جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

گروه تعاملی الف،   4030209015 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

گروه تعاملی الف - عیسی مسلمان:

شاید برای افرادی که مشغول به کار بازرگانی و داد و ستد تجاری با کشورهای خارجی هستند، خبر خوبی باشد اگر بشنوند که قرار است روزهای تعطیلی ایران و سایر کشورها، انطباق بیشتری داشته باشد. ولی همان دوستان نیز بهتر است بدانند که اصل مطلب چیز دیگری است. اصل مطلب، روزهای تعطیلی نیست. اصل مطلب، روزهای کاری بانک‌ها و ادارات و سازمان‌های مرتبط با تجارت و بازرگانی است.

بنابراین چنانچه بخواهیم در زمینه‌ تحارت خارجی، از مشکلات جاری بکاهیم و نیز عقب‌ماندگی های کشور در زمینه‌های توسعه‌ تجاری و اقتصاد صنعتی و امور مربوط به جهش صادراتی را جبران نمائیم و از تولیدکنندگان و صادر کنندگان محترم ایرانی، به شکل مؤثرتری حمایت به عمل آوریم، لازم نیست که جای پنج‌شنبه و شنبه را در فرهنگ نود میلیون نفر ایرانی تعویض نمائیم!

بلکه فقط کافیست که فرصت اشتغال واقعی برای چند هزار نفر نیروی جدید ایجاد نمائیم با این هدف که ادارات و سازمان‌ها و معاونت‌های مربوط به تجارت خارجی، نه تنها در ایّام پنج‌شنبه و جمعه، بلکه حتّی در ساعات غیر معمول اداری و تا پاسی از شب و یا از کلّه‌ سحر (برای هم‌پوشانی با ساعات کاری طیف وسیع‌تری از کشورهای جهان) نیز (با توجه به شرایط و به صورت حضوری یا غیرحضوری) مشغول خدمات‌رسانی به بازرگانان و تجار و جهادگران اقتصادی مملکت باشند. 

مخصوصاً برای گسترش محسوس تجارت با کشورهای همسایه، ضرورت دارد که تمهیداتی اندیشه شود که مرز مشترک و گمرکات مرزی، به طور دائمی و شبانه‌روزی مشغول فعالیت باشند. و این مهم، به دست نخواهد آمد مگر با اراده‌ واقعی دولت برای دور زدن تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری‌های فوق‌العاده برای صدچندان شدن امکان تبادلات تجاری از طریق مرزهای مشترک با همسایگان، (مخصوصاً با پاکستان، دروازه‌ی تجارت ایران با تقریباً نیمی از جمعیت کره‌ زمین).

