آقا شما خيلي دلتون خوشه, دولتمردان همان خودروسازان هستند, مگه ميشه دولت از خودش حمايت نکنه؟
ملت ميميرن؟ به جهنم
سرمايه هاي زير زميني هدر ميره؟ اونم به جهنم
فقط جيب خودروسازان, شما بخوانيد حاميان آنها, پر شود کفايت ميکند (1962205) (alef-10)
محمود کار را یکسره کرد، دیگه نه این خودرو سازان خودرو ساز میشن نه ما صاحب خودرو، باز بر میگردیم به همون پیکان. مثل شوروی سابق و کره ی شمالی. (1965953) (alef-13)
اگه خودروسازان خودروساز نشدن اما فرغون سازان قهاری شدن
فرغون رو رنگ میکنن و بجای ماشین میندازن به ملت (1970643) (alef-6)
دلخوشی هم عالمی داره که ما ازش محرومیم، حتی نمی تونیم به بهبود شرایط امیدوار هم باشیم (1970639) (alef-6)
خودرو سازی در ایران بیش از این که یک پدیده اقتصادی و صنعتی باشد پدیده ای مطلقا سیاسی است که مبتنی بر رانت های بی شمار وباند بازی ها ی لابی های قدرتی است که از ان منتفع میشوند و چیزی که در فعالیت و نحوه مدیریت ان اصلا به حساب نمی اید مردم و منافع و مصالح ایشان است (1962302) (alef-10)
واقعا متاسفم برای دولت و مجلس فقط شعار می دیم (1962336) (alef-10)
ایرانیت
۱۳۹۲-۱۱-۱۹ ۱۳:۳۹:۴۸
جان برادر همه مردم ایران میدانند که آقایان نگران تولید ومنافع ملی وکشت کشتارمردم بیگناه نیستند اینها آقازاده هایی هستند که فقط وفقط نگران درآمد میلیلردی به دلار جیب مبارکشانندواقدامات کورکورانه جلوگیری مجلس ودولت ازورود خودرو وصفرکردن تعرفه گمرکی خودشان راهم متحیرکرده (1962407) (alef-10)
مهم نيست سر خودرو ساز سلامت!!!!!!!!!!!! (1962489) (alef-10)
به نظرتون با این همه هزینه سرسام آور و... این خودرها داخلی و کشته هایی که تحویل داده می شود آیا هزینه کردن به انرژی هسته ای فایده ای دارد (1962522) (alef-10)
جون مادرتون بسه! دیگه این همه سال از خودرو ساز داخلی حمایت کردید نتیجه اش چه شد؟کیفیت پایینتر خودروها قیمت گزاف تر و آلایندگی بیشتر هوا............به خدا این همه پول که در صنعت خودروسازی خرج شده و میشود اگر در صنعت کشاورزی و دام طیور خرج میشد حداقل نتیجه اش خودکفایی گندم و جو و ذرت و و...نهاده ها و تامین گوشت و مرغ کشور و صادرات مرغ به خارج بود و در مورد میوه هم هم چنین..................... (1962692) (alef-10)
خیلی دلت خوشه (1962716) (alef-10)
فارغ از موضوع لابی و رانت خودروسازان،
افراد متخصص و صاحبنظر و دارای سلامت و استقلال فکری در دولتها نیز به دلایلی زیر سراغ آزاد سازی یکباره واردات خودرو نخواهند رفت:
1- در این ولبشو و عدم دسترسی به منابع ارزی جهت مصارف متفاوت، اگر واردات خودرو آزاد شود دلار مورد نیاز واردات از کجا تامین شود؟ و این یعنی دامن زدن به تقاضای ارز و بی ثباتی بازار ارز در کشور.
2- عوارض و تعرفههای گمرگی برای دولت منبع درآمد است اگر دولت بخواهد آنها را حذف کند باید به فکر نظام درآمدی جانشین قانونی باشد و این یعنی یک کار کارشناسی قوی که تصویب مجلس را هم بدنبال داشته باشد، که معمولاً دولتها رغبتی به اینجور جابجایی ها در بودجه و کل کل کردن با مجلس و جایگزینی ندارند.
3- صنعت خودرو بخشی از اشتغال صنایع ما را تشکیل می دهد پاسخگویی مثبت به واردات خودرو یعنی به چالش کشیدن اشتغال کارگران این صنعت(حداقل برای کوتاه مدت و تا نظام کاری جایگزینی برای این کارگران تعریف کند) و این یعنی نارضایتی عیان مردمی، که دولتها در زمان بحرانهای سیاسی کمتر به چنین جرح و تعدیلهایی تن می دهند.
