راهنمای کامل دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری

گزارش بازرگانی، 283002،   4030130014

کم نیستند کسانی که گمان می‌کنند اگر اتاق خواب کوچکی دارند، باید دور دکوراسیون حرفه‌ای را خط بکشند! در‌صورتی‌که متراژ پایین محدودیتی برای دکوراسیون اتاق نیست و اگر اصول کار را بلد باشید، به‌راحتی می‌توانید اتاق 12 متری خود را به بهترین نحو ممکن تزئین و چیدمان کنید. در این مطلب برای دکوراسیون اتاق خواب 12 متری راهنماییتان می‌کنیم و توضیح می‌دهیم با چه کارهایی می‌توانید از فضا بدون به هم ریختگی استفاده بهینه را ببرید. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

اولین قدم در دکوراسیون اتاق خواب 12 متری: طرح اولیه را بچینید

12 متر مربع فضای بزرگی نیست و باید از همه گوشه‌ها حداکثر استفاده را ببرید. اتاق خواب صرفا جایی برای خوابیدن و استراحت محسوب نمی‌شود و اغلب باید علاوه‌بر تخت خواب، یک میز آرایش، صندلی، پاتختی و کمد و دراور را هم در آن جا قرار دهید. در اکثریت قریب به اتفاق خانه‌ها، اتاق خواب‌ها اندازه استاندارد 4 در 3 دارند و در چنین اتاقی چیدمان کار دشواری نیست. اما از طرف دیگر احتمالا برای دکوراسیون اتاق‌های 6 در 2 چالش‌های بیشتری داشته باشید. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده، ابتدا مراحل اصلی طراحی یک پروژه دکوراسیون اتاق خواب را در نظر بگیرید.

اولین قدم تعیین میزان بودجه است که اهمیت زیادی دارد، زیرا در ابتدای کار باید بدانید چطور منابع مالیتان را توزیع کنید تا از هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده جلوگیری شود. همچنین باید تعیین کنید که دقیقا چقدر می‌خواهید بابت قیمت سرویس خواب و دیگر وسایل موردنیاز هزینه کنید. در مرحله بعد باید در مورد فضای داخلی، سبک اتاق و وسایل ضروری تصمیم‌گیری شود. اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید از یک طراح داخلی کمک بگیرید اما در غیر این صورت باید این کار را خودتان انجام دهید. بخش‌های بعدی این مقاله راهنمای شما در این باره خواهند بود.

نکات حرفه‌ای برای دکوراسیون اتاق خواب 12 متری که باید بدانید

چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب‌های باریک 12 متری کار دشوارتری است اما غیرممکن نیست. برای مثال یک اتاق 12 متری باریک با تخت دو نفره بزرگی که در مرکز اتاق قرار گرفته و تلویزیونی روی دیوار مقابل نصب شده، بسیار شیک به نظر می‌رسد؛ به شرطی که در انتخاب کالای خواب دقت کرده و با در نظر داشتن قیمت سرویس خواب دو نفره، چیزی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون مدنظرتان هم‌خوانی داشته باشد.

در واقع نکته مهم درباره دکوراسیون اتاق خواب 12 متری این است که تمام دیوارها و مبلمان باید از پالت رنگ اصلی مانند سفید انتخاب شوند و مابقی المان‌های دکوراسیون کمی رنگ به اتاق اضافه کنند. برای مثال می‌توانید پشت دیوار تخت را با تابلوهای نقاشی با پس‌زمینه سفید تزئین کرده یا از این قسمت برای نورپردازی اتاق استفاده کنید. تخت‌های باکس گزینه مناسبی برای دکوراسیون اتاق‌های باریک 12 متری هستند. برای دکوراسیون اتاق‌های 4 در 3 آزادی عمل بیشتری دارید.

اصول چیدمان اتاق خواب 12 متری ساده؛ چطور همه چیز را جا بدهیم؟

احتمالا برای گذاشتن یک سرویس تخت خواب دخترانه در اتاق خواب 12 متری مشکل زیادی نداشته باشید، اما چطور مابقی مبلمان مانند میز تحریر و میز آرایش را در چنین اتاق کوچکی جا بدهیم؟ واقعیت این است که برای مجهز کردن اتاق خواب لزوما فضایی با مساحت زیاد ضروری نیست. برای مثال می‌توانید از تخت تاشو استفاده کنید که به تخت و مبل تبدیل می‌شود. در این مورد در اتاق فضای اضافی باقی می‌ماند که برای قرار دادن میز تحریر یا میز آرایش کافی است.

علاوه‌بر این، می‌توانید به جای خرید میز تحریر، طاقچه‌ای در دیوار درست کرده و از آن به‌عنوان میز استفاده کنید. میز تحریرهای دیواری هم گزینه مناسبی برای چیدمان اتاق خواب‌های 12 متری هستند. اگر بالکن دارید، می‌توانید درب و پنجره آن را بردارید تا فضای اتاق بزرگتر شود. به‌عنوان نکته آخر چیدمان به یاد داشته باشید، اتاق خواب باید محل آرامش شما باشد؛ بنابراین اتاق خواب را با مبلمان بزرگ و جاگیر شلوغ نکنید و بیشتر مدل‌های جمع‌وجور با سبک مینیمال را تهیه کنید.