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۷۰۳۴۲۰۹:۵۱:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۹
دیر یا زود باید ساعات کار مردم کشورمان با مردم جهان هماهنگی داشته باشد .
ناشناس۳۴۷۰۴۱۷۱۰:۴۱:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۹
برای کشوری که دنبال الگو هست باید الگو سازی کند و نه تقلیدگر یهود و مسیحیت!!
ناشناس۳۴۷۰۶۱۰۱۲:۴۱:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۹
هرسخن جایی و هرنکته مکانی دارد.
ناشناس۳۴۷۰۸۸۶۱۷:۱۲:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۹
عده‌ای نه تنها از دیانت حتی از ایرانی بودن خودشون هم تنفر دارن این‌همون‌چیزیست‌که‌انگلیس‌وصهیونیست‌وامپریالیست‌میخواست
ناشناس۳۴۷۰۴۴۹۱۰:۵۵:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۹
چرا باید در تمام دنیا فقط ایران باشه که پنجشنبه تعطیله و شنبه که همه دنیا تعطیل روز کاری ما باشه
ناشناس۳۴۷۰۸۰۵۱۵:۴۱:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۹
چون غرب دو روز مخصوص یهود و مسیحیت را در جهان رواج دادن وقتی قدرت اقتصادی و نفوذ فرهنگی ایجاد کردن و بقیه همراهی کردن
ناشناس۳۴۷۰۷۸۸۱۵:۲۶:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۹
من در آلمان کار میکنم. اینجا از جمعه ساعت۱۳ تا دوشنبه صبح تعطیل هستیم( جمعه ۶ ساعت کارخالص، بدون استراحت) بقیه روز ها هم هشت ساعت خالص باید کارکنیم. یعنی هشت ونیم ساعت ناخالص. درمجموع هفته ای ۳۸ ساعت خالص و ۴۰ ساعت ناخالص. هم چرخ مملکت میچرخه، هم کارمند ها به خانواده و زندگی خصوصی شون میرسن.
ناشناس۳۴۷۱۴۵۵۱۰:۳۰:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۰
یعنی اگر ساعت کار آمریکایی ها نیمه شب باشد، در ایران باید ساعت کار را از روز به نیمه شب تغییر داد؟!!!
ناشناس۳۴۷۰۳۴۸۰۹:۵۶:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۹
حرفی که زدی یعنی کلا تعطیلی نداشته باشیم
علی بیک۳۴۷۰۳۵۶۱۰:۰۰:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۹
ما همین چند روز رو بهینه و مفید کار کنیم لازم نیست تعطیلات و شبها هم بیدار باشیم و خدمات رسانی بشه. مثل همه دنیا هشت ساعت کار واقعی و مفید بشه و تعطیلات هم هماهنگ با دنیا باشه
ناشناس۳۴۷۰۴۹۰۱۱:۱۳:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۹
در فرهنگ ایران پنجشنبه نیمه تعطیل بوده از قدیم تا الان و تعطیلی شنبه عملا تعطیلی دو روز نیست بلکه دو روز و نیم می شود
ناشناس۳۴۷۰۳۵۸۱۰:۰۲:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۹
خوب این کارمندهای دولت می خوان تو خونه بشینن چیکار کنن؟ اونم تو این شرایط اقتصادی
ناشناس۳۴۷۰۳۷۵۱۰:۰۹:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۹
به خاطر بازرگانان که دنبال کار اقتصادی با خارج از کشور هستند که یکی دو روز تعطیلی جابه جا شود و فرقی هم ندارد برای آنان و کارشان انجام خواهد شد و کار فوری هم نیست شنبه تعطیل شود؟!!!!!!!
تجارت۳۴۷۰۶۱۴۱۲:۴۲:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۹
همین تجارت را بچه بازی فرض کردین که وضعیت مملکت این شد در تجارت یک ساعت هم یک ساعته چه برسه سه چهار روز گاهی یک بازرگان یک سفارش سنگین از اقلام بهداشتی یا دارو باید بده در یک روز قیمت بازارجهانی ناگهان بالا میره و قیمت اون جنس هم همینطور و این مردم هستن که گرانتر کالا دستشون میرسه حالا فکر کنید بازرگانی میخواد کار سفارش حواله و... یک کالا را انجام بده پنج شنبه جمعه ایران تعطیله و شنبه و یک شنبه جهان عملا چهار روز باید تاخیر در ثبت سفارش بیفته و هر امکانی در نواسانات بازار در این چهار روز امکانش هست
ناشناس۳۴۷۰۷۲۹۱۴:۱۵:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۹
