جانشین فرمانده ارتش: اعتماد زیادی به جنگنده کوثر داریم

گروه سیاسی الف،   3970610118 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

جانشین فرمانده کل ارتش می‌گوید: تست‌های زمینی و هوایی جنگنده کوثر به‌ تعداد ساعات زیادی در نیروی هوایی ارتش انجام شده و یک حس اعتماد بالایی نسبت به این جنگنده ایجاد شده است.

جانشین فرمانده ارتش: اعتماد زیادی به جنگنده کوثر داریم

امیر سرتیپ محمد حسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم درباره به‌کارگیری جنگنده بومی کوثر توسط نیروی هوایی ارتش، گفت: ما این جنگنده را برای به‌کارگیری در ارتش سفارش می‌دهیم.

وی افزود: اولین فروند از این جنگنده به‌صورت مشترک توسط نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع ساخته شده است و وزارت دفاع با همکاری نهاجا این جنگنده را برای تولید به‌ تعداد مورد نیاز، در خط تولید قرار داده است.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: تست‌های زمینی و هوایی این جنگنده به‌ تعداد ساعات زیادی در نیروی هوایی ارتش انجام شده و یک حس اعتماد بالایی نسبت به این جنگنده ایجاد شده است که قابلیت بالایی در فضای رقابتی برای ما یک وضعیت خوب ایجاد می‌کند.

گفتنی است همزمان با 31 مرداد سالروز صنایع دفاعی، تحقیق و تلاش شبانه‌روزی متخصصان صنایع هوایی، نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته مجهز به سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل 4 با نام کوثر تولید و با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