از چه رنگی برای دکوراسیون اتاق خواب 12 متری دخترانه و پسرانه استفاده کنیم؟

رنگ اتاق خواب یکی از مهم‌ترین جنبه‌های دکوراسیون آن است. در یک اتاق 12 متری نباید از رنگ‌های بیش‌از‌حد روشن و ترکیبات رنگی بسیار متضاد هم استفاده کنید. اما از طرف دیگر اگر صرفا رنگ‌های سرد و خنثی را به کار بگیرید، اتاق خواب گرمای لازم را نخواهد داشت. در ادامه توضیح می‌دهیم از هر رنگی چطور در اتاق خواب 12 متری استفاده کنید:

قرمز برای دکوراسیون اتاق خواب 12 متری

از رنگ قرمز نباید بیش‌از‌حد برای اتاق خواب استفاده کنید و بهترین حالت، ترکیب این رنگ با سفید است. اگر به قرمز علاقه دارید، تخت خواب و وسایل بزرگ را به رنگ سفید و لوازم کوچکتر مانند پتو، بالش، مجسمه‌های تزئینی و گلدان را به رنگ قرمز انتخاب کنید.

سبز برای دکوراسیون اتاق خواب 3 در 4

رنگ‌های سبز نعنایی روشن برای دکوراسیون یک اتاق 12 متری بسیار زیباست. همچنین اتاق خواب‌هایی که با غلبه رنگ ملایم زیتونی تزئین می‌شوند، حس راحتی بی‌نظیری القا می‌کنند. نکته مهم اینکه باید دور سبزهای خیلی روشن را هم خط بکشید و مانند قرمز، از استفاده بیش‌از‌حد سبز در دکوراسیون خودداری کنید.

ترکیب چند رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب 12 متری

علاوه‌بر این، برای دکوراسیون اتاق خواب ترکیبی از رنگ‌های پاستلی زرد، صورتی و آبی توصیه می‌شود. ترکیب رنگ بژ و قهوه‌ای نیز حال و هوای کلاسیکی به اتاق می‌بخشد. برای ترکیب رنگ سعی کنید هماهنگی بین رنگ اجزای مختلف دکوراسیون را در نظر بگیرید. استفاده از رنگ‌های روشن باعث می‌شود که اتاق بزرگ‌تر نظر برسد.

چه سبکی را برای دکوراسیون اتاق 12 متری ایرانی انتخاب کنیم؟

انتخاب رنگ به انتخاب سبک دکوراسیون اتاق هم بستگی دارد. برخی از محبوب‌ترین سبک‌ها برای دکوراسیون اتاق خواب 12 متری عبارتند از:

  • سبک کانتری: در سبک کانتری معمولا از مبل و کوسن‌های بزرگ، پارچه‌های گلدار و وسایل چوبی قدیمی استفاده می‌شود و یادآور خانه‌های روستایی گرم و آرام است.
  • سبک پروونس: منشا این سبک روستاهای دوردست واقع در جنوب فرانسه است و بیشتر در آن رنگ‌های ملایم مانند یاسی و بنفش اسطوخودوسی و الگوهای گلدار مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • سبک روستیک: مشخصه این سبک دکوراسیون استفاده زیاد از عناصر چوبی است.
  • سبک وینتیج: این سبک برای اتاق خواب‌های قدیمی مناسب است و برای اجرای آن تخت‌هایی با قاب فلزی روباز و آثار هنری و عتیقه‌جات قدیمی به همراه غلبه رنگ‌های روشنی مانند خاکستری، مرواریدی، عاجی و شامپاینی به کار می‌رود.

سبک اتاق را متناسب با سلیقه شخصی خود و سبک کلی دکوراسیون منزل در نظر بگیرید؛ به این ترتیب هارمونی جذابی بین بخش‌های مختلف خانه ایجاد می‌شود. 

با محصولات چندکاربردی از فضای اتاق استفاده بهینه کنید

در این مطلب با نحوه دکوراسیون اتاق خواب 12 متری و اصول مهم آن آشنا شدید. پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده بهینه از فضای اتاق کوچک خود، از وسایل چندکاربردی مانند تخت‌های تاشو، تخت باکس یا تخت‌های کشودار استفاده کنید. به‌ این صورت می‌توانید از فضای اتاق بیشترین استفاده را داشته باشید و فضای اتاق با وسایل اضافه پر نمی‌شود. محصولات چوبی و تزئینی با رنگ‌های روشن، استفاده از پرده‌های حریر و خلوت نگه‌داشتن اتاق را فراموش نکنید. 

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  6. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  7. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  8. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  9. مدرسه یا بازار؟!

  10. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  11. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  12. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  13. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  14. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  15. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  16. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  17. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  18. آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»

  19. نهنگ سواری یک آبادانی

  20. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  21. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  22. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

  23. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  20. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. تضادی عجیب و پر ابهام!

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

آخرین عناوین