نظرات برگزیده مخاطبان الف: اصلاح‌طلبان با تحریم‌های ترامپ از صحنه سیاست ایران حذف شدند/ بازی سپاهان و الاتحاد نباید تکرار شود

  4020714001 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: اصلاح‌طلبان با تحریم‌های ترامپ از صحنه سیاست ایران حذف شدند/ بازی سپاهان و الاتحاد نباید تکرار شود

مطلبی با عنوان «خاتمی هم به جمع تحریمی‌ها پیوست؟!» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*در مجموع عدم حضور مردم در انتخابات یا هر قشری از مردم ضرر و زیانش بیشتر باز برای مردم رقم میخوره مسلما چند صدایی از تک صدایی بهتر خواهد بود مثل نظام چند قطبی یا تک قطبی در جهان.

*خاتمی و اصلاحات عملا کاری از دستشان بر نمیاد وقتی اصلاحات از بدنه نظام‌ حذف شود.

*اصولگرا و اصلاح طلب دو روی یک سکه هستند که هیچ ارزشی برای مردم و منافع مردم قائل نبوده و نیستند.

*آخرین شانسی که بدنه اجتماعی طبقه متوسط به اصلاح طلبان و صندوق رای دادند سال ۹۶ بود بعد از آن و بدنبال نا امیدی از گشایش های اقتصادی و اجتماعی، این قشر از صندوق رای نا امید شدند .

*سید محمد خاتمی تحریم نمی کنه و مطمئنم که خودش در انتخابات هم شرکت می کنه ولی مردم رو دعوت به شرکت نمی کنه.

*با این فشاری که دولت قبلی و بویژه دولت فعلی بر سر مردم آورد کسی حال رای دادن نداره. اصلاح طلب ها هم به خوبی فهمیده اند که با حرف اونها هر کسی زیر بار نمی ره پای صندوق های رای بره. برای همین با به اصطلاح تحریم انتخابات به دنبال این هستند که از موضوع به نفع خودشون بهره برداری کنند. و عدم مشارکت مردم نه به دلیل همراهی با اصلاح طلبان و نه به دلیل خواسته شبکه های کثیف ماهواره ای ضد ایرانی خواهد بود.

*مردم به هیچ طیف سیاسی تمایلی ندارند فقط عملکردها را مدنظر قرار می دهند.چنانچه ازعملکرددولت فعلی راضی باشند درانتخابات شرکت خواهندکرد.فعلا که مردم ازعملکرد این دولت درمرد مهارتورم رضایت ندارن .به خصوص درمورد کارمندان وبازنشستگان هیچ اقدام مثبتی انجام نشده است.

*اصولگراها قائل به مدیریت مردم در همه امور هستند حالا چه مردم بخواهند و چه نخواهند. شاید عقیده دارند در بسیاری امور مردم تصمیم درست را نمی‌گیرند و مسئول بهشت بردن مردم اینها هستند. تا جاییکه اقتصاد برای شان اهمیت ندارد و در دوره ای که همه کشورها به فکر توسعه همه جانبه هستند کشور فقط با خام فروشی و استهلاک منابع آب گذران می‌کند. اصلاح طلبان شعارشان در ظاهر خواسته های مردم است ولی اینها در چند دوره حرف مردم را زدند ولی هدفشان شد رسیدن به قدرت ولی توان انجام آن را نداشتند و مردم از صندوق رای رویگردان شدند. طیف فعلی نه اصولگراست نه اصلاح طلب یک گروهی است که هدفشان فقط در قدرت بودن و منافع اقتصادی قدرت است.

*اصلاح طلبان با برنامه تحریم توسط ترامپ از صحنه سیاسی ایران حذف شده اند.

*انتخابات باید کاملا آزاد باشد وقتی دایره انتخاب خیلی کوچک شود دیگر تمایلی برای کسی نمی ماند که در انتخابی شرکت کند که نتیجه اش از قبل مشخص است .

*همه این بدی ها که از اصلاح طلبان می گویید درست است. عرصه سیاست جای ادمهای ترسو نیست که بعضا فرصت سوزی انها غیر قابل جبران است . ولی بی اعتبار شدن اصلاح طلب ها بین مردم خبر خوبی برای اصولگرا ها نیست چون باعث یک دستی حکومت بیش از پیش خواهد شد.