عزیزم چرا ترکیه که این قدر خودش را تطبیق داد با غرب حتی الفبای زبانش را تغییر داد چرا اینطوری هست؟!! در ضمن ثبت سفارش فقط یک روز در ایران کافی هست که با کشور دیگر ساعت کاری یکسان داشته باشد و تا یک هفته زمان می برد حواله ها انجام شود برای بانک‌ها و صرافی ها کمتر هست و چند هفته طول می کشد تا جنس رد و بدل شود!
ترکیه۳۴۷۰۸۱۰۱۵:۴۷:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۹
ترکیه سیاست های غلط اردوغان بدبختش کرد چند ساله کارشناس ها صد بار بهش اخطار دادن گوش نکرده
ناشناس۳۴۷۰۹۹۵۱۹:۱۵:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۹
نه نشد قبلا چیز دیگری می گفتید در مورد ترکیه در ضمن چرا رشد اقتصاد ایران سال قبل بالا بود؟
شاهین پهنادایان۳۴۷۰۳۷۶۱۰:۱۰:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۹
با درود و عرض ادب و احترام اینکه می گویند برای تجارت و بازرگانی باید شنبه را تعطیل کنند یک حرف حق است چون سیستم دنیا روی دلار و مکانیزم های آن می گردد . این یک حرف اساسی است که به طول تاریخ بشریت تابع سیستم مالی باید بود .
ناشناس۳۴۷۰۴۱۵۱۰:۴۰:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۹
حرف حق شرایط فرهنگی و اجتماعی و اقتصاد داخلی ایران هست و نه صرفا مراوده با دیگر کشورها!!
ناشناس۳۴۷۰۳۸۴۱۰:۱۵:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۹
واقعا ایده بدردنخور و هزینه بری رو اعلام کردید . فقط کافی هست بجای این همه مشکلاتی که به وجود می آورید تعطیلی را شنبه اعلام کنید
ناشناس۳۴۷۰۳۹۵۱۰:۲۲:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۹
اگر قرار باشه نهادهاي مرتبط تعطيلي نداشته باشن و تا پاسي از شب و كله سحر (بقول خودتون) كار كنن خب شركتهاي دولتي و خصوصي هم بايد اين روال را داشته باشن چون صاحب خدمت اين شركتها هستند و ادارات نقش كارگزار را دارن. حالا شما بگو مگه ميشه از يه شركت 4 نفر كارمند را ساعت 4 صبح كشوند سر كار و بقيه ساعت 8؟
ناشناس۳۴۷۰۳۹۸۱۰:۲۳:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۹
خوب دولت جابجایی تعطیلات رو! کاری که هزینه ای براش نداره رو نمیخواد انجام بده! ، بعد نویسنده متن انتظار داره دولت کاری که بسیار پرهزینه اس و به قول نویسنده اراده میخواد رو عملی کنه؟؟؟!!!
بهروز۳۴۷۰۴۰۲۱۰:۲۹:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۹
باید با دنیا درتجارت وکسب کار هماهنگ باشیم وناگزیریم چاره ای نداریم
ناشناس۳۴۷۰۴۹۹۱۱:۱۷:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۹
به عنوان کسی که مقداری با کار اقتصادی خارجی در ارتباط هستم به شما عرض می شود فرق زیادی بین پنجشنبه و شنبه وجود ندارد برای اقتصاد خارجی
ناشناس۳۴۷۰۵۸۶۱۲:۲۹:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۹
پس چرا امارات و قطر و عربستان شنبه رو تعطیل کردن؟
كوچيك شما اصغر !۳۴۷۰۴۳۰۱۰:۴۷:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۹
اندر حكايت تعطيلي پنج شنبه يا شنبه ! ----------------------------------------- مقاله اي بود در يكي از سايت هاي داخلي خودمان ! از مضمون آن نوشته ، مي شد چنين نتيجه گرفت كه [ما برخي اوقات ، يا بيشتر اوقات يا كمتر اوقات ] استاد انبار كردن « بديهيات » هستيم ! ، به يك « بديهي » مي رسيم ، مورد بررسي قرار مي دهيم ، اما در مقام عمل ؟؟؟ ... پس آن را انبار مي كنيم تا برسيم به يك بديهي ديگر .... و يكي از آن بديهيات اينه كه پنج شنبه را تعطيل كنيم يا شنبه !! كه هنوز تصميمي براي آن نگرفته ايم !
ناشناس۳۴۷۰۴۷۳۱۱:۰۴:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۹
دیر یا زود باید خودمان را با شرایط کاری واصول حرفه ای و استاندارد های جهانی منطبق کنیم حتی کشورهای عرب وترکیه وهند و پاکستان و کشورهای افریقایی هم این را فهمیده اند که اقتصاد ومدیریت وعقلانیت مهم است و شنا کردن بر خلاف جریان آب و خلاف قواعد بازرگانی دشمنی ولجاجت بیمورد با منطق وعقلانیت و منافع ملی بوده و اتلاف وقت و انرژی ومنابع است .
