حجاب ما معمولی‌ها و حجاب سلبریتی‌ها !...

محمدصادق کلبادی،   3981120036 ۱۷۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
حجاب ما معمولی‌ها و حجاب سلبریتی‌ها !...

برخی از خانم‌های مطرح سینمای ایران یا اصطلاحا سلبریتی‌ها، همان‌ها که دنبال کننده‌های بسیاری دارند و از آب خوردن تا خلا رفتن حیوان‌های خانگیشان را هم در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، وقتی به خارج از ایران سفر می‌کنند یا برای مدتی می‌خواهند زندگی در فرنگ را تجربه کنند و بعضا در مراسم های داخل ایران تصاویری از آنها منتشر می‌شود یا خود خواسته منتشر می‌کنند که بجز بخش میانی موهای سرشان که بوسیله یک وجب پارچه یا لچک یا هرچیزی شبیه به آن‌ها پوشیده می‌شود، هیچ یک از مصادیق حجاب در داخل ایران را نمی‌توان در پوشش آن‌ها مشاهده کرد. به واقع اگر با چنان پوششی در خیابان‌ مشاهده شوند بی‌تردید سر و کارشان با ماموران گشت ارشاد خواهد بود و شاید ممنوعیت یا محرومیت از فعالیت‌های هنری. 

اما بنظر می‌رسد این عزیزان راه و چاه را خوب پیدا کرده‌اند و فهمیده‌اند که از نظر مسولان فرهنگی دغدغه حجاب همانا موی سر زنان است، بقیه موارد در پوشش از اهمیت خاصی برخوردار نیست. در واقع اگر خانم بازیگر و سلبریتی مرتکب هر عملی، چه حرفه‌ای و چه شخصی بشود، و هرنوع پوششی داشته باشد اما بخشی از موهایش پوشیده باشد حال چه با یک کلاه فرنگی یا یک دستمال یا یک تکه پارچه، همچنان در نظر آقایان محجبه محسوب می‌شود و تابع قوانین جمهوری اسلامی! و قادر به فعالیت رسمی در سینما یا تلویزیون دولتی ایران است. لازم به ذکر است که مراد نگارنده به هیچ عنوان مسئله ممنوعیت یا برخورد قهری با این قبیل رفتارها و افراد نیست بلکه مسئله جابه جا شدن مرزهای مفهومی و کارکردی حجاب و مواضع دوگانه مسولان فرهنگی کشور است.

حضرات مسول و تصمیم‌گیران فرهنگی اگر نگاهتان به حجاب  اینگونه است که می شود با یک وجب پارچه بر روی سر با حجاب بود پس چرا آن جوانی که نه الگو هست و نه قدرت تاثیرگذاری دارد و آنقدر از نظر اقتصادی غنی نیست که با اتومبیل شخصی تردد کند و عصرها از محل کار با مترو به منزل می‌رود، بخاطر رعایت نکردن برخی از مصادیق حجاب در ورودی یا خروجی‌های ایستگاه مترو-آنهم نه ایستگاه‌های مترو واقع در مناطق شمالی پایتخت یا مال‌ها و مراکز خرید لاکچری شهر- مورد عنایت یا تذکر ماموران قرار می‌گیرد؟! 

در نهایت نه تنها ارشادها و اقداماتی از این دست  منجر به ارتقاء سطح معرفت نسبت به حجاب نشده است بلکه هم برای حاکمیت و هم مفاهیم مذهبی هزینه‌هایی را نیز به همراه داشته است. اما در مقابل، همان خانم سلبریتی با چند میلیون دنبال کننده بویژه در خارج از کشور با ظاهری نا متناسب با آنچه که به عنوان حجاب- از سفت تا شل- درجامعه شناخته می‌شود در انظار ظاهر می‌شود و فقط به صرف پوشاندن موهای سرش، آن هم بخشی از آن، تابع قوانین جمهوری اسلامی شناخته می‌شود. مسولان محترم فرهنگی لطفا قوانین را به گونه ای وضع کنید که دست کم مفهوم حجاب به ابتذال کشیده نشود.

 در این میان نکته ای عجیب‌تر هم وجود دارد؛ هم آن سلبریتی و هم مردم می‌دانند داستان پوشاندن موی سر ، با آن وضع، چیست و موضوع راضی نگهداشتن مسولان فرهنگی برای ادامه کار در ساختار کنونی است اما مردم هیچ واکنش منفی به این گونه تظاهر به حجاب برای بقا در سیستم ندارند و آن کسی که در خارج از کشور بخشی از موهایش را با دستمالی کوچک پنهان نمی‌کند و تظاهر به رعایت حجاب نمی‌کند را بیشتر مورد عتاب و شماتت قرار می‌دهند و او را متظاهر می‌خوانند ! این هم از انصاف ما!

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۲۴۸۸۱۱۰:۲۴:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حجاب امری اختیاری است و حد آن را عرف جامعه تععین می کند. اجبار در حجاب تنها نتیجه عکس در بر دارد. چون نمی توان بر ذهن و عقیده و سلیقه هم به اجبار حجاب پوشاند. سلبریتی ها هم جزوی از مردم هستند. سلبریتی و غیر سلبریتی وجود ندارد. همه مردم هستند.
مجتبی۱۳۲۴۹۸۴۱۱:۴۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
همه فلسفه حجاب به عقیده ربطی نداره. مثل این می مونه که بگی دزد رو نمی شه با زندان تنبیه کرد پس ازادش بگذاریم؟! بی حجابی هم به نوعی باعث دزدی ناموس می شه.
ناشناس۱۳۲۵۰۹۰۱۲:۳۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
در قران دزدی علنا حرام اعلام شده و براش مجازات مشخص و معین تعیین شده ولی در مورد حجاب اینطور نیست در ضمن در کل دنیا حتی تمام کشورهای دنیا که حجاب اختیاریه مردم دزدان ناموس هستند و فقط ما خوبیم ؟ از اوضاع مملکت اصلا خبر داری شما یا در اوهام خودت موندی ؟؟
ناشناس۱۳۲۵۴۸۹۱۵:۵۶:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
آیه 59 سوره احزاب: يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است.
ناشناس۱۳۲۵۵۴۶۱۶:۳۹:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
خوب مجازات تعیین کرده؟
ناشناس۱۳۲۵۵۹۱۱۷:۱۰:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
از کجای این آیه شما استنباط کردی که به زور دگنک باید لچک سر مردم کرد ؟؟
ناشناس۱۳۲۶۱۶۹۰۰:۱۶:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ببخشید کجا نوشته چادر !
ناشناس۱۳۲۷۰۳۲۱۵:۰۰:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
در آیه آمده ((قل)) یعنی ((بگو)). نگفته امر کن. ((بگو)) یعنی اینکه توصیه است و نه زور . به همین خاطره که مجازات هم براش تعریف نشده.
ناشناس۱۳۲۵۷۱۶۱۸:۵۵:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
منکرات دیگری هم هست که در قرآن مجازاتی برایشان در نظر گرفته نشده است. آنها هم مجازند؟ اگر رعایت حجاب و دیگر شیونات اجتماعی برای شما دشوار هست برای خلاصی از آنها از قرآن مایه نگذارید.
ناشناس۱۳۲۷۰۴۶۱۵:۰۵:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
منکرات دیگری؟ اگر رعایت نکردن حجاب از نظر شما منکرات هست، پس دزدی (خصوصا از بیت المال) باید جنایت محسوب بشه که اتفاقا اون ضررش بسیار بیشتره ولی چند تا از آقایان تریبون دار دیدین به دزدی و اختلاس اشاره کنن؟ در عوض هر هفته در مورد حجاب توصیه میکنند !
ناشناس۱۳۲۶۰۷۵۲۲:۵۳:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
آیه 59 سوره احزاب يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است.
ناشناس۱۳۲۶۳۵۵۰۸:۰۰:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
آیه ۳۱ سوره نور وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِ‌هِنَّ وَ یحْفَظْنَ فُرُ‌وجَهُنَّ وَ لَایبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْیضْرِبْنَ بِخُمُرِ‌هِنَّ عَلَیٰ جُیوبِهِنَّ وَ لَایبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ... وَ لَایضْرِ‌بْنَ بِأَرْ‌جُلِهِنَّ لِیعْلَمَ مَا یخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَی اللهِ جَمِیعًا أَیهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمی‌] فرو بندند و پاكدامنی ورزند و زیورهای خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعاً از آن پیداست. و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان... آشكار نكنند؛ و پاهای خود را [به گونه‌ای به زمین‌] نكوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد. ای مؤمنان، همگی [از مرد و زن‌] به درگاه خدا توبه كنید، امید كه رستگار شوید. چقدر شما به مفاهیم قرآن مسلط هستید و قرآن می خوانید //// از قول قرآن دروغ نگویید .
ناشناس۱۳۲۵۰۹۸۱۲:۴۱:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حجاب رو زدن تو سر ما که فکر عوام سمت دزدی های مسولین نره
ناشناس۱۳۲۵۷۲۰۱۸:۵۹:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
هر دو مورد یعنی حجاب و هنجارهای اجتماعی و پاکدستی مسیولین و مدیران ارزشهای دینی و اجتماعی هستند و باید هر دو را پاسداشت. و باید در جای خود با موارد تخلف که پایه های اخلاق را سست می کنند مبارزه کرد
ناشناس۱۳۲۵۱۰۵۱۲:۴۲:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
یعنی ناموس مردم ترکیه و افغانستان و پاکستان و مالزی و اندونزی و همه کشورهای دیگر جهان که حجاب اجباری ندارند دزدیده شده؟
ناشناس۱۳۲۵۵۱۸۱۶:۱۶:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
یعنی نشده است ؟؟؟
ناشناس۱۳۲۶۶۴۶۱۱:۳۷:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
خیر ، شما سرت رو از برف دربیار ببین در کدوم یک از این کشورها در مقایسه با کشور ما بی قیدی در روابط زنان و مردان متاهل با یکدیگر رواج پیدا کرده و فساد و.. در کوچه ها و خیابانها و خانه های مردم مثل ویروس در حال انتشاره .
حمید۱۳۳۱۷۰۱۱۱:۵۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
.. یعنی دزدیده نشده؟
احمد۱۳۲۵۱۱۲۱۲:۴۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حجاب یک قانون است مثل دیگر قوانین این قانون میشود حذف بشه
ناشناس۱۳۲۵۴۷۳۱۵:۴۳:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
همه جاي جهان حجاب وجود داره مالزي لباسهاي عرف جامعه .دانشگاه آكسفورد دامني كه دو اينچ پايين زانو باشه .
ناشناس۱۳۲۵۵۷۱۱۶:۵۴:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
البته یک قانون الهی هست که قابل حذف شدن نیست
ناشناس۱۳۲۵۱۸۸۱۳:۲۱:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
در هیچ کجای قرآن به حجاب اشاره ای نشده است. حجاب تفسیر شده است. البته که ملاک قرآن است.
ناشناس۱۳۲۵۳۰۶۱۴:۲۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
و تفسیری که در ایران شده با تفسیر کل دنیای اسلام فرق داره !
ناشناس۱۳۲۵۶۷۹۱۸:۲۴:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
شما قرآن را دوباره یک مطالعه ای بفرمایید ضمن اینکه جزییات خیلی از احکام قطعی دیگه رو هم در روایات و سنت باید جستجو کرد.
امين۱۳۲۶۵۰۸۱۰:۰۵:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
آیه 59 سوره احزاب: يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است. دستور قران است. معني جلابيب را هم از دائره المعارف عربي جستجو كني خيلي بيشتر از اين چادر هاي ماست.
اتابکی۱۳۲۹۵۹۲۱۷:۵۵:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
پس برای مثال آیه۳۰سوره نور چیه؟
ناشناس۱۳۲۵۱۹۹۱۳:۲۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حجاب تنها یک نوع «مد لباس» است.
ناشناس۱۳۲۵۲۰۴۱۳:۲۹:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
عزیز من اگه این آقایونی که امروز میگن باید با بد حجابی برخورد کرد در قبل از انقلاب مسئول بودن میگفتن باید با حجاب برخورد کرد . این افراد به حکومت نگاه میکنند و در پی حفظ منصب و مقام خود هستن نه دلشان برای دین می تپد و نه برای مردم و کشور
ناشناس۱۳۲۵۴۳۶۱۵:۲۰:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
مردمچه قبل انقلاب و چه الان بالای 80 درصد معتقد به حجاب دارند
ناشناس۱۳۲۷۰۵۴۱۵:۰۹:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اگه 80 درصد مردم به حجاب اعتقاد دارن پس وجود گشت ارشاد توجیهی نداره.
ناشناس۱۳۲۴۹۸۷۱۱:۴۲:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
این از اون حرفهاست که حجاب اختیاریه البته تا وقتی که پای ناموس دیگران وسطه از این شعارها میدید اگه خواهر و یا همسر خودت با لباس و دامن کوتاه و بدنما بخواد تو کوچه بگرده بازهم اینقدر روشنفکر میمونی یا اون موقع قیصر خونت بالا میزنه؟
ناشناس۱۳۲۵۱۱۸۱۲:۴۷:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
چرا تصور میکنید زن یک کالا است که تحت مالکیت شماست ؟! شما نمیتوانید در خصوص سبک زندگی خواهر و یا همسر یا مادرتان تعیین تکلیف کنید همانطور که آنها در مورد شما نمیتوانند.
ناشناس۱۳۲۵۱۷۶۱۳:۱۶:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حد حجاب را عرف جامعه تعیین می کند. آزادی در پوشش، از بدیهی ترین حقوق فردی است.
ناشناس۱۳۲۵۳۰۱۱۴:۲۰:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
با نظر شما موافقم. اگر روزی حجاب آزاد شود، می خواهند بگویند چرا مردان به ما تعرض کردند و چرا امنیت نیست. به نظر من دیدگاه شما نمونه خوبی از رفتار تعدادی از مردان جامعه ماست و نباید این مسئله را فراموش کنیم
ناشناس۱۳۲۵۳۵۲۱۴:۵۰:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
در کل دنیا که حجاب اختیاریه مردان دارند به زنها تعرض می کنند !!!؟؟؟ الان در ایران که حجاب اجباریه به هیچ زنی تعرض نمیشه ؟؟ اگر قانون محکم برای تعرض کردن و حتی چشم چرانی کردن و متلک گفتن وجود داشته باشه کسی جرات تعرض نداره نه مثل مملکت ما که قربانی را متهم می کنند که تو بد حجاب بودی یا تبرج کردی یا اصلا از خانه بیرون بودی و خودت مقصری و متجاوز مظلوم و بی گناه شمرده شه !
ناشناس۱۳۲۴۹۸۹۱۱:۴۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
تنها کشوری که حجاب اجباری داره همین دوستان هستند
ناشناس۱۳۲۵۲۵۹۱۳:۵۷:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
جهت اطلاع شما حجاب در همه جا اجباری است و در ایران فقط مقدارش بیشتر است
ناشناس۱۳۲۵۶۷۴۱۸:۲۱:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
لطفا تجاهل نکنید
محمود۱۳۲۵۵۶۴۱۶:۵۰:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اولاً در تعداد زیادی از کشورهای اسلامی حجاب اجباری است ثانیاً به قول ناشناس 1325259 حد پوشش در بسیاری از کشورهای غیر اسلامی و معروف به آزادی نیز تعریف شده است و رعایت آن الزامی است ثالثاً در صورت عدم الزام به حجاب، آیا میتوان با کسی که لخت در انظار عمومی ظاهر میشود برخورد قانونی کرد؟ به استناد چه قانونی؟ حجاب در کشور ما قانونی است و رعایت آن الزامی و قانون برای همه باید یکسان اجرا شود.
ناشناس۱۳۲۵۰۲۱۱۲:۰۵:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
شما اگر در دنیا کاره بودی بیشتر از این ان را به فساد می کشاندی در ضمن الان خیلی چیزها در دنیا محدودیت وجود دارد ولی به جز افراد محدود اکثرا ان را رعایت می کند تا زمانی که تبلیغات برای ان کارهای محدود انجام شود روند این محدودیت ها دچار دستخوش می شود مانند حجاب که تبلیغات کردن از 130 سال پیش که بی حجاب شوید و بعد از چند دهه خیلی ها رفتند به سمت ان درحالی که قبلا اکثرا رعایت می کردن
ناشناس۱۳۲۵۱۸۱۱۳:۱۸:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
چرا من باید حجاب داشته باشم؟ شما چشم هایت را ببند، تا نگاه نکنی و گناه نکنی!
ناشناس۱۳۲۵۳۲۶۱۴:۳۷:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
باشه چشم ها را می بندیم ولی یهویی دیدی با چشم بسته برخورد کردیم با شما
ناشناس۱۳۲۵۶۶۵۱۸:۱۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
در کل دنیا مردها با چشمان بسته راه می روند و برخورد می کنند به در و دیوار و مردم ؟؟؟؟
ناشناس۱۳۲۵۴۴۳۱۵:۲۳:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
چون همه ی ما تو یه جامعه زندگی می کنیم، باید با هم مهربون باشیم و مراقب هم باشیم که باعث لغزیدن کسی نشیم. خانوم و آقا هم نداره، وظیفه همه است. برای همین خدای مهربونمون اول به همه می گه نگاهتون رو کوتاه کنید، کشش ندید. بعد به خانوما میگه با وقار باشید، صداتون رو نازک نکنید و برای مردای غریبه زیبایی هاتون رو آشکار نکنید. با خودمون فک کنیم، اگه همه ی خانم ها و آقایون جامعه با حیا باشن، چقدر میزان آرامش روانی جامعه افزایش پیدا می کنه. برای داشتن این جامعه ی خوب از خودمون شروع کنیم. چه خانوم و چه آقا، حداقل پوششمون جوری نباشه که کسی رو متوجه و مشغول کنه.
ناشناس۱۳۲۵۵۳۰۱۶:۲۵:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
پس من هم دوست دارم......... در خیابان راه بروم و به کسی هم کاری ندارم و همچنین به کسی هم مربوط نیست شما چشمان خودت یا کودکانت را بپوشان اصلا دلم میخواهد
ناشناس۱۳۳۱۳۶۵۰۸:۰۶:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
چرا من نگاه نکنم و چشمانم را ببندم. شما حجاب داشته باش تا من نتونم ببینم
ناشناس۱۳۲۵۲۲۳۱۳:۳۸:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
فساد غارت بیت المال است. معنی فساد را اشتباه متوجه شده ای.
ناشناس۱۳۲۵۰۲۸۱۲:۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حجاب در قانون اسلام مشخص شده نه در عرف چون عرف به مردم جامعه بر می گردد وتلقی آنها از حجاب .
ناشناس۱۳۲۵۰۵۳۱۲:۱۹:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
کشورهای مسلمان هیچ کدام این حکایتی که شما راه انداخته اید را ندارند چیزی به اسم این نوع ججاب ما در اسلام نداریم تفسیر شخصی شما است
ناشناس۱۳۲۵۲۰۷۱۳:۳۱:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
شما اول فرق حکومت اسلامی با ملت اسلامی را بفهم چی هست!!!!
ناشناس۱۳۲۵۲۶۶۱۴:۰۰:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
لطفا این اوضاع گل و بلبلی که جان مردم را به لبشان رسانده به اسلام و حکومت اسلامی ربط نده کجای این اوضاع شبیه امر خدا و پیامبره ؟
ناشناس۱۳۲۵۲۹۹۱۴:۱۸:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حکومت اسلامی مطابق با پیامبر و حضرت امیر ؟؟؟ اوضاع مملکت را می بینید باز هم از این حرفها می زنید ؟؟ شما باید به جرم توهین به مقدسات محاکمه بشی
الياس۱۳۲۵۲۷۹۱۴:۰۷:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اولا: آیات حجاب: آیه ۳۱ سوره نور؛ آیه ۵۳ سوره احزاب؛ آیه ۵۹ سوره احزاب؛ دوما: با اين تفاسير، فروش مشروب، مواد مخدر و يا كاباره بايد آزاد باشه؛ سوما: من نمي دانم كه چرا حجاب دغدغه مردم هست، حضور زنان در ورزشگاه و ... اما خواندن كتاب؛ يافتن راههاي سعادت؛ آموختن كردار و رفتار نيك (كه در قرآن آمده) و ... دغدغه كسي نيست!! چرا؟؟؟
ناشناس۱۳۲۵۳۴۵۱۴:۴۶:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
ما داریم در مورد حجاب صحبت می کنیم و نه گل وبلبل اقتصادی که ثمره کار اشتباه مدیریتی است و نه قانون اسلام!!!!!!
ناشناس۱۳۲۵۰۹۴۱۲:۳۹:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
قوی ترین آیه در قران در خصوص حجاب آیه 31 سوره نوره که حجاب را فقط به زنان مومن توصیه کرده نه الزام ! فقط زنان مومن نه کل زنان و نه تمام زنان مسلمان ! در قران برای بی حجابی مطلقا مجازاتی نیست این سوره در سال ششم بعثت نازل شده که اصلا بحث حجاب موضوعیت نداشته فکر نکن مردم بی سواد هستند در ضمن چرا قانون حجاب اجباری فقط به زنان ایران ابلاغ شده ؟؟ مگه ما تنها مسلمانان جهان هستیم ؟؟؟
ناشناس۱۳۲۵۳۳۷۱۴:۴۲:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
در قران هم چند جا به زنان و مردان مومن می گوید نماز و روزه بر پا دارید پس از نظر تفکرات فیلسوفانه شما فقط افراد خاص باید نماز بخوانند!!! یا در حجاب اخرش می گوید توبه کنید را هم خدا برای دل خوشی خودش گفته !!!!
ناشناس۱۳۲۵۳۶۱۱۴:۵۳:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
خودت جواب خودت را دادی به همین دلیل کسی را برای نماز نخواندن مجازات نمی کنند
حسام۱۳۲۶۴۶۷۰۹:۲۴:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
حجاب تصميم شخصي نيست.... مثل كسي كه تو كشتي جاي خودش رو سورخ ميكنه .... اثرات بي حجابي دودش به چشم همه ميره ...
ناشناس۱۳۲۵۰۶۱۱۲:۲۱:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اصلاحطلبها بارها و بارها نزدیک انتخابات با همین بحث حجاب و دروغ دیوار کشی در پیاده‌رو مطالبات اصلی را گم کردند و از مردم رای گرفتند
ناشناس۱۳۲۵۴۵۵۱۵:۲۷:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
جوابش این است که نماز و روزه قضا دارد حتی تا اخر عمر یک انسان ولی حجاب قضا ندارد
ناشناس۱۳۲۵۶۶۷۱۸:۱۵:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
و جواب شما این است که شما نه تنها حق نداری کسی را مجبور به عبادت کنی کسی را هم نمی تونی مجبور به قضای عبادت کنی در ضمن پیامبر نماز را خود شخصا به مسلمانان آموزش دادند و با مداومت و وسواس خاصی آنرا در بین مردم نهادینه کردند ولی در مورد حجاب اجباری اصلا صحبتی نداشتند
نوشین۱۳۲۵۲۳۳۱۳:۴۲:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
در هیچ جای دنیا حجاب اختیاری نیست و متناسب با شرایط فرهنگی خودشون برای اون یک قوانین حداقلی تعریف کردن و همه ملزم به رعایت هستن چون جامعه یک محیط عمومی است و باید قوانین اجتماعی بر آن حاکم باشد تنها جایی که بی قانونی در همه موضوعات و بی بند و باری در حجاب وجود دارد همین جاست
ناشناس۱۳۲۷۰۷۸۱۵:۱۷:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
بخاطر اینکه در همه جای دنیا عرف جامعه حجاب و بهتر بگیم پوشش مردم رو تعیین میکنه نه حکومت. تنها جایی که حکومت در پوشش مردم دخالت میکنه همینجاست و برای همینه که بقول شما بی قانونی و بی بندو باری در خصوص این موضوع هست.
ناشناس۱۳۲۵۲۶۸۱۴:۰۰:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
بله واقعا اگر کسی دوست دارد مورد تعرض چشمی و مسایل دیگر پشت آن قرار گیرد نباید جلویش را گرفت این را از طرف دزدان ناموس و کسانی که چشمان ناپاکی دارند می گویم این دو دسته چقدر برازنده یکدیگر هستند
ناشناس۱۳۲۵۳۳۶۱۴:۴۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
انسان به چیزهایی که ازشون منع بشه حریص میشه اغلب مردان ایران پاک و با حیا هستند و اقلا با دیدن موی زن از حالت طبیعی خارج نمی شن برای اون تعداد بیمار هم میشه مثل دیگر کشورها مجازاتهای سنگین در صورت تعرض وضع کرد که جرات جسارت نداشته باشند در یک کلام کل دنیا چکار می کنند ؟؟ همین ترکیه و لبنان و سوریه و فلسطین و امارات چکار می کنند ؟؟ چرا فکر می کنید مردان این نسبت به مردان کشورهای دیگر کنترل کمتری بر خود دارند ؟؟
ناشناس۱۳۲۵۷۰۹۱۸:۵۰:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اگر واقعا معتقد هستید معیار حجاب عرف جامعه هست پس باید برداشتی کمی و کیفی از این عرف داشته باشید که با آن حجاب افراد رو اعتبار سنجی کنید نه اینکه برداشت مورد علاقه خود از حجاب را به عرف نسبت دهیم. با این استدلال باید گفت مصرف مواد مخدر یا مثلا مصرف سیگار فاقد اشکال است زیرا پدیده ای رایج است.
ناشناس۱۳۲۶۳۵۳۰۷:۵۸:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
حرف شما از ریشه غلط است . زمانی که دین اسلام را پذیرفتی باید به دستورات اسلام رفتار کنی . درثانی هر کشوری قانونی دارد و باید به آن قانون احترام گذاشت . ثالثا نمیشود که هر کسی هر کاری بخواهد انجام دهد . اگر اینطور باشد شخصی بگوید من لباس نمی پوشم و هر کسی که تحمل نکند مشکل از اوست . اما اگر مسلمان نیستید از شناسنامه هایتان دینتان را حذف کنید . نمیشود که مسلمان بود و مشروب نوشید و یا زنا کرد و تازه این جدای از قوانین کشور است . یادتان هست فرانسه و انگلیس از ورود باحجابان به دانشگاهها و برخی اماکن ممانعت میکرد ؟ چرا آنجا نمی گفتید حجاب اختیاری است ؟
سالخورده۱۳۲۶۳۷۳۰۸:۱۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
با چه معلوماتي فقهي چنين بي مهابا اظهار نظر ميكنيد . خوب اگر افرادي حجاب برايشان نه ارزش اجتماعي دارد و نه ارزش شرعي و ميخواهند مرتكب گناه صغيره يا كبيره شوند ، چرا احكام شرع را به ميل خود تفسير مي كنند . علاوه بر نص صريح قرآن كريم ، اسلام بخشي از آن سيره عملي پيامبران و ائمه معصومين عليهم السلام است . در كدام زمان چنين اجازه اي داده شده كه حجاب براي مومنين و مومنات اختياري است . اعوذ بالله من الشيطان الرجيم .
حسن۱۳۲۷۷۶۵۲۲:۴۵:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
واقعا جامعه از دست شما که در حال دادن فتوا برای احکام مقدس اسلام با نظر غربی ها هستی به کجا شکایت کند
ناشناس۱۳۲۴۸۸۴۱۰:۲۷:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
مهم ذهن و باطن است و نه ظاهر و حجاب. چه بسیار مغزهای شیطانی هستند که زیر حجاب سنگر گرفته اند!
ناشناس۱۳۲۴۹۹۱۱۱:۴۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
این بحث ها بحث های دم انتخاباتی است جدی نگیرید دم انتخابات از این کارا زیاد می کنن که دیگه بسیار نخ نما شده
ناشناس۱۳۲۵۰۱۵۱۲:۰۳:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
و البته برعکس !!!
ناشناس۱۳۲۵۰۵۰۱۲:۱۸:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
هردو مهم است کسی که باطن پاکی دارد، به خود اجازه نمیدهد سبب تلاطم ذهنی و زمینه‌ساز فساد در جامعه شود
ناشناس۱۳۲۴۸۸۹۱۰:۳۰:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اجبار در تحمیل سلیقه، سیاست شکست خورده است.
ناشناس۱۳۲۵۰۵۵۱۲:۲۰:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اگر در یک کشور غربی این کار را می خواستند بکنند به راحتی بی حجابی را جمع می کردن چون مانند ما نیستند که به قوانین تبصره بگذارند و دو دستگی در قوانین در ضمن شما خیلی کارها می کنی که در دنیا به شدت بر خورد می کنند که تخطی گران ان خیلی کم هستند ولی در کشور شما به خاطر همان قانون گریزی نصف مردم ان را دور می زنند نمونه ان موتور سیکلت بدون کلاه و غیره
ناشناس۱۳۲۵۳۰۵۱۴:۲۲:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
دوست عزیز در کل دنیا رعایت قوانین راهنمایی رانندگی الزامه و رعایت نکردنش مجازات داره در کل دنیا دزد و قاتل و جانی و مواد فروش و اختلاسگر را دستگیر و محاکمه می کنند در کل دنیا استفاده از کلاه ایمنی برای متور سوار الزامیه ولی در کل دنیا حجاب اختیاریه و کسی به جرم بی حجابی مجازات نمی شه مگر اینکه کاملا بی لباس باشه که به جرم جنون تحت درمان قرار می گیره دست بردار از این تحلیل های نخ نما
ناشناس۱۳۲۴۸۹۰۱۰:۳۱:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
یکی از بزرگترین اشتباهات بعد از انقلاب تحمیل حجاب اجباری بود که باعث افزایش بی حجابی انهم بصورت ریشه دار در میان بانوان گردید
ناشناس۱۳۲۵۰۲۶۱۲:۰۸:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
یکی از اشتباهات ایران بعد از انقلاب که دنباله رو کشورهای دیگر شد این بود که زن ها را به صورت افراطی اوردن بیرون از خانه که در کنار مردان غریبه کار کنند که نتیجه ان این شد که حجاب ها کمتر و بنیان خانواده سست تر
ناشناس۱۳۲۵۱۵۳۱۳:۰۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
احیانا شما نماینده داعش و طالبان در ایران نیستید؟
ناشناس۱۳۲۵۴۰۱۱۵:۰۸:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
من هم دوست در خیابان به صورت لخت مادر زادی رفت و امد کنم ولی چرا تفکرات داعشی!! کشورهای دنیا اجازه نمی دهد و من را دستگیر می کند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۳۲۵۵۱۹۱۶:۱۷:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
البته که هر جای دنیا باشی دستگیرت میکنن برای اینکه این کارت عرف هیچ جای دنیا نیست.این مثال هایی که میزنی نشونگر افکار نپخته ذهنی جنابعالیه.
ناشناس۱۳۲۷۰۸۹۱۵:۲۰:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
متاسفانه شماها فکر میکنین اگه حجاب اختیاری بشه قراره .. مادرزاد بیان بیرون و این از یک ذهن بیمار فقط میتونه بیاد چون انسان بصورت غریزی حیا در وجودش هست و در هیچ کجای دنیا هم همچین صحنه ای وجود نداره.
حسن۱۳۲۹۸۰۴۲۲:۳۰:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
شما هم از آنهایی هستی که غیرت را براثر..از دست دادی
ناشناس۱۳۲۵۲۷۱۱۴:۰۱:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
دوران در بند کشیدن و تحقیر کردن زنها گذشته زمانه هم به عقب بر نخواهد گشت
ناشناس۱۳۲۵۳۵۴۱۴:۵۰:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اول برو از خدا سوال کن که چرا یک زن پیامبر نفرستاد برای هدایت تو بعد از تفکرات داعشی صحبت کن! هرچند خدا می دانسته دارد چی کار می کند ولی از تفکرات شما که 150 سال است درست شده و طبیعت خدا را دستکاری کردین و باعث شدین زندگی ها متلاشی و خیانت زوجین و غیر زوجین به حد بالایی رسیده و کمترینش هم همین بی حجابی است
ناشناس۱۳۲۵۶۷۰۱۸:۱۸:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
خدا در هیچ جای قران در مورد حجاب اجباری حرف نزده عقاید خودت را به خدا نسبت نده لطفا
ناشناس۱۳۲۶۲۴۳۰۱:۴۶:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
از خودتون پرسید چرا بر حضرت مریم وحی شد اما بر حضرت ذکریا خیر.........
ناشناس۱۳۲۶۸۱۴۱۳:۰۶:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
جناب ناپخته مگر شما نمی گفتی حجاب مسئله شخصی است؟ پس بدان حجاب کامل هم شخصی است از نظر شما!!! حالا دیدی وقتی در منطق کم می آوری می زنی به کوچه علی چپ؟ و می گویی در دنیا برخورد می شود؟!
ناشناس۱۳۲۸۵۴۸۱۶:۰۰:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
این گفته شما در مورد ایران تنها صدق نمیکند بلکه با انقلاب صنعتی و مدرنیته کل دنیا چنین شد.
ناشناس۱۳۲۴۸۹۱۱۰:۳۲:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اگر یک درصد این توجهی که به حجاب می شود به کارهای دیگر می شد، الآن این قدر مشکل نداشتیم.
ناشناس۱۳۲۵۰۶۳۱۲:۲۲:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
ساعت خواب اگر توجه به حجاب می شد که الان بی حجاب نداشتیم چون این مورد هم مانند بقیه کارها بیشتر حرف زده می شود تا عمل
ناشناس۱۳۲۴۸۹۲۱۰:۳۲:۳۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
چرا صدا و سیما موقع انتخابات به سراغ خانم های جلف و بد حجاب میرود و استفاده ابزاری از آنها میکند نکنید اینکار را برای جمهوری اسلامی زشته
ناشناس۱۳۲۴۹۲۲۱۰:۵۶:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
به زنان هموطنت که پوشش مطابق سلیقه شما ندارند عنوان جلف ندهید.
ناشناس۱۳۲۵۰۶۲۱۲:۲۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
میدانی چقدر جوان عذب را همین ها عذاب داده و به انحراف میکشانند
ناشناس۱۳۲۵۰۹۶۱۲:۴۱:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
در کل دنیا و حتی دیگر کشورهای مسلمان جوانان چکار می کنند ؟؟ مدام در حال حمله به زنان هستند یا کنار جدول خیابان نشسته اند به افق خیره شده اند ؟؟ چرا فکر می کنید مردان ایران با دیگر مردان فرق دارند ؟؟ این تعصب شما بیشتر توهین به مردان ایرانه
ناشناس۱۳۲۵۱۴۸۱۳:۰۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اون جوون اگه درست تربیت میشد و مراقب افکار و چشماش باشه دچار عذاب نمیشه.
ناشناس۱۳۲۵۳۸۱۱۵:۰۰:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
باشه اول شما مراقب رفتارتون باشید و خود نمایی نکنید
ناشناس۱۳۲۴۹۳۳۱۱:۰۱:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
شما هر طور فکر می کنی درسته زندگی می کنی و دیگران هم حق دارند مطابق سلیقه ی خود زندگی کنند در کل کشورهای مسلمان و حتی مهد اسلام عربستان حجاب اختیاری شده و مردهایشان با دیدن موی زن سریعا به گناه نمی افتن
ناشناس۱۳۲۵۸۸۲۲۰:۵۲:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
شما مکه و مدینه رفتی؟
ناشناس۱۳۲۹۹۱۱۰۶:۳۰:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
معلومه یک بار هم قرآن رو از رو نخواندی
ناشناس۱۳۲۵۰۶۴۱۲:۲۳:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
این نوع نشان دادن ها برای 6 سال پیش بود و نه یکی دوسال اخیر که هر چند وقت یکبار نشون می دهند
ناشناس۱۳۲۴۸۹۷۱۰:۳۹:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
یعنی 2020 شد ما اندر خم یک بن بستیم!
ناشناس۱۳۲۴۹۴۴۱۱:۱۰:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
میخواهی ازدواج مرد با مرد هم مثل آمریکا آزاد کنیم که زووتر بری تو سال ۲۰۲۱؟
ناشناس۱۳۲۴۹۷۷۱۱:۳۵:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
چرا مغلطه می کنی ؟؟ چند درصد آمریکایی ها چنین کاری کرده اند ؟؟ می خوای بگی چون شما خیلی چیزها را ممنوع کرده اید در ایران انجام نمی شه ؟؟ همجنس گرا نداریم ؟؟ در ضمن حجاب در کل دنیا حتی عربستان اختیاریه شما موضوعی را دارین تحمیل می کنید که در هیچ جای دنیا وجود نداره مردم حق دارند معترض باشند
ناشناس۱۳۲۵۰۷۲۱۲:۲۶:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اگر این ها موافق ازدواج هم جنس نباشند ولی نسل های بعدی این افراد قطعا موافق این کار می شوند همان طوری که حجاب در چند صد سال قبل خیلی خوب بود ولی نسل های گذشته این ها حجاب را شل کردن تا به این ها رسیدیم که می گویند نباید حجاب باشد
ناشناس۱۳۲۵۴۶۹۱۵:۴۰:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
ببخشید ولی اونهایی که اونجا ازدواج می کنن جسمشون مرد هست روان و مغزشون زنه یعنی مرد به معنای واقعی نیستن. البته ترنس نیستن چون اختلال هویت جنسی ندارن. شما معنی همجنسگرا رو نمی فهمید. البته تقصیری ندارید چون حتی خود غربی ها هم بیشترشون فکر می کنن این یک انتخاب شخصیه! یه مرد همجنسگرا اگه با جنس مخالف ازدواج کنه طرف مقابل ازش طلاق می گیره چون مثل این می مونه که یه مرد که از درون مثل زن هاست با یه زن ازدواج کنه که هیچ حسی هم بهش نداره و نمی تونه باهاش رابطه جنسی برقرار کنه. تنها راهی که شما جلوی پای همجنسگراها می گذارید اینه که یابا جنس مخالف ازدواج کنن و خودشون و یه نفر دیگه رو بدبخت کنن یا اونقدر تنها بمونن که دست به خودکشی بزنن.
ناشناس۱۳۲۵۱۳۹۱۲:۵۹:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
از۲۰۲۰ گفتنت معلومه کجای کاری.
ناشناس۱۳۲۴۹۰۳۱۰:۴۲:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
فکر نمی کنید بهتره مثل تمام کشورهای دوست و برادر مسلمان دست از امر و نهی کردن مردم بردارید و بگذارید هر کس با توجه به اعتقادات و شرایط فرهنگی خانواده اش پوشش خودش را انتخاب کند ؟؟ خداوند در قران به هیچ عنوان حجاب را اجباری نکرده و برای بی حجابی مجازاتی تعیین نکرده و به همین دلیل دیگر کشورهای مسلمان هم سخت گیری خاصی روی پوشش مردم ندارند حتی یک حدیث و روایت از پیامبر و ائمه نیست که کسی را به خاطر پوشش شماتت کرده باشند یا بر نوع پوشش تاکید کرده باشند بسه دیگه !
ناشناس۱۳۲۵۰۳۴۱۲:۱۱:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
مگر هر کشوری یا شخصی یا گروهی که یک کاری را انجام دهد یا انجام ندهد بر اساس تفکر شما ان کار درست یا غلط است؟ التماس تفکر!!!!
ناشناس۱۳۲۵۱۸۰۱۳:۱۷:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حجاب در بیشتر کشورهای اروپایی (مدارس و ادارت )ممنوع شده . (آقایان ‌۲۰۲۰ ) از گفتن سال شمسی خود خجالت زده شدید؟ کاش شرمنده بودید.
ناشناس۱۳۲۵۳۴۴۱۴:۴۵:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
چرا شما فقط در خصوص بگیر و ببند و محدود کردن مردم می خواین ابداع کننده ی طرح نو در دنیا باشید ؟؟ رفاه و اسایش و رونق کسب و کار و ... دیگران را یاد نمی گیرید فقط در آزادی های اجتماعی مردم را تحت فشار قرار می دین
ناشناس۱۳۲۵۰۷۶۱۲:۲۹:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
ان وقت چرا ما حدیث ها را میبینیم که نهی کردن از بی حجابی؟ حتی صحبت کردن بیش از حد با نامحرم را از دام های شیطان می دانند؟ در ضمن خیلی از قوانین در قران است که مجازات ذکر نشده برای ان ولی در همین کشورهای دوست و برادرتان یا غیر برادرتان مجازات دارد
ناشناس۱۳۲۵۳۱۷۱۴:۳۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
و این احادیث فقط به زنان ایران ابلاغ شده اون هم به زور ؟؟
ناشناس۱۳۲۵۴۴۹۱۵:۲۴:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
خیلی دوست داری ایران رو و احادیث را مربوط به ایران ؟ نخیر احادیث برای همه است
ناشناس۱۳۲۵۶۷۵۱۸:۲۱:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اگر برای همه است چرا در کشورهای مسلمان دیگه حجاب اجباری نیست ؟؟
ناشناس۱۳۲۴۹۰۸۱۰:۴۵:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
شما فقط این را نبین از وزارت ارشاد و یا دستگاههای دیگر بروید در متن فیلم ها و تئاتر که محتوای ضد خانوادگی دارند در حالی که این حجاب چیزی در مقابل ان بازی هاشون و مجوزدادن ها نیست
ناشناس۱۳۲۴۹۱۶۱۰:۵۲:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
دوباره انتخابات شد و دوباره مانور روی حجاب
ناشناس۱۳۲۴۹۲۵۱۰:۵۸:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
پوشش افراد هیچ ربطی به من و شما ندارد. در ضمن, اتفاقا همین ترس از بیکار شدن در ایران باعث میشود ذره ای همچنان سلبریتی ها قائل به حجاب باشند. والا باقی به محض خروج از کشور هر طور که می خواهند می گردند که البته به خودشان ربط دارد.
ناشناس۱۳۲۵۰۸۳۱۲:۳۱:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
شما هنوز فرق اجتماع و شخصی و زندگی خصوصی را نمی دانی چی هست!!!!!
ناشناس۱۳۲۴۹۳۰۱۱:۰۱:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
نکته مهم این است که مسئولین از قبل آن سلبریتی میلیاردها تومان درآمد و روزی خوری دارند اما از کنار مردم عادی ، عایدی ندارند . پس انسان باید دیوانه باشد که کیف پول خود را دور بیاندازد
ناشناس۱۳۲۴۹۳۱۱۱:۰۱:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
لااکراه فی الدین قد تبین الرشد..............
ناشناس۱۳۲۵۱۲۱۱۲:۴۹:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
معنای «لا اکره فی الدین» این نیست که هر کس در دین آزاد است، بلکه معنا این است که اسلام برای پذیرش دینش هرگز غیر مسلمانان را اجبار نمی‌کند، بلکه با منطق و برهان آن‌ها را دعوت به اصل پذیرش اسلام می‌نماید. پس کسانی که وارد دین اسلام شده‌اند مشمول این آیه نیستند و اساسا عقل هم نمی‌پذیرد پس از ورود و قبول دین، در اجرای دستورات و قوانین آن اختیار داشته باشی، مثل اینکه من به استخدام سازمانی درآمدم ولی نمی‌خواهم ضوابطش را قبول و رعایت کنم این دین، بدیگر دین نیست بلکه یک تظاهر بی خاصیت است که موجب هرج و مرج می‌شود لذا «مجبور نیستید» به معنای «مجاز هستید» نمی‌باشد و عقاب دنیوی و اخروی نیز برای همین منظور وضع شده است. به عنوان مثال: «مجبور نیستی نماز بخوانی یا روزه بگیری» یعنی به تو اختیار اطاعت یا تخلف داده‌ام، نه این که مجازی دلت خواست بخوان و دلت خواست نخوان! ریشه اصلی عدم رعایت حجاب، پذیرش دین از روی تقلید و مطالعه و تحقیق نکردن در اصول عقیدتی آن است. اگر خدا را عالمانه باور داشته باشیم، اطاعت از دستورات او و پذیرش قوانین دین نیز ساده‌تر خواهد بود.
ناشناس۱۳۲۵۳۸۹۱۵:۰۲:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
ما این دین را انتخاب نکردیم به دنیا که آمدیم مسلمان بودیم در دیگر کشورهای مسلمان و دیگر ادیان این سخت گیری ها نیست پس معلوم می شه تفسیر شماها ست اگر بخوایم دیگر مسلمان نباشیم به جرم ارتداد مجازات نمی شیم ؟؟
ناشناس۱۳۲۵۵۳۵۱۶:۳۱:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
شما میگویی مسلمان شدنت جبر محیطی بوده، خب الآن که خودت را در قید مسلمانی نمیدانی، چرا از دین مایه میگذاری؟ و استدلال «لا اکراه فی الدین»‌ میکنی؟! همین آیه دلیل است که اعتقادات و دین‌داری، جبری نیست، بلکه کاملاً اختیاری است. اما در مقام اعتقاد نه عمل. شاید شما بخواهی برای فرار از تکلیفت، خودت را به بی اعتقادی بزنی و خیلی از محرمات شرعی را نقض کنی ولی همان خدایی که در اعتقادات شخصی آزاد گذاشته تا خود فرد شر و خیر اعتقادیش را انتخاب کنه، اگر فرد بخواهد بی اعتقادیش را با روشهای جلوه گری عمومی و اشاعه رفتار غیر خدایش، در جامعه بروز و ظهور بده، خداوند برای حفاظت از حریم جمعی، حد و تنبیه شدید گذاشته الزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا مِائَةَ جَلْدَةٍ ۖ وَلَا تَأْخُذْكُمْ بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۖ وَلْيَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ(سوره نور آیه 2) "باید هر یک از زنان و مردان زنا کار را به صد تازیانه مجازات و تنبیه کنید و هرگز درباره آنان در دین خدا رأفت و ترحم روا مدارید اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید، و باید عذاب آن بدکاران را جمعی از مؤمنان مشاهده کنند." حتی تا جایی پیش رفته که برای بعضی از آنها حکم به مفسد فی الارض داده شده إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿ سوره مائده آیه 33) "سزای كسانى كه با [دوستداران] خدا و پيامبر او مى ‏جنگند و در زمين به فساد مى ‏كوشند جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت‏ يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند، اين رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت." حالا اگه اهل تعقل و تحقیق و مناظره ‌ای هستید، در این کشور اهل دانش و مطالعه دینی کم نیستند تا به سئوالات افرادی که در جستجوی حقیقت دین و هدف خلقت انسانی‌اند، آدرس های نشان داده شده در دین را بدهند
ناشناس۱۳۲۵۷۳۰۱۹:۰۵:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
هر کی ایرانیه مسلمونه؟
م۱۳۲۴۹۳۵۱۱:۰۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حجاب مردم به خودشون ربط داره.وقتی طرف اعتقاد نداره به حجاب شما چرا زور می کنید؟
ناشناس۱۳۲۵۰۷۸۱۲:۳۰:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
من هم خیلی کارها دوست دارم ولی..... اول فکر کن بعد بنویس
آریابان۱۳۲۴۹۳۶۱۱:۰۲:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حجاب اگراجباری باشد ، طبیعتا نمایشی ، ظاهری و مکانیکی!!!! خواهد بود بدون درون-مایه مورد نیاز برای پالودگی ، پیراستگی و آسودگی جامعه در رفتار ، گفتار ، ارتباط و......؛ زیرا هر چیز اجباری با یک خروجی کاملا متضاد خود روبرو خواهد شد: گفته های یک خانم دکتر پژوهشگرمسلمان مالزیائی به یک دختر خانم دانشجوی ایرانی ، بسیار رساست و حق مطلب را به خوبی ادا می کنه. وی گفته بود که در پی سفر های همیشگیش به همه کشور های مسلمان ، دریافته: ایران بعنوان تنها کشور در دنیا که حجاب زنانه در قلمرو آن اجباریه ، اما در عین حال تنها کشور در میان همه ی کشور های اسلامیست که با مشکل بد حجابی !!! روبرو شده زیرا در تمامی کشور های دیگر ، زنان یا با حجابند و یا بی حجاب و کلا بدون بد حجاب !!!!!!!.
ناشناس۱۳۲۵۳۴۸۱۴:۴۷:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اي برادر ! در حكايتي چنان خواندمي كه پدري هر صبح زود ، پسرش را به اجبار ، با تهديد و توپ و تشر ، براي اداي نماز صبح بيدار مي نمود و پسر هم از ترس عتاب پدر نماز صبحش رازود مي خواند و دوباره به زير لحاف شيرجه مي رفت !! ... تا اينكه يك روز صبح پسر كه نماز صبحش را نيت مي كرد كه بخواند پدر چنان شنيد كه پسر مي گويد : دو ركعت نماز مي خوانم از ترس پدر و كتك پدر الله اكبر !! ... از اين ماجرا پدر خيلي به انديشه فرو رفت و با خودش تصميمي گرفت !! آيا ما مي دانيم كه تصميم پدر چه بود ؟!!! .... حالا از اين حكايت نتيجه مي گيريم كه حجاب بسيار عالي است ، مخصوصاً وقتي حجاب از روي ميل و اشتياق و علاقه و اعتقاد باشد !!!! .... مگه نه ؟!!
ناشناس۱۳۲۴۹۴۲۱۱:۰۸:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
تا وقتی که ذهن شماها درگیر تار موی زن و بچه ی مردمه هیچ پیشرفتی نیست
ناشناس۱۳۲۴۹۴۷۱۱:۱۳:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
باز نزديك انتخابات شد و اين بحث تكراري حجاب مطرح شد .
ناشناس۱۳۲۴۹۵۸۱۱:۲۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
خداوند عذابشان را شدید کند
ناشناس۱۳۲۴۹۸۰۱۱:۳۷:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
کل دنیا که حجاب اختیاری دارند در جهنم هستند فقط ما خیر سرمون در بهشتیم !
ناشناس۱۳۲۵۳۳۲۱۴:۳۹:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
فساد می کنن اون عذاب نداره حجاب نداشتن عذاب داره!
ناشناس۱۳۲۵۶۸۶۱۸:۲۸:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
من هم گروهی که سرود معروف الله الله تو پناهی بر ضعیفان یا الله را دیدم که دختر و پسر با هم می خواندند و دختران بی حجاب بودند این حجاب اجباری از خواسته های مردم در زمان انقلاب نبود و از سال 58 به بعد توسط تند روهایی مثل حسن روحانی و خانم رهنورد و مابقی به جامعه تحمیل شد البته الان همه مخالف اجبار در امور فرهنگی هستند هر چی می کشیم از اون گروه تند رو اول انقلابه که با عقل ها .. خود مملکت را به این روز انداختند
ناشناس۱۳۲۴۹۶۹۱۱:۲۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
تو رو خدا این مسءله حجاب رو رها کنید....آبروی حجاب رو بردید و فقط دو دستگی و چند دستگی بین مردم ایجاد کردید....بذارید هر کسی راه خودش رو انتخاب کنه....در ضمن خود من خیلی با حجاب هستم و راضی هستم
صمصام۱۳۲۴۹۷۳۱۱:۳۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
لازم به ذکر است که مراد نگارنده به هیچ عنوان مسئله ممنوعیت یا برخورد قهری با این قبیل رفتارها و افراد نیست بلکه مسئله جابه جا شدن مرزهای مفهومی و کارکردی حجاب و مواضع دوگانه مسولان فرهنگی کشور است. جناب گلبادی به خوب نکته ای اشاره فرمودید . قبول کنید که مرزهای مفهومی حجاب تغییر کرده است .اما با موضوع کارکرد حجاب که فرمودید خیر مخالفم حجاب مسئله بسیار مهمی در فرهنگ کشور ماست اما متاسفانه مفهوم حجاب در کشور ما بر اساس ایدئولوژی و جهان بینی مسئولان مفهوم ان تغییر یافته است ..توضیح انکه سیستم خودش متاسفانه حجاب را به یک مسئله بغرنج و غیر قابل حل تبدیل کرده است و حتی برای توضیح ان به مردم با بن بست مواجه شده است یکی از دلایل مهم و اصلی مخالفت برخی مردم با حجاب به اصل و اساس انقلاب بر میگردد به استناد تصاویر مبارزات دوران انقلاب ،برای مبارزه حجاب الزامی نبود یعنی هرکس حتی بدون هم میتوانست برای انقلاب مبارزه کند و مردم هم باور داشتند که حجاب از ابزامات انقلاب نبود ..اما بعد از پیروزی انقلاب ناگهان حجاب اجباری شد ..و برخی مردم هم حجاب اجباری را قبول نکردند ..گویی در توافق بین مردم و انقلاب یکی از بندهای توافق نقض شده بود در تصاویر مبارزات میان ملتهای دیگر با امریکایی ها یا انقلابهای ضد امریکایی حتی در کشورهای عربی که توسط رسانه های رسمی جمهوری اسلامی پخش میشود کسی به حجاب یا بی حجابی مردم کاری ندارد این تناقض است که برای ملت ایران ازار دهنده است
ناشناس۱۳۲۵۲۶۳۱۳:۵۹:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
نخیر آقا اینطور نیست شما اگر آن دوران را تجربه می کردید شاهد این بودید که بی حجابان زمان شاه با حجاب در راهپیماییها شرکت می کردند . انگشت شماری هنوز بی حجاب بودند اما انگشت شمار بطوری که با تحقق انقلاب شما دیگر بی حجابی را نمی دیدید .
ناشناس۱۳۲۵۳۴۶۱۴:۴۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
من خودم فیلمی از یک خانم گزارشگر با امام خمینی دیدم که خانم بی حجاب بود.
ابی۱۳۲۴۹۹۲۱۱:۴۵:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
به قول استاد احمدی نژاد : واقعا مشکل مردم ما مشکل موی جوانهای ماست ؟
ناشناس۱۳۲۴۹۹۳۱۱:۴۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
موضوع حجاب به این دلیل مطرح است که بد حجابها با وضع فریبنده ظاهر و طنازی، جوانان ما را که بدلیل مشکلات اقتصادی فراوان توان ازدواج ندارند را خواسته یا ناخواسته به سمت افکار گناه آلود و آلودگی جنسی سوق می دهند و بعد می گویند خوب جوان نگاه نکند. مهم ایجاد شرایط و زمینه عمدی فساد در جوانان است که متاسفانه برای برخی اصلا مهم نیست که از ۱۰ تا جوان یا کلا مردهای تو خیابان چندتا نگاه دارن ناموسش رو با دقت از سر به پا و تجسمات ذهنی بدرقه می کنه!!!! و این یعنی بی غیرتی محض به اسم تمدن و شکوفایی - کدوم انسان عاقلی حاضره ناموسش رو بزک کرده و در تیر رس نگاه مردها قرار بده تا از سر تا پایش رو با نگاه هاشون جارو کنند حال چه نظر سوئی داشته باشن یا نه حداقل حض بصری گناه آلود که بردند!!!! و این یعنی درگیری فکر و تمایل به تفکر در خصوص موارد بیشتر و شهوانی تر و در مراحل بعد اقدام عملی در قالب تجاوز و ..
ناشناس۱۳۲۵۰۰۴۱۱:۵۵:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
زمان آن رسیده که فقه همانطور که در برابر موارد از قبیل حق رای زنان ، عقب نشینی کرد در این خصوص هم از خود قدری انعطاف نشان دهد. مواردی از قبیل استفاده از دوش حمام ، بلندگو ، رادیو و خیلی چیزهای دیگر در گذشته مورد مخالفت فقه بوده است ولی فقه در برابر خواسته عرف عقب نشینی کرده است .
هاشمی۱۳۲۵۰۶۰۱۲:۲۰:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
آیه ۳۱ سوره نور وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِ‌هِنَّ وَ یحْفَظْنَ فُرُ‌وجَهُنَّ وَ لَایبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْیضْرِبْنَ بِخُمُرِ‌هِنَّ عَلَیٰ جُیوبِهِنَّ وَ لَایبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ... وَ لَایضْرِ‌بْنَ بِأَرْ‌جُلِهِنَّ لِیعْلَمَ مَا یخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَی اللهِ جَمِیعًا أَیهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمی‌] فرو بندند و پاكدامنی ورزند و زیورهای خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعاً از آن پیداست. و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان... آشكار نكنند؛ و پاهای خود را [به گونه‌ای به زمین‌] نكوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد. ای مؤمنان، همگی [از مرد و زن‌] به درگاه خدا توبه كنید، امید كه رستگار شوید.
ناشناس۱۳۲۵۱۰۹۱۲:۴۴:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
خدا اجدادت را بیامرزه کجاش گفته اجبار ؟؟ کجاش گفته تمام زنان ؟ به زنان مومن توصیه کرده نه تمام زنان یا تمام زنان مسلمان مگه این آیه فقط برای زنان ایران نازل شده ؟؟ کل مسلمانها از این آیه اجبار را استنباط نکردند چرا ؟؟؟ کجاش گفته گشت ارشاد را بیندازید و زندان کنید و شلاق بزنید و تهمت فحشا بزنید ؟؟؟
ناشناس۱۳۲۵۵۵۵۱۶:۴۴:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
جوبت بالا داده شده
ناشناس۱۳۲۵۱۷۴۱۳:۱۵:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
این که برای مومنات هست. فراموش کردی که غیر مومنات هم آیه دارن؟ بذار یادت بندازم: وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَنْ فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا ۚ أَفَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّىٰ يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ (و اگر خدای تو (در مشیّت ازلی) می‌خواست اهل زمین همه یکسره ایمان می‌آوردند، آیا تو می‌خواهی تا به جبر و اکراه همه را مؤمن و خداپرست گردانی؟) و فَذَكِّرْ إِنَّما أَنْتَ مُذَكِّرٌ لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ إِلَّا مَنْ تَوَلَّى وَ كَفَرَ فَيُعَذِّبُهُ اللَّهُ الْعَذابَ الْأَكْبَرَ إِنَّ إِلَيْنا إِيابَهُمْ ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنا حِسابَهُمْ» پس تذكّر بده كه همانا تو تذكّر دهنده‌اى، و بر آنان سيطره و تسلّطى ندارى (كه به ايمان آوردن مجبورشان كنى) حال اگر كسی روى گرداند و كفر پيشه كرد، خداوند او را به بزرگترين عذاب مجازات مى‌كند. همانا بازگشت آنان به سوى ماست. آنگاه حسابشان بر ماست.» و صدها آیه دیگه. دین اجبار نداره.
ناشناس۱۳۲۵۲۱۶۱۳:۳۵:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حتی می گوید توبه کنید
ناشناس۱۳۲۵۲۷۸۱۴:۰۶:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
به زنان با ایمان بگو ..... به زنان با ایمان نه تمام زنان و نه تمام زنان مسلمان در دیگر کشورهای مسلمان هم پوشش حداکثری خاص زنان مومن است و مابقی در انتخاب پوشش آزاد هستند از این آیه مطلقا اجبار درک نمی شه
ناشناس۱۳۲۶۱۶۶۰۰:۱۳:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
در این آیه در مورد پوشش زیور آلات صحبت شده نه در مورد بدن شاید برای پوشاندن فاصله طبقاتی در حد تبرج اگر بنا بر پوشاندن بدن بود صراحتا می گفت
ناشناس۱۳۲۵۹۹۹۲۱:۵۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
در مورد اختلاس و اقا زادها چیزی نفرمودن خداوند چطور مسولین به خودشون اجازه میدن به من بگن رای ندی میری جهنم رای حق من هست دوست ندارم بدم خدا چیزی در این مورد نفرمودن
ناشناس۱۳۲۵۱۱۰۱۲:۴۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
میگم چه خبر از چشم انداز 1400 لطفاٌ میانگین رشد اقتصادی دهه 90 را محاسبه بفرمایید این چه معنایی دارد؟
ناشناس۱۳۲۵۱۴۰۱۲:۵۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
تجربه شخصی من اول تونل منجیل با سرعت زیر 20کیلو متر مامور از فاصله کمتر از سه متری نتوانست داخل ماشین رو رویت کند و قصد توقیف وسیله را داشت چند ساعت بعد نرسیده به لاهیجان که هیچ کسی انجا نیست جز درخت و...با سرعت 80کیلومتر پیامکی آمد که داخل ماشین شما کشف حجاب شده و با دوربین مشاهده و اخطار دادند . حالم از این تفتیش بی مورد بد شد.
ناشناس۱۳۲۵۲۰۲۱۳:۲۸:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
همونقدر که کشف حجاب اجباری اشتباه بود حجاب اجباری هم اشتباهه، هر جفت این تصمیم هام محکوم به شکسته
ناشناس۱۳۲۵۲۱۵۱۳:۳۴:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
مشکل خانمها و حجاب نیست مشکل مردها و بی غیرتیشونه
ناشناس۱۳۲۵۳۹۳۱۵:۰۴:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
مشکل شما اینه که در دوران قاجار سیر می کنی و فکر می کنی مالک زنها هستی
محسن۱۳۲۵۲۵۲۱۳:۵۲:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
دوگانه های قبل از انتخابات حجاب بی حجابی مذاکره و تعامل عدم مذاکره و تعامل پیاده رو آزاد دیوار کشی تو پیاده رو . . . . داداش دیگه جواب نمیده بگو تو این مدت چیکار کردی؟؟؟؟ خدارو شکر دلار نشد 5000 تومان دیدین با تمام دنیا تعامل کردیم !!!! دیدین با کدخدا بستیم.
نادر۱۳۲۵۲۶۴۱۳:۵۹:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
سلام آقای کلبادی کار به حجاب و غیره ندارم منظورتون اگه تبعیض بود قضیه رو خوب اومدین قانون فقط واسه مردم کف جامعه است نمونه شو بالا خودتون گفتین
ناشناس۱۳۲۵۲۷۳۱۴:۰۲:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
به نظر بنده اگر حجاب اجباری برداشته شود تشبث و روشنفکر نمایی توسط یک عده از بین می رود و در نتیجه رعایت کنندگان آن از الان بیشتر خواهند شد
ناشناس۱۳۲۵۲۸۹۱۴:۱۴:۲۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
بزرگترین ضربه به حجاب را قانون حجاب اجباری زد..جوری که حرمت حجاب برای همیشه در کشور ما شکسته شد.
ناشناس۱۳۲۵۳۲۲۱۴:۳۵:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
پس فردا تو راهپیمایی تلویزیون عمدا میره سراغ بدپوشش ها تا بگه از همه طیفی اومدن!این غلطه
ناشناس۱۳۲۵۳۳۸۱۴:۴۲:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
پس فردا تو راهپیمایی تلویزیون عمدا میره سراغ بدپوشش ها تا بگه از همه طیفی اومدن!این غلطه
ناشناس۱۳۲۵۳۷۰۱۴:۵۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
به عنوان یک بچه مذهبی که مسجد میرم کاملا مخالف حجاب اجباری هستم. آیا حکومت حضرت علی علیه السلام نیز حجاب اجباری بود؟!!...
ناشناس۱۳۲۵۸۹۳۲۰:۵۸:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
فرض می کنیم شما راست میگی و مذهبی هستی و مسجد میری! درست؟ آیا شما در زمان حکومت مولا بودی ببینی مردم وضع امروز پوشش جامعه را داشتن؟ یا حجاب فراگیر و رایج بود؟ در همین تهران 100 سال پیش همه پوشیه داشتن و چادر!!
ناشناس۱۳۲۶۶۲۷۱۱:۲۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
100 سال پیش با الان تفاوتهای زیادی ایجاد شده. جامعه پویا هست و دین هم اگه پویا نباشه محکوم به شکسته. 100 سال پیش حکم حرام بودن دوش و قاشق و چنگال داشتیم و همین 30 سال پیش حکم حرام بودن موسیقی و شطرنج و غیره. حجاب اجباری محکوم به شکسته و همه هم اینو میدونیم چه موافق چه مخالف.
ناشناس۱۳۲۵۴۲۱۱۵:۱۵:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حکومت حق دخالت در پوشش مردم رو نداره
ناشناس۱۳۲۵۶۹۸۱۸:۳۶:۰۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
فعلا که یه تفسیر سختگیرانه از شرع که در هیچ جای دنیای اسلام نیست را تبدیل به قانون کرده اند دزدها و اختلاسگران و فاسدان را رها کرده اند و برای گرفتن ژست اسلامی زنها را می گیرند و کتک می زنند و حکم زندان و شلاق می دهند
امل۱۳۲۵۵۳۶۱۶:۳۲:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
متاسفانه درکل دنیا ودرتمام مذاهب شیعه وسنی دین اسلام وتفسیرقران حکام آن کشورها به ذهن وبه نفع خودشان تفسیرمیکنند مثلا داعشی ها مسلمانان تندرو وافراطی قران ودین راطوری تفسیرکردند که کشتن بندگان ومسلمانان را دررویارویی باجنگ عین صواب میدانند ودردین طالبان افغانستان حضورخانمهادرمجامع بین المللی وشاغل بودن وخرید کردن راممنوع وبدون روبنده درمعابرعمومی نباید حاضرشوند دردین فهد درعربستان زنان هیچ اراده ای ازخودشان ندارند فقط برای براوردن نیازجنسی مردانشان وتمکین خواسته های انها وبدون پوشش ونقاب درمعابرممنوع درکشورهای حوزه خلیج فارس آنچنان برزنان سخت نمیگیرند منتهی درکلوپ شبانه و.. حضور بانوان عرب ممنوع هست درکشور ما بطور کل قانون دینی وقانون غربی باهم عجین شده وهرازگاهی مسئولان درسخنرانی ها دم ازحجاب وعفت میزنند وسپس به فراموشی سپرده میشود من دراین کامنتهای منشر شده فقط به کامنتی برخوردم که دقیقا علت بی حجابی را بایک خط وبازبان ساده بیان کرد که علت ان عدم اعتقاد دردین پذیری بانوان هست اگر فرزندان ما درزمان کودکی به انها اختیار بدهیم که خودشان با تحقیق دین ومذهب خودرا برگزیند الان ما مکافاتی ومعضلی بنام حجاب وبدحجابی نداشتیم دوستان عزیز شما بانوی خارجی که به دین اسلام ومذهب تشیع با تحقیق مشرف شده حجابش را نگاه کنید اونوقت بیایید حجاب بانوان مارا هم نگاه کنید
ناشناس۱۳۲۵۷۴۰۱۹:۱۱:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
در قرآن درباره حجاب زنان آمده و کسی نباید بدون علم به آن قران رو به نفع خودش تفسیر کنه. وقتی خداوند به پیامبرش تاکید میکنه زنان امتت اینگونه پوشش داشته باشند یعنی گفته چه پوششی داشته باشند این منافقین هستند که آیات خدواند رو باافکار خودشون تفسیر میکنند لطفا ببینید خداوند چه دوست داره نه دلتون چه میخواد. الگوی ما هم حضرت فاطمه (س) است و بس
ناشناس۱۳۲۵۹۳۴۲۱:۲۴:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حجاب خوبه . ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است. زیبنده ترین حرمت زن حفظ حجاب است .
مهدی۱۳۲۶۱۴۵۲۳:۴۸:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حالا که قرار شده حجاب اجباری نباشه و ... خانم ها ازاد فقط مهريه هايتان را هم ببخشيد که آقايون هم ازاد بشوند. آخه مهريه را بر چه اساس ما مردان بايد بپذيريم؟ حجاب را هم بر آن اساس به شما تحميل کردند. پس نه حجاب اجباری و نه مهريه.
ناشناس۱۳۲۶۵۶۰۱۰:۳۹:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
مهریه صراحتا در قران آمده ولی حجاب اجباری نه !
ناشناس۱۳۲۹۸۹۰۰۲:۵۷:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
قرن 21 هست و مردها زرنگ شدن! بشین تا کسی بیاد مهریه بده بهت. سکه 5 میلیونی رو کسی مهریه نمیده.
ناشناس۱۳۲۶۳۱۹۰۷:۳۲:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
چه راحت خودتون را کارشناس میدونید. کی گفته حدیث نداریم برای حجاب؟ مشکل اینحاست که پیامبر اگر خانمی پوشش درستی نداشت به همسرش تذکر میدادند یا اگر دختر بود به پدرش تذکر میدادند.چون این مشکل را از طرف مردی میدونستند که بر اون زن ولایت وسرپرستی داره. حالا یا مردامون بی غیرت شدند یا زنهامون خیلی یاغی شدن
ناشناس۱۳۲۸۴۵۸۱۴:۲۹:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
احادیث را ذکر کنید
ناشناس۱۳۲۶۵۰۷۱۰:۰۵:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
حجاب اگه از نیت قلبی باشه ارزش داره وگرنه میشه نفاق. قانون حجاب اجباری به گسترش دورویی و نفاق در جامعه منجرشد .
ف.خ۱۳۲۷۸۷۵۲۳:۵۸:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
حجاب یک نماد و نشانه ایرانی اسلامی است و مرتبط با هویت ملی ایران و سایر ممالک اسلامی است.
ناشناس۱۳۲۸۲۵۵۱۲:۰۵:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
یه استاد دانشگاه میگفت حد و حدود حجاب تو جامعه ما تغییر کرده دیگه
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. «کیا» جان روحت شاد !

  2. تردید یا قاطعیت؟! یک قانون و هزار حرف

  3. چهارنعل رفتن اسب تورم !

  4. تیر خوردن که چیزی نیست، تکه تکه هم شده اند! اما...

  5. مزد خوش خدمتی جولانی به اسراییل

  6. رهبر انقلاب: وقایع سوریه محصول نقشه آمریکایی و صهیونیستی است/ یک دولت همسایه هم ایفای نقش می‌کند/ بدون شک مناطق تصرف‌شده‌ آزاد خواهد شد

  7. توصیه‌های زیباکلام به پزشکیان/ تصور مردم از فساد مسئولان به روایت باهنر/ بانکی‌پور: فروکنندگان پونز، منتقد قانون حجاب شده‌اند!

  8. تحلیل "نیویورک تایمز" از سقوط بشار اسد

  9. فواد ایزدی: سختگیری حجاب نشود، جوانان جلوی تیر نمی‌روند!

  10. وصله پینه کردن تا کی؟!

  11.  معامله بزرگ بر سر سوریه

  12. اظهارات بهزاد نبوی درباره مسئله مذاکره / روایت انفعال روحانی/ گلایه از گلایه‌های رئیس‌جمهور

  13. سرخوشی ترک‌ها در سوریه

  14. بزک کردن تروریست ها !

  15. دیگ جوشان و گربه دست آموز!

  16. انتقاد از تخریب جلیلی و رویکرد سخنگوی دولت/ هشدارهای پیاپی به پزشکیان/ سقوط اسد از منظر باهنر

  17. از آخر اول شدیم!؛ رکورد شکنی تهران در هوای آلوده

  18. بگومگوی رسانه‌ای پزشکیان با وزیر | پزشکیان: اتاق من از نمایشگاه شما سردتره/ وزیر: مثلا آمدیم نمایشگاه هی بهم چیز می‌گید!

  19. شغل جدید بشار اسد مشخص شد!

  20. پزشکیان: اختلافات را کنار بگذاریم/«ما می‌توانیم» مملکت را درست کنیم

  21. عضو هیات رئیسه مجلس توقف ابلاغ قانون عفاف و حجاب را تایید کرد

  22. چرا درباره تحریر‌الشام باید نگران بود؟

  23. رهبر انقلاب: ریاکاری روش همیشگی استعمارگران و سرمایه‌داران غربی است

  24. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: مشکلات اقتصادی مردم سوریه، انگیزه‌های آنان را برای نبرد تضعیف کرد/ آقای «همتی» چه‌ دستاوردی جز گرانی داشته؟!

  25. اولین بیانیه بشار اسد پس از سقوط حکومت سوریه

آخرین عناوین