*انسان بدون داشتن منتقد و مخالف مانند گم شده در بیابان هست. هیچ وقت راهش درست نخواهد بود. ممکنه چند قدمی درسته بره ولی بعدش چند قدمی اشتباه میره ...

*انتخابات باید تجلی گاه خواسته های مردم باشد ،وقتی یک جناح آنچنان قدرت را در قبضه دارند که حتی در صورت اهمالشان و در نتیجه راه یافتن نمایندگان جناح مقابل به مجلس عملا امکان انجام هر اصلاحی را از آنها سلب میکنند و این امر بارها و بارها تکرار شده .

*به‌نظر من خاتمی و مجموعه‌ی اصلاح‌طلب‌ها می‌خوان بصورت تاکتیکی در انتخابات شرکت نکنند، نه اینکه واقعا از گرفتن مجلس یا دولت صرف‌نظر کرده باشند. به‌نظرم نگاهشون اینه که طی سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴، وضع اقتصادی و اشتغال بدتر میشه و اونوقت میان به مردم میگن دیدین وقتی ما نیومدیم چه بلایی سرتون اومد! و بعد ریاست جمهوری ۱۴۰۴ رو ببرن.

*۱- اصلاح طلبان مثل سالهای گذشته با مانع رد صلاحیت مواجهند. ۲- اگر توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت هم بشوند (که نمیشوند) پایگاه رأیشان به طور کامل از آنها عبور کرده و امکان رأی آوری ندارند. ۳- اگر به فرض محال هم تایید صلاحیت بشوند و هم رای بیاورند، در عمل کاری هم نخواهند توانست در ساختار قدرت اعمال کنند. بنابراین اصلاح طلبان خود متوجه شده اند که این بازی چند سر باخت است و عملا امکذن شرکت نخواهند شد.

*حاکمیت باید وضع فعلی رو اصلاح کنه وگرنه مشارکت در انتخابات پیش رو از همیشه کمتر خواهد بود.

***

مخاطبین الف درباره مطلب «ساماندهی مهاجرین آری، افغان‌ستیزی نه!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*افغان ها اگر می خواهند وارد ایران شوند باید کاری کرد که صرفا در روستاها به ویژه روستاهای زیر 20 خانوار و یا خالی از سکنه ، اسکان داده شوند و به هیچ وجه نباید اجازه اسکان در شهرها بدانها داده شود. با اینکار هم افغانها ماوا می یابند هم روستاهای رو به نابودی ما احیا می شود.

*تنها همسایگان همزبان با ما افاغنه هستند آنها از ظلم طالبان و برای کسب روزی حلال به ایرانیان پناه آورده اند.

*الان هم اگر مردم ایران نگران هستند بدلیل ورود حجم بالا بی برنامه و خارج از عرف افغانهاست که با توجه به مشکلات تامین غذا مسکن بیکاری و امنیت جامعه اثرات منفی میگذارد و مردم ایران خواهان نظارت سامان دهی بیشتر مسولان کشور بر ورود انهاست

*جوان افغانی نباشه چه کسی کارها رو انجام میده. چرخ مملکت میخوابه .

*با توجه به رشد منفی جمعیت و عدم علاقه نیروی کار جوان ایرانی جهت کارهای یدی استخدام نیروی کار حارجی مخصوصا افغانی اجتناب ناپذیر است با شرط این که مانند کشورهای دیگر با ضابطه و قانونمند باشد باید توجه داشت خطرات هجوم غیر قانونی افاغنه مینواند برای امنیت ملی فوق العاده خطرناک باشد .

*من کاملا با کنترل کردن مرزها و ورود مهاجر موافق هستم و این کار باید سالیان پیش اجرا میشد تا اینگونه شاهد هرج و مرج نباشیم اما متاسفانه ما باید قبول کنیم فضای مجازی از همان اوایل تحت تاثیر عده ای نژادپرست افتاد که بدلیل کپی پیست کردن راحت آن فضا را کاملا نژادپرستانه کردند بطوریکه بچه های ما عادت به بکار بردن کلمات نژادپرستانه نمودند و اینقدر در این کار افراط کردند که مثلا دشمنی با قوم های خاص مترادف با میهن پرستی شد.

*برادران و خواهران افغان ما از پیکره ایران واحد بودند که به جور کینه توز استعمار انگلیس خبیث از هم جدا شدند آن هم فقط مرز هایشان وگرنه ما هم فرهنگ وهم ریشه هستیم مردمانی دلیر و زحمت کش و مسئولیت پذیر و فرهیخته.... درهمه جای دنیا اراذل و اوباش و شعبون بی مخ و وطن فروش و .....وجود دارد در ایران ما که کم نداریم از این دست افراد

*هر دو حقیقت دارد هم افغانستانی غیر مجاز زیاد داریم هم دشمن در رسانه بین قومیت های مختلف ایجاد دشمنی می کند حتی خود ایرانی ها و افغانستانی ها را با پول اجیر می کند تا بین دو ملت ایجاد تنفر کنند.

***

مطلب «حسین شریعتمداری: الاتحاد لیاقت تکرار بازی را ندارد، نباید برای تکرار بازی به ایران بیاید» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*کاشکی ایشون رو ریئس جمهور کنن ببینیم چه میکنه

*به نظر من بازی باید ۳-۰به نفع سپاهان رای داده بشه اگر هر حکمی غیر از این باشه ایران نباید اون را قبول کنه حتی به قیمت تعلیق فوتبال ایران وکار وزیر امورخارجه برای تکرار بازی اشتباه و تحقیر ایرانیان و سردار سلیمانیه

*چرا بعضی ها تا حرف حقی میبینند فورا موضع می‌گیرند. بعضی ها فکر می‌کنند فقط خودشان باید در مورد ورزش نظر دهند و دیگران حق دخالت ندارند. به نظر من اگر بهانه ترک بازی ،سردیس شهید سلیمانی بوده، تیم عربستانی خیلی غلط کرده. یادتان هست که در تشییع شهید سلیمانی حداقل ۲۰ میلیون نفر شرکت داشتند. و این حرکت یعنی توهین به بخش عظیمی از ملت ایران.

*من به عنوان کسی که اکثر اوقات با آقای شریعتمداری مخالفم تو این یه مورد باهاشون موافقم، هیچ اشتباهی از طرف ما انجام نشده اون مجسمه هم همیشه تو ورزشگاه بوده و تایید هم شده،..

*جناب آقای شریعتمدار از دشمنی با دنیا دست بردارید یک بار از در دوستی دربیاید ببینی نتیجه چه میشو د

*با تشکر از موضع روزنامه کیهان، این بحث رو پی گیری کنید، که کلی وقت و انرژی و پول صرف اون بازی شد بعلاوه بی احترامی اونا نسبت به سردار بزرگ ایرانی، خسارات ناشی از لغو بازی که رقم کمی نیست بپردازند، مخاج بازی جدید رو بپردازند، و از بی احترامیشون نسبت به اقتدار ایرانی ها عذرخواهی کنند، شاید دلمان به رحم بیاد و بگذاریم بیایند

*عربستان در حد و اندازه نیست . دوم خیانت های عربستان از اول انقلاب کم نیست داعش چه کسی بوجود آورد . ساده نباشید

*دراین مقاله آقای شریعتمداری کلا" یادش رفته که ارگان خیلی بزرگی بنام فیفا وجود داره که تعداد اعضاش از اعضای سازمان ملل بیشتره.بازی نکنیم. فیفا کل فوتبالمون رو تعلیق می کنه.

*(پاسخ به کامنت بالا)نکته همین فرمایش شماست، هر تصمیمی گرفته بشه باید منافع مردم ایران و ورزشکاران در اولویت قرار بگیره،

دیدگاه کاربران

امیر حسین سلطان/تهران۳۲۴۹۲۸۲۱۷:۴۲:۱۵ ۱۴۰۲/۷/۱۴
یک بازی فوتبال و مقوله ورزش را نباید اینقدر رنگ و لعاب سیاسی بدهیم! جنگ هفتاد و دو ملت در کار نیست! یک بازی است و حداکثر ۳ امتیاز که نصیب یکی از دو تیم می شود و پر و بال دادن به آنچه به سادگی و منطقی قابل حل است به نفع هیچ‌یک از دو کشور نیست.
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۲۴۹۴۹۴۱۹:۵۸:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۱۴
چرا تمام مسولان کشور و سران محترم قوا از برخورد با فسادهای اقتصادی صحبت می کنند ولی عملا گامی برای اجرای قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها که به قانون از کجا آورده ای شهرت یافته است و مصوبه مجلس هم می باشد بر نمی دارند
اصغر آقا !۳۲۴۹۷۴۵۲۲:۵۶:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۱۴
حسين شريعتمداري : الاتحاد لياقت تكرار بازي را ندارد، نبايد براي تكرار بازي به ايران بيايد ! --------------- --- ميگم كه اين جناب « گو ترش » دبير كل فعلي سازمان ملل انگاري آدم بدي نيست ، يعني منظورم اينه كه آدم خوبيه ! ... اي كاش براي بار دوم هم انتخاب مي شد ! ... به نظر شما ممكنه ؟ --- خب ! بستگي داره تا ببينيم نظر جناب شريعتمداري روزنامه كيهان چيه ؟ آيا ايشان ميگه « بايد » گوترش انتخاب بشه و يا ميگه « بايد » انتخاب نشه ! پس بايد ديد كه « بايد » جناب شريعتمداري چه حكم ميكنه !!
کارشناس تغذیه۳۲۴۹۸۱۷۲۳:۵۶:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۱۴
در مورد این دختر خانمی که در مترو بیهوش شده و حادثه برایش پیش آمده یک نکته مهم که در فیلم ها بود و باید به آن توجه بسیار ویژه شود این دختر خانم از فروشگاه داخل مترو خوراکی خرید میکند باید برسی شود چه چیزی از این فروشگاه خریده و مصرف کرده باید این احتمال را هر چند بسیار ضعیف باشد داد که ممکن است آن خوراکی باعث از دست دادن تعادل این دختر خانم شده باشد
ناشناس۳۲۴۹۸۴۷۰۰:۱۳:۱۵ ۱۴۰۲/۷/۱۵
قانون عفاف و حجاب باید قاطعانه و تحت هر شرایطی بدرستی اجرا شود زمینه سازی ها و هوچی گری ها نباید مانع از اجرای قوانین کشور شود و الا سنگ روی سنگ بند نمی شود
ناشناس۳۲۴۹۸۸۱۰۰:۳۸:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۱۵
به چه علت گزارش تفحص از بورس دولت قبل که فسادهای زیادی در آن صورت گرفت منتشر نمی شود بیش از دو سال است که تفحص از بورس دولت قبل به ریاست آقای سید ناصر موسوی لارگانی در حال انجام بوده است لازم به تذکر است فساد در بورس دولت قبل باعث ریزش مردمی وسیعی شد
ناشناس۳۲۴۹۸۸۸۰۰:۴۲:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۱۵
حزب اصلاح طلب عامل دشمن که حتی اسم آن هم از آمریکا آمده باید حذف شود در سیستم اداره کشور تا کشور بهتر اداره شود
ناشناس۳۲۴۹۸۹۱۰۰:۴۳:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۱۵
پس با این تفکر برخی لس آنجلس هم باید از ایرانی ها پاک سازی شود!!
ناشناس۳۲۴۹۹۳۶۰۲:۱۲:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۱۵
الان متاسفانه کشور تک جناحی شده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  2. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  3. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  4. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  5. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  6. کنایه مجری شبکه ۴ رادیو بی‌بی‌سی به رضا پهلوی: هیچگاه نماد آینده ایران نیستی!

  7. سفیدشویی جنایت!

  8. جهان غرب و یک بازی عجیب با کشورهای در حال توسعه

  9. ترکیه ای که من دیدم! 

  10. تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات همچنان بلاتکلیف ماند

  11. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

  12. این حق مسلم را پایمال نکنید!

  13. رادان: پلیس در امنیت ملی اثرگذار است

  14. بانکی‌پور، نماینده مجلس: در قانون عفاف و حجاب پلیس اجازه بازداشت ۵ گروه را دارد

  15. کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک منهدم شد

  16. اهانت به جامعه جهاني!

  17. ماجرای اقدام شهرداری منطقهٔ ۳ تهران مقابل یک داروخانه چه بود

  18. بانک سینا بابت طلب ارزی توسط صندوق توسعه ملی تملیک شد

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  3. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  4. چرا این همه بد اخلاقی؟

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  10. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  12. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  13. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  15. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  18. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. چرا این همه بد اخلاقی؟

  4. فردا دیر است...

  5. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  6. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  7. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  9. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  10. تنوری که هنوز سرد است...

  11. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  12. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  13. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  14. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  15. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  16. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  17. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  18. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  19. سفیدشویی جنایت!

  20. ترکیه ای که من دیدم! 

  21. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  22. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  23. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  24. هر چقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است/ مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد

  25. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

آخرین عناوین