ناشناس۳۴۷۰۴۸۳۱۱:۰۹:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۹
این حرف شما یعنی تمام کشورهایی که تلاش کرده اند با اکثریت دنیا همراه شوند اشتباه می کنند فقط شما عاقل هستند اما نمی دانم چرا توضیح نمی دهید که بی کیفیت ترین پاسپورت دنیا را داریم پایین ترین ارزش پول دنیا را داریم بالاترین تورم را داریم.
علی۳۴۷۰۴۹۳۱۱:۱۵:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۹
تجارت که دست خود دولت است مگه چقدر صادرات غیر نفتی داریم واردات هم که ثبت سفارش اکثر کالا ها ممنوع است . پس دولت برای راحتی خودش دست به کار شده.
ناشناس۳۴۷۰۵۳۶۱۱:۵۲:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۹
برادر چی گفتی الان؟!!! مگه میشه اینی که شما میگی رو اجرا کرد. من صادر کننده یا وارد کننده چطور پرسنل خودم رو مجاب کنم روز تعطیل بیان سر کار و ... هزاران مشکل اجرایی داره
محمد۳۴۷۰۶۴۲۱۳:۰۰:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۹
منظور نویسنده اینه که ارتباط تجاری موثر با دنیا ، نیاز به پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته و تمام روزهای سال داره و زیاد ربطی به تعطیلی رسمی در کشور نداره . مثلا بانک ها دیرتر از همه باز می کنند و زودتر از همه می بندند ، مخصوصا در نیمه اول سال، شاهد هستیم که وقتی همه مشاغل در حال فعالیت هستند ، اولین ارگانی که کرکره را پایین می کشد بانک ها هستند در حالی که قاعدتا باید تا زمان تاریکی هوا باز باشند. پاسخگو نبودن دستگاههای دولتی و کند و قدیمی بودن فرایند جاری در گمرکات هم از موارد دیگری است که باید اصلاح شود.
ناشناس۳۴۷۰۵۴۸۱۲:۰۱:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۹
تعطیلی شنبه ها باعث صرفه جویی عظیم در مصرف اب و برق و گاز کشور میشود و در اکثر کشورها در هفته 2 روز تعطیلی دارند که باعث افزایش رفاه مردم و حفظ منابع کشورها میشود...
ناشناس۳۴۷۰۶۰۱۱۲:۳۶:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۹
به عبارتی دارین هزینه‌ها رو افزایش میدین با این پیشنهاد. آیا این کار به صرفه است؟ همین الان هم سیستم بانکی هزار داستان داره، یه داستان جدید اضافه کنیم.
ناشناس۳۴۷۰۶۰۶۱۲:۳۹:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۹
بنظر شما اگه قرار باشه جریان بازرگانی در کشور ۲۴ ساعته در جریان باشه نباید نیروی انسانی کافی براش تامین بشه بطوری که هیچ وقفه‌ای در تجارت رخ نده؟ کی باید این نیروی انسانی رو تامین کنه؟ چه کسی باید هزینه‌هاشو تامین کنه و بپردازه؟ بنظر شما بخش خصوصی که از همه طرف تحت فشار ارگانهای حاکمیتی هست میتونه چنین هزینه‌ای رو به دوش بکشه؟
محمد۳۴۷۰۶۳۸۱۲:۵۷:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۹
مشکل اصلی جای دیگری است . هرکس مخالف تعطیلی شنبه است بدون اینکه پشت سر دولت و مجلس مخفی شود ، با صدای بلند و رسا اعلام کند و دلیل مخالفت خود را هم اعلام کند. اگر مشکل با تعطیلی یهودی هاست که اولا ، دین یهود تایید شده توسط اسلام است و جمعیت زیادی از یهودیان در ایران زندگی می کنند و برادر و هموطن ما هستند ، در ثانی ، شنبه روز تعطیل همه کشورهای اسلامی هم هست. تعطیلی پنجشنبه هم هیچ دلیل واضحی نداشته است و باید از همان اول ، روز شنبه را تعطیل میکردند.
ناشناس۳۴۷۰۶۵۵۱۳:۰۷:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۹
طرف اصلا معنی و هزینه این کاری که ارائه داده را نمیدونه!!!!!
ناشناس۳۴۷۰۶۶۸۱۳:۱۸:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۹
حرف های این مطلب بسیار غیر کارشناسی است.
ناشناس۳۴۷۰۷۲۵۱۴:۱۳:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۹
برادر من یعنی یک شرکت خصوصی پنج شنبه جمعه هم کارمندانش را برای اضافه کاری نگاه دارد که یک عده برای شعار دادن و عزیز شدن و خود شیرینی بگن شنبه بده ؟
ناشناس۳۴۷۰۷۳۰۱۴:۱۸:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۹
خطاب به آن نمایندگانی که میگویند شنبه چون تعطیلی کلیمیان است نباید تعطیل شود بالفرض که شنبه هم روز کلیمی ها باشد من نمیدانم نمایندگان محترم مجلس با صهیونیسم مشکل دارند یا با کلیمیان ؟ مگر کلیمی ها در قانون اساسی محترم شمرده نشده اند؟ مگر در همان مجلس نماینده ندارند ؟ حداقل حرمت همکار خودشان را نگاه دارند
علی۳۴۷۰۷۳۱۱۴:۱۹:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۹
شما بیشترین مراوده اقتصادی را با امارات دارید کار سختی است متوجه بشوید نمیشود با شریک های اقتصادی برای تجات بهتر هماهنگ بود مگر امارات و عراق بقیه کشورهای عرب مسلمان نیستند کجای دین گفته شده پنجشنبه بر شنبه اولویت دارد
ناشناس۳۴۷۰۷۴۴۱۴:۴۵:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۹
چرا خلاف جریان رایج دنیا حرکت میکنیم از همین تعطیلی بگیرید تا حجاب و FATF و موارد دیگه.مقایسه کنید از ارزش پول ملی و تورم بگیرید تا قیمت خودرو و ملک و حداقل دستمزد و ....
بهلول۳۴۷۰۸۰۱۱۵:۳۸:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۹
لازم نیست هر کسی راجع به هر چیزی اظهار نظررغیر کارشناسی کند.
ناشناس۳۴۷۰۸۲۰۱۵:۵۷:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۹
نگارنده محترم نظری که دادید فاقد وجاهت علمی اقتصادی و اجتماعی است
ناشناس۳۴۷۰۸۴۰۱۶:۲۶:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۹
دقیقا پیگیری هم نظر کابران و هم مناظرات و رسانه ها نشان می دهد که موافقان تعطیلی شنبه واقعا بدنبال بهبود اقتصاد و تجارت کشور نیستند بلکه بالعکس دنبال به تعطیلی کشاندن واحدهای تجاری و اقتصادی داخلی کشور و ایجاد مشکل برای مردم هستند و تنها عشق خدمت به غربزدگان و مرعوب کردن فرهنگ مردم را با دنیای مرعوب شده توسط غرب را دارند و می خواهند شبیه برجام که جز خسارت محض ، دستاوردی برای کشور نداشت را پیگیری کنند. قطعا باید جوری برنامه ریزی کرد تا فقط بخشی از برخی نهاد ها و شخصیتهای حقیقی که حقیقتا ضروری است تا روزهای پنجشنبه با دنیا کار کنند در این روز کارشان را تعطیل نکنند و اگر هم نیاز به تعطیلی داشتند نه روز شنبه که هر روزی که با کارشناسی و با اختیار تام به آن رسیدند همان روز را تعطیل نموده یا براساس یادداشت فوق و با توجه به ضرورت مشارکت مردم در تولید و بویژه داد و ستدهای خارجی، هیچ روزی را بطور کامل تعطیل نکنند و کارشان را تا رسیدن به نتیجه و بدون وقفه به انجام رسانند ولی نباید بهیچ وجه زیر بار یهودی سازی کشور از نظر فرهنگی برویم چیزی که بیشتر کشورهای اسلامی از جمله ترکیه با تغییر تاریخ هجری به تاریخ میلادی در زمان آتاتورک زیر بار آن رفتند. بهیچ وجه نباید کوچکترین فرصت برای رخنه فرهنگی را در زبان، دین و سبک زندگی به غربیها بدهیم .
معلم۳۴۷۱۰۷۲۲۱:۱۶:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۹
سری که درد نمی کند با دستمال نمی بندند.روش موجود سال ها است که جا افتاده.بی خود دردسر درست نکنید.به کار های مهم تر برسید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  14. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  18. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  20. تنوری که هنوز سرد است...

  21. فردا دیر است...

  22. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  23. ایثارگران را بدنام نکنید !

  24. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  25. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

آخرین عناوین