز عجیبی نیست هر چقدر هم اعدام کنید بازم مسئله رو حل نکردید
ناشناس۳۸۰۱۲۱۷۱۴:۲۸:۳۷ ۱۴۰۳/۱۲/۷
در آستانه عید نوروز، بررسی قیمت ها نشان می دهد قیمت همه کالاها سرسام آور است. با چنین وضعیت اقتصادی، افراد بی ایمان، تنبل و سست بنیان ترغیب و تشویق به انجام جنایت، سرقت و جرم می شوند.
ناشناس۳۸۰۱۲۵۳۱۴:۵۹:۱۶ ۱۴۰۳/۱۲/۷
چرا جلوی پدیده «درخت دزدی» گرفته نمی شود؟ مدتی است که عده ای شبانه با اره به جان درختان در شهرها افتاده و آنها را به خاطر فروش چوبشان می فروشند!
ناشناس۳۸۰۱۴۳۱۱۷:۴۴:۰۲ ۱۴۰۳/۱۲/۷
به چند علت بازدارندگی وجود ندارد: 1- قطع نکردن دست دزد طبق دستور خدا که البته شرایط دارد و شامل همه دزدها نمی شود 2- اینکه زندان کم داریم و جا کم می آید برای همین زندانی را زود آزاد می کنند که باید زندان های جدید ساخت 3- زندان هتل خلافکاران شده که در آن مفت می خورند و می خوابند و انتقال تجارب و بیان خاطره می کنند. باید زندان ها کار اجباری و دارای سوددهی داشته باشد تا هم زندان جای راحتی نباشد هم هزینه افراد خلافکار در زندان توسط خودشان تامین شود
داوود۳۸۰۱۰۸۷۱۲:۲۸:۵۵ ۱۴۰۳/۱۲/۷
زور قانون می رسد ولی اقتصاد خوب نیست برادر جان. در ضمن زور قانون به زمین خواران ازگل می رسد؟
1۳۸۰۱۱۰۳۱۲:۴۲:۴۵ ۱۴۰۳/۱۲/۷
همانطور که زور قانون به بی حجاب ها و مفسدان اقتصادی نرسید به زورگیران هم نخواهد رسید .
ناشناس۳۸۰۱۱۶۰۱۳:۴۰:۴۰ ۱۴۰۳/۱۲/۷
در طی سالیان، اگر با غارتگران بیت المال برخورد جدی می شد اگر با آقازاده ها برخورد جدی می شد اگر اقتصاد مولد و اشتغال پایدار ایجاد می شد اکنون زورگیران و راهزنان در شهرهای مملکت جولان نمی دادند.
ناشناس۳۸۰۱۰۸۹۱۲:۲۹:۵۵ ۱۴۰۳/۱۲/۷
به گزارش تابناک : یک دزد افغانی با انتشار یک ویدیو از تعداد قابل توجهی گوشی موبایل دزدی خطاب به هموطنانش که گفته‌اند در ایران کار نیست می‌گوید در ایران گرسنه نمی‌مانید! آنچه در این تصویر علاوه بر موبایل قابل مشاهده است، تعداد ایرپاد به همراه جعبه‌اش است که قاعدتاً با کف زنی نمی‌توانسته به سرقت رفته باشد و باید با زورگیری به دست آمده باشد. این ویدیوی تکان دهنده که در فضای مجازی بحث برانگیز شده را در تابناک می‌بینید. این فیلم اکنون در تابناک موجوده می تونید مشاهده کنید !
ناشناس۳۸۰۱۰۹۱۱۲:۳۱:۲۴ ۱۴۰۳/۱۲/۷
چرا مثل عربستان با دزدیها در حکم قطع دست و یا اعدام عمل نمیکنند؟ عربستان هم مثل ما تابع اسلامه تازه خانه خدا اونجاست چرا اون عمل میکنه و ما عمل نمیکنیم؟ وقتی با خلاف و متخلف مماشات میشه همین چیزی میشه که الان در جامعه میبینیم.
ناشناس۳۸۰۱۰۹۸۱۲:۳۹:۲۹ ۱۴۰۳/۱۲/۷
اگر با اختلاس گران و غارت گران بیت المال از اولین مورد برخورد قاطعانه میشد دزدی های ریز و درشت خیلی کمتر میشد .
ناشناس۳۸۰۱۳۸۲۱۷:۰۲:۱۶ ۱۴۰۳/۱۲/۷
تقریبا همه اختلاسگر هایی که رخ داده و کشف شده یا محکوم شدن یا در حال بررسی هستند اما وقتی افراد دخیل مجازات می‌شوند دیگر تکرار نمی کنند اما دزدان خرده پا چند فقره محکومیت دارند و باز به کارشان ادامه می دهند و عادت شده
ناشناس۳۸۰۱۱۰۷۱۲:۴۶:۰۹ ۱۴۰۳/۱۲/۷
همانند قانون حجاب که اعمال نمی شود و از چند سال قبل رها هم شده بود نفوذ غرب در این بخش هم قابل مشاهده هست که قوانین اسلام اجرا نمی شود
ناشناس۳۸۰۱۱۲۵۱۲:۵۶:۱۵ ۱۴۰۳/۱۲/۷
زور قانون به زورگيران نمي رسد ؟ ---------------------------------- اگر زبانم لال ، صد بار زبانم لال ، به فرض محال ، بگوييم كه « زور قانون به زور گيران نمي رسد » پس بايد قبول كنيم كه ... --- چي را قبول كنيم برادر ؟ -- بايد اين را قبول كنيم كه زورِ زور گيران به قانون مي رسد !! ... اگر زور ِ زور گيران به قانون رسيد اونوقت ... حالا كار به مملكت خودمان نداريم ، زبانم لال اين در هر زماني و در هر مكاني كه از اين ربع مسكون روي داد آنجا مي شود : « شهر هرت » !!
ناشناس۳۸۰۱۱۲۷۱۳:۰۴:۲۰ ۱۴۰۳/۱۲/۷
نه به اینا نه به دلالها ظاهراً به هیچ کدوم نمیرسه!
فرناز۳۸۰۱۱۲۸۱۳:۰۵:۳۱ ۱۴۰۳/۱۲/۷
تنها راه اینه که زورگیر بداند تبعات اجتماعی جرم او بسيار بسيار سنگين خواهد بود. نه‌ این‌که حتمآ اعدام باشه، ولی‌ اگر بداند که پس از دستگیری حبس طویل المدت آن هم در زندانی بسیار دورتر از محل زندگی خودش در انتظارش هست، قطعآ این جور مسائل کمتر خواهد شد. ولی وقتی که ببیند بعد از زورگیری حداکثر چند ماه حبس خواهد داشت، ريسک چنین کاری را قبول‌ می‌کند.
ناشناس۳۸۰۱۱۴۹۱۳:۲۳:۵۱ ۱۴۰۳/۱۲/۷
یک مشکل اساسی در تهران محله های قدیمی با بافت فرسوده است.در این محله ها خانه های کوچک قدیمی وجود دارد که اکثرا ورثه ای بوده و توسط مالکان با قیمت بسیار پایین به مجردها اجاره داده میشود.این خانه ها در بیشتر موارد محل سکونت خلافکارها و خفت گیرهاست. نیروی انتظامی هر سال میریزد و این خانه ها را پلمب میکند ولی بعد از مدتی دوباره روز از نو و... نیروی انتظامی باید سکونت مهاجران و مجردها در این اماکن رو ممنوع کند و سکونت این افراد فقط در پانسیون های مجوز دار مجاز باشد ضمنا خیلی خوب و موثر است که نیروی انتظامی و شهرداری نصب دوربین در فضای خارجی مجتمع های مسکونی را اجباری نمایند.
حسن۳۸۰۱۱۶۶۱۳:۴۴:۴۳ ۱۴۰۳/۱۲/۷
برای تنبیه زورگیران نیازی به اعدام و حبس نیست اگر فقط به توصیه اینجانب فقط به مدت یک سال عمل کنند به طور حتم و یقین نود درصد از دزدی و زور گیری کم می شود موارد پیشنهادی اینجانب در نحوه مجازات زورگیران 1- نام و نام خانوادگی و محل تولد و محل سکونت و تصویر کامل زور گیران از طریق جراید و صداو سیما منتشر گردد 2-شماره تلفن همراه و شماره منزل زورگیران منتشر گرددد 3 _عدم ارایه خدمات دولتی به زور گیران و خانواده درجه یک به مدت شش ماه ( دسته چک ،گواهینامه،کارت ملی و کارت سوخت در صورت مفقود شدو غیره ) 4_در صورت تغییر مکان و تغییر شماره تلفن همراه و منزل شماره جدید منتشر گردد 5- در اخر اگر زور گیران از کار خود پشیمان نشدند به زندان محکوم شوند
ناشناس۳۸۰۱۱۷۱۱۳:۵۲:۴۲ ۱۴۰۳/۱۲/۷
آدم فقیر به هر کس بگه برام نون بخر غذا بخر بعید میدونم کسی انجام نده. دزدی آنهم به شیوه زور گیری و گاه خشن ریشه در طمع و حسادت و نفرت داره نه فقر. زورگیران بسیار افراد فربه و سیرند. دستور دین روشنه. وجدان عمومی هم روشنه. حکم عقل و منافع عامه هم روشنه. اما قانون و اجرای آن با هیچکدام تطبیق مناسب ندارد.
ناشناس۳۸۰۱۱۷۴۱۳:۵۸:۵۷ ۱۴۰۳/۱۲/۷
ما چند مشکل با هم داریم. اول مشکل اقتصادی. یعنی اگر کسی با کار کردن بتواند گذران زندگی کند. دزدی نمی کند. وقتی کسی کار می کند و در مقابلش مثلا 15 میلیون می گیرد که کفاف زندگی را نمی کند انگیزه اش برای درآمد مکفی از راه خلاف بیشتر می شود. ولی آیا فقط مشکل اقتصاد است؟ معلومه که نه. افراد زیادی هستند که به نان شب محتاج هسنتد اما حتی حاضر به گدایی هم نیستند. اگر مشکل اقتصاد برطرف شود مثلا 70 درصد دزدی کمتر می شود. برای اون 30 درصد که دزدی را نه از روی فقر بلکه برای درآمد راحت انتخاب می کنند باید قوانین سخت تر شود. و جامعه هم دزد را طرد کند. وقتی در تلویزیون کارشناستان می گوید اختلاس دزدی نیست. معلومه که قبح دزدی ریخته می شود
ناشناس۳۸۰۱۲۰۸۱۴:۲۰:۰۷ ۱۴۰۳/۱۲/۷
افزایش جرم و جنایت وابسته به شرایط اجتماعی و اقتصادی است و مسئولین باید فکر کنند که چرا روز به روز بر تعداد مجرمین افزوده میشود واینکه فقط به فکر مجازات مجرمین باشند هیچ دردی را دوا نخواهد کرد زیرا اکثر مجرمین فقط به امروزشان فکر میکنند و دربند فردا نیستند تا به فکر دستگیری و اعدام باشند و از ارتکاب جرم دست بردارند
علی۳۸۰۱۲۵۵۱۵:۰۰:۴۶ ۱۴۰۳/۱۲/۷
قانون مگر با دزدان برخورد مناسب دارد؟
ناشناس۳۸۰۱۲۶۶۱۵:۰۴:۲۹ ۱۴۰۳/۱۲/۷
چون مجرم ها ظاهرا خیالشون راحته براحتی سرقت می کنند اگر اون مجرم احتمال دهد که هر لحظه با شلیک ممکن است به هلاکت برسند این اتفاقات نمی افتد
صمصام۳۸۰۱۲۷۴۱۵:۰۹:۴۹ ۱۴۰۳/۱۲/۷
از این زاویه نگاه کنید : اگر پلیس انقدر قدرت و توانایی داشت که تمامی این زورگیران را دستگیر و محاکمه و محکوم و اجرای حکم میکرد آیا بساط این معضل برچیده میشد؟ من چون خودم متاسفانه تجربه کرده ام و شرایطم رو به یاد میارم (خدا رو شکر اتفاقی برام نیفتاد ) معتقدم قطعا باید از حیث جرم فردی این سارقین محاکمه و مجازات باید اعمال شود اما باید کلاهمان را بالا بگذاریم و به علل ایجاد این وضعیت بپردازیم . شکی نیست که بخش بزرگی از منشا این سرقتها ناشی از فقر و شرایط بد معیشتی جامعه است
ناشناس۳۸۰۱۳۱۳۱۵:۵۵:۳۳ ۱۴۰۳/۱۲/۷
در این کشور درست است که شغل با درآمد بالا برای همه وجود ندارد ولی درحدی که طرف نان شبش را پیدا کند کار است.دزدان اهل کار نیستند و البته یکی از بزرگترین مشکلات غیر منطقی بودن مجازات دزدی است. طبق قانون باید دست دزد را قطع کرد و تقریبا هیچ مال باخته ای به این کار راضی نخواهد بود و دزد درصورت گرفتار شدن به نوعی رضایت مال باخته را بدست آورده و آزاد می شود فرض کنید به جای این مجازات کار اجباری برای دزد در حدی که خسارت را جبران کند این نوع جرایم راحتر کنترل خواهدشد.
کاوه۳۸۰۱۴۶۶۱۸:۱۸:۰۳ ۱۴۰۳/۱۲/۷
زورگیری پدیده ای است که هیچکس نمی تواند علت آنرا تنها فقر بداند بلکه دارای ریشه های درونی است ، ترس و طمع دو عامل اصلی زورگیری هستند. مدیری که حق کارمندش را ضایع می کند ، کارمندی که از ارباب رجوعش رشوه می گیرد در حقیقت دارد زور گیری می کند . هر فردی که پول بیت المال را حیف و میل می کند در حال زور گیری است. بنابراین نیاز داریم تا نگرش و دیدگاه افراد را عوض کنیم .
ناشناس۳۸۰۱۵۲۰۱۹:۰۳:۵۸ ۱۴۰۳/۱۲/۷
بجای قطع دست یه گوش آنها را مقدار کمی ببرید
ناشناس۳۸۰۱۵۸۰۱۹:۳۸:۵۸ ۱۴۰۳/۱۲/۷
زندان برای دزدان باید شبیه به جهنم باشد تا ترس از رفتن به آن به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند الان با زندان شبیه به هتل بازدارندگی وجود ندارد
ناشناس۳۸۰۱۶۲۷۲۰:۱۰:۲۱ ۱۴۰۳/۱۲/۷
اگر دستور قران درباره قطع ید اجرا می شد،کسی جرات دزدی نمی کرد.
ناشناس۳۸۰۱۷۸۸۲۲:۱۷:۲۳ ۱۴۰۳/۱۲/۷
دست چند نفر از این زورگیران را قطع کنید بعد میبینید که چه اتفاقی میافتد دزدان سوراخ موش میخرند
ناشناس۳۸۰۱۹۸۱۰۰:۳۰:۰۹ ۱۴۰۳/۱۲/۸
این افراد زورگیر باید اعدام شوند
ناشناس۳۸۰۲۲۸۳۰۷:۰۷:۲۶ ۱۴۰۳/۱۲/۸
پلیس دارای بدنه بسیار قوی است ولی ناکارامدی آن به گونه ای است که نیاز به بازسازی و بازنگری در فرایندها را اجتناب ناپذیر ساخته است. درگیر کردن نیروهای پلیس در کارهایی مثل گشت ارشاد هم موجب تضعیف عملکردی آن شده است.
حسین۳۸۰۲۴۰۶۰۸:۲۶:۳۸ ۱۴۰۳/۱۲/۸
وقتی رییس جمهوز میگه تهران باماهی 20 میلیون نمیشه زندگی کرد و حقوق اداره کار 12 میلیون هست
رضا رهایی۳۸۰۲۴۱۸۰۸:۳۱:۱۲ ۱۴۰۳/۱۲/۸
باسلام ..کشوری که ضعیف ترین قانون رادارد نباید توقع بیشتری داشت...
ناشناس۳۸۰۳۷۸۲۱۹:۲۳:۰۸ ۱۴۰۳/۱۲/۸
دو عامل هست که باعث شده جرم در ایران افزایش پیدا کند و دست قانون هم در مواردی از دستگیری مجرم کوتاه است اولین علت وضعیت اقتصادی کشور است که زمینه بروز جرم را فراهم کرده و دومین علت که مربوط به ضعف نیروی انتظامی است این است که حاکمیت حاکمیت نیروی انتظامی درگیر مسائلی کرده که هم توان این نیرو را کاهش داده و هم موجب بی اعتباری این نیرو شده مثل گشت ارشاد و .... مواردی که اکثریت مردم آن را جرم نمیدانند ولی حکومت در مقابل مردم این اعمال را جرم انگاری حساب میکند پلیس باید برای خودش در مبارزه با جرم مواردی را اولویت اش باشد که اولویت مردم است
ناشناس۳۸۰۶۹۰۸۱۵:۴۹:۰۸ ۱۴۰۳/۱۲/۱۱
ایرانیان اصلأ اینطور نبودند واقعیت اینست که این رفتار زشت و جنایتکارانه را اتباع وارد ایران کردند.
yektanetتریبون

آخرین عناوین