پایان لفاظی های «بی بی»

گروه جهان الف،   4021101091 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

برای فهم آینده اسرائیل در پرتو جنگ غزه، نباید به مواضع نتانیاهو و مقام های دولتش توجه کرد بلکه باید آن چیزهایی را دید که آن ها قویا سعی در مخفی کردنشان دارند و هر روز جلوه های تازه ای از آن ها به رسانه ها درز می کند و افشا می شود.

پایان لفاظی های «بی بی»

به گزارش الف؛ قریب به چهار ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد با این حال، رژیم اشغالگر قدس هنوز در دستیابی به اهداف تعیین شده خود در قالب جنگ مذکور شکست خورده است. در شرایط کنونی، نه جنبش حماس نابود شده، نه اسرای اسرائیلیِ در کنترل جنبش حماس آزاد شده اند و نوار غزه هم هنوز به مقابله جدی خود با تجاوز ارتش اسرائیل به این منطقه ادامه می دهد. 

نکته قابل تامل اینکه نشریات صهیونیستی نظیر "یدیعوت آحارونوت" و "معاریو" در روزهای گذشته به صراحت اعلام کرده اند که اسرائیل تا شکست حماس راهی طولانی پیش رو دارد و بخش قابل ملاحظه ای از توانمندی‌های نظامی حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطینی، همچنان دست نخورده و فعال است. 

در این شرایط، شمار تلفات و خسارات نظامیان و ادوات نظامی صهیونیست ها در نوار غزه رو به افزایش است و تل‌آویو هیچ چشم انداز روشنی را در مورد آینده جنگ غزه، علی رغم لفاظی های دور و دراز نتانیاهو و کابینه جنگی وی ندارد. با این همه، اراضی اشغالی در روزهای اخیر شاهد یک تحول معنادار در بحبوجه جنگ غزه بوده است. 

در این راستا، جریان ها و افراد برجسته مخالف با تداوم جنگ غزه در اراضی اشغالی، به نحو آشکار‌تر و عیان‌تری به انتقاد از نتانیاهو و کابینه وی می پردازند. به عنوان مثال، "گادی آیزنکوت" ژنرال شناخته شده اسرائیلی که فرزند و خواهر زاده اش را در میدان های جنگ غزه از دست داده، به صراحت گفته است که اسرائیل باید برای آزادی اسرای خود با حماس مذاکره کند. از نگاهِ ایزنکوت، اسرائیل توانایی آزادسازی اسرای خود از دست حماس با استفاده عملیات های نیروهای ویژه نظامی خود را ندارد زیرا حماس تمهیدات لازم در این رابطه را اندیشیده است. 

وی به صراحت نتانیاهو و طیف متحدانش را عاملان وضعیت کنونی اسرائیل معرفی کرده است. "تامیر پاردو" رئیس سابق سازمان جاسوسی موساد نیز در موضع گیری با اشاره ضمنی به دولت نتانیاهو گفته است که آن هایی که می گویند می توان حماس را شکست داد و اسرای اسرائیلی را آزاد کرد، دروغگوهای بی شرمی هستند که صرفا به دنبال فریبکاری هستند. اینکه این قبیل افراد شناخته شده از دستگاه های نظامی و امنیتی اسرائیل به صراحت از ضرورت پایان جنگ غزه سخن می گویند، تا حد زیادی نشان دهنده سنگین شدنِ وزن آن گروه هایی در اراضی اشغالی است که معتقدند جنگ غزه یک جنگ بیهوده و البته زیان آور برای اسرائیل است. 

در کنار این موضوع، چند روز قبل، شاهد راه‌بندان عظیمی در یکی از اصلی ترین بزرگراه های تل آویو هم بودیم. راه بندانی که توسط خانواده های اسرای اسرائیلی ایجاد شده بود و بازتاب های بین المللی گسترده ای نیز پیدا کرد. خانواده های اسرای اسرائیل در مدت اخیر در بخش های مختلف اراضی اشغالی به همراه هزاران نفر دیگر، اعتراضات گسترده ای را برگزار و خواستار پایان فوری جنگ غزه و حصول توافق آتش بس با حماس شده اند. این طیف ها حتی تاکید دارند که دولت نتانیاهو برای آزادی اسرای اسرائیلی باید به حماس امتیاز نیز بدهد و هر آنچه می تواند را در این مسیر انجام دهد. 

موضوعاتی که تاکنون نه نتانیاهو و نه کابینه جنگی اسرائیل به آن توجه نکرده اند و اساسا همین مسائل سبب شده اند تا گادی آیزنکوت از ضرورت برگزاری انتخابات زودرس در اراضی اشغالی آن هم در بحبوحه جنگ اسرائیل با حماس سخن بگوید. در کنار همه این ها، فرسایشی شدن جنگ غزه و عدم مدیریت تبعات این مساله از سوی اسرائیل نیز سبب شده تا تل آویو به نقطه پایان بسیاری از لفاظی های خود در رابطه با جنگ مذکور برسد. 

اکنون هرگونه همراهی رهبران مختلف جهان با رژیم اسرائیل، به دلیل کشتارهای گسترده اسرائیل در نوار غزه، به امری پرهزینه تبدیل شده و می تواند برای این قبیل سیاستمداران تبعات مخرب و منفی گسترده ای را به همراه داشته باشد. مسائلی که همه و همه از یک واقعیت خبر می دهند: برای فهم آینده اسرائیل در پرتو جنگ غزه، نباید به مواضع نتانیاهو و مقام های دولتش توجه کرد بلکه باید آن چیزهایی را دید که آن ها قویا سعی در مخفی‌کردنشان دارند و هر روز جلوه های تازه ای از آن ها به رسانه ها درز می کند و افشا می شود. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۶۴۴۶۵۰۱:۳۲:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲
بیچاره مردم غزه که دستمایه مقالات ضد نتانیاهوی شماها میشن !!
ناشناس۳۳۶۴۴۷۳۰۲:۰۶:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲
و برای عقده گشایی و فرار از شکست ترور می کنند ولی شما پاسخ انتقام نمی دهید
دایمی۳۳۶۴۴۹۱۰۴:۱۴:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲
مهم اینه که خون این ادمهای بی گناه ۲۵هزار نفری کل مردم دنیارو بیدار کرده و وحشیگری صهیونیست رو براشون اشکار کرده واین به تنهایی پیروزی بزرگیست که دولتمردان غرب مانند افراد ابله خود را به کری وکوری زده اند وفریاد ملت خودشان راهم نمیخواهند بشنوند ..
محمد۳۳۶۴۵۰۴۰۵:۲۱:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲
نتیجه ایثار ومقاومت مردم مظلوم فلسطین است که کار دشمن کودک کش خونخوار به بن بست رسیده ونه راه پیش دارد نه راه عقب درود بر شهامتتان حماسیهای غیرتمند
ناشناس۳۳۶۴۵۱۲۰۶:۱۱:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲
ان‌شاءالله اسرائیل نابود شود
ناشناس۳۳۶۴۵۲۲۰۶:۵۳:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲
اسرائیل با اشغال و غصب و قتل و جنایت بنا شده خودش سرنوشتش رو انتخاب کرده
عزیزی۳۳۶۴۵۴۹۰۷:۵۰:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲
مرگ براسرایل
ناشناس۳۳۶۴۵۷۲۰۸:۳۸:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲
تمام مردم جهان با هم متحد شوند و رژیم غاصب صهیو نیستی و آمریکای جنایتکار را به زباله دان تاریخ بریزند و از شر این دو جنایتکاران جنگی در جهان مادی و فیزیکی خلاص شوند..... تا مردم جهان به آرامش کامل برسند....
ناشناس۳۳۶۴۶۲۴۰۹:۳۶:۰۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲
لفاظی نتانیاهو یعنی کشتن بیشتر از ۲۵۰۰۰ غزه ای ... اواره شدن ۸۰ درصد مردم غزه ...
ناشناس۳۳۶۴۶۲۷۰۹:۴۰:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲
رژیم صهیونیستی جنایتکار باید جواب جنایتهایش را بدهد
ناشناس۳۳۶۴۶۳۸۰۹:۵۰:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲
نتانیاهو جنایتکار جنگی است باید محاکمه و اعدام شود.
گلادیاتور۳۳۶۴۶۸۴۱۰:۵۹:۳۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲
زنده باد نیروهای مقاومت - خدا قوت
ناشناس۳۳۶۴۷۴۶۱۱:۵۳:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲
--- آميرزا محمد صبحكم الله بالخير ! --- صبحكم الله بالخير و السرور و العافيه... اصغر خان ! --- اخبار تازه چه خبر آميرزا ... !از غزه چه خبر ؟ ... اسراييل از خدا بي خبر و جنايتكار ، بدجوري داره به جناياتش ادامه ميده ! خدا ريشه اش بكنه ! ... از بيخ و بن ! آميرزا محمد مي ايستد و نفسي تازه مي كند و دو دستش مي گذارد سر عصا و نگاه عميقي به من مي كند و مي گويد :. « من از دو روز حيات آمدم به جان اي خضر چه مي كني تو به عمري كه جاودان داري » !! .... التماس دعا اصغر ! --- نه ! ...آميرزا امروز اصلاً حوصله صحبت ندارد و او قاتش خيلي تلخ است !! خدا كمكش كنه !
ناشناس۳۳۶۴۷۵۳۱۱:۵۹:۵۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲
ناتانیاهو بدنبال خرید زمان تا امدن ترامپ است
ناشناس۳۳۶۴۸۶۱۱۳:۳۹:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲
چه دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید بعد از طوفان الاقصی اسرائیل نابود شد... الان اون کشورهای عربی که از ترس اسرائیل شبها خواب نداشتندهم جرات پیدا کرده اند و در آینده برای اسرائیل برنامه هایی خواهند داشت... دیگر ایران باید حواسش را به اقتصاد خودش جمع کند...
ناشناس۳۳۶۴۸۷۰۱۳:۵۳:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲
بسمه تعالی. مردم رژیم اشغالگر قدس هم کاملا متوجه شده اند،نتانیاهو خبیث و دولت جنگیش برای فرار از محاکمه و تبعات شکست بزرگشان در حمله به مردم مقتدر و مظلوم غزه،حتی به نیروهای خود و همچنین اسراء اسرائیلی هم اهمیتی نمی‌دهند و حاضرند علاوه بر کشته دادن و کشتن اسراء خود،اقتصاد و امنیت شهرک نشینان خود را هم با ادامه جنگ به مرز نابودی کشانده و از این مسیر جنگ،یک سپری برای فرار از تبعات شکست خود بسازند.همگان اذعان دارند، نیروهای حماس و قسام مجاهد،هر روز در حال زایش و رویش هستند و در عوض آن تعداد از نیروهایی که به شهادت میرسند،چندین برابر از جوانان فلسطینی،در نقاط مختلف از کرانه باختری گرفته تا خان یونس و رفح و دیگر مناطق به جبهه مقاومت پیوسته و دشمن صهیونیستی با اعلام آمار مثلا اینکه ما ۲۰ یا ۳۰ درصد حماس را نابود کرده ایم،میخواهند بگویند،ما یک موفقیتی بدست آورده ایم.چرا از افزوده شدن تحرکات جوانان در کرانه باختری و حملات پیاپی نیروهای تازه وارد به حماس و قسام چیزی نمی‌گویند. دشمن بشدت سرخورده و مفلوک و شکست خورده است و فشارهای داخلی بر دولت جنگ صهیونیستی تاب و توان رژیم خبیث اسرائیل را بشدت گرفته و فقط خود را به کمک‌های نظامی آمریکا دلخوش کرده و مستاصل به دنبال راهکاری برای فرار از این وضعیت و مخمصه میباشد.به فضل خداوند و باذن الله تبارک و تعالی،هیچ راه گریزی جز قبول شکست و خفت و خواری و محاکمه سران خبیث صهیونیستی وجود ندارد و آنها و اربابان آمریکایی آن باید نتانیاهو خبیث را به مسلخ زیاده خواهی خود همراهی کنند.ان‌شاءالله
عباس۳۳۶۴۹۲۶۱۴:۵۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲
من واقعا موندم چرا ایران اقدام مستقیم نمیکنه ،مشکل اسرائیل جمهوری اسلامی نیست اون کلا با ایران مشکل داره . عاقبت ترس از رویارویی شکسته.
ناشناس۳۳۶۵۰۲۴۱۶:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲
یکی از کاربران عزیز از خون ۲۵هزارنفر صحبت میکند.هنوز خیلی‌ها مفقودن وزیر آوار هستند.به خاطر اینکه رژیم جعلی اسرائیل سرپا باشد وبه حیات خود ادامه دهد.تازه این نیست.ملیونها انسان در سوریه کشته شدند چرا باز هم به خاطر اینکه اسرائیل موجودیت داشته باشد،در عراق هم همینطور در یمن هم همینطور،در لبنان و افغانستان وحتی ۸سال جنگ ایران وعراق، به گزاف نگوییم اگر در کرونا هم بالغ بر یک الی دوملیونن انسان فوت کردن بر اثر این بیماری. تقصیر سیاست کثیف اسرائیلیها بود که مردم را مشغول کارهای دیگر کنند و اسرائیل بتون حالا حالا به حیات خود ادامه دهد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  6. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  7. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  8. حکم امیر تتلو صادر شد

  9. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  21. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  22. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  23. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

آخرین عناوین