به نظر من باید بازار خودرو کشور پس از یک پایش مناسب و طبقه بندی بر اساس ظرفیت نوع خودروها،
در خصوص خودروهایی که کمترین امکان ساخت در داخل را دارد تعرفه را افزایش دهد(مثلاً خودروهای 2500 سی سی به بالا) و از طرفی تعرفه خودروهای قابل رقابت با خودروهای داخلی را طی یک کاهش پلکانی سالیانه و مداوم و مصوب( مثلاً طی چهار سال، سالی 10 درصد کاهش در تعرفه واردات) را با جدیت دنبال کند.
تا خودروسازان داخلی دیگر تکلیف خود را بدانند و ساز خود را برای این چهار سال کوک کنند و تکلیف خود را روشن نمایند. (1963212) (alef-10)
این حمایت بی دریغ بی اعتمادی به مسئولین ونظام را هم درپی داشته تا کجا باید حمایت کنیم وبه مصرف کننده ظلم کنیم (1963341) (alef-10)
کاملا عادی است جان برادر
همه با هم نشتسیم، اونا می خورن و ما تاوان می دیم
هم زیستی بهتر از این؟ (1970649) (alef-6)
به نظر شما کسی هست که اینها رو ندونه؟
کسی هست که ندونه که خودروسازها برای دولت تعیین تکلیف میکنن؟
کسی هست که از زد و بند دولت و مجلس و خودروسازها خبر نداشته باشه؟
با جمع کنید این بساط رو (1963374) (alef-10)
شما ایران زندگی میکنی؟
اگه زندگی میکنی که تعجب می کنم از این استدلال ها
اخه برادر من منطق اینجا تنها کالای بی خریدار است (1963433) (alef-10)
به هر حال از یه جایی باید شروع کرد به اصلاح امور، هر چند خودم امیدی به بهبود ندارم (1963732) (alef-10)
از سایپا یا ایران خودرو؟ (1970670) (alef-6)
اگه ما نخواهيم از خودروسازها حمايت شود, کاري مي توان انجام داد؟ (1963490) (alef-10)
خودرو سازان داخلی وقیحانه به مصرف کنندگان اجحاف می کنند ......... بس کنید این انحصار ضالمانه را ! (1963541) (alef-10)
نتايج مافياي خودرو
1-آلودگي هوا
2-مقام اول گشته هاي جاده اي
3-عقب ماندگي صنعت خودرو
4-ثروتمند تر شدن مافياي محترم خودرو
5-مصرف سوخت بيشتر
6-گو گوشه شنوا
7-خودتانو خسته نكنيد
8-ملت قدر نشناس حقشه
9-برده افكار حقشه (1963559) (alef-10)
بهنام
۱۳۹۲-۱۱-۱۹ ۲۳:۲۶:۴۰
اگر باید مردم قیمت بنزین را بر اساس قیمت فوب خلیج فارس بپردازند, حق دارند خودروهای روز دنیا را هم با قیمت فوب خلیج فارس خریداری کنند. (1963817) (alef-10)
ماشین در حاشیه خلیج فارس کمتر از یک سوم ایران است.
به نظر من بنزین بشه 3500 تومن و قیمت ماشین بشه قیمت جهانی
خودروساز می خواهیم چیکار، یه مشت کلاه بردار و خون مردم خوار (1970662) (alef-6)
فرهاد
۱۳۹۲-۱۱-۲۰ ۱۹:۳۱:۴۸
تندر 90 فول تولید ایران صادر شده به عراق 9000 دلار 24میلیون تومان است اما در ایران 40 میلیون تومان (1965720) (alef-10)
اخوی اگه کسی 9000 دلار بابت ال90 ایرانی بده باید در شعورش شک کرد، وقتی تویوتا یاریس رو میدن 8000 دلار، کمری رو میدن 11000 تا، ماشین های آمریکایی رو میدن 10000تا (1970656) (alef-6)
ايراني
۱۳۹۲-۱۱-۲۶ ۰۹:۳۲:۰۶
نخريد آقا نخريد وقتي همه نخرن خودروساز كلاه بردار يا ورشكست مي شه يا مجبور مي شه به فكر مشتري باشه !!!!!!!!!!!!!!!!! (1973951) (alef-10)
باید مردم نظر بدن اگه دولت میخواد کاری انجام بده باید نظر حداکثری ملت رو لحاظ کنه و فکر میکنم اگه بخواد به حمایت ندانسته خودش ادامه بده خیلی از مشکلات رو خودشون دامن میزنند وموجب بی اعتمادی ملت به دولت میشنو یه سوال از دولتیها چرا همیشه مصرف سوخت و قیمت بنزین با همه جا مقایسه میشه ولی قیمت خودرو نه!!!!!!!!!! آقایان وزرا جواب بدین؟ (1989041) (alef-10)