این جنگنده که به‌دست متخصصان و نخبگان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است، دارای مزیت‌هایی همچون معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک، کنترل آتش با استفاده از شبکه‌های داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل 4، بهره‌گیری از فناوری نمایشگرهای چندمنظوره تمام‌دیجیتال، بهره‌گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک، استعلام از سامانه پیشرفته نشانه‌روی مقابل خدمات به‌منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره‌گیری از رادار پیشرفته چندمنظوره کنترل آتش جهت بالابردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره‌گیری از فناوری دقیق ساعت رادیویی و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۲۳۰۹۰۱۵:۵۹:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۱۰
F5 جنگنده بسیار مطمئنی بود. زمان جنگ هم خیلی موثر بود
ناشناس۵۲۳۴۸۸۲۰:۴۱:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱۰
اف ۵ جنگنده ضعیفی بود. مهمات کمی حمل می کرد. قدرت مانور پایینی داشت. و برد رزمی کمی داشت. امکان حمل برخی مهمات هوشمند را نداشت. رادار و تجهیزات الکترونیکی ضعیفی داشت در کوثر تا حدی این موضوعات رفع شده. اما باز هم به هیچ وجه در حد کشوری که زمانی پیشرفته ترین جنگنده جهان تامکت را داشت نیست ضمنا اونایی که مسخره میکنند بگن تاحالا لگن درست کردن که حالا ایراد می گیرند
شاهرخ۵۲۳۱۰۰۱۶:۰۳:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۰
هرچی نگاه می کنیم هیچ فرقی با اف 5 نداره.....اگه می گفتن اف5 تولید کردیم که خیلی باورپذیرتر و بهتر بود.....مثل پراید که 30ساله همونو تولید می کنیم
ناشناس۵۲۳۴۴۵۱۹:۴۶:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۰
ظاهر بینی بسیاری از نظردهندگان واقعاً رو اعصابه. حتما باید گرد باشه تا بگی کاراییش فرق داره؟ بعضی ها این رو نادیده میگیرن که نوآوری در خیلی از عرصه ها شاخ دار نیست. الان چندتا ماشین میشناسین که سه تا چرخ داره؟ یا پنج تا؟ چرا اونها رو نقد نمیکنین؟ چرا غرب و شرق هرچی ماشین میسازن 4 تا چرخ داره اصلا؟ جوانها و نخبه های این مملکت براساس دکترین نظلمی کشور دست به نوآوری و ساخت چیزی کردند که خیلی ها دارند و به ما نمیفروشن، یه تعداد عاقل هم اینجا هی میگن این همون اف 5عه
ناشناس۵۲۳۱۱۷۱۶:۱۰:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۰
بیشتر از دو متر هم بالا میره؟
ناشناس۵۲۳۳۶۶۱۸:۵۲:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۰
قطعا ارتفاع پروازیش از افکار شما بیشتره
ناشناس۵۲۳۷۸۰۰۳:۱۱:۳۵ ۱۳۹۷/۶/۱۱
و البته پایین تر از توهم شما دوست زود باور شستشوی مغزی شده!
ناشناس۵۲۳۷۶۲۰۱:۴۹:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۱۱
دوست داری بالا بره یا نه!؟
ناشناس۵۲۳۲۱۴۱۷:۱۵:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۰
انشاالله در میدان جنگ قابلیتشو نشون بده.
ناشناس۵۲۳۴۴۴۱۹:۴۵:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱۰
ان شاالله قابلیت بالایی داشته باشه ولی جنگی پیش نیاد که قایبلیتش رو نشان بده
ناشناس۵۲۳۵۸۹۲۲:۳۶:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۰
من کاری ندارم. گیرم همون اف ۵ باشه. اگر واقعا بتونیم اینو خودمون تولید کنیم، خیلی معنی داره! یعنی قابلیت ساخت بدنه موتور ... این کلی صنعت پشتشه. من باورم نمیشه.
سید علی حجازی۵۲۳۶۴۵۲۳:۲۹:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱۰
بنده بعنوان یک متخصص علمی تجربی و کسی که نزدیک به چهار دهه در این وادی بوده و ز حمت کشیده ام ( به خصوص در حیطه تعمیرات و ساخت ) و این مهم م را یک دستاورد بزرگ می دانم آنهایی که این دستاورد مهم را به سخره می گیرند قطعا با علم هواپیمای وزن علمی آن در مقایسه با سایر علوم و عظمت و اهمیت آن آگاه نیستند بند معتقدم اگر مدیریت درستی در عرصه هواپیمایی حاکم بود قطعا ما می بایست در شرایطی خیلی جلو ترو بهتر از این .موقعیت می بودیم اما نبودن ما اگرچه باعث تاسف ماست اما دلیل برآن نیست که ما قدر و اهمیت .وضعیت کنونی مان را نادیده بگیریم به صراحت می توانم بگویم اگر مقایسه کنیم علیرغم حمایت مستقیم سازندگان خارجی وضعیت مالی خوب ناشی از فروش خودرو و داشتن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری روزآمد که توسط شرکا و شرکتهای خارجی ما زمینه هواپیمایی هم از لحاظ علم ساخت قطعات و هم از لحاظ تفکر و توان طراحی و بهینه سازی های مبتنی بر محاسبات کامپیوتری و استفاده کردن از امکانات کامپیوتری و سیموله کردن ما در عرصه هواپیما از خودرو بسیار بسیار جلو تر هستیم در دنیای هواپیمایی همه چیز مشخص و تعریف شده است و همه کشورهای سازنده در خصوص ارتقا توان و چند منظور کردن هواپیماها تلاش کرده و می کنند ما در زمینه هواپیماهای نسل 1 و2و 3 و 4 بعلت نبود زیرساخت ها دارای ضعف مواد اولیه هستیم اما در خصوص مواد کامپوزیتی و حتی ناتو. که بکارگیری ان در هواپیماهای نسل 4 و 5 و....به بالاست پیشرفته های قابل توجه داریم شباهت این هواپیمای با اف 5 و یا به هر هواپیمای دیگری اتفاقا نکته مثبت است نه منفی چرا که در کشورهای دیگر یخصوص شوری و چین مرسوم است و اتفاقا به معنای مدیریت زمان ومیانبر زدن است گو اینکه اگر دقیق شویم این هواپیما به هیچ هواپیمایی شبیه نیست جز خودش در زمینه ساخت بدنه هواپیماهای جنگی ما قوی هستیم و قدرت مانور داریم وقتی هواپیمایی جدید یا بهینه شده به پرواز درمی آید کار تمام است چرا که موضوع پرواز بسیار مهم تر از ساخت قطعات و یا حتی ساخت موتور است اینرا کشورهای سازنده هواپیما خوب می دانند اصلا در دنیای امروزه هیج کشوری هواپیما و موتور و متعلقات را از صفر نمی سارد در طراحی موتور های موجود طراح و سازنده با پیش فرض هواپیمای مورد نظر کلیه امکانات موجود در بازار جهانی را در نظر گرفته و با توجه به اهداف ساخت هواپیمای جدید از موتور و متعلقات موجود در کشور و یا بازار جهانی استفاده می کند چرا که همه آنان را می توان تهیه کرد اما به پرواز درآوردن هواپیما با قابلیت های بومی و قدرت مانور خاص و بکارگیری و نصب تجهیزات موشکی و بکارگیری سلاح و نصب امکانات دیجیتالی هدایت و حمایت به معنی توان انجام کار با پشتوانه علمی / تجربی است و خوشبختانه امروزه این مهم در ایران اسلامی محقق شده است و اگر امکانات خصوصا پشتیبانی مالی باشد می توان گام های بزرگتری را در عرصه ساخت و بهینه سازی هواپیماهای جنگی برداشت که بیان آن در این مقوله نمی گنجد و بنده فقط به آن اشاره کردم در خاتمه امروزه در کشور ما اقدامات ارزشمندی در خصوص هواپیمای بسیار مدرن شده است که قاهر نمونه معرفی شده آن است پیشرفت ها و اطلاعات مهم و قابل توجه مترتب از هواپیمای فوق پیشرفته قاهر بدست آمده که می تواند پشتوانه آینده ما .در خصوص تحقیقات و ساخت هواپیماهای پیشرفته باشد امروزه ما از نظر طراحی و بکارگیری و تعریف و تبین هواپیما در سطحی قبل قبول در مقایسه با سازندگان خارجی هستیم فرق ما با سازندگان نبود بستر سخت افزاری( مواد خاص فلزی است ) که توانمندی آنان برگرفته از بازه زمانی 1900 تا 2000 است وایضا نبود حمایت مالی جدی که انشالله بر همه مشکلات قایق آمده و به مقصود می رسیم
ناشناس۵۲۳۸۳۰۰۷:۳۹:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱۱
سلام. دوست عزیز مشکل من و خیلی های دیگه اینه که اگه این از روی F5 ساخته شده ولی عده ای واقعیت رو نمیگن و تاکید دارند این کاملا بومی طراحی شده چرا باید دیگر ادعاهایی که میکنن رو باور کنیم؟ کسی مخالف با پیشرفت کشور نیست. فقط میگوییم صادق باشید . همین.
ناشناس۵۲۳۷۵۹۰۱:۴۸:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱۱
جنگنده ای که سرعتش ۱/۲ماخ هست و از اف ۵ فابریک که ۱/۶ ماخ هست هم عقبه چطور میتونه تو همچین شرایطی مفید فایده باشه؟؟؟؟؟
yektanetتریبون

آخرین